Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Tomorrow
HV Guru
liitunud: 08.02.2006
|
19.11.2016 15:21:12
|
|
|
No kui 300€ eest saab i7 X99 lähedase jõudluse siis on päris hea. Pigem kardan, et madal klokk ja mitte eriti hea ülekiirendamine (4,2Ghz väidetavalt) saab komistuskiviks. Kaby Lake teeb kellade osas vist puhta töö.
Küll aga näen Zen-il võimalust selles osas mis puutub toimingutesse, kus on vaja palju tuumi samaaegselt nagu nt video renderdus vms. 8c/16t isegi kui see on madalama kella ja veidi madalama IPC-ga teeb kenasti ära inteli ajast ja arust 4c/8t prosedele makstes tsipa vähem ja enam, kui poole vähem, kui X99 8c/16t variandid.
Ehk siis neile kes tahavad võimalikult head IPC ja single core jõudlust kõrgetel kelladel jääb Intel peamiseks valikuks. Paraku siia kuuluvad enamus mängud.
Samas neile kes tahavad võimalikult palju tuumi saab Zen olema üsna magus pala.
Vaatame kas ma eksin või panen täppi. Paar kuud veel oodata.
|
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
londiste
HV Guru
liitunud: 23.04.2003
|
19.11.2016 16:48:45
|
|
|
kruvime aga haipi üles
tegelikult muidugi kaval liigutus. olgu kõlakad õiged või mitte, saab igasugustele inteli turundusvõtetele aasta lõpu (holiday season) osas sisse sõita.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 238 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
Insomnia
HV kasutaja
liitunud: 23.02.2005
|
20.11.2016 18:28:08
|
|
|
Tomorrow kirjutas: |
single core jõudlust kõrgetel kelladel jääb Intel peamiseks valikuks. Paraku siia kuuluvad enamus mängud.
Samas neile kes tahavad võimalikult palju tuumi saab Zen olema üsna magus pala. |
Ma olen sellega päri, mis puudutab dx11 mänge. Kui vaadata dx12 / Vulkan poole siis tuumad/lõimed skaleeruvad palju paremini, mis teeb isegi buldozerid mingil määral kasutatavateks. Seetõttu näen Amd-l isegi eelist lähitulevikus selles kontekstis.
Kõige suurem võimalus tundub roadmappe vaadates Amd-l Inteli ees 7nm Zen+, mida planeeritakse 2019. Intelil ei näe 7nm roadmappides veel kuskilt. Peale Kaby Lake on ju 3 generatsiooni 10nm veel tulemas. Ilmselt see on ka strageeline samm Amd poolt, et 10nm ohverdada 7nm kasuks.
Aga eks see on teoorias, elame näeme.
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
-kasutaja-
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.12.2007
|
|
Kommentaarid: 31 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
30 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
DeTHiCa.
HV Guru
liitunud: 13.01.2006
|
26.11.2016 18:08:31
|
|
|
tsitaat: |
Your ad blocker is interfering with the operation of this site. Please disable it or whitelist this site. Thank you. |
no, thanks
|
|
Kommentaarid: 144 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
136 |
|
tagasi üles |
|
|
Tomorrow
HV Guru
liitunud: 08.02.2006
|
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
-kasutaja-
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.12.2007
|
|
Kommentaarid: 31 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
30 |
|
tagasi üles |
|
|
sooty
HV veteran
liitunud: 12.06.2004
|
29.11.2016 22:10:17
|
|
|
Loodetavasti tuleb tõesti ok hinnaga ja ei ole ainult midrange prosed. Emaplaate peab vist tükk aega ootama? Poodlesin viimati 4a tagasi. Kui paaris nad tänapäeval käivad?
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
londiste
HV Guru
liitunud: 23.04.2003
|
29.11.2016 22:51:12
|
|
|
vaadates seda tabelit lähemalt:
- inteli prosed, eriti skylake kipub tabelis reviewdest ja muudest testimistest veidi halvemate (30-50p) tulemustega olema. skylake ja haswelli vahe on ~10%. praegu paistab, et kaby lake jätkab seda ~10% vahega + väike takti tõus.
