Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 387, 388, 389 ... 418, 419, 420  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 02.11.2023 16:07:39 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Miks Norras need elektriautod nii popid on? Kuna tegemist on naftariigiga, siis puusalt tulistades oletaks hoopis vastupidist. Või on neil maksusüsteem selline, mis väga ei soosi ICE ostmist/kasutamist?


Pikka aega ei olnud Norras elektriautol ühtegi maksu, ehk Tesla model 3 ja Kia Ceed maksid sama palju või kia natuke rohkem. Lisaks muud soodustused, mida enam pole.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 02.11.2023 16:53:19 vasta tsitaadiga

salatoimik kirjutas:
renx09 kirjutas:
miks nii vaikne, viskame õli tulle icon_lol.gif


See küll mingi täiesti saamatu clown.gif ju. Krdi skandinaavia numbrit vaja... Ma ei tea mul toimis kõik kenasti eesti numbriga, google pay kaudu maksmine ja timm icon_rolleyes.gif on ka äppe kus saab ka meiliga regada kui telonumbriga liiga keeruline on icon_rolleyes.gif
Täitsa huvitav, et mis auto ka oli 😂 Raudselt imiev vms iganes. Mingi normaalse Kia-ga vms millel range 400+ on norras enam kui küll. Kui sellest väheks jääb siis küsiks küll, et läksid sinna hommikust õhtuni vaid sõitma või icon_lol.gif


Citroën

_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Flab
HV Guru

liitunud: 09.10.2005




sõnum 02.11.2023 18:19:36 vasta tsitaadiga

Kirjutan ka enda kogemusest:
Vòtsin siis rendiks model 3’e SR. Aku @78% ja lubas 280km. Korjasin sòbrad tartust peale (umbes 20km ring) ja asusime tallinna lennujaama poole teele.
Poolel teel oli range nii jubedalt kukkunud, et tallinna jóudmine oli sketchy - range selleks ajaks täpselt selline kui distants tallinna. Munetasime 15min tikupoisis(sest kes see ikka jóuab 200km jǎrjest sòita - ega mul ju mǎhkmeid ometi jalas pole icon_lol.gif icon_lol.gif ). No tǎielik pettumus. Temp oli nulli ligi. Tuli lörtsi. Liiklust ja möôdasòite null. Kiirus lubatule +10.

Arvestades, et tesla on super efektiivne ei taha teada kuidas see range oleks droppinud veel mòne muu mitte nii efektiivse autoga vòi kui oleks olnud -20c. Istusime jopedes, kliimast temp pandud 23c ja oli dinosauruse pòletajaga vòrreldes kǔlm. Juurde ei julgend panna, oli lootus ikka ühe lauluga ǎra jóuda.
Positiivse poole pealt - kiirendus oli hea. Laadimisega ei olnud probleemi ja oli enamvǎhem talutava kiirusega (60kw laadis ja tikupoisis aku veidi alla 40%)
Hetkel on see värk ikka toores veel, vaatame uuesti 5a pǎrast thumbs_up.gif .
Kommentaarid: 956 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 761
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 02.11.2023 18:56:39 vasta tsitaadiga

Kujutan juba ette, et E-Troniga langeb range ~80% -15°C juures icon_lol.gif
See on juba niisama 2x ebaefektiivsem kui M3
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Alari A.
HV Guru

liitunud: 19.12.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.11.2023 19:07:27 vasta tsitaadiga

Võimatu! Minu kataloogid ja interneti lehed kirjutavad muud icon_razz.gif
Kommentaarid: 649 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 533
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.11.2023 20:06:05 vasta tsitaadiga

somnambuul kirjutas:
napoleon kirjutas:
Miks Norras need elektriautod nii popid on? Kuna tegemist on naftariigiga, siis puusalt tulistades oletaks hoopis vastupidist. Või on neil maksusüsteem selline, mis väga ei soosi ICE ostmist/kasutamist?


