Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla esitles uut elektriautot Model 3, hind algab 32 000 eurost märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 17, 18, 19  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
markedmen
HV kasutaja
markedmen

liitunud: 25.09.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 16:05:26 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Model 3 ei ole sama auto mis Mazda 3. Sellest saad ikka aru? Ei ole samas kategoorias autod. Võrdle A4 või BMW 3'nda seeriaga kui tahad, millele parasjagu lisavarustust tuleb külge osta, et võrdne auto saada.


Täpselt samamoodi võrdsustasid sa ju Model S ja S-klassi mersut. Model S on samas klassis E-klassi, A6 ja 5.seeriaga. Palun saa sellest aru. Võta kasvõi erineva klassi masinate mõõtmed ette ja võrdle. Kahjuks ei leidnud ma Model S sisemõõtusid istmepatjade jms pikkustega, aga auto üldpikkust ja teljevahe vaadates, mis on täpselt keskklassi tasemel, olen üsna kindel, et ka sisemõõtmed on samas klassis.
Kommentaarid: 7 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 6
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 16:25:30 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
anubis kirjutas:
Ühes liitris bensiinis on 34.2MJ energiat.
Ühes kilovatt-tunnis on 3.6MJ energiat.

Tesla Model S aku on praeguse näite puhul 85kwh, ehk siis 306MJ mahutavusega. Sõiduulatus sellega tehaseandmetel 426km (saab nii rohkem kui ka vähem, vastavalt jala raskusele). Seega 100km läbimiseks kulutab ta tehaseandmetel 71,8MJ energiat.
Minu praegune Seat Leon ST bensupaak on 50L, ehk siis 1710MJ mahutavusega. Sõiduulatus on sellega reaalselt 720km. Seega 100km läbimiseks kulutab ta reaalselt 237,5MJ energiat.

Bensiiniekvivalent oleks seega Teslal 2,1L/100km.
Bensiinikulu on 6,9L/100km.

Mina maksin eelmisel kuul kwh eest 9,3 senti, Model S 85 täislaadimiseks kulub ütleme halval juhul 100kwh jagu - seega siis €9.
Täispaagi eest maksin eile €47,75.

Ma ei näe elekriautol ühtegi probleemi, juhul kui tema soetushind on sama mis bensiinimootoriga autol. Ausalt, ei näe.


Reaalsed numbrid, ma ei näe põhjust, miks ma peaks elektril näiteks ülekandetasud ja taastuvenergia tasu ja käibemaksu maha võtma [sinu loogika seda nagu ette näeks]. Kui võtaks oleks bensiinikas eriti haledas seisus.


Taaskord, reaalsed numbrid.

markedmen kirjutas:
anubis kirjutas:
Model 3 ei ole sama auto mis Mazda 3. Sellest saad ikka aru? Ei ole samas kategoorias autod. Võrdle A4 või BMW 3'nda seeriaga kui tahad, millele parasjagu lisavarustust tuleb külge osta, et võrdne auto saada.


Täpselt samamoodi võrdsustasid sa ju Model S ja S-klassi mersut. Model S on samas klassis E-klassi, A6 ja 5.seeriaga. Palun saa sellest aru. Võta kasvõi erineva klassi masinate mõõtmed ette ja võrdle. Kahjuks ei leidnud ma Model S sisemõõtusid istmepatjade jms pikkustega, aga auto üldpikkust ja teljevahe vaadates, mis on täpselt keskklassi tasemel, olen üsna kindel, et ka sisemõõtmed on samas klassis.


Model S
Wheelbase 2,959 mm
Length 4,976 mm
Width 1,963 mm
Height 1,435 mm

audi A8
Wheelbase
SWB: 2,882 mm
LWB: 3,010 mm
Length
SWB: 5,034 mm
LWB: 5,164 mm
Width 1,880 mm
Height 1,438 mm

Mercedes S
Wheelbase
SWB: 3,035 mm
LWB: 3,165 mm
Length
SWB: 5,116 mm
LWB: 5,246 mm
Width 1,899 mm
Height 1,496 mm

Aga noh, vahetpole. Ainult faktid toetavad mind, teietaga on terve internet. Kui inimesed, kes varem ostsid BMW 7/Audi A8/Mercedes S ostavad nüüd millegipärast midagi muud..äkki nad on ikka samas klassis? Kasvõi hinnapoolest?

http://www.forbes.com/sites/neilwinton/2015/10/19/tesla-zooms-past-bmw-audi-limos-in-europe-zeroing-in-on-mercedes


viimati muutis anubis 03.04.2016 16:27:23, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 16:27:19 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
anubis kirjutas:
Taaskord, reaalsed numbrid.

