Avaleht
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
mikk55
Aeg maha 1p
mikk55

liitunud: 27.08.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.02.2018 11:11:01 vasta tsitaadiga

Full led merss puhul näitavad esituled päeval vähem valgust .
_________________
Tegelen autovõtmete lisamisega (peamiselt BMW ja Mercedes) ja osade autode puhul ka plokkide kodeerimisega jne.
M: W212 2012 e class sedaan varuosadeks, kere sile tehnika ok, euroopa auto
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.02.2018 11:55:41 vasta tsitaadiga

Ououtasin hommikul, aku pinge käis 8 voldi juurde. Peab vist minema nööri ja seepi shoppama.
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 28.02.2018 11:59:15 vasta tsitaadiga

Üks kena Koodportree siis kah icon_cool.gif
Ja nagu öeldud, siis ainult selline Koostöö omab ainsana Exide firma Ametlikku heakskiitu. icon_cool.gif

PS: See kõik on siis läbi katsetatud Exide kolme erineva 3DX (Pliivõrguga) akudega.
Kõikidega on täpselt ühtmoodi:
- tavalistest Konkurent-Smartlaadijatest saab kõige lähema laadimistulemuse ainult Kaltsiumakule mõeldud Smartlaadija, laadimispingega 16V.
- kuid 100% max õige tulemuse saab Exide enda Smartlaadijaga.
See on tegelikult tavaline "Turuvõitlus" kus siis iga Akutootja tahab, et kasutatakse ainult tema poolt toodetud või heakskiidetud akulaadijat.
Sama nagu kasvõi sülearvutite korral. Dellil on Delli laadija, Lenovol Lenovo laadija, näitena.

Nüüd siis pilt ise neist kahest, omavahel kokkusobivast koostööpartnerist;
Lõppu lühidalt niipalju, et juba sel aastal saab Eestis olema tuhandeid autosid - milledel Exide akud peal, õigesti laadimata ning mis seetõttu kõik, Ülevaatustel, saavad endale "kaela" ridamisi Valediagnoose - tänu Exide akudele ning sellele, et Diagnostikud ei suuda neil akudel vahet teha ning ka WET-akudele programmeeritud Kontroll-stendid eksivad kuidas suudavad. beer_yum.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.02.2018 13:53:24 vasta tsitaadiga

Keegi võiks selle blogi lukku panna, kuna foorum see teema siin küll ei ole...
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 28.02.2018 14:29:08 vasta tsitaadiga

Ühe Pisiasja lisan juurde - ja nagu ka mujalt näen - huvittaval kombel ei tule keegi ka veel selle järgmise peale.

See Euroopa Komisjoni uus direktiiv ei pane "löögi alla" tegelikult ainult autojuhte ning nende autosid.
-------------
Vaid ta paneb "löögi alla" kõik elualad kus on kasutusel 12V akud.
Näiteid:
põllumajandusmasinad, metsandusmasinad, igasugu muud elektriseadmed-tõstukid,
kiirabi, päästetehnika, politsei
siis kasvõi kõikvõimalikud salvestusseadmed, säilitusseadmed kus on kasutusel ka Aku-reservtoited.
jne, jne,

Ja kui ka need Exide 3DX Grid-akud on samamoodi õigesti laadimata-stabiliseerimata, ka siis on täpselt sama Krahh - akud on iga natukese aja tagant tühjad ning muudkui tee uuesti laadimist ning siis taas avastamine, et akud on taas tühjad.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
wiinanina
HV kasutaja

liitunud: 26.02.2003




sõnum 28.02.2018 22:46:03 vasta tsitaadiga

Kui inimene tahab teada, siis on see ju positiivne.
Kui ta saadud "teadmised" ilma analüüsita teistele esitab on juba teine teema.

Aga antud juhul ei maksa pahandada ja tulebki eeldada, et kui nimi ei vasta tekstile, siis tuleb üles näidata teatud ettevaatlikkust.

Näiteks minu puhul tuleb eeldada, et poolte teadete kirjutamise eel olen tarbinud Viru Valget ja ülejäänutest poolte puhul mingeid eksootilisemaid marke.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 01.03.2018 07:59:24 vasta tsitaadiga

Kunagi juba märkisin - nüüd saab siis uuesti mainida - et Eesti Autorahva "sõber- ja vaenlane" icon_cool.gif Pliivõrk-tehnoloogia (Grid) ajab - nagu vähk - oma "juuri laiali".

Eelmine kord nimetasin Varta akusid, seekord on siis väike leid kus on Boschi Grid-akuga tegemist.

-----------------
Ning veel sama jutt - nägin välismaa paaril lingil taas siis täpsetl sedasama kus on koheselt, korraga, kasutusele võetud nii Exide aku ja Exide akulaadija.
Üks suurím selliselt kasutaja oli igatahes üks välismaine Päästeamet kus kõidele autodele on peale pandud Exide aku ning koheselt on sisse ehitatud ka 7 või 15 amprise laadimisvooluga Exide Smartlaadijad.
Otsid ainult koha kus saad 220V elektri ja muudkui saad juurde laadida. beer_yum.gif

Nii, et turuvõitlus ning Grid-tehnoloogia arendamine käib usinalt, kõik tahavad Euroopa Liidus "ellu jääda", mitte ei taha, et Euroopa Komisjon nende töö Euroopa Liidus lõpetab. icon_smile.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.03.2018 10:27:29 vasta tsitaadiga

Et siis exide toodab akusid mis ei sobi tavalisele autokasutajale vaid neile kellel meeldib juhtmeid auto juurde vedada? Või veel parem hobi et aku ööseks tuppa thumbs_up.gif
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 11.03.2018 00:22:12 vasta tsitaadiga

Selle Exide 3DX akude Esmalaadimisega saab omanikke tabama veel üks "kurbus ning nukrus.

Kordi ning kordi, uuesti ja uuesti Exide 3DX akut laadides Exide enda Smartlaadijaga on kenasti näha ka veel see:
- et selle esimese laadimise temperatuur peab olema ikka üsnagi täpne.
- ning peab olema vahemikus 22-25 kraadi.

Meenutab juba nagu ENSV aegset fotolaboratooriumit kus lahustel pidi alati olema väga täpne temperatuur, et kõik oleks OK.
------------------
PS: Tundub, et ma nägin kusagil isegi veel müügis Exide "vanamoodsaid akusid" - ehk siis akud kus sees on hape vedelal kujul, mitte immutatuna materjali sisse.
Ehk siis Exide akud milliseid võib siis otse auto peale tõsta ning sõitma minna ning mida auto siis mingi tunni-paariga lõplikult täis laeb.
- needsamad akud siis millele Euroopa Komisjon, järgmisel aastal, sisuliselt "lõplikult vee peale tõmbab ja seejärel Aku-arhiivi saadab". icon_biggrin.gif
----------------
Edit; praeguseks on siis vesteldud - kurssi viidud neist Euroopa Komisjoni Direktiivi probleemidest kaks Aku- ja Autofirmat.
Mõlema juhtide seis on esilagu see, et Tehnikuid kolmes vahetuses icon_smile.gif tööle vist ei panda, et teha Exide 3DX (Pliivõrk) akudele kohustuslikku Esmalaadimist.

