Avaleht
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: m.hv.ee :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 08.09.2017 12:32 "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo vasta tsitaadiga

Sissejuhatuseks - palju kirjutatakse Euroopa Komisjoni "mängudest" kuidas Tolmuimejate pealt elektrit kokku hoida
- kuid selle suure mängu-show varju on jäänud veel üks "mäng" ja see võib mõjutada väga paljusid kes autoakusid toodavad, müüvad ning kasutavad.

PS: Endal ongi juba vaikne plaan samamoodi "käia ajaga kaasas" ning siis "tavaakuga hüvasti jättes" ning AGM-aku asemele võttes.
Ja siis vaadata, et kas on nii hea nagu neid juba reklaamitakse. beer_yum.gif

Lühidalt:
- lõpetatakse järk-järgult tavapäraste, 150 aastat tuntud tehnoloogial, "avatud püttidega plii-happeakude" tootmine.
- ning minnakse siis üle AGM-akude ( absorbent glass mat) masstootmisele ning kasutamisele.

Paar linki kah:
1. vähemalt üks Suurtootja (Johnson Controls International (JCI) ) investeerib juba praegu üsna suuri summasid selleks, et siis Maailma ning Euroopa Komisjoni "AGM-akude tootmise soovidega" kaasas käia:

Johnson Controls Expands AGM Lead-Acid Battery Production

ALABC member and leading battery producer Johnson Controls International (JCI) recently announced an investment of $445 million to boost production of its absorbent glass mat (AGM) batteries worldwide.

The investment includes $245 million to double AGM output in North America by the year 2020 and $200 million to build a new battery plant in China. This expansion comes in response to an expected increase in lead battery demand (both AGM and EFB) by car manufacturers as start-stop systems become more commonplace in North America and China over the next several years.

Start-stop technology is currently offered in 5-10% of new vehicles in the U.S. and China, but according to JCI CEO Alex Molinaroli, that figure is expected to rise to 50% over the next five years. The technology is already widely present in Europe, comprising 60-65% of the current market, and that figure is expected to increase to 85% by 2020.

http://www.ila-lead.org/news/lead-in-the-news/2016-07-03/-johnson-controls-expands-agm-leadacid-battery-production
--------------
B. Ning siis EUROBAT-i teemakäsitlus samuti sellest, et "akuturul" on ees ootamas suured muudatused: icon_cool.gif

Towards a ‘2030 Battery Strategy for Europe’
24 February 2017

https://eurobat.org/sites/default/files/170224_eurobat_battery_strategy_for_europe.pdf
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
terminator
HV Guru
terminator

liitunud: 06.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 08.09.2017 14:47 vasta tsitaadiga

Ma olen juba aastast 2009 ehk viimased 8 aastat köigil oma autodel BOSCH S6 AGM akusid kasutanud.
_________________
XBOX ONE/PC MAD CATZ PRO RACING ROOL+PEDAALID 299€
IKEA GASER UUED NARMASVAIBAD 240x170cm + 195x133cm
JURA F9 PIANO BLACK ESPRESSOMASIN 990€[POES 1250€]
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
degreal
Kreisi kasutaja

liitunud: 07.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.09.2017 15:22 vasta tsitaadiga

Miks see AGM siis parem on? Loen plusse ja miinuseid ja hetkel tundub, et vanakooli aku on ikka parem.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
terminator
HV Guru
terminator

liitunud: 06.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 08.09.2017 15:48 vasta tsitaadiga

AGM kestab OLULISELT kauem-eriti kui auto pole just igapäevakasutuses ehk nö hobiauto. Lekkevaba kuna puudub vedelik.
_________________
XBOX ONE/PC MAD CATZ PRO RACING ROOL+PEDAALID 299€
IKEA GASER UUED NARMASVAIBAD 240x170cm + 195x133cm
JURA F9 PIANO BLACK ESPRESSOMASIN 990€[POES 1250€]
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
ninzor
HV kasutaja

liitunud: 15.06.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.09.2017 16:20 vasta tsitaadiga

AGM aku on pea igati pidi parem kui vanakooli klots. Kallim ainult. Artiklis mainitud, et AGM ning EFB akude järgi on tulevikus suurem nõudlus. Rohkem autosid saab Start-Stop süsteemi ning selle korduva käivitamise-kiirlaadimise koormuse all vanakooli happeaku kaua ei kesta. Lisaks AGM akud kannatavad paremini tühjalt seismist ning püsivad kauem täis (isetühjenemine minimaalne). Külma kardavad vähem (väiksem võimalus, et külmub lõhki), vibratsioonile vähem-tundlikud ning autoga üle kuudi pannes ei voola hape välja. Samades kasutustingimustes sureb tavaline happeaku veidi varem kui AGM aku. Sama kaalu juures parem jõudlus. EFB akud on paremad kui tavalised happeakud aga mitte nii head kui AGM akud, hinnalt ka vahepealsed.

Lisaks AGM akud ei sulfateeru nii kergelt. Samas ülelaadimise vastu tundlikumad kui tavaakud. Kui plaadid kuivaks keeta, siis erinevalt tavalisest akust pole kust vett peale kallata.

Start-Stop'iga autodel tehasest AGM või EFB akud, mõndadel sportautodel pakutakse juba liitium käivitusakusid.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
terminator
HV Guru
terminator

liitunud: 06.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 08.09.2017 16:27 vasta tsitaadiga

Jep päris tavalaadijaga ei tohi AGM-i laadida-peaks olema kindlasti märge AGM toetuse kohta.

Hinnavahe tavaakuga töesti pea 2x kuid ca 5 aasta peale pole seda palju.

_________________
XBOX ONE/PC MAD CATZ PRO RACING ROOL+PEDAALID 299€
IKEA GASER UUED NARMASVAIBAD 240x170cm + 195x133cm
JURA F9 PIANO BLACK ESPRESSOMASIN 990€[POES 1250€]
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 09.09.2017 12:59 vasta tsitaadiga

Ja ega see, 60% AGM-akude nõue pole Euroopa Komisjonil ka veel ainus nõue ega "mängimine". icon_cool.gif

Ehk siis "Green-akude" show, kus "tavaliste" pliiakude korral nõutakse nii plii kui happe koguste vähendamist.
- ja samas nõutakse "oluliselt paremate tulemuste saavutamist". icon_cool.gif beer_yum.gif
- lisaks veel see, et nende akude korpused on tehtud mingist, väga pehmest, 2-3 ringi "kasutatud plastikust".
---------------
Ja see kõik on viinud akutootmise sinnamaani, et tuleb omada ikka neetult palju vaba aega icon_cool.gif - selleks, et lugeda mida siis tootja ise kirjutab oma uhke-vinge "Green-"pliiaku kohta.

Alates siis sellest, et soojas kliimas ning külmas kliimas tuleb valida erinev akulaadmisrežiim.
Näide:
Ehtne ja uhke, ultramoodne Smart(tark) akulaadija:
1, "tavalise" pliiaku Laadimispinge "sooja ilmaga":
14.49 DCV V
2. "tavalise" pliiaku laadimispinge "külma ilmaga":
15.24 DCV V
---------------------
Või siis veel hullem versioon kus tootja ise Ametlikult teatab, et tema akut tuleb laadida:
- Ainult suure, võimsa, Real Power laadijaga
- ja et väikse võimsusega Smart Laadijad ei peagi tema akut üleüldse täis laadima.

Ja nii on see ka täiesti reaalselt:
On olemas uhiuus "tavaline plii" Green-autoaku ning sellega on täpselt nii, et:
- seda laeb ainult (vist 300W trafoga, pole sisse vaadanud) Real Power laadija, hetkel laeb vooluga 3A.
- ja seda konkreetset "Green"-akut ei lae mitte ükski väiketrafo-laadija, samuti mitte üks Smart Laadija.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sooty
HV veteran

liitunud: 12.06.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.09.2017 10:40 vasta tsitaadiga

terminator kirjutas:
Jep päris tavalaadijaga ei tohi AGM-i laadida-peaks olema kindlasti märge AGM toetuse kohta.

Seletage palun see osa võhikule ära. Kus on kirjas, millisele autole tohib või siis milline seda ei toeta? Või räägite toas laadimisest ja autosse tohib suvalise õiges mõõdus aku panna?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 05.12.2017 16:24 vasta tsitaadiga

Ühe väikse lisaprobleemi võib veel juurde lisada.
See ei kehti võib-olla kõikide autode korral, küll aga kehtib nende autode korral, kus:
- pärast akuvahetust tuleb "autotarkus" üle programmeerida.
- ja siis, kontroll-Terminaliga, omakorda üle kontrollida kas on kõik õigesti või mitte.

