Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Ülevaated, kasutajate hinnangud »  Kas elektriautoga on võimalik sõita Lätti ja tagasi? - Tesla Model X video märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
ullivilli
Kreisi kasutaja
ullivilli

liitunud: 09.06.2004




sõnum 15.04.2018 14:43:39 Kas elektriautoga on võimalik sõita Lätti ja tagasi? - Tesla Model X video vasta tsitaadiga


Laadisime aku täis TTÜ kõrval Tehnopoli ees, kus auto juhtmest eemaldamisel näitas ~450km ressurssi.
Arvutuslikult maksab Tesla akutäis umbes 8€
Autos sõidu ajal 5 inimest ning tagasi tulles pea 200kg soodsat kaupa.
Seega täiesti reaalne number, mida auto pakub.


Kokku sõitsime 384km, ehk Iklasse ja tagasi ning akut jäi veel 83km ülegi ning Tesla soovitas laadija otsida.
83km on number, mis enamike elektriautode ja saastekvoodiga hangitud AiMaivõidel enamasti ees, kui äsja juhtmest võetud.

Arvestades Tesla hinda, ei ole üldse kindel, kui mõistlik seda tüüpi võrdlus on, kuid antud kontekstis ei ole see isegi oluline.
Küsimus oli, kas elektriauto on realistlik transpordivahend ning sellele küsimusele on vastuseks jah.
Täna on võib olla Model X Üsna kättesaamatu reaalsus, kuid kõik autotootjad töötavad elektri suunas, üle poole odavam, kuid sarnase läbisõiduga, Model 3, peaks peagi euroopasse jõudma.
Elektriautode hindade langedes ning laadimisvõrgu täienedes muutub elektriauto aina taskukohasemaks ning mõistlikumaks valikuks.


Link


Kuid hoolimata Eesti laadimisvõrgustikust, mis paberil näeb hea välja, on meil probleeme palju.
Elmo võrgustik on iganenud ning ajast umbes 6a maas. Vahel laeb, vahel mitte.
EE ei suuda pakkuda stabiilset voolu tugevust ning Eestis on kokku umbes 12 kiirlaadijat, mis väärivad nime kiir-.
Need Kiirlaadijad annavad välja 100A või natukene rohkem (120A, mis aparaadil kirjas või 400V me ei ole veel kuskil näinud)
Ülejäänud Elmo võrgustik suudab väljastada oluliselt vähem.
Kommentaarid: 48 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 15.04.2018 16:21:29 Re: Kas elektriautoga on võimalik sõita Lätti ja tagasi? - Tesla Model X video vasta tsitaadiga

ullivilli kirjutas:

Laadisime aku täis TTÜ kõrval Tehnopoli ees, kus auto juhtmest eemaldamisel näitas ~450km ressurssi.
Arvutuslikult maksab Tesla akutäis umbes 8€
Autos sõidu ajal 5 inimest ning tagasi tulles pea 200kg soodsat kaupa.
Seega täiesti reaalne number, mida auto pakub.


Kokku sõitsime 384km, ehk Iklasse ja tagasi ning akut jäi veel 83km ülegi ning Tesla soovitas laadija otsida.
83km on number, mis enamike elektriautode ja saastekvoodiga hangitud AiMaivõidel enamasti ees, kui äsja juhtmest võetud.

Arvestades Tesla hinda, ei ole üldse kindel, kui mõistlik seda tüüpi võrdlus on, kuid antud kontekstis ei ole see isegi oluline.
Küsimus oli, kas elektriauto on realistlik transpordivahend ning sellele küsimusele on vastuseks jah.
Täna on võib olla Model X Üsna kättesaamatu reaalsus, kuid kõik autotootjad töötavad elektri suunas, üle poole odavam, kuid sarnase läbisõiduga, Model 3, peaks peagi euroopasse jõudma.
Elektriautode hindade langedes ning laadimisvõrgu täienedes muutub elektriauto aina taskukohasemaks ning mõistlikumaks valikuks.