Kes oma Model S kogu energiakulu reaalselt sõltumatu voolumõõtjaga mõõdab? Auto ise ju luuletab seda energiakulu nii, nagu Elon Musk parajasti soovib. Mario igatahes pidas paljuks seda paarikümne eurost kulu, mis taatlemata kuid korralikult toimiva lisavoolumõõtja soetamine oleks maksnud ja mis oleks andnud auto reaalsest energiakulust (koos kadudega laadijas ja kindlasti ilma auto võimaliku reklaamitikitamiseta).


viimati muutis Sults 03.04.2016 16:30:46, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 16:29:51 vasta tsitaadiga

Ma saan aru, et on olemas vandenõu kogu maailma vastu ja seda vandenõud juhib (tõenäoliselt vabamüürlane) Elon Musk, kes selleasemel, et toota kasutuskõlblikku elektriautot elab vaese maksumaksja kulul ja petab kõiki tarkvaratrikkidega?


thumbs_up.gif
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 16:31:56 vasta tsitaadiga

Autosid ei saa hinnata vaid välismõõtmete põhjal.
Mugavus, sisu, varustus, sõiduomadused võivad olla erinevad ja nad ongi seda.
Julgen väita, et Model S mugavuses ja varustuses A8, S klassi vastu ei saa.

Aga see ei olegi käesoleva lõime arutlussubjektiks.

_________________
HV valuutakalkulaator


viimati muutis Tanel 03.04.2016 16:32:27, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 16:35:21 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Ma saan aru, et on olemas vandenõu kogu maailma vastu ja seda vandenõud juhib (tõenäoliselt vabamüürlane) Elon Musk, kes selleasemel, et toota kasutuskõlblikku elektriautot elab vaese maksumaksja kulul ja petab kõiki tarkvaratrikkidega?


thumbs_up.gif

No ma ei tea, kas just vandenõu, kuid autotootjatel on laialt levinud komme oma masinate näitajaid ilustada. Ka kriminaalsel teel, nagu näiteks Volkswagen. Sinul ka ju selle kriminaali grupi auto! Ja siis pead seda sohifirma toodangut kohaseks näiteks ja sisepõlemismootoriga autode ausaks esindajaks elektriautodega võrdlemisel! Õige oleks ikka võrrelda sellise tavaauto energiatarbega, mille kütusekulu ei lollitata väiksemaks üksnes tehnoülevaatuse jaoks.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 16:39:49 vasta tsitaadiga

Jeebus. Ma tõesti ei toida sind enam.
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
scrapper
HV kasutaja

liitunud: 09.01.2006




sõnum 03.04.2016 16:41:53 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:

Julgen väita, et Model S mugavuses ja varustuses A8, S klassi vastu ei saa.

Aga see ei olegi käesoleva lõime arutlussubjektiks.


Ma täpsustaks, et salongi kvaliteedis jah aga mugavus ja varustus on üsna isiklikud väärtused. Mõnele meeldib tammepuu liistud, teine tahab askeetliku süsinikku. Mõni tahab nuppe, teine Tesla suurt ekraani. S klassis võib olla võimalik saada paremat heli, Teslas jällegi suuremaid autonoomsusfunktsioone. Audi ja Mersu pakuvad hulka laiemat lisavarustuse sortimenti - mõni aga hindab Tesla tarkvara uuendusi rohkem.