Ja probleem on siis selles, et seda Programmeerimist ning kontrolli ei tehta.
Vana aku maha, uus peale ning siis "andku omanik tuld".
-------------
Ei kirjuta asjata.
Olen praegu huvi pärast, ühiskondlikus korras ühe Auto ja tema Starteri tehniliseks Advokaadiks icon_cool.gif ja päästan autoomanikku mõttetust, Autofirma poolt meeleheitlikust uue starteri müügist sellele autole.
Vana starter on laitmatus korras, kõik "kamm" käib ümber akuvahetuse.

Lühidalt - autofirmas vahetati aku, kuid "unustati teha programmeerimine".
Ja nüüd on siis auto käitumises nii mõnedki "kummalised probleemid" ning mis mitte kuidagi ei saanud tulla sellest uuest akust.
- Hetkeseis on siis selline, et vajalik programmeerimine on tehtud (mitte autofirmas) ja need salapärased nähtused on hetkel kadunud.
-"maha murtud-häkitud" icon_biggrin.gif midagi pole icon_cool.gif , sai automargi tootja käest küsitud mis teha
- ja nad siis lahkelt andisid juhise kuidas Omanik ise tibake programmeerida saab seda osa mis käib kaasas akuvahetuse korras.
Ning mille autoelektrik tegemata on jätnud. beer_yum.gif

Nii, et moodsa aja Akumaailm on ikka neetult põnevaks aetud - ja muudkui tuleb mängida kõiksugu "luuremänge" icon_cool.gif , et taga otsida mis on õige ja mis vale.
----------------------------
Väikseks teemaarenduseks:
Üks link välismaalt ning see siis näitab selgelt seda viimase aja "aku-jama" kus autoomanikud ei suuda enam täis laadida uhiuusi autoakusid ning mõne kuu pärast on need akud kutud.

Eriti siis olukorras kus:
- tehakse lühikesi "linnasõite"
- või kui auto seisab pikemat aega ja akule ei tehta igakuist Kohustuslikku Täislaadimist. (Exide enda laadimis-juhend).

ConsumerComplaints.in › Exide Industries
Exide Battery — Battery problem

Party has refused to replace batteries which are under Guarantee period.

https://www.consumercomplaints.in/complaints/exide-battery-c37854.html

PS: Suure tõenäosusega osad neist kutudest akudest on tõenäoliselt "ellu-äratatavad" kuid selleks tuleb kasutada juba spetsiifilist Repair-laadimist.
---------------------
Taas üks Edit ja see võib teha nukraks juba nii mõnegi, varasemalt rõõmsa Autoomaniku. beer_yum.gif

1. on täitunud minu suvine Ennustus - müüki on siis jõudunud juba sellised Smart-laadijad kus siis on veel ainult:
A. kas GEL ja AGM laadimine
B. või siis GEL ja AGM ning Kaltsiumakude laadimine.

Ning igasugune WET-akude laadimine, nii "avatud-täidetavate püttidega" kui ka "suletud püttidega" on siis välja visatud. icon_cool.gif

Ehk siis: on ainult üks kindla suurusega, GEL-ile ning AGM-ile sobiv laadimispinge ja laadimisvool, mitte ei ole enam neid mitu erinevat.
Seega, see "laadimis-teadus" on siis nüüdseks veel keerukamaks keritud. icon_biggrin.gif

Endal on majapidamises hetkel kaks täiesti erineva käitumisega Smart-laadijat ning mõlema juures on kenasti näha kuidas mingeid ühesuguseid Laadimisteooriaid olemas pole.
Kuigi näha on, et vist peaks veel ühe kolmanda, veel erineva käitumisega, samuti juurde ostma. icon_smile.gif
- üks oskab ise automaatselt aru saada millise akuga on tegu
- teisega pean ma ise Smart-laadijale ütlema kas on tavaline WET-aku või on siis GEL / AGM.
---------------
Samuti on siis suvisest - talvisest laadimisest tehtud üsna keerukas "laadimis-maailm".
- variant a. aku ja laadija peavad olema üle 20 kraadises ruumis, temperatuurikontroll puudub,
- variant b. käsitisi tuleb valida kas suvine laadimine või talvine laadimine.

PS: Ja juba üsna mitu korda olen näinud õnnetuid autoomanikke kelledel on tava-WET aku läbi ning akupoodi minnes - on neile asemele müüdud GEL-aku.
Ja mida siis autogeneraator ei suuda täis laadida kuna GEL-i laadimispinge on hoopis kõrgem kui see on tavalise WET-aku korral. Kuid seda pinget autogeneraator välja ei anna. Või on jäetud reguleerimata.
- tõsi - lõpuks saab ehk ka aku täis kuid selleks tuleb sõita jutti palju rohkem kilomeetreid, ei piisa enam "kuulsast" 20-30km läbisõidust. beer_yum.gif
------------------------
Taas üks Edit - internetist silma jäänud, paar aastat, vana tabel - ning see näitab selgelt miks "oleks kasulik taga jahtida", et aku oleks korralikult täis laetud, mitte et omanik sõidab "rõõmsalt" pooltühja akuga.
- Sama jama pärast on siis ma maailmas kõvasti kisa, et akusid tuleb vahetada juba iga 3-4 kuu tagant icon_smile.gif ning tavaautod näevad välja nagu "elektriautod, istudes pidevalt vooluvõrgus, et akusid korralikult täis laadida..." icon_cool.gif beer_yum.gif

Theoretical Example

Battery #1 59 Ah
Voltage, Charge, Remaining Capacity
12.6V 100% - 59 Ah
12.5V 50% - 29.5 Ah
12.4V 30% - 17.7Ah
12.3V 20% - 11.8 Ah
12.2V 15% - 8.9 Ah
12.1V 10% - 5.9 Ah

Battery #2 70 Ah
Voltage, Charge, Remaining Capacity
12.6V 100% - 70Ah
12.5V 80% - 56 Ah
12.4V 60% - 42 Ah
12.3V 40% - 28 Ah
12.2V 25% - 17.5 Ah
12.1V 10% - 7 Ah

----------------
PS: näiteks pinge 12,4V "ei ole mingi ime uue aku korral" - avastasin selle oma tuttava autost - kus siis samamoodi toimus aku vahetus ja mingi meetodiga ei suuda auto laadida akusse pinget kuni 12,6V. Pinge on ja jääb vahemikku 12,42-12,43V, tegime huvi pärast ridamisi mõõtmisi.
-------------------------
Nüüd üks soovitus siis - ehk on kasuks neile kes on siis samamoodi sama probleemi ees, kus:
A. on vaja uut akut autole, mis:
- sõidab vähe ja ainult "lühikesi otsi"
- ja mida pole võimalik iga kuu 1-4x "silmini täis laadida"
- ja millele lisaks pole ostetud Smart-laadijat - mis kogu aeg aku küljes on ning siis pidevalt akut laeb:

B. Siis sel juhul tasuks pöörata pilgus järgmise Keemia-lisanditega akude poole:
- Plii-hõbe-aku (silver), näitena: Hankooki Silver-lisandiga akud
- plii-süsink-aku (carbon): näitena: Exide Carbon-lisandiga akud
Nende kahe akutüübi kohta õnnestus siis leida lõpuks info, et need on siis ainsad:
- mis säilitavad pikalt oma mahtuvuse ka madalamatel temperatuuridel.
- ja kannatavad ka juhuslikke, lühiajalisi sõite ning lühiajalisi laadimisi.
- ning lisandid tagavad väga väikse sulfadeerumise.
PS: Hetkel käib siis lõplik valik, et kumma akutüübi kasuks otsustada.

Oli ka Varta Silver aku "silmapiiril" - aga Varta ei suutnud kirja panna kogu vajalikku infot oma hõbe-akude kohta.
-----------------
Smart-laadijatest niipalju, et kui keegi seda osta plaanib, siis peamine, mida julgen vaadata:
- et oleks olemas Automaatne Termokompenseerimine laadimisel.
Ehk siis - Smart-laadija mõõdab temperatuuri ning vastavalt sellele reguleerib automaatselt laadimisprotsessi.

