praegune kellaaeg 19.04.2024 17:47:24
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Bilderberg
HV kasutaja
liitunud: 26.08.2009
|
20.10.2018 16:43:29
|
|
|
p3000 kirjutas: |
kalvis kirjutas: |
Aku kaputt |
kui 5a on aku kaputt, siis oled võidus (nn. "või sees") kuna vahetatakse garantiikorras uue vastu.. kui just üle 200 000km pole uhanud autoga.. |
Ei ole kohanud 5aastase garantiiga autoakut!!!
Lisan veel elektriautode akude kohta niipalju, et elektriauto akule antakse garantii aku jääkväärtuseni 70-80% sõltuvalt aku tootjast. Enamus kasutuses olnud elektriautodest ongi just selliste akudega, nagu näiteks see isend, mille aku jääk on ~85% originaalist ja millegipärast ma kahtlen, et see elektriauto talvel -10 või -20° juures ühe laadimisega üle 100km üldse sõidab: Nissan LEAF 80kW.
Elektriauto ostul ärge astuge akudega ämbrisse
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
20.10.2018 17:00:15
|
|
|
Garantii osas tuleb lugeda ka peenikeses kirjas teksti. Ma ei tea, kuidas konkreetselt elektriautodega on, aga üldiselt on peaaegu iga asja puhul ju reegel, et garantii ei kata loomulikust kulumisest tekkinud vigu ja aku puhul on mahtuvuse vähenemine ju loomulik kulumine. Ehk kui 5 aasta pärast on aku jääkväärtus 70%, siis ei pruugi see üldse garantii alla minna.... samahästi võiks siis ju nõuda siledaks kulunud rehvide garantiikorras vahetamist.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
Reaper
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.08.2005
|
20.10.2018 17:18:53
|
|
|
Huvitav, kas on ka juba väikest elektrilist neliveolist linnamaasturit olemas?
Olen 20a neliveolisega sõitnud, enam talvistes oludes üherattaveolise peale tagasi ei tahaks.
Akude kohta samas - mul Suzuki tehaseaku kestis 11a.
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Reaper
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.08.2005
|
20.10.2018 18:18:27
|
|
|
Nuja, ma parem ei küsi, palju see maksab
Sõidan oma siniselt tossava Suzukiga edasi
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
|
maty
Kreisi kasutaja
liitunud: 11.07.2009
|
|
Kommentaarid: 73 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
63 |
|
tagasi üles |
|
|
Bilderberg
HV kasutaja
liitunud: 26.08.2009
|
21.10.2018 12:08:15
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Edit:Seda, et Modernsete akude ning autode elektrisüsteemide omavahelist konflikti tasub võtta ikka väga tõsiselt kuna praegu toodetavate autode elektriskeemid ei ole projekteeritud kasutama (Euroopa Komisjoni direktiividele vastavaid) autoakusid.Ning võib ka oletada, et seda elektrisüsteemide muutmist ka tegema ei hakata kuna see nõuaks autofirmadelt sadu miljoneid eurosid lisaraha. |
Autotootjad investeerivad täna elektriautodesse miljardeid, nii et see sadakond miljonit ei ole mingi summa, aga nende elektriautode kõik elektrisüsteemid on vaja tõesti ringi teha ja paigaldada lisaks elektrisüsteemi sisesed generaatorid, et need genekad sõidu ajal ka akut laeks , siis oleks lahendatud eelpool mainitud probleemne GOELRO .
