träm, ma ei mäleta, mis versioon see oli, ma olin tollal ~12-13 aastane. _________________ 17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..."
Minimal system requirements for KolibriOS:
* CPU 5x86: Pentium, AMD or Cyrix without MMX with frequency 90 MHz
* RAM: 8 MB
* Videocard: supporting VGA (640x480x16 mode) or VESA
* Keyboard: AT
* Mouse: COM, PS/2 or USB
xonix ja tetris ning paljud teised - snake ja miinid on kolibrios-il ka olemas vaikimisi peal:
Mis see KolibriOS täpsemalt on ja kas seal jooksevad Juku versioonid Xonixist või Tetrisest (neid mõlemat saab Elektroonikamuuseumi lehel veebiemulaatorist käivitada)?
Ei juku ei ole. FASM assamblery keeles ja väheke uuematele arvutitele - alates 586, PI-PIII, ja tänapäevaste 32bit masinateni välja.
Lihtsalt vanad mängud uues kuues, parema graafikaga.
Linux ka ei ole ja polegi kuhugile asetada- isegi juku on rokem commodore64 moodi.
Sorry!
träm, ma ei mäleta, mis versioon see oli, ma olin tollal ~12-13 aastane.
Olin 1991. aastal sama vana ja mäletan hägusalt tekstiversiooni, aga just mõne päeva eest ilmus välja üks ketas, kus ka see Pusher peal paistab olevat -- aga nii vigane, et sellest kahjuks elulooma ei saa. _________________ Buudi oma JUKU üles! (või loe saatesõna veebiemulaatorile)
Aga sel mängukonsoolil on ka võimalik peale mängude - programmeerida. Originaalsest commodorest pisut väiksem kuid samaväärne. HDMI-ga saab telekaga ühendada.
Viimati müüdi JUKU koos vanema venna JUSSiga oksjonil 9300 euro eest -- JUKU on küll huvitav ka paari tehnilise detaili poolest, nt hiire protokolli, kettavormingu ja vist ka MultiBus tööstussiini kasutamise poolest üheplaadi- või koduarvutis, aga peamiselt väärib ta siiski tähelepanu olulise osana Eesti infoühiskonna kujunemisloost. _________________ Buudi oma JUKU üles! (või loe saatesõna veebiemulaatorile)
Mina nägin viimati Juku arvuteid - 2 tükki - täiskomplekt - 1998 aastal pärnu endises hansagümaasiumis. Töötasid aga seisid. Ma ei tea, mis neist saanud on -
kui tahad võid pärida sellest koolist - kool on alles nimi muudetud - võib-olla on kuskil ruumis tolmu all või ära antud.
Pärnu kandis üldiselt neid oli - ja võib kuskil ruumides olla veel -tolmus.
10 RANDOMIZE
20 PRINT "MATRIXI KOOD: LÕPETAMISEKS CTRL+C"
30 DIM LINE(80)
40 FOR I=1 TO 80: LINE(I) = 32: NEXT I
50 FOR T=1 TO 1000
60 X = INT(RND(1)*80) + 1
70 C = INT(RND(1)*2)
80 IF C=0 THEN LINE(X) = INT(RND(1)*10) + 48
90 IF C=1 THEN LINE(X) = INT(RND(1)*26) + 65
100 FOR I=1 TO 80: PRINT CHR$(LINE(I)); : NEXT I
110 PRINT
120 FOR I=1 TO 80: IF RND(1) < 0.1 THEN LINE(I) = 32: NEXT I
130 NEXT T
Kuna jukul on dos ja basic, siis basic peaks olema kõigil üks - kui see kood töötab, siis on sama ka jukul, käsk run ja enter siis lõpuks jooksutab seda koodi
10 PRINT "NUMBER SQUARE"
20 FOR N=1 TO 10
30 PRINT N; " "; N*N
40 NEXT N
50 END
10 PRINT "ARVA ARV (1-100)"
20 A=INT(RND(1)*100)+1
30 INPUT "SISESTA OMA PAKKUMINE: "; G
40 IF G=A THEN PRINT "ÕIGE!": END
50 IF G<A THEN PRINT "SUUREM!"
60 IF G>A THEN PRINT "VÄIKSEM!"
70 GOTO 30
Mina nägin viimati Juku arvuteid - 2 tükki - täiskomplekt - 1998 aastal pärnu endises hansagümaasiumis. Töötasid aga seisid. Ma ei tea, mis neist saanud on -
kui tahad võid pärida sellest koolist - kool on alles nimi muudetud - võib-olla on kuskil ruumis tolmu all või ära antud.
Pärnu kandis üldiselt neid oli - ja võib kuskil ruumides olla veel -tolmus.