- numbrid sr3-sr5 juures (küsimärgiga) näitavad kuni 10% võitu vastavalt i5 ja i7 ees. $150 sr3 on $235 i5 vastu enam-vähem heas positsioonis, $250 sr5 vs $330 i7 juba veidi halvemas.
- nendest numbritest on selgelt näha, et single-core perf peab olema ausalt öeldes masendav.
toredad prosed paljude tuumadega ja päris hea perfiga eeldusel et soft on väga hästi threaded. anubis tegeles siin mingite miljoni corega masinatega puhta arvutusjõu otstarbel, talle on kindlasti huvitav.
aga laiatarbeks - kurat, ma seda haipi ei julgeks kaasa teha, olukord ei ole väga roosiline.
võrdlusmomendi osas inteliga - kaby lake on lähemal. eriti kui sr3 launch on märtsis.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 238 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
29.11.2016 22:54:35
|
|
|
72t ei ole miljon :p
Aga 32c/64t ühe kiviga kõlab isuäratavalt.
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
Insomnia
HV kasutaja
liitunud: 23.02.2005
|
30.11.2016 03:27:37
|
|
|
londiste kirjutas: |
vaadates seda tabelit lähemalt:
- inteli prosed, eriti skylake kipub tabelis reviewdest ja muudest testimistest veidi halvemate (30-50p) tulemustega olema. skylake ja haswelli vahe on ~10%. praegu paistab, et kaby lake jätkab seda ~10% vahega + väike takti tõus.
- numbrid sr3-sr5 juures (küsimärgiga) näitavad kuni 10% võitu vastavalt i5 ja i7 ees. $150 sr3 on $235 i5 vastu enam-vähem heas positsioonis, $250 sr5 vs $330 i7 juba veidi halvemas.
- nendest numbritest on selgelt näha, et single-core perf peab olema ausalt öeldes masendav.
|
10% on asi väga kaugel kui rääkida skylake ja kaby lake IPC tõusust.
http://www.tomshardware.com/reviews/intel-kaby-lake-core-i7-7700k-overclocking-performance-review,4836.html
Kui seda eelmist artiklist midagi järeldada siis kaby lake skylake vahe on kõrgem takt suurema voolu hinnaga, IPC ei muutu.
Optimeerimistsüklist palju loota polnudki.
Murelikuks teeb Zen puhul suhteliselt tagasihoidlikud taktid, 3ghz sr7 vs 4ghz Kaby Lake i7-7700k. See ikkagi 25% vahe.
Ma loodan et sr5 ja sr3 puhul on ikka taktid kõrgemad. Muidu kõik märgid näitavad et IPC on väga hea.
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
Tomorrow
HV Guru
liitunud: 08.02.2006
|
30.11.2016 03:35:38
|
|
|
londiste kirjutas: |
võrdlusmomendi osas inteliga - kaby lake on lähemal. eriti kui sr3 launch on märtsis. |
SR7 Jaanuaris. SR3 ja SR5 Märtsis.
|
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
londiste
HV Guru
liitunud: 23.04.2003
|
30.11.2016 07:32:55
|
|
|
Insomnia, heast ipc-st on vähe kasu, kui kivide takt nii madal on.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 238 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
Vael
HV Guru
liitunud: 17.03.2013
|
30.11.2016 18:06:03
|
|
|
londiste kirjutas: |
Insomnia, heast ipc-st on vähe kasu, kui kivide takt nii madal on. |
TDP arvelt ikka saab kellata? Nad ajavad oma efficiency nüüd vist taga... Aga jah kui IPC samal tasemel Ivy Bridge, siis vanematele progedele küllalt ning ROTR, XCOM2, ME:C kõik kasutavad mõnuga CPU kõik (4) tuuma juba ära. Kuigi selle põhjal lisa tuumadest palju kasu ei paista olevat: http://www.tomshardware.com/reviews/multi-core-cpu-scaling-directx-11,4768-8.html
|
|
Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
|
Insomnia
HV kasutaja
liitunud: 23.02.2005
|
30.11.2016 18:09:34
|
|
|
londiste kirjutas: |
Insomnia, heast ipc-st on vähe kasu, kui kivide takt nii madal on. |
Heast IPC-st on kasu näiteks mobiilsetel seadmetel, kus tähtis on voolukokkuhoidlikkus ja seetõttu taktid madalad. Teatavasti kõrged sagedused ja energia kokkuhoidlikkus pöördvõrdelises seoses. Samuti ka serveritel, kus perf per watt ülioluline.
