Avaleht
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
raxz
HV veteran

liitunud: 27.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.05.2018 00:04 vasta tsitaadiga

Kuidas saab üks torbik sellist saasta toota?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 22.05.2018 13:08 vasta tsitaadiga

Edit:
Uurisin veel kõvasti Kaltsiumakude tootmist ning seda siis seoses Euroopa Komisjoni kurjade Direktiivde valguses.
Meenutuseks: Euroopa Komisjon nõuab, et 70% autoakudest peavad olema AGM-akud, ülejäänud 30% on siis Geel ning EFB akud.

Ning näha on, et Akutootjatel valitseb ikka väga kõva paanika nimg mille käigus:
- kõik üritavad leiutada mingit ultramoodsat-enneolematut-ennenägematut Kaltsiumakut.
- ning kuidas kõik üritavad teha Diile Autotootjatega, et kasutataks siis ainult kindla toorjafirma Kaltsiumakusid. icon_cool.gif

Ning Kaltsiumakude "nimekiri" on üsna pikk - kusjuures ka paljudel juhtudel pole ka avalikustatud mida mingi "huvitava nime taha on ära peidetud".

Väike loetelu - ning kindlasti pole see lõplik:
1. "tavaline" kaltsiumaku.
2. kaltsium-kaltsiumaku.
3. hõbelisandiga kaltsiumaku / hõbelisandiga kaltsium-kaltsiumaku.
4. Süsiniklisandiga (Carbon) kaltsiumaku.
5. edasiarendatud (moderne) kaltsiumaku.

PS: Üks uitmõte on veel peas tükimat aega mõlkunud - huvitav, kas kõik automehed-autonaised on siis nii ebausklikud, et kardavad 13V pingega akusid nii kõvasti, et tahavad, et nende akude peale oleks kirjutatud 12V. icon_cool.gif
Sel juhul võiks ju kirjutada: 12,99V näiteks. icon_biggrin.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
H_K
Kreisi kasutaja
H_K

liitunud: 09.01.2002




sõnum 22.05.2018 16:56 vasta tsitaadiga

Mis teema selle akupingega on, et seda siin korduvalt rõhutatakse, ma päriselt ei saa hästi aru, ei ole ka elektriteemadel terav pliiats muidugi icon_redface.gif
Mis siis juhtub, kui aku pinge on 13V, minu arvates ei juhtu midagi hullu. Kas see senituntud 12V ikka auto elektrisüsteemis on rangelt 12V või on tegemist rohkem nn nominaaltähisega, kokkuleppepingega, mis võib kõikuda teatud tolerantsides. Näiteks auto mootori töötades võib süsteemi pinge olenevalt mootori-generaatori pööretest olla kõrgem, kui 12V, isegi kõrgem kui 13V, isegi kõrgem kui 14V. On toimivaid autosid, mis suudavad ka alla 12V akupingega tõrgeteta toimida. 13V aku ei tohiks ka vanemale autole põhjustada ületamatut probleemi.

Sama kehtib ju ka koduse vahelduvaelektri puhul, kus ostes on seadmel peale ette nähtud töötama nominaaliga 230V või isegi 240V, aga paneelika seinast tuli õhtul ainult 190V+ ja ei mäleta, et ühegi seadmega oleks probleeme olnud - müstika! või on ainult voltidele keskendumine ja sellest järeldamine natuke ülehinnatud...
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.05.2018 21:54 vasta tsitaadiga

Igal akutüübil on pinge milleni teda laadima peaks et täis saada ja nominaalpinge mida sealt keskeltläbi kätte saab kui ilma laadimiseta koormata. Vanakooli akul on see 14.4/12V, agm-il 14,7/12komamidagi. Liitiumil 4.2/3.7. Auto toimib nii töötava genekaga kui pooltühja akuga, 11-15V on täiesti ok, üle selle hakkavad traatpirnid kiiremini läbi põlema ja alla selle lähevad mitte missioonikriitilised seadmed alapingekaitsega välja. Ja mitte iseenda vaid aku kaitseks.

Kui "vana" auto peale agm panna siis ei juhtu muud kui aku saab stabiilse laetuse 70% vms mis on ehk isegi tervislikum kui silmini täis ajamine. Seda ohtu ei ole et korras vana genekaga agm nälga jääb, mul korduvalt tuled peale jäänud et aku tühi, läheb mägistarterist käima ja käib jälle ilma igasugu lisalaadimise või formeerimiseta.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 23.05.2018 21:39 vasta tsitaadiga

Edit:
Tegin väikse Rollimängu ja "paigutasin selle teema aastavahemikku 1980-1990".

Ning sain väga huvitava tulemuse:
1. kui aastal 2018 kardavad kõik autoomanikud seda uurida, et mis pingega aku on autos ning mis tasemeni on aku laetud (a la kas 20-40-60-80%), siis...
2. aastavahemikus 1980-1990 oleks üsna koheselt kõik autoomanikud teada tahtnud:
- kas tema autoakuga on sama jama
- ning mida peab tegema, et sellest jamast lahti saada või seda vältida.

Ei kirjuta niisama - aastavahemikus 1980-1990 sai ikka loetamatul arvul akude pingeid mõõdetud, neid täiendavalt laetud.
Samuti oli kõvasti autoomanikke kes tehtsid teada, et mis asi on tester ning kuidas ise oma autoaku pinget kontrollida saab.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.05.2018 22:57 vasta tsitaadiga

Tänapäeval aga - kui selleks ikka äppi ei ole, siis suurt kedagi ka ei koti. Akusid on ka vabalt poest saada.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 24.05.2018 20:30 vasta tsitaadiga

Edit:
Igatahes jätkuvalt on ikka Väga Uhke Tunne olla Eestis ning tõenäoliselt kogu Euroopas esimene ning ainus kes aru suudab saada sellest:
- miks modernsed autoakud pole enam samad mis olid vanamoodsad autoakud.
- ning miks on nad pingega 13V autoakud, mitte enam 12,4-12,6V autoakud.

- ja siis see miks need modernsed autoakud tahavad saada hoopis teistsugust, üsna tõsist suhtumist endasse.
Vastasel korral "valediagnoose või ka lausa tehnilisi probleeme põhjustades". icon_cool.gif beer_yum.gif

Ning kui tekivad probleemid, siis ongi ainult kaks võimalust mille vahel valida:
- kas omada Auto-advokaati kes suudab "vastaspoole võidukalt üle mängida".
- või siis, kinnisilmi kõik kinni makstes ning teades, et need jamad võvad mitte üldse odavad "naljad" olla.