Ja siis hoiatuseks - kui kasutada Smart-laadijat millel ei ole termokompenseerimist, siis sel juhul tuleb tagada aku temperatuur üle 15 kraadi.
PS: katsetasin reaalselt kahe erineva Smart-laadijaga ning oligi nii - temperatuurikompenseerimise puudumisel pidin autoakut "lisa-soojendama", et aku temperatuur oleks üle 15 kraadi. Alla selle jäi Smart-laadija hätta.
----------------------------
Ning nüüd on võimalik juurde lisada veel üks suur, õigemini väga suur probleem - ning on väga halb "Jõulukingitus" nii neile kes ostavad-kasutavad - kui ka neile kes neid "maale" toovad ning müüvad - ultramoodsa ajastu akusid.
Ehk siis neid akusid mis on toodetud Euroopa Komisjoni kõige viimaste nõuete kohaselt -ehk siis akud mille sees ei tohi enam kasutada "vedelal kujul hapet" vaid see hape peab olema immutatud kujul.
Ning mille tulemusena tekkis "aku-versioon" mis on saanud omale hüüdnimeks: "DryWET battery".
- ehk siis aku mis ei ole enam WET-aku kuid mis ei ole ka GEL vms. "imeaku". icon_biggrin.gif

Selliste akude peamised kaks puudust on siis sellised:
A. kõik aku sees olevad pliiplaadid või pliitorud on Formeerimata.
B. kõik pliiplaadid või pliitorud on Stabiliseerimata.

Sellise aku ühendamised autoga toimub siis selline nähtus, et auto akulaadmiskontroller laeb täis ainult a 1-2 pliiplaati või pliitoru, ülejäänud jäävad "mängust välja".
- Seda probleemi ei suuda lahendada ka mitte ükski Smart-laadija kuna ka nemad mõõdavad sel juhul ainult nende kahe "pulga" pinget.
-------------------
Ning selleks, et sellist "moekat akut" kasutada tegelikult saaks, tuleb - enne autoga ühendamist:
A. aku pliiplaadid ära Formeerida.
B. seejärel tuleb läbi teha pliiplaatide Stabiliseerimine.
- see kõik võib tunduda imelihtne kuid kui ma Smart-laadijaid "läbi kammisin", siis:
- oskas neid kahte tegevust ainult üks ja väga kallis Smart-laadija.
- kuid Smart-laadijaga oli kaasas hoiatus: Formeerimine ja Stabiliseerimine kestavad kokku kuni 70 tundi!

Lõpetuseks Üks Must Huumor kah - tegelikult Reaalne Keiss:
- autoomanik ostis samuti siis "sellise ime-aku" - ja nagu pidigi olema - auto seda laadida ning hooldada ei suutnud.
- siis käis suurem "maade ja puude jagamine" nii akumüüjaga kui ka aku maaletoojaga: et müüsite "Praak-aku". icon_cool.gif
- Ning finaal oli selles: et see "püha sõda" oleks äärepealt jõudnud Kohtusse, süüdistusega selle aku Maaletooja vastu, et miks ta toob maale "Praak-akusid"....

PS: Ja ma tean ise ka juba neidsamu "Ime-akusid" mis samuti "Praagiks tembeldati" ning välja vahetati. Aga keegi samas ei tulnud selle peale, et tegemist ei ole "praak-akuga". Vaid, et tegemist on akudega mis tuleb Formeerida ja Stabiliseerida enne auto peale panekut.
- hetkel on mul majapidamises kaks sellist "ime-akut", üks on siis tänaseks päevaks Formeeritud ja Stabiliseeritud, teine ootab oma järge.
- On võimalik, et Laadimis-teema uuringute tarbeks ostan kolmanda samasuguse veel. Neid on hea ära tunda - neil kõigil on peal üks kindel Logo mis seda uut tehnoloogiat tähistab.
- Hetkel vaatan - kas Autofirmad julgevad nüüd selle kõik ka ise avalikustada. Kaks Autofirmat on selle Probleemi kirjelduse igatahes saanud kuna nemad müüvad ja paigaldavad autodele neid "iime-akusid".
---------------------
Täna laekus veel üks info - kui nii läheb, siis saavad Autoomanikud väga rõõmsad icon_cool.gif olema ning samas teeb see kindlasti Kõva Peavalu nii autoakude maaletoojatele kui ka autoakude müüjatele kuna sel juhul saavad nad maha müüa palju vähem akusid.

See on hetkel siis Exide näide - kuid võib oletada, et aasta-kahega teevad kõis siis sama.
1. Exide muutis sel aastal kõvasti oma 3DX Carbon Boost tehnoloogiat.
2. Ja vot nüüd annab Exide seda uut tehnoloogiat sisaldavale akule 4 aastase garantii. Ehk siis 2 korda pikema kui on teistel Exide mudelitel.
3. On üsna kindel, et ka kõikide Exide Tütarfirmade poolt toodetud 3DX Carbon Boost akud saavad samuti endale 4 aastase garantii.
- üks selline "Tütar" on siis näiteks Centra.

4. Küsisin täna juba ka ühelt Hulgimüüjalt, et miks tema juba ei paku samuti Exide 3DX Carbon Boost akudele 4 aastast garantiid.
- Oldi kõhkleval seisukohal, et on mõttetu kuna need akud niikaua vastu ei pea.
PS: Selles lauses on näha samuti siis see vastuolu kus Maaletoojad-müüjad ei viitsi ära õppida mis on vana tehnoloogia ning uue tehnoloogia erinevus.

Exide on seda ise üritanud selliselt selgitada:
- kui vana tehnoloogia korral on aku vastupidavus: 50 000 käivitust
- siis uue 3DX Carbon Boost tehnoloogia korral on aku vastupidavus: 500 000 käivitust.

PS: Selline suur käivituste arv võib olla täiesti reaalne kuna:
- siis kui ma formeerisin ning stabiliseerisin 3DX akut, tegin ma ka ridamisi 100 ampriseid koormusteste.
- koormustestide arv oli kümnetes ning aku läbis 100% kõik need koormustestid.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ThedEviL
HV Guru
ThedEviL

liitunud: 13.03.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 05.12.2017 17:39 vasta tsitaadiga

AGM edasiarendus on EFB aku.
Või siis täpsemalt öelda:
EFB on tavalise aku edasiarendus, et leida kuldne kesktee tavalise käivitusaku ja AGMi vahel.

AGM'i põhi häda on kuumakartvus. Nt mootoriruumi kohe mootori kõrvale pole AGM just parim variant.
Kui aku asukoht on salong või pagasnik, siis AGM on väga hea ja ilmselt on siis auto kohe AGM'i jaoks ka disainitud.

EFB sobib neile, kellel on pidevalt lühikesi otsi kuna laadimisvool suurem.
EFB ei sobi süvatühjenemis akuks. Ehk kui pidevalt parklas tümmi lasta kuni aku tühi, siis tuleb kindlasti AGM või juba Solar soetada.

Ja ei tohi unustada:
Kui auto on ette nähtud AGM'ile, peab kasutama AGM'i
Kui auto on ette nähtud EFB või tavalisele käivitusakule, ei tohi kasutada AGM'i ilma pingeregulaatorit vahetamata. Või pingeregulaatori ümber programmeerimata. Volvo'l näiteks sai aku moodulile öelda, mis akut kasutatakse.
Tavalist kävitusakut võib probleemideta EFB vastu vahetada.

Minul on kõik tavalised EFB vastu vahetatud ning enam ei ole vajadust olnud akut laadida. Laadimisvool on piisavalt suur, et laeb ka talvel täis.

tsitaat:

Ja probleem on siis selles, et seda Programmeerimist ning kontrolli ei tehta.
Vana aku maha, uus peale ning siis "andku omanik tuld".

See on vist üks haruldlasi hetki, kus tahanteada jutul on tõepõhi taga.
Väga paljudele uutele autodele on vaja ajule öelda, et uus aku on peal. Siis õpib auto uue aku ära.

