tuletan kaasratturitele meelde, et märg asfalt ja puulehed teel võib osutuda valusaks komboks. sain just omal nahal tunda kui 50kmh küljega asfalti katsusin.
Tere! Kuulsin kõlakat, et keegi Eesti idufirma on teinud kokkuvolditava pedaalidega elektriratta. Ja see ei ole Stigo vaid pedaalidega variant.
Kas keegi teab palub? Aitäh!
Pole küll iseehitamise teema aga abi vaja ootamatu vea põhjuse tuvastamiseks. Nimelt ei reageeri mootor enam nn gaasi vajutmisele (põidlahoob). Vahel korraks küll nagu üritaks tööle hakata kuid samas enam mitte. Hommikul selle rattaga tööle sõites algul probleeme polnud kuid peale esimest pidurdamist algasid probleemid. Piduri hoob jäi peale lahtilaskmist poolde asendisse kinni ja ei liikunud oma algasendisse tagasi nagu peab. Pidurihoova tagasilükkamisel hakkas mootor taas tööle. Kuid nüüd õhtul töölt koju sõites ei tahtnud mootor enam üldse koostööd teha. Ei aidanud ka pidurihoova liigutamine, kontrolleri koputamine ega ühenduste liigutamine. Gaasi vajutamisel oli kontrollerist kuulda korraks vaid tiksuvat heli. Aku oli täis, voltmeeter näitas ligi 40 volti. Nii et mul tuli koju vändata. Huvitav tähelepanek oli seejuures see et kuigi lülitasin aku välja koju vändates siis ratta tuled põlesid sõidu ajal (seisma jäädes kustusid). Seega nagu mootor toimis generaatorina ja andis süsteemi voolu tagasi väntamise ajal.
Oskab keegi pakkuda mis viga võib olla? Kas pidurihoova anduri viga? Või on viga pigem mootoris või kontrolleris?
Lisan veel seda et mootor ja ühendused on niiskuskindlad. Ratas seisab öösiti välistemperatuuri käes ja täna hommikul oli esimene suurem öökülm. Antud mootor koos lisatarvikutega kasutusel alates maikuust, ehk enne pole öökülmadega kokku puutunud. Ratas seisis tööl oleku ajal soojas siseruumis.
Mootor koos kontrolleri ja muu artibuutikaga on Cyclotricity toodang. Mootori võimsus 250W, tööpinge 36 volti. Mootor on harjavaba.
Pole küll iseehitamise teema aga abi vaja ootamatu vea põhjuse tuvastamiseks. Nimelt ei reageeri mootor enam nn gaasi vajutmisele (põidlahoob). Vahel korraks küll nagu üritaks tööle hakata kuid samas enam mitte. Hommikul selle rattaga tööle sõites algul probleeme polnud kuid peale esimest pidurdamist algasid probleemid. Piduri hoob jäi peale lahtilaskmist poolde asendisse kinni ja ei liikunud oma algasendisse tagasi nagu peab. Pidurihoova tagasilükkamisel hakkas mootor taas tööle. Kuid nüüd õhtul töölt koju sõites ei tahtnud mootor enam üldse koostööd teha. Ei aidanud ka pidurihoova liigutamine, kontrolleri koputamine ega ühenduste liigutamine. Gaasi vajutamisel oli kontrollerist kuulda korraks vaid tiksuvat heli. Aku oli täis, voltmeeter näitas ligi 40 volti. Nii et mul tuli koju vändata. Huvitav tähelepanek oli seejuures see et kuigi lülitasin aku välja koju vändates siis ratta tuled põlesid sõidu ajal (seisma jäädes kustusid). Seega nagu mootor toimis generaatorina ja andis süsteemi voolu tagasi väntamise ajal.
Oskab keegi pakkuda mis viga võib olla? Kas pidurihoova anduri viga? Või on viga pigem mootoris või kontrolleris?
Lisan veel seda et mootor ja ühendused on niiskuskindlad. Ratas seisab öösiti välistemperatuuri käes ja täna hommikul oli esimene suurem öökülm. Antud mootor koos lisatarvikutega kasutusel alates maikuust, ehk enne pole öökülmadega kokku puutunud. Ratas seisis tööl oleku ajal soojas siseruumis.