Olen sõitunud pikalt C-klassiga aga samas mind lummab Model 3 täesti utilitaarselt plank armatuur.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 03.04.2016 18:42:08 vasta tsitaadiga

No johhaidii kus see sults siin jauranud on. Väidad siin nii kindlalt, et elektriliikuritel miskid topelt energiakulud ja mida kõike veel, et see asi surnult sündinud enamvähem... Eespool juba ka vihjasin, teeme siis sellise pikemaajalisema kihlveo, sina väidad, et tootmine on poole energiamahukam ja kulukam ja mida kõike veel ja see kajastubki hetke hindades, et tootmise ja turu lapsekingades olekus pole mingit seost. Mina väidan aga, et hinna määrab turu välja kujunemine ja 10 aasta pärast, 2026 siis saab samade näitajatega masina vähemalt 30% soodsamalt. Teeme näiteks 100 euro peale, selline mõistlik summa, ei jää kumbki oluliselt vaesemaks ega saa ka rikkamaks, 10% keskmisest palgast 2026. See teema vast ära ei kao siit selle ajaga ja kõik ülejäänud siin teemas on siis tunnistajaks ja meeldetuletajateks, oleme kokku leppinud?
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Kristoferr
HV Guru
Kristoferr

liitunud: 26.11.2006




sõnum 03.04.2016 18:46:32 vasta tsitaadiga

Mille sa baasvaluutaks võtad? Kas baasinflatsiooni statistika võtad arvesse või mitte? Vastasel juhul võiks ilmselt surmkindlalt ka 50%+ peale kihla vedada.
_________________
Ostan 400-650W PSU (Platinum-Titanium)
Liitu Binance'ga
Liitu Honey'ga
Kommentaarid: 251 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 0 :: 203
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 03.04.2016 19:06:04 vasta tsitaadiga

Okey inflatsioon võib imetrikke teha vahepeal, kindlam variant oleks siis 30% hinnavahe kärisemine hetkel sellesama Mazda 3 taolise ja Model 3 sarnaste näitajatega bensuõgardi vahel(hetkel 32000 vs 16000 vms). Kui asi libedalt läheb, siis võib see hind enamvähem isegi ühtlustunud olla, aga no 30% peaks küll isegi kehvemate juhuste kokkulangemistega saavutatud olema.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 19:29:53 vasta tsitaadiga

Johhaidii, kus mingi new1 on siin vahepeal newtsunud!
Kõva mees oled - tahad minu väite peale, et elektriautod on tavaautodest energeetiliselt ebaökonoomsemad, kihla vedada, et 10 aasta jooksul suudavad nad vahet 30% vähendada?
Miks ma peaks sellise jamaga tegelema? Ainuüksi sellise kihlveoettepanekuga sa ju tunnistad, et oled minuga nõus ja tavaautod ongi efektiivsemad!
Muide, mitu aastat kulus esimesest kaasaegsest raketist inimese astumiseni Kuule?
Mis pagana häda on elektriautol, et seda rohkem kui sajandi jooksul ei suudeta arendada ja ikka on vaja küsida kümne aasta kaupa arenduspikendusi isegi veel 20 aastat pärast uuema aja esimese laiema turustusega elektriauto EV1 turuletulekut?

Lõpetage ükskord see lolli mängimine ja juba elektriauto akupakki talletatud kWh võrdlemine tavaauto kütusepaaki valatud kWh-ga! Andsin juba enne paar linki, kus on kirjas, et põlevkivienergeetika puhul jõuab kasutaja seinakontakti kõigest 10...14% algsest kütuse keemilisest energiast. Sellest veel 15% läheb kaotsi laadimisel ja kui veel on vaja salongi ka soojendada või tahab sõitja raadiot kuulata, on algsest energiast sõiduks alles võibolla 5...8%.


viimati muutis Sults 03.04.2016 19:36:39, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 03.04.2016 19:31:15 vasta tsitaadiga

Ei ole ma sinuga nõus, olen algusest peale väitnud, et tootmine on vaja korralikult tööle saada ja sellest tulenevalt turg taha, alles siis saab mingit reaalsemat hinda näha. Hetkel moodustab elektriautode hinnast suure osa akud, mille tootmine on täiesti puudulik, kui tahta massiliselt nendest sõiduautosid tootma hakata. Tesla ei saaks hetkeseisuga 100k masinalegi aastas omale kusagilt akusid välja imeda, samas ainuüksi model3 nõudlus mõne päevaga sadadesse tuhandetesse kerkinud, ega S ja X-gi tootmine parajalt puudulik, kuna lihtsalt ei ole tootmisvõimsust ja see nõuab meeletuid investeeringuid. Sellises totaalselt kreenis olukorras ei saa olla nii, et hind on välja kujunenud nagu näiteks kullal maailmaturul.