PS: Ega ma sellest polegi aru saanud miks mõni nutikas Tehnika-Advokaat pole sellele Akuteemale "pilku peale visanud".
Kuigi, kui "hästi mängida Eesti Akufirmade vastu", siis võib võiduks terendada "ikka päris korralik Rahakopikas". beer_yum.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.05.2018 00:06 vasta tsitaadiga

Aga prindi endale diplom.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 25.05.2018 11:09 vasta tsitaadiga

Edit:
Veel on ka see kummaline, et kõikvõimalikud Terviseametid ja Keskonnaametid vait on ja ei märka seda väikest kuid karmi tõsiasja:
A. Vastavalt kõikvõimalikele Direktiividele peavad olema autod "Öko-autod" ning peavad tootma järjest vähem CO2-e.
B. Kuid karm tegelikkus on see, et selline vähene CO2 sisaldus on ainult siis kui Moderne aku on õigesti Eel-laetud ning on laetud vähemalt 60%.

C. Kui need nõuded on täitmata, siis tegelikkus on selline kus auto toodab ikka väga suurtes kogustes heitgaase. icon_smile.gif Ning mis ületab ettenähtud Direktiivide nõuded kordi või kümneid kordi.

Ei kirjuta niisama, olen selle ka omal nahal täiesti üle elanud icon_smile.gif ning tean väga hästi kuidas - tühja, Eel-laadimata akuga auto tootis (pool-maa-aluses garaažis) niipalju heitgaase, et mingi 5 minutiga tuli garaažist ära minna.
Kuid nüüd, pärast aku õiget Eel-laadmist ning aku täislaadmist võib täiesti rahulikult töötava auto kõrval olla, viimati olin mingi 15 minutit. Ning polnud mingit gaasimaski vaja. icon_smile.gif

Lisaks veel selline keiss, et olukorras kus auto tootis suures koguses heitgaase, sai ühendust võetud autotootja Esindusega. Ning ka nemad ei osanud silpigi öelda, et miks see auto sellises suures koguses haetgaase toodab.
- selgus saabus majja alles pärast seda kui autoaku oli õigesti (20 tundi) Eel-laetud ning siis aelles autoga ühendatud. Siis rohkem seda heitgaasi-probleemi enam polnud.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Outenter
HV vaatleja

liitunud: 06.11.2001




sõnum 25.05.2018 12:20 vasta tsitaadiga

Kord tulnud eidel üks ilmatusuur ohatis huule peale. Sellepeale taat läinud garaazi ja laadis oma 1973 aasta mossel aku korralikult täis. Eidel kadus selle peale ohatis nagu võluväel.
_________________
I was an ateist, until I realized - I am a God
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
Kreisi kasutaja
Equinox

liitunud: 05.04.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.05.2018 13:15 vasta tsitaadiga

Kõige ohtlikumad inimesed maailmas - lollid aga agarad. Vahepeal oli tal juba AM peal, mis paistab on vahepeal maha läinud. Tundub, et peaks kasutama jälle vahendeid, sest inimene ei paista õppivat jätkuvalt. Ei tea, kas tõesti peab ise monitori taga peenikest naeru ja trollib või on inimesel ikka midagi kupli all korrast ära. Nukker, kes reaalelus sellisega kokku puutuma peavad igapäevaselt icon_rolleyes.gif
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
raxz
HV veteran

liitunud: 27.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.05.2018 21:54 vasta tsitaadiga

Equinox kirjutas:
Kõige ohtlikumad inimesed maailmas - lollid aga agarad. Vahepeal oli tal juba AM peal, mis paistab on vahepeal maha läinud. Tundub, et peaks kasutama jälle vahendeid, sest inimene ei paista õppivat jätkuvalt. Ei tea, kas tõesti peab ise monitori taga peenikest naeru ja trollib või on inimesel ikka midagi kupli all korrast ära. Nukker, kes reaalelus sellisega kokku puutuma peavad igapäevaselt icon_rolleyes.gif
Palun keegi, pange talle AM 1 kuu vms. Sellise sita ajamine peaks olema seadusega keelatud.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 26.05.2018 10:48 vasta tsitaadiga

Edit:
Tegin üle mitmete nädalate Hoolduslaadimise Exide Premium 3DX Carbon Boost akule.

1. laadijaks nagu ikka Exide enda poolt ainsaks õigeks laadijaks peetav Exide Smartlaadija.
2. Laadimistsükkel nagu ikka kokku nii 20-24 tundi.
A. Esimene tsükkel - kuna toas on "saumapalavus", siis oli selleks: 2 tundi, pingega 14,6V.
B. Sellele järgnes teine tsükkel: 6 tundi, pingega 14,5V.
C. Siis tuli kolmas tsükkel: stabiliseerimine, ehk siis "seismisaeg vähemalt 12 tundi".

Ning pinge nagu alati, ei migit pinget väärtusel 12,6V-12,7V vaid pinge kenasti 13V. icon_cool.gif
Ja nii nagu on see ka kogu aeg varasemalt olnud kõigi mu kolme erineva Exide akuga mis on täislaetud Exde enda Smartlaadijaga.

13.00 DCV V 10:08:07:735
13.00 DCV V 10:08:08:255
13.00 DCV V 10:08:08:786


Ja nagu näha - mina küll ei karda numbrit 13V. icon_cool.gif Pole kordagi kallale tulnud ega pole kordagi hammustanud. Ilus-kena ning täiesti rahulik number. beer_yum.gif Ja seda, et 13V on teistsugune number kui on 12V, seda õppisin ma vist kusagil esimeses klassis, matemaatikatunnis. beer_yum.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
radist87
HV veteran
radist87

liitunud: 24.07.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.05.2018 14:39 vasta tsitaadiga

Mõned sõidavad autoga ja probleeme pole.
Mõned marineerivad toanurgas akusid...

Samas mine tea. Võibolla on tõesti keldri nurgas Jaanus Vingi masinaparki meenutav kollektsioon. icon_eek.gif

_________________
Please don't follow me into the sun.
Tsüklis töönarkomaan. Öös on asju mida magajad ei näe...
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 03.06.2018 12:35 vasta tsitaadiga

Edit:
Otsisin üles ühe Käivitustesti eelmise aasta sügisest ning panin selle kõrvuti ühe viimase Käivitustestiga.

Legend:
1. ülemine Käivitustest on tehtud siis:
- kui ma aru juba sain, et see Exide aku, mida müüdi "taislaetud aku pähe", oli tegelikult Eel-laadimata, tühi Exide aku.
- ja käis otsimine milline Smartlaadija on siis lõpuks selline mis sellist akut õigesti laadida oskab.
- kuid ei olnud veel teada, et ainus, õige, Smartlaadija on Exide enda Smartlaadija.

2. Ja alumine Käivitustest on tehtud kevadel.
Ning Exide aku on õigesti Eel-laetud, täislaetud, vastavalt tootja nõuetele, Exide enda Smartlaadijaga.

Need kaks Käivitustesti kõrvuti:
1. sügis 2017:
Õigesti Eel-laadimata Exide aku:
- Küll käivad mul juba otsimised, et mis salapärane aku see on
- ning millist Smartlaadijat reaalselt vaja läheb.
(Ei ole veel teada, et ainus õige Smartlaadija on Exide enda Smartlaadija).

