praegune kellaaeg 17.04.2024 12:58:55
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
AMD vs nVIDIA |
AMD |
|
46% |
[ 178 ] |
nVIDIA |
|
53% |
[ 206 ] |
|
hääli kokku : 384 |
|
autor |
sõnum |
|
Tomorrow
HV Guru
liitunud: 08.02.2006
|
28.03.2023 16:22:48
|
|
|
Scart, Mina saan samuti viidata kümnetele mängudele mis kasutavad ainult DLSS ja kus AMD kaardi omanikud ei saa mingit upscalingut kasutada.
Nvidia kaardi omanikel seda muret pole, kui vähemalt üks tehnoloogia kolmest on toetatud.
See Tensor tuumade jutt pole väga veenev. AMD ei oma neid aga suudab FSR 2 jooksutada üsna vanadel kaartidel sarnase jõudluse ja pildikvaliteediga. Nvidia saaks toetada Maxwell ja Pascal. Samuti ära unusta 16 seeriat mis on Turingu all aga DLSS ei toeta, kuna Tensor tuumad puuduvad.
Seega Turing ei ole tegelikult täielikult toetatud.
|
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
29.03.2023 00:38:58
|
|
|
rmc kirjutas: |
Scart, mille alusel saad öelda, et DLSS on keelatud? |
Sest kui mängudel on AMD'i äge lipukene startupi ajal ekraanil, siis nendel mängudel DLSS'i ei ole ega tavaliselt ka ei tule? Et nagu, kui sa taaskord konteksti ei tea, vii end sellega enne kurssi.
Tomorrow kirjutas: |
Scart, Mina saan samuti viidata kümnetele mängudele mis kasutavad ainult DLSS ja kus AMD kaardi omanikud ei saa mingit upscalingut kasutada. |
A kelle süü see on, et nad inferior produkti kasutavad? Kogu tech stacki võtab hästi just lõppenud GDC kokku. Nvidia ladus tund aega täiesti müstilist AI techi ja uusi võimalusi ja võimekust, samal ajal AMD kobises midagi möödaminnes oma DLSS 3'e konkurendist ega avaldanud mitte midagi käegakatsutavat.
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
29.03.2023 00:46:11
|
|
|
Scart, aa, et siis on keelatud täiesti? See liputeema pole muidugi uus asi ja sind ilmselt rohelised lipud ei häiri, eks?
_________________
|
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
180 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
29.03.2023 01:00:25
|
|
|
rmc kirjutas: |
Scart, aa, et siis on keelatud täiesti? |
Sa võid ju alati välja tuua mängud, mis on AMD'i bänneri alt ja millel on funktsionaalne RT ning DLSS 2/3? Funktsionaalse RT all pean silmas reaalselt midagi tegevat raytracingut, mitte AMDi nalja, mis disainitud jooksma aneemilise konsooliraua peal, mistõttu mängudes a la Resident Evil on RT basically tickbox, mingit efekti see ei oma kuna konsoolidel pole DLSS'i ja seega reaalselt efekti omava RT puhul kukuks FPS kusagil kolmandiku peale ilma-RT'ga FPS'ist.
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
29.03.2023 01:12:17
|
|
|
Et siis saan aru, et sind huvitab vaid AMD-bänneritega mängude heitimine, NVIDIA bännerid ja kaasnev on sujaoks igati hästi?
_________________
|
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
180 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
Viilutaja
HV Guru
liitunud: 28.07.2002
|
29.03.2023 09:17:57
|
|
|
Nvidia oma vram nerfiga on jälle aidanud AMD'l ette saada ka RT's
HUB jagas twitteris pilti ja kommentaari juurde. Eks varsti tuleb video YT ka sellest.
Spoiler
If you're running 'The Last of Us Part I' on ultra (even at 1080p) on an 8GB card and are suffering from major stuttering issues, you'll need to drop down to high or even medium which can still use 8GB's of VRAM. The game is mostly smooth on the RX 6800, I'm testing 'The Woods' section here.
Tweet ise.
https://twitter.com/HardwareUnboxed/status/1640895315422351360/photo/1
Ning Hogwatrsi kohta eraldi tweet.
