Avaleht
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
raxz
HV veteran

liitunud: 27.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.05.2018 00:04 vasta tsitaadiga

Kuidas saab üks torbik sellist saasta toota?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 22.05.2018 13:08 vasta tsitaadiga

Edit:
Uurisin veel kõvasti Kaltsiumakude tootmist ning seda siis seoses Euroopa Komisjoni kurjade Direktiivde valguses.
Meenutuseks: Euroopa Komisjon nõuab, et 70% autoakudest peavad olema AGM-akud, ülejäänud 30% on siis Geel ning EFB akud.

Ning näha on, et Akutootjatel valitseb ikka väga kõva paanika nimg mille käigus:
- kõik üritavad leiutada mingit ultramoodsat-enneolematut-ennenägematut Kaltsiumakut.
- ning kuidas kõik üritavad teha Diile Autotootjatega, et kasutataks siis ainult kindla toorjafirma Kaltsiumakusid. icon_cool.gif

Ning Kaltsiumakude "nimekiri" on üsna pikk - kusjuures ka paljudel juhtudel pole ka avalikustatud mida mingi "huvitava nime taha on ära peidetud".

Väike loetelu - ning kindlasti pole see lõplik:
1. "tavaline" kaltsiumaku.
2. kaltsium-kaltsiumaku.
3. hõbelisandiga kaltsiumaku / hõbelisandiga kaltsium-kaltsiumaku.
4. Süsiniklisandiga (Carbon) kaltsiumaku.
5. edasiarendatud (moderne) kaltsiumaku.

PS: Üks uitmõte on veel peas tükimat aega mõlkunud - huvitav, kas kõik automehed-autonaised on siis nii ebausklikud, et kardavad 13V pingega akusid nii kõvasti, et tahavad, et nende akude peale oleks kirjutatud 12V. icon_cool.gif
Sel juhul võiks ju kirjutada: 12,99V näiteks. icon_biggrin.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
H_K
Kreisi kasutaja
H_K

liitunud: 09.01.2002



Online

sõnum 22.05.2018 16:56 vasta tsitaadiga

Mis teema selle akupingega on, et seda siin korduvalt rõhutatakse, ma päriselt ei saa hästi aru, ei ole ka elektriteemadel terav pliiats muidugi icon_redface.gif
Mis siis juhtub, kui aku pinge on 13V, minu arvates ei juhtu midagi hullu. Kas see senituntud 12V ikka auto elektrisüsteemis on rangelt 12V või on tegemist rohkem nn nominaaltähisega, kokkuleppepingega, mis võib kõikuda teatud tolerantsides. Näiteks auto mootori töötades võib süsteemi pinge olenevalt mootori-generaatori pööretest olla kõrgem, kui 12V, isegi kõrgem kui 13V, isegi kõrgem kui 14V. On toimivaid autosid, mis suudavad ka alla 12V akupingega tõrgeteta toimida. 13V aku ei tohiks ka vanemale autole põhjustada ületamatut probleemi.

Sama kehtib ju ka koduse vahelduvaelektri puhul, kus ostes on seadmel peale ette nähtud töötama nominaaliga 230V või isegi 240V, aga paneelika seinast tuli õhtul ainult 190V+ ja ei mäleta, et ühegi seadmega oleks probleeme olnud - müstika! või on ainult voltidele keskendumine ja sellest järeldamine natuke ülehinnatud...
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.05.2018 21:54 vasta tsitaadiga

Igal akutüübil on pinge milleni teda laadima peaks et täis saada ja nominaalpinge mida sealt keskeltläbi kätte saab kui ilma laadimiseta koormata. Vanakooli akul on see 14.4/12V, agm-il 14,7/12komamidagi. Liitiumil 4.2/3.7. Auto toimib nii töötava genekaga kui pooltühja akuga, 11-15V on täiesti ok, üle selle hakkavad traatpirnid kiiremini läbi põlema ja alla selle lähevad mitte missioonikriitilised seadmed alapingekaitsega välja. Ja mitte iseenda vaid aku kaitseks.

