16.02.2018 11:55:01
Peerugaasiga Tartusse ja tagasi - Golf TGI Arvutimaailm Video arvustus
Volkswagen Golf Turbocharged gas injection Variant Comfortline
Kui rääkida taastuvenergiast, siis pole vist mõtet põlevkivi õlist rääkida.
Jah Californias on tuul ja päike jne jne kuid meie vööndis on 80% pime ja 95% pilves.
CNG on lühidalt metaan, mis võiks olla vabalt ka biometaan.
Nii on prügilatega isegi linnaosasid köetud, kuna roiskumisel tekib just metaan. (+ miljon muud ühendit)
Põlemisel eralduvad heitgaasid on üsna puhtad ning kasutatavus on hea.
Värke isana muidugi äri idee.. koguks kõik mähkud kokku ja sellest biometaani tegema ja tartusse spasse puhkama sõitma.
Detailsem artikkel veebis https://www.am.ee/node/6403
Väike ääremärkus: Kas oled keemiatunnist poppi teinud ve?
CNG on maagaas, mitte Metaan.
------------------
Eesti Gaas kirjutab:
CNG (compressed natural gas) on kokkusurutud maagaas, mida kasutatakse kütusena sõidukites. veel üks tsitaat:
Jätkusuutlik. CNG on teerajaja biometaanile, mis on taastuv kodumaine energiaallikas. Biometaan on puhastatud biogaas, mille kvaliteet on maagaasiga võrdne. Biogaasi toodetakse kääritamisprotsesside käigus prügist, loomafarmide jäätmetest, kanalisatsiooni setetest jms.
Paslik oleks ka pealkiri ära muuta. _________________ Päevad lõpevad siis, kui lased neil minna...
M: Uus/pakendis Fjern Fjork Titanium Forked Spoon - 10€
Väike ääremärkus: Kas oled keemiatunnist poppi teinud ve?
CNG on maagaas, mitte Metaan.
------------------
Eesti Gaas kirjutab:
CNG (compressed natural gas) on kokkusurutud maagaas, mida kasutatakse kütusena sõidukites. veel üks tsitaat:
Jätkusuutlik. CNG on teerajaja biometaanile, mis on taastuv kodumaine energiaallikas. Biometaan on puhastatud biogaas, mille kvaliteet on maagaasiga võrdne. Biogaasi toodetakse kääritamisprotsesside käigus prügist, loomafarmide jäätmetest, kanalisatsiooni setetest jms.
Võiks igasugu tsitaatide puhul lugeda järgmist rida ka.
Aga tühja sellest. Me teeme seda selleks, et inimesi harida ning ei eeldagi et kõik lugeda või googledada oskaks või tahaks
Ilma elu keeruliseks ajamata - saadaval kogun info täitsa kodumaises keeles.
https://et.wikipedia.org/wiki/Maagaas
Maagaas on orgaanilise aine lagunemise tagajärjel tekkinud gaasiliste süsivesinike segu, mis asub maakoore tühikuis ja poorseis kihtides. Suurema osa maagaasist moodustab metaan.
https://et.wikipedia.org/wiki/Metaan
Metaan tekib looduses anaeroobsetes tingimustes mikroorganismide (bakterite) elutegevuse käigus orgaanilise aine, eriti tselluloosi lagunemisel (anaeroobne lagunemine). Seda esineb näiteks soodes ja mudastel aladel.
Alates 19. sajandi algusest on metaani sisaldus atmosfääris karjakasvatuse, riisikasvatuse ja muu inimtegevuse tõttu kasvanud umbes 1,7 mahuprotsendi võrra.
Ta on orgaaniliste jäätmete ladustamiskohtadest eralduva biogaasi üks põhikomponente.
Arvatakse, et Maal elavad 1,3 miljardit veist paiskavad igal aastal õhku 70 miljonit tonni metaani, mis moodustab veerandi atmosfääri lisanduvast metaanist. (Kes arvab ära, kust ja kuidas nad seda metaani õhku paiskavad, võib endale pai teha)
Et arvata oleks lihtsam, ja lugeda nagunii keegi ei viitsi, lisan mõned ilustreerivad pildid
Aga see on muidugi hämmastav kuidas Arvutimaailm, paaniliselt, kogu aeg tahab avaldada vigaseid artikleid ning nii kohutavalt kardavad vigu parandada.
