praegune kellaaeg 30.09.2023 19:35:38
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum  |
|
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
05.09.2023 11:37:17
|
|
|
Auto enda latern läks põlema? Kui teise akuga töötab siis astud sammhaaval soovitud ühenduse poole. Esimene aku, kaitseplokis suvaline pluss, kaugtule kaitse ühelt poolt, teiselt poolt, läbi jagaja, mingil maal on rikkekoht. Kui kohe esimese pealt ei tööta siis maaühendus akule lähemale.
Siis veel muidugi töötav/seisev mootor. Mõned päevatuled on nii tehtud et süttib alates 13.2V vms. Auto seisab, midagi ei näpi paned aku laadima. Tuled lähevad põlema. Kui ei lae siis ühenda kuidas tahad, ei põle.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
 |
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
05.09.2023 17:58:43
|
|
|
Käisin tegin paar mõõtmist. Kui lisatuli on taha ühendatud, siis on seisva mootoriga tõesti vaid 7.5 V. Töötava mootoriga proovisin vaid ilma lisatuleta. Siis tõusis pinge 11.9 V'lt 13 V'ni
Originaal kaugtuled lähevad põlema igas asendis. Ka seisva mootoriga ja ühendatud lisatulega. Ma ei tea, kas see tähendab ka midagi, aga kui antud antud ringis voolu sees ei ole, siis näitab takistuseks 20-30 kΩ.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Zuumbox
HV kasutaja
liitunud: 26.08.2016
|
05.09.2023 18:12:22
|
|
|
TeaMeTzu kirjutas: |
Käisin tegin paar mõõtmist. Kui lisatuli on taha ühendatud, siis on seisva mootoriga tõesti vaid 7.5 V. |
Ma ütleks selle peale, et see aku on Sul ikka puhta piix. Või kustkohast Sa sellise numbri said?
|
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
05.09.2023 18:17:10
|
|
|
Zuumbox kirjutas: |
TeaMeTzu kirjutas: |
Käisin tegin paar mõõtmist. Kui lisatuli on taha ühendatud, siis on seisva mootoriga tõesti vaid 7.5 V. |
Ma ütleks selle peale, et see aku on Sul ikka puhta piix. Või kustkohast Sa sellise numbri said? |
Aku klemmid lahti, või kust see mõõdeti?
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
 |
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
05.09.2023 19:03:17
|
|
|
7.5 V ikka seal juhtme otsas kuhu lisatule ühendan. Aku on uus ja täis laetud.
|
|
tagasi üles |
|
 |
avrn
Kreisi kasutaja
liitunud: 16.02.2007
|
06.09.2023 06:18:26
|
|
|
No ega siis palju variante enam pole, kuskil on kehv ühendus.
Ma vaataks kõigepealt miinuspoole üle, need üle/läbi kere käivad ühendused ei pruugi alati head saada.
|
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
06.09.2023 13:07:15
|
|
|
TeaMeTzu kirjutas: |
kui antud antud ringis voolu sees ei ole, siis näitab takistuseks 20-30 kΩ. |
Oletades et kaugetes on traatpirnid siis mõõdad vale ahelat, külma pirni takistus on ühe oomi kandis.
Alustuseks leia õige kaitse, kus on vool peal ainult siis kui tuli põleb ja kui välja tõmbad siis tuli kustub, ainult ühel pool, teine jääb põlema. Kui kaitse väljas siis üks klemm näitab pirni takistust, teine peab lülituma tulede taktis 12V.
Kui tõesti aku täis ja tuli põleb ja mõõdad õiget kohta ja seal on 7.5, siis kuskil kärssab, ülejäänud voldid muunduvad tee peal aku plussist mõõtekohani soojuseks, suurusjärgus sama palju kui pirni peal. Seda näpu vahel ei hoiaks.