Kui "vana" auto peale agm panna siis ei juhtu muud kui aku saab stabiilse laetuse 70% vms mis on ehk isegi tervislikum kui silmini täis ajamine. Seda ohtu ei ole et korras vana genekaga agm nälga jääb, mul korduvalt tuled peale jäänud et aku tühi, läheb mägistarterist käima ja käib jälle ilma igasugu lisalaadimise või formeerimiseta.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 23.05.2018 21:39 vasta tsitaadiga

Edit:
Tegin väikse Rollimängu ja "paigutasin selle teema aastavahemikku 1980-1990".

Ning sain väga huvitava tulemuse:
1. kui aastal 2018 kardavad kõik autoomanikud seda uurida, et mis pingega aku on autos ning mis tasemeni on aku laetud (a la kas 20-40-60-80%), siis...
2. aastavahemikus 1980-1990 oleks üsna koheselt kõik autoomanikud teada tahtnud:
- kas tema autoakuga on sama jama
- ning mida peab tegema, et sellest jamast lahti saada või seda vältida.

Ei kirjuta niisama - aastavahemikus 1980-1990 sai ikka loetamatul arvul akude pingeid mõõdetud, neid täiendavalt laetud.
Samuti oli kõvasti autoomanikke kes tehtsid teada, et mis asi on tester ning kuidas ise oma autoaku pinget kontrollida saab.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.05.2018 22:57 vasta tsitaadiga

Tänapäeval aga - kui selleks ikka äppi ei ole, siis suurt kedagi ka ei koti. Akusid on ka vabalt poest saada.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 24.05.2018 20:30 vasta tsitaadiga

Edit:
Igatahes jätkuvalt on ikka Väga Uhke Tunne olla Eestis ning tõenäoliselt kogu Euroopas esimene ning ainus kes aru suudab saada sellest:
- miks modernsed autoakud pole enam samad mis olid vanamoodsad autoakud.
- ning miks on nad pingega 13V autoakud, mitte enam 12,4-12,6V autoakud.

- ja siis see miks need modernsed autoakud tahavad saada hoopis teistsugust, üsna tõsist suhtumist endasse.
Vastasel korral "valediagnoose või ka lausa tehnilisi probleeme põhjustades". icon_cool.gif beer_yum.gif

Ning kui tekivad probleemid, siis ongi ainult kaks võimalust mille vahel valida:
- kas omada Auto-advokaati kes suudab "vastaspoole võidukalt üle mängida".
- või siis, kinnisilmi kõik kinni makstes ning teades, et need jamad võvad mitte üldse odavad "naljad" olla.

PS: Ega ma sellest polegi aru saanud miks mõni nutikas Tehnika-Advokaat pole sellele Akuteemale "pilku peale visanud".
Kuigi, kui "hästi mängida Eesti Akufirmade vastu", siis võib võiduks terendada "ikka päris korralik Rahakopikas". beer_yum.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.05.2018 00:06 vasta tsitaadiga

Aga prindi endale diplom.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 25.05.2018 11:09 vasta tsitaadiga

Edit:
Veel on ka see kummaline, et kõikvõimalikud Terviseametid ja Keskonnaametid vait on ja ei märka seda väikest kuid karmi tõsiasja:
A. Vastavalt kõikvõimalikele Direktiividele peavad olema autod "Öko-autod" ning peavad tootma järjest vähem CO2-e.
B. Kuid karm tegelikkus on see, et selline vähene CO2 sisaldus on ainult siis kui Moderne aku on õigesti Eel-laetud ning on laetud vähemalt 60%.

C. Kui need nõuded on täitmata, siis tegelikkus on selline kus auto toodab ikka väga suurtes kogustes heitgaase. icon_smile.gif Ning mis ületab ettenähtud Direktiivide nõuded kordi või kümneid kordi.