Pärnu 6.KK-s ehk hilisemas Hansagümnaasiumis sai kutseka ajal vist aastal 1990 isegi üks arvutitund Juku taga veeta. _________________
See kood JUKU peal täitsa teeb midagi, aga vähemalt B80 jaoks tuleb LINE tuleb asendada L-iga, sest LINE on ka käsk ja muutujaid käskude nimedega segada ei tohi. JUKU ekraani laius on 80 asemel 40, misttõtu iga 80 tuleb asendada, aga parem on see defineerida muutujana P. Kui trükitakse rida kogu ekraani laiuses, siis pole enam täiendavaid reavahetusi vaja ja vähemalt EKTA JBASICUS tulemus natuke MATRIXi efektile sarnaneb küll. Seal eraldi RANDOMIZE käsku seal pole, aga B80 BASICus on, samas see tundub lubavat viisakalt kuni 39 märki trükkida ja vajab ikkagi eraldi PRINT käske (ääreni trükkides hakkab ise reavahetusi lisama). Kuna JUKUl on ka teisi tekstirežiime, siis saab P väärtust nende jaoks muuta. Töötav kood on selline:
10 REM RANDOMIZE
20 PRINT "MATRIXI KOOD: L`PETAMISEKS CTRL+C"
30 P=40: DIM L(P)
40 FOR I=1 TO P: L(I)=32: NEXT I
50 FOR T=1 TO 1000
60 X=INT(RND(1)*P)+1
70 C=INT(RND(1)*2)
80 IF C=0 THEN L(X)=INT(RND(1)*10)+48
90 IF C=1 THEN L(X)=INT(RND(1)*26)+65
100 FOR I=1 TO P: PRINT CHR$(L(I));: NEXT I
110 REM PRINT
120 FOR I=1 TO P: IF RND(1)<.1 THEN L(I)=32: NEXT I
130 NEXT T
Pidasin nädala eest ettekande JUKU häkkeritest ja tarkvara ökosüsteemist, ka seal sai natuke JBASICut demotud:
Kuigi hiire tugi on esialgsel kujul valmis, siis seda ma praegu ametlikku versiooni ei lisanud. Ülejäänu peaks töötama enam-vähem nagu päris JUKU peal. _________________ Buudi oma JUKU üles! (või loe saatesõna veebiemulaatorile)
viimati muutis träm 05.12.2024 14:13:15, muudetud 3 korda
Esimene minu kirjutatud arvutimäng oli "T-KUK" ehk tähtede kukkumine ATARI BASICus. Hiljem portisin selle IBMi BASICusse ka. Mängul oli kolm levelit (maa, linn ja kuu) ja edetabel ning olin selle hoolega korporatiivselt brändinud. Kahjuks on sellest säilinud ainult üks hilisem remake:
Ilmselt pean millalgi selle ka JUKU jaoks kirjutama. Arvan, et olen seda kunagi juba teinud, aga kahtlustan, et sellega oli niisugune lugu, et kui selle kirjutasin, siis läks salvestamisega midagi nihu ja uuesti kirjutada polnud enam tuju. _________________ Buudi oma JUKU üles! (või loe saatesõna veebiemulaatorile)
10 PRINT "SATOSHI TO EURO CONVERTER"
20 PRINT "-------------------------"
30 INPUT "ENTER SATOSHI AMOUNT: "; S
40 INPUT "ENTER VALUE OF 1 SATOSHI IN CENTS (e.g., 1 FOR 1 CENT): "; C
50 V = S * (C / 100)
60 PRINT "VALUE IN EUROS: "; V
70 PRINT "-------------------------"
80 GOTO 30
----
Selle sain tööle SmallBASIC-us. Töötab ka vintage-basicus:
10 PRINT "ALGORTIMI V2LU"
20 PRINT "SISESTA ARV: ";
30 INPUT N
40 IF N <= 0 THEN PRINT "PALUN SISESTA POSITIIVNE ARV!": GOTO 20
50 PRINT "1. KAS ARV ON PAARIS V2I PAARITU?"
60 R = INT(N / 2) * 2
70 IF R = N THEN PRINT N; " ON PAARIS."
80 IF R <> N THEN PRINT N; " ON PAARITU."
90 PRINT "2. COLLATZI ALGORTIM:"
100 X = N
110 PRINT X;
120 IF X = 1 THEN PRINT " - VALMIS!" : GOTO 150
130 R = INT(X / 2) * 2
140 IF R = X THEN X = X / 2: GOTO 145
141 X = 3 * X + 1
145 GOTO 110
150 PRINT "VAJUTA ENTER, ET J2TKATA"
160 INPUT A$
170 PRINT "3. FAKTORITE SUMMA ARVUTAMINE:"
180 S = 0
190 FOR I = 1 TO N - 1
200 IF N - (INT(N / I) * I) = 0 THEN S = S + I
210 NEXT I
220 PRINT "FAKTORITE SUMMA ON "; S
260 PRINT "KAS PROOVID UUESTI? (J/E): ";
270 INPUT K$
280 IF K$ = "J" OR K$ = "j" THEN GOTO 20
290 PRINT "T2NAN, ET PROOVISID ALGORTIMI V2LU!"
300 END
Seal on paar asja, mida mujal pole, aga üldiselt on seal olemasolevad JUKU mängud sellisel kujul, et neid oleks võimalik suurema lisavaevata tööle panna. Hea koht, kust alustada, kui keegi peaks tahtma uuendada oma tutvust legendaarse kooliarvutiga. _________________ Buudi oma JUKU üles! (või loe saatesõna veebiemulaatorile)
Huvitav see MAME toetus on ka linuxi mängukonsoolis, et kas juku saab ka sinna MAME-ga toppida:
Üldiselt peaks JUKU süsteemi tugi tulema kaasa misatahes viimase MAMEga sõltumata opsüsteemist (see töötab ju isegi veebibrauseris), aga seal ei ole ilmselt vaikimisi meie eksootilise kooliarvuti tarkvara, mis tuleb ise lisada. JUKU tugi on olemas alates MAME versioonist 0.272.
MAMEs saab defineerida ka klahvide asemel muid sisendeid, seega ei tohiks JUKU mängude seadistamine olla ülejõukäiv, ka saab salvestada süsteemi seisundeid, mis tähendab, et mängud saab vajadusel panna tööle ka ilma eelneva opsüsteemi logimiseta ja käsureal toimetamiseta.
Detsembris jõudis tarkvara kataloogi kaks uut ketast Vakstu seeriast:
Millalgi hiljem jõuab ka kolmas, mis esialgu koosneb peamiselt halbadest sektoritest ja vajab seetõttu veel veidi putitamist. _________________ Buudi oma JUKU üles! (või loe saatesõna veebiemulaatorile)
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.