Kaks käivitust. Näha on, et akupinge defitsiit (vähenemine) suureneb iga korraga.
- ning generaator ei suuda akut laadida.
11.35 DCV V 09:32:20:773
10.18 DCV V 09:32:57:371
---------------
---------------
2. Võrdluseks:
Kevad 2018:
Õigesti Eel-laetud, täislaetud Exide aku:
(Laadijaks: Exide enda Smartlaadija)

Kaks käivitust: akupinge defitsiit (langus) puudub.
12.08 DCV V 09:56:48:402
12.09 DCV V 09:58:15:046

--------------
Edit:
Avastasin taas, oma suureks hämmastuseks olukorra kus Autoprofid ei suuda endiselt kuidagi aru saada kolmest lihtsalt asjast:
A. Et Euroopa Komisjon keelustas oma Direktiividega suurema osa WET-akude tootmisest ning müügist Euroopas.
B. Ning, et kõik akud, mis massiliselt praegu juba liiguvad on kõik Geel-akud (täidisega akud).
C. Ning Geel-aku ei ole enam identselt sama mis oli kunagi WET-aku ning vastupidi.
Ning seega peab Autoproff enda Mõttemaailma ikka täiesti ringi koolitama. icon_cool.gif
Elukestev õpe icon_cool.gif - või kuidas klassikud Toompeal seda siis nimetasidki.

Tõsi, see ümberõppimine võtab 24 tundi ööüeavas ning 7 päeva nädalas - aga asi see väike värk siis üle on elada. beer_yum.gif
---------------
Edit:
Üks suur üllatus on veel, mille olen avastanud ning millele olen ka viimasel ajal mitmeid kiniitusi saanud.

Üllatus on siis selle, et:
1.keegi ei viitsi või ei taha aru saada, et maailmas käib väga suures mahus "Akusõda" Euroopa Komisjoni ning Akutootjate vahel.
2. ning keegi ei viitsi sellele mõelda, et kogu selle kulutuse, mis selles "Akusõjas" tehakse ning mis on kokku sadu miljardeid dollareid..
...selle kõik maksavad autoomanikud kenasti kinni...

...tänu sellele, et kõikvõimalikesse odavatesse autoakudesse topitakse ikka võimalikult odav "tsement ning mullivesi". icon_cool.gif
3. Ning korralikku, ehtsat akuvedelikku ning korralikku pliid kasutatakse vist ainult kõige kallimates AGM ning EFB akudes.

Ehk siis kõik see, mis on ka "omal nahal ära nähtud", kui on tegemist odava kaltsium- või süsiniktäidisega autoakuga, siis peab autoomanikul olema ikka väga kõrge akuteemaline "doktoriõpe". icon_cool.gif
---------------
Edit:
Eespool oli juttu sellest, et:
- auto roolivõimendi sai kannatada ning seda siis:
A. uhiuue, 20 tundi Eel-laadimata Exide aku tõttu,
B. õigemini Autofirmas keegi ei hoiatanud, et: tühja, 20 tundi Eel-laadimata Exide akuga autot käivitada ei tohi.

- see auto läks tollal remonti ning täna tuli siis remondist tagasi.
A. ning nüüd on garaažis ning nii nagu Exide teha soovitab (käsib):
B. on siis kogu aeg küljes Exide Smartlaadija.

- rahalisest poolest: kuna Autofirma tunnistas Enda Prohmakat - mitte märgates, et Exide uhiuus aku on Eel-laadimata:
- siis kanti ise ka ise see remondikulu.

Vähemalt ma siis loodan, et Eestis on ehk nüüd esimene Autofirma kelle tehnikud, une pealt teavad, et Eel-laadimata Exide akusid kasutada ei tohi.
Ehk siis seesama juhis mida akutootja Exide enda Exide akude õigetes laadimisjuhendites kirjutab.
--------------
Edit:
Käisin natuke paar päeva mööda toidupoode ning vaatasin siis neid autoakusid mida "vorsti-leiva" icon_cool.gif kõrvale osta saab.
Ning selle pilguga, et meenutades mida varem müüdi ja mida nüüd.

Ja vahe on olemas, kui varem olid "tavalised WET-happeakud", siis nüüd on ilmunud samade tootjate Kaltsiumakud. Pean siis silmas neid kuhu tootja on ka ausatl ning avalikult julgenud peale kirjutada: Kaltsiumaku.
Mitte nii kus tootjad ning akumüüjad kardavad paaniliselt aku peale kirjutada mis keemiat see "aku on täis pekstud". icon_cool.gif
Ning siis tuleb "Pioneeride ajastu luuremängu pidada" icon_cool.gif , et välja uurida mida mujal maailmas samade mudelite kohta kirja on pandud.
A la Poolast, Inglismaalt, Austraaliast jne. riikidest - aga mitte Eestist. beer_yum.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.06.2018 22:08 vasta tsitaadiga

tsitaat:
- auto roolivõimendi sai kannatada ning seda siis:
A. uhiuue, 20 tundi Eel-laadimata Exide aku tõttu,
B. õigemini Autofirmas keegi ei hoiatanud, et: tühja, 20 tundi Eel-laadimata Exide akuga autot käivitada ei tohi.


Võta nüüd siis järgmised sammud ette ja kiirelt autotootjaga kirjavahetusse, kuna pinge langemisega roolivõimendi riknemine on ohtlik viga siis peaks tootja kõik mõjutatud mudelid tagasi kutsuma ja vigase detaili vahetama.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 28.07.2018 12:43 vasta tsitaadiga

Edit;
Niipalju võin lisada, et kuna ma ise olen tänaseks juba nelja Modernse icon_smile.gif autoaku omanik, siis võin lühidalt öelda üsna kindlalt järgmist:
- ehk siis kõik need neli on "ilma Aku-silmata" akud. icon_cool.gif

1. Kvaliteedilt - stabiilsuselt - on Exide 3DX-tehnoloogia akud, tänu oma väga suurele stabiilsusele kõvasti üle Varta PowerGrid-tehnoloogia akudest.
Ning seda stabiilsust olen ma testinud pikki kuid. Selle mõõtmiseks on olemas kaks erinevat spetsiaalset Smartlaadijat.

2. Ja mis Exide 3DX akudesse puutub, siis Exide EFB 3DX aku mängib kõvasti üle nii Exide Centra Plus 3DX aku kui ka Exide Premium Carbon Boost aku.

