Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Maidor
HV kasutaja
liitunud: 20.08.2013
|
04.07.2018 08:17:01
|
|
|
Mulle tundub ka, et vahelduvooluga teeb parema töö, kui otse aku pealt keevitada. Kuidagi liiga palju kuumutab plekki. Kahjuks rolleri kontaktor sulas kiiresti üles ja mõned katsetused sain teha.
|
|
tagasi üles |
|
|
Etsike
HV veteran
liitunud: 24.12.2004
|
10.07.2018 22:14:53
|
|
|
Käsil aku tegeliku mahtuvuse kontrollimine. 36V 2Ah (72Wh) aku kirjade järgi. Täislaetult pinge 42,7V. Ühendasin 100W lambipirni (takistus 40,5 oomi) ja multimeetri pingelangu jälgimiseks. Panin algusaja kirja ja asusin jälgima, pea kaks tundi oli aega jälgida täna (homme jätkan kuni 32V'ni). Selle ajaga pinge paar volti ka vähenes. Füüsikatundidest/loengutest on omajagu aega möödas ja enam ei mäleta hästi.
Sellise 100W pirni (seda siis 220V juures) tarbitavaks voolutugevuseks 0,45A (sest 220V/100W=0,45A). Jah/ei?
0,45A puhul 36V pinge juures teeks see pirni võimsuseks 16,2W, mis tundub ka usutav, sest niit vaid hõõgub, kuid läheb käes hoidmiseks liiga palavaks. Jah/ei?
72Wh 36V aku võiks sellist 16,2W pirni põletada 4,44 tundi (4h 26min). Panin kuskil puusse?
(lihtsuse huvides on välja jäetud tõsiasi, et pinge tegelikult pole täpselt 36V kogu aja vältel)
|
|
tagasi üles |
|
|
PAUKA
HV veteran
liitunud: 22.07.2003
|
10.07.2018 22:44:02
|
|
|
võta ampermeeter appi, sul on seal liiga palju selliseid kahtlasi konstante, niiet selle eksperimendi tulemus ilma ampermeetrita on väga küsitava väärtusega.
|
|
tagasi üles |
|
|
The_Boss
HV Guru
liitunud: 13.01.2009
|
10.07.2018 22:57:22
|
|
|
Konstandid oleks head, seal aga on palju muutujaid. Näiteks pinge langedes langeb ka voolutugevus. Temperatuurist rääkimata (see mõjutab takistust).
Aga takistustega (näiteks pirniga) on selline lugu, et neil on n.ö nimitakistus, mis eeldame, et püsib konstante (reaalsuses oleneb temperatuurist). See tähendab oomi seaduse põhjal seda, et kui 220V pinge juures oleks vooluks 0.45A, ei oleks 36V juures see enam sugugi 0.45A.
Sama eeldusega, et takistus püsib konstantne, saame 220V 0.45A puhul takistuseks 220/0.45 ehk 489 oomi. Nüüd 36V juures sama pirn laseb läbi 36/489=0.07A. Ehk siis oodatust mitmeid kordi vähem.
Ehk siis lühidalt öeldes, kui tahad pirnidega jätkata, otsi 12V pirne ja pane 3 tükki jadasse, saad 36V nimipinge.
Ampermeeter tuleks nagunii kasuks. Selle saad kasvõi bauhofist 15€ eest vist.
Lisaks veel see, et aku mahtuvus oleneb koormusvoolust. Mida suurem koormusvool, seda väiksem mahtuvus. Üldiselt neid 18650 elementide mahtuvusi võrreldakse ligi 0.5A koormusvoolu juures (seda infot leiab elemendi datasheetist). 10S1P puhul olekski vajalik koormusvool siis 0.5A.
_________________ Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust. |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
|
tagasi üles |
|
|
Etsike
HV veteran
liitunud: 24.12.2004
|
10.07.2018 23:53:37
|
|
|
Tänud vastamast, täiesti elementaarsed asjad on ununenud. Mõõtsin eelpool mainitud 100W pirni puhul voolutugevust, milleks oli 0,15A. Miks peaks kasutama pirne, millel oleks 36V nimipinge kokku? Kolm paralleelis 100W pirni annaks ju ka 0,45A koormusvoolu kokku.
Ühtlasi, kui 10S1P puhul oleks 0,5A koormusvoolu paras, siis 10S2P puhul 1A jne?
|
|
tagasi üles |
|
|
The_Boss
HV Guru
liitunud: 13.01.2009
|
11.07.2018 02:11:24
|
|
|
Etsike, jah, saab ka paralleeli panna. Ise mõtlesin just peaaegu 30 takistit paralleeli panna ühe testseadme jaoks
Ning jah, 2P korral 1A kandis.