Siin on vist kõrvalist abi vaja, või siis võta otse tule pealt Alustuseks ära lõika kohe juhtmeid läbi vaid proovi pirni klemmide pealt.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
06.09.2023 13:11:39
|
|
|
TeaMeTzu, vii parem mõne spetsialisti kätte, enne kui kogu masina maha põletad...
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
 |
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
06.09.2023 18:08:13
|
|
|
Nonii tundub, et paanikaks pole põhjust (peaasi, et nüüd ära ei sõnu) . Paistab, et maandus ei olnud lihtsalt kõige parem (seda siis leebelt öeldes). Kinnitasin lisatule maanduse esialgu lihtsalt olemasolevale maandusele uue mutriga peale ilma midagi puhastamata jne - no, et vaadata, kas üldse toimib. Multimeeter ju näitas, et ühendus ülejäänud kerega olemas ja järelikult peab korraks toimima. Ei toiminud
Nüüd tegin korralikult ja kõik töötab nagu peab. Täpsustan, et õiged kaitsmed on ikka algusest peale kasutuses olnud.
Paljud tööd on tõesti sellised, millega viin auto spetsialisti juurde. Aga ausalt öeldes olen hakanud neid "spetsialiste" natukene pelgama. Käis vän mõni aeg tagasi suht-koht tuntud ja edukas remondikohas. Enne Hiiumaa trippi hakkasin rattaid alt ära võtma, ja need olid nii kinni lastud, et ma oma 100 kiloga hüppasin meetrise padrunisaba otsas ja vaevu sain lahti. Lisaks, gabariittulede mittepõlemise probleem lahendati voolu võtmisega 24/7 voolu all olevatelt (kui süüde sees) juhtmetelt. Käsipiduri reguleerimine tähendas, et pärast 20km sõitu oli norm kärsakas üleval. Tänu foorumile ja internetile olen meeletult õppinud asju ja olen suhteliselt kindel, et teen paljud tööd korralikumalt kui keskmine spetsialist. Samas nagu ka enne ütlesin, tihtipeale ei saa teisiti kui on ikkagi vaja viia kellegi juurde.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Zuumbox
HV kasutaja
liitunud: 26.08.2016
|
06.09.2023 18:53:04
|
|
|
TeaMeTzu kirjutas: |
Enne Hiiumaa trippi hakkasin rattaid alt ära võtma, ja need olid nii kinni lastud, et ma oma 100 kiloga hüppasin meetrise padrunisaba otsas ja vaevu sain lahti. |
No eks neid "spetsialiste" ole jah igasuguseid. Aga antud juhul ei maksaks neid siiski süüdistada sest remondikojad lasevad rattamutreid reeglina suruõhumutrikeerajaga (nn "koputaja") ja see on üks vingemaid relvi remondimehe arsenalis. On olemas ka akuga "koputajaid"; kui ise rattaid vahetad, soovitan hankida. Muide, paha ei tee kui rattapoldi keeret natuke mingi "moosiga" määrida; hõlbustab keeramist ja väldib roostetamist.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
06.09.2023 18:57:12
|
|
|
Remondijuhendites pigem ikka kirjas, et määret ei tohi rattapoltidele panna.
|
|
tagasi üles |
|
 |
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
06.09.2023 19:51:35
|
|
|
Akumutrikeeraja on olemas ja mitte just kõige väiksem. See suutis ühe poldi lahti lasta.
Mina ka seni teadmisel, et määret ei tohi kasutada, lisaks on mul vänil tänaseni käinud rattad nii tihti alt, et kinni ei ole saanud roostetada
Eks ma isegi lasen akutööriistaga poldid kinni, aga seda peab tegema mõistusega ja tänapäevastel löökmutrikeerajatel saab ka väändemomenti seadistada.
|
|
tagasi üles |
|
 |
Zuumbox
HV kasutaja
liitunud: 26.08.2016
|
06.09.2023 20:18:25
|
|
|
Janis kirjutas: |
Remondijuhendites pigem ikka kirjas, et määret ei tohi rattapoltidele panna. |
Keermele võib, koonuspindadele ei tohi sest just see hoiab polti/mutrit kinni. Ja panna tuleb mõistusega, mitte nii, et ujub. Olen kasutanud ja pole mul kunagi ükski lahti tulnud.