Ise pean peamiseks jätkuvaks probleemiks mitte niiväga seda, et tuleb käia kolmes vahetuses vaid seda - ja mida Autoomanikud kuidagi endale ette ei taha kujutada:
Ehk siis:
- vale diagnostika
- ning valed otsused-diagnoosid.
Lihtsamal juhul tähendab sees Autoomanikule "tühiseid kümneid eurosid" lisakulusid.
Halvemal juhul võib see tähendada "mitte enam tühiseid" sadu või tuhandeid eurosid lisakulusid.
- ja siis selgumine, et diagnostika-diagnoos oli vale, tegelikult polnud see selle kalli sõlme-ploki probleem.

Lihtne näide ja mis võib täiesti reaalne olla kui tegemist on tühja - stabiliseerimata - laadimata akuga:
1. Kallis auto, juht-elektroonika plokk, hinnaga a 2000 euri.
2. Nüüd siis vale käitumine mille põhjustab tühi aku kuid mis "kuulutatakse terveks-laetud" akuks.
3. Nüüd valediagnoos - elektroonikaplokk on läbi, vajab väljavahetust.
4. tellitakse uus plokk, omanik plekib 2000 euri - ning siis ... ilmneb täpselt sama vale käitumine...

PS; Ise olen reaalselt näinud väheke "odavamat valediagnoosi" - tühja aku korral öeldi, et starter on läbi ning vajab vahetust.
Õnneks sai ära tõestatud - ja mis võttis kõvasti aega icon_cool.gif - et tegemist on hoopis tühja akuga ning et tühja akuga ei peagi starter normaalselt töötama.
-----------------
Edit:
Paistab, et peagi lisanduvad ka EV Seadusandluses olevad mõned Karmid Punktid. icon_cool.gif
Ja kui need lisanduvad, siis on tegelikult "kahvlis" nii Autofirmad / Ülevaatusfirmad kui ka Autojuhid.
- minu suunas pole mõtet rusikat vibutada kuna mina pole Euroopa Komisjon.

Tegelikult huvitav, et keegi pole sellele veel viitsinud mõelda:
"Kahvel" on siis selles, et:
1. Ülevaatus on kohustuslik, ilma selleta EV Seadusandlus sõita ei luba.
2. Kuid ei Autofirma ega Ülevaatusfirma ei saa enne testida Exide 3DX (Grid) akut, kui see aku on õigesti täis laetud.

3. Ehk siis alles pärast seda saab teha aku testimist kui kas Autofirma või Ülevaatusfirma on selle aku:
- maha võtnud auto pealt
- ning siis, vastavalt, Exide laadimisjuhendile läbi teinud Kohustusliku Esimese laadimise.
Seesama laadimisalgoritm siis, mida õigesti suudab teha ainult Exide enda Smartlaadija + lisaks "seisuaeg" 12 tundi.

Ja kui Autofirma või Ülevaatusfirma seda kõike läbi ei tee, siis ei saa see Firma omanikule autot tagasi anda - kuna Akutest on tegemata / läbimata. beer_yum.gif
Või kui ainnab tagasi, siis omanik sellega sõitma minna ei saa kuna auto pole Ülevaatust läbinud.
-----------------
Edit:
Eespool kirjutasin, et kõik "märgid" viitavad sellele, et kui Exide aku on autoga ühendatud - ka siis suudab Exide enda Smartlaadija ära tunda, et tegu on Exide akuga ning teha sellele laadimisrežiim, mitte üksnes säilitus-hoidmisrežiim.
1. Kaks nädalat tagasi koormasin auto peal oleva Exide aku tühjaks.
2. siis laadisin selle aku täis - Exide Smartlaadijaga.

3. Ning nüüd garaažis käies mõõtsin akupinge üle / temperatuur garaažis: +5 kraadi.
Pinge on üle 13V, seega on aku veel siiamaani täiesti täislaetuna. icon_cool.gif
- signalisatsioon on siis ainus tarbija.
13.15 DCV V
13.15 DCV V
-------------------------------
Edit: Suhtlesin veel mõningate Aku- ja Autofirmade-ringkondadega ning võis vabalt järeldada kolme, täpselt ühtmoodi olukorda.
1. Ei teata mis asi on pinge, seega ei teata ka seda, et uut tüüpi 3DX (Pliivõrk) akud toovad endaga kaasa:
- kõrgema pinge 12,4V-12,6V asemel pinge üle 13V.
- ning, et see kõrgem pinge toob omakorda kaasa kõrgema pingeamplituudiga Pinge-Peakid.

2. Ei tajuta seda / või ei osata selle peale tulla, et kui ise minnakse Akupoodi ning samalaadne ultramoodne aku ostetakse, siis "tabab täpselt sama saatus". Iseasi, kas rohkem või vähem nähtav - aga samalaadsed Probleemid tekivad kindlasti.

3. Töötades Autofirmas ei tajuta seda, et "Moodsa akumaailma probleemidele vilistades" tehakse Praaki icon_cool.gif ning kannatajateks on siis kümned või sajad autod, kus autoomanikud - endale teadmata - on samuti Lisaprobleemi Kaela saanud.
- ning mille likvideerimine võib Autoomanikule maksma minna, halvemal juhul, ka tuhandeid Eurosid.
Reaalne näide: vanema auto, marki ei mäleta, autoelektroonika tegi laadimata-stabiliseerimata moodsa akuga "trikke".
(Vale) Diagnostika: elektroonikaplokk vajab vahetust - hind 500Euri.
PS: hetkel sõidetakse (asendusakuga) Kaltsiumakuga - sellega elektroonikaprobleeme pole rohkem olnud. Vähemalt autoomanik pole mulle hetkel rohkem kurtnud.
-----------------
Tõsi, eks see on natuke Tuleviku-stsenaarium, hetkel ehk nii sadu autosid puudutades kuid mõne aastaga on probleemsete autode arv kümnetes tuhandetes. beer_yum.gif
Seda enam, et pole siiamaani kuulda olnud, et Euroopa Komisjon oleks minemas seda teed, et ei rakenda oma "kuulsat" Direktiivi aastast 2019 ja mis lõpetab sisuliselt vedelal kujul happega autoakude (WET-akud) tootmise ning müügi Euroopa Turul.
----------------
Edit:
Laupäeval õnnestus siis kenasti ära näha kuidas "poest ostetud Eel-laadmis-pingega" akuga auto veel kuidagimoodi ennast käima vedas.
Õnneks juhtus see meie garaaži juures ja kuna oli mu tuttav, siis ta auto aku sai Kiire Pääste-laadimise. icon_smile.gif
Koos korraldusega, et otsib mingi asendusaku ning toob oma auto aku korralikku, õigesse täislaadimissse.

