12.11.2017 17:09:49
Ülevaade: Yi Ultra autokaamera
Yi on Hiina juhtivamaid kaameratehnoloogia tootjaid ja innovaatoreid. Yi Ultra on nende järjekorras teine autokaamera, olles seekord suuteline filmima 2.7K resolutsioonis materjali.
Yi on Hiina juhtivamaid kaameratehnoloogia tootjaid ja innovaatoreid. Suuri laineid on löönud Yi oma seikluskaamerate seeriaga, muuhulgas Yi 4K+ on maailma esimene seikluskaamera, mis filmib 4k resolutsiooni 60 kaadrit sekundis. Lisaks on neil valikus mitmeid smart valvekaameraid ja peeglita Micro Four Thirds sensosriga kaamera. Lisaks tõid nad turule koostöös Googlega arendatud Yi Halo VR kaamera mis suudab filmida 8K x 8k stereoskoopilist VR sisu @ 30fps. Kõiki Yi tooteid iseloomustab väga hea hinna ja kvaliteedi suhe.
Yi Ultra on nende järjekorras teine autokaamera, eelmise aasta Yi Dash autokaamera oli põhimõtteliselt seilkuskaamerast minimaalselt ümberkohendatud autokaamera ja oli suuteline filmima Full HD-d kuni 60 kaadrit sekundis. Selle aasta kaamera puhul on näha, et kaamera on spetsiaalselt arendatud autokaameraks, kujundus on muudetud vähem silmatorkavaks ning objektiiv on liigutatud kaamera keskele. Lisaks muutustele välimuses on nüüd võimalik uue kaameraga filmida kuni 2.7K ehk siis 1520p-d 30 kaadrit sekundist, valikus on ka 1440p @ 30fps ja 1080p @ 60 fps.
Lisaks on muudetud natukene ava suurust vana kaamera 1.8.alt 1.9ale ning vaatenurk on uuel kaameral 140 kraadi, võrreldes vana kaameraga millel oli vaatamisnurk natukene liiga lai ehk 160 kraadi, tekitades suuri moonutusi.
Tegemist on tootega mis on mõeldud Euroopa/Usa turule, seega kogu info pakendil on inglise keeles.
Koos kaameraga sai kaasa rohkem nodi, kui oleksin arvata osanud, ise ootasin lisaks kaamerale iminapaga kinnitust ja laadimiskaablit(3.5 meetrit!), aga lisaks neile on veel kaasas lisa liimitav kinnitus klaasile, kahe USB pordiga laadija, ning tööriist juhtme peitmiseks auto plostri alla/taha. Laadija ise on üllatavalt asjalik, eriti väike, ning suhteliselt pädeva laadimiskiirusega (max. 2.4A ühest pordist, või kokku 3.4 A kui kasutusel mõlemad pordid). Kõige suurema üllatusena leidus pakendist ka 16 gigabaidine Micro SD mälukaart. Pakendis on ka põhjalik ingliskeelne kasutusjuhend.
Kaamera on tumedast plastist, esiküljel on kasutatud samasugust nn. süsinikkiu mustrit, nagu ka nende seikluskaamerate lipulaeval Yi 4K+ puhul. Ise pole just kõige suurem carbon mustri fänn, kuid selle kaamera puhul pole sellega üle pingutatud, lisaks annab see kaamerale suhteliselt märkamatu välimuse mis tähendab, et jättes kaamera ööseks autosse, ei torka see silma. Kaamera lääts/objektiiv on paigutatud keskele. Objektiiv ise koosneb kuuest klaasläätsest see omadus ise annab juba eelise odavamate kaamerate ees.Objektiivi alaosas on kõlar. Kaamera ülalaosas on standardne veerandtolline statiivikeere, lisaks on seal nagu ka alaosas võre, mille kaudu jahe õhk kaamera sisemust jahutama pääseb. Paremal küljel on Micro-USB pesa, nupp taaskäivitamiseks, ning mälukaardi pesa.
Kaamera tagakülge domineerib 2.7 tolline LCD ekraan resolutsiooniga 960*240 , ning kuna tegemist pole puuteekraaniga siis selle all 4 nuppu kaameraga suhtlemiseks ja valikute tegemiseks. Lisaks on tagaküljel 2 märguande LED-i ja mikrofon.