Volvo nt õpib ära uue aku ka siis kui toide maha lasta, ehk vana aku eemaldada ja autolt toide maha võtta.
Kahjuks tahavad akuvahetajad "head" teha ning aku vahetatakse pinge all, ehk lisa toiteallikat kasutades.
Tulemus on puhas loterii.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 22.01.2018 15:04 vasta tsitaadiga

Eesti Esimesel, õigesti formeeritud ning stabiliseeritud, Exide Centra Plus 3DX akul on nüüd siis edastada väike, kuid positiivne Jõulusõnum ülejäänud nukratele 3DX-tehnoloogial akudele. icon_cool.gif icon_biggrin.gif beer_yum.gif beer_yum.gif beer_yum.gif


PS: Muide, mul on olemas tähelepanek - tegelikult juba juulikuust - et selliseid, "kuivi-happevabu" (Dry-WET) icon_biggrin.gif akusid tuleb laadida - formeerida hoopis Liitiumaku laadijaga.
Liitumakude laadijad on kenasti, mõnes kohas ka müügis - aga maksavad ikka kõvasti rohkem.
- aga seda Liitiumlaadija teooriat pole ma veel katsetanud, kuigi - tunda on, et see võib olla Poimt mis laadimisteema kõige lihtsamalt lahendaks nii akuküüjate juures kui ka Autofirmades.
- Igatahes Exide on seda 3DX-i juba ka nimetanud "vaese mehe AGM akuks" või siis AGM akude asendajaks kohtades kus ei tohi kasutada AGM akut.
---------------------------
Ja paistab sedamoodi, et ka Kaltsium-lisandiga akud on siis sellised järgmised mida samuti tuleb esmakordselt täis laadida enne autos kasutamist.
Vähemalt õnnestus nüüd ära näha kuidas tuttava auto ei suuda laadida Kaltsiumakut. beer_yum.gif

PS: Hetkel mind ennast hämmastab kõige rohkem see kui vähe pööravad tähelepanu nii autoomanikud kui autofirmad kui akude maaletoojad, et mida akutootjad toodavad ning mida nad lähiajal ümber organiseerivad - tänu Euroopa Komisjoni väga karmidele tingimustele ning mis nõuavad veelgi happe ning plii kasutamise vähendamist.
Ei tohiks ju olla eriti keerukas nõuda töötajatelt pidevalt uute ning uute kursuste läbimist ning kus siis kõike uut õpitakse ja seejärel kasutusele võetakse. beer_yum.gif
----------------------------
Veel üks tore lugemismaterjal - ning mille peaks - "kaanest kaaneni" läbi lugema kõik kes kavatsevad enda autole peale osta Exide ülimoeka 3DX tehnoloogial aku.
Lühidalt: autole uue õige aku leidmine on nüüd siis enam-vähem sama keeruline tegevus kui sülearvutile või tahvelarvutile uue aku otsimine. Eriti veel olukorras kus autol on peal "vanamoodsam generaator". icon_cool.gif

Tsitaat ning pilt sellest kataloogist - ja kellele ei meeldi, siis Pretensioonid tuleb esitada Euroopa Komisjonile. icon_cool.gif
Getting ready for the future
The European car parc is changing at unprecedented speed. Legislators passed strict targets requiring carmakers to reduce CO2
emissions to 130g/km by 2015 and 95g/km by 2021, representing a 40% reduction from the 2007 fleet average. These ambitious targets
forced manufacturers to design much more fuel-efficient cars with modern engines and advanced powertrain features such as Start-
Stop, battery management systems and intelligent generators, which no longer recharge batteries in continuous mode. These new
technologies rely on advanced OE-compliant AGM and EFB batteries. Micro-hybrid vehicle production levels are already soaring in
Europe. While cars with conventional powertrains still account for a majority of the car parc, the percentage of Start-Stop vehicles is
accelerating rapidly every year.


PS: Muide - veel üks huvitav tähelepanek:
- iga päevaga suureneneb Liitium-Start-Up abide mudelite arv ning hoogsalt on suurenenud ka nende läbimüük. icon_biggrin.gif
Pean silmas siis neid "Liitium-Akupankasid" millega saab laadida telefoni või arvutit ning siis vajadusel teha ka autole Käivituse Stardiabi 200/400A. beer_yum.gif
- Endalgi juba paar tuttavat kes ostsid uue aku ning sinna kõrvale ostsid koheselt ka "Stardi-abi" seadme. icon_cool.gif
--------------------
Edit:
Nüüd siis kaks "Kurba Sõnumit" icon_cool.gif nii autoomanikele kui ka 3DX akude müüjatele ning ka neile kes usinasti müüvad ja ostavad Smart-laadijaid - ilma, et pööraks tähelepanu sellele mis pingeni need Smart-laadijad pinget laevad.

A. Uusima tehnoloogiaga 3DX akud ei ole enam 12,6-12,8V pingega autoakud.
B. vaid on hoopis juba 13,2-13,4V pingega autoakud.
See tuleb siis sellest, et 3DX akude sees poleva "plaadid" pole enam pingega 2,1V (6x2,1=12,6) vaid on juba pingega 2,2V (6x2,2=13,2).

Reaalne kinnitus siis Exide Centra Plus 3DX aku näitel:
Pinge enne 3DX akuplaatide formeerimist ning stabiliseerimist
0 12.90 DCV V 09:21:06:449
1 12.90 DCV V 09:21:06:980
2 12.90 DCV V 09:21:07:510

Pinge pärast 3DX akuplaatide formeerimist ning stabiliseerimist
0 13.21 DCV V 20:56:19:242
1 13.21 DCV V 20:56:19:773
2 13.20 DCV V 20:56:20:303

See tähendab siis seda kahte karmi värki:
A. Smart-laadija peab olema kindlasti pingeni kuni 15,2V
B. Ning ka auto enda generaator peab samuti välja andma pinge kuni 15,2V.
- ehk siis ultramoodsa aja, targad-reguleeritava pingega autogeneraatorid.

C. aku laadimisel vanamoodsa Smart-laadijaga, mis on pingega kuni 14,5V
või laadimisel auto enda generaatoriga mis on samuti 14,5V,
- ei saa sellist 13,2V akut mitte kuidagi täis laadida kuna laadimisprotsess lõpetatakse liialt vara ära.
- testisin - 14,5V sain aku laetud nii 50% mahus.

D. Sellest kui palju on aku laetud, sõltub see kui hästi ning kui palju "Järjestik-käivitamist" aku välja kannatab.
Tegin huvi pärast täislaetud 13,2V 3DX (Centra Plus) 20 korda 100 amprise Käivitustesti.
Tulemus: testi läbimine 100%:

Enne koormus(käivitustesti imitatsioon)testi algust:
- kasutatud koormus, vooluga: 100A
13.14 DCV V 10:04:01:348

Koormustest, 100A vooluga, algas,
20x, 15 sek. vahedega:
Tulemus: Testi läbimine 100%

Välja valtud siis kõige madalama pingega tulemused:
12.06 DCV V 10:04:35:294
12.00 DCV V 10:05:06:057
12.04 DCV V 10:05:20:378
12.03 DCV V 10:06:04:401
12.05 DCV V 10:06:20:313

-----------------------
Üks karm Edit veel.
Märkus - mul on kaks erinevat 3DX akut - kuid see järgmine Probleem on esinenud mõlema 3DX akuga - ning selles olukorras kus aku on alles ostetud ja on selliselt, ilma ette täislaadimata ning formeerimata ja stabiliseerimata olukorras.

1, Kui aku tühjeneb, siis tekib väga tugev, suure pingeamplituudiga (2V-13V), "piikiv" voolukõikumine,
2. Ja see voolukõikumine, vähemalt selle konkreetse auto korral, ajab autoelektroonika "lolliks".
3. Ning elektroonika normaalseks uuesti töötamiseks tuleb aku küljest lahti ühendada ning siis tagasi ühendada.