Käivituspinged:
1. käivituspinge enne Pääste-laadimist:
9.76 DCV V
2. käivituspinge pärast Pääste-laadmist:
10.26 DCV V

3. Aga jamada tuleks veel kõvasti kuna tegelik pinge - käivitamisel - peaks olema midagi sellist:
11.76 DCV V
11.90 DCV V
11.81 DCV V
PS: need on täiesti reaalsed numbrid, muide. icon_cool.gif Õigesti täislaetud EFB-akuga saaduna. beer_yum.gif

Niipalju veel suureks üllatuseks - olen ka seda varem märganud, et ei autoomanikud ega ka Tehnikud mingil salapärasel põhjusel ei suuda - kõrvaga kuulates - kui automootor teeb "valet häält" kui autot käivitatakse tühja, laadimata akuga. See mootori hääl on ikka "üsna kohutav" icon_cool.gif , nagu ka laupäeval kuulda oli.
Pärast pääste-laadimist oli auto mootori hääl tunduvalt "reipam". icon_smile.gif
PS: Ma ei tea küll mida tänapäeval Autokoolides õpetatakse kuid ENSV ajastul, elektroonika-õppes, kohustuslikku Autoelektri kursusel oli üks oluline punkt igatahes: kuulamisega automootori probleemide avastamine samamoodi nagu arst avastab kopsupõletikku või bronhiiti. icon_cool.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NightStriker
HV veteran
NightStriker

liitunud: 24.07.2007




sõnum 11.03.2018 02:34:13 vasta tsitaadiga

tahanteada, kuulab siia:
Mul on õue peal üks Balkancar kahveltõstuk. Mitte just esimeses nooruses (ega ka teises )(temavanuses mehed vahetavad juba oma naise kahe poole noorema vastu ja see on legaalne). Diisel, vana golfi mootoriga. Kasutan kord paari kuu jooksul. Siis sõidab 10-20 minutit ja peale seda jätkab nurgas vegeteerimist.
Aku on peal sihuke (vihje, see on paberipaki ja puuklotsi vahel)(ei viitsinud lammutama hakata, aga see paberipakk vasakul on mälu järgi selle aku manuaal mis poes kaasa antakse, peaasi, et aku ei loksu oma koha peal onju)


Viimasel ajal mulle tundub, et see ei taha enam laksust käima minna kui see on paar kuud seisnud. Ütlen viimasel ajal, mõtlen hea mitu aastat mida suudan meenutada. Käima ajamiseks tavaliselt viskan mingi täkuaparaadi peale mis iidsetel aegadel Tööriistamerketist toodi.
zzzsihuke särtsumasin noh:
Selle masina näitajad leiab vist siin: https://www.alibaba.com/product-detail/Single-phase-CD-50R-Multi-Car_60707912510.html , samas mine tea. Minu omal on uhked soomekeelsed kirjad peal. Vast ikka soomlased kasutavad parema vindiga elektrone akude laadimiseks kui hiinlased.
See põhimõtteliselt annab pinget ja voolu ja nagu kohe rohkem kui otseselt laadimiseks vaja. Et ajab kohe käima või nii kui eelmänguga vaeva näha ja öigeid nuppe vajutada. Kui juba käima on saadud, siis pole paar nädalat mootori uuesti erutamisega probleeme. Sellegipoolest on aku paari kuu pärast jälle uimane ja esimesest laksust ei pruugi käima minna. Probleem süveneb kui väljas tekivad miinuskraadid ja kogu õlimajandus läheb paksuks (ega see pole murutraktor, et iga aasta liiter õli saab, see läheks kalliks pika peale). Soojal suve aal piisab ka selle täkuaparaadiga korraks kontaktide vastu minna ja masin läheb ise esimsese silituse peale käima. Särtsakas riist selline URRR. Talvel suurte külmadega peab mõnikord isegi kaks korda võtit keerama isegi kui see sinine elektriaparaat küljes on.
Mootori hääle järgi diagnoosimisel ütleks, et sidur haagib sooja mootoriga paremini.

Dr. tahanteada, milles võib olla probleem ja kas Exide Smartlaadija igavesest ajast ja alatiseks aku kontaktide külge keevitamine suudaks mind patust ja pörgu minemisest päästa?

_________________
Allverelaev sukeldub määramata ajaks.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 11.03.2018 11:44:32 vasta tsitaadiga

Edit:
"paar rida ülevalpool" mainisin, et laupäeval tuli läbi viia oma tuttava auto autoaku "Pääste-laadmis-operatsioon". icon_cool.gif
- kuna aku oli nii tühi, et autogeneraator seda enam laadida ei suutnud.

Korjasin arvutist kokku veel laupäeval salvestatud infot - panin selle väikseks tabeliks ning see tabel näitab siis kenasti moodsa ajastu Geel-immutatud materjalidel akudel (ka kaltsiumakud) probleemi:
Autogeneraatorid ei suuda laadida Süvatühjenenud autoakusid ning need akud vajavad hädasti lisaaadimisi:

Tabel siis:
Esimene käivitus, tühi aku:
generaator ei suuda tühja akut laadida
9.74 DCV V
10.36 DCV V
14.04 DCV V
14.04 DCV V

------------
teine käivitus
aku on veelgi rohkem tühjenenud
generaator ei suuda tühja akut laadida
9.76 DCV V
10.23 DCV V
10.18 DCV V
10.85 DCV V
13.99 DCV V
14.00 DCV V
14.03 DCV V
14.04 DCV V

------
------
käivitus pärast juurdelaadimist
generaator suudab akut laadida
10.26 DCV V
12.28 DCV V
14.23 DCV V
14.23 DCV V


PS: Kui kedagi huvitab, milleks "mässasin" ja ei saatnud omanikku Akupoodi - siis asi lihtne, kui raha ikka ei ole piisavalt, siis ei saa Akupoest kätte mitte ühtegi autoakut.
- lisaks sellele, tänapäevased akud vajavad ka kõik Esimest Esmalaadimist ja mis võib kesta kümneid tunde. beer_yum.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.03.2018 12:15:04 vasta tsitaadiga

Milline kristallkuul sulle ütles et genekas ei suuda laadida? Pingete järgi ütleks et laeb, täiesti tühja aku kohta isegi hästi.

radist87, kõige lahjem nutilaadija, või veel odavam kui on suvaline toitekuubik mis 13.2-13.5V välja annab. Kui on 24/7 järel siis piisab mõnesajast milliamprist.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 26.03.2018 09:14:47 vasta tsitaadiga

Nii - Exide EFB-aku, täislaetuna Exide Smartlaadijaga ning seejärel spetsiaalselt hoitud enne kasutamist 2 nädalat.
on siis vanema auto peal, asendamaks "ärakulunud WET-akut". icon_cool.gif

Esimese testina siis viimasel ajal moekas (tihti ka kohustuslik) CCC-järjestiktest (järjestik-käivutused).
PS: EFB-aku kannatab tootja andmetel kuni 300 000 käivitust. icon_cool.gif

Antud CCC-test on siis:
testimisaeg: 10 ninutit
käivituste arv: 8
- osadel kordadel on lisakoormuseks: sisselülitatud salongisoojendus.