DVDRW müüdud INR18650-25R elementide datasheetis on näiteks selline tekst:
"The standard discharge capacity is the initial discharge capacity of the cell, which is measured with discharge current of 500mA(0.2C) with 2.5V cut-off at 25°C within 1hour after the standard charge. "
_________________ Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust. |
|
tagasi üles |
|
|
PAUKA
HV veteran
liitunud: 22.07.2003
|
11.07.2018 09:33:06
|
|
|
The_Boss kirjutas: |
Konstandid oleks head, seal aga on palju muutujaid. |
selleks ütlesingi et "kahtlased konstandid", mis tegelikult ei ole konstandid/väärtused on kahtlased.
|
|
tagasi üles |
|
|
Medikas
HV vaatleja
liitunud: 09.07.2002
|
11.07.2018 13:22:49
|
|
|
15euri eest saab AliExpressist täieverelise akude mahtuvuse mõõtmise testseadme:
link
Ei mingeid ampermeetreid, takisteid, hõõglampe vms. jändamist. Juurde vaja ainult ühendusjuhtmed/krokodillid mõõdetava akuga ühenduse loomiseks ning suva 12V / 0,5A toiteadapter testseadme enda toiteks.
Mõõtmine sellega on automatiseeritud ja standardiseeritud, st igasugused muutujad välistatakse. Selliselt standardiseeritult käib kõigi akude koormustestimine ka mujal. Annad ette, millise vooluga soovid akut tühjendada ja seade hoiab seda püsivoolu väga täpselt paigas. Samuti annad ette lävipinge, millest allapoole langemisel aku loetakse tühjendatuks ja koormuskatse lõpetatakse. St nt. õhtul võib rahulikult aku koormuskatsele jätta ja hommikul aku mahtuvuse näidu (Ah ja Wh) maha lugeda:
Endal olemas ja töötab suurepäraselt. Üllatuslikult üsna täppismõõteriist (seda eriti olematu hinna kohta), sai laboris teiste seadmetega üle kontrollitud.
|
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
11.07.2018 13:31:44
|
|
|
Need väikse koormuse/pinge mõõtjad on jah odavad. Aga kui vaja suuremat pinget/voolu mõõta, tõuseb ka hind järsult või neid ei pakutagi. Seega peab ise leiutama hakkama.
Etsike oma 36V akut sellega testida ei saaks. Lubatud pinge kuni 30V.
Otsi mulle üks odav kuni 92V 3KW mõõtja LVC-ga.
|
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
11.07.2018 13:39:59
|
|
|
Kasuta pingejagurit, kolm võrdset koormust jadamisi ja mõõdad ainult viimast. Suurema voolu tarvis võib koormused ka paralleeli panna ja saadki odava mõõdikuga hakkama.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
Medikas
HV vaatleja
liitunud: 09.07.2002
|
11.07.2018 14:21:29
|
|
|
DWDRW, Etsikese poolt algatatud akude testimise jutt ei käinud nüüd kuidagi akude 3kW-ga koormamise auku Hetkel ikkagi ju jutt jalgrattaakudest ja nende akude mahtuvuse mõõtmisest (mida tehakse tavaliselt x0,1 koefitsendiga või sinnakanti) ja mitte koormamisest täisvõimsusel tööolukorras.
Konkreetselt Etsikese akude mahtuvuse mõõtmise mure lahendab rohke varuga ära see 22eurine AliExpressi akutester
Kusjuures kui ei kasutata püsivoolu hoidvat seadet, st koormuseks on kõik need eelpoolmainitud takistid, pirmid ja küttekehad, siis saab rääkida pigem aku mahtuvuse hindmisest, mitte mõõtmisest. Püsivooluseadmega mõõtmisel saab võrreldavad numbrid tootja numbritega. Mittepüsivooluga mõõtmisel saab mingid numbrid, mida saab nt sama suurte akude väsimuse teadasaamiseks omavahel kõrvutada, kuid tootja andmetega ei ole sellised numbrid päris 1:1-le võrreldavad. Aga jah, aku seisukorrale hinnangu (hea, keskmine, halb) andmiseks piisab ka nõnda
viimati muutis Medikas 11.07.2018 14:28:20, muudetud 1 kord |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
11.07.2018 14:31:57
|
|
|
20tk paralleeli panna 440€
Tegelikult Ah on suht mõttetu väärtus. See ei ütle midagi akupaki energia mahutavuse kohta.