Tõsi, ka hinnad on täiesti tuntavad - Exide EFB aku on neljast kõige kallim ning Varta PowerGrid aku on neist kõige odavam.
--------------
Edit:
Kuna Eestis müüakse ka usinasti Boschi autoakusid, siis jäi silma sama keiss, et ka Boschi akude müüjad on samamoodi "arad" icon_smile.gif ning ei julge ausalt ning otsekoheselt kirjutada, et ka paljud Boschi modernsed autoakud on samamoodi kaltsiumakud. icon_cool.gif

Väike näide:
1. Eestis kirjutatakse kenasti igasugu andmed, välja arvatult siis see, et aku on kaltsiumaku:
Toote kirjeldus: Aku Bosch 52Ah 470A S4002

2. Kuid välismaal kirjutatakse kenasti ning selgelt lisaks: kaltsiumaku:
Les avantages de la batterie Bosch S4 - S4002 (52Ah-470A) :
- Technologie d'alliage argent et calcium

3. Seega, kuna puudub info, et tegemist on kaltsiumakuga, puudub ka info selle kohta, et kaltsiumakud vajavad spetsiaalseid, kaltsiumakudele mõeldud Smartlaadijaid,
Ning selliste kaltsiumakude Eel-laadmisprotsess, enne autoga ühendamist, võtab aega nii a 40 tundi. beer_yum.gif

PS: Eks näis, võib-olla hangin ka sellise katsetamisteks, kasvõi selleks näha, et kui stabiilse pingega aku on.
------------
Edit:
Uurisin siis Bochi akumaailma edasi.
Ning ongi - nagu võis ka oletada - Eestis ei suuda keegi ka seda kirja panna millised akud on:
Kaltsium-Hõbeakud.

Näiteks järgmine kaltsium-hõbeaku mille kohta tuli infot hoopis Inglismaalt otsida:
S5 001-Bosch Silver Calcium Car Van-UK 063-Battery 12V 522 Ah UK-Type(063) S5001 – 5 Year Warranty
https://www.batteriesontheweb.co.uk/shop/063-car-battery/s5-001-bosch-silver-calcium-car-van-uk-063-battery/

Sellest nimetusest "koorub välja veel üks tõde" ja millest Eestimaised akumüüjad midagi kuulda ei taha. Nimelt siis see, et Euroopas antakse kaltsium-hõbeakudele juba kuni 5 aastane garantii. icon_cool.gif
Kunagi sai seda ka ühe akude maaletooja ning müüja käest küsitud, et millal hakkab akudele andma 4-5 aastast garantiid. Selle peale oli vastus: "mitte kunagi kuna mind huvitab, et ostetaks 2-3 akut aastas. Mitte üks aku 4-5 aasta jooksul". icon_cool.gif beer_yum.gif

Aga nüüd teeme "elu lõbusamaks" ning kutsume "Boschi aku ringmängu lisaks ka veel Varta".
Ja nüüd - oh seda suurt imet:
Tere tulemast Õde-Venda, kui isegi mitte Kaksikuid akusid.
Seda sel salapärasel põhjusel - mida mõlemad varjavad - Boschi ning Varta aud tulevad ühest jja samast supersuurest Akutehasest. Ning nende kaltsiumakud ning kaltsium-hõbeakud on täiesti identsed oma tehnoloogia poolest, mõlemate akud on ühesuguse PowerGrid tehnoloogia akud. icon_cool.gif beer_yum.gif

Mul on praeguseks olemas Varta katsiium-hõbeaku, loodetavasti millalgi tekib kõrvale ka täpselt samasugune Boschi kaltsium-hõbeaku. Eks siis, testimisel on täpsemalt näha kas tegu on Õe-Vennaga või täiesti ühesuguste Kaksikutega". beer_yum.gif
Ning eks siis ole ka see näha kas ka Boschi aku jääb oma stabiilsuselt alla Exide akudele või mitte. Varta oma igatahes jääb alla.
---------------
Edit:
Kuna siin on juttu olnud Vartast, siis Varta on kokku pannud üsna karmi ning vähemalt osadele kasutajatele - ehk / äkki "äratava video", et Varta akud võivad "üsna siva", juba mõne kuuga ikka üsna tühjaks saada.
Või teisiti öelduna - kui Varta aku seisab kuu-paar-kolm, siis enne kasutamist oleks kasulik see uuesti kõigepealt täis laadida. Siis alles sõitma minna. beer_yum.gif

Link


Ning kõik seesama, pika jutu saatel, on ka Varta kodulehel olemas.
https://www.varta-automotive.com/en-gb/free-battery-test
----------------
Edit:
Kohatasin eile taas siis sedasama värki, kus:
- autole on peale pandud ultramoodne Kaltsiumaku.
- kuid millele on kohustuslik Eel-laadimine tegemata jäetud.

Ning mille omanik on:
- kergelt närviline kuna osadel kordadel käivutub auto esimese korraga, kuid osadel kordadel enam mitte.

Ning siis sedasi see Moodsa aja Must Huumor kus Teeninduspunktides:
- ei oska keegi öelda millest see võib põhjustatud olla.
- ning samas ei oska ka mitte teegi Tehnikutest öelda, et seda probleemi võib põhjustada pooltühi autoaku. Ning las me kontrollime selle aku kõigepealt üle, et kas aku on korras ning täislaetud.

Edasi läheb nii, et kui automanikul on mõni päev aega nii a paar tundi, siis tuleb:
- spetsiaalne aku ülelaadimine. icon_cool.gif
- ning siis tuleb kontroll kas pärast seda käivutub auto iga käivitamisega.

Probleemi Keiss on siis karmilt selles, et väga väike osa Modernsetest akudest üleüldse kannatavad välja Lühisõidud / Linnasõidud.
Enamus Modernsetest akudest seda aga välja ei kannata ning tuleb pidevalt Lisalaadimisega juurde laadida.

Väikse näitena - Exide 3DX akud:
A. Linnasõitudeks / lühisõitudeks sobilik on näiteks Exide Premium 3DX Carbon Boost aku.
- selle kinnituseks on akul ka eraldi Logo peal olemas.
B. Kuid samas Exide 3DX Excell on jjällegi hoopis Pikamaasõitude / vähene Linnasõit aku.
Ehk siis järjekordne "kivi akumüüjate kapsaaeda" kes akuostjalt ei uuri mis tingimuses see auto sõiab ning siis ei paku sellele sobivat Modernset autoakut.
-----------
Edit:
Lõpuks, üle pika ootamist, õnnestus lõpuks kohtuda ühe Riigifirma esindajatega.

Ning neile siis näidata sellist "imelooma" nagu on Geel-aku.
Kuid samas - seda kõike "eemaltvaataja Rollimängu" jälginuna võib vabalt öelda, et taas sama olukord kus:
1. Ei saada aru, et WET-happeaku ning Geel-happeaku on oma ehituselt ning omadustelt kaks täiesti teistsugust toodet.
2. Ning seetõttu on ka nende laadimisteema ning nende kontrollimisteema, ikka kaks täiesti erinevat tegevust.