Tabel:
11.32 DCV V 14:51:06:031 soojendus väljas
11.07 DCV V 14:52:05:537 / lisakoormuseks salongisoojendus
12.01 DCV V 14:53:47:904 soojendus väljas
11.11 DCV V 14:55:02:481 / lisakoormuseks salongisoojendus
11.76 DCV V 14:56:42:285 soojendus väljas
11.90 DCV V 14:58:18:763 soojendus väljas
11.81 DCV V 14:59:55:853 soojendus väljas
12.15 DCV V 15:01:19:493 soojendus väljas

--------------
Edit:
Juhtusin täna lugema paari suuremat vaidlust autoakude ning nende laadmise kohta.

Ja minu suureks üllatuseks ei suutnud lp. vaidlejad vahet teha:
A. Avatud "püttidega" WET-akude ning "suletud" püttidega" WET-akude vahel.
Kuigi ühed neist on täidetavad ning sisaldavad ohtralt akuhapet ning teised on Green & Öko ning nendes on happekogus oluliselt väiksem.
Ning sellest tingituna: laetakse esimesi pingega 14,3V ja teisi pingega 15,2V.

B. Ei suudeta vahet teha WET-akude ning Geel / ning immutatud materjalil ehitatud akude vahel. icon_cool.gif
Elati nagu ajas 10-20 aastat tagasi. icon_smile.gif

PS: Mul endal käis vaidlus Autofirmaga ikka mitu kuud kui kuidagi hakati aru saama, et WET-aku pole Geel-aku ning Geel-aku pole WET-aku.
Ning nüüd alles kõige lõpuks on siis näha, et EFB-hübriidaku on veel sisuliselt ainus mis omab mingitki sarnasust WET-akuga.
- kuigi ka EFB akuga tuleks natuke muuta Autoelektri-skeemi muidu jääb skeemi võimalus üheks vägagi ohtlikuks Pinge-voolu-Peaki tekkimiseks. Ja mille käigus nii mõndagi võib maha põleda. icon_cool.gif
-------------
Edit:
Avastasin veel ühe suure ning vist küll "lõpmatult lõpmatu" vaidluse - et kas akuhape peab ikka "mulisema (keema) või ei pea."

Siit nüüd üheselt võiks edaspidi kinnisilmi teada, et vähemalt Exide 3DX akud "mulisevad (keevad) nii, et vähe pole.
Ning kõige kõvemini - Smartlaadijatega võrreldes - "mulistab (keedab) Exide 3DX akusid justnimelt Exide enda Smartlaadija. icon_cool.gif
- täna huvi pärast vaatasin - kõige kiiremini - kõrvaga kuulates - hakkas "mulistama (keema) EFB (hübriidaku).
-------------------
Edit:
Avastasin sellise "huvitava" asja, et Eesti kõiksugu Ametkonnad ei oska Euroopa Direktiive lugeda. Õigemini ei osata lugeda ega analüüsida n-ö "kaasnevaid Direktiive ja dokumente".
A. Näha on, et kõik teavad seda, et Euroopa Direktiivid käsitlevad vanade autoakude ning autode utiliseerimist, kõrvaldamist ringlusest.
B. Kuid keegi ei oska välja lugeda, et on olemas ka "teine pool" mis käsitleb auoakude ning uute autode tootmist.

Kui Euroopa Komisjon nõuab järjest rohkem Start-Stop autosid, siis peaks ju une pealt selge olema, et seetõttu nõutakse, et ka akud peavad olema sobilikud Start-Stop akud. icon_smile.gif
Ehk siis EFB Start-Stop ning AGM Start-Stop akud, mitte enam WET-akud.

Paistab, et vist on veel üks kena tunnus olemas et kas "vaatesilmaga aku" või siis "vaatesilmata" aku.
Need Dry-WET akud, mis minu käest on läbi käinud, Exide 3DX akud, neil pole ühelgi enam mingit "silma peas" olemas.
Ikkagi ainult tester on see mis näitab mis on parajasti akupinge.
- ja autosse läheb juurde samuti voltmeeter, et näha pidevalt akupinge väärtust.
--------------------
Edit:
1. väike uudis siis ka "sõjarindelt" kus ühel pool "rindejoont" on siis Euroopa Komisjon ning teisel pool "rindejoont" on siis Akutootjad ning Autotootjad.
A. Näha on, et Euroopa Autotootjad ning Akutootjad on siis "alla andmas" ning nõustumas sellega, et nii "tava-WET-aku" kui ka Conventional-autod on minevik ning, et vähemalt 80% autodest peavad olema siis Start-Stop autod ning ka sellised mis oma töös kasutavad ainult siis kas AGM Start-Stop akut või siis EFB Start-Stop akut.
Ning ainult 20% autodest võivad siis olla "vanamoodsad" tooted kus on siis kasutusel "vanamoodsamad" akud.

2. Ning teine teema siis "moodsa aja" Exide akude maailmast.
Avastasin sellise "toreda nähtuse", et:
A. Exide Premium aku lõplikuks stabiliseerimiseks kulus 2 kuud. icon_cool.gif
B. Exide EFB Star-Stop aku lõplikuks stabiliseerimiseks kulus 2 nädalat.
Seega, ühel juhul saab ikka päris mitu paksu romaani läbi lugeda -enne autoga sõitma minekut, teisel juhul mõned õhemad novellid. beer_yum.gif

C. Küll oli näha see positiivne tulemus, et kui muidu oli mahtuvuse laeks nii a 60-70%, siis paari kuu või paari nädala järel tundub tulemus olema nii 80-90%.
Sellel tegelikult,, miks see nii on ja miks see nii peabki olema, on olemas üsna kindel põhjus - üks välismaine, Austraalias asuv, Akufirma "lobises" selle välja.
Uurin, kas on nii ja kui on - siis millalgi pajatan. Kuigi üsna "kehv värk" kuna sel juhul ei saagi selline sõplik stabiliseerimine kuidagi olla lühemaajaline. Või kui, siis peavad akud saama hoopis mingi teise sisemise ülesehituse.
-----------------
Edit:
Nonii, taas siis järjekordselt Valediagnoos.
Täpselt samamoodi:
- tühi, moodsa aja aku icon_cool.gif
- ning taas siis Valediagnoos - sama nagu ka ise olen üle elanud:
"Starter on läbi, vajab väljavahetust":

ja lõppes siis samamoodi - akule usinasti "särtsu sisse juurde" - ja kõik "valed nähtused, auto käivitamisel", kadusid.
- loodetavasti varsti läheb soojemaks siis selline aku peab tiba paremini ise vastu, kui külmas kliimas peab.

