PayPali omanduses olev Honey on ülipopulaarne brauserilaiendus, mis lubab kasutajatel e-ostude tegemisel leida parimaid pakkumisi. Vahetult enne ostu sooritamist skaneerib tööriist veebist sobivaid kupongikoode ja teoreetiliselt esitab need kõik kasutajale. Kui see kõlab liiga hästi, et olla tõsi, siis see ongi nii.
Ühe juutuuberi poolt ette võetud uurimine näitab, kuidas Honey laiendus tegelikult töötab ja ilmselt petab see nii sisuloojaid, kes seda reklaamivad, kui ka kliente, kes selle poolt pakutavatele allahindlustele loodavad.
YouTube’i kanal MegaLag uuris, kuidas Honey taustal töötab ja paljastas pahatahtlikud tegevused, millega tööriist kõikidele osapooltele kahju teeb. Aastaid on paljud tuntud YouTube’i staarid ja teised sisuloojad Honey laiendust oma platvormidel reklaaminud, lootuses saada linkidelt lubatud komisjonitasu. Tuleb aga välja, et Honey on kogu aeg varastanud nende tulusid.
Sisuloojatelt varastab komisjonitasu, ostjatele annab müüjaga kokku lepitud minimaalse allahindluse sooduskoode. _________________ Vaata, mis mul müüa on.
Tldw:
Äpp/brauseri jubin teeb kõik, et olla "viimane klikk", sest nii saab ta üle kirjutada kasutaja arvutis oleva küpsise failis oleva referral ehk soovitaja koodi. Niimoodi varastab Paypal , kes omandas Honey 4 miljardi dollari eest, oma sisu loojatest klientide "vahendustasu" (referral fee). Küpsise faili kirjutatakse üle isegi siis, kui koodi ei leita ja kasutaja vajutab teavitusel "got it" ehk sain aru.
Kasutaja ei saa reaalselt lisada Honey andmebaasi uusi, parema soodustusega allahindlus koode, võimalus Honey teavitamisest koodi olemasolust on vaid tsirkus, koode andmebaasi ei lisata.
Honeyga liitunud e-poed jms saavad ise otsustada, milliseid koode kasutajatele pakutakse, näiteks võib e-poe omanik määrata, et Honey kaudu pakutakse ostjatele ainult 10% allahindlusega kupongi, kuigi Internetist leiab töötavaid 15% soodustusega koode. Ehk äppi/laienduse kasutaja ei saa päriselt kõige soodsamat ostu ja ühtlasi Honey ei "otsi ise netist soodsamaid koode" nagu reklaamitakse.
Video lõpus mainitakse, et vahel siiski saab kasutaja ebareaalselt hea sooduka, ja viitab sellele, et need tuleb "kinni maksta" e-poel endal, aga see on juba järgmise video teema
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa ei või manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.