praegune kellaaeg 03.12.2024 10:46:42
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
25.11.2024 16:28:54
|
|
|
tean jah, mis "juhtub". mitte midagi ei juhtu. olen seda vist juba vähemalt korra siin öelnud aga ütlen veel. mul on 3 erinevat suuremat liitiumakut seisnud üle talve garaazis nüüdseks juba 3 hooaega. garaazis on külmemal talveajal ka kuni -5 kraadi külma, enamasti küll püsib kuskil nulli lähedal. absoluutselt mitte mdiagi ei juhtu, ei saagi ega peagi juhtuma. aku ei koosne h2o'st.
päris sellist möla pole ka vaja ajada, et kui talvel ei kasuta siis pole vaja akut ega ratast. mõtle natuke peaga ka enne kui midagi ära trükid. mida inimesed peaksid sinu arvates tegema, kõik müüma oma rattad ja akud "talveks" maha, et need ei "seisaks"...ja siis kevadel ostma iga aasta uued masinad ja akud??? täiesti katastroofiline jura ju. pealegi, kellele siis inimesed peaksid kõik need akud "talveks" müüma, kõigile nendele mitmesajale tuhandele pärtlipeetrile, kes talv läbi oma kastiratastega ristirästi läbi tallinna uhavad?
mul on ENDAL aku kasutuses, mis on vahepeal seisnud pea 5 aastat järjest (jah, kujutad ette talvel miinuskraadides ka!) et siis laip? ei ütleks, sõidab ära kuskil 90% sellest läbisõidust, mis enne seismist tegi.
mul on ENDAL kasutuses mitmeid tööriistaakusid, mis on tänaseks 4+ aastat vanad (tootmisajast arvestades tegelt ilmselt rohkemgi). seisavad suurema osa ajast, sealhulgas miinuskraadidel. tsükleid on vähe teinud, alla 50 kokku. ei ütleks, et oleks näha mingit märgatavat mahtuvuse või mingit muud langust.
totaalset uhhuu juttu pole tarvis ajada. sellest ei ole mitte kellelegi kasu lõpuks. jah, liitiumakud seistes mingil määral degradeeruvad. MINGIL MÄÄRAL ei tähenda, et sul peale paari aastat õiges olekus seismist täiesti korras akust oleks järel laip. lihtsalt hästi minimaalselt kehvem aku on. kui ei suuda sellise teadmisega elada siis ei peaks akude ja elektrimootorite maailmaga end üleüldse kuidagi siduma, on vast palju rahulikum uni. see aku vanuse üle obsessimine hakkab juba minema mõnede isikute puhul sinna samasse auku nagu on nendel "hästi kiiretel" kohalikul tsiklivendadel, et ratta alla kannatab panna ainult sellist rehvi, mis on kõige rohkem eile tootmisliinilt tulnud. muidu on vananenud ja "ebaturvaline". ja siis samad vanad käivad oma eile tulnud rehvidega korra aastas viru ringil nahkset perset näitamas ja kohvi joomas. ei rehvidest, tsiklitest ega kiirest sõidust ei tea "spetsialistid" mitte kõige vähematki. paras absurdikomöödia.
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
XeStAiSy
Aeg maha 60
liitunud: 12.12.2001
|
25.11.2024 17:56:11
|
|
|
maga välja. mul endal originaal akud garaazis kevadeks laibad olnud. Tapab maha kõik.
_________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM |
|
tagasi üles |
|
|
virks
HV Guru
liitunud: 19.03.2004
|
25.11.2024 19:28:52
|
|
|
Huvitav kuidas siis tööriista akud sarnaste elementidega suudavad aastaid elus olla?
Talvituvad kütmata garaazis, laetakse ka külma ilmaga (kui laadija arust piisavalt ohutu on), töötatakse nii vihma, lume, külma ja kuumaga. Kasutus on suvaline - vahel seisavad kuid, vahel päevad läbi tööriista ja laadija vahel pendeldades nii, et enne laadima hakkamist on vaja korralikult jahutada (tühjaks võivad saada mõne minutiga, kui suuremat koormust saavad). Kukkumised ei ole igakuised vaid pigem igapäevased, kui kasutatakse jne.