Link


Kuid hoolimata Eesti laadimisvõrgustikust, mis paberil näeb hea välja, on meil probleeme palju.
Elmo võrgustik on iganenud ning ajast umbes 6a maas. Vahel laeb, vahel mitte.
EE ei suuda pakkuda stabiilset voolu tugevust ning Eestis on kokku umbes 12 kiirlaadijat, mis väärivad nime kiir-.
Need Kiirlaadijad annavad välja 100A või natukene rohkem (120A, mis aparaadil kirjas või 400V me ei ole veel kuskil näinud)
Ülejäänud Elmo võrgustik suudab väljastada oluliselt vähem.

Arvutimaailm võiks ära õppida, et Faktid peavad alati täpsed olema. icon_cool.gif

1.ELMO-laadimisvõrk on mõeldud, algusest peale ainult kindlat tüüoi elektriautode laadimiseks. Samad autod siis mis tulid koos selle ELMO-laadmisvõrguga ning milledega vuravad ringi näiteks Sotsiaaltöötajad. Mul on tuttav sots.töötaja, see siis töö ajal sellisegaringi sõidab. Pikemad-muud sõidud teeb ikkagi oma tavalise bensiiniautoga, et mitte tee peale jääda kui aku tühjaks saab ning seda kusagil laadida pole.

2. Tesla ise aga käsib kasutada hoopis Tesla autodele ehitatud spetsiaalset laadimisvõrku, mille üks ning vist siiani ainus Laadimispunkt asub kusagil Pärnu lähistel.
Ning selle spetsiaalse laadimisvõrgu nimi on:
Tesla Supercharger.
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
M00t
HV Guru
M00t

liitunud: 05.12.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.04.2018 16:34:33 vasta tsitaadiga

tahanteada, miks Tesla siis oma autodele CHAdeMO kiirlaadijates kasutamiseks adaptereid müüb?

Ja see Pärnu supercharger pole veel valmis, Tesla kodulehe kohaselt 'coming soon'.
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 67
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
olc
HV Guru
olc

liitunud: 28.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.04.2018 19:18:08 vasta tsitaadiga

Koli Tartusse, saad 2x päevas õlletrippi teha. ilmselt hakkab maksale muidugi see Tartus elamine.
Kommentaarid: 135 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 123
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
iir
HV Guru
iir

liitunud: 20.06.2006




sõnum 15.04.2018 19:21:02 vasta tsitaadiga

tahanteada, miks sa tsiteerid eelmist postitust??? Kasuta vähemalt spoilertage.
icon_confused.gif

_________________
sometimes i hug myself for no reason.
you dont need a reason to call me. me not answer anyway
Kommentaarid: 86 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sandvik
HV kasutaja
sandvik

liitunud: 23.02.2006




sõnum 15.04.2018 20:01:28 vasta tsitaadiga

Vastava adapteri olemasolul saad laadida kus iganes.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ullivilli
Kreisi kasutaja
ullivilli

liitunud: 09.06.2004




sõnum 15.04.2018 22:00:57 Re: Kas elektriautoga on võimalik sõita Lätti ja tagasi? - Tesla Model X video vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:

Arvutimaailm võiks ära õppida, et Faktid peavad alati täpsed olema. icon_cool.gif

1.ELMO-laadimisvõrk on mõeldud, algusest peale ainult kindlat tüüoi elektriautode laadimiseks. Samad autod siis mis tulid koos selle ELMO-laadmisvõrguga ning milledega vuravad ringi näiteks Sotsiaaltöötajad. Mul on tuttav sots.töötaja, see siis töö ajal sellisegaringi sõidab. Pikemad-muud sõidud teeb ikkagi oma tavalise bensiiniautoga, et mitte tee peale jääda kui aku tühjaks saab ning seda kusagil laadida pole.

2. Tesla ise aga käsib kasutada hoopis Tesla autodele ehitatud spetsiaalset laadimisvõrku, mille üks ning vist siiani ainus Laadimispunkt asub kusagil Pärnu lähistel.
Ning selle spetsiaalse laadimisvõrgu nimi on:
Tesla Supercharger.


