Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Euroliit sunnib autotootjaid elektriautodele üle minema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Bilderberg
HV kasutaja
Bilderberg

liitunud: 26.08.2009




sõnum 20.10.2018 16:43:29 vasta tsitaadiga

p3000 kirjutas:
kalvis kirjutas:
Aku kaputt

kui 5a on aku kaputt, siis oled võidus (nn. "või sees") kuna vahetatakse garantiikorras uue vastu.. kui just üle 200 000km pole uhanud autoga..

Ei ole kohanud 5aastase garantiiga autoakut!!!

Lisan veel elektriautode akude kohta niipalju, et elektriauto akule antakse garantii aku jääkväärtuseni 70-80% sõltuvalt aku tootjast. Enamus kasutuses olnud elektriautodest ongi just selliste akudega, nagu näiteks see isend, mille aku jääk on ~85% originaalist ja millegipärast ma kahtlen, et see elektriauto talvel -10 või -20° juures ühe laadimisega üle 100km üldse sõidab: Nissan LEAF 80kW.
Elektriauto ostul ärge astuge akudega ämbrisse icon_idea.gif
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.10.2018 17:00:15 vasta tsitaadiga

Garantii osas tuleb lugeda ka peenikeses kirjas teksti. Ma ei tea, kuidas konkreetselt elektriautodega on, aga üldiselt on peaaegu iga asja puhul ju reegel, et garantii ei kata loomulikust kulumisest tekkinud vigu ja aku puhul on mahtuvuse vähenemine ju loomulik kulumine. Ehk kui 5 aasta pärast on aku jääkväärtus 70%, siis ei pruugi see üldse garantii alla minna.... samahästi võiks siis ju nõuda siledaks kulunud rehvide garantiikorras vahetamist.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 20.10.2018 17:18:53 vasta tsitaadiga

Huvitav, kas on ka juba väikest elektrilist neliveolist linnamaasturit olemas?

Olen 20a neliveolisega sõitnud, enam talvistes oludes üherattaveolise peale tagasi ei tahaks.

Akude kohta samas - mul Suzuki tehaseaku kestis 11a.
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.10.2018 17:40:45 vasta tsitaadiga

Jaguar i-Pace ehk kõige lähedasem
https://www.jaguar.com/jaguar-range/i-pace/index.html

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 20.10.2018 18:18:27 vasta tsitaadiga

Nuja, ma parem ei küsi, palju see maksab icon_biggrin.gif

Sõidan oma siniselt tossava Suzukiga edasi icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
maty
Kreisi kasutaja

liitunud: 11.07.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 20.10.2018 19:49:46 vasta tsitaadiga

http://www.audi.ee/ee/web/et/models/e-tron/audi-e-tron.html
Kommentaarid: 73 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Bilderberg
HV kasutaja
Bilderberg

liitunud: 26.08.2009




sõnum 21.10.2018 12:08:15 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:
Edit:Seda, et Modernsete akude ning autode elektrisüsteemide omavahelist konflikti tasub võtta ikka väga tõsiselt kuna praegu toodetavate autode elektriskeemid ei ole projekteeritud kasutama (Euroopa Komisjoni direktiividele vastavaid) autoakusid.Ning võib ka oletada, et seda elektrisüsteemide muutmist ka tegema ei hakata kuna see nõuaks autofirmadelt sadu miljoneid eurosid lisaraha.

Autotootjad investeerivad täna elektriautodesse miljardeid, nii et see sadakond miljonit ei ole mingi summa, aga nende elektriautode kõik elektrisüsteemid on vaja tõesti ringi teha ja paigaldada lisaks elektrisüsteemi sisesed generaatorid, et need genekad sõidu ajal ka akut laeks , siis oleks lahendatud eelpool mainitud probleemne GOELRO icon_razz1.gif.