Eks muidugi on nüüd "Automehed õelad" icon_smile.gif , et nii läks ning neil jäi "väike, mitmesaja eurone, kopikas" teenimata.
Aga nad oleks sellest nagunii ilma jäänud kuna autoomanikul poleks kohe nagunii seda raha võtta olnud.

PS: Märkasin ka paari Riigifirma korral sama keissi, et mitte kohe ei osata lugeda Euroopa Komisjoni Direktiive.
Õigemini - osatakse lugeda seda mis käib akude ning autode utiliseerimise kohta, kuid ei osata lugeda seda mis käib Start-Stop akude ning Start-Stop autode tootmise ning müügi kohta.
---------------------
Edit:
Lihtsalt väikseks lisaks:
1. Läänemaailmas - käib väike paanika ning ennustatase, et see "Akusõda Euroopa Komisjoni ning Akufirmade & Autofirmade vahel" võib kaasa tuua autoakude hinnatõusu ning põhjjusel:
Tekib akudefitsiit kuna WET-akusid enam toota ning müüa ei tohi, kuid samas ei ole Akufirmadel nii suurt vaba raha (sadades miljonites eurodes), et kiiresti oma akutootmin üle viia AGM ning EFB akude tootmisele.

2. Ning mida rohkem ma edasi olen uurinud Exide 3DX akusid - seda enam on siis näha "Exide Sala-trikid" icon_smile.gif , sundimaks Exide 3DX akuomanikke juurde ostma ka Exide enda Smartlaadijaid.
Ning Exide siht paistab selge olema - ei mingeid konkrentide Smartlaadijaid, vähemalt esmalaadimise korral. beer_yum.gif

3. Üritan praegu seda - Exide 3DX akude ning nende akude "kohustusliku 24-tunnise laadimise Trikki" viia kusagile "kõrgemale tasandile", et sellega:
tekiks kusagil keegi kes need Exide 3DX akud, juba enne müükisaatmist, ette ära teeks selle 24 tunnise kohustusliku laadimistsükli.
Ja siis Exide 3DX Akuostja:
A. saab seda kohe õigesti kasutama hakata
B. ning saab seda laadida siis ka paljude teiste Smartlaadijatega.

Eks annan teada kuidas läheb - karta on, keegi kohe mitte ei taha tegelda 24-tunniste akulaadimistega ning käia tööl 3-s vahetuses, 7-l päeval nädalas. icon_cool.gif
----------------------
Edit:
Paistab sedamoodi - õigemini paistab järjest rohkem välja see, et Euroopa Liidu Autofirmad ning Akufirmad on alistunud Euroopa Komisjoni "kurjade direktiivide ees" - ning on pannud akendest välja "allaandimise valged lipud". icon_cool.gif
- sisuliselt kõik autotootjad räägivad nüüd ainult Start-Stop autode tootmisest ning müügist. Ning akumüüjate kataloogd näitavad selgelt kuidas järjest kaovad ajalukku lahtikeeratavate korkidega, täidetavad, WET-happeakud ning nende asemele on asunud siis suletud, Geel-täidisega autoakud.

Näide: Järgmises kataloogis on siis Exide akud veoautodele, trkatoritele jne, ning on kenasti näha, et veel ainult paar mudelit on sellised mida omanik siis ise täita saab. Ehk siis WET-happeakud.
Ülejäänud on kõik juba samuti kinnised Geel-happeakud. icon_cool.gif

Commercial Vehicle Battery Solutions
https://www.evofenedexbedrijvengids.nl/site/exide-technologies/$FILE/CV-Leaflet-Exide.pdf

PS: Olen juba ise seda meelt - ja olen seda mõtet ka levitanud, et Eesti võiks olla / peaks olema Esimene riik Euroopas kus WET-happeakud, päevapealt, lõplikult ning jäädavalt ära keelustatakse.

Sain sellele veel ka sellega kinnitust, et üks mu enda Exide 3DX (Geel)akudest on praeguseks läbinud juba 3-kuulise Stabiilsustesti ning seda 5 kraadises temperatuuris. icon_cool.gif Ehk siis protsess mida ei suuda mitte ükski WET-happeaku.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.03.2018 12:25:26 vasta tsitaadiga

Kui aku nõuab mingit formeerimist kuskil mujal kui sõitva auto peal siis kvalifitseerub see sitaks akuks ja ei ole sobilik massiliseks adaptsiooniks.
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 26.03.2018 16:02:18 vasta tsitaadiga

Igatahes, ääretult uhke tunne on olla Eestis Esimene icon_smile.gif kes aru saab, et:
1. WET-happeaku ei ole Geel-happeaku ning vastupidi, oma kvaliteedis ning stabiilsuses.
2. Ning, et head Pensionile minekut, vana hea WET-happeaku ning tänades, et abistasid lp. Autoomanikke 150 aastat. beer_yum.gif
-----------------
Tegelikult, ma isegi leidsin pärast pikka otsimist autoomaniku kes sai aru WET ning Geel-akude erinevusest.
Aga ka tema vargsi lootis, et ehk tulevad toredad vanad ajad tagasi ning, et ta saab taas ise jälle akut, akuvedelikuga, täitma hakata.

Aga sellest olen siis endiselt nüüd üsna kindel - tuleb minna seda teed, et:
näiteks alates 01.05.1018 lõpetatakse terves Eestis WET-happeakude müük ja kasutaminel.

Ning minnakse ühe liigutusega lõplikult üle Geel-happeakude kasutamisele.

Selline üleminek tuleb mõne aasta pärast nii ehk naa - ainult siis läheb see kümneid kordi rohkem maksma kui see läheks praegu.
----------------
Ajaloost on täisti näide ka võtta: Läptoppide üleviimine nikkel-kaadiumakudelt liitiumakudele.
Üleminek oli samuti üsna järsk kuid tänapäeval pole enam kedagi kes liitiumakut tagasi vahetada tahaks nikkel-kaaiumaku vastu. icon_cool.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.03.2018 16:31:17 vasta tsitaadiga

"näiteks alates 01.05.1018 lõpetatakse terves Eestis WET-happeakude müük ja kasutaminel"

ja mina olen endiselt üsna kindel, et tahanteada jääb igaveseks lõuapoolikuks oma tõsiste naljadega icon_lol.gif kahjuks mitte vist eesti esimene ja kindlasti mitte ka viimane thumbs_up.gif beer_yum.gif

pakun omalt poolt ka veel ühe hea idee välja, et seoses nende happeakuga kasutamise lõptamisega päeva pealt terves eestis võiks esimesel mail terve eesti näiteks lõpetada igaveseks ajaks ka cocacola joomise icon_lol.gif

_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 12.04.2018 19:24:16 vasta tsitaadiga

Paar toredat pildikest ja mis on siis tegelikkus ning on võimalik ainult Geel-akudega.

