Põhimõtteliselt siis Tallinn-Tartu, Tallinn-Pärnu, Tartu-Viljandi-Pärnu on kaetud enam vähem. Aga Tallinn-Narva trassil ei ole kõige parem, Tartu-Valga CCS pole, vaid Chademo (seal lähim korralik kiirlaadija on Lätis, Valkast väljas) pole.
Et jah vanu ELMO Chademoid on rohkem..aga CCS-iga on ikka nukker veel. Ja no muidugi enamus on kas 22 või 50kW. Ülikiirlaadijaid veel üksikuid. Eks enamus autosi ei oska kiirelt laadida ka mis Eestis sõidavad. Samas uued juba mis peale tulevad on kõik 100+kW laadimisoskusega. Läheb aega. Samas laadimisvõrku arendatakse pidevalt, asi muutub järjest paremaks tasapisi.
Edit: Kui nii vaadata pildi pealt siis tundub ju päris äge Chademo+CCS+Type2 kõik koos
Oleks küsimus avalike laadijate kohta, palju meil neid teenusepakkujaid on kelledel oma laadimisjaamad püsti või on meil ka mingi selline pakkuja kelle jaamade võrgustik katab kenasti kõik nurgad Eestis? Suht 0 kogemust elektriautodega kui välja jätta kunagine iMiev mis keretööde ajaks asenduseks anti, niiet ei jaga ka sellest laadimisjaamade majandusest midagi. Õige pea üks elektriauto koduhoovi veeremas ja mõtlesin, et oleks tark end natuke harida enne.
Enefit Voldi äpp tõmmata ja kaart tellida, neil aeg-ajalt on äpp maas, siis saab kaardiga majandatud. Arve kõigi laadimiste eest tuleb järgmise kuu alguses. Elepordil on kõigil laadijatel QR-kood peal, millega saab laadimissessiooni alustada, raha läheb maha peale sessiooni. Äpp on ka olemas, aga isiklikult on sellega rohkem jama, kui kasu olnud, olen QR-koodide juurde jäänud. Äpp toimib muidu ettemaksupõhiselt.
Mis masin tulemas on? Omajagu sõltub kohalik kogemus ka ChaDeMo vs Type 2 /CCS otsikust ning läbisõiduulatusest. PlugShare'st saab Eesti kaardilt vaadata ja võrrelda neid. Reisimisel alla 50kW laadijat enamasti ei kasuta, kui ei ole just natuke puudu või pikemat peatust, muidu jääbki laadima seal otsas. Planeerimisel soovitaks kasutada ka A Better Route Plannerit, annab päris täpse hinnangu preemiumi puhul, kui võtab arvesse ka ilmastikku ja muud sellist, lisaks näitab võimalusel ka laadimise hinna ära.
Isiklikult ei ole Eestis laadijate pärast eraldi mingit kindlat teed pidi sõitma pidanud, siiani olen saanud sihtkohas masina laetud pikema otsa puhul. Hiljuti oli näiteks Tartu-Pärnu ots ühel päeval ja Pärnumaal tiirutamist, järgmisel päeval tagasi. Ööbisin Jõulumäel (oligi eelnevalt plaan hobiga seoses), kus meeldiva üllatusena oli laadimine majutuse hinnas, küll pidi omal laadija kaasas olema. Lõuna-Eesti vahel tiirutades ja külastades ei ole samuti esinenud vajadust laadimise järele. Tallinnas käies on praktiliselt iga kord kusagil kaubanduskeskuses vähemalt tunnine peatus, neil on praktiliselt kõigil laadijad kusagil saadaval, seega ei ole samuti lisapeatust vaja olnud, kuigi Tikupoiss on vajadusel (lühema sõiduulatuse puhul) tee peal olemas. Saarte ning Virumaadega siiani kogemus puudub, hetkel vähemalt tundub, et seal võib tekkida vajadus ka 22kW otsas istuda, kui ei ole just peatuspaigas laadimisvõimalust.
Audi mudelivalikusse kuuluv masin on tulemas, oma tavapärased Tallinnast välja suunad Tartu/Pärnu peaks nagu ka ilma vahepealse laadimiseta saama ära sõidetud edasi-tagasi vist kui uskuda tootja poolset üle 400km sõiduulatust, aga parem end kurssi viia tee peal olevate laadimisvõimalustega.
Audi mudelivalikusse kuuluv masin on tulemas, oma tavapärased Tallinnast välja suunad Tartu/Pärnu peaks nagu ka ilma vahepealse laadimiseta saama ära sõidetud edasi-tagasi vist kui uskuda tootja poolset üle 400km sõiduulatust, aga parem end kurssi viia tee peal olevate laadimisvõimalustega.
Siis ei tohiks väga probleemi olla jah. Mõlema suuna peal on CCS-i laadijad olemas mida Audi kasutab ning 300-400km suvi/talv sõiduulatusega saab ikka üsna okeilt mööda Eestit ringi paarutada. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Audi mudelivalikusse kuuluv masin on tulemas, oma tavapärased Tallinnast välja suunad Tartu/Pärnu peaks nagu ka ilma vahepealse laadimiseta saama ära sõidetud edasi-tagasi vist kui uskuda tootja poolset üle 400km sõiduulatust, aga parem end kurssi viia tee peal olevate laadimisvõimalustega.
Tallinn-Pärnu ja tagasi saan mina suvel Enyaq 60'ga (58kWh kasutatav osa akust) laadimata sõidetud üsna täpselt, kui kõvemat vastutuult ei ole. Suurema aku korral ei tohiks sellega üldse probleemi olla, soojuspumbaga talvel peaks ka välja vedama, kui just -20C pole. Kuid kindlam oleks tõenäoliselt kusagil peatuses see 10-20% esialgu vähemalt juurde lasta vajadusel, kuniks ise veel päris kindlalt ei tea kulu oma sõidustiili juures.