Tegelikult mitte Euroliit ei sunni autotootjad elektriautodele üle minema, vaid selline oli juba kord rahvusvaheliste juhtide ja korporatsioonide otsus:

Ja nafta "gigant" BM ostiski juba ära Inglismaal Chargemaster`i elektriautode laadimispunktid: BP set to electrify the UK with the acquisition of Chargemaster, kuigi minu arvates on elektriautode akude tulevik siin: http://www.atomic-energy.ru/news/2017/06/26/77201

Samas on Li-ion akude hind kiiremas languses, kui esialgu arvati ja ka elektriautode akude tootmismahud kasvavad lähiajal kordades, nii et see "elektriautode maania" protsess on juba täies hoos ja tagasipöördumatu:At $100/kWh It Is “All Over” For The Internal Combustion Engine – Energy Expert


Ja igaüks valib ikkagi ise, millega sõidab:
Top 11 Best Electric Cars for 2018

10 Best Kids Electric Cars thumbs_up.gif

Edit:
Nissan investeerib ka ca.10 miljr.$ Hiinas ja soovib 2022.aastaks elektriautode müüki suurendada 2*:Nissan, Dongfeng to invest heavily in e-cars in China
Tesla ostab Hiinas maad ja hakkab ehitama tehast Gigafactoy-3:Tesla is about to buy land for its Gigafactory in China
Volkswagen soovib peale 2020 aastat elektriauto tuua massidesse...Volkswagen Plans Massive Electric Car Offensive: 1 Million EVs By 2025
Eriti hea uudis oli aastast 2017, kus BMW poolt ol lubatud 5-põlvkonna 120kWh akudega 500-700km läbisõitu:
BMW toob turule 2025 aastaks 12 elektriautot


viimati muutis Bilderberg 21.10.2018 19:47:24, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 21.10.2018 15:51:28 vasta tsitaadiga

ma sain viimastest Saksa autotootjate "vingumistest" pigem aru, et just akud on ikka veel liiga kallid ja odavnemist pole näha icon_question.gif..
BMW nutab, et üks 100kwh aku maksab auto hinnast 10-16k €..
VW ka lükkas pool aastat EV tootmise alustamist edasi..

tsitaat:
Klaus Frölich, the 58-year-old BMW board member in charge of development. According to the senior BMW exec, electric vehicles will always be more costly than gas-burners. “No, no, no,” was Frölich’s reply when asked if EVs will ever equal the prices of equivalent conventional cars. “Never.”

“It’s very simple,” says Frölich. In EVs with 90 to 100kWh battery packs, the cell cost alone will be $17,000 to $25,000 (AUD). “You can produce whole cars, only with the cost of the battery,” he says.
https://evannex.com/blogs/news/electric-vehicle-nightmare-is-haunting-bmw
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raxz
HV Guru

liitunud: 27.07.2003




sõnum 22.10.2018 11:09:07 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:
Ning veel selle sõna "Starter" asemel kasutage sõna elektrimootor. See sõna näitab palju täpsemalt mis asi see on mida aku ringi peab vedama.
Lisaks see, et elektrimootor on alati reaktiivkoormus. icon_cool.gif
Kirjutad nii peene jutu ära ja paned kõige lihtsama tõega mööda? icon_lol.gif
Alalisvoolusüsteemis ei ole reaktiivenergiaga midagi teha, sest vool ja pinge on samas faasis ehk võimsusteguri nurk ø on 0 ja seega võimsustegur ise on cos(ø) ehk 1.
Rekatiivenergia suurus alalisvoolusüsteemis on V*I*sin(ø)=0 VAR.
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 22.10.2018 12:02:12 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Autotootjad investeerivad täna elektriautodesse miljardeid, nii et see sadakond miljonit ei ole mingi summa, aga nende elektriautode kõik elektrisüsteemid on vaja tõesti ringi teha ja paigaldada lisaks elektrisüsteemi sisesed generaatorid, et need genekad sõidu ajal ka akut laeks , siis oleks lahendatud eelpool mainitud probleemne GOELRO icon_razz1.gif.

Mis jama jutt see on. Autode elektrisüsteemid on täna igas mõttes kõik lahendused olemas, sama kehtib elektrimootor-generaator kohta. Mõned tootjad küll kasutavad tavamõistes inovaatilisi lahendusi kus generaator-mootor-pidurid asuvad ratastes, teistel klassikalisem lahendus - keskmootor. Ka on olemas kõik juhtimissüsteemid, akude laadimissüsteemid jne.
tsitaat:

Samas on Li-ion akude hind kiiremas languses, kui esialgu arvati ja ka elektriautode akude tootmismahud kasvavad lähiajal kordades, nii et see "elektriautode maania" protsess on juba täies hoos ja tagasipöördumatu:At $100/kWh It Is “All Over” For The Internal Combustion Engine – Energy Expert

Seda hülgemöla olen kogu eluaeg kuulnud. Seni pole seda juhtunud, isegi hind on vaat et tõusnud. Ka pole uusi akulahendusi laborist välja tulnud. Ainus positiivsem asi on superkondekate tulek (see pole akuhinnaga seotud).