E: Ja miks tuua põhiliseks argumendiks globaalses mõttes täiesti tühise Eesti energiatootmise? Siin ei olegi peaaegu tarbijaid ja üleüldine suund liigub ka energiatootmises taastuvenergiale, Saksamaal jms suurtel arenenud turgudel toodetakse kohati juba üle poole taastuvenergiast, joonduks ikka nende järgi. Päikesepaneelide toodang on suhteliselt hea hoo sisse saanud ja vaata mis on juhtunud hindadega, need on korralikult kukkunud ja kui laheneks ka energia salvestamise probleem, siis võiks selle Narva jaama vähemasti kevadest sügiseni üldse sulgeda ning mõningatele ruutkilomeetritele paneelid laotada.


viimati muutis new1 03.04.2016 19:45:26, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 19:43:26 vasta tsitaadiga

new1 kirjutas:
Ei ole ma sinuga nõus, olen algusest peale väitnud, et tootmine on vaja korralikult tööle saada ja sellest tulenevalt turg taha, alles siis saab mingit reaalsemat hinda näha. Hetkel moodustab elektriautode hinnast suure osa akud, mille tootmine on täiesti puudulik, kui tahta massiliselt nendest sõiduautosid tootma hakata. Tesla ei saaks hetkeseisuga 100k masinalegi aastas omale kusagilt akusid välja imeda, samas ainuüksi model3 nõudlus mõne päevaga sadadesse tuhandetesse kerkinud, ega S ja X-gi tootmine parajalt puudulik, kuna lihtsalt ei ole tootmisvõimsust ja see nõuab meeletuid investeeringuid. Sellises totaalselt kreenis olukorras ei saa olla nii, et hind on välja kujunenud nagu näiteks kullal maailmaturul.

Mina ei välista, et elektriautod kunagi muutuvad energeetiliselt efektiivsemaks kui tavaautod. Võibolla mõnes maailmanurgas nad seda juba isegi on, sest eri riikides on erinevad energeetilised tingimused (eri meetoditel toodetud energia hind on Maa eri paigus erinev). Riikides, kus pole läheduses naftaallikaid, kuid on pidev päikesepaiste, võib näiteks päikeseenergia tootmine olla isegi positiivse bilansiga (päikseenergia odavam, kui fossilsetest allikatest saadav energia, mistõttu päikesepaneele on soodsam toota kohapeal, mitte osta kalleid fossiilenergiaga toodetud Hiina paneele). Minu eelnevate kommentaaride jutt käis Eesti kohta. Ja seda olevikus. Oraakel ma pole ja tulevikku pikalt ette ennustama ei hakka. Võimalik, et kümne aasta pärast mind enam pole.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 19:55:19 vasta tsitaadiga

Siia sobib järgmine uudis: http://www.accelerista.com/auto/elektriauto/elektriautode-akud-lahevad-odavamaks/
_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 03.04.2016 19:58:09 vasta tsitaadiga

Oma ninaalusest sa kaugemale ei näe, kui hetkel toodavadki päikesepaneele põlevkivienergiast vms, siis on ju eesmärk selge, lähevad need paneelid(on juba üksjagu ka läinud) rahulikult sinna tossava põlevkivijaama asemele ja mingi hetk võib ütelda, et toodavad iseendast issend. Ja näiteks Teslade tootmine, sinu jutu järgi on elektriautot nii hirmus saastev toota, seal on kogu tootmine ehitatudki taastuvenergiale, seega sinu loogikale vastu lüües tulevad sealt saabuvad aparaadid otse päikeselt. Kogu selle kompoti üles ehitamine on kallis, aga iga uue asja juurutamine on alguses kallis, ent kui pikemas perspektiivis on tegu ainuõige valikuga, siis tuleb see ära teha. Ega esimesed bensuõgardidki olid meeletult kallid ja neid sai ainult kõrgklass endale lubada, tavainimene lonkis jupp aega veel hobuse seljas tänavatel, milleks siis eeldada, et praegune elektrijõul liikuv innovatsioon peaks päeva pealt kohe kõigile taskukohane olema.
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 20:10:54 vasta tsitaadiga