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
londiste
HV Guru
liitunud: 23.04.2003
|
30.11.2016 18:12:34
|
|
|
kui konkurent laseb sama ipc (ja senise info järgi ka tdp) juures +50% taktil? mitte eriti.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 238 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
Kristoferr
HV Guru
liitunud: 26.11.2006
|
30.11.2016 18:16:41
|
|
|
Tore, et vähemalt üritavad konkurentsi pakkuda. Kehvem variant oleks kui Intelit enam miski tagant ei torgi.
_________________ Ostan 400-650W PSU (Platinum-Titanium)
Liitu Binance'ga
Liitu Honey'ga |
|
Kommentaarid: 251 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
4 :: |
0 :: |
203 |
|
tagasi üles |
|
|
Insomnia
HV kasutaja
liitunud: 23.02.2005
|
30.11.2016 18:26:25
|
|
|
Jep. See artikkel, mille sa välja tõid testib dx11 mänge. Sealt on hästi näha tuumade kehva skaleeruvust, mis näitab väga kesist jõudluse kasvu tuumade/lõimede arvu suurenemisel. DX12 ja Vulkan peaksid seda parandama, kui tulevad välja nende peale ehitatud korralikud 3d mootorid.
Ideaalsel juhul võiks skaleeruvus olla:
--------------------
----------
-----
Praegu on midagi sellist:
-------
-------
------
viimati muutis Insomnia 30.11.2016 18:27:08, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
londiste
HV Guru
liitunud: 23.04.2003
|
30.11.2016 18:27:31
|
|
|
Kristoferr, nõustun.
lihtsalt seda haipi võiks natukene vähem olla, pärast on jälle pettunuid palju.
Insomnia, dx12/vulkan ei paranda mängude threadimist oluliselt.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 238 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
Insomnia
HV kasutaja
liitunud: 23.02.2005
|
30.11.2016 19:03:43
|
|
|
londiste kirjutas: |
Insomnia, dx12/vulkan ei paranda mängude threadimist oluliselt. |
Elame näeme, hetkel on veel vara jooni allatõmbavaid järeldusi teha. Need mängud, mis hetkel dx12 või vulkan toega, on sisuliselt porditud dx11 ja opengl-ist. Nende järgi me kindlasti veel ei näe, milleks need tehnoloogiad võimelised on. Oluline on nende tehnoloogiate puhul see, et arendajatele antakse vabad käed, et oleks võimalik pressida viimast mahla riistvarast välja.
Vaata siit dx12 benchmarke, eriti ashes of singularity. Skaleeruvus on küll väga paljulubav:
http://www.pcworld.com/article/3039552/hardware/tested-how-many-cpu-cores-you-really-need-for-directx-12-gaming.html
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
londiste
HV Guru
liitunud: 23.04.2003
|
30.11.2016 19:21:02
|
|
|
Insomnia, dx12/vulkan saavad parandada api, eelkõige tegelikult draiverite, protsessori kasutust.
paljuräägitud draw callid, mille jagamine mitmesse threadi on dx9/dx11 all keeruline, on sellega kõige levinum probleem.
muide, nvidia jagab dx11 all draiveri cpu overheadi üsna edukalt 2 threadile, samas kui amd on siiani ainsa threadi küljes.
pane tähele - api/draiverite overhead. mängumootorit, -loogikat ja kogu muud mängu ennast ei puuduta see api lugu karvavõrdki.
mängud on siiani selgelt raskesti threaditavad. üksikute tuumade kiirus eraldi võetuna on päris oluline, sest paari-kolme enamkasutatava tuuma kiirusest sõltub palju.
on muidugi erandeid nagu frostbyte (millel on küll sõltuvus paari threadi kiirusest aga selgelt eelistab 4+ threadi, ht või mitte) või rtsid.