Kuigi olen optimist elektrikärude vallas on peatakistus elektrikärul AKU. See on A ja O!!! Akude energiamahutavus on väiksem kui muudel kütustel, nad on kapriised ja kallid toota sest lähtematerjal on kallis!
Suurtootjatel pole mingit probleemi toota suurtes mahtudes kõiki muid elektriauto osi kuid akude masstootmisel tekiks ülisuur nõudlus Liitiumi järele, mida lihtsalt ei jätku (ei jätku juba praegu, mis siis mahtude kasvades 1000 kordselt peaks juhtuma). Seega viia kogu maailma autod elektrile pole mitte lihtsalt ebareaalne vaid ulme.
Alternatiivlahendustega on nutusem:
Kütuseelemnt - väga perspektiivne - kahjuks pole suudetud tänaseni leida ühtegi odavat kütuseelemendi lahendust. Perspektiivid nutused, kardetaksegi et polegi võimalik leida.
Superkondensaator - Võibolla tulevikus, täna on hind väga kallis. Kuid tunneli lõpus valgus - siin on lootust hinnalanguseks.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.10.2018 13:45:23 vasta tsitaadiga

Superkondensaatori hind võib alla tulla, aga kaua see särtsu sees hoiab? Tavalised ja elektrolüütkondensaatorid ju eriti pikalt ei hoia, mis on ka põhjus miks neid ei kasutata akude asemel isegi kohtades, kus suurt mahtuvust pole vaja
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 22.10.2018 14:05:31 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Superkondensaatori hind võib alla tulla, aga kaua see särtsu sees hoiab? Tavalised ja elektrolüütkondensaatorid ju eriti pikalt ei hoia, mis on ka põhjus miks neid ei kasutata akude asemel isegi kohtades, kus suurt mahtuvust pole vaja
ilma koormuseta ütled, et ei hoia???
mis ekstrakehvadega sa kokku küll oled puutunud?
pigem ikka probleem liiga väikestes mahtuvustes.....
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.10.2018 14:19:43 vasta tsitaadiga

Mnator, kuskilt lapsepõlvest kui sai mõnda asja proovitud ise ehitada nagu meenub, et kondensaator tühjenes ise loetud minutitega, aga peab tunnistama et ega ma eriline jootekolvikangelane pole kunagi olnud ehk täpselt ei tea.
Aga kas tahad siis väita, et kui laadida kondensaator täis ja nädala pärast mõõta, siis on seal ikka midagi veel sees?
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 22.10.2018 14:25:46 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Mnator, kuskilt lapsepõlvest kui sai mõnda asja proovitud ise ehitada nagu meenub, et kondensaator tühjenes ise loetud minutitega, aga peab tunnistama et ega ma eriline jootekolvikangelane pole kunagi olnud ehk täpselt ei tea.
Aga kas tahad siis väita, et kui laadida kondensaator täis ja nädala pärast mõõta, siis on seal ikka midagi veel sees?
korraliku tavakonde puhul kindlasti, nende isetühjenemine on praktiliselt ainult läbi õhu, s.t. niipaljukest kui ümbritev õhk parajasti elektrit juhib
elektrolüütkondede suhtes ma nädalates/kuudes kindel pole, sest nendel kipub dielektrik siiski vist veidi voolu läbi laskma

aga ära unusta kontrollides, et ka tester on koormus, mis tühjendab mõõtmisel kondet
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 23.10.2018 10:04:47 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Superkondensaatori hind võib alla tulla, aga kaua see särtsu sees hoiab? Tavalised ja elektrolüütkondensaatorid ju eriti pikalt ei hoia, mis on ka põhjus miks neid ei kasutata akude asemel isegi kohtades, kus suurt mahtuvust pole vaja
No hoiab laengut ikka minutites, koolis omal ajal laetud konded hoidsid oma laengut tunde, millega siis kaasõpilasi kiusati. Konde isolatsioon on üsna hea, sinu toodud hirmul pole alust. Konde autos ei pea päevi oma laengut hoidma.
Superkondeka eesmärk ei ole mitte 30 km sõitu sellega vaid pidurdusenergia jagu salvestamine, mida kasutatakse kohe järgnevalt foori tagant startimiseks. Seega mõnedest minutitest piisab.
Niikaua kui superkondekas pole võimeline veel aku asemele tulema niikaua võib ka aku seda rolli täita (saab hakkama - selleks ülesandeks jätkub tänasest aku tootmisvõimsusest küll). Sellise pidurdusenergiat salvestava auto hind oleks ehk mõni % kallim tavaauto hinnast, kuid kütusesäästuga saaks kulud tasa teha.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netmaster
HV kasutaja
netmaster