TeaMeTzu kirjutas: |
Eks ma isegi lasen akutööriistaga poldid kinni, aga seda peab tegema mõistusega ja tänapäevastel löökmutrikeerajatel saab ka väändemomenti seadistada. |
|
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
07.09.2023 12:32:42
|
|
|
Mis momendiga pingutate kui poldid ära mökerdatud?
Ja keere on samasugune koonus, mõlemad kontreerivad. Kui koonusseibid siis sealt otsast vähem.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
 |
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
07.09.2023 12:55:01
|
|
|
Rattapolt nii tugev, et seal küll pole mingit momenvõtit vaja kasutada. Käega keerab ilusti tunde järgi vähemalt nõutud tugevusega kinni
|
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
07.09.2023 13:16:48
|
|
|
Sõiduautodel suht nõrgad, mingid külasepa kinni keeratud poldid läksid prõks ja prõks pooleks
Kaubikuga õnneks seda muret pole, saab pika toruga lahti.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
 |
Leinö
HV veteran

liitunud: 07.05.2008
|
07.09.2023 15:31:08
|
|
|
Etz kirjutas: |
TeaMeTzu, kui sinises mundris mehike peaks kinni pidama ja suvatsema seda kontrollida, siis sinna sa selle autoga siis ka jääd.  |
eee, kas seda nõuet ära ei kaotatud?
|
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
07.09.2023 15:35:45
|
|
|
Leinö kirjutas: |
Etz kirjutas: |
TeaMeTzu, kui sinises mundris mehike peaks kinni pidama ja suvatsema seda kontrollida, siis sinna sa selle autoga siis ka jääd.  |
eee, kas seda nõuet ära ei kaotatud? |
Millist nõuet?
Et rehv peab vastama koormusindeksile?
Koormusindeksi nõue on endiselt alles, rehvimõõt pole enam reglementeeritud.
Kuni koopas ringi käima mahub ja mustriosa on kaetud, pane mis mõõdus rehvi tahad aga koormusindeks peab olema vastav.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
 |
Leinö
HV veteran

liitunud: 07.05.2008
|
07.09.2023 15:42:35
|
|
|
Etz kirjutas: |
Leinö kirjutas: |
Etz kirjutas: |
TeaMeTzu, kui sinises mundris mehike peaks kinni pidama ja suvatsema seda kontrollida, siis sinna sa selle autoga siis ka jääd.  |
eee, kas seda nõuet ära ei kaotatud? |
Millist nõuet?
Et rehv peab vastama koormusindeksile?
Koormusindeksi nõue on endiselt alles, rehvimõõt pole enam reglementeeritud.
Kuni koopas ringi käima mahub ja mustriosa on kaetud, pane mis mõõdus rehvi tahad aga koormusindeks peab olema vastav. |
Ok, panin mäsa, arvasin, et see käis terve kompoti kohta (rehvimõõt, koormus, kiirus)
|
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
07.09.2023 15:50:21
|
|
|
Leinö kirjutas: |
Ok, panin mäsa, arvasin, et see käis terve kompoti kohta (rehvimõõt, koormus, kiirus) |
ot: |
See oleks natuke absurdne, 3.5t täismassiga kaubikule võiks ju siis südamerahus keerata alla "kerghaagise" rehvid mille koormustaluvus oleks heal juhul 1/10 vajaminevast. |
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
 |
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
12.09.2023 16:41:22
|
|
|
Võtan osa kaupa põrandat lahti, et hakata soojustama. Nüüd küsimus, kas peaks pleki peale enne veel mürasummutusmatid panema või teeb soojustusvaht sama töö? Mürasummutusmatt tuleks iga paneeli keskele ja vaht pigem servadesse. Praegu lahti võetud osas on selline 2-3mm ruumi mürasummutuse jaoks, aga ma ei tea, kas igal pool.