It's crazy to see the RX 6800 delivering playable and faster ray tracing performance than the RTX 3070 in Hogwarts Legacy, at 1080p and 1440p. RDNA 2 winning with RT enabled! WHAT!
|
|
Kommentaarid: 222 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
192 |
|
tagasi üles |
|
|
Tomorrow
HV Guru
liitunud: 08.02.2006
|
29.03.2023 10:05:51
|
|
|
Scart kirjutas: |
Tomorrow kirjutas: |
Scart, Mina saan samuti viidata kümnetele mängudele mis kasutavad ainult DLSS ja kus AMD kaardi omanikud ei saa mingit upscalingut kasutada. |
A kelle süü see on, et nad inferior produkti kasutavad? Kogu tech stacki võtab hästi just lõppenud GDC kokku. Nvidia ladus tund aega täiesti müstilist AI techi ja uusi võimalusi ja võimekust, samal ajal AMD kobises midagi möödaminnes oma DLSS 3'e konkurendist ega avaldanud mitte midagi käegakatsutavat. |
Sinu biased ühepoolne rohelisus paistab selgelt välja selle lausega.
See kui mäng kasutab ainult DLSS-i ja AMD kaardi omanikud ei saa upscalingut kasutada on AMD (omanike) süü?
Aga see kui FSR kasutavas mängus pole DLSS-i (kuigi Nvidia kaardi omanikud saavad ka FSR kasutada) on samuti AMD süü?
AMD on kõiges süüdi isegi kui Nvidia ei luba teistel tootjatel DLSS kasutada või arendajad ei viitsi mingit spetsiifiliselt upscalingu standardit lisada
"müstilist ai techi" lol. Teades Nvidiat, siis see tuleb 50 seeriaga mille jaoks on vaja uus kaart osta, sest Nvidia keeldub backportimast ja läheb aastaid enne kui see müstiline tech laiemalt levima hakkab (kui) üldse.
Ega Nvidia ei avaldanud ju samuti midagi käegakatsutavat. Lihtsalt selle aasta buzzword on AI. Eelmine aasta oli selleks NFT ja üleeelmine oli krüpto.
Ja kõigist sellest vahvast techist pole tuhkagi kasu kui path trached ai genereeritud mängus ilmub kaadrisse puujuku kes suud maigutab ja mängus endas puudub füüsika mis oli 15 aastat tagasi Crysises olemas juba.
Lisaks mängitamatud PC pordid mida 2000€ kaartide omanikud preorderivad.
Scart kirjutas: |
rmc kirjutas: |
Scart, aa, et siis on keelatud täiesti? |
Sa võid ju alati välja tuua mängud, mis on AMD'i bänneri alt ja millel on funktsionaalne RT ning DLSS 2/3? Funktsionaalse RT all pean silmas reaalselt midagi tegevat raytracingut, mitte AMDi nalja, mis disainitud jooksma aneemilise konsooliraua peal, mistõttu mängudes a la Resident Evil on RT basically tickbox, mingit efekti see ei oma kuna konsoolidel pole DLSS'i ja seega reaalselt efekti omava RT puhul kukuks FPS kusagil kolmandiku peale ilma-RT'ga FPS'ist. |
Lol ja räägid midagi tegevast RT'st. neid mänge on ka Nvidia poolel käputäis kus RT ei ole lihtsalt tickbox ja hiljem juurde keevitatud.
Konsoolidel on FSR. Milleks neile DLSS?
Muidugi sa ei mäleta seda kuidas Nvidia saboteeris AMD kaarte minevikus oma blackbox techiga ja jätkab sama siiamaani.
FSR lisamine on arendaja seisukohast mõistlikum kui DLSS, kuna userbase on tunduvalt suurem k.a populaarseimad kaardid millele nvidia DLSS tuge ei paku.
|
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
29.03.2023 11:49:50
|
|
|
Ma endiselt küsin, mille alusel väidad, et AMD keelab?
Konkreetselt ütleb arendaja: "The main reason is that our development resources cannot support multiple technical features, especially pure technical features, which means that this feature will not bring substantial improvements to gameplay. Therefore, we lowered the priority of this feature over the past year. After struggling for a long time, we finally decided to drop it from the launch version. This decision was not easy, as we are a team of technology-driven game developers, especially since we spent a lot of time doing ray tracing benchmarks for Boundary."
Neil piisavalt tööd ja DLSS-i kallal toimetamine käib üle jõu.