Ning veel üks tähelepanek:
- "talverežiim" algab selliste 3DX akude korral juba temperatuuril 10 kraadi, mitte aga temperatuuril 5 kraadi või 0 kraadi.
- meil on garaažis temperatuur 5 kraadi ning on ilusti näha kuidas "pool-laetud / pool-tühja" Exide Premium 3DX mahtuvus lausa "silmnähtavalt" väheneb.
A. kui garaaži temperatuur oli üle 10 kraadi, siis test-koormusel püsis Eixe aku pinge 12,3V juures.
B. Kuid nüüd, 5 kraadi juures on see pinge - täpselt samal mõõtekoormsuel - juba alla 12V-i, viimati mõõdetuna 11,6V.
----------------------------
Paar asja lühidalt lisaks:
1. õnnestus lõpuks ka ära Formeerida ning Stabiliseerida Exide Premium Carbon Boost 3DX aku.
- see aku on siis 13,2V aku, mitte ei ole 12,4 või 12,6V aku. Selline kõrge pinge, 13,2V, tuleb siis aku suurest sisetakitusest.
- kuna ma tegin seda toas ja pisivooludega, siis kulus selleks tegevuseks samuti a 2 nädalat.
- ilma Formeerimata ja Stabiliseerimata kujul - nii nagu sellest Exide akut müüakse - oli aku mahtuvus kusagil 20-30%.
2. Maailmas ja Euroopas annab Exide oma 3DX Premium Carbon Boost akudele 4 aastase garantii. Esialgu Eestis mitte ükski Müüja seda kuulda ei tahtnud, arvates, et käib 2 aastat garantiid küll. icon_smile.gif

3. Andsin teema ka kusagile Kõrgemale edasi - eks näis kas suudetakse värk viia niikaugele, et iga aku saaks endale lõpuks peale kirja selle kohta mis on selle aku reaalne pinge, pärast Formeerimist ning Stabiliseerimist.
Et kas on siis:
12,4V aku
12,6V aku
või 13,2-13.4V aku.
Seda selleks, et autoomaik saab järgi vaadata mis on tema auto generaatori pinge ja siis vastavalt sellele lõpuks ka osta õige aku.
Umbes siis nii:
14,2-14,5V = 12,4V aku
14,8V-15,2V = 12,6V aku
15,6V-16V = 13,2-13.4V aku

Muudel juhtudel lihtsalt autogeneraator ei suuda akut täis laadida. Või kui, siis ainult olukorras kus kõik tarbijad, kaasa arvatult lambid, on välja lülitatud.
PS; Laua peal katsetades, 13,4V Centra akuga, oli ilusti näha, et imiteerides akugeneraatori pingega to 14,5V, õnnestus aku kuidagimoodi täis saada kuni 50%. Lhtsalt laadmine lõppeb ene ära kui aku suudab ennast täis laadida.
------------------------
Edit:
Niipalju lisaks, et lõpuks õnnestus siis endale leida selline Smart-laadija mis siis tõepoolest õigesti oskab laadida ka kõikvõimalikke uuema aja 13,2V-13,4V pingega, autoakusid.

Ning järgmine mõõtmine näitab selgelt, et igasugu kõrge pingega, näiteks kaltsiumakud või siis ka AGM+ (AGM kaltsiumakud) laetakse pingega kuni 15,9V.
Ehk siis pingega mis võib olla ohtlik ka paljude autode elektroonikale. Ning seetõttu kontrollivad Smart-laadijad kas aku on autoga ühendatud või mitte. Kui on ühendatud autoga, siis akulaadimist ei toimu.

Smart-laadija,
laadimisvalik: Kaltsiumaku / AGM+ (AGM kaltsiumaku)

15.89 DCV V 16:01:58:224
15.89 DCV V 16:01:58:755
15.89 DCV V 16:01:59:285
-----------------
Nii, saab juurde lisada veel ühe Probleemi - õigemini täiesti huviga ootan, et:
Millal ärkavad kõiksugu Autofirmad ning Ülevaatusfirmad, et nende poolt kasutatavad kõiksugu Aku-testrid ja Aku-mõõtmisstendid:
A. eksivad kuna need on ette nähtud ainult "vanatüübiliste WET-akude" kontrollimiseks.
- ehk siis "kuulutavad korralikeks-täislaetuks" tegelikult ikka üsna kõvasti tühjad (a la 20-30% täituvusega) akud.
B. ja need Stendid ei ole ette nähtud uuema, moodsa ajastu "kuivade-poolkuivade (DRY-WET) akude kontrollimiseks.

Õigemini - Autofirmades ning Ülevaatusfirmades on praegu vaja sisuliselt kahte erinevat Kontroll-stendi ning töötajad peavad omama kahte erinevat Mõõtmis-testimis-koolitust kuna need kaks erinevust on tegelikult erinevad nagu "öö ja päev".
- kuigi, see võib endaga kaasa tuua massilise töötajate lahkumise sest kes ikka on nõus kõike uut õppima ning lisaks tegema teste mis võtavad kokku aega a 12-24 tundi, halvemal juhul a la 48-100 tundi. icon_cool.gif

Plaanin lähiajal ühte "Road-Show-d" ühe Autofirma juhi juurde, et talle natuke pilte joonistada. Eks siis näis mis ta kostab selle peale kui teada saab, et tema firmas kasutatav tehnika eksib ning, et ta peab kulutama kõvasti raha uuema kontroll-tehnika ostmiseks.
- targemaks saan, eks siis lisan teemasse juurde.
PS. Ei ole nali, olen juba näinud reaalselt seika kus Kontroll-stend trükkiski, tühja aku kontrollimisel välja tulemuseks:
Battery OK. beer_yum.gif
---------------------------
Tegin huvi pärast siis:
- formeeritud-stabiliseeritud Exide Premium 3DX Carbon Boost akuga 36 tunnise pingekatse.
Kenasti on näha kuidas pinge püsib väärtusel 13,2V.
Ning sellest on ka kenasti näha miks autofirmade ja akufirmade kõikvõimalikud Laadimis-kontrollstendid vale test-tulemuse välja annavad.
- need Kontroll-stendid on programmeeritud mõõtma-analüüsima 12,4-12.8V pingega WET-akusid, mitte aga pingega 13.2-13,4 "DryWET" akusid.

Testitulemus:
Exide Premium 3DX Carbon Boost aku.
N-ö Õige pingega Smartlaadija, laadimispinge: 16V.

12 tundi pärast laadimist:
13.24 DCV V
13.24 DCV V
---------------
24 tundi pärast laadimist:
13.24 DCV V
13.24 DCV V
----------------
36 tundi pärast laadimist:
13.20 DCV V
13.20 DCV V
------------------------------------------------
Edit:
1. Eespool, mitu korda olen vihjanud siis sellele, millest Akufirmad ja Autofirmad paaniliselt "igaks juhuks ei räägi". icon_smile.gif
A. Kõikvõimalikud Kontroll-standid on arvestatud-projekteeritud kontrollima-testima 12V WET-akusid.
B. Ja eksivad kõvasti kui sellise Kontroll-stendiga kontrollida (poolkuivi, Euroopa turule toodetud) DryWET 13V akusid.

2. Nüüd siis realne Pildinäide kus 12V WET-aku "pähe":
- kontrolliti hoopis 13V DryWET 3DX akut.
- ning "kuulutati" formeerimata, stabiliseerimata, laadimata 13V aku "täiesti korras ning laetuks" olevat.

PS: Selle aku kohta siis Auto teataski paar päeva hiljem, et:
- aku on tegelikult tühi ning seda akut ei osata täis laadida.

Pilt ise siis ja nagu vanasti öeldi: "pilt räägib rohkem kui 1000 sõna".
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.01.2018 12:18 vasta tsitaadiga

tahanteada kirjutas:
Plaanin lähiajal ühte "Road-Show-d" ühe Autofirma juhi juurde, et talle natuke pilte joonistada. Eks siis näis mis ta kostab selle peale kui teada saab, et tema firmas kasutatav tehnika eksib ning, et ta peab kulutama kõvasti raha uuema kontroll-tehnika ostmiseks.
- targemaks saan, eks siis lisan teemasse juurde.


Mis ta ikka kostab - Männikul kalad näljas. icon_smile.gif Vaevalt, et pärast saadud "koolitust" tarkust enam foorumisse lisada õnnestub.

Kui tõsisemalt rääkida, siis kahtlemata väärt uurimus- ja selgitustöö.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 27.01.2018 11:43 vasta tsitaadiga

Edit:
Oli natuke aega ja ma tegin selle "vale tulemusega kviitungi" kõrvale natuke paremini selgitava pildi.
Ja näitab seda, et sel ajal kui 12V WET akude testseade näitab laetust / kvaliteeti a 100%, siis laetuse tegelikkus on kusagil 20-30%.

Ja nii see on - kõik 3DX akud, mis "riiulilt" võetakse:
- on formeerimata / stabiliseerimata pingega plaatidega.
- ja seetõttu ongi see mahtuvuse-kavaliteedi tegelik protsent selline "madal".

Edasi, kuna tegemist on 13,2V DryWET akudega, siis nende formeerimiseks-stabiliseerimiseks on vaja oluliselt kõrgemat laadimispinget kui autogeneraator ise välja annab.
- osadel laadimisjuhtudel isegi 22-24V, mõningate impulss-laadimiste korral isegi nii 30-40V ülikiired Peak-id.