Tundub, et pean meisterdama maketid ning siis seekord ise neile külla sõitma. Kipun arvama, et kui makette näevad, siis saavad üheselt selgeks miks need kaks toodet on erinevad tooted, sõltumata sellest, et nad on ühtmoodi "heledas või tumedas kastis". icon_cool.gif

Kegelt huvitav - kui ma olen poes, näen ühesuguse disainiga pakendis kahte erinevat juustu, siis mina isiklkult neid küll ei pea üheks ning samaks juustuks. icon_smile.gif beer_yum.gif
------------
Edit:
Nii, nüüd on olnud siis ka veel ühe Autofirma töötajatega pikemaid vaidlusi.

Ning täpselt samad kaks probleemi:
1. Ei suudeta sellest aru saada, et "tavaline" WT-aku on iga päevaga järest kaugem minevik. icon_cool.gif
2. Ja et iga päevaga järjest rohkem müüki tulevatel igasugu Geel-EFB-AGM akudel pole sisuliselt vanadega enam mitte mingit ühtmoodi, "ühes ja samas liivakastis mängimist". icon_cool.gif

Ning vaadatuna läbi Rollimängu:
- selle pika vaidluse peale on näha endiselt samad probleemid millest juba eelmise aastal kirjutasin.
A. Autofirmade töötajad kohe väga kardavad ise olla aktiivsed õppurid ning kõike uut õppida ning seda ka kasutusele võtta.
B. Firmade juhid jällegi kohe mitte üleüldse ei julge välja anda Käskkirja mis kohustab töötajaid, nüüd ning kohe, alustama uut väljaõpet.

Loodetavasti on täna üks kohtumine, siis kavatsen katsetada üht endaleiutatud Maketti. Usun, et kui see on üks kord ette näidatud, siis teatakse ikka kaua-kaua miks vanamoodi enam edasi ei saa vaid tuleb läbida taas "elukestev pidev ümberõpe". icon_cool.gif
----------------
Edit:
Nii - nagu olen juba ka varem kirjutanud, et:
A. kui Autofirmad ei hakka oma tehnikuid ringi koolitama, siis:
B. toimub selline "Kamm" kus moodsate Modenrsete akude kasutamisel võivad mitmed probleemid mis endaga toovad kaasa:
Valediagnoose: Teie auto starter on läbi ning vajab väljavahetust.

Alles eile nägin järjekordset Pakkumisarvet kus Autofirma soovitas autoomanikul kulutada raha ning hankida uus Starter.

Kuid samas, autot Teenindusse viies - olid kaasa antud pildid mis selgelt näitasid seda, et:
- probleem on hoopis mujal
- ning tegemist on sellise probleemiga mis aeg-ajalt suudab tekitada olukorra kus Starter ei tööta. Õigemini, Starter ei peagi sel juhul tööle minema.

Ning värk lõppes sellega, et kui auto tagasi anti, siis sai natuke "mässatud-uuritud" ning siis selle käigus tuli ka tegelik Probleem ise päevavalgele.
Tegemist on siis sellist tüüpi Probleemiga, mida:
- ei ole võimalik "näha" auto külge ühendatava Auto-kompuutriga.
- ja mille avastamiseks tuleb ikka täiesti reaalselt teada mis sõlm kuidas tegelikult töötama peab.
- ning peab ikkagi suutma märgata seda kui on tekkinud mingi salapärane anomaalia mida tavapäraselt pole.
-----------------------
Edit: Kirjutasin paar rida ülevalpool, et taas oli olukord kus tehti "Valediagnoos" ning mille tulemusena soovitati Starterit vahetama hakata.
- olgugi, et taas oli tegelik viga hoopis mujal. icon_cool.gif

"Harutasin lahti" mitu päeva kestnud ning ühel korral ka tunniajase vaidluse icon_smile.gif , et kas on viga Starteris või on mujalolev viga selline mille tõttu Starter ei tööta, õigemini - ei peagi üleüldse töötama.

Ning välja tuli taas seesama Keiss millest olen ka varem juba kirjutanud:
1. Tehnikud pole kas kunagi õppinud ABC-kursust (algkursust) või on sellest kursusest "pausi pannud", et käib ikka mingi Starterite mingi salapärane, taevasseuatuv, müstifitseerimine kus Starterile omistatakse "võimeid" mida reaalselt Starteritel olemas pole. icon_cool.gif

2. Ning näha on ka täiesti see, et puuduvad tänapäevased Lisakoolitused. Ning ilma milleta ei saagi teada kahte asja:
- Tänapäevased, Modernsed akud ei ole enam needsamad WET-akud mis on olnud kasutusel 150 aastat.
- Ning tänapäevased Modernsed akud "keeravad nii mõnegi mõttemaailma ikka 180 kraadi pea-peale." Ning mille tõttu peavad ka Autotehnikud oma mõttemaailmas "tegema samuti 180 kraadi suunamuutuse".

3. Ja kui Autofirmade omanikud selliseid uuema aja koolitusi / mõttemaailma muutmist ei nõua oma Tehnikutelt, siis jääbki kestma sama Keiss kus käib pidev Starterite süüdistamine. icon_cool.gif
Tulemata selle peale, et Starterite sellised salapärased, veidrad käitumised / ja ka mittetöötamised on väga tihti täiesti õiged ning normaalsed - juhul kui autodes on kasutusel Modernsed autoakud. Olgu nendeks siis kas Geel või EFB või AGM akud.
------------
Edit;
Mõningaid tähelepanekuid veel ning osa neist võivad üsnagi nukrad olla. Eriti kui on olukord kus Autofirmade / Remondifirmade tehnikud sellele kõigele tähelepanu ei pööra.
Või õigemini isegi nii - kui ikka ei tegelda enda erialase ringikoolitamisega, siis on veelgi rohkem võimalusi selleks kus tulevad "valediagnoosid" ning mittevajalike osade väljavahetamised ning mille kõik Autoomanik oma rahakotist peab kinni maksma. Ilma, et ta teaks, et teeb mittevajalikke kulutusi.

1. Exide Smartlaadijad. Kunagi kirjutasin, et näha on, et Exide Smartlaadija kasutab mitut erinevat algoritmi - kui laeb Exide akut.
Nüüd võin siis täpsemalt öelda, et neid kasutatavaid Algoritme on kokku kolm:
A. Algoritm millega laetakse varem mittelaetud, uusi Exide akusid. Ning see Esmalaadimine peab kindlasti toimuma temperatuurivahemikus a 22-25 kraadi.
B. Suvise laadimise (üle 10 kraadi) Algoritm
C. Talvise laadimise (alla 10 kraadi) Algoritm

2. Ning nüüd selline "nukram" pool:
- osade autode korral sellest üksi ei piisa kui "vanamoodne WET-happeaku" asendada tänapäevase modernse Geel-EFB-AGM-akuga.
- vaid autoelektriskeemis tuleb teha ka väksemaid või suuremaid muudatusi.