Tegelikult mitte Euroliit ei sunni autotootjad elektriautodele üle minema, vaid selline oli juba kord rahvusvaheliste juhtide ja korporatsioonide otsus:
Ja nafta "gigant" BM ostiski juba ära Inglismaal Chargemaster`i elektriautode laadimispunktid: BP set to electrify the UK with the acquisition of Chargemaster, kuigi minu arvates on elektriautode akude tulevik siin: http://www.atomic-energy.ru/news/2017/06/26/77201
Samas on Li-ion akude hind kiiremas languses, kui esialgu arvati ja ka elektriautode akude tootmismahud kasvavad lähiajal kordades, nii et see "elektriautode maania" protsess on juba täies hoos ja tagasipöördumatu:At $100/kWh It Is “All Over” For The Internal Combustion Engine – Energy Expert
Ja igaüks valib ikkagi ise, millega sõidab:
Top 11 Best Electric Cars for 2018
10 Best Kids Electric Cars
Edit:
Nissan investeerib ka ca.10 miljr.$ Hiinas ja soovib 2022.aastaks elektriautode müüki suurendada 2*:Nissan, Dongfeng to invest heavily in e-cars in China
Tesla ostab Hiinas maad ja hakkab ehitama tehast Gigafactoy-3:Tesla is about to buy land for its Gigafactory in China
Volkswagen soovib peale 2020 aastat elektriauto tuua massidesse...Volkswagen Plans Massive Electric Car Offensive: 1 Million EVs By 2025
Eriti hea uudis oli aastast 2017, kus BMW poolt ol lubatud 5-põlvkonna 120kWh akudega 500-700km läbisõitu:
BMW toob turule 2025 aastaks 12 elektriautot
viimati muutis Bilderberg 21.10.2018 19:47:24, muudetud 2 korda |
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
|
p3000
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.09.2008
|
21.10.2018 15:51:28
|
|
|
ma sain viimastest Saksa autotootjate "vingumistest" pigem aru, et just akud on ikka veel liiga kallid ja odavnemist pole näha ..
BMW nutab, et üks 100kwh aku maksab auto hinnast 10-16k €..
VW ka lükkas pool aastat EV tootmise alustamist edasi..
tsitaat: |
Klaus Frölich, the 58-year-old BMW board member in charge of development. According to the senior BMW exec, electric vehicles will always be more costly than gas-burners. “No, no, no,” was Frölich’s reply when asked if EVs will ever equal the prices of equivalent conventional cars. “Never.”
“It’s very simple,” says Frölich. In EVs with 90 to 100kWh battery packs, the cell cost alone will be $17,000 to $25,000 (AUD). “You can produce whole cars, only with the cost of the battery,” he says. |
https://evannex.com/blogs/news/electric-vehicle-nightmare-is-haunting-bmw
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
raxz
HV Guru
liitunud: 27.07.2003
|
22.10.2018 11:09:07
|
|
|
tahanteada kirjutas: |
Ning veel selle sõna "Starter" asemel kasutage sõna elektrimootor. See sõna näitab palju täpsemalt mis asi see on mida aku ringi peab vedama.
Lisaks see, et elektrimootor on alati reaktiivkoormus. |
Kirjutad nii peene jutu ära ja paned kõige lihtsama tõega mööda?
Alalisvoolusüsteemis ei ole reaktiivenergiaga midagi teha, sest vool ja pinge on samas faasis ehk võimsusteguri nurk ø on 0 ja seega võimsustegur ise on cos(ø) ehk 1.
Rekatiivenergia suurus alalisvoolusüsteemis on V*I*sin(ø)=0 VAR.
|
|
Kommentaarid: 46 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
|
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009
|
22.10.2018 12:02:12
|
|
|
tsitaat: |
Autotootjad investeerivad täna elektriautodesse miljardeid, nii et see sadakond miljonit ei ole mingi summa, aga nende elektriautode kõik elektrisüsteemid on vaja tõesti ringi teha ja paigaldada lisaks elektrisüsteemi sisesed generaatorid, et need genekad sõidu ajal ka akut laeks , siis oleks lahendatud eelpool mainitud probleemne GOELRO icon_razz1.gif.
|
Mis jama jutt see on. Autode elektrisüsteemid on täna igas mõttes kõik lahendused olemas, sama kehtib elektrimootor-generaator kohta. Mõned tootjad küll kasutavad tavamõistes inovaatilisi lahendusi kus generaator-mootor-pidurid asuvad ratastes, teistel klassikalisem lahendus - keskmootor. Ka on olemas kõik juhtimissüsteemid, akude laadimissüsteemid jne.
tsitaat: |
Samas on Li-ion akude hind kiiremas languses, kui esialgu arvati ja ka elektriautode akude tootmismahud kasvavad lähiajal kordades, nii et see "elektriautode maania" protsess on juba täies hoos ja tagasipöördumatu:At $100/kWh It Is “All Over” For The Internal Combustion Engine – Energy Expert
|
Seda hülgemöla olen kogu eluaeg kuulnud. Seni pole seda juhtunud, isegi hind on vaat et tõusnud. Ka pole uusi akulahendusi laborist välja tulnud. Ainus positiivsem asi on superkondekate tulek (see pole akuhinnaga seotud).