1. Päris kindlasti vaidlen vastu teemale, et Elmo laadijad ei ole mõeldud muudele kui AiMaiVõi autodele.
Kui selline investeering oleks tehtud nii pika vinnaga nii väikesele seltskonnale. See oleks olnud idiootsus.

2. Meil olemas kõik võimalused laadimiseks.
3 faasi, 220V notsu, CHAdeMO, - kõik tesla Originaalid.
Tesla esinduse poolt kaasa pandud AC laadimiskaabel - nn elmo aeglane 2. ots

Seega soovitan enne oma nn fakte kontrollida.

[vimeo]https://vimeo.com/169369236[/vimeo]

Muud pildid ja mudru. Kui kohe vajutada browser stop, siis ei küsi login.
https://www.tesla.com/support/home-charging-installation
Kommentaarid: 48 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
kaspar00
HV Guru
kaspar00

liitunud: 06.07.2003




sõnum 16.04.2018 08:45:53 vasta tsitaadiga

icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 113 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 16.04.2018 08:51:32 vasta tsitaadiga

Eestis käib jah kõva autotootmine ma vaatan, terve riik paistab kosmosest co2-st punane.
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
p3000
Kreisi kasutaja

liitunud: 29.09.2008




sõnum 16.04.2018 09:07:31 vasta tsitaadiga

Ot
Lätist: Seal käib hoogne laadijate paigaldamine/ehitamine.
Ca 30-40tk peaks kohe kasutusvalmiks saama.
Teen võibolla mõned pildid..
Näiteks üks on Valkas linnaservas Riia suunas , jne
Kommentaarid: 15 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kaspar00
HV Guru
kaspar00

liitunud: 06.07.2003




sõnum 16.04.2018 09:18:36 vasta tsitaadiga

degreal kirjutas:
Eestis käib jah kõva autotootmine ma vaatan, terve riik paistab kosmosest co2-st punane.


ei see oli rohkem teemal, et kui roheline või mitte roheline ühes või teises riigis elektriauto laadimine on icon_smile.gif
Kommentaarid: 113 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 101
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 16.04.2018 09:22:30 Re: Kas elektriautoga on võimalik sõita Lätti ja tagasi? - Tesla Model X video vasta tsitaadiga

ullivilli kirjutas:
tahanteada kirjutas:

Arvutimaailm võiks ära õppida, et Faktid peavad alati täpsed olema. icon_cool.gif

1.ELMO-laadimisvõrk on mõeldud, algusest peale ainult kindlat tüüoi elektriautode laadimiseks. Samad autod siis mis tulid koos selle ELMO-laadmisvõrguga ning milledega vuravad ringi näiteks Sotsiaaltöötajad. Mul on tuttav sots.töötaja, see siis töö ajal sellisegaringi sõidab. Pikemad-muud sõidud teeb ikkagi oma tavalise bensiiniautoga, et mitte tee peale jääda kui aku tühjaks saab ning seda kusagil laadida pole.

2. Tesla ise aga käsib kasutada hoopis Tesla autodele ehitatud spetsiaalset laadimisvõrku, mille üks ning vist siiani ainus Laadimispunkt asub kusagil Pärnu lähistel.
Ning selle spetsiaalse laadimisvõrgu nimi on:
Tesla Supercharger.


1. Päris kindlasti vaidlen vastu teemale, et Elmo laadijad ei ole mõeldud muudele kui AiMaiVõi autodele.
Kui selline investeering oleks tehtud nii pika vinnaga nii väikesele seltskonnale. See oleks olnud idiootsus.

2. Meil olemas kõik võimalused laadimiseks.
3 faasi, 220V notsu, CHAdeMO, - kõik tesla Originaalid.
Tesla esinduse poolt kaasa pandud AC laadimiskaabel - nn elmo aeglane 2. ots

Seega soovitan enne oma nn fakte kontrollida.