Kui seda mitte teha, siis auto-laadimissüsteem, mis on disainitud WET-happeaku laadimiseks ei suuda laadida Geel-EFB-AGM-akut.
Ja siit nukker lisaprobleem: Seda, kas tuleb teha elektriskeemis muudatusi, selgub tegelikult alles pärast üsna tüütut ning pikka uurimist.
- endal kulus katsetamisel sellele Probleemile jälile jõudmiseks kaks nädalavahetust.
Ning eks näis kas saab üht teatavat käitumist, mis on Geel-EFB-AGM-akude jaoks vale, muuta ka kuidagi lihtsamalt või tuleb elektroonikaplokk laiali lammutada ning muudatused sinna plokki sisse viia.
-------------
Edit:
Nii, nüüd on siis Exide Excell akuga siis ära nähtud täpselt Sama Stsenaarium millest olen ka varem kirjutanud ning ennustanud, et seda stsenaariumit hakkab ikka väga palju olema.
Ning kus omanikul tegelikult ei jäägi muud üle kui 2-3x aastas järjest uus aku osta kuna Akukmüüjad ei suuda tuvastada kas:
- aku on laetud
- aku on tühi
- või aku on kutu.

Excelli keiss siis selline:
A. osteti Excell aku. Pandi see koheselt auto peale ning sõitma.
B. siis, teatud aja möödudes enam auto täima ei läinud või läks kuidas juhtus. Selge, aku läbi.
C. Siis akumüüja - mõõtis pinget, teatas, et aku on korras.
- tulemata selle peale, et see mõõdetud pinge, tõenäoliselt 12,4V-12,6V, ei näita mitte täislaetud aku pinget vaid näitab tühja aku pinget.
D. ning seepeale see Excell aku seisma jäi, mitte ei veetud utiili.

Laenasin selle Excell paariks päevaks enda kätte, tulemused:
1. Aku on tegelikult täiesti korras.
2. Lihtsalt jällegi seesama, et ega haritud eestlased ei oska lugeda icon_cool.gif , eriti veel toodetega kaasas olevaid Juhendeid. icon_smile.gif
3. Seega, sellel Excell akul oli tegemata Kohustuslik Eel-laadimine ja mis tuleb ära teha enne aku kasutamist auto peal
- seesama laadimisprotsess siis mis kestab nii a 20-24 tundi.

Aku kui tuli, oli pikaajalisest seismisest "tühi", pingega 12,4V.
Praegu, pärast laadimisi-taastamisi on akus siis pinge 12,9V.
------------------
Edit:
Eespool viitasin sellisele "meeldivale võimalusele", et suure tõenäosusega tuleb väga paljude autode korral ka elektrisüsteem ringi teha kui ultramoodne Modern Aku kasutusele võetakse. icon_cool.gif

Igatahes 8 aasta vanusel autol on muudetud lahendus siis peal ning vahe on ikka mäekõrgune.
- kui algversioonis starter/mootor käivitub iga kord kuid teeb seda sellise "töömehe väsinud häälega",
- siis modifitseeritud kujul on see "töömehe hääl, tunduvalt rõõmsam" kuna mootor käivitub tunduvalt kergemini.

Ning ka aku pealt samal ajal mõõtes on näha, et laadimisgeneraatoril on vaja vähem "laadimistööd" teha kuna aku koormamine käimaminekul on mingi % võrra väiksem.

Aga eks ma uurin edasi - võib-olla lisan uurigusse ka Superkondensaatori. Kah tegelikult üsna üsna kindel põhjus - ning soov näha kui suur tulemusprotsent sellega tekib.

Ning eks mingi aja pärast viin selle nähtuse-tulemi Autofirmadeni. Eks siis ole näha milline "paanika lahti läheb" - kui on vaja teha muudatusi kümnetel tuhandetel autodel.
--------------
Edit:
Sai täna paari Profiga vaieldud - see on ikka hämmastav kui vähe elukutselised Profid teavad seda mis lahendusega on kasutatav auto elektrisüsteem.
Ning ei tea miks tuleb tänapäevaste akude korral see elektrisüsteem ringi teha. Kuigi, see on ka tegelikult lihtsa loogika kaasabil selgeks saadav. beer_yum.gif

Aga lohutuseks võib muidu öelda küll, et üsna tüütu tegevus icon_cool.gif on see ümbertegemine. Ehitad, siis mõõdad, siis taas ehitad ja jälle mõõdad ja nii edasi.
Kuid kahjuks tegelikult pääsu pole. Eks näis millal keegi hakkab tänapäevasemalt mõtlema, mitte pole enam "väga vana aja teemades kinni", icon_cool.gif
------------
Edit:
Taas avastasin järjekodsed "professionaalid" kes:
- ei suuda kuidagi aru saada, et pole enam olemas "vanamoodsaid" WET-akusid, täislaetuna pingega 12,4-12,6V.
- vaid on Modernsed akud, mille pinge täislaetuna on 12,8-13,1V.
- ning ei tulnud selle peale, et need akud mis kokku osteti, on kõik kas pool-tühjad või isegi kolmveerand-tühjad akud.
Ning sellised akud, enne kasutamist autode peal, tuleb kindlasti ette täis laadida.

Samuti ei saanud need "profid" aru, et autode generaatorid, tahetakse või mitte, ei suuda selliseid, eel-laadimata akusid täis laadida. Ning sellised laadimata akud võivad olla "audis" tihti isegi mingi 3-4 kuuga.

Ning veel - võib ennustada peagi veel ühte probleemi. Ka väga paljud Liitium-Stardiabid ei sobi enam moodsate Modern akudega koostöötamiseks.
Sama põhjus:
- kõik Stardiabid, mille info on mul läbi käinud, on mõeldud vanamoodsate WET-akude pingele, laadimispingele kuni 15V.
- kuid ultramoodsate Modernsete akude korral võib akude laadimispinge ulatuda 15,5V-16V-ni.
Sel juhul tabab Liitium-Stardiabi liigkõrge laadimispinge.

Väike näide meenutuseks:
Exide akud. Talvelaadimisrežiimi korral, alla 10 kraadi, laeb Exide Smartlaadija Exide akusid pingega üle 15V.
--------------
Edit:
Üks varasem mõte on siis ka täidetud ning juurde on hangitud Superkondensaator.
Esialgu saab katsetada siis selliselt, et töötab kui "Stardiabi". ning siis hiljem näeb, kas tuleb statsionaarne paigaldus.

Aga sama probleem, millele ka varem vihjasin - max. laadimispinge on 15V, seega ei sobi see konkreetne isend selliste Start-Stop ning kaltsiumakude korral kasutamiseks kus auto laadimispinge (eriti talvisel laadimisel) on üle 15V.

