praegune kellaaeg 07.10.2024 13:22:36
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
01.07.2024 11:03:13
Telia: Ettevõtetel pole tegevusplaani, kui IT-süsteemiga peaks midagi juhtuma |
|
|
PRESSITEADE - Telia haldab igapäevaselt rohkem kui 30 000 arvutitöökohta üle Eesti. Kuigi töötajate IT-teadlikkus on paranemas, nendib Eesti suurim IT- ja telekomiettevõte, et seadmete ja süsteemi veatut töötamist pärsib oskuste ja plaani puudumine.
Arvutitöökohtade haldus on ettevõtete seas järjest populaarsemaks muutuv teenus, millega kindlustatakse, et kõik töötajate kasutuses olevad seadmed töötavad laitmatult ning probleemide ilmnemisel ei pea ise lahendust otsima hakkama.
Telia, kelle hallata on üle 30 000 arvutitöökoha üle Eesti, tegeleb igapäevaselt ligikaudu 4000 pöördumisega, kus klient vajab abi mõne seadme või süsteemi rikkega.
„Umbes 80% nendest pöördumistest lahendatakse ära kaughalduse teel Telia klienditoele,“ selgitab Telia IT-teenuste juht Karel Vähi. Ta lisab, et kuigi pöördumiste arv on aastate lõikes jäänud suhteliselt samaks, on lisandunud küberrünnakute ja lunarahanõuete probleemid.
Vähi sõnul ühendab nii väike- kui ka suurettevõtteid sageli see, et puudub igasugune arusaam, mida teha, kui üksiku seadme või terve arvutipargiga midagi juhtub. „Pole selget arusaama, kes ja kuhu peaks pöörduma, mida tuleks teha ja kust saada uus seade. Väiksemad ettevõtted reeglina on veendunud, et nendega nagunii midagi ei juhtu, “ tõdeb ta.
Teadlikkus paraneb
Samas on olukord aja jooksul siiski paranenud ning on näha töötajate teadlikkuse kasvu. „Enam ei tule nii suure üllatusena, et paroole peab aegajalt vahetama, need peavad olema teatud pikkusega ning „Nunnupall666“ ei ole kõige parem valik,“ räägib Vähi. Samamoodi on failidest või kõvakettast hakatud tegema varukoopiaid ning harvad pole ka juhud, kui ketas on andmete kaotsimineku vältimiseks krüptitud.
„Vaadates aga sagedasemaid pöördumise põhjuseid, siis leiab sealt ka probleemid, mis taanduvad lõpuks lihtsalt kasutaja oskusele,“ tunnistab Vähi. Lisaks pöördutakse Telia poole kasutajakonto eri tegevuste, arvutitöökoha seadistamise, tarkvara ja kontoriseadmete küsimustega. „Need on pigem mugavuspöördumised, mille jaoks arvutitöökoha haldusteenus mõeldud ongi – ei pea ise mõtlema ja tegelema, vaid keegi teine saab kiiresti selle sinu eest ära teha,“ selgitab Vähi.
Tema sõnul ongi teenuse eesmärk tagada süsteemi turvalisus, jõudlus ja tõrgeteta toimimine, mis aitavad parandada ettevõtte IT-infrastruktuuri turvalisust ja efektiivsust. „Arvutitöökohtade haldusteenuse eesmärk on muuta kliendi IT-infrastruktuur otsekui viietärnihotelliks, kus teenindavat personali kunagi ei näe, kuid ometi töötab kõik laitmatult,“ räägib Vähi.
Allikas: www.telia.ee
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|