Pikka aega ei olnud Norras elektriautol ühtegi maksu, ehk Tesla model 3 ja Kia Ceed maksid sama palju või kia natuke rohkem. Lisaks muud soodustused, mida enam pole.
Kuidas võtta... Kia ja Hyundai paistab, et mittelektrilisi seal enam ei müügi.
Samas kui vaadata Toyota corolla hübriid ja Hyundai Kona Electric Long Range alates hindasi siis miks peakski ostma corolla kui hyundai long range on odavam icon_lol.gif Ja kusjuures, Norras Hyundai kona long range kõige odavam mudel ~32000€, meil 44000€ icon_lol.gif

_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.11.2023 20:09:54 vasta tsitaadiga

Ja mugavuspagulane Oisu sõidab ikka veel siksiga...
Kommentaarid: 686 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 532
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.11.2023 20:24:24 vasta tsitaadiga

sikisle käis paaki vist AI-93 vms. Seda seal polegi saada icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002




sõnum 02.11.2023 22:35:12 vasta tsitaadiga

Flab, maini ka ära mis aasta Model 3 see oli. Kas vanem ilma soojuspumbata või uuem soojuspumbaga?
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Flab
HV Guru

liitunud: 09.10.2005




sõnum 03.11.2023 09:52:04 vasta tsitaadiga

261HRF
TESLA MODEL 3
VIN: LRW3E7FA6LC105861

2020 detsember registreeritud. Ilmselt siis ilma?!
Kommentaarid: 956 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 761
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 03.11.2023 10:25:44 vasta tsitaadiga

Sõitsin praegu ~1h. Temp määratud +16. Küte konstantselt 3kW. Suht pointless ikka see soojuspump autodel. icon_rolleyes.gif
Kodupump kütab tervet maja ~500W konstantselt.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002




sõnum 03.11.2023 11:01:15 vasta tsitaadiga

Flab kirjutas:
2020 detsember registreeritud. Ilmselt siis ilma?!

Soojuspump tuli neile jah 2021 lõpp. Ennem seda on tavaline PTC heater.

DVDRW kirjutas:
Sõitsin praegu ~1h. Temp määratud +16. Küte konstantselt 3kW. Suht pointless ikka see soojuspump autodel. icon_rolleyes.gif
Kodupump kütab tervet maja ~500W konstantselt.

Pointless pigem mitte, rohkem abiks ikka. Võibolla sõltub autost ja lahendusest ning hinnast. VW ID puhul ülevaadetest ma olen lugenud, et ei ole väga kiidetud efektiivsust. Samas ise pole proovinud. Soojuspumbaga Tesladel, ta alguses ka mingid esimesed 5-10km paneb 3-4kW siis tõmbab tagasi alla 1kW. Lisaks salongi soojendusele, soojendab kohe ka akut. Ta veel soojendab taga mootorit ennast ka eraldi.

Muidu võrreldes suvega (Tesla Model 3 2022/12) kogemusi praegu juba tuleb icon_biggrin.gif Suvi on lahe, talv veel pole päris alanud aga ütleme, et suvisest 400-430km (10% linn/90% maantee, kulu 13.5kwh/100km) läbisõidust ühe laadimisega on nüüd -1C kuni siin -3C kandis olnud 320-340km (sama siis 10% linn/90% maantee 16.5kwh/100km). Et maanteel on siiski päris efektiivne. Soojendus on endal tavaliselt 19C pandud ja sellest on seni mulle piisanud, külm ei ole. Aga vot 90%linn/10%maantee selliste kraadide juures ning ilma mingi aku soojenduseta (s.t istud hommiku autosse ja minema, juhet sabas pole või ei eelsoojenda või siis soojendad ennem sõitu auto enda akust, aku on samal kraadil välistemperatuuriga) on praegu näidanud mitu "paagitäit", et 220-250km tuleb vaid. Et sisuliselt 50% sõiduulatus kukub kui akut ei soojenda. Lühikesed otsad, ilma soojendamata ja kulu tuleb korralik sellisel juhul. Eks näis mis -10 kuni -15C toob. Ise arvan, et väga palju ta kulu mõttes enam halvemaks ei lähe, oodatav keskmine kulu võiks olla 20-21kWh/100km kohta. Enda ~7000km läbisõidu keskmine kulu on praegu 14.5khW/100km kohta (auto ise näitab 13.6kwh/100km kohta, kuna ta ei arvesta laadimise kadusi jne).