Ning siit Oht: Liialt kõrge laadimispinge põletaks maha autoelektroonika.
Seetõttu Smartlaadijad kontrollivadki kas aku on ühendatud autoga. Kui on ühendatud, siis kõrge pingega laadimist ei toimu, toimub ainult Hoolduslaadimine. beer_yum.gif

Nüüd siis see täiustatud pilt - olen neid mõõtmisi teinud kümnel erineval mole ning erinevate seadmetega - lahendustega.
Kõik tulemused on täpselt samasugused: 20-30%.


Ja selles pole mõtet mind süüdistada - selles süüdistage Eestimaa suurt sõpra: Euroopa Komisjoni ning tema poolt tehtud "huvitavaid otsuseid"... icon_biggrin.gif beer_yum.gif
-------------------------
Nonii - viimaks ometi - õigemini Kahtlustasin seda järgnevat infot juba eelmise aasta suvel - aga kus sa sellega, ega Exide akude müüjad ju ei taha midagi rääkida sellest, et mis laadija on siis: icon_smile.gif
Ideaalselt Õige Laadija Exide akude korral.

Nüüd on mul siis vastus üheselt käes - ja see ei tee rõõmu tegelikult mitte ühelegi autoomanikule kes kasutavad Smart-laadijaid, eriti selliseid odavaid kelledel pole ka üleüldse teada, et mis pingega või laadimisgraafikuga see värk toimub.

Vastused siis:
1. Exide moodsa aja akude laadimispinge on 15.5V.
2. Ja sellist laadimispinget annavad välja ainult Exide enda poolt toodetud uuema aja akulaadijad.

3. Ning kolmandana ka veel see, et Laadimistemperatuuriks soovitatakse 25 kraadi.
- ning see on kõrgem kui paljudes muudes allikates soovitatud: "üle 15 kraadi".

PS: Seega on siis mul ka selge, miks 15,2V laadijad kohe mitte ei taha ideaali-lähedast laadimist teha.
Ja ma pean kasutama 16V pingega Smart-laadijat.
--------------------
Edit:
Nüüd on siis Smart-laadijate "kollektsioonis" olemas ka Exide enda Smart-laaija.
Saab hakata elama siis "moodsat elu" kus iga autoakuga on kasutusel täpselt sama tootja Smart-laadija. icon_cool.gif

Esimesed tähelepanekud:
A. Temperatuuriandur on paigaldatud "Miinus-krokodilli" sisse.
- seega, mõõdetakse peamiselt aku katoodi temperatuuri.
Mitte ei mõõdeta ruumi temperatuuri nagu see konkurentidel tavaliselt on.

B. Näha on, et Akulaadimise algoritm on hoopis teistsugune kui on konkurentidel.
- kuna 3DX on patenteeritud tehnoloogia, siis võib olla üsna kindel, et ka see algoritm on 1:1-le sobilik selle "3DX leiutisega".

C. Miinuse poolelt siis see, et Manuaal on üsna lahjake ning isegi seda pole kirja pandud - kaua, ligikaudselt, kogu laadimistsükkel aega võib võtta.
- testriga saadud mõõtetulemuste järgi võttes - kestab täistsükkel kusagil a 20-30-40 tundi.
Ja nii võib see ka olla - üks sarnane konkurent annab Max. laadimiskestuseks 70 tundi.
-----------------
Lisa 1, see Exide enda Smartlaadija:
- esimene Proovitest: selle kestus oli nii a 15 tundi.
- praegu jookseb teine Proovitest, siis hakkan analüüsima kas ning kui reaalne see laadimine selle kestusega oli.
Ehk siis - kas ja kui hästi siis Exide aku "ära tunti" ning laadida osata.

PS: Välismaalt laekus ka veel sellist infot, et Exide kasutab samuti enda akudes kaltsiumilisandit.
Seega - selline "imekõrge" laadimispinge vajadus võibki tulla sellest, et ka sellised akutüübid võivad sisaldada samuti mingis koguses kaltsiumit.
- kaltsiumakude / AGM+ akude laadimispinge max. on 16V.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mikk55
HV veteran

liitunud: 27.08.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.01.2018 11:53 vasta tsitaadiga

AGM akude puhul on nende pinge külmaga suurem, see seletab ka seda, miks on neid vaja soojas laadida.
_________________
M: 7970 reference jahuti
Ostan vigaseid videokaarte: AMD puhul: 7990; R9 280(x); R9 290(x); R7 370; R9 380(x); 390(x) RX470/480. nVidia puhul võimsuselt võrdväärsed kaardid. Võib pakkuda ka muud vigast, mitte veel moraalselt vanenud, elektroonikat.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 12.02.2018 11:44 vasta tsitaadiga

Nii, paar päeva on siis võrreldud Exide Smartlaadija käitumist ning laadmist / säilitamist vesrsus siis mõned teised Smartlaadijad.

Peamine erinevus tundub olevat see, et:
A. kui "tavapärasel" Smartlaadijal on:
- üks laadimispinge
- üks säilituspinge

B, siis Exide Smartlaadija teeb korraga:
- kaks erineva pingega laadimistsüklit
- ja alles seejärel, kolmandana, on siis säilitustsükkel.
----------------
C. Ning Exide Smartlaadija laadimisväärtused on 100% täpselt sellised nagu Exide ise ka igasugu enda Laadimisjuhendites soovitab kasutada.
- aga nagu öeldud, selline, soovituslik Laadimisprotsess on väga pikk.
Umbes nii, et kui ma ostan täna Exide formeerimata-stabiliseerimata aku, siis auto peale saan ma selle panna alles nii 12-24 tunni möödudes.

PS: Ning netist jäi veel üks huvitav asi silma - õigemini, kunagi ka sellele vihjasin:
- sõda siis akutootjate ning Euroopa Komisjoni vahel jätkub - tunda on, et tõusvas joones.
- ning nüüd nõutakse juba üsna häälekalt, et Euroopa Komisjon tühistaks oma otsused ning lubaks Euroopa turule tagasi, "silmini ehtsat hapet", sisaldavad WET-akud.
Eks näis kuidas edasi läheb - karta on, et EK "vilistab selle nõudmise peale".
-----------------
Võrdlesin siis veel "konkurent-Smart-laadija (väga hea ning tark, paljude võimalustega) selle uue Exide enda Smartlaadijaga.

Ka ajalised toimingud on ikka neetult kõvasti erinevad:
Exide 3DX premium Carbon Boost aku:
A. konkurendi Smartlaadija:
- laadimispinge: tõus kuni 14,7V (AGM režiimi laadimispinge),
- seejärel, üsna koheselt langetati pinge "säilitus-hoolduspingele" 13,6V.

B, Exide Smartlaadija käitumine:
1. laadimispinge tõus kuni 14,7V
- nüüd, säilitati seda pinget 2 tundi.

2. Nüüd langetati laadimispinge väärtusele 14,5V.
- nüüd, sellel pingel kestis laadimine: 9 tundi.

3. Ja nüüd, lõpuks, pärast 11 tunnist laadimist:
- langetati pinge "säilitus-hoolduspingele" 13,8V.

Kui kellelgi on küsimus, miks laadimisaeg on nii neetult pikk,
- siis see tuleb väga väikse väärtusega laadimisvoolu kasutamisest laadmisel.
mA-d või siis kümned mA-d.
---------------------
Tibake siis natuke "akuhuumorit" kah:
- kunagi esitasin - lihtsalt info saamiseks ühele Riigifirmale aku-teemalise küsimuse.

Nüüd siis laekus umbes sellises sõnastuses vastus:
Et Eesti akuturul toimuv olla salastatud 70 aastaks. icon_cool.gif
- selle peale vastasin, et see, mis nad üritavad salastada, on tegelikult kenasti kirjas Euroopa Komisjoni ametlikes, avalikes, direktíivides.

Ning teise huumori-teemana - viisin siis selle valesti testimise probleemi realselt Autofirmani.
- ning neile tundus kummaline, et miks 12,4V-12,8V pinge mõõtestend "äkki eksib kui mõõdab 13,2V pingega akut". icon_cool.gif
Lubasin lahkelt, et kui kunagi viitsin, siis lähen kohapeale ning "maalin natuke pilte ja graafikuid", et tehnikud aru saaksid miks nad ei saa õigesti mõõta 13,2V akusid, ilma et oleksid ostnud täiesti uue ning palju kallima Test-stendi.
-----------------
Paar "mittemeeldivat" leidu veel:
A. See uus Exide "odav-Smartlaadija".
- kui Exide 3DX aku on "väga tühi": Süvatühjenenud aku, siis:
- tuleb teha kaks järjestikust laadimist kuna enne kui tühi aku täis laetakse.
Ning mõlemal korral laetakse erineva Algoritmiga ning kokku on laadmisaeg kusagil 25-30 tundi.