Kui härra XeStAiSy koostatud akud seda ei suuda, siis äkki teeb ta midagi valesti?
|
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
25.11.2024 20:22:24
|
|
|
kahtlast kelbast ajab jah, mul ka milwaukee akud seisavad autos kuudis enamuse ajast, seega talvel võivad need põhimõtteliselt välitemperatuuri pakasega sama läbi külmuda päris mitmekümne miinuskraadini ja on juhuseid, kus mõned akud on erinevates laetustasemetes, mõni täiesti täis, teine täiesti tühi jäänud kusagile riiulivahele või kolahunniku alla terveks talveks unustatult talvituma ja kui mingi hetk avastanud olen, siis pistad laadijasse või trellile sappa ja pole häda midagi, töötavad nagu peab ja ei ole tajutavat vahet. Mõned kõige vanemad akud on küll tajutavalt väiksema kestvuse ja jõudlusega, ent mitte midagi sellist märkimisväärset laibajuttu küll pole ühelgi neist kümnetest akudest. Sees seal mingid klassikalised 18650 elemendid kõigil.
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
26.11.2024 01:28:52
|
|
|
noh, see on siiski margus (kes muutis oma nime miskipärast hiljuti millekski täiesti hääldamatuks...). eks ta ole siin foorumis tegelikult algusest peale ~90% kelbast ajanud. selles mõttes midagi üllatavat otseselt ei ole vaid nimevahetus oli mingil hetkel.
sellest jutust peab iga lugeja ise suutma kuidagi välja filtreerida need õiged ja kasulikud infokillud, mis seal aegajalt on. aga god damn, see ei ole lihtne loodame, et keegi siiski oma akusid enne talve ära viskama või maha müüma ei hakka sel põhjusel, et "talvel ei kasuta". loodetavasti tuppa padja alla "talvituma" ka tooma ei hakata. kuigi jah, seda "akupaanikat" juba levib igasugustes rahvusvahelistes elektrisõidukite gruppides ka vaikselt. tundub, et lolli jutu levitamine vaikselt mõjub
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
26.11.2024 11:22:47
|
|
|
Oh saaks vaid tahanteada sõna sekka öelda
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
XeStAiSy
Aeg maha 60
liitunud: 12.12.2001
|
27.11.2024 20:30:33
|
|
|
Point on selles ,et kukub mahtuvus päris korralikult trell võib keerata kuid seda ei saa nimetada akuks mis oli ennem. Külmaga võid saada neid 0v peale ka piisab saega natuke pressida ja kogu aku võib minna prügikasti. See on sel juhul kui aku on paar kuud külmas seisnud ja võtad ja pressid siis kogu aku on pekkis. Makitad, milwaaukeed, ryobid lähevad lukku kui seal midagi juhtub näiteks alavoltimine. Kevadel laadides läheb aku päris tuliseks kui talveläbi seisnud miinuskraadides juba sellega annad talle pikki kubet. Rääkimata järele jäänud mahtuvusest mis on prügikasti teema. Tavaliselt kui aku täiega maha jahtunud on siis võid koormusega selle pekki keerata ka. See on ikka see jutt mida ise kogenud nendega. Kui on väljas +20c siis saad kõke asju teha ilma ,et pekki läheks oluliselt kauem saad saagida, trellida. Saagimine on see kus tükeldad prusse nonstop siis tuleb välja kõik mis on. Sealhulgas ka kinni hoidmine ehk retsimine niipalju kui tuleb. Kui on korras aku elab selle üle. Mingi 3-4 aastat vanal akul kinnihoidmine ei tohiks olla probleem. Minul on akud üsna vanad juba ja originaalid need on väga ammust ajast. See on sellest ajast kui hakkasid tekkima suurem valik nii 3Ah ja 4Ah teistest ei tea rääkida. Kuid toas hoides degreeruvad vähem. Ilmselt nad on 6-8 aastat vanad. Ma ei ütleks ,et nad halvad on iga aasta saavad retsi sest ma hoian neid kuid 1 jäi garaazi taveks ja oli külm talv miinust oli ikka korralikult ja pikalt. Siiski eks me kõik vigadest õpi. 1asi veel see mikroskeem võib niikusega errordama ka hakata isegi ka siis kui seisnud niiskes kaua see keerab ka aku tuksi ehk kiip näeb aiateibaid. Need on kaetud spets ainega kuid ikkagi. Rääkimata staatilisest õhust ei peagi puudutama akut.
Mingi paar nädalat ei tee midagi. Liitiumi storage temperatuur on miinuskraadides kuni 30 päeva ehk tootja lubab kuuaega miinuses järjest. Kui on rohkem nagu 2 kuud või septembrist kevadeni siis kukub mahtuvus poole võrra. Kui aku vahepeal sooja keskkonda satub ei tohks veel probleem olla. Kuid ära hoia kaua miinustes. Nagu septembrist kuni mai.