liitunud: 21.08.2004




sõnum 23.10.2018 11:00:04 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Sellise pidurdusenergiat salvestava auto hind oleks ehk mõni % kallim tavaauto hinnast, kuid kütusesäästuga saaks kulud tasa teha.


sa unustad ühe asja ära. Selleks, et seda superkondega energiat kuhugi suunata, tuleb autole minimaalselt külge kruvida kõik hübriidi vidinad. Elektrimootorid, automaatika, sidurid, jms. See teeb ta ikka tavalise bensukaga võrreldes kõvasti rohkem kallimaks, kui mõni %. Superkondekad tulevad kõne alla juhul, kui auto juba on sarnase süsteemiga nagu diisel-elektri rong, kus mootor teeb elektrit ja ratastes olevad elektrimootorid veavad edasi, või ka klassikalise hübriidi puhul. Sellisel juhul teeb kondekas oma tööd ja tema lisamine pole kuigi kallis. Samas on tavamootoriga laetav aku palju universaalsem, sest praktilise kogemuse põhjal võin öelda, et kui sa just ei taha, et su pidurdusteekond on koguaeg sadades meetrites, on see pidurdusenergia kogumine pigem haip. Pidurit peab selleks ainult vaevu puudutama (umbes nagu tavaautoga mootoriga pidurdamine), et midagi kuhugi salvestuks. Tegelikul pidurdamisel lükatakse klotsid kohe peale. Kui õnnestuks kuidagi salvestada kogu pidurdusenergia, siis selleks peaks kõik seotud kaablid jms. olema vähemalt pöidlajämused. Kuna rattaid selliste kaablitega ühendada ei saa, saavad diffrid ja kardaanid igal pidurdamisel tohutu koormuse.
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 23.10.2018 12:07:47 vasta tsitaadiga

20 minti laen mingit kondekat.. mul on 20 minutiga peale ainsat käivitust putka soe..
_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 24.10.2018 10:18:29 vasta tsitaadiga

netmaster kirjutas:
tsitaat:
Sellise pidurdusenergiat salvestava auto hind oleks ehk mõni % kallim tavaauto hinnast, kuid kütusesäästuga saaks kulud tasa teha.


sa unustad ühe asja ära. Selleks, et seda superkondega energiat kuhugi suunata, tuleb autole minimaalselt külge kruvida kõik hübriidi vidinad. Elektrimootorid, automaatika, sidurid, jms. See teeb ta ikka tavalise bensukaga võrreldes kõvasti rohkem kallimaks, kui mõni %. Superkondekad tulevad kõne alla juhul, kui auto juba on sarnase süsteemiga nagu diisel-elektri rong, kus mootor teeb elektrit ja ratastes olevad elektrimootorid veavad edasi, või ka klassikalise hübriidi puhul. Sellisel juhul teeb kondekas oma tööd ja tema lisamine pole kuigi kallis. Samas on tavamootoriga laetav aku palju universaalsem, sest praktilise kogemuse põhjal võin öelda, et kui sa just ei taha, et su pidurdusteekond on koguaeg sadades meetrites, on see pidurdusenergia kogumine pigem haip. Pidurit peab selleks ainult vaevu puudutama (umbes nagu tavaautoga mootoriga pidurdamine), et midagi kuhugi salvestuks. Tegelikul pidurdamisel lükatakse klotsid kohe peale. Kui õnnestuks kuidagi salvestada kogu pidurdusenergia, siis selleks peaks kõik seotud kaablid jms. olema vähemalt pöidlajämused. Kuna rattaid selliste kaablitega ühendada ei saa, saavad diffrid ja kardaanid igal pidurdamisel tohutu koormuse.