Ei kirjuta niisama, olen selle ka omal nahal täiesti üle elanud icon_smile.gif ning tean väga hästi kuidas - tühja, Eel-laadimata akuga auto tootis (pool-maa-aluses garaažis) niipalju heitgaase, et mingi 5 minutiga tuli garaažist ära minna.
Kuid nüüd, pärast aku õiget Eel-laadmist ning aku täislaadmist võib täiesti rahulikult töötava auto kõrval olla, viimati olin mingi 15 minutit. Ning polnud mingit gaasimaski vaja. icon_smile.gif

Lisaks veel selline keiss, et olukorras kus auto tootis suures koguses heitgaase, sai ühendust võetud autotootja Esindusega. Ning ka nemad ei osanud silpigi öelda, et miks see auto sellises suures koguses haetgaase toodab.
- selgus saabus majja alles pärast seda kui autoaku oli õigesti (20 tundi) Eel-laetud ning siis aelles autoga ühendatud. Siis rohkem seda heitgaasi-probleemi enam polnud.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Outenter
HV vaatleja

liitunud: 06.11.2001




sõnum 25.05.2018 12:20 vasta tsitaadiga

Kord tulnud eidel üks ilmatusuur ohatis huule peale. Sellepeale taat läinud garaazi ja laadis oma 1973 aasta mossel aku korralikult täis. Eidel kadus selle peale ohatis nagu võluväel.
_________________
I was an ateist, until I realized - I am a God
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
Kreisi kasutaja
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.05.2018 13:15 vasta tsitaadiga

Kõige ohtlikumad inimesed maailmas - lollid aga agarad. Vahepeal oli tal juba AM peal, mis paistab on vahepeal maha läinud. Tundub, et peaks kasutama jälle vahendeid, sest inimene ei paista õppivat jätkuvalt. Ei tea, kas tõesti peab ise monitori taga peenikest naeru ja trollib või on inimesel ikka midagi kupli all korrast ära. Nukker, kes reaalelus sellisega kokku puutuma peavad igapäevaselt icon_rolleyes.gif
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
raxz
HV veteran

liitunud: 27.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.05.2018 21:54 vasta tsitaadiga

Equinox kirjutas:
Kõige ohtlikumad inimesed maailmas - lollid aga agarad. Vahepeal oli tal juba AM peal, mis paistab on vahepeal maha läinud. Tundub, et peaks kasutama jälle vahendeid, sest inimene ei paista õppivat jätkuvalt. Ei tea, kas tõesti peab ise monitori taga peenikest naeru ja trollib või on inimesel ikka midagi kupli all korrast ära. Nukker, kes reaalelus sellisega kokku puutuma peavad igapäevaselt icon_rolleyes.gif
Palun keegi, pange talle AM 1 kuu vms. Sellise sita ajamine peaks olema seadusega keelatud.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 26.05.2018 10:48 vasta tsitaadiga

Edit:
Tegin üle mitmete nädalate Hoolduslaadimise Exide Premium 3DX Carbon Boost akule.

1. laadijaks nagu ikka Exide enda poolt ainsaks õigeks laadijaks peetav Exide Smartlaadija.
2. Laadimistsükkel nagu ikka kokku nii 20-24 tundi.
A. Esimene tsükkel - kuna toas on "saumapalavus", siis oli selleks: 2 tundi, pingega 14,6V.
B. Sellele järgnes teine tsükkel: 6 tundi, pingega 14,5V.
C. Siis tuli kolmas tsükkel: stabiliseerimine, ehk siis "seismisaeg vähemalt 12 tundi".

Ning pinge nagu alati, ei migit pinget väärtusel 12,6V-12,7V vaid pinge kenasti 13V. icon_cool.gif
Ja nii nagu on see ka kogu aeg varasemalt olnud kõigi mu kolme erineva Exide akuga mis on täislaetud Exde enda Smartlaadijaga.