new1 kirjutas:
Oma ninaalusest sa kaugemale ei näe, kui hetkel toodavadki päikesepaneele põlevkivienergiast vms, siis on ju eesmärk selge, lähevad need paneelid(on juba üksjagu ka läinud) rahulikult sinna tossava põlevkivijaama asemele ja mingi hetk võib ütelda, et toodavad iseendast issend. Ja näiteks Teslade tootmine, sinu jutu järgi on elektriautot nii hirmus saastev toota, seal on kogu tootmine ehitatudki taastuvenergiale, seega sinu loogikale vastu lüües tulevad sealt saabuvad aparaadid otse päikeselt. Kogu selle kompoti üles ehitamine on kallis, aga iga uue asja juurutamine on alguses kallis, ent kui pikemas perspektiivis on tegu ainuõige valikuga, siis tuleb see ära teha. Ega esimesed bensuõgardidki olid meeletult kallid ja neid sai ainult kõrgklass endale lubada, tavainimene lonkis jupp aega veel hobuse seljas tänavatel, milleks siis eeldada, et praegune elektrijõul liikuv innovatsioon peaks päeva pealt kohe kõigile taskukohane olema.

Minu loogika ütleb, nagu ma juba varem kirjutasin, seda, et praegused päiksepaneelid on sisuliselt fossiilenergia konservid, mis päikse toimel vabastavad tasapisi sinna sisse talletatud fossiilenergiat. Nende elutsükli jooksul ei toodeta päikeenergiat rohkem, kui on sinna sisse pandud fossiilenergiat. Seega võib Elon ju sinusuguseid lollitada ja mängida nn "taastuvenergia" mänge, aga seda kõike saab ta teha vaid tänu soodsale fossiilenergiale, mis on päiksepaneelidesse konserveeritud.
Tavaautod said turule tuldud ja domineerima hakatud ilma riikidepoolsete turumoonutusteta. Tänu sellele, et olid hobustest (ja toonastest elektriautodest) reaalselt efektiivsemad. Elektriautosid on viimased 20 aastat hoitud nagu sitta pilpa peal, poputatud ja dotutatud, aga ikka asja ei saa. Mänguautodeks siiski kõlbavad. Ka siis, kui olin laps, sai elektriautoga sõita. Nüüdki tegelevad mõned ministrid meil mänguautodega mängimisega.

Edit: Siiani on teema läinud väga energiakeskseks. Kuidas on aga lood ainega/toormega? On olnud vihjeid, justkui oleks elektriauto lihtsama ehitusga, sisaldaks vähem komponente. Ometi räägitakse tuhandetest akuelementidest? Aine hulka hinnatakse massi (kaalu) kaudu. Huvitaval kombel on paljude elektrijunnide kaal kuidagi varjatud, aga siiski kipub olema selge tendents, et vaatamata "elektriauto lihtsamale ja vähem komponente sisaldavale ehitusele" on elektriautod tavaautodest tublisti raskemad. Järelikult sisaldavad rohkem ainet.
Ok, vaatame kütusepoolt. Elektronid on ülikerged ja aku laadimise selle massi justkui eriti ei mõjutaks. Samas tavaauto paaki aetakse kümneid ja kümneid kilosid kütust. Aga see vahe pöördub Eesti oludes otsekohe vastupidsieks, kui minna Narva elektrijaama juurde ja vaadata, kuidas veetakse sisse tonnide kaupa põlevkivi, et seda siis dinosaurusemahlana läbi traatide elektriautode akudesse nõristada. Ja tuhamäed aina kerkivad! Tesla iga läbitud 100 km kohta kerkib tuhamägi u 15 kg tuha võrra ja õhku paisatakse 35 kg CO2.


viimati muutis Sults 03.04.2016 21:44:43, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 20:19:20 vasta tsitaadiga

Päikesepaneeli tootmine ja paigaldamine on suhteliselt ühekordne kulutus ju, kestab 30-40 aastat (kui just puhastamist jms hooldust ei arvesta).
Iseasi jah see, et mõnele laiuskraadile sobivad need rohkem, mõnele vähem.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 03.04.2016 20:25:44 vasta tsitaadiga