Peamine juurdekruvitav vidin on universaalne mootor-generaator (üks seade, lihtsalt paljud ei saa muidu aru) ja tõenäoliselt üks lisasidur (see võib puududa) ja üks aku/kondensaator. Muidugi natuke elektroonikat aga see on antud teemas väheoluline. Kõik tehnilised lahendused juba ammu välja töötatud ja selliseid autosi on juba üksjagu. Hübrridid jagunevad kaheks - suurem enamus on 99% tavalised bensukat, millel on siis peale sidurit generaator-mootor (kesklahendus) või siis ratastes generaator-mootor. Sidur on automaatne. Vajadusel sidur lahutab mootori ja seiskab ning töötab vaid aku-generaator-mootor.
See sinu kirjeldatud variant on ka kasutuses - tegu on 100% elektrikäruga, millel on siis akulaadijast bensu-diiselmootor. Aga kokkuvõttes on ka sel juhul lisaelementide arv sama, erinev on siiski juhttarkvara ja põhikasutus.
Kokkuvõttes väga vahet pole kumb variant kasutuses on. Esimene on rohkem rullnokkade ja kiireste-vihaste lemmik - nimelt saab ka nii kasutada maksimumis kiirendust (bensumootor+elektrimootor), mis teisel variandil on välistatud. Teine variant on aga näidanud paremat ökonoomsust.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
netmaster
HV kasutaja
netmaster

liitunud: 21.08.2004




sõnum 24.10.2018 11:09:16 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Peamine juurdekruvitav vidin on universaalne mootor-generaator (üks seade, lihtsalt paljud ei saa muidu aru) ja tõenäoliselt üks lisasidur (see võib puududa) ja üks aku/kondensaator. Muidugi natuke elektroonikat aga see on antud teemas väheoluline. Kõik tehnilised lahendused juba ammu välja töötatud ja selliseid autosi on juba üksjagu.


jah, aga see kõik ongi see, mis teeb tavaautost hübriidi ja lisab hinnale ~10-20%.
Minu postituse point oli pigem selles, tavaautos pole selle kondekaga midagi teha, kuna pole seda energiat kuskil võtta, ega kuhugi suunata ja kui juba on hübriid, siis on tõenäoliselt ka aku, mille juurde kondeka lisamine ei anna eriti midagi. Võibolla jah kummid vilisevad veidi rohkem paigalt minnes. Hübriid ilma akuta, ainult kondekaga omab siis pointi, kui kiiresti paigalt minemasaamine on olulisem, kui kõik muu, sest see kondekas on mõnekümne sekundiga tühi. Lisaks kaotab superkondekas 3 päeva jooksul oma laengust umbes 50% ja siis ei saa autot enam käimagi. Teoreetiliselt on kondekas küll pikaealisem, kuid vähemalt mulle öeldi Toyotast, et akul on 5a. garantii ja edasi saab 34€ eest aastas osta lisagarantiid kuni 10a. Samuti öeldi, et isegi esimese seeria Priused sõidavad siiamaani (toodeti 1997-2003), ning muud asjad lagunevad seal ammu enne ära, kui aku otsa saab. Jah, mahtuvus küll aja jooksul väheneb (10a. umbes 40%), kuid hübriidi puhul pole see nii oluline, ja ka suur osa ülejäänud autost on selleks ajaks nagunii amortiseerunud.
Kommentaarid: 2 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 2
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 25.10.2018 10:36:39 vasta tsitaadiga

Kanna autos krokodille kaasas, saad vajadusel naabrimehele särtsu anda...
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 25.10.2018 11:42:34 vasta tsitaadiga

Mul on. Naabrimehe rehvi parandan ka vajadusel ja pumpan täis, diagnostika teen ära ja vean teepervelt minema..
_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raxz
HV Guru

liitunud: 27.07.2003




sõnum 26.10.2018 20:48:29 vasta tsitaadiga

Ühelgi tervel autol ei teki selliseid probleeme. Kui ise oma vanale autole probleeme tekitad, siis püsi selle juraga oma garaažis.
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.10.2018 13:19:04 vasta tsitaadiga

Niih, puhastasin teemat natuke ja tõstsin postitused ümber tahanteada akuteemasse.
_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Euroliit sunnib autotootjaid elektriautodele üle minema mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.