Need, mis on pildil, on siis kaks erinevat Exide 3DX akut:
1. Exide Centra Plus, pinge pärast 3-kuulist seismist. Temperatuur kogu aeg on olnud: 5-6 kraadi.
- selline pikk stabiilne pinge näitab selgelt, et tegemist on Geel-akuga kuna WET-aku ei oma sellist pinget.


2. Exide EFB Start-Stop 3DX aku.
Seda laeb Exide enda Smartlaadija, temperatuur selle pildistamise ajal 5-6 kraadi.
-Exide enda Smartlaadija on siis ainus mis omab õiget Laadimisalgoritmi.
Pinge 15,03V: kõik on õige: Exide 3DX Smartlaadija omab temperatuurikorrektsiooni ning mõõdab aku Katoodi temperatuuri.
Seetõttu ongi laadimispinge madalal temperatuuril üle 15V.

-------------
PS: Igatahes Riigiasutused kerivad seda avalikuks tulnud Geel-akude probleemi "kui kuuma kartulit". icon_cool.gif
Ja tunda on, et ma pean ist minema ühe järgmise Härraga, näost-näkku kohtuma, beer_yum.gif
-----------
Edit:
See märkamine, et tegemist on "Kuuma kartuliga" - see teema, kehtib ikka täiesti.
Õigem oleks see ringi nimetada "Väga kuuma kartuli veeretamine". icon_cool.gif

See on ikka kohutav kui väga tahetakse aastal 2018 omada sellist Autoakut mille mahtuvust tuleb Aeromeetriga mõõta 2-4x aastas ning siis vastavalt vajadusele happevedeliku kogust reguleerida. icon_cool.gif
Selle asemel, et käia moekalt kaasas ajaga - ning kus akumahtuvust reguleeritakse hoopis pinge ning vooluga. icon_cool.gif

PS: Tegin eile lisaks spetsiaaltesti (100A koormus, testide arv kokku: 80) - tõestamaks, et Moodsa aja aku peab vastu ka olukorras kus jutti tehakse korraga kümneid käivitusi ning aku ei tee veel samas sugugi "teist nägu". icon_smile.gif

Näidiseks siis "üks plokk" ning see pinge 11,5V psüsis tegelikult kõik 80 testi.
Esmane Käivitus-test-imitatsioon:
Koormus 100A, test: 4x minutis.
(paanikas autojuht kes muudkui uuesti ja uuesti käivitab)

11.55 DCV V 10:06:30:844
11.54 DCV V 10:06:46:406
11.60 DCV V 10:07:01:758
11.62 DCV V 10:07:13:706
11.64 DCV V 10:07:29:408
11.63 DCV V 10:07:45:331
11.65 DCV V 10:08:01:294
11.63 DCV V 10:08:15:945
11.64 DCV V 10:08:30:636
11.63 DCV V 10:08:47:120
11.65 DCV V 10:09:01:431
11.65 DCV V 10:09:15:090
11.65 DCV V 10:09:29:110
11.64 DCV V 10:09:47:266
11.66 DCV V 10:10:01:617
11.65 DCV V 10:10:15:667

---------------
Edit:
Paarist Kõrgemast Ametist on siis vihjatud või loodetakse - et härrad-prouad ise on nii nutikad ja osavad ,et hakkvad hoopis ise juurde õppima ning ennast täiendama ja et suudavad seepeale ise kõike mõõta-analüüsida. Jne. icon_cool.gif

Seepeale sai vihjatud, et seesama jama võib tabada ka nende Soovitajate-asutuste edi autoparke ning nende endi töötajate isiklikke autosid. icon_smile.gif

Eks näis, kas selle peale tuleb mingi vastus või ei. Tõenäoliselt ei tule kuna on näha, et Riigiametite töötajad on nõus elama aastas 2008 või siis 1998, peaasi, et ei tule elada aastas 2018.

Endal on tõenäoliselt järgmine kohtumine ees neljapäeval või reedel. Plaanin teha maketi, et siis maketiga näidata miks Euroopa Komisjon käsib kasutada Dry-WET Geel-happeakusid, mitte aga WET-happeakusid.
Meenutab kergelt 1-2 klassi icon_smile.gif kus kogu aeg mingeid makette kokku liimisime ja siis pidime nende kaasabil midagi lahti selgitama. icon_cool.gif
----------------
Edit:
Niipalju siis lisaks:, et eelmisel aastal ikkagi toimus Autofirmade ning Akufirmade "väga suur Koosolek".
- huvitaval kombel, kas Eestis keegi ei tea sellest midagi - või vaikitakse meelega. Ise usun seda "vaikimist". icon_cool.gif

Ning sellel "koosolekul" pandi paika siis pmst. järgmine:
A. tuleb oluliselt kiirendada Advanced (Start-Stop) autode tootmist.
B. ning vastavalt sellele tuleb siis ka oluliselt kiirendada- suurendada Advanced akude (Start-Stop) akude tootmist.

C. Ning kuna järjest olulisemaks on muutunud ka järjest kiirem akude laadimine, siis seda enam rõhuti Carbon-lisanditega akude tootmise suurendamist.

Ehk siis kõik seesama mida ma räägin nii Pool aastat ja mida kõik Eesti Autofirmad ning Akufirmad kohe väga "liiva alla peita tahavad".
peaasi, et ei peaks midagi juurde õppima. icon_cool.gif

Nii, et kui kellelgi on vaja - näiteks mõnel Autofirmal / Akufirmal neid dokumente, siis all on mu mailiaadress olemas.
Kirjutage sinna, siis saadan need PDF-id. Ainult nende lugeja peab oskama väga head tehnilist inglise keelt. beer_yum.gif
----------------
Edit:
Viimased paar päeva õnnestus - võrdluseks lugeda ka konkurendi Varta dokumente, nii uhiuusi, välismaiseid kui ka neid mis eesti keeles on kättesaadavad.
Ning näha on siis täpselt sama keiss - eesti keelsed dokumendd ei kajasta veel silpigi seda mis tegelikult juba praegu välismaal, eriti Euroopa Liidus, toimub.
Ning näha on kenasti, et tulemas on akud - mis on nagu ka Exide akua:
A. täislaetuna pingega üle 13V.
B. kui akupinge on alla 12,7V, siis on see aku nii tühi, et Varta sellega enam sõita ei luba. Lubab ainult aku laadimist.
C. Ning on tekkimas olukord, et vähemalt esialgu muutud Exide Smartlaadija ka ainsaks selliseks laadijaks mis ka siis ainsana õiget, 20-24 tundi kestvat Eel-laadmist teha oskab.
Igatahes need Smartlaadijad, mida Varta soovitab kasutada oma akude korral, seda akude Eel-laadmist teha ei oska.
-----------------
Edit Varta teemale lühidalt lisaks:
1. täna siis peaks Varta aku nimeline Õnn õuele maanduma. icon_cool.gif
2. Esimesed tähelepanekud kättesaadava info põhjal on siis sellised:
A. on oma olemuselt-ehituselt väga sarnane ühe Exide 3DX akuga.
- näidates siis seda mida ka olen varem täheldanud, et Exide ning Varta on ühendanud jõud, võitlemaks Euroopa Komisjoniga.