[vimeo]https://vimeo.com/169369236[/vimeo]

Muud pildid ja mudru. Kui kohe vajutada browser stop, siis ei küsi login.
https://www.tesla.com/support/home-charging-installation

Enne kui vaidlema hakkad - võta välja Põhikooli füüsikaõpikud ning meenuta nende abil:
1. mis asjad on:
pinge, vool, aku sisetakistus.
------------
2. Siis võta oma, liitiumakul töötavad: sülearvuti, tahvelarvuti ning nutitelefon.
Nüüd esita endale küsimus - et miks sa saad teha Kiirlaadimist ainult õige Laadijaga.
Valede laadijatega: sa kas ei saa mitte midagi laadida või siis saad kasutada ainult kümneid tunde kestvat Aeglast laadimist.

Kui mina oleks Tesla, siis mina trahviks kõiki Tesla autode omanikke:
1. nii 1 miljon dollarit / per Laadimiskord - kuna Teslade omanikud on "kirjaoskamatud" icon_biggrin.gif ja ei oska lugeda mida kirjutab Tesla selgelt ning üheselt Kiirlaadimise kohta.
- et lubatud on ainult Tesla Superchargeri kiirlaadimine.

2. ei annaks Tesla autodele mitte grammiga garantiid kuna vale laadimine rikub Liitiumakusid. icon_cool.gif
----------------
Üks üsna hea lugu ning millest kenasti kumab täpselt sama läbi:
Kui auto on Tesla, siis on Kiirlaadimine ainult Supercharger-laadimisvõrk.

Charging your Tesla at a Supercharger station just got more expensive
http://bgr.com/2018/03/12/tesla-supercharger-stations-cost-more-expensive/
-----------------
PS: Ja see Autoaku Õige laadimise teema ei saada tänapäeval ainult elektriautosid, see teema / probleem saadab tänapäeval juba suvalisi Autoakusid.
Lihtsalt Autoomanikud kipuvad laisad olema, et pidevalt kõike uut juurde õppida. icon_cool.gif

Ma ise näen juba pool aastat seda keissi kuidas autoakude õige kasutamise-laadimise korral on tarvis omada akukasutamise-laadimise Kõrgharidust:
See teema siis:
https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=715324
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Bilderberg
HV kasutaja
Bilderberg

liitunud: 26.08.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.04.2018 11:28:15 vasta tsitaadiga

sandvik kirjutas:
Vastava adapteri olemasolul saad laadida kus iganes.

Adapter aastast 1882:
Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hobihall
Kreisi kasutaja

liitunud: 25.10.2004




sõnum 16.04.2018 11:34:06 vasta tsitaadiga

Jätkuvalt on kummaline kui roheline näib elektri tootmine tuumarektoritest kubiseval Prantsusmaal. Niikaua kui kultuuritoojad pole tuumajaamu tõsiselt sihikule võtnud (kuigi intsidente on juba olnud piisavalt) ja radioaktiivset kütusejääki kuhugi arengumaadesse maha parseldatakse võib tõesti rohelisena näida. Tegelikkuses istuvad viitsütikuga pommi otsas
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 16.04.2018 16:35:48 vasta tsitaadiga

Niipalju lisan, et liialt "sinisilmselt ja roosade prillidega" ringi ei tasuks rohkem käia. icon_cool.gif Eriti teemas mis käsitleb elektriautode akusid ning laadimist. Kui akule vajalik laadimisalgoritm on teistsugune kui teise firma autoaku korral siis lihtsalt tuleb kasutada laadimist mis suudab töötada selle laadimisalgoritmi järgi. icon_smile.gif

Maailmas käib ikka väga karm sõda sellel teemal:
et kelle Super-hüper imekiire laadimine on parim.
Ning "kes kellega käib", et kes kellega "ühes ja samas super-laadimis-liivakastis mängib või ei mängi". icon_smile.gif
---------------------
Üks üsna hea link, selle aasta algusest - kuidas seda "laadimissõda peetakse". icon_cool.gif