Kõike tuleks mõõta/hinda arvutada Wh-des.
Konstantne takisti Wh mõõtmiseks ongi parem kui konstantne vool.
|
|
tagasi üles |
|
|
Medikas
HV vaatleja
liitunud: 09.07.2002
|
11.07.2018 15:56:05
|
|
|
DWDRW, aga palun, Wh-d eelpoolviidatud akutestri(te)ga
Akude tootjad kasutavad akude mahtuvuse mõõtmiseks püsivoolumeetodit ja seejuures ei mingit konstantset takistit (tulemus on väljendatud Ah-des kui ka konkreetse katse kohta Wh-des), kuna ainult nii saab standardiseeritud ja omavahel võrreldavad tulemused, mida rahva tarbeks aku spetsi lüüa Kõik muud mõõtmismeetodid v. a. püsivoolumeetod annavad igasuguseid "huvitavaid" numbreid, kuid nende numbritega saab ainult kõvatada nagu nt odava otsa rämpsvõimenditootjad kõvatavad lmeliste PMPO vms. wattidega, millega päriselus ei ole midagi pihta hakata.
Kasvõi tsitaat ülaltpoolt:
DVDRW müüdud INR18650-25R elementide datasheetis on näiteks selline tekst:
"The standard discharge capacity is the initial discharge capacity of the cell, which is measured with discharge current of 500mA(0.2C) with 2.5V cut-off at 25°C within 1hour after the standard charge. "
Võtad eelpoolviidatud püsivoolumeetodit kasutava testri, seadistad katse püsivooluks 500mA ja nt jadamisi ühendatud akude korral lävipingeks jadas akude arv x 2,5V ning voilaa, on tegelik Ah-des mõõdetud ja ka spetsiga võrreldav tulemus olemas. Wh-d saad lisaks Ah-dele veel pealekauba
Kui tahta akupakki tervikuna mõõta, siis saad katse püsivoolu seadeväärtuseks = 500mA x paralleelis akude arv, nt 4 paralleelharu korral katse püsivool = 2A. Nüüd tuleb ainult jälgida , et ei ületataks testrile lubatud maksimaalset hajuvõimsust.
|
|
tagasi üles |
|
|
The_Boss
HV Guru
liitunud: 13.01.2009
|
11.07.2018 18:43:09
|
|
|
Medikas, täpselt nii.
Muidugi lisaks selle, et püsitakistusele saab jadasse lisada võimsa mosfeti, operatsioonivõimendi ja mõned takistid ning ongi püsivooluga koormus olemas.
_________________ Pakun sülearvutite tolmupuhastust, termopasta vahetust, emaplaatide remonti ja BIOS paroolide eemaldust. |
|
tagasi üles |
|
|
Medikas
HV vaatleja
liitunud: 09.07.2002
|
12.07.2018 12:23:12
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
Konstantne takisti Wh mõõtmiseks ongi parem kui konstantne vool. |
Oskad Sa äkki tehnilist põhjendust sellele väitele anda, et kuidas parem või miks parem?
Takistiga mõõtes (pigem mõõta üritades) ja kasutades voltmeetrit ja ampermeetrit, peaksid sa kuidagi arvesse võtma katse käigus nii ajas muutuvat pinget kui ajas muutuvat voolu. Wh teadasaamiseks on ju vaja nii pinget kui voolu, eks.
Konstantse vooluga akut mõõtes, nagu nimigi ütleb, on üks muutuja (ehk siis vool) elimineeritud, st teada ning jääb ainult üks arvesse võtmist vajav muutuja, pinge.
|
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
12.07.2018 13:13:24
|
|
|
Suuri võimsusi mõõtes ei pea midagi leiutama, odavam ja lihtsam seade.
Pirnid loadiks + relee ja läheb.
Keegi teab kas peale Cycle Analysti on veel mingit alternatiivi olemas kus mõõdetakse lisaks voolule, võimsusele ka kiirust, distantsi jms.
On ainult mingit "36V kökatsid" mis ainult sobivad kindlale 250W kontrollerile jne.
Mõtlen midagi universaalset 10-100V 30A vms, mis oleks odavam.
