Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 210, 211, 212 ... 421, 422, 423  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.10.2021 20:37:49 vasta tsitaadiga

https://ionity.eu/#

icon_smile.gif
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 01.10.2021 21:00:15 vasta tsitaadiga

Põhimõtteliselt siis Tallinn-Tartu, Tallinn-Pärnu, Tartu-Viljandi-Pärnu on kaetud enam vähem. Aga Tallinn-Narva trassil ei ole kõige parem, Tartu-Valga CCS pole, vaid Chademo (seal lähim korralik kiirlaadija on Lätis, Valkast väljas) pole.
Et jah vanu ELMO Chademoid on rohkem..aga CCS-iga on ikka nukker veel. Ja no muidugi enamus on kas 22 või 50kW. Ülikiirlaadijaid veel üksikuid. Eks enamus autosi ei oska kiirelt laadida ka mis Eestis sõidavad. Samas uued juba mis peale tulevad on kõik 100+kW laadimisoskusega. Läheb aega. Samas laadimisvõrku arendatakse pidevalt, asi muutub järjest paremaks tasapisi.

Edit: Kui nii vaadata pildi pealt siis tundub ju päris äge icon_lol.gif Chademo+CCS+Type2 kõik koos
Spoiler Spoiler Spoiler

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.10.2021 22:36:25 vasta tsitaadiga

Tänud selle plugshare lingi jagamise eest ja ka kahe populaarsema teenusepakkuja ette näitamise eest.
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DanelM
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.10.2021 22:39:44 vasta tsitaadiga

Indrek67 kirjutas:
Oleks küsimus avalike laadijate kohta, palju meil neid teenusepakkujaid on kelledel oma laadimisjaamad püsti või on meil ka mingi selline pakkuja kelle jaamade võrgustik katab kenasti kõik nurgad Eestis? Suht 0 kogemust elektriautodega kui välja jätta kunagine iMiev mis keretööde ajaks asenduseks anti, niiet ei jaga ka sellest laadimisjaamade majandusest midagi. Õige pea üks elektriauto koduhoovi veeremas ja mõtlesin, et oleks tark end natuke harida enne.


Enefit Voldi äpp tõmmata ja kaart tellida, neil aeg-ajalt on äpp maas, siis saab kaardiga majandatud. Arve kõigi laadimiste eest tuleb järgmise kuu alguses. Elepordil on kõigil laadijatel QR-kood peal, millega saab laadimissessiooni alustada, raha läheb maha peale sessiooni. Äpp on ka olemas, aga isiklikult on sellega rohkem jama, kui kasu olnud, olen QR-koodide juurde jäänud. Äpp toimib muidu ettemaksupõhiselt.
Mis masin tulemas on? Omajagu sõltub kohalik kogemus ka ChaDeMo vs Type 2 /CCS otsikust ning läbisõiduulatusest. PlugShare'st saab Eesti kaardilt vaadata ja võrrelda neid. Reisimisel alla 50kW laadijat enamasti ei kasuta, kui ei ole just natuke puudu või pikemat peatust, muidu jääbki laadima seal otsas. Planeerimisel soovitaks kasutada ka A Better Route Plannerit, annab päris täpse hinnangu preemiumi puhul, kui võtab arvesse ka ilmastikku ja muud sellist, lisaks näitab võimalusel ka laadimise hinna ära.