mingi pisikese võidu võivad amd prosed dx12 peale minekust saada kuna nende hädine single-core jõudlus enam nii palju ei piira. aga see on üldpildis väike võit.
edit:
vaatasin neid dx12 benche lingilt.
ashes on kahtlane use case ja rtsina on päris hästi threaded. dx12ga pole sel küll midagi pistmist.
gears of war saab lae 2c/4t.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 238 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
Insomnia
HV kasutaja
liitunud: 23.02.2005
|
30.11.2016 21:34:41
|
|
|
londiste
Mis puudutab draiverite overheadi siis seda on hästi näha benchmarkidest kui sama fps juures on cpu kasutus amd kaartidel mõnevõrra suurem kui nvidial. Kuid skaleeruvust draiveritega üksi nüüd küll ei saavuta.
Skaleeruvus on otseselt seotud mängumootori loogikaga, kuidas üht või teist probleemi lahendatakse. Ja API on see, mis üldse annab üldse võimalused selleks.
Uued API-d ( DX12 / Vulkan ) annavad arendajale riistvaralähedasema ligipääsu, mis tähendab, et arendajal on rohkem võimalusi erinevateks lahendusteks. See toob kaasa arendajale suurema vastutuse, sest samal ajal ta võib välja tulla ka kehvema lahendusega. Tõsi osasid arvutusi polegi võimalik lõimede vahel ära jagada (olen ise ka mõningalmääral kokkupuutunud multithreaded progemisega). See sõltub probleemide olemusest.
Kui nüüd võrrelda Asehes of Singularity ja Gears of Wari, siis esimese puhul on tegu from ground up ehitatud DX12 peale. Gears of war 4 kasutab Unreal Engine 4 mängumootorit, mis on algselt ülesehitatud DX11 peale ja DX12 tugi hiljem lisatud. Siin on suur vahe sees. Lihtsalt majanduslikult pole mõttekas 0-st üles ehitada juba toimivat mootorit. Parem teha paar tweaki ja kleepida külge DX12, ehk müüb paremini.
Kui sa vaatad kasvõi seda võrdlust siin, siis on selgelt näha kui kehv DX12 implementatsioon on Unreal Engine 4 puhul:
https://www.youtube.com/watch?v=_cVMiUfgc4o
See on huvitav arutelu aga siin teemas on see offtopic, peaks ausalt öeldes kuskile mujale sellega kolima
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
londiste
HV Guru
liitunud: 23.04.2003
|
01.12.2016 00:00:07
|
|
|
Insomnia, dx12 teema on nendeks vaidlusteks olemas.
ot: |
ma jätkuvalt väidan, et sa ülehindad väga palju dx12 võimalusi kui cpu kasutusest rääkida.
kuidas sa kujutad ette mängumootori ülesehitust? millise osaga graafika api cpu peal sinu nägemust mööda täpsemalt tegeleb?
eriti unreal engine kontekstis on ütlemine, et see pole " from ground up ehitatud dx12 peale", päris humoorikas.
unreal engine on teatavasti ehitatud algselt glide jaoks.
ka ashes of the singularity on muide algselt kirjutatud mantle peale. mantle on vulkani esiisa ja aots on dx12 peale hiljem porditud. |
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 238 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
A-Circus.
Kreisi kasutaja
liitunud: 30.10.2002
|
03.12.2016 10:01:25
|
|
|
Loodetavasti saame teada rohkem, kui et Zen suudab mänge jooksutada 30fps+.
Kellatavuse koha pealt käis ju mingiaeg läbi, et väga hea õhk/vesijahutusega lähevad kuni 4,2GHz. Pole iseenesest midagi väga erilist, kuid esimese väljalaske ja GF 14nm kohta pole ilmselt paha, eriti kui arvestada et tegu on 8-tuumalise prosega.
Arvan et 3-3,2GHz baastakt + Sandy-Ivy tasemel IPC teeb Zen'ist siiski tunduvalt konkurentsivõimelisema prose kui seda oli Bulldozer (FX 8150) oma väljalaskmise hetkel.
|
|
Kommentaarid: 48 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
46 |
|
tagasi üles |
|
|
|