Seadete menüüst on võimalik valida resolutsioon (720p@30fps, 1080p@30fps, 1080p@60fps, 1440p@30fps, 1520p30fps), mikrofon sisse/välja, kokkupõrke sensori reageerimistugevus, kui kiiresti ekraan välja lülitatakse, ekreaani eredus, wifi sisse/välja,
mälukaardi formaatimine, tehaseseadete taastamine, kuupäev/kellaeg, sisse/välja lülitamise hääled, klahvi hääled, driving report sisse/välja, lainurga moonutuse vähendus, keelevalik, häälkäsklused, ning teave seadme kohta.
Kuna seadmel on sisseehitatud WIFI, siis saab ka kõiki neid seadeid vahetada ka rakenduse kaudu, lisaks saab rakenduse kaudu soovi korral eemaldada YI brändingu video nurgast, ning ka ajatempli video alaosast.
Loomulikult saab rakenduse kaudu telefoni streamida filmitud materjali ning soovi korral saab selle telefonisse laadida.
Kuna tegemist on mu esimese autokaameraga siis ei olnud mingeid erilisi ootusi videokvaliteedi kohta. Päevavalguses on 2.7k resolutsioonil piisavalt detaile, et näeks näiteks auto numbrimärki ka kaugemalt. Ka pimedas filmitud materjali kvaliteet on parem kui arvasin, on küll näha märke mürast, kuid seda oli oodata nii väikselt sensorilt.
Ka kaamera kasutamine on lihtne, kaamera käivitub automaatselt kui vool jõuab sigareti süütajasse, ning lülitub välja kui voolu enam peale ei tule. Rakendus on lihtne ja arusaadav, lisaks võimaldab, see veel videoklipi enne telefoni allalaadimist kärpida, mis teeb allalaadimise kiireks. 2.7K-ga filmitud klipp on 160 megabaiti, pluss 20 megabaidi suurune madalama kvaliteediga versioon samast failist, mida kasutatakse streamimisel. Kaamera loob iga minuti järel uue faili ning mälukaardi täitumisel kirjutab need alatest vanemast failist üle. EMR nuppu vajutades filmitud failid salvestatakse eraldi ja neid üle ei kirjutata.
Hinna poolest on küll kaamera kallim kui noname Hiina tootjate kaamerad, kuid antud kaamerat ei tahaks nendega ühte patta pista. Yi Ultra puhul on tegemist kvaliteetse tootega ning ka pildi kvaliteet on hinnale vastav. Ainsa miinusena võiks välja tuua sisseehitatud GPS.i puudumise kuid rikkalikult varustatud müügipakend korvab selle.
Yi Ultra on hetkel saadaval Amazonist läbi Yi ametliku poe, ise tellisin kuu tagasi läbi Saksa Amazoni, hetkel sealt miskipärast nad Eestise ei saada. Hind on koos postiga ca. 130 eurot.
GPS puudus on siiski pluss.Sest tavaliselt ikka ületad kiirust.Kuid GPS selle kõik salvestab.Avarii või probleemi korral oled politseile kerge saak kui politsei uurib sinu pardakaamera andmeid.Kirjutab trahvi kiiruse ületamise eest kohe välja.
GPS puudus on siiski pluss.Sest tavaliselt ikka ületad kiirust.Kuid GPS selle kõik salvestab.Avarii või probleemi korral oled politseile kerge saak kui politsei uurib sinu pardakaamera andmeid.Kirjutab trahvi kiiruse ületamise eest kohe välja.
Kummaline on muidugi eeldada, et devean tavaliselt kiirust ületab ja et peaks korravalvureid hirmsasti kartma. Parandage mind kui ma eksin, aga ei usu, et pardakaameral oleva info järgi saaks kellelegi trahve välja kirjutada kui juba mõndade tavaliste kiiruskaameratega ei olnud selleks vahepeal seaduslikku alust.
Trahve taatlemata seadmete info põhjal kirjutada ei saa. Küll aga võib kindlustus oma otsust muuta, aga neile ei pea GPSi andmeid saatma ja vajadusel hindavad eksperdid avariieelse kiiruse ka ilma sinu andmeteta päris täpselt ära.
GPS puudus on siiski pluss.Sest tavaliselt ikka ületad kiirust.Kuid GPS selle kõik salvestab.Avarii või probleemi korral oled politseile kerge saak kui politsei uurib sinu pardakaamera andmeid.Kirjutab trahvi kiiruse ületamise eest kohe välja.