1W päikesepaneel toodab Eesti tingimustes aastas 1kWh, üldiselt pannakse näiteks kokku 100W paneelid, mille eluiga lubatakse 25 aastat, seega toodab ta enda eluea jooksul 2500kWh elektrienergiat. Miski hiina tehas lappab neid pakun, et 10000 päevas kokku, seega kui see tehas toodab 24h ööpäevas, siis peaks selle tehase energiavajadus olema stabiilselt 1GW(1000MW 1000000kW, 1000000000W, et paremini aru saaksid väärtuse suurusest), see jääks sinna kogu Eesti energiavajaduse kanti siis sinu loogika järgi, kui tehas kulutaks samapalju energiat, kui paneelid eluea jooksul toodaksid, sinu jutu järgi toodaksid paneelid veel vähem, kui nende valmistamiseks energiat eelnevalt kulutatakse. Kas ei tundu sulle selline asi natukenegi ebaloogiline??????? Keegi võib üle arvutada, aga ma vast ei teinud mingit viga sisse.

E: Ise pidid ju suur viiemees olema, kuidas siis nii lihtsat arvutust eelnevalt ei kontrollinud ja puusalt lahmid, või ehk arvadki, et iga tehase juures, mis paneele toodab on GW-ne elektrijaam?? icon_biggrin.gif CERN-i max piik, mida seal läbi kondensaatorite jms saavutatakse on vist 200MW nagu sealt lugesin, kujuta nüüd pilti.


viimati muutis new1 03.04.2016 20:46:28, muudetud 3 korda
Kommentaarid: 8 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 8
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Ghost
HV kasutaja

liitunud: 22.01.2004




sõnum 03.04.2016 20:26:20 vasta tsitaadiga

Päris põnev jauramine käib.

Kui kogu maailma inimesed mõtleks nii nagu Sults, oleks me ilmselt kusagil 50'ndate paigas oma tehnoloogiaga ja õhk oleks umbes selline nagu hiinas.

Milleks ometi teha midagi uut, mis on tulevikus oluliselt parem, kui see esimese tootmise hetkel on kallim ja absoluutarvestuses mitte nii efektiivne.
Kindlasti poleks meil praegu LCD ekraanid kõigil taskus ja kodus, sest nende tootmine algfaasides oli ju sittakanti kallim, kui CRT icon_biggrin.gif

Täiesti uskumatult lühinägelik inimene.


viimati muutis Ghost 03.04.2016 20:27:56, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 18 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 17
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
riaak
HV Guru
riaak

liitunud: 22.09.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 20:27:29 vasta tsitaadiga

Elektriauto ehk suurim eelis on see, et reostus jääb linnast välja ning õhk puhtam. thumbs_up.gif
_________________
¯\_(ツ)_/¯
Kommentaarid: 118 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 104
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Kristoferr
HV Guru
Kristoferr

liitunud: 26.11.2006




sõnum 03.04.2016 20:32:59 vasta tsitaadiga

riaak kirjutas:
Elektriauto ehk suurim eelis on see, et reostus jääb linnast välja ning õhk puhtam. thumbs_up.gif


Lisaks on tekkivat saastet võimalik palju efektiivsemalt vähendada ja konteinerdada erinevate filtrite, järelpõletusmeetodite jpm abil. Puhas elekter ning erinevad aatomprotsessid on tulevik ja selle vastu palju vettpidavaid argumente ei ole.

_________________
Ostan 400-650W PSU (Platinum-Titanium)
Liitu Binance'ga
Liitu Honey'ga
Kommentaarid: 251 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 4 :: 0 :: 203
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 20:46:43 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Päikesepaneeli tootmine ja paigaldamine on suhteliselt ühekordne kulutus ju, kestab 30-40 aastat (kui just puhastamist jms hooldust ei arvesta).
Iseasi jah see, et mõnele laiuskraadile sobivad need rohkem, mõnele vähem.

Oled nii kaua kasutanud?
Minu päiksepaneelid pole kindlasti 30-40 aasta jooksul tagasi tootnud nende tootmiseks kulutatud energiat.
new1 kirjutas:
1W päikesepaneel toodab Eesti tingimustes aastas 1kWh, üldiselt pannakse näiteks kokku 100W paneelid, mille eluiga lubatakse 25 aastat, seega toodab ta enda eluea jooksul 2500kWh elektrienergiat. Miski hiina tehas lappab neid pakun, et 10000 päevas kokku, seega kui see tehas toodab 24h ööpäevas, siis peaks selle tehase energiavajadus olema stabiilselt 1GW(1000MW 1000000kW, 1000000000W, et paremini aru saaksid väärtuse suurusest), see jääks sinna kogu Eesti energiavajaduse kanti siis sinu loogika järgi, kui tehas kulutaks samapalju energiat, kui paneelid eluea jooksul toodaksid, sinu jutu järgi toodaksid paneelid veel vähem, kui nende valmistamiseks energiat eelnevalt kulutatakse. Kas ei tundu sulle selline asi natukenegi ebaloogiline??????? Keegi võib üle arvutada, aga ma vast ei teinud mingit viga sisse.