Plug wars: leading the charge in the battle for electric car supremacy
https://www.japantimes.co.jp/news/2018/01/25/business/tech/plug-wars-leading-charge-battle-electric-car-supremacy/

Ning veel üks lugu kus on juttu siis nii tavalaadimisest, kiirlaadimisest kui Hüper-kiirlaadimisest.
Electric car charging in the UK: prices, networks, charger types and top tips
http://www.autoexpress.co.uk/car-tech/electric-cars/96638/electric-car-charging-in-the-uk-prices-networks-charger-types-and-top
Kommentaarid: 284 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 11 :: 211
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004




sõnum 16.04.2018 21:57:09 vasta tsitaadiga

Tuumajaamad on vaikselt ära vajumas.

Maailma esimene (ja võibolla ka viimane) mitte ajutine tuumajäätmete hoidla tuleb meie põhjanaabritele.

https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2017/10/what-lies-beneath/537894/

Eestile tuumajaama vaja ei ole.
Pealegi, meil pole ei võrku selle jaoks, ega ka töölisi. Ja isegi kui tahaks, oleksime meie siin kõik juba pensionil (mis arvatavasti ei juhtu kunagi) enne kui see jaam lõpuks midagi tootma hakkab.
Meie peame jääma tuulte- ja päikese lasteks icon_smile.gif
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Renka
HV Guru
Renka

liitunud: 31.03.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 30.04.2018 12:52:46 vasta tsitaadiga

hobihall kirjutas:
Jätkuvalt on kummaline kui roheline näib elektri tootmine tuumarektoritest kubiseval Prantsusmaal. Niikaua kui kultuuritoojad pole tuumajaamu tõsiselt sihikule võtnud (kuigi intsidente on juba olnud piisavalt) ja radioaktiivset kütusejääki kuhugi arengumaadesse maha parseldatakse võib tõesti rohelisena näida. Tegelikkuses istuvad viitsütikuga pommi otsas
Tahad väita, et sealt hakkab siis CO2 tulema mingi ime läbi või?
_________________
There is no place like 127.0.0.1
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 61
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
hobihall
Kreisi kasutaja

liitunud: 25.10.2004




sõnum 02.05.2018 10:25:34 vasta tsitaadiga

Renka, kus ma seda olen väitnud? icon_eek.gif
CO2 pole ainus näitaja mille põhjal "rohelist energiat" määratleda.
Väidan seda et pikas perspektiivis on tuumaenergia suuremate riskidega ja kokkuvõttes teisel kujul ehk suurema saastega kui mõni CO2 rikkam energia. Tuule, päikese, hüdroenergiast jms rääkimata
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Renka
HV Guru
Renka

liitunud: 31.03.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.05.2018 12:20:19 vasta tsitaadiga

hobihall kirjutas:
Renka, kus ma seda olen väitnud? icon_eek.gif
CO2 pole ainus näitaja mille põhjal "rohelist energiat" määratleda.
Väidan seda et pikas perspektiivis on tuumaenergia suuremate riskidega ja kokkuvõttes teisel kujul ehk suurema saastega kui mõni CO2 rikkam energia. Tuule, päikese, hüdroenergiast jms rääkimata
Kommenteerid CO2 eralduse kaarti ja nüüd järsku väidad, et sa ei ole CO2'st üldse rääkinud? Kuidagi kummaline ei tundu?
_________________
There is no place like 127.0.0.1
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 61
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
hobihall
Kreisi kasutaja

liitunud: 25.10.2004




sõnum 02.05.2018 13:15:19 vasta tsitaadiga

Ei tundu. Rääkisin rohelisest energiast, mida selliste ühekülgsete CO kaartide abil vääralt promotakse. Ei ole vaja mulle sõnu suhu panna icon_exclaim.gif
Kommentaarid: 11 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Ülevaated, kasutajate hinnangud »  Kas elektriautoga on võimalik sõita Lätti ja tagasi? - Tesla Model X video
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.