Mootor koos kontrolleri ja muu artibuutikaga on Cyclotricity toodang. Mootori võimsus 250W, tööpinge 36 volti. Mootor on harjavaba.
Kirjeldusest oletan, et tegu on otseveomootoriga või kinnikiilunud siduriga planetaarülekandega rummumootoriga, et toimib generaatorina (endalgi samasugune kogemus rummumootori ja rekuperatsiooni võimaldava kontrolleriga, veeretakistust väga ei mõjutanud, kuid tuled pani põlema ka ilma akuta). Kirjelduse järgi pakuksin, et pidurihooval asuv cutoff lüliti on lõplikult kinnikiilunud ja seetõttu gaasihoovast tulevat signaali kontroller ei rakenda. Soovitan proovida pidurilüliti juhtme pistikust lahti võtta ja proovida, kas seejärel massin uuesti töötab. Niiskus võib igasuguseid huvitavaid probleeme tekitada. Targem oleks mõõta voolud üle nii piduri-, kui gaasijuhtmetes, signaal peaks olema u. 4-5 volti. Mootor on tõenäoliselt korras, otseveomootoril on lühise korral väga suur veeretakistus ning kontrollerid küpsevad pigem tavaliselt suure koormuse ja aeglase sõidu puhul(mäkketõus vms), mitte seistes, samas kontrolleri viga välistada ei saa. Igal juhul tundub, et aku ja mootor, mis on kogu komplekti kallimad komponendid, on terved.
Aitäh vastamast. Tegu on jah otseveomootoriga. Ise ka mootori lühist ei kahtlusta sest vändata on suhteliselt kerge. Kui aega saan siis uurin asja lähemalt.
EDIT: Tundub et sain toimima vähemalt selleks korraks. Liigutasin üht pidurikaabli pistikut ja asi hakkas toimima.
Infot nati aku kohta:
NCR18650A 3100mAh 3,5 aastat kasutatud
Tsükleid ~200x 5-100%
Nüüd mõõtsin mahutavust on kadunud ainult ~4% kõigil seitsmel
Kasutatud taskulampides.
DVDRW, oleks huvi, ilmselt mahuks 200-300 elementi mulle rattasse kuid päris ise ei tahaks akupaki ehitust ette võtta. Honda Grom raam (ametlik koopia, ainult elektrikas), võimalik täitsa et lööks kampa kui muu aku osaga ka välja aitaksid _________________ next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine
Lecktor - 3D printerid ja lisatarvikud, Voron, Prusa jne
DVDRW, sõiduki enda andmed spoileris. Kui lisaks vahemaale mis hetkel tavel on ca 15km ja suvel ca 30km saaks ka kiirust tõsta oleks vahva. Raam ise kannatab kuni 160km/h, seega võib lisaks akupakile asendada ka kontrolleri ja miks mitte ka mootori enda. Hinnanguliselt mahub sinna akualasse suurusjärgus 300 18650 elementi olenevalt paigutusest.
Spoiler
Motor rated power: 1500W, BLDC
Maximum Power: 2100 W
Maximum Speed: 60 km/h (45km/h easily, rest is slow)
Controller Current Rating: 40A
Battery Type: Acid gel battery, 12V18AH*6
Wheel Base: 1204 mm
Bike weight with battery: 120 Kg (6 pcs battery weight 43.2 Kg)
Brake (Front& Rear): Dual Disc Brake
Battery Charging: 6-8 hours
Meter: Digital Meter
Light: LED Dual Spotlight
Pedals Material: Aluminium
Shock Absorber(Front&Rear): Inverted&Independent
_________________ next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine
Lecktor - 3D printerid ja lisatarvikud, Voron, Prusa jne
DVDRW, sõiduki enda andmed spoileris. Kui lisaks vahemaale mis hetkel tavel on ca 15km ja suvel ca 30km saaks ka kiirust tõsta oleks vahva. Raam ise kannatab kuni 160km/h, seega võib lisaks akupakile asendada ka kontrolleri ja miks mitte ka mootori enda. Hinnanguliselt mahub sinna akualasse suurusjärgus 300 18650 elementi olenevalt paigutusest.