E: Ise pidid ju suur viiemees olema, kuidas siis nii lihtsat arvutust eelnevalt ei kontrollinud ja puusalt lahmid, või ehk arvadki, et iga tehase juures, mis paneele toodab on GW-ne elektrijaam?? icon_biggrin.gif

Siin pole ju arvutustega midagi kontrollida. On vaja oodata see 25 aastat, et näha, kas lubadused ka vett peavad.
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.04.2016 20:49:05 vasta tsitaadiga

Sinujaoks ju arvud pole olulised. Olulisem on see kivisseraiutud fakt mis sinu peas elab. Paar näidet.

Sults kirjutas:
anubis kirjutas:
anubis kirjutas:
Miks ühel võib kõik maha võtta ja teisel ei peaks? Ma ikka ei saa aru..

Muidu, tehtud on see mida tahad. Toetus enam ei päde kuid nagu eelnevalt mainitud, siis Model 3 on A4'ga samas hinnas, ilma toetuseta. Seega üldjoontes matemaatika pädeb. Võrdse hinna juures on TCO elektriautol madalam.
https://www.facebook.com/toruonu/posts/10152025768646543


Loe siit, see kalkulatsioon on reaalses maailmas reaalsete numbritega tehtud.

Ei hakka aega raiskama. Ilus ilm väljas! Mario arvutab rahakulu omaniku jaoks, mitte energiakulu. Pealegi, nii palju kui mina tean, siis ta ei paigaldanud oma auto laadijale eraldi voolumõõtjat, seega pole tal reaalseid andmeid.


Sults kirjutas:
Wreckie kirjutas:
Sults kirjutas:
Wreckie kirjutas:
Seda Well-to-Wheel energia analüüsi on tehtud. Näiteks siin video alguses on sellest juttu: https://youtu.be/hf15nMnayXk

Selliste analüüside puhul oleneb palju sellest, kes sellist analüüsi teeb. Enamus selliseid analüüse on tehtud elektriautode tootjate või roheliste tellimusel, sellest ka kallutatus elektriautode kasuks. Samas need võõramaised analüüsid ei käsitle Eesti olukorda, kus teadupoolest maailmas ainulaadsena domineerib üks kõige väheefektiivsem energiatootmine põlevkivist.


Vaatasid videot üldse? Vaevalt nii kiiresti jõudsid seda teha kui juba vastad. Seal oli toodud näide, et isegi 29% efektiivsusega kivisüsijaamast laetud elektriga elektriauto kulutab kokkuvõttes vähem energiat kui kõige säästlikum bensiinikas. Üldiselt sellise efektiivsusega jaamu enam ei leiagi.

Ei vaadanud. Tõesti ei vaadanud! Aga kui kivisöejaama efektivsus on 29%, siis imestan, et meie põlevkivijaamade number nii kõrgeks on hinnatud (30+%), sest põlevkivi energiasisaldus on söest oluliselt madalam. Noh, nõuka ajal hinnati meie põlevkivijaamade efektiivsuseid madalamaks, siis peeti kasutegurit 25...27% kandis olevaks.


Sults kirjutas:
anubis kirjutas:
Ühes liitris bensiinis on 34.2MJ energiat.
Ühes kilovatt-tunnis on 3.6MJ energiat.

Tesla Model S aku on praeguse näite puhul 85kwh, ehk siis 306MJ mahutavusega. Sõiduulatus sellega tehaseandmetel 426km. Seega 100km läbimiseks kulutab ta tehaseandmetel 71,8MJ energiat.

Bensiiniekvivalent oleks seega 2,1L/100km.
Sama klassi bensiinimootoriga auto võtab keskmiselt 8L/100km.