Kuigi olen optimist elektrikärude vallas on peatakistus elektrikärul AKU. See on A ja O!!! Akude energiamahutavus on väiksem kui muudel kütustel, nad on kapriised ja kallid toota sest lähtematerjal on kallis!
Suurtootjatel pole mingit probleemi toota suurtes mahtudes kõiki muid elektriauto osi kuid akude masstootmisel tekiks ülisuur nõudlus Liitiumi järele, mida lihtsalt ei jätku (ei jätku juba praegu, mis siis mahtude kasvades 1000 kordselt peaks juhtuma). Seega viia kogu maailma autod elektrile pole mitte lihtsalt ebareaalne vaid ulme.
Alternatiivlahendustega on nutusem:
Kütuseelemnt - väga perspektiivne - kahjuks pole suudetud tänaseni leida ühtegi odavat kütuseelemendi lahendust. Perspektiivid nutused, kardetaksegi et polegi võimalik leida.
Superkondensaator - Võibolla tulevikus, täna on hind väga kallis. Kuid tunneli lõpus valgus - siin on lootust hinnalanguseks.
|
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
22.10.2018 13:45:23
|
|
|
Superkondensaatori hind võib alla tulla, aga kaua see särtsu sees hoiab? Tavalised ja elektrolüütkondensaatorid ju eriti pikalt ei hoia, mis on ka põhjus miks neid ei kasutata akude asemel isegi kohtades, kus suurt mahtuvust pole vaja
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
22.10.2018 14:05:31
|
|
|
napoleon kirjutas: |
Superkondensaatori hind võib alla tulla, aga kaua see särtsu sees hoiab? Tavalised ja elektrolüütkondensaatorid ju eriti pikalt ei hoia, mis on ka põhjus miks neid ei kasutata akude asemel isegi kohtades, kus suurt mahtuvust pole vaja |
ilma koormuseta ütled, et ei hoia???
mis ekstrakehvadega sa kokku küll oled puutunud?
pigem ikka probleem liiga väikestes mahtuvustes.....
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
22.10.2018 14:19:43
|
|
|
Mnator, kuskilt lapsepõlvest kui sai mõnda asja proovitud ise ehitada nagu meenub, et kondensaator tühjenes ise loetud minutitega, aga peab tunnistama et ega ma eriline jootekolvikangelane pole kunagi olnud ehk täpselt ei tea.
Aga kas tahad siis väita, et kui laadida kondensaator täis ja nädala pärast mõõta, siis on seal ikka midagi veel sees?
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
Mnator
HV Guru
liitunud: 18.10.2007
|
22.10.2018 14:25:46
|
|
|
napoleon kirjutas: |
Mnator, kuskilt lapsepõlvest kui sai mõnda asja proovitud ise ehitada nagu meenub, et kondensaator tühjenes ise loetud minutitega, aga peab tunnistama et ega ma eriline jootekolvikangelane pole kunagi olnud ehk täpselt ei tea.
Aga kas tahad siis väita, et kui laadida kondensaator täis ja nädala pärast mõõta, siis on seal ikka midagi veel sees? |
korraliku tavakonde puhul kindlasti, nende isetühjenemine on praktiliselt ainult läbi õhu, s.t. niipaljukest kui ümbritev õhk parajasti elektrit juhib
elektrolüütkondede suhtes ma nädalates/kuudes kindel pole, sest nendel kipub dielektrik siiski vist veidi voolu läbi laskma
aga ära unusta kontrollides, et ka tester on koormus, mis tühjendab mõõtmisel kondet
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009
|
23.10.2018 10:04:47
|
|
|
napoleon kirjutas: |
Superkondensaatori hind võib alla tulla, aga kaua see särtsu sees hoiab? Tavalised ja elektrolüütkondensaatorid ju eriti pikalt ei hoia, mis on ka põhjus miks neid ei kasutata akude asemel isegi kohtades, kus suurt mahtuvust pole vaja |
No hoiab laengut ikka minutites, koolis omal ajal laetud konded hoidsid oma laengut tunde, millega siis kaasõpilasi kiusati. Konde isolatsioon on üsna hea, sinu toodud hirmul pole alust. Konde autos ei pea päevi oma laengut hoidma.
Superkondeka eesmärk ei ole mitte 30 km sõitu sellega vaid pidurdusenergia jagu salvestamine, mida kasutatakse kohe järgnevalt foori tagant startimiseks. Seega mõnedest minutitest piisab.