13.00 DCV V 10:08:07:735
13.00 DCV V 10:08:08:255
13.00 DCV V 10:08:08:786


Ja nagu näha - mina küll ei karda numbrit 13V. icon_cool.gif Pole kordagi kallale tulnud ega pole kordagi hammustanud. Ilus-kena ning täiesti rahulik number. beer_yum.gif Ja seda, et 13V on teistsugune number kui on 12V, seda õppisin ma vist kusagil esimeses klassis, matemaatikatunnis. beer_yum.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
radist87
Kreisi kasutaja
radist87

liitunud: 24.07.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.05.2018 14:39 vasta tsitaadiga

Mõned sõidavad autoga ja probleeme pole.
Mõned marineerivad toanurgas akusid...

Samas mine tea. Võibolla on tõesti keldri nurgas Jaanus Vingi masinaparki meenutav kollektsioon. icon_eek.gif

_________________
Please don't follow me into the sun.
Tsüklis töönarkomaan. Öös on asju mida magajad ei näe...
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 03.06.2018 12:35 vasta tsitaadiga

Edit:
Otsisin üles ühe Käivitustesti eelmise aasta sügisest ning panin selle kõrvuti ühe viimase Käivitustestiga.

Legend:
1. ülemine Käivitustest on tehtud siis:
- kui ma aru juba sain, et see Exide aku, mida müüdi "taislaetud aku pähe", oli tegelikult Eel-laadimata, tühi Exide aku.
- ja käis otsimine milline Smartlaadija on siis lõpuks selline mis sellist akut õigesti laadida oskab.
- kuid ei olnud veel teada, et ainus, õige, Smartlaadija on Exide enda Smartlaadija.

2. Ja alumine Käivitustest on tehtud kevadel.
Ning Exide aku on õigesti Eel-laetud, täislaetud, vastavalt tootja nõuetele, Exide enda Smartlaadijaga.

Need kaks Käivitustesti kõrvuti:
1. sügis 2017:
Õigesti Eel-laadimata Exide aku:
- Küll käivad mul juba otsimised, et mis salapärane aku see on
- ning millist Smartlaadijat reaalselt vaja läheb.
(Ei ole veel teada, et ainus õige Smartlaadija on Exide enda Smartlaadija).

Kaks käivitust. Näha on, et akupinge defitsiit (vähenemine) suureneb iga korraga.
- ning generaator ei suuda akut laadida.
11.35 DCV V 09:32:20:773
10.18 DCV V 09:32:57:371
---------------
---------------
2. Võrdluseks:
Kevad 2018:
Õigesti Eel-laetud, täislaetud Exide aku:
(Laadijaks: Exide enda Smartlaadija)

Kaks käivitust: akupinge defitsiit (langus) puudub.
12.08 DCV V 09:56:48:402
12.09 DCV V 09:58:15:046

--------------
Edit:
Avastasin taas, oma suureks hämmastuseks olukorra kus Autoprofid ei suuda endiselt kuidagi aru saada kolmest lihtsalt asjast:
A. Et Euroopa Komisjon keelustas oma Direktiividega suurema osa WET-akude tootmisest ning müügist Euroopas.
B. Ning, et kõik akud, mis massiliselt praegu juba liiguvad on kõik Geel-akud (täidisega akud).
C. Ning Geel-aku ei ole enam identselt sama mis oli kunagi WET-aku ning vastupidi.
Ning seega peab Autoproff enda Mõttemaailma ikka täiesti ringi koolitama. icon_cool.gif
Elukestev õpe icon_cool.gif - või kuidas klassikud Toompeal seda siis nimetasidki.

Tõsi, see ümberõppimine võtab 24 tundi ööüeavas ning 7 päeva nädalas - aga asi see väike värk siis üle on elada. beer_yum.gif
---------------
Edit:
Üks suur üllatus on veel, mille olen avastanud ning millele olen ka viimasel ajal mitmeid kiniitusi saanud.