Isiklikult ei ole Eestis laadijate pärast eraldi mingit kindlat teed pidi sõitma pidanud, siiani olen saanud sihtkohas masina laetud pikema otsa puhul. Hiljuti oli näiteks Tartu-Pärnu ots ühel päeval ja Pärnumaal tiirutamist, järgmisel päeval tagasi. Ööbisin Jõulumäel (oligi eelnevalt plaan hobiga seoses), kus meeldiva üllatusena oli laadimine majutuse hinnas, küll pidi omal laadija kaasas olema. Lõuna-Eesti vahel tiirutades ja külastades ei ole samuti esinenud vajadust laadimise järele. Tallinnas käies on praktiliselt iga kord kusagil kaubanduskeskuses vähemalt tunnine peatus, neil on praktiliselt kõigil laadijad kusagil saadaval, seega ei ole samuti lisapeatust vaja olnud, kuigi Tikupoiss on vajadusel (lühema sõiduulatuse puhul) tee peal olemas. Saarte ning Virumaadega siiani kogemus puudub, hetkel vähemalt tundub, et seal võib tekkida vajadus ka 22kW otsas istuda, kui ei ole just peatuspaigas laadimisvõimalust.
Kommentaarid: 94 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 84
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.10.2021 22:52:27 vasta tsitaadiga

Audi mudelivalikusse kuuluv masin on tulemas, oma tavapärased Tallinnast välja suunad Tartu/Pärnu peaks nagu ka ilma vahepealse laadimiseta saama ära sõidetud edasi-tagasi vist kui uskuda tootja poolset üle 400km sõiduulatust, aga parem end kurssi viia tee peal olevate laadimisvõimalustega.
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 01.10.2021 23:11:25 vasta tsitaadiga

Indrek67 kirjutas:
Audi mudelivalikusse kuuluv masin on tulemas, oma tavapärased Tallinnast välja suunad Tartu/Pärnu peaks nagu ka ilma vahepealse laadimiseta saama ära sõidetud edasi-tagasi vist kui uskuda tootja poolset üle 400km sõiduulatust, aga parem end kurssi viia tee peal olevate laadimisvõimalustega.

Siis ei tohiks väga probleemi olla jah. Mõlema suuna peal on CCS-i laadijad olemas mida Audi kasutab ning 300-400km suvi/talv sõiduulatusega saab ikka üsna okeilt mööda Eestit ringi paarutada.

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sold OUT
Aeg maha 1p
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 01.10.2021 23:16:09 vasta tsitaadiga

Märjamaal 350kW laadijad
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DanelM
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.10.2021 23:33:50 vasta tsitaadiga

Indrek67 kirjutas:
Audi mudelivalikusse kuuluv masin on tulemas, oma tavapärased Tallinnast välja suunad Tartu/Pärnu peaks nagu ka ilma vahepealse laadimiseta saama ära sõidetud edasi-tagasi vist kui uskuda tootja poolset üle 400km sõiduulatust, aga parem end kurssi viia tee peal olevate laadimisvõimalustega.


Tallinn-Pärnu ja tagasi saan mina suvel Enyaq 60'ga (58kWh kasutatav osa akust) laadimata sõidetud üsna täpselt, kui kõvemat vastutuult ei ole. Suurema aku korral ei tohiks sellega üldse probleemi olla, soojuspumbaga talvel peaks ka välja vedama, kui just -20C pole. Kuid kindlam oleks tõenäoliselt kusagil peatuses see 10-20% esialgu vähemalt juurde lasta vajadusel, kuniks ise veel päris kindlalt ei tea kulu oma sõidustiili juures.
Tallinn-Tartu on tõenäoliselt laadimisega, 80kWh aku juures võib suvel pääseda sellest, kui just väga raske jalaga ei ole. Samas on nii kohapeal kui teel mitmed kiired ja vähemkiired laadijad, Audidel peaks kõigil üle 100kW kiirlaadimine olema, seega tualetipeatus Tikupoisis ja peaks täitsa piisama lisa 10-20% jaoks.

Ma ise soovitaks siiski ABRP-s (tasuta variandis, premiumil on siis mõtet kui sageli pikemaid otsi sõita) võimalikud marsruudid ja erinevad ilmaolud läbi klõpsida, saab aimdust kas, kus ja kui palju laadida oleks vaja.
Kommentaarid: 94 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 84
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.10.2021 23:51:54 vasta tsitaadiga



Hmm tundub täitsa asjalik lehekülg olevat marsruutide ja laadimispunktide ühildamiseks.