Tallinn-Tartu on tõenäoliselt laadimisega, 80kWh aku juures võib suvel pääseda sellest, kui just väga raske jalaga ei ole. Samas on nii kohapeal kui teel mitmed kiired ja vähemkiired laadijad, Audidel peaks kõigil üle 100kW kiirlaadimine olema, seega tualetipeatus Tikupoisis ja peaks täitsa piisama lisa 10-20% jaoks.
Ma ise soovitaks siiski ABRP-s (tasuta variandis, premiumil on siis mõtet kui sageli pikemaid otsi sõita) võimalikud marsruudid ja erinevad ilmaolud läbi klõpsida, saab aimdust kas, kus ja kui palju laadida oleks vaja.
Hmm tundub täitsa asjalik lehekülg olevat marsruutide ja laadimispunktide ühildamiseks.
Järjekordselt tänud, miskit mis leiab oma tee bookmarkide alla.
Seal tasub igasugu peatused ka sisse panna, siis näitab ka natuke aeglasemaid laadijaid, mida saaks peatuse ajal kasutada. Praegune teekond suunab näiteks 5km ringi sisse, et Olerexis laadida. Pigem näeks see reaalselt midagi sellist välja:
Spoiler
See peatuse asi on seal natuke omapärane, kui ühtegi restorani / hotelli / kauplust läheduses registreeritud ei ole, siis võib suunata kaugustesse. Aega saab minuti täpsusega ka muuta valides ja üle kirjutades, ei pea kasutama etteantud valikuid.
Katsetasin ka pulli pärast seda A Better Routplannerit. Võtsin kaks vastukäivat laadimissüsteemi ja autot. Ühel on teel kiirlaadijaid, teisel 1.
* Nissan Leaf 30kWh (CHAdeMO, Type2) versus Hyndai Ioniq 28kWh (CCS, Type2).
* Tartu-Narva-Tartu trass, panin tänase ilusa ilma sätetes - päike, kuiv tee, 8C sooja, kerge vastutuule ka.
Ütleme nii, et CCS-i meestel ja autodel, eriti väikese akupakiga väga lõbus veel ei ole seda trassi sõita A Better Routplanner ei tea miskipärast, et Narvas on ka CCS 50kW laadija olemas, sestap pakub Ioniq-ule Type2 22kW laadijaid kuni Tartuni tagasi. Kokku peaks laadima ligi 7 tundi Tegelt muidugi CCS-is Narvas laadides täis aku uuesti, muutub pilt natuke teiseks. Aga kuna CCS laadijaid tee peal jääb vaid täpselt Narva siis ikkagi vahelaadimine tuleks teha üldjuhul Iisaku Type2-s ja ilmselt kuskil ka tagasi tulles veel Iisaku/Mustvee Type2-s. Minnes peaks Iisakus 2 tundi laadima kuskil, et Narva jõuda ning kui Narvas saad CCS-is täis laadida siis kuskil tagasi tulles ikka veel 1-2h Type2-s.. Nii, et jah Ioniquga suvel veel käid mugavalt Narvas ja tagasi ära aga külmal ajal ei ole väga lõbus. Tehtav aga mitte lõbus. Leafil aga CHAdeMO laadijaid tee peal jalaga segada, vaid poolteist tundi laadimist kokku. Sõiduajad muidu mõlemale autole pakub üsna sarnased - 5 tundi.
Norra. Septembri arvud.
Kokku 17 992 esmakordselt registreeritud sõiduautost oli 13 941 elektriautot. See moodustab täielikult elektrilise osa 77,5 protsenti. Kui lisada veel 2508 laetavat hübriidi, moodustavad elektrifitseeritud autod vapustavalt 91,5 protsenti.
Septembris registreeriti Tesla Model Y 3564 autot, mudel 3 2218 autot.
Ütleme nii, et CCS-i meestel ja autodel, eriti väikese akupakiga väga lõbus veel ei ole seda trassi sõita A Better Routplanner ei tea miskipärast, et Narvas on ka CCS 50kW laadija olemas, sestap pakub Ioniq-ule Type2 22kW laadijaid kuni Tartuni tagasi.
Seal on info uuendamata jah, väga huvitav. Minu teada nad peaks automaatselt siit info võtma, uuendasin Narva kohta ära seal, võiks nädala jooksul lisatud saada.
rmc, ei taha sind küll kurvastada aga Eestis võid sellise asja kohe unustada.
Sa ilmselt ei kujuta ettegi, milline kadalipp kaasneb maanteametis juba palju väiksemate muudatuste tulemusena. _________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Sellise rooliaretusega on ka põhjust, võimendi pannakse nõrga jõu ahelasse mis on ehitatud käega keeramiseks. Kui rool jõuga põhja keerata siis "sobiva" võimendiga võib miskit järgi anda. _________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Etz, kui vanust 30+, pole probleemi. Antud sõiduki puhul 4 aasta pärast legaalne eestis.
elukaz, hüdraulilist võimendit ei kõlba asendada võimendatud roolisambaga.
Ilma võimuta roolile, lisada el. roolisammas pole probleemi. _________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
viimati muutis KillFrenzy 10.10.2021 09:57:20, muudetud 1 kord
Jah, sellise oleks isegi peale aretanud kui ilma võimuta kaubikuga sai sõidetud. 245 rehv ja suht jäik nelivedu, päris kehv oli parkida _________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.