Üllatus on siis selle, et:
1.keegi ei viitsi või ei taha aru saada, et maailmas käib väga suures mahus "Akusõda" Euroopa Komisjoni ning Akutootjate vahel.
2. ning keegi ei viitsi sellele mõelda, et kogu selle kulutuse, mis selles "Akusõjas" tehakse ning mis on kokku sadu miljardeid dollareid..
...selle kõik maksavad autoomanikud kenasti kinni...

...tänu sellele, et kõikvõimalikesse odavatesse autoakudesse topitakse ikka võimalikult odav "tsement ning mullivesi". icon_cool.gif
3. Ning korralikku, ehtsat akuvedelikku ning korralikku pliid kasutatakse vist ainult kõige kallimates AGM ning EFB akudes.

Ehk siis kõik see, mis on ka "omal nahal ära nähtud", kui on tegemist odava kaltsium- või süsiniktäidisega autoakuga, siis peab autoomanikul olema ikka väga kõrge akuteemaline "doktoriõpe". icon_cool.gif
---------------
Edit:
Eespool oli juttu sellest, et:
- auto roolivõimendi sai kannatada ning seda siis:
A. uhiuue, 20 tundi Eel-laadimata Exide aku tõttu,
B. õigemini Autofirmas keegi ei hoiatanud, et: tühja, 20 tundi Eel-laadimata Exide akuga autot käivitada ei tohi.

- see auto läks tollal remonti ning täna tuli siis remondist tagasi.
A. ning nüüd on garaažis ning nii nagu Exide teha soovitab (käsib):
B. on siis kogu aeg küljes Exide Smartlaadija.

- rahalisest poolest: kuna Autofirma tunnistas Enda Prohmakat - mitte märgates, et Exide uhiuus aku on Eel-laadimata:
- siis kanti ise ka ise see remondikulu.

Vähemalt ma siis loodan, et Eestis on ehk nüüd esimene Autofirma kelle tehnikud, une pealt teavad, et Eel-laadimata Exide akusid kasutada ei tohi.
Ehk siis seesama juhis mida akutootja Exide enda Exide akude õigetes laadimisjuhendites kirjutab.
--------------
Edit:
Käisin natuke paar päeva mööda toidupoode ning vaatasin siis neid autoakusid mida "vorsti-leiva" icon_cool.gif kõrvale osta saab.
Ning selle pilguga, et meenutades mida varem müüdi ja mida nüüd.

Ja vahe on olemas, kui varem olid "tavalised WET-happeakud", siis nüüd on ilmunud samade tootjate Kaltsiumakud. Pean siis silmas neid kuhu tootja on ka ausatl ning avalikult julgenud peale kirjutada: Kaltsiumaku.
Mitte nii kus tootjad ning akumüüjad kardavad paaniliselt aku peale kirjutada mis keemiat see "aku on täis pekstud". icon_cool.gif
Ning siis tuleb "Pioneeride ajastu luuremängu pidada" icon_cool.gif , et välja uurida mida mujal maailmas samade mudelite kohta kirja on pandud.
A la Poolast, Inglismaalt, Austraaliast jne. riikidest - aga mitte Eestist. beer_yum.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.06.2018 22:08 vasta tsitaadiga

tsitaat:
- auto roolivõimendi sai kannatada ning seda siis:
A. uhiuue, 20 tundi Eel-laadimata Exide aku tõttu,
B. õigemini Autofirmas keegi ei hoiatanud, et: tühja, 20 tundi Eel-laadimata Exide akuga autot käivitada ei tohi.