_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Sold OUT
no credit
Sold OUT

liitunud: 30.07.2002




sõnum 03.11.2023 11:22:17 vasta tsitaadiga

Tavaliselt on mul autodes soojendus 22 peal aga Leafis 18 ja tundub, et on sama soe. 22 panna, siis kippus palavaks
_________________
People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Kommentaarid: 92 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 5 :: 1 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Equinox
HV veteran
Equinox

liitunud: 05.04.2002




sõnum 03.11.2023 11:39:57 vasta tsitaadiga

Yep, 20C mul Teslas hakkas palav. 18-19C praeguste 0C kuni 5C välistemperatuuri juures on täitsa paras.
_________________
Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 03.11.2023 11:56:27 vasta tsitaadiga

Sold OUT kirjutas:
Tavaliselt on mul autodes soojendus 22 peal aga Leafis 18 ja tundub, et on sama soe. 22 panna, siis kippus palavaks

Equinox kirjutas:
Yep, 20C mul Teslas hakkas palav. 18-19C praeguste 0C kuni 5C välistemperatuuri juures on täitsa paras.

Kuidas seda seletada, kas elektriautoga sõit on adrenaliinilaks (kas jõuab / ei jõua kohale), ollakse emotsionaalselt laetud-erutatud seisundis, kere kuumab ja salongi ei ole vaja kütta. See seletaks ka elektriauto omanike muutust toitumises, kus on pidev tung teha laadimise peatusi ja end samaaegselt söögikohas tankides - inimkere kaotab soojust ja kaotatud energia on vaja "taastada".

Või on elektriautode disainis midagi, mis salongi temperatuuri valikul eristab ICE autodest, vbl ehk auto põhjad on erinevad, kus ICE autol tuul jahutab salongi põhja, varbad külmetavad ja see sunnib salongi temperatuuri tõstma. Elektrikal on põhja all aku, arvatavalt toodab natuke sooja, mis läbi põhja salongi lekib ja kuna varbad soojas, siis külmatunne puudu.
Midagi sarnast kogetakse ka põrandaküttega elamistes, kus võib 21-22C tunduda igati soe aga teises radika või ahiküttega elamises näitab termomeeter 25-26C aga elanikud ei pea seda palavaks ja kurdavad pigem külma üle, varba termomeeter mõjutab kogu temperatuuritaju.

_________________
---
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 03.11.2023 12:11:52 vasta tsitaadiga

Termomeetriga mõistlik testida. Pakun, et sõltuvalt asukohast vahe vabalt võib olla 15+ kraadi. põrand vs lagi.
Aga Leafiga on see jama, et varbad hakkavad külmetama kui pikalt kütteta sõita. Kuskilt puhub alt külma õhku ja välja lülitada vist ei saa.
Jalamatt teha soendusega? icon_razz.gif
Küttega Tartusse ei saa ja teepeal laadimine kaotab kogu elektriauto mõttekuse.
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.11.2023 12:14:01 vasta tsitaadiga

icon_lol.gif rofl.gif
_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 161 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.11.2023 12:24:35 vasta tsitaadiga

Ilma soojuspumbata elektriauto kulutab soojendamiseks rohkem elektrit. Samas kui tegemist on kolm aastat vana autoga siis algpostitusest lähtuvalt peab proovima järgmise või ülejärgmise aasta (2024..25) masinat et viieaasta nõue täidetuks osutuks. Pigem piisaks juba järgmisest mudeliaastast, et soojuspumba erinevus näha oleks.