Olen Arvutimaailmaga suhelnud üsna palju tollal kui Arvutimaailm tekkis, siis pealik Ustus Agur peksis alati tagasi kõik vigased ja valesti tõlgutud artiklid ning võttis need alles siis vastu kui vead olid ära parandatud või lood olid õigesti tõlgitud.
------------------------
Nii, et Eesti vanim Ajakiri võiks ikka endiselt kõrget taset hoida, mitte olles pidevalt vigaste lugude kirjutaja.
------------
Ootan huviga millal nii julgeks muututakse, et lugejate ees vabandatakse, et tegelikult on tegemist Maagaasiga, mitte Metaaniga - nagu siiamaani, parandamata kujul kirjas on.
Tänapäeval kirjutatakse nuti telefonidega artikleid ja siis mõeldakse, et on normaalne kui 10 korda lõigu kohta mõnest tähest mööda paned
Ega mul endal see õigekiri parem pole, aga raske on paremaks muuta, kui isegi ajakirjanikud igalpool mainstream lehtedel teevad ropult vigu ja see lastakse rahus läbi.
On see lõdvaks laskmise ajastu, kus kui keegi kobisema tuleb võid ta kohtusse kaevata ahistamise pärast.
Sis keegi ei julge teha midagi, et asi paremusepoole muutuks ja oleks fakti vea vaba ja õigekiri korras.
Ja kui keegi veel on kes mu arutusest aru ei saanud, siis on asi imelihtne:
- maagaas on gaaside segu.
- ning see metaan võib selles segus olla aga võib ka mitte olla, põlevad ka muud gaasid selles segus.
------------------
Ah jaa, mis sellesse "reklaamitud odavasse hinda puutub", siis lähiajal "lendab maagaasi aktsiis lakke".
tahanteada, mis su vigastus on, keegi ütleb lpg auto kohta et propaaniga Tartu ja tagasi, tuled sama moodi jutuga et tegu pole propaaniga vaid propaaniga ja butaani seguga ?
tahanteada, mis su vigastus on, keegi ütleb lpg auto kohta et propaaniga Tartu ja tagasi, tuled sama moodi jutuga et tegu pole propaaniga vaid propaaniga ja butaani seguga ?
idealist noh, kelle jaoks ei tohi kunagi maailmas ühtki viga olla. Samuti pole talt mõtet ühtegi küsimust küsida, ma pole veel näinud, et ta mõnele vastanud oleks. Tudub, et mingi pool BOT-ga tegu vms _________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Pealkirjas "CGI" peaks olema "TGI". Sõidan juba poolteist aastat 2011 Passat CNG-ga ning 1500km läbimiseks kulub 60-70€ eest CNG-d. Küll kasutatud auto rõõme ikka esineb.
Veel üks väike näide kuidas Maagaas on gaaside segu ning ka näiteks etaanist saab edukat valmistada autokütust, lühend siis:
ethane (LEG) fuel
- ise usun seda, et mingi mõne aasta pärast maailm keerabki ennast etaani-kütuse maailma.
Kes on koolis käinud keemiatunnis, siis teab miks metaan on ohtlikum kui on etaan.
- Ning maailmast on ka näha, et Rohelised eelistaksid pigem etaani, mitte metaani kasutamist.
Lugu ise siis: Wärtsilä 50DF engine successfully demonstrates capability to operate on ethane gas
04 May 2015
Jällekord näitad seda, et sa ei saa vist isegi aru kuhu teemasse sa kirjutad. Ning miks sellisest asjast siin jahuda.
Palun hakka lugema artikleid mida sa teemadesse topid.
Saad aru mida kõike etaani kasutamiseks vaja on? Ning miks tava autodele sellisel kujul seda pakkuda ei saa.
Artiklis on juttu maagaasist, mida kasutatakse kütusena.
Gaasiliste mootorikütuste aktsiisid on seotud diislikütuse aktsiisi määraga.
Mootorimaagaasi CNG aktsiisimäär on 10% diislikütuse aktsiisimäärast.
(Škoda Octavia CNG kütusepaak on 15 kg, millega saab Tartusse ja tagasi ehk 11-12 €,
(CNG/bensiiniauto on 900 € kallim kui bensiiniauto)
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.