Võta nüüd siis järgmised sammud ette ja kiirelt autotootjaga kirjavahetusse, kuna pinge langemisega roolivõimendi riknemine on ohtlik viga siis peaks tootja kõik mõjutatud mudelid tagasi kutsuma ja vigase detaili vahetama.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 22.06.2018 08:56 vasta tsitaadiga

Edit;
Niipalju võin lisada, et kuna ma ise olen tänaseks juba nelja Modernse icon_smile.gif autoaku omanik, siis võin lühidalt öelda üsna kindlalt järgmist:
- ehk siis kõik need neli on "ilma Aku-silmata" akud. icon_cool.gif

1. Kvaliteedilt - stabiilsuselt - on Exide 3DX-tehnoloogia akud, tänu oma väga suurele stabiilsusele kõvasti üle Varta PowerGrid-tehnoloogia akudest.
Ning seda stabiilsust olen ma testinud pikki kuid. Selle mõõtmiseks on olemas kaks erinevat spetsiaalset Smartlaadijat.

2. Ja mis Exide 3DX akudesse puutub, siis Exide EFB 3DX aku mängib kõvasti üle nii Exide Centra Plus 3DX aku kui ka Exide Premium Carbon Boost aku.

Tõsi, ka hinnad on täiesti tuntavad - Exide EFB aku on neljast kõige kallim ning Varta PowerGrid aku on neist kõige odavam.
--------------
Edit:
Kuna Eestis müüakse ka usinasti Boschi autoakusid, siis jäi silma sama keiss, et ka Boschi akude müüjad on samamoodi "arad" icon_smile.gif ning ei julge ausalt ning otsekoheselt kirjutada, et ka paljud Boschi modernsed autoakud on samamoodi kaltsiumakud. icon_cool.gif

Väike näide:
1. Eestis kirjutatakse kenasti igasugu andmed, välja arvatult siis see, et aku on kaltsiumaku:
Toote kirjeldus: Aku Bosch 52Ah 470A S4002

2. Kuid välismaal kirjutatakse kenasti ning selgelt lisaks: kaltsiumaku:
Les avantages de la batterie Bosch S4 - S4002 (52Ah-470A) :
- Technologie d'alliage argent et calcium

3. Seega, kuna puudub info, et tegemist on kaltsiumakuga, puudub ka info selle kohta, et kaltsiumakud vajavad spetsiaalseid, kaltsiumakudele mõeldud Smartlaadijaid,
Ning selliste kaltsiumakude Eel-laadmisprotsess, enne autoga ühendamist, võtab aega nii a 40 tundi. beer_yum.gif

PS: Eks näis, võib-olla hangin ka sellise katsetamisteks, kasvõi selleks näha, et kui stabiilse pingega aku on.
------------
Edit:
Uurisin siis Bochi akumaailma edasi.
Ning ongi - nagu võis ka oletada - Eestis ei suuda keegi ka seda kirja panna millised akud on:
Kaltsium-Hõbeakud.

Näiteks järgmine kaltsium-hõbeaku mille kohta tuli infot hoopis Inglismaalt otsida:
S5 001-Bosch Silver Calcium Car Van-UK 063-Battery 12V 522 Ah UK-Type(063) S5001 – 5 Year Warranty
https://www.batteriesontheweb.co.uk/shop/063-car-battery/s5-001-bosch-silver-calcium-car-van-uk-063-battery/

Sellest nimetusest "koorub välja veel üks tõde" ja millest Eestimaised akumüüjad midagi kuulda ei taha. Nimelt siis see, et Euroopas antakse kaltsium-hõbeakudele juba kuni 5 aastane garantii. icon_cool.gif
Kunagi sai seda ka ühe akude maaletooja ning müüja käest küsitud, et millal hakkab akudele andma 4-5 aastast garantiid. Selle peale oli vastus: "mitte kunagi kuna mind huvitab, et ostetaks 2-3 akut aastas. Mitte üks aku 4-5 aasta jooksul". icon_cool.gif beer_yum.gif