Spoiler
Motor rated power: 1500W, BLDC
Maximum Power: 2100 W
Maximum Speed: 60 km/h (45km/h easily, rest is slow)
Controller Current Rating: 40A
Battery Type: Acid gel battery, 12V18AH*6
Wheel Base: 1204 mm
Bike weight with battery: 120 Kg (6 pcs battery weight 43.2 Kg)
Brake (Front& Rear): Dual Disc Brake
Battery Charging: 6-8 hours
Meter: Digital Meter
Light: LED Dual Spotlight
Pedals Material: Aluminium
Shock Absorber(Front&Rear): Inverted&Independent
See on päris korralik toorik Tänapäevase aku peale viies saad päris ägeda asja omale. _________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
Miinimum 10A cellid peaks siis olema.
Odav ja kindel oleks ehk Panasonic 18650PF 2900mAh
Kui max rangei tahta siis ehk maailma kõige suurema mahutavusega 18650 Samsung 3500mAh 18650-35E 10% rohkem sõiduulatust aga ~20% kallim. (3,6 kWh aku )
Samsung 20A cell 18650-25R 2500mAh oleks tõenäoliselt kõige pikema elueaga. Ja kannatab kiiremat laadimist 1h.
Pead arvestama >1000€-ga sellise akupaki ehitamisel.
Mul läks 1200€ 396 elementi jalgratta kolmnurka aga tasus 7 kuuga ära
DVDRW, suudad kuidagi chademo laadija külge vägistada sellele akupakile lisaks? _________________ next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine
Lecktor - 3D printerid ja lisatarvikud, Voron, Prusa jne
DVDRW, uurisin seda, leidsin jaapani specci kuidas külge ühendada. pmst oleks vaja kahte suurt akupakki mida parallelselt laadida. Chademo laadijad eestis koormuseta on pinge max 500VDC, laadides sõltuvalt koormusest 380-400VDC (reaalsed pinge ja vool on nähtavad ekraanil). Ehk speccijärgsele 50VDC peale ei suuda see Chademo laadija meil eestis langeda, seega on vaja rattapool siis maagiaga tegeleda. _________________ next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine
Lecktor - 3D printerid ja lisatarvikud, Voron, Prusa jne
Meil on ka mingi tavaline AC pistik. Aga hinnapoliitika on see mis põntsu paneb.
Rahaarvestus on ajaline ehk laed ratast 10x vähema kWh-ga ja maksad ikka samapalju
Ma laeks oma elektriatta 4kWh aku täis kodus ~60 sendiga. Laadimisjaamas läheks aga 9€ (2x1h).
15x kallim
viimati muutis DVDRW 20.11.2017 13:28:46, muudetud 1 kord
DVDRW, suurus siis puusalt tulistades: 36cm sügavust, 22cm laiust, 17cm kõrgust
ei saanud selle aku konfiguraatoriga väga hakkama, kolmas suuruse mööde puudub seal... _________________ next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine
Lecktor - 3D printerid ja lisatarvikud, Voron, Prusa jne
DVDRW, uurisin seda, leidsin jaapani specci kuidas külge ühendada. pmst oleks vaja kahte suurt akupakki mida parallelselt laadida. Chademo laadijad eestis koormuseta on pinge max 500VDC, laadides sõltuvalt koormusest 380-400VDC (reaalsed pinge ja vool on nähtavad ekraanil). Ehk speccijärgsele 50VDC peale ei suuda see Chademo laadija meil eestis langeda, seega on vaja rattapool siis maagiaga tegeleda.
Nn kiirlaadija võrgus pole väga mõistlik rahaliselt laadida. Asi läheb suht kulukaks, kuna aku on pisike.
Ruumalaga triiki täis arvutades läheks 623 elementi, Narvast Sõrve säärde kimaks ära küll ühe laadimisega
Aga kontroller, BMS jmsodi peab ka sinna mahtuma?
üritasin ära mappida kus midagi asub. aku möötmed on puhtalt akubay omad, mitte teiste asjde omad. _________________ next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine
Lecktor - 3D printerid ja lisatarvikud, Voron, Prusa jne
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.