Kaugem tulevik võikski olla selline, kus kõik, ka autod oleks 24/7 jälgimise all. Ja kui kuskil ületad kiirust, siis hakkab kohe kontolt raha vähemaks tiksuma. Mida rohkem ja mida kauem kihutad, seda kiiremini hakkab raha vähemaks minema!
Tundub igati asjalik toode, oskab keegi soovitada odavamat toodet kingituse tegemiseks, pole GPSi vaja?
Kasvõi Yi-lt endalt nende eelmise aasta autokaamera, ei filmi küll 2.7K-d vaid 1080p@60FPS. Videokvaliteet on antud hinnaklassis vast üks parimatest, ka sellel kaameral on sisseehitatud WIFI ning muud samad funktsioonid mis Yi Ultra kaameral.
Või veel odavam võimalus Xiaomilt nende autokaamera, kaamera on ise küll Hiina keeles kuid Google Play Stores on olemas ingliskeelne rakendus. Kvaliteedilt peaks olema suhtelislt võrreldavad kaamerad.
Hetkel Gearbestis vaid 32 eurot, https://www.gearbest.com/car-dvr/pp_615460.html?lkid=11906795 (refferal link)
Enamus autokaameraid ei toeta kuigi suurt mälukaarti, kuidas selle mudeliga lood on, kas suuremat kui 64GB mälukaarti toetab. _________________ CPU Power (Watt) Protsessorite voolutarve Pentium D 805 (4.1GHz) Full Load 474W
Nende Hiina autokaameratega on nii et kõik hindavad video kvaliteeti ja muid omadusi.Aga töökindlust ei hinda mitte keegi.Suvel on autos päikese käes temp. +50 kraadi.Talvel on jälle miinuskraadid.Ehk siis kaamera töötab väga rasketes oludes.Saad müüjale oma positiivse hinde ära anda ja 3-4 kuud hiljem see kaamera ei tööta enam.See on üsna tavaline.
Nõustun, seepärast ei tasugi nn. noname kräppi osta, Yi sinna kindlasti ei liigitu.
https://www.yitechnology.com
Julgeks vastu vaielda.Tuttav ostis Yi action kaamera.Tõmbas uuenduse kaamera peale mille peale kaamera tarkavara kinni jooksis ja oligi kõik.Siis ootas mitu kuud kui teistel sama viga tekkis.Siis mingi pool aastat hiljem lasti välja mingi parandus.Aga praktiliselt pool aastat seisis kaamera sahtlis.
Täpsel sama "kõva" tegija on SJCAM.
Nõustun, seepärast ei tasugi nn. noname kräppi osta, Yi sinna kindlasti ei liigitu.
https://www.yitechnology.com
Julgeks vastu vaielda.Tuttav ostis Yi action kaamera.Tõmbas uuenduse kaamera peale mille peale kaamera tarkavara kinni jooksis ja oligi kõik.Siis ootas mitu kuud kui teistel sama viga tekkis.Siis mingi pool aastat hiljem lasti välja mingi parandus.Aga praktiliselt pool aastat seisis kaamera sahtlis.
Täpsel sama "kõva" tegija on SJCAM.
Paneme siis teadatuntud gopro samasse patta. Tean samuti juhtumit, kus peale "õnnestunud" update kaamera telliseks muutus.
Aga see selleks.
Kuidas ekraaniga on, saab (automaatselt) välja lülitada või särab kogu aja? _________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Default on, et pärast 1te minutit lülitub välja, valikus veel 5,10 või always on, aga vaata ülevalt, nägin vaeva ja tegin kõikidest setingutest gifi ; D
Default on, et pärast 1te minutit lülitub välja, valikus veel 5,10 või always on, aga vaata ülevalt, nägin vaeva ja tegin kõikidest setingutest gifi ; D
Kas teravustab ka klaasil olevatele vihmapiiskadele?
Ei teravusta, fikseeritud fookus peaks olema.
Kuna seade kasutab telefoniga suhtlemisel bluetoothi asemel Wifi signaali. Siis oli täna positiivseks üllatuseks, et maja ees oleva autoga (aknast ca. 25m) sai telefoni kaudu ilma probleemideta ühenduse. Muidugi eeldab seda, et sigaretisüütajas on vool sees ka peale süüte välja keeramist. Akust igatahes 24 tunniga jagu ei saanud.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.