Veider, et hiinlased midagi sellist ei paku.
|
|
tagasi üles |
|
|
-vodafone-
HV Guru
liitunud: 26.04.2005
|
12.07.2018 13:13:36
|
|
|
Hei
Üks el. tõukeratas suri maha. Sisse lülitades hakkab mingi aku laetuse tuluke punaselt vilkuma ja vilgub selliselt konstantselt. Laadijat järele lükates laadima ei hakka - justkui teeb mingi plõksu aga ei lae (roheline tuluke korraks vilksab punaselt ja siis jääb roheliseks). Kui laadija järel ja tõuks sisse lülitada siis sõidab täiesti okeilt.
Aku on 25.2v ja laadimisvool 29v
Testriga vaadates on akus voolu 22v ja kui laadima panna siis 26.9v-27v
Mida testida veel või milles mure olla võiks? Kas aku läbi?
Poole sõidupealt (akut ~50%) suri maha.
|
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
12.07.2018 13:19:22
|
|
|
Kuidas akut mõistlik mõõta oleks sõltub kasutuskohast.
Takisti: pinge langeb, vool langeb suht samamoodi kui takisti väga kuumaks ei lähe, võimsus langeb järsult. Kõiksugu lihtsad koormused kus ei toimu stabiliseerimist.
Püsivool: pinge langeb, võimsus langeb. Ei teagi mis nii tarbib, vbolla lihtsa toitega ledid.
Püsivõimsus: pinge langeb, vool tõuseb, võimsus püsib. Igasugu impulsstoitega asjad mis tarbivad täpselt nii palju kui ise tahavad sõltumata toitest.
Pirn: pinge langeb, takistus ka langeb, midagi püsivoolu ja takisti vahepealset.
Ratas käitub ilmselt takisti moodi, pinge ja vool käivad käsikäes ja pooltühja akuga hakkab kiirus kaduma?
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
12.07.2018 13:36:44
|
|
|
-vodafone- Tuleks aku laiali lammutada ja elementide tervist/mahutavust kontrollida. Kui elemendid korras siis on asi keerulisem: BMS või muu elektroonika streigib.
Elukaz, oleneb ratta kontrollerist. Mul lihtsalt 30A piirang. Ehk alati konstantne 30A (pinge 66-92V) kui sõidan maanteel.
Võimsuse piirang oleks tegelikult parem, mida kontrolleritel vist pole aga samas piinaks akut rohkem lõpus.
Kiiruse piirang võiks üldse olemata olla.
Unistus on: pisike mootor, võimsuse piirang 250W, kiiruse piirang lõputu.
Näiteks kui on orkaan tagant siis kiirus ~100km/h 250W mootoriga
|
|
tagasi üles |
|
|
IndrekM80
HV kasutaja
liitunud: 16.04.2013
|
12.07.2018 14:55:02
|
|
|
Kui vajate aku ülevaatamist siis: facebook/elektriliikur
Muidugi see maksab, tasuta lõunaid pole.
-vodafone- kirjutas: |
Hei
Üks el. tõukeratas suri maha. Sisse lülitades hakkab mingi aku laetuse tuluke punaselt vilkuma ja vilgub selliselt konstantselt. Laadijat järele lükates laadima ei hakka - justkui teeb mingi plõksu aga ei lae (roheline tuluke korraks vilksab punaselt ja siis jääb roheliseks). Kui laadija järel ja tõuks sisse lülitada siis sõidab täiesti okeilt.
Aku on 25.2v ja laadimisvool 29v
Testriga vaadates on akus voolu 22v ja kui laadima panna siis 26.9v-27v
Mida testida veel või milles mure olla võiks? Kas aku läbi?
Poole sõidupealt (akut ~50%) suri maha. |
|
|
tagasi üles |
|
|
-vodafone-
HV Guru
liitunud: 26.04.2005
|
12.07.2018 16:12:54
|
|
|
DVDRW, kui selgub, et element või elemendid läbi siis pmst võiks ise kõik asendada uute 18650´tega?
Aku tegelikult laetud ma arvan ~40-50x (umbes 50% peal laadima pandud pmst alati)
IndrekM80, mis see lõuna maksab? Võid PS visata hinnangulise.
|
|
tagasi üles |
|
|
IndrekM80
HV kasutaja
liitunud: 16.04.2013
|
12.07.2018 16:16:39
|
|
|
Aku ülevaatamine koos mahtuvuse määramisega on 25 jewrikut
|
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
12.07.2018 16:17:07
|
|
|
Kui üks element läbi siis võib jadas ühe terve rea asendada uutega ja nendega mis üle jäid asendada need mis vigasega paralleelis.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
13.07.2018 09:54:31
|
|
|
80 km/h tõuks, 3000€
Spoiler
|
|
tagasi üles |
|
|
|