Ma plaanin PIR paigaldamise ajal kasutada samasid kinnitusplaate, millega põrandalatid pealt tasaseks ajasin liimise ajaks. Selleks, et PIR liiga kõrgele ei tõuseks. Kas tundub olevat toimiv idee ?
Lisaks sain nüüd lisatuled korralikult ära ühendatud ja kõik juhtmed kenaks üheks kimbuks teha. Nüüd peab minema pimedas katsetama
|
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
13.09.2023 23:13:23
|
|
|
TeaMeTzu kirjutas: |
mürasummutusmatid panema või teeb soojustusvaht |
Või eikumbagi, siis jääb mingi võimalus et kunagi viitsid alust vaadelda mis vist oli plaan, muidu kui midagi peale liimid siis suht kindel et saab eluaegne. Pigimatt tõstab kaalu, vaht võib varviga reageerima hakata, niiskuskaitsena ilmselt värv üksi kõige tõhusam. Katus ja küljed matiga tehtud? Seal annab rohkem efekti.
Need metallplaadid on liiga palju nokitsemist, paar pikka reikat ja raskuseks telliskivid peale teeb sama töö ära.
Tulesid testi kahe autoga, ise istud vastu sõitvas
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
 |
Etz
HV Guru

liitunud: 27.01.2005
|
13.09.2023 23:21:14
|
|
|
elukaz kirjutas: |
Tulesid testi kahe autoga, ise istud vastu sõitvas  |
Pole selleks teist autot vajagi, pane see illuminatsioon särama ja hakka autost eemale astuma ning vaata aeg-ajalt üle õla.
Saad kohe teada, kui kaugelt veel auto poole vaadata kannatab.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
tagasi üles |
|
 |
elukaz
HV Guru

liitunud: 06.09.2004
|
13.09.2023 23:49:08
|
|
|
Pigem võrdluseks teiste vastutulijatega, mingi tasemega oled harjund, saab aimu kuhumaani on veel ok. Kahtlustan et juba kilomeetri peal peab vahetusele mõtlema. See on siis mõlemad 90-ga sõites 20 sek.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
tagasi üles |
|
 |
TeaMeTzu
HV veteran
liitunud: 10.10.2011
|
21.09.2023 13:57:47
|
|
|
Olin vahepeal muu valdkonnaga hõivatud, aga natuke edusamme tehtud. Üle poole põrandast on soojustatud ja pealmine vineer SikaLastomeriga tagasi pandud.
Ainuüksi alumiiniumteibiga katmine võttis tunde aega. Lõpuks töötasin välja hea nipi kuidas ei pea 5 minutit nokkima, et taguspaberit kätte saada
PIR kinnitamiseks kasutasin ikkagi vahtu. Ma otsustasin, et nagunii on põranda alla pääsemine meeletult keeruline ja ei hakka seda kontrollimas käima. Kui midagi roostetab, siis seda piem väljast poolt ja peab sealt silma peal hoidma. Vaht isoleerib iga PIR plaadi ära ja õhk/niiskus ei saa kuskile liikuda ega koguneda. Lisaks loodetavasti toimib heliisolaatorina.
Kuna mul ei olnud sobivaid latte käepärast võtta, siis kasutasin ikka oma ühendusplaatide meetodit ja töötas väga hästi, peab tõdema. Mõnes kohas sain ikkagi telliseid kasutada .
Lisaks tellisin eile ära 2x140W Victron Energy päikesepaneelid, Smartsolar MPPT 100/30, Lynx Power In, Phoenix 12/250 inverteri, kaitsemkarbi ja lisaks kaableid ning pistikuid.
Ikka päris mehine summa läks selle peale. Peab lootma, et tasub ära ennast nagu kõik räägivad.
|
|
tagasi üles |
|
 |
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|