B. Jäi silma üht-teist ka Varta autoakumaailmast - tundub, et samuti allutakse siis Euroopa Komisjoni "survele" icon_cool.gif - lõpetada vedelal kujul happe kasutamine ning vähendada oluliselt plii koguseid:
- igatahes on osades Varta akudes samuti kasutusel "plii-võrk" - samamoodi nagu on see ka Exide 3DX akudes.

- hetkel ei leia uuesti üles, kuid Varta hoitatus oli selline:
1. kui Varta aku on sügavtühjenenud, siis selle akuga autot käivitada ei tohi.
2. Ja kui käivitatakse, siis Varta süvatühjenenud akuga saab sõita ainult - oli vist - 900 meetrit.
- kui leian selle Varta lingi üles - siis panen selle siia üles. Seal on nii juttu kui pilte sellest süvatühjenemis-probleemist.
-------------------
Edit: uurisin paari Autofirma seisukohti ning tegin läbi Rollimängud.
- nii Autofirma juhi oma
- kui Autofirma tehniku / elekttriku oma

Ning näha on paar üsna kindlat "murdumatut" seisukohta - nagu oleks "aeg pöördunud tagasi nii 20-30 aastat".
1. Meil "savi" sellest Euroopa Komisjoni Direktiivist - meie oleme eestlased ja meil on ikka kõik samamoodi nagu 20-30 aastat tagasi.
2. Ja meil on ükskõik autoomanikest - nad nagunii ei julge kusagile kaebama minna kui on kas vale aku või selle vale laadimine või vale diagnostika.
----------------------
- aga eks nii ka see üsna kindlasti on - kuna olen näinud ainult ühte Autoomanikku kes pärast akuvahetust nägi, et Värk vale ning siis otseselt Kohtuga ähvardades Maaletoojani välja jõudis.
- ning kelle autos siis kibekähku vale aku asendati Kaltsiumakuga.
PS: On mu oma tuttav, praegu, külmade ilmadega sõidab siis nii, et laeb praegu iga öösel akut minu poolt laenatud Smartlaadijaga, pingega 15,2V.
- põhjus - autogeneraator, mis on mõeldud WET-aku laadimiseks, pingega 14,3V, ei suuda korralikult laadida Kaltsiumakut mis tahab saada laadimiseks 16V. Seega, see 15,2V on siis selline "küla keskmine"... icon_smile.gif
----------------------
Edit:
Tegin siis vahepeal, toas, Exide Premium 3DX akuga veel natuke "labori-katseid" icon_cool.gif ja "põletasin katsetuste käigus spetsiaalselt maha" natuke elektroonikavidinaid, et näha kuidas elektroonikale meeldib siis nii "tühjenenud aku" kui ka "süvatühjenenud moodsa aja aku".
PS: tegemist on "mõne euroste vidinatega", nii, et materiaalne kahju kõvasti väiksem kui samalaadsete vidinate põlemine auto peal. icon_cool.gif

Ning tulemuseks avastasin selle, mida ka ammu olen kahtlustanud - neile, Euroopa Komisjoni nõuetele vastavatele, akudele - kui need on siis formeerimata-stabiliseerimata ja õige pineni laadimata - ei meeldi ka see, kui autos korraga lülitatakse tööle Suurkoormus (lambid, küte). Ühesõnaga - kõik see siis mis lülitatakse tööle pärast signalisatsiooni mahavõtmist.

Edasi: uurisin ka ühe auto elektriskeemi, meie autoga, arnane ning ka skeemist on tegelikult näha kaks asja:
A. kõik koormused lülituvad tööle korraga.
B. ja pole kasutusel mitte ühtegi filtrit ega muud lahendust mis piiraks sellist järsku vooluPiiki mille need tarbijad korraga tekitavad.

Nii, et kellel jamad majas - ning kes tunneb jootekolbi ning oskab elektriskeemi lugeda, siis tasub ehitada ja paigaldada LC-filtrid, et selliste vooliPiikide mõjusid vähendada.
--------------------------
Ja veel - kes otsib näidet mujalt kõrvale - siis näiteks kasvõi hõõglampidega prožektorid mis korraga süttides voolukaitse suudavad välja lüüa, järjestikku süttides aga mitte.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wordmc9
HV Guru

liitunud: 09.07.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.02.2018 11:53 vasta tsitaadiga

EFB aku siis vanale 72 aasta masinale ok ja see M aku 2002 Audile ?
_________________
kui soovid "intressita " laenu siis tagasimaks on 200%

Kui ei suuda pakki kiiremini teele panna enne ülekannet, pole ettemaksu mõtet nuiata icon_biggrin.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 22.02.2018 15:14 vasta tsitaadiga

Edit:
Tegin ka konkreetse pildi sellest mida siis ei kannata välja tänapäevased, moodsad, Euroopa Komisjoni nõuetele, vastavad "Poolkuivad (DryWET) Exide 3DX tehnoloogial baasnevad akud.
- erinevus ongi siis vanatüübilistest WET-akudest see, et kui WET-akud olid "silmini" täis topitud pliid ning hapet, siis EK-tingimustele vastavates Dry-WET akudes on plii asemel "pliivõrk" ning suurest happekogusest on järgi ainult "pisike piisake". icon_smile.gif

Ja sellest tulebki, et kui vanatüübiline WET-aku ka tühjana kannatab edukalt välja järsku Peak-koormust (lambid, küte) (pildil punane), siis DryWET aku aga mitte.
Ning siis LC-filter suudabki sellist Peaki "siluda". Üsna tavaline Põhikooli füüsika, iseasi miks autotootjate insenerid pole füüsikatundides käinud. icon_smile.gif
Pilt siis kah:


PS: Mis aga puutub Starterisse, mille kaela tavaliselt "see probleem määritakse", siis Starter on Mootor, seega on tema käivitus "kolmnurk-Peak".
-----------------------
Edit: Kuna eile oli "juba ilus suvepäev" icon_cool.gif , siis külastasin, kahe kuu möödudes, garaažis olevat autot. Temperatuur: 5 kraadi.

Kontrollisin oma ideed kas saab koormuste paralleelselt, korraga toimuvat, Kooslülitamist jagada mitmeks, järjestikku toimuvaks lülitamiseks.
Täiesti oli üks, kuid kergelt tüütu variant, olemas.

Signalisatsioon maha.
1. kõigepealt "kaasreisija ukse" avamine.
2. seejärel alles juhiukse avamine.

Ning auto signalisatsiooni alla panekul täpselt vastupidi:
1. kõigepealt juhiuks kinni.
2. siis kaasreisija uks kinni.
Ning alles nüüd signalisatsioon peale.

Igattahes oli selline versioon akule ikka väga meeltmööda. icon_smile.gif
-----
Sellele Exide 3DX akule läks siis peale Exide enda Smartlaadija ning näha oli, et käivitus veel hoopis teistsugnue laadimis-algoritm, mida ma veel varem näinud pole, kuid käitumise järgi võttes:
- suudab Exide akut laadida ka siis kui see aku on ühendatud autoga.
- mitte ei käitu nii nagu Konkurentide omad kus Smartlaadija - sellises olukorras: aku autoga ühendatud - teeb ainult hoolduslaadimist.
-------------------------
Edit: nüüd on mul siis olemas majapidamises ka aku, mida Exide ise otse soovitas vanema auto korral kasutada:
EFB 3DX Start-Stop aku.
- tehase säilituspinge on tal 12,55V.
- ehk siis pinge mille kohta Exide ise kirjutab:
kõigepealt lae aku täis, siis alles mine sõitma. Vastasel juhul "söövad" autos olevad tarbijad ära selle juurdelaetava pinge. icon_smile.gif
PS: üks tähelepanek veel, ei tea kas see kunagi ka Eestisse jõuab:
osades Euroopa Liidu riikides on selliste EFB akude garantii 4 aastat, mitte enam 2 aastat.