Aga nüüd teeme "elu lõbusamaks" ning kutsume "Boschi aku ringmängu lisaks ka veel Varta".
Ja nüüd - oh seda suurt imet:
Tere tulemast Õde-Venda, kui isegi mitte Kaksikuid akusid.
Seda sel salapärasel põhjusel - mida mõlemad varjavad - Boschi ning Varta aud tulevad ühest jja samast supersuurest Akutehasest. Ning nende kaltsiumakud ning kaltsium-hõbeakud on täiesti identsed oma tehnoloogia poolest, mõlemate akud on ühesuguse PowerGrid tehnoloogia akud. icon_cool.gif beer_yum.gif

Mul on praeguseks olemas Varta katsiium-hõbeaku, loodetavasti millalgi tekib kõrvale ka täpselt samasugune Boschi kaltsium-hõbeaku. Eks siis, testimisel on täpsemalt näha kas tegu on Õe-Vennaga või täiesti ühesuguste Kaksikutega". beer_yum.gif
Ning eks siis ole ka see näha kas ka Boschi aku jääb oma stabiilsuselt alla Exide akudele või mitte. Varta oma igatahes jääb alla.
---------------
Edit:
Kuna siin on juttu olnud Vartast, siis Varta on kokku pannud üsna karmi ning vähemalt osadele kasutajatele - ehk / äkki "äratava video", et Varta akud võivad "üsna siva", juba mõne kuuga ikka üsna tühjaks saada.
Või teisiti öelduna - kui Varta aku seisab kuu-paar-kolm, siis enne kasutamist oleks kasulik see uuesti kõigepealt täis laadida. Siis alles sõitma minna. beer_yum.gif

Link


Ning kõik seesama, pika jutu saatel, on ka Varta kodulehel olemas.
https://www.varta-automotive.com/en-gb/free-battery-test
----------------
Edit:
Kohatasin eile taas siis sedasama värki, kus:
- autole on peale pandud ultramoodne Kaltsiumaku.
- kuid millele on kohustuslik Eel-laadimine tegemata jäetud.

Ning mille omanik on:
- kergelt närviline kuna osadel kordadel käivutub auto esimese korraga, kuid osadel kordadel enam mitte.

Ning siis sedasi see Moodsa aja Must Huumor kus Teeninduspunktides:
- ei oska keegi öelda millest see võib põhjustatud olla.
- ning samas ei oska ka mitte teegi Tehnikutest öelda, et seda probleemi võib põhjustada pooltühi autoaku. Ning las me kontrollime selle aku kõigepealt üle, et kas aku on korras ning täislaetud.

Edasi läheb nii, et kui automanikul on mõni päev aega nii a paar tundi, siis tuleb:
- spetsiaalne aku ülelaadimine. icon_cool.gif
- ning siis tuleb kontroll kas pärast seda käivutub auto iga käivitamisega.

Probleemi Keiss on siis karmilt selles, et väga väike osa Modernsetest akudest üleüldse kannatavad välja Lühisõidud / Linnasõidud.
Enamus Modernsetest akudest seda aga välja ei kannata ning tuleb pidevalt Lisalaadimisega juurde laadida.

Väikse näitena - Exide 3DX akud:
A. Linnasõitudeks / lühisõitudeks sobilik on näiteks Exide Premium 3DX Carbon Boost aku.
- selle kinnituseks on akul ka eraldi Logo peal olemas.
B. Kuid samas Exide 3DX Excell on jjällegi hoopis Pikamaasõitude / vähene Linnasõit aku.
Ehk siis järjekordne "kivi akumüüjate kapsaaeda" kes akuostjalt ei uuri mis tingimuses see auto sõiab ning siis ei paku sellele sobivat Modernset autoakut.
-----------
Edit:
Lõpuks, üle pika ootamist, õnnestus lõpuks kohtuda ühe Riigifirma esindajatega.