Järjekordselt tänud, miskit mis leiab oma tee bookmarkide alla.
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DanelM
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.10.2021 00:21:55 vasta tsitaadiga

Indrek67 kirjutas:
Hmm tundub täitsa asjalik lehekülg olevat marsruutide ja laadimispunktide ühildamiseks.

Järjekordselt tänud, miskit mis leiab oma tee bookmarkide alla.


Seal tasub igasugu peatused ka sisse panna, siis näitab ka natuke aeglasemaid laadijaid, mida saaks peatuse ajal kasutada. Praegune teekond suunab näiteks 5km ringi sisse, et Olerexis laadida. Pigem näeks see reaalselt midagi sellist välja:
Spoiler Spoiler Spoiler

See peatuse asi on seal natuke omapärane, kui ühtegi restorani / hotelli / kauplust läheduses registreeritud ei ole, siis võib suunata kaugustesse. Aega saab minuti täpsusega ka muuta valides ja üle kirjutades, ei pea kasutama etteantud valikuid.
Kommentaarid: 94 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 84
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 02.10.2021 08:15:11 vasta tsitaadiga

Njh Eleportil on terve Saaremaa peale ainult 1 laadija ja see ka aeglane AC. Loodame, et tuleb juurde.
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 02.10.2021 11:01:51 vasta tsitaadiga

Katsetasin ka pulli pärast seda A Better Routplannerit. Võtsin kaks vastukäivat laadimissüsteemi ja autot. Ühel on teel kiirlaadijaid, teisel 1.

* Nissan Leaf 30kWh (CHAdeMO, Type2) versus Hyndai Ioniq 28kWh (CCS, Type2).
* Tartu-Narva-Tartu trass, panin tänase ilusa ilma sätetes - päike, kuiv tee, 8C sooja, kerge vastutuule ka.

Ütleme nii, et CCS-i meestel ja autodel, eriti väikese akupakiga väga lõbus veel ei ole seda trassi sõita icon_lol.gif A Better Routplanner ei tea miskipärast, et Narvas on ka CCS 50kW laadija olemas, sestap pakub Ioniq-ule Type2 22kW laadijaid kuni Tartuni tagasi. Kokku peaks laadima ligi 7 tundi icon_lol.gif Tegelt muidugi CCS-is Narvas laadides täis aku uuesti, muutub pilt natuke teiseks. Aga kuna CCS laadijaid tee peal jääb vaid täpselt Narva siis ikkagi vahelaadimine tuleks teha üldjuhul Iisaku Type2-s ja ilmselt kuskil ka tagasi tulles veel Iisaku/Mustvee Type2-s. Minnes peaks Iisakus 2 tundi laadima kuskil, et Narva jõuda ning kui Narvas saad CCS-is täis laadida siis kuskil tagasi tulles ikka veel 1-2h Type2-s.. Nii, et jah Ioniquga suvel veel käid mugavalt Narvas ja tagasi ära aga külmal ajal ei ole väga lõbus. Tehtav aga mitte lõbus. Leafil aga CHAdeMO laadijaid tee peal jalaga segada, vaid poolteist tundi laadimist kokku. Sõiduajad muidu mõlemale autole pakub üsna sarnased - 5 tundi.


_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Oisu.
HV kasutaja

liitunud: 02.03.2012



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.10.2021 11:12:15 vasta tsitaadiga

Norra. Septembri arvud.
Kokku 17 992 esmakordselt registreeritud sõiduautost oli 13 941 elektriautot. See moodustab täielikult elektrilise osa 77,5 protsenti. Kui lisada veel 2508 laetavat hübriidi, moodustavad elektrifitseeritud autod vapustavalt 91,5 protsenti.
Septembris registreeriti Tesla Model Y 3564 autot, mudel 3 2218 autot.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DanelM
HV kasutaja

liitunud: 10.06.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.10.2021 13:46:17 vasta tsitaadiga

Equinox kirjutas:
Ütleme nii, et CCS-i meestel ja autodel, eriti väikese akupakiga väga lõbus veel ei ole seda trassi sõita icon_lol.gif A Better Routplanner ei tea miskipärast, et Narvas on ka CCS 50kW laadija olemas, sestap pakub Ioniq-ule Type2 22kW laadijaid kuni Tartuni tagasi.