Kuid ütlen see jääb mu viimaseks HV foorumi külastuseks. Vaadake ise kuidas saate.
_________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
viimati muutis XeStAiSy 27.11.2024 21:22:04, muudetud 5 korda |
|
tagasi üles |
|
|
virks
HV Guru
liitunud: 19.03.2004
|
27.11.2024 20:31:56
|
|
|
Kuipalju see mahtuvus siis kukub ühe korraga kui aku öö läbi välistemperatuuril (-10 näiteks) ja siis seda kasutama hakata? Aastatega pole mahutavuse vähenemine tuntavalt tunda andnud (kindlasti mõningal määral see on toimunud).
Need mõnikümmend akut, mis kasutuses, ei ole kunagi näinud muud hooldust ega hoidmist, kui ainult niipalju ette soojendada, et laadija oleks nõus neid laadima. Vanust neil 3-8a ja ainult üks kuuene on otsad andnud (ei mäleta täpsemalt mille tõttu). Makita 6Ah ei kannata külma (ei anna külmununa piisavalt voolu välja) ja neid pole rohkem ostnud, 5Ah seda probleemi ei ole esinenud.
Ehk see mõningane kogemus ütleb, et ei tee see külm akule suurt midagi.
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
27.11.2024 20:53:29
|
|
|
Ei teegi mitte midagi...st. lihtsalt külmas seismine ei tee ABSOLUUTSELT MITTE MIDAGI!!! ja sel teemal mitte kellegagi, mitte millegi üle vaielda ega arutada pole tarvis, see on ajaraisk.
ekstreemses külmas kasutamine ehk laadimine või ka tühjaks laadimine mõjub küll karmimalt kui optimaalsel tempil kasutamine, aga ega seegi pole nüüd selline efekt, et korra või paar kasutad akutööriista -5ga ja järgmine kord on aku surnud. teatud tegelane siin foorumis lihtsalt täidab oma aega kohati täiesti pastakast imetud jura trükkimisega ja thats that. ei ole mõtet väga tõsiselt võtta seda juttu. ju ta on kunagi näinud akut, mis oli juba praktiliselt suremise äärel, siis võeti ja lasti see kuskil kümne külmakraadi juures "peal hoides" täiesti laibaks ja nüüd tüübil on "suur teadmine", et KÕIK AKUD surevad kohe ära kui need korra külmemas keskkonnas seisavad mõni oskab teha natuke laiemat loogilist analüüsi selliste asjade puhul...ja mõni lihtsalt ei oska.
kõik akud vananevad ja degradeeruvad aja, ja ka tavalise normaalse kasutuse käigus nii ehk naa. see on selle tehnoloogia miinus ja sellega tuleb lihtsalt arvestada, aga lolliks minna selle pärast pole vaja. samas, alati leiduvad mõned, kes lähevad lolliks täiesti ajuvabade asjade pärast, paratamatus. olen ise ka näinud tuttava tuttava kaudu ühte sellist tegelast, kes reaalselt magab makita akud padja all et siis on hommikul kohe "hea võtta" ja soe aku pidi ikka kõige paremini keerama. ega tollel tegelasel asjad peas päris korras ei olnud, aga ju ta oma "asja" tegi vist hästi (ehk ilmselt siis kruvide seina keeramist)
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
28.11.2024 01:38:31
|
|
|
Siis peaks iga aasta elektriautol akut vahetama.
Leaf lisaks laeb ka veel kuni -20 kraadidega, müstika.
|
|
tagasi üles |
|
|
Mihkus
HV kasutaja
liitunud: 11.11.2014
|
28.11.2024 13:19:07
|
|
|
Nendest akupankadest saaks eletrirattale päris hea odava aku, need seal sees LiFePo4-d?
|
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
28.11.2024 14:50:51
|
|
|
Siiski ei midagi erilist. 2x 10000mah Li-Ion pouch cells. Kaalu poolest võrdeline 2900mah 18650 elemendiga.
134€/kWh + PCB board. Aga et mingis rändom toidupoes sellise hinnaga akupank on küll müstika.
Spoiler
Ei usu, et telefoni akupangas keegi Lifepo4 kasutab. Kaal ja ruumala ikka oluline. Kuskil reisimisel vms.
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
28.11.2024 20:08:53
|
|
|
üks see 10ah akuelement on kaalult võrdne ühe 2.9'se 18650? siis on vast kaks võimalust, et kas see 10ah ikkagi skämm...või on tegu mingi hästi kerge keemiaga, a'la lipo.
aga no hea hind siiski. isegi kui see tegelikult ei ole kaugeltki mitte 20ah, vaid näiteks 10ah pakk.