B. kuid samas näitab see keiss seda endiselt, et informatsioon uute Grid-akude kohta on Eestis ikka täiesti olematu.
- Eestis oli ainult see info, et tegemist on Grid (Pliivõrk) akuga.
- kuid kusagil polnud silpigi sellest, et see akutüüp on kaltsium-hõbetäidisega Ca-Ag aku. icon_cool.gif
Ning see info tuli siis taas välismaalt "välja kaevata". beer_yum.gif
--------------
Edit:
See Varta aku (kaltsium-hõbeaku) on siis kohal ning esmane info siis selline:
1. Akus seesolev n-ö "säilituspinge" oli 12,7V.
- seda pinget pidas Maaletooja OK-pingeks, unustades, et tegemist on Pliivõrk-akuga. Seega ei saa reaalne pinge nii madal olla.
- See tuleb sellest, et Pliivõrk-aku sisetekistus on kõrgem kui tava-WET happeakul ning seetõttu peabki akupinge kõrgem olema. Ning pinge 12,7V näitab tegelikult üsna tühja akut.

2. Nüüd on siis peal Kaltsium-akusid õigesti laadida oskav Smartlaadija ning see Smartlaadija:
- tunnistas selle aku üsna tühjaks akuks. icon_cool.gif
- praeguseks on seda Varta akut laetud 4,5 tundi ning veel siiamaani laadimist lõpetatud pole.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.04.2018 22:43:09 vasta tsitaadiga

Mõtteharjutus.

Kuidas mõjutab sisetakistus käivitusvoolu ja kuidas tühijooksu pinget?
Kuidas mõjutab paralleeli ühendatud akupakk stardivoolu, tühijooksu pinget ja sisetakistust?

Fail.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 14.04.2018 20:35:14 vasta tsitaadiga

Edit:
Selle Varta (PowerGrid) kohta natuke lisaks.
PS: Ostmisel tegin täiesti kindla valiku, on "numbrite" poolest sama mis konkurent Exide Carbon Boost 3DX aku.
Et siis tekiks võrdlus nii pinge, laadmise kui moodsa värgi "Suutlikkus tööd teha". icon_cool.gif

1. Akupinge ostmisel: 12,7V
2. Aku laadinine Kaltsiumile sobiva Smartlaadijaga: 5 tundi, siis jätsin pooleli.
3. "Seisuaeg" pärast laadimist: 10 tundi.
4. Ning pinge pärast 10 tunni möödumist: 12,9V.
Ja see pinge näitab selgetl seda, et:
A. Pliivõrk-akud, mida Eestis müüakse, on Eel-laadimata.
B. Ning see Eel-laadimise 20-24 tunnine "Püha Üritus" on siis jäetud akuomanike kanda.

Täna millalgi hakkab seda akut laadima Exide Smartlaadija. Et näha kas Exide laadimis-logaritm sobib ka konkurendi Varta akule.
Kõik märgid näitavad, et peaks sobima ülimalt hästi. icon_smile.gif
-----------------
Edit: niipalju on siis värk täpsemalt selgeks saanud siis Varta Silver PowerGrid aku kohapealt:
1. On kindlasti nii - millest Eestis nende maaletoojad ning müüjad ei tea - kuid välismaal teatakse:
A. et on kindlasti Kaltsium-Hõbeaku.
B. ja et selle, kõige esimese, täiesti õige Eel-laadimise saab teha ainult Kaltsiumakude õige laadijaga.

2. Ning näha on ka suur probleem sellise aku ostjale - autoomanikule.
A. Ning see probleem seisneb selles, et see Esmane Eel-laadimise aeg on nii kusagil 40-60 tundi.
B. Ning lisaks veel see, et kasulikum on kulutada aega rohkem ning teha seda pikka Eel-laadimist "plokkidena".
- umbes nii, et 10-12 tundi laadimine.
- siis stabiliseerimisaeg nii 12 tundi.
- ja siis uuesti laadimine 10-12 tundi.
- ning see selle ajani kuni Kaltsiumakude Smartlaadija ise laadimise ära lõpetab.

Hetkel on siis seis selline võrrelduna täpselt samade parameetritega Exide Carbon Boost akuga, on tulemuseks:
Varta aku Töövõimekus / Suutlikkus teha tööd on hetkel oluliselt väiksem kui on Exide aku töövõimekus / Suutlikkus teha tööd.
- lähipäevil panen paar pilti, siis saab igaüks ise näha kuidas Exide aku on palju suurema töövõimekusega. Ning see näitab selgelt, et Varta aku on veel siiamaani ikka kõvasti tühi.

Märkus: Grid-akude korral ei mõõdistata enam mitte aku pinget vaid seda kui hästi "aku suudab tööturul oma aku-tööd teha". icon_cool.gif
Ja kui ei suuda "enam aku-tööd teha", siis viiakse aku utiili. beer_yum.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raxz
HV Guru

liitunud: 26.07.2003




sõnum 14.04.2018 23:33:47 vasta tsitaadiga

WTF?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 21.04.2018 18:30:01 vasta tsitaadiga

Edit:
Varta Kaltsium-hõbeaku kohta siis lisaks:

Täna siis teatas kaltsiumakude Smartlaadija pidulikult: Et sai selle Varta kaltsium-hõbeaku lõpuks laetud. icon_smile.gif
Kokku kulus selleks siis a 40 tundi. Rõõm on õuel kuna olen äninud hoiatusi, et kaltsiumakude Esmane eel-laadmine võib aega võtta ka kuni 70-100 tundi. icon_cool.gif

Üks väike asi, mis on veel silma hakanud - iseasi kas see millalgi ka Eestisse jõuab või ei. icon_cool.gif
Igatahes osades Euroopa riikides on lahti läinud ka "garantiipikkuse sõda" ning kus on näha selliseid "võitlusvahendeid" nagu:

A. Exide 3DX akud: garantii kuni 4 aastat.
B. Varta PowerGrid akud: garantii kuni 5 aastat.
- aga nagu öeldud, on see pikkus riigiti erinev - kuigi Üle-Euroopa Liidu võiks see olla ikkagi ühtne pikkus. A la 4-5 aastat. icon_smile.gif
------------
Edit: sai taas vaieldud ikka mitmete Ametkondadega ning ka mitmete Bossisedega kellede seljataga on firmad kus otseselt autode, ülevaatuste, akudega, generaatoritega kokku puututakse.
Ja kõik on ikka endiselt Eht-eestlaslik - kõik peab olema "nagu keskajal" - ainult unustades, et keskajal sõideti hobuse ja vankriga, mitte autoga.