Seal on info uuendamata jah, väga huvitav. Minu teada nad peaks automaatselt siit info võtma, uuendasin Narva kohta ära seal, võiks nädala jooksul lisatud saada.
Kommentaarid: 94 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 84
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rtfm99
HV kasutaja

liitunud: 08.04.2007




sõnum 03.10.2021 15:59:27 vasta tsitaadiga

midagi Hiinast:
Link

_________________
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.10.2021 17:41:49 vasta tsitaadiga

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10051095/Youll-never-need-petrol-station-Online-searches-electric-vehicles-explode-1-500.html
_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Online

sõnum 03.10.2021 19:13:35 vasta tsitaadiga

Tähtsaid uudiseid elektriautode maalimast! TeslaBjorn saab isaks! icon_lol.gif beer_yum.gif
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 03.10.2021 23:11:35 vasta tsitaadiga

Pakun, et ta on ka maailmas kõige rohkem elektriautoga sõidukilomeetreid läbinud inimene (vähemalt viimased aastad) icon_razz.gif
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.10.2021 23:44:55 vasta tsitaadiga

https://www.aripaev.ee/borsiuudised/2021/10/03/tesla-tarnenumbrid-uletasid-taas-ootusi

Ujub vastuvoolu algusest peale, siiski ujub nüüd juba aastaid igakord kaugemale kui kõik ennustavad.

edit:

Link
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 06.10.2021 19:24:26 vasta tsitaadiga

Leafile on ka Webasto peale pandud. Et saaks soojema ja suurema sõiduulatuse.

https://forte.delfi.ee/artikkel/94780801/hiina-luksusautode-tootja-toob-oma-uhked-elektriautod-euroopasse
Kommentaarid: 133 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 120
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg maha 1p
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.10.2021 22:41:56 vasta tsitaadiga

anubis, soovitan selliste "conversionite" osas vaadata: https://twitter.com/elecclassiccars

& roolivõimu osa tuletas kohe seda meelde, täna just vaatasin:

Link

_________________
Kommentaarid: 195 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 181
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.10.2021 23:34:20 vasta tsitaadiga

rmc, ei taha sind küll kurvastada aga Eestis võid sellise asja kohe unustada.
Sa ilmselt ei kujuta ettegi, milline kadalipp kaasneb maanteametis juba palju väiksemate muudatuste tulemusena.

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 223 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 192
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.10.2021 00:01:22 vasta tsitaadiga

Sellise rooliaretusega on ka põhjust, võimendi pannakse nõrga jõu ahelasse mis on ehitatud käega keeramiseks. Kui rool jõuga põhja keerata siis "sobiva" võimendiga võib miskit järgi anda.
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 179 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 145
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003




sõnum 10.10.2021 00:16:58 vasta tsitaadiga

Etz, kui vanust 30+, pole probleemi. Antud sõiduki puhul 4 aasta pärast legaalne eestis.

elukaz, hüdraulilist võimendit ei kõlba asendada võimendatud roolisambaga.
Ilma võimuta roolile, lisada el. roolisammas pole probleemi.

_________________
M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€


viimati muutis KillFrenzy 10.10.2021 09:57:20, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 150 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 133
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.10.2021 00:23:50 vasta tsitaadiga

Jah, sellise oleks isegi peale aretanud kui ilma võimuta kaubikuga sai sõidetud. 245 rehv ja suht jäik nelivedu, päris kehv oli parkida icon_biggrin.gif
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 179 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 145
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 210, 211, 212 ... 421, 422, 423  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.