Superkondensaatori valik tuli ka veel sellest, et seda on võimalik täis laadida 2-20 minutiga. Erinevalt siis liitiumakudel baasnevad Stardiabid milledest osad vajavad 8-10 tundi laadimist enne kasutamist.
-----------------
Edit:
Superkondensaatoriga Stardiabist natuke lühidalt lisaks:
See, tootja poolt lubatud suutlikkus - vedada tööle ka selline auto, millel akut küljes pole, täisti töötas.
Tavaline, tavainimese icon_cool.gif sõiduauto oli.

Exide enda Smartlaadijast:
Näitas seekord siis seda, et suutis taastada-täislaadida tugevalt süvatühjenenud Exide aku. Sellise siis mille kohta teised Smartlaadijad teatasid: Aku on kutu.
Taastuslaadimine kestis 3 ööpäeva.

Natuke musta huumorit kah - avastain, et üks Eesti suurim ning populaarsem Autoajjakiri on "kenasti autofirmade ning akufirmade lõa otas" ning kirjjutavad pimesi siis seda mis on kasulik autofirmadele ning akufirmadele. Tulema selle peale, et nad peaksid, nagu müür, seisma hoopis autoomanike huvide eest.
Selle peale sai neile öeldud, et ärgu värisegu, astugu läbi. icon_cool.gif Siis saan näidata mis asi on tegelikult õigesti laetud Moderne autoaku ning miks see erineb nagu öö ja päev vanamoodsatest WET-autoakudest.

Eks näis kas keegi on kunagi nii julge või värisevad, kartes, et autofirmad ning akufirmad vaatavad sellele halva pilguga.

PS: Kunagi varem kui ühe Suure Riigifirmaga vaidlesin, siis neil kulus ikka mitu kuud enne kui julgus kokku suudeti võtta ning käia Morenseid akusid imetlemas. icon_cool.gif Ja mille lõpus nad konstanteerisid umbes nii: "autoomanike kaitse pole meie teema". Samas tulemata selle peale, et nad ise on ka samuti autoomanikud ning probleemid võivad tabavad ka nende endi autosid.
----------------
Edit:
Üks väike hoiatus - seoses nende "saunakuumade ilmadega".

Keiss siis selline, et:
A. kui vanatüübiline, vanamoodne, Euroopas keelustatud WET-aku on asendatud Modernse, Euroopas lubatud akuga..
- ja kui nende uute akude pinge pole reguleeritud kõrgemale, tootjate poolt soovitatud, laadimispingele (näiteks 14,7V),...

B. siis, konditsioneeri kasutamisel "aendis 3-4",...
- võib tekkida "laadimisdefitsiit",

C. Ehk siis autogeneraator ei suuda enam akut piisavalt laadida ning akupinge hakkab langema.

Ja ei ole sugugi nali - õigemini teadsin ka seda varem, eelmisel aastal ning see probleem (hoiatus) on ka kusagil varasemalt kirjas.
Tegin täna veel ühe autoga samalaadseid katseid ning katsed näitasid selgelt, et kasutades konditsioneeri asendis 3-4, tähendab seda, et pärast sõidu lõppemist tuleb aku kindlasti laadima panna ning laadimine kestab pikki tunde. icon_cool.gif beer_yum.gif

Nii, et kes on ostnud endale Stardiabi, siis tasuks see täis laadida ning ka see igaks juhuks kaasas tassida. beer_yum.gif
--------------
Edit:
Kuna Eestis on massiliselt kasvanud kaltsiumakude müük (kas siis ausa ja avaliku kirjaga: Calcium või Ca-Ca või siis "petekad" kus tootjad-müüjad seda salgavad, et on kaltsiumakud) icon_cool.gif
- võtsin Varta PowerGrid kaltsium-hõbeaku ning kontrollisin huvi pärast mis juhtub kui:
- uskuda müüjate poolt räägitavat: et käib seesama laadimispinge küll mis on ka vanatüübiliste WET-happeakude korral.

Selleks:
A. koormasin enda Varta kaltsium-hõbeaku tühjaks.
B. siis panin talle peale "tavaakudele" mõeldud Smartlaadija millel laadimispinge 14,5V.

C. Tulemus: praeguseks, 3 ööpäevaga, seda Varta kaltsiumakut täis laadida pole suudetud. Ja võib olla ka kindel, et ei suudetagi kuna laadimispinge on liialt madal.
Ning peaks olema pingega vahemikus 15,2-15,5V.

Järgmises YT videos on siis näha kuidas (vanematüübilise) kaltsiumaku (akul olev kiri näitab seda) laadimiseks kulub 8 tundi ning laadimine lõpetatakse siis kui pinge aku peal on tõusnud väärtusele 15,2V.
https://www.youtube.com/watch?v=yPVPsBn8rQw
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mahno
HV kasutaja

liitunud: 25.07.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.07.2018 17:40 vasta tsitaadiga

Misasi on konditsioneeri aste 3-4? Vähegi moodsatel autodel on kliimaseadmed, kus pannakse temperatuur paika ja edasi toimib kõik automaatselt. Nii modernne mees võiks seda ju ometi teada. Astmetega konditsioneerid olid kunagi kuuekümnendatel...

Jättes kõrvale kilomeetripikkuse nartsissistliku ila (mina olen ainuke (maailmas), kes saab aru...), siis mis see sõnum on? Kogu lasnamäe peaks tassima ööseks akud tuppa laadima? Või veel midagi? Sest mul on suht suva, mitu volti see akupinge seal kapoti all parajasti on. Kui meeles on, panen sügisel korra aku laadima, reaalselt pole tänu igapäevasele läbisõidule 100+km smart-laadija pidanud vajalikuks akut laadida.

Ja mis ülevaatustel aku mõõtmise vahtu puudutab - ülevaatusel siiani pole keegi akusid kontrollinud ja kõikide eelduste kohaselt ei hakata kontrollima ka. Sest pole vaja. Ülevaatusel vaadatakse üle tehnilised sõlmed, mis mõjutavad keskkonna- ja liiklusohutust. Vastasel korral võiks kõlarid ka üle mõõta- kas annavad ikka täpselt ette nähtud sagedused välja. Sest kujuta ette, kui stereo peaks kiirel sõidul genereerima ootamatult näiteks mingit madal- või kõrgsageduslikku müra, siis võib autojuht ehmatada ja teelt välja sõita...
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sukelduja
HV Guru
sukelduja

liitunud: 14.06.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.07.2018 21:45 vasta tsitaadiga

mahno kirjutas:
Misasi on konditsioneeri aste 3-4? Vähegi moodsatel autodel on kliimaseadmed, kus pannakse temperatuur paika ja edasi toimib kõik automaatselt. Nii modernne mees võiks seda ju ometi teada. Astmetega konditsioneerid olid kunagi kuuekümnendatel...