Mina maksin eelmisel kuul kwh eest 9,3 senti, Model S 85 täislaadimiseks kulub ütleme halval juhul 100kwh jagu - seega siis €9.

Ma ei näe elekriautol ühtegi probleemi, juhul kui tema soetushind on sama mis bensiinimootoriga autol. Ausalt, ei näe.


Bensiiniliiter on u 10 kWh energiat. Maksab u 50 senti liiter. = u 5 senti /kWh
Elekter maksab samas suurusjärgus koos kohaletoimetamisega tiba rohkemgi (sinu näitel 9,3 senti, millet tuleks lahutada elektriaktsiis)
Sinu arvestused auto akus oleva särtsu kulust läbimise km kohta on täiesti ebapädevad kogu energiakulu mõttes.
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sults
HV veteran

liitunud: 06.09.2004




sõnum 03.04.2016 20:51:18 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Sinujaoks ju arvud pole olulised. Olulisem on see kivisseraiutud fakt mis sinu peas elab. Paar näidet.

Sults kirjutas:
anubis kirjutas:
anubis kirjutas:
Miks ühel võib kõik maha võtta ja teisel ei peaks? Ma ikka ei saa aru..

Muidu, tehtud on see mida tahad. Toetus enam ei päde kuid nagu eelnevalt mainitud, siis Model 3 on A4'ga samas hinnas, ilma toetuseta. Seega üldjoontes matemaatika pädeb. Võrdse hinna juures on TCO elektriautol madalam.
https://www.facebook.com/toruonu/posts/10152025768646543


Loe siit, see kalkulatsioon on reaalses maailmas reaalsete numbritega tehtud.

Ei hakka aega raiskama. Ilus ilm väljas! Mario arvutab rahakulu omaniku jaoks, mitte energiakulu. Pealegi, nii palju kui mina tean, siis ta ei paigaldanud oma auto laadijale eraldi voolumõõtjat, seega pole tal reaalseid andmeid.


Sults kirjutas:
Wreckie kirjutas:
Sults kirjutas:
Wreckie kirjutas:
Seda Well-to-Wheel energia analüüsi on tehtud. Näiteks siin video alguses on sellest juttu: https://youtu.be/hf15nMnayXk

Selliste analüüside puhul oleneb palju sellest, kes sellist analüüsi teeb. Enamus selliseid analüüse on tehtud elektriautode tootjate või roheliste tellimusel, sellest ka kallutatus elektriautode kasuks. Samas need võõramaised analüüsid ei käsitle Eesti olukorda, kus teadupoolest maailmas ainulaadsena domineerib üks kõige väheefektiivsem energiatootmine põlevkivist.


Vaatasid videot üldse? Vaevalt nii kiiresti jõudsid seda teha kui juba vastad. Seal oli toodud näide, et isegi 29% efektiivsusega kivisüsijaamast laetud elektriga elektriauto kulutab kokkuvõttes vähem energiat kui kõige säästlikum bensiinikas. Üldiselt sellise efektiivsusega jaamu enam ei leiagi.

Ei vaadanud. Tõesti ei vaadanud! Aga kui kivisöejaama efektivsus on 29%, siis imestan, et meie põlevkivijaamade number nii kõrgeks on hinnatud (30+%), sest põlevkivi energiasisaldus on söest oluliselt madalam. Noh, nõuka ajal hinnati meie põlevkivijaamade efektiivsuseid madalamaks, siis peeti kasutegurit 25...27% kandis olevaks.

Mario arvutustel pole reaalsusega midagi pistmist, kuna ta ei mõõda oma auto laadimisel kasutatavat elektrihulka. Seal on vaid oletused. Mario keskendub ka hoopis teisele asjale kui mina, ehk siis tema jaoks on põnev see, kui palju kilomeetreid ta saab läbida selle energiahulgaga, mida tema auto on programmeeritud talle teatama akusse jõudnud energiana.
Sama vähe on seost Tesla müügimeeste jutul ja reaalsusel. Ka seal videos olid vaid oletused (ma olen seda videot varem juba näinud ja tean millest seal jutt)


viimati muutis Sults 03.04.2016 20:53:54, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 38 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Tesla esitles uut elektriautot Model 3, hind algab 32 000 eurost mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 17, 18, 19  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.