Ning neile siis näidata sellist "imelooma" nagu on Geel-aku.
Kuid samas - seda kõike "eemaltvaataja Rollimängu" jälginuna võib vabalt öelda, et taas sama olukord kus:
1. Ei saada aru, et WET-happeaku ning Geel-happeaku on oma ehituselt ning omadustelt kaks täiesti teistsugust toodet.
2. Ning seetõttu on ka nende laadimisteema ning nende kontrollimisteema, ikka kaks täiesti erinevat tegevust.

Tundub, et pean meisterdama maketid ning siis seekord ise neile külla sõitma. Kipun arvama, et kui makette näevad, siis saavad üheselt selgeks miks need kaks toodet on erinevad tooted, sõltumata sellest, et nad on ühtmoodi "heledas või tumedas kastis". icon_cool.gif

Kegelt huvitav - kui ma olen poes, näen ühesuguse disainiga pakendis kahte erinevat juustu, siis mina isiklkult neid küll ei pea üheks ning samaks juustuks. icon_smile.gif beer_yum.gif
------------
Edit:
Nii, nüüd on olnud siis ka veel ühe Autofirma töötajatega pikemaid vaidlusi.

Ning täpselt samad kaks probleemi:
1. Ei suudeta sellest aru saada, et "tavaline" WT-aku on iga päevaga järest kaugem minevik. icon_cool.gif
2. Ja et iga päevaga järjest rohkem müüki tulevatel igasugu Geel-EFB-AGM akudel pole sisuliselt vanadega enam mitte mingit ühtmoodi, "ühes ja samas liivakastis mängimist". icon_cool.gif

Ning vaadatuna läbi Rollimängu:
- selle pika vaidluse peale on näha endiselt samad probleemid millest juba eelmise aastal kirjutasin.
A. Autofirmade töötajad kohe väga kardavad ise olla aktiivsed õppurid ning kõike uut õppida ning seda ka kasutusele võtta.
B. Firmade juhid jällegi kohe mitte üleüldse ei julge välja anda Käskkirja mis kohustab töötajaid, nüüd ning kohe, alustama uut väljaõpet.

Loodetavasti on täna üks kohtumine, siis kavatsen katsetada üht endaleiutatud Maketti. Usun, et kui see on üks kord ette näidatud, siis teatakse ikka kaua-kaua miks vanamoodi enam edasi ei saa vaid tuleb läbida taas "elukestev pidev ümberõpe". icon_cool.gif
----------------
Edit:
Nii - nagu olen juba ka varem kirjutanud, et:
A. kui Autofirmad ei hakka oma tehnikuid ringi koolitama, siis:
B. toimub selline "Kamm" kus moodsate Modenrsete akude kasutamisel võivad mitmed probleemid mis endaga toovad kaasa:
Valediagnoose: Teie auto starter on läbi ning vajab väljavahetust.

Alles eile nägin järjekordset Pakkumisarvet kus Autofirma soovitas autoomanikul kulutada raha ning hankida uus Starter.

Kuid samas, autot Teenindusse viies - olid kaasa antud pildid mis selgelt näitasid seda, et:
- probleem on hoopis mujal
- ning tegemist on sellise probleemiga mis aeg-ajalt suudab tekitada olukorra kus Starter ei tööta. Õigemini, Starter ei peagi sel juhul tööle minema.

Ning värk lõppes sellega, et kui auto tagasi anti, siis sai natuke "mässatud-uuritud" ning siis selle käigus tuli ka tegelik Probleem ise päevavalgele.
Tegemist on siis sellist tüüpi Probleemiga, mida:
- ei ole võimalik "näha" auto külge ühendatava Auto-kompuutriga.
- ja mille avastamiseks tuleb ikka täiesti reaalselt teada mis sõlm kuidas tegelikult töötama peab.
- ning peab ikkagi suutma märgata seda kui on tekkinud mingi salapärane anomaalia mida tavapäraselt pole.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa ei või manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.