Kui sa võtad linnasõidu keskmist kulu näitava elektriauto ja kütad temaga 4-5kesi +10kmh kiirusepiirangust mööda maanteed ~180km küte +23 peal, ning lisaks teed eelnevalt paarikümnekilomeetrise ringi, siis esmane kütusekulu ja sõiduulatus ei olegi realistlik. Kui ta näitas, et jõuad täpselt kohale siis pigem see oligi reaalne selle protsendiga, muidugi juhul kui sõit enamvähem ühtlase kiirusega.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.11.2023 12:25:12 vasta tsitaadiga

Tegin huvipärast kalkulatsiooni, et kui vahetada praegune auto el auto vastu või siis jätkata olemasolevaga. Perioodiks võtsin 5a. Vahetusel kasutaks sissemaksu 50%, et intressikuludelt kokku hoida. Siht oleks Model Y, hinnaga ~55k. Arvutuses ei ole arvestatud mingit toetust. Tegemist on siis TCO'ga, mis sisaldab kõike nii elektrit, kui kütust.

Tulemus:

Model Y - 615 eur kuus.
Lexus IS - 403 eur kuus.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 03.11.2023 12:29:17 vasta tsitaadiga

Mis keskmiseks elektihinnaks arvestasid?
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.11.2023 12:35:23 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:
Mis keskmiseks elektihinnaks arvestasid?


~10s, nagu ta hetkel olnud on, aga kindasti ainult sellega ei piirdu ja reaalsel kasutamisel on vaja ka mujal laadida. Aga see on üsna olematu muutus, kui see ka kümmekond senti siia või sinna kõigub, mõjutades kogukulu mingi paarkümmend eurot maksimaalselt.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 03.11.2023 12:38:07 vasta tsitaadiga

hm... et siis uue auto omamiskulu tuleb suurem kui juba mõnda aega kasutatu, hea teada. Uute avastustega jätkates, vihm pidi märg olema.

Aga kui kuludest rääkida, siis olemasoleva auto äramüümine ja ühistransa kuupileti ostmine pidi veel soodsam tulema. Nii et igaühele oma.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.11.2023 12:45:18 vasta tsitaadiga

pppd kirjutas:
hm... et siis uue auto omamiskulu tuleb suurem kui juba mõnda aega kasutatu, hea teada. Uute avastustega jätkates, vihm pidi märg olema.

Aga kui kuludest rääkida, siis olemasoleva auto äramüümine ja ühistransa kuupileti ostmine pidi veel soodsam tulema. Nii et igaühele oma.


Omamiskulus vahet ei ole, suhteliselt lineaarne on see kuni auto 10 aastaseks saamiseni.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 03.11.2023 12:48:56 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
DVDRW kirjutas:
Mis keskmiseks elektihinnaks arvestasid?

~10s, nagu ta hetkel olnud on, aga kindasti ainult sellega ei piirdu ja reaalsel kasutamisel on vaja ka mujal laadida. Aga see on üsna olematu muutus, kui see ka kümmekond senti siia või sinna kõigub, mõjutades kogukulu mingi paarkümmend eurot maksimaalselt.

Mida rohkem sõita seda rohkem hakkab kaalukauss EV poole kalduma. Tundub, et sõidad vähe. Ega siis ei olegi elektriauto mõistlik. icon_wink.gif
Kommentaarid: 26 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 03.11.2023 12:55:00 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:
Markos kirjutas:
DVDRW kirjutas:
Mis keskmiseks elektihinnaks arvestasid?

~10s, nagu ta hetkel olnud on, aga kindasti ainult sellega ei piirdu ja reaalsel kasutamisel on vaja ka mujal laadida. Aga see on üsna olematu muutus, kui see ka kümmekond senti siia või sinna kõigub, mõjutades kogukulu mingi paarkümmend eurot maksimaalselt.

Mida rohkem sõita seda rohkem hakkab kaalukauss EV poole kalduma. Tundub, et sõidad vähe. Ega siis ei olegi elektriauto mõistlik. icon_wink.gif


Kahekordistasin läbisõidud:

Y - 695
L - 638

Arvestades, et siin tuleb ilmselt nüüd ka kahekordne rehvikulu ja Y tahab vist kallimaid rehve, siis läheb seal summa ikkagi suuremaks. Aastane läbisõit on nüüd 24k.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 387, 388, 389 ... 418, 419, 420  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.