See aku saab siis homme peale Exide enda Smartlaadija, eks siis ole näha millist laadimisalgoritmi kasutatakse ning mis pingeni täis laetakse. Tõenäoliselt on pinge samuti 13V ning üle selle.
- see 13V on järjest rohkem leviv info ka välismaal.
Grid-aku (pliivõrk): pinge üle 13V: aku on täis, ei vaja juurdelaadimist.
Grid-aku: pinge alla 13V: aku on tühi, vajab juurde laadimist.
-------------------------
Edit: Nii, paar infot siis lisaks:
1. Exide Smartlaadija oli garaazis, autoga ühendatud aku küljes:
- temperatuur garaažis: +5 kraadi.
- Exide Smartlaadija laadimis-säilituspinge sellel temperatuuril: 15,2V.
Tegemist siis Automaatselt töötava temperatuurikompensatsiooniga ning sellele vastava pinge valikuga.

+15,2V temperatuuril +5 kraadi näitab siis seda, et "talvine laadimispinge" algab juba alla 10 kraadi.
Mitte enam alla 0 kraadi - nagu varasemalt levinud oli.
-------------
2. Edasi - oli see Smartlaadija toas, temperatuuril 22 kraadi, asuva Exide 3DX EFB aku küljes ning tegi sellele akule Kohustusliku Esimese Laadimise. Exide enda Laadimisjjuhend: kõigepealt esimene laadimine, siis alles aku auto külge.

Laadimiskestus: 9 tundi. icon_cool.gif beer_yum.gif
Nii, et uued Exide 3DX Grid-akud nõuavad väga mehist kannatust, enne kui aku tegelikult laetud saab ning siis alles saab autoga sõitma minna. icon_cool.gif
------------
Edit:
Lisaks siis: Laadimine on lõppenud +12 tundi Kohustuslikku säilitussega:
Akupinge pärast seda "pikka ooteaega:
13.06 DCV V

Välismaal liigub ringi üks uus tabel / klassifikatsioon - ei tea paljudele akutüüpidele see kõlbab, kuid Plii-võrku (Grid) kasutavatele akudele on tehtud "eraldi rida":
A. pinge üle 13V: aku ei vaja juurdelaadimist
B. pinge alla 13V: aku vajab lisalaadimist
-----------------
Pisike Edit:
Suhtlesin täna tuttavaga - kellel siis samuti vanakesel autol uue aja moodne aku ning kes selleks, et auto käima läheks selle külmaga:
- kuna tal pole aega aku laadimiseks a 10-12 tundi, siis on tal lahenduseks:
A. mootori- ning akusoojendi millega soojendatakse mootor ja aku temperatuurile 20 kraadi.
- ütles, et selleks kulub 2 tundi.
B. ning kotis kannab lisaks kaasas 3-e, USB-kujulist, Liitiumakul töötavat StardiAbi.
Ühtlasi kommenteeris, et see "kola kokku" maksis ikka neetult suure raha. icon_cool.gif

Sellele EFB akule tegin nüüd läbi siis ka Pliiplaatide Stabiliseerimise ja Formeerimise. Eks siis 24-48 tunni pärast ole näha mis pingele akupinge stabiliseerub.
See ongi siis nende uute akude kõige tüütum-pikem protsess, osade akutüüpide korral võib see ulatuda isegi 72 tunnini.
-------------------
Paar Pisilisa siis:
1. Kui hösti läheb, siis tehakse Exide akude kõikvõimalikud Tutvustus-müügireklaamid ringi, vähemalt Soome suunast tulevatel Exide akudel.
Ning lisandub siis see juurde, et:
- Akut ostes tuleb aku kõigepealt täis laadida, siis alles sõitma minna.
- Ning, et ainus, ideaalselt Õige Smartlaadija on siis Exide enda laadija.
Kui keegi tahab teada mis ta niikaua - 9 tundi teeb icon_cool.gif , kui aku laeb - siis, eks vahepeal suusatab või jalutab männimetsas. icon_cool.gif

2. Ning teise teemana - see võib tunduda samasugune Ulme kui oli omal ajal Lutheri "Kirikupööre" - kuid kui teha täpselt ühesuguseid koormamis-laadimisteste kümnete kaupa Exide uute 3DX akudega ja Exide enda Smartlaadijaga,..
..siis kipub jääma mulje, et nendesse uutesse Exide akudesse on sisse topitud "Exide ID-Chip" ning siis Exide enda Smartlaadija saab selle "ID-Chipi" käest info, et tegemist on Exide enda akuga.

Automeestele -autoelektrikutele on selline teema-idee kindlasti "kauge ja utoopiline Kosmos" icon_smile.gif kuid elektroonikuna poleks selles mitte midagi uut. Kõiksugu vahelduvpingelist infot-signaale on võimalik täiesti edastata paralleelselt alalisvooluga. Ning seda osatakse teha oma 50 aastat või ka rohkemgi. beer_yum.gif

Igatahes, kui on olemas ning kasutusel "Exide ID-Chip", siis see seletaks loogiliselt lahti paljud kummalised "laadimismustrid" nii laadimisel "laua peal" kui laadimisel autos, Exide enda Smartlaadijaga.
Küll võib sellega kaasneda peagi see, et sama lahendus võetakse kasutusele ka Konkurentide akudes ning siis võib tõepoolest ees oodata see, mida olen ennustanud icon_smile.gif - et igat autoakut saabki laadida ainult mingi kindla Smartlaadijaga.
Nii nagu on näiteks kasvõi laptoppide juures kus kontrollitakse, et kas kasutad õiget laadijat või mitte.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pinkman
Kreisi kasutaja

liitunud: 05.09.2003




sõnum 22.02.2018 15:29 vasta tsitaadiga

Väga huvitav jutt akude kohta.Omal 2017 renault grand scenic 1.5 diisliga millel lasin peale panna webasto.Millist laadijat oleks siis sellise asjal vaja.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 24.02.2018 10:24 vasta tsitaadiga

Hetkel on ikka see hämmastav mismoodi lp. Eesti Autojuhid käivad ringi kinniste silmadega ja on kusagil "pilvedes" ja kohe mitte ei suuda Akupoes või Autofirmas märgata, et vananenud tehnoloogiaga WET-akud on Helesinine mälestus ning millele Euroopa Komisjon, järgmisel aastal, lõplikult "vee peale tõmbab". icon_cool.gif

Hakake harjuma - pole enam olemas paksust pliist ämbreid mis on silmini hapet täis valatud.
--------------------
Exide akudest veel natuke.
Kuna lubatakse "super-külma" icon_cool.gif , siis tegin kahele Exide akule, üks Premium Carbon Boost ning teine EFB, katse kumb paremini koormust kannatab ning kiiremini laadimisega keemilise reaktsiooni tekitab.

Võitja oli igatahes EFB-aku, keemiline reaktsioon on kiirelt koheselt algav, samas kui Carbon Boostil võttis see toiming rohkem aega.
Tõsi, EFB kaalub oluliselt ka rohkem, see tähendab siis oluliselt rohkem pliikogust ning happekogust selle aku sees.

Seega, karmimates oludes, karmimate masinate, kasvõi põllutöö- ja metsatöömasinate korral võib tekkida olukord kus EFB-aku on ning jääbki ainult ainsaks akuvalikuks millega "vanamoodsat WET-akut" asendada.
-------------------
Edit: Eespool kirjutasin, et vähemalt Exide uute 3DX (Pliivõk) akude korral - kui aku pole silmini täis laetud ning stabiliseeritud pliivõrk-plaatidega,:
- siis on kasulik kõikvõimalikud koormused hajutada laiali, mitte lubada nende rakendumist korraga.

Nüüd. lubatud suurte külmade tulekul sai huvi pärast paari vanema autoga katsetatud sellist "hajutamist" ning jäi silma vähemalt üks variant - on tüütu -kuid töötas kõigi nende autode korral.
Ehk on kellelgi abiks kui on suur külm, aku külma tõttu "silmini tühi".

1. signalisatsioon maha
2. seejärel. kõigepealt kas kõrvalukse või pagasniku avamine.
3. nüüd alles juhiukse avamine.

4. Ja nüüd siis käivitamine - avatud ustega.
5. Kui auto on käivitunud, siis alles autouksed kinni - ja sõitma. icon_cool.gif beer_yum.gif

Selle versiooniga tekitatakse olukord kus kõikvõimalike ustemagnetite ning valgustuste jms, suurtarbijate voolupeak ei oleks täpselt ühel ja samal ajal.
See on muidugi kummaline, et kõikvõimalikud "kuulsate autofirmade" Autoinsenerid - projekteerijad pole tulnud nii lihtsa asja peale:
alati hajuta koormused laiali, mitte ära luba ühe, hiilgesuure-võimsa voolutõuke (voolu Peak) tekkimist.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa ei või manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.