Jättes kõrvale kilomeetripikkuse nartsissistliku ila (mina olen ainuke (maailmas), kes saab aru...), siis mis see sõnum on? Kogu lasnamäe peaks tassima ööseks akud tuppa laadima? Või veel midagi? Sest mul on suht suva, mitu volti see akupinge seal kapoti all parajasti on. Kui meeles on, panen sügisel korra aku laadima, reaalselt pole tänu igapäevasele läbisõidule 100+km smart-laadija pidanud vajalikuks akut laadida.

Ja mis ülevaatustel aku mõõtmise vahtu puudutab - ülevaatusel siiani pole keegi akusid kontrollinud ja kõikide eelduste kohaselt ei hakata kontrollima ka. Sest pole vaja. Ülevaatusel vaadatakse üle tehnilised sõlmed, mis mõjutavad keskkonna- ja liiklusohutust. Vastasel korral võiks kõlarid ka üle mõõta- kas annavad ikka täpselt ette nähtud sagedused välja. Sest kujuta ette, kui stereo peaks kiirel sõidul genereerima ootamatult näiteks mingit madal- või kõrgsageduslikku müra, siis võib autojuht ehmatada ja teelt välja sõita...

Oh miks sa talle vastasid? Nii lõbus oli vaadata kuidas ta editite abil iseendaga dialoogi üritas pidada. icon_smile.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 29.07.2018 08:28 vasta tsitaadiga

Edit:
Natuke ülevalpool kirjutasin kuidas huvi pärast katsetasin:
- kas Varta PowerGrid kaltsium-hõbeakut on võimalik täis laadida 14,5V Smartlaadijaga või ei.
1. kolm päeva kestnud laadminine näitas selgelt seda millest ka varem juttu, et kaltsiumakude korral on vaja nii 15,2V-15,5V laadimist.
Ehk siis, laadimine jätkus endiselt, mitte ei lõppenud selle ajaga.
2. eile viisin laadimise lõpuni siis sellega, et 15,2V pingega kaltsiumakudele sobilik Smartlaadija laadis 2 tunniga selle Varta aku lõplikult täis.

Veel lisaks - meeldetuletuseks, eriti neile kes selle "akumüüjate õnge otsas istuvad icon_cool.gif , et Varta ei olevat kaltsiumaku ja mille täislaadimiseks piisab vanamoodsast madalamast laadimispingest 14,3V. (WET-akude Smartlaadijate laadimispinge). icon_cool.gif

Pilt konkreetse Varta PowerGrid kaltsium-hõbeaku kohta.
Ehk siis info mille olemasolust Eesti akumüüjad vaikivad:
- Varta aku on kaltsiumaku.
- ning sellele julgetakse Euroopas anda ka kuni 5 aastane garantii.


Pisike klausel siis veel - järgmsel nädalal lähen ja hakkan nii mõneski ringkonnas tõestama, et uut tüüpi modernsete akude kasutamise korral tuleb ka auto elektriskeem ringi teha. Meie pere autos on siis see modifitseeritud elektrikeem peal ning ütlen otse ja ausalt - vana laenduse juurde tagasi ei pöördu. Öelgu see Euroopa autotootja mida tahes. icon_cool.gif
- Õigemini, tänagu õnne, et seda pole veel ameeriklased avastanud. Vastasel juhul kutsutaks tagasi, ümberehituseks miljonid autod ja tootjad saaksid kaela ikka neetult suuri trahve.
Ilma naljata muide. Selle kõige avastamiseks tuleb olla ENSV aegsete kogemustega ratsionaliseerija. icon_cool.gif Mitte kapitalistliku mõttelaadiga autoinsener kes paaniliselt kardab vigu otsida ning neid avastada.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.07.2018 11:25 vasta tsitaadiga

uued autod laevad akusid " targalt" mitte enam lihtsalt 13,x - 14,x v peale andes.

lisaks on see, et tänapäeva auto ja tänapäeva auto on väga erineva voolutarbega. kellad viled sees, Q7 võtab aku pealt mittetöötava mootoriga 80A. garages, kus me toimetame, tehakse ka kiletamisi ja igale pemmile, mis tuleb, lähevad akulaadija klemmid peale, sest 45min/1h hiljem seda enam käima ei saa. kuna protsessi käigus võetakse autost välja kiletamisele minevad klaasid, on nende tõstukeid vaja liigutada ja kogu selle aja on süüde sees.

_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
O: 1156 emaplaati.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raxz
HV veteran

liitunud: 27.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.07.2018 12:04 vasta tsitaadiga

Tüüp läheb endaga ringkonda, et auto elektriskeeme ümber tegema hakata. icon_lol.gif
Täitsa pekkis inimene ikka. Ehtne näide, et liiga palju Googlit teeb inimese lolliks, kuigi tarku sõnu võib oi kui palju reas olla.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 29.07.2018 13:26 vasta tsitaadiga

Edit:
Niipalju võin vihjata selle salapärase vea kohta - ja mis tegelikult peitub miljonites icon_smile.gif toodetud autodes - et, sellega võib ilmneda selline nähtus kus:
- auto käivutub või ei käivitu - nii kuidas "jumal juhatab".
- kuid samas on kõik "vidinad: aku laetud, starter terve-töötav, tõmberelee terve-töötav".
- ja mille peale siis Autotehhikud ütlevad: "meie ei tea miks alati mootor tööle ei lähe". icon_cool.gif Ning ka ei suudeta põhjust tuvastada.

1. Seik ilmnes täiesti reaalsest seigast, kus:
A. tekkis selline salapärane "käivitusprobleem".
- sellele visati kohe peale valediagnoos: "starter on läbi".

B. Järges siis pikem tõestus, et starter on terve ning selles asi pole.
C. siis Autotehnikud mõõtsid usinasti Auto-arvutiga mitu tundi ning ei suutnud midagi avastada.

2. Selle peale sai siis öeldudki, et ma ise otsin selle põhjuse üles.
- ja nii läkski ning tuligi välja varjatud põhjus mis võibki tekitada selle olukorra kus kõik on korras aga mootor ikkagi ei käivitu.

3. ja minu suureks hämmastuseks ei tulnud Autotehnikud ise selle peale, et:
A. kõike ei saa mõõta selle Auto-arvutiga.
B. ning vea avastamiseks tuleb omada hoopis testrit.
C. ning siis tuleb teada kuidas sellised spetsiifilisi mõõtmisi üleüldse tehakse ning mismoodi tuleb saadud tulemit lugeda / analüüsida.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
HV Guru
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 29.07.2018 13:29 vasta tsitaadiga

Isa, palun lõpeta ära, sa oled purjus.
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.07.2018 13:38 vasta tsitaadiga

akuga seonduvat saab "arvutiga" mõõta küll. kui auto ennast käima ei pane, on enamasti viga mujal.

mis auto oli? "punane" ei päde. aasta, mootor, kw..

_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
O: 1156 emaplaati.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa ei või manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.