Niikaua kui superkondekas pole võimeline veel aku asemele tulema niikaua võib ka aku seda rolli täita (saab hakkama - selleks ülesandeks jätkub tänasest aku tootmisvõimsusest küll). Sellise pidurdusenergiat salvestava auto hind oleks ehk mõni % kallim tavaauto hinnast, kuid kütusesäästuga saaks kulud tasa teha.
|
|
tagasi üles |
|
|
netmaster
HV kasutaja
liitunud: 21.08.2004
|
23.10.2018 11:00:04
|
|
|
tsitaat: |
Sellise pidurdusenergiat salvestava auto hind oleks ehk mõni % kallim tavaauto hinnast, kuid kütusesäästuga saaks kulud tasa teha. |
sa unustad ühe asja ära. Selleks, et seda superkondega energiat kuhugi suunata, tuleb autole minimaalselt külge kruvida kõik hübriidi vidinad. Elektrimootorid, automaatika, sidurid, jms. See teeb ta ikka tavalise bensukaga võrreldes kõvasti rohkem kallimaks, kui mõni %. Superkondekad tulevad kõne alla juhul, kui auto juba on sarnase süsteemiga nagu diisel-elektri rong, kus mootor teeb elektrit ja ratastes olevad elektrimootorid veavad edasi, või ka klassikalise hübriidi puhul. Sellisel juhul teeb kondekas oma tööd ja tema lisamine pole kuigi kallis. Samas on tavamootoriga laetav aku palju universaalsem, sest praktilise kogemuse põhjal võin öelda, et kui sa just ei taha, et su pidurdusteekond on koguaeg sadades meetrites, on see pidurdusenergia kogumine pigem haip. Pidurit peab selleks ainult vaevu puudutama (umbes nagu tavaautoga mootoriga pidurdamine), et midagi kuhugi salvestuks. Tegelikul pidurdamisel lükatakse klotsid kohe peale. Kui õnnestuks kuidagi salvestada kogu pidurdusenergia, siis selleks peaks kõik seotud kaablid jms. olema vähemalt pöidlajämused. Kuna rattaid selliste kaablitega ühendada ei saa, saavad diffrid ja kardaanid igal pidurdamisel tohutu koormuse.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
laurx
HV Guru
liitunud: 25.03.2004
|
23.10.2018 12:07:47
|
|
|
20 minti laen mingit kondekat.. mul on 20 minutiga peale ainsat käivitust putka soe..
_________________ Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap. |
|
Kommentaarid: 1104 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
704 |
|
tagasi üles |
|
|
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009
|
24.10.2018 10:18:29
|
|
|
netmaster kirjutas: |
tsitaat: |
Sellise pidurdusenergiat salvestava auto hind oleks ehk mõni % kallim tavaauto hinnast, kuid kütusesäästuga saaks kulud tasa teha. |
sa unustad ühe asja ära. Selleks, et seda superkondega energiat kuhugi suunata, tuleb autole minimaalselt külge kruvida kõik hübriidi vidinad. Elektrimootorid, automaatika, sidurid, jms. See teeb ta ikka tavalise bensukaga võrreldes kõvasti rohkem kallimaks, kui mõni %. Superkondekad tulevad kõne alla juhul, kui auto juba on sarnase süsteemiga nagu diisel-elektri rong, kus mootor teeb elektrit ja ratastes olevad elektrimootorid veavad edasi, või ka klassikalise hübriidi puhul. Sellisel juhul teeb kondekas oma tööd ja tema lisamine pole kuigi kallis. Samas on tavamootoriga laetav aku palju universaalsem, sest praktilise kogemuse põhjal võin öelda, et kui sa just ei taha, et su pidurdusteekond on koguaeg sadades meetrites, on see pidurdusenergia kogumine pigem haip. Pidurit peab selleks ainult vaevu puudutama (umbes nagu tavaautoga mootoriga pidurdamine), et midagi kuhugi salvestuks. Tegelikul pidurdamisel lükatakse klotsid kohe peale. Kui õnnestuks kuidagi salvestada kogu pidurdusenergia, siis selleks peaks kõik seotud kaablid jms. olema vähemalt pöidlajämused. Kuna rattaid selliste kaablitega ühendada ei saa, saavad diffrid ja kardaanid igal pidurdamisel tohutu koormuse. |
Peamine juurdekruvitav vidin on universaalne mootor-generaator (üks seade, lihtsalt paljud ei saa muidu aru) ja tõenäoliselt üks lisasidur (see võib puududa) ja üks aku/kondensaator. Muidugi natuke elektroonikat aga see on antud teemas väheoluline. Kõik tehnilised lahendused juba ammu välja töötatud ja selliseid autosi on juba üksjagu. Hübrridid jagunevad kaheks - suurem enamus on 99% tavalised bensukat, millel on siis peale sidurit generaator-mootor (kesklahendus) või siis ratastes generaator-mootor. Sidur on automaatne. Vajadusel sidur lahutab mootori ja seiskab ning töötab vaid aku-generaator-mootor.