Teisiti väljendudes - kõrgelt haritud, elukestvat õppimist tegevad eestlased ei kipu kuidagi aru saama, et Euroopa Komisjoni Auto-Akusõja tõttu peavad ka kõik autoomanikud, autofirmad, ülevaatusfirmad täpselt samamoodi ümber õppima. Vajadusel kasvõi nurgas vesistades ning nuttes: "ma kohe mitte ei taha välja tulla "mugavustsoonist", et siis taas ning taas kõike uuesti ümber õppida. icon_cool.gif
--------------
Ja nüüd omades juba mitme erineva firma moekaid Geel-akusid, on kenasti näha kuidas akufirmad "tõmbavad kõige rohkem mütsi pähe" neile autoomanikele kes odavaid akusid ostavad ja nendega sõidavad.
- kõige kehvemaks on siiani osutunud Varta odav kaltsium-hõbeaku.
Ning võib lõppeda ka sellega, et see Varta rändab, teatud probleemi tõttu hoopiski Utiili.

- ning kõige paremaks on osutunud, Varta akust, mitmeid kordi kallim Exide EFB-aku.
Ja ei kirjuta niisama - vahed on ikka mäekõrgused. Niisama ei saa aru kuid kui need on kõrvuti ja läbivat täpselt ühesuguseid katseid, siis on vahe selgelt näha.
-------------
Aga ega siin midagi imestada pole:
- Euroopa Komisjoni nõudel toimuv EFB- ning AGM-akude tootmisele üleminek nõuab akutootjalt investeeringuid mis on suuruses "kümned miljonid eurod".
- ning selle tõttu tahetaksegi, et autoomanikud ostaks kalleid EFB ning AGM akusid kuna nii saab investeerigukulu tagasi teenida. icon_cool.gif
--------------
Edit:
Külastasin garaaži, kus on siis auto ning selle auto peal, ilma lisalaadimata Exide Smartlaadijaga, seisab Exide EFB-aku.
Temperatuur: 7 kraadi garaažis oleku ajal, öösiti tõenäoliselt nii 5 kraadi.
Aku on seisnud tänakseks nii 1 kuu.

Tegin täiendkontrolli sellele Karmile informatsioonile, et:
A. Exide akude "talvelaadimine algab temperatuurist: alla 10 kraadi", mitte enam pole selleks piiriks 0-kraadi.
B. Ning tegin 5 käivitust, et näha kas tuleks juba lisaks juurde laadida või veel mitte, Exide Smartlaadijaga siis.

Tulemus:
- kaks tulemit - alla 11V, näitavad selgelt, et 7 kraadi juures tuleb EFB-akut pidevalt lisalaadida Exide Smartlaadijaga.
11.22 DCV V 14:47:58:660
10.69 DCV V 14:48:31:848
11.65 DCV V 14:49:19:266
10.98 DCV V 14:50:08:256
11.26 DCV V 14:50:56:746
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.04.2018 19:27:28 vasta tsitaadiga

Sa ikka viitsid icon_lol.gif

Enne õlivahetust ikka mõned fritüüritsüklid teed õlile? Muidu ei formeeru veel ära.

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raxz
HV Guru

liitunud: 26.07.2003




sõnum 21.04.2018 19:50:37 vasta tsitaadiga

Kas ma pean muretsema? 7 aastat vana AGM aku. Laen ainult auto generaatoriga.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 25.04.2018 20:46:39 vasta tsitaadiga

Igatahes on Autoomanikel viimane aeg hakta harjuma selle Karmi Värgiga, et vanamoodsaid - 150 aastat vanal "happepüti-tehnoloogial" pliiakusid sisuliselt enam pole. icon_cool.gif Need on nii Akufirmade kui Autofirmade poolt "kirstu pandud ning maha maetud".

Ning Aku- ja Autoturul ruulivad nüüd hoopis, Geeli "uputatud happega", EFB- ning AGM-akud. icon_cool.gif
--------------
Ning seetõttu ongi nii:
A. Pinge käivitamisel üle 11V: Lisalaadimist vaja pole.
B. Pinge käivitamisel: 10-11V: Võib sõita kuid peab kindlasti juurde laadima.
C. Pinge käivitamisel alla 10V:
- ei tohi sõita, aku tuleb lahti ühendada ning siis täis laadida. Laadimisaeg siis nii 20-24 tundi. (Exide akudega ning Exide Smartlaadijaga).

Ning veel - uued Exide 3DX akud on 13V-13,2V akud, ei mingeid 12,4V-12,6V akusid enam.
Sellise madala pingega akud on tühjad ning vajavad enne autoga ühendamist 20-24 tunnist Esmalaadimist.

See on tegelikult täiesti õige lähenemine - ja mida mina olen oodanud aastakümneid - kuna:
- kasutatav käivitusrelee on 12V relee
- kasutatav Starter on oma ehituselt ikkagi 12V pingega Mootor.
Seega, pinge alla 10V on ohtlik nii releele kui ka Starterile kuna nii relee kui Mootori korral ei tohi pinge olla liialt madal.
Selline lihtne Põhikooli füüsika, mingi 7-8 klass. icon_cool.gif

Ning siis ka eelpool juba nimetatud Käivitustesti pilt / graafik, temperatuur garaažis 7 kraadi.
Ja ka see graafik näitab vajadust Exide Smartlaadijaga lisalaadimise järgi:

-------------------
Edit:
Jalutasin veel siis tibake, ükspäev, garaaži vahet.
Ning tegin läbi siis selle "moeka versiooni", kus autoaku on pideva laadimise all.
Laadimine "maha", ning seejärel "autoga sõitma".

Panin pildid kõrvuti - kenasti näha kuidas Exide Smartlaadija kasutuse korral on Exide aku palju reipam ning "väge täis tegmaks korralikult karmi Auto-käivitustööd". icon_cool.gif
Märkus: Sellist samasugust tulemust pole ma saanud mitte ühegi teise firma Smartlaadijaga kuna nende Laadimis-algoritmid on hoopis teistsugused kui on Exide Smartlaadija laadimis-Algoritm ning seetõttu need teised ei sobi Exide akude laadimiseks madalatel temperatuuridel.

-----------------
Edit:
Natuke "musta huumorit" ka tibake.
Sai natuke vesteldud, et sellised aku-jamad on olemas ning tasuks ära õppida kuidas tuleb elu korraldada nende Uute akude maailmas.

Siis kõlas nukker vastus:
"Ja vaata tore värk küll - aga see kõik nõuab õppimist. Ja vot seda ma küll ei viitsi, hakka veel õppima mis asi on tester ja kuidas seda kasutatakse. icon_cool.gif
PS: Olen samalaadseid "loosungeid" ka varem kuulnud - et äkki ikka tuleb mingi ime ja et kõik jääb vanamoodi edasi. beer_yum.gif
Nojah - niipalju siis sellest "kuulsast Elukestvast Õppimisest". icon_cool.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sukelduja
HV Guru
sukelduja

liitunud: 14.06.2007




sõnum 26.04.2018 08:02:40 vasta tsitaadiga

On ikka palju vaba aega mõnel. icon_smile.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo mine lehele eelmine  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa ei või manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.