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
28.11.2024 22:25:48
|
|
|
Wiltz kirjutas: |
üks see 10ah akuelement on kaalult võrdne ühe 2.9'se 18650? siis on vast kaks võimalust, et kas see 10ah ikkagi skämm...või on tegu mingi hästi kerge keemiaga, a'la lipo.
aga no hea hind siiski. isegi kui see tegelikult ei ole kaugeltki mitte 20ah, vaid näiteks 10ah pakk. |
Võrdeline mitte võrdne.
Selle panga 10 Ah element kaalub 168g
Kõrge C-ga Lipo on ikkagi raskem kui Li-Ion.
https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/21700-20700-size/inr21700-m48-4800mah-6-9a-clear-wrap.html
Ei tea kas need 2 ** seal tähendab mingit konksu ve?
|
|
tagasi üles |
|
|
Wiltz
HV Guru
liitunud: 28.01.2002
|
28.11.2024 23:11:17
|
|
|
no umbes sama raske on või ikkagi tsipake kergem. mul on kõrge C'ga lipo krossitsikli peal, võtab nii käivituse kui kogu tööks vajaliku voolu sellelt. nüüdseks juba 7 aastat seal olnud ehk järelikult tõepoolest on ka päris kõrge C'ga (käivitades olen mõõtnud kuskil 80-90A). see 4S pakk, 5Ah kaalub ~400g. eks osa sellest kaalust on ka suht jämedad juhtmed ja pakendus
_________________ "There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins." |
|
tagasi üles |
|
|
XeStAiSy
Aeg maha 60
liitunud: 12.12.2001
|
01.12.2024 14:38:58
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
Siis peaks iga aasta elektriautol akut vahetama.
Leaf lisaks laeb ka veel kuni -20 kraadidega, müstika.
|
AUTODEL on spetsaalsed elemendid mis mõeldud miinuskraadidesse.
Kunagi tei ei loe mida kirjutan ma olen korduvalt seda rääkinud välja arvatud autod.
Ülejäänud on kõik alla 0c ei tohi laadida ükskõk mis elementi ka ei vaata. Mõni üksik on kuni -15c keegi ei tee nendega sest nendel pole mahtuvust ja väga ei müüdagi.
Ühtegi akudtrelli ei tohi miinusega laadida ja ka elektri velosid ei tohi mitte ühtegi mis majapidamises väja arvatud autod.
Autode elementide speci loed on -40c -50c lubatud kuid neid ei müüda kuskil. Isegi mitte sarnaseid.
Kuid bb jälle.
_________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
viimati muutis XeStAiSy 01.12.2024 14:50:34, muudetud 3 korda |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
01.12.2024 14:39:44
|
|
|
Et siis autodele on loodud spetsiaalne akukeemia mida ei tohi kuskil mujal kasutada?
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
|
medicopter
HV kasutaja
liitunud: 07.12.2004
|
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
01.12.2024 18:13:44
|
|
|
Leafidel nt ei toimu enne midagi kuni temp alla -20°C kukub.
Mulle see offgrid mehena meeldib. Erinevalt Tesladest ei raiska Leafid energiat aku soojendamisele.
Aga külmaga laeb aeglasemalt küll.
|
|
tagasi üles |
|
|
new1
HV kasutaja
liitunud: 02.06.2007
|
01.12.2024 20:16:29
|
|
|
Akutrelli akudel on sisemine piiraja peal, alla nulli ta lihtsalt ei laegi ja kogu moos, akut pekki keerata pole võimalik, kuna BMS hoolitseb ise selle kõige eest, nii ala/ülepinged kui liiga madal/kuum temperatuur. Seega jah marguss ajab siin ikka vähe võsajuttu Ma olen -20 kraadini läbi külmunud aku ja laadija ka rahumeeli seinakontakti torganud, enne lihtsalt ta laadimist ei alusta, kui on piisavalt soojenenud väliste tegurite toimel. Kui paned välja pakase kätte laadima ja millegagi ei soojenda seda akut seal, siis ta ei hakkagi kunagi laadima. Tegelikult võiks seal profitööriistade akudes sees olla ka väike soojenduselement, et kui aku liialt külm, siis ta ise suudaks akut soojaks kütta piisavalt ,et laadima hakkaks. Vahest on olnud juhuseid, kus on pidanud välitingimustes toimetama ja ei saagi krt väljas talvel akut laadida, tassi kusagile sooja laadima, kuigi tahaks samas väljas laadida neid.
|
|
tagasi üles |
|
|
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|