See sinu kirjeldatud variant on ka kasutuses - tegu on 100% elektrikäruga, millel on siis akulaadijast bensu-diiselmootor. Aga kokkuvõttes on ka sel juhul lisaelementide arv sama, erinev on siiski juhttarkvara ja põhikasutus.
Kokkuvõttes väga vahet pole kumb variant kasutuses on. Esimene on rohkem rullnokkade ja kiireste-vihaste lemmik - nimelt saab ka nii kasutada maksimumis kiirendust (bensumootor+elektrimootor), mis teisel variandil on välistatud. Teine variant on aga näidanud paremat ökonoomsust.
|
|
tagasi üles |
|
|
netmaster
HV kasutaja
liitunud: 21.08.2004
|
24.10.2018 11:09:16
|
|
|
tsitaat: |
Peamine juurdekruvitav vidin on universaalne mootor-generaator (üks seade, lihtsalt paljud ei saa muidu aru) ja tõenäoliselt üks lisasidur (see võib puududa) ja üks aku/kondensaator. Muidugi natuke elektroonikat aga see on antud teemas väheoluline. Kõik tehnilised lahendused juba ammu välja töötatud ja selliseid autosi on juba üksjagu. |
jah, aga see kõik ongi see, mis teeb tavaautost hübriidi ja lisab hinnale ~10-20%.
Minu postituse point oli pigem selles, tavaautos pole selle kondekaga midagi teha, kuna pole seda energiat kuskil võtta, ega kuhugi suunata ja kui juba on hübriid, siis on tõenäoliselt ka aku, mille juurde kondeka lisamine ei anna eriti midagi. Võibolla jah kummid vilisevad veidi rohkem paigalt minnes. Hübriid ilma akuta, ainult kondekaga omab siis pointi, kui kiiresti paigalt minemasaamine on olulisem, kui kõik muu, sest see kondekas on mõnekümne sekundiga tühi. Lisaks kaotab superkondekas 3 päeva jooksul oma laengust umbes 50% ja siis ei saa autot enam käimagi. Teoreetiliselt on kondekas küll pikaealisem, kuid vähemalt mulle öeldi Toyotast, et akul on 5a. garantii ja edasi saab 34€ eest aastas osta lisagarantiid kuni 10a. Samuti öeldi, et isegi esimese seeria Priused sõidavad siiamaani (toodeti 1997-2003), ning muud asjad lagunevad seal ammu enne ära, kui aku otsa saab. Jah, mahtuvus küll aja jooksul väheneb (10a. umbes 40%), kuid hübriidi puhul pole see nii oluline, ja ka suur osa ülejäänud autost on selleks ajaks nagunii amortiseerunud.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
Reaper
Kreisi kasutaja
liitunud: 29.08.2005
|
25.10.2018 10:36:39
|
|
|
Kanna autos krokodille kaasas, saad vajadusel naabrimehele särtsu anda...
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
|
laurx
HV Guru
liitunud: 25.03.2004
|
25.10.2018 11:42:34
|
|
|
Mul on. Naabrimehe rehvi parandan ka vajadusel ja pumpan täis, diagnostika teen ära ja vean teepervelt minema..
_________________ Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap. |
|
Kommentaarid: 1104 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
704 |
|
tagasi üles |
|
|
raxz
HV Guru
liitunud: 27.07.2003
|
26.10.2018 20:48:29
|
|
|
Ühelgi tervel autol ei teki selliseid probleeme. Kui ise oma vanale autole probleeme tekitad, siis püsi selle juraga oma garaažis.
|
|
Kommentaarid: 46 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
45 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|