Aganoh, arusaadav, et sa selles paadis, kus mängu tootja öeldu:
"Both technologies (Intel XeSS and AMD FSR 2.0) will be supported in the game. And specific thanks to AMD, who very much provided us with great technical and resource support to make sure FSR 2 performs extremely well in Boundary. AMD has been a wonderful partner these last few months."
tähendab automaatselt seda, et AMD keelab konkurentide techi (nice conspiracy theory, kuigi alatute võtetega on silma paistnud pigem Intel ja Nvidia AMD vastu ), mitte seda, et AMD-d kotib lihtsalt arusaadavalt asi rohkem ja seetõttu teevad arendajatele asjad väga palju lihtsamaks.
Tomorrow kirjutas: |
Scart kirjutas: |
Tomorrow kirjutas: |
Scart, Mina saan samuti viidata kümnetele mängudele mis kasutavad ainult DLSS ja kus AMD kaardi omanikud ei saa mingit upscalingut kasutada. |
A kelle süü see on, et nad inferior produkti kasutavad? Kogu tech stacki võtab hästi just lõppenud GDC kokku. Nvidia ladus tund aega täiesti müstilist AI techi ja uusi võimalusi ja võimekust, samal ajal AMD kobises midagi möödaminnes oma DLSS 3'e konkurendist ega avaldanud mitte midagi käegakatsutavat. |
Sinu biased ühepoolne rohelisus paistab selgelt välja selle lausega.
See kui mäng kasutab ainult DLSS-i ja AMD kaardi omanikud ei saa upscalingut kasutada on AMD (omanike) süü?
Aga see kui FSR kasutavas mängus pole DLSS-i (kuigi Nvidia kaardi omanikud saavad ka FSR kasutada) on samuti AMD süü? |
Enough said. Õelust täis äärmusroheline, muud midagi.
_________________
|
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
180 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
01.04.2023 13:43:47
|
|
|
Tomorrow kirjutas: |
"müstilist ai techi" lol. Teades Nvidiat, siis see tuleb 50 seeriaga mille jaoks on vaja uus kaart osta, sest Nvidia keeldub backportimast ja läheb aastaid enne kui see müstiline tech laiemalt levima hakkab (kui) üldse.
Ega Nvidia ei avaldanud ju samuti midagi käegakatsutavat. Lihtsalt selle aasta buzzword on AI. Eelmine aasta oli selleks NFT ja üleeelmine oli krüpto. |
Keegi vist ei vaadanud GDC presekat, mille käigus Nvidia näitas AI techi, mis juba on avanud neile uksed sadu miljardeid keerutavate turgudeni nagu medical tech ja autod. Või siis kas või see, kuidas Nvidia arendas TSMC jaoks techi, mida hakatakse juba see suvi testima ja mille tulemuseks on mitmekordne kiirusevõit kiipide tootmises ja energiasäästus. Millal AMD millegi innovatsiivsega välja tuli muidu?
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
Viilutaja
HV Guru
liitunud: 28.07.2002
|
01.04.2023 14:41:38
|
|
|
Scart kirjutas: |
Millal AMD millegi innovatsiivsega välja tuli muidu? |
Kogu chiplet teema on tänu AMD'le Mille peale kõik purjetavad. Lisame siia 3D V-cache'i.
Nii CPU kui GPU tasandil.
Ning AMD MI Instinct kaardid on just väga head meditsiini ja teaduse projektide simuleerimisel.
Seega ilma AMD kaartideta oleks teaduslikud ja meditsiinilised uuringud võibolla päris kaugel sellest, mis nad praegu on.
Spoiler
Kindlasti on veel asju läbi aegade, mida AMD on turule toonud ja kasutanud. Kuid ei viitsi kaevama hakata.
|
|
Kommentaarid: 222 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
192 |
|
tagasi üles |
|
|
Zonerman
HV veteran
liitunud: 03.06.2003
|
04.04.2023 11:34:57
|
|
|
Viilutaja kirjutas: |
Nvidia oma vram nerfiga on jälle aidanud AMD'l ette saada ka RT's
HUB jagas twitteris pilti ja kommentaari juurde. Eks varsti tuleb video YT ka sellest.
Spoiler
If you're running 'The Last of Us Part I' on ultra (even at 1080p) on an 8GB card and are suffering from major stuttering issues, you'll need to drop down to high or even medium which can still use 8GB's of VRAM. The game is mostly smooth on the RX 6800, I'm testing 'The Woods' section here.
Tweet ise.
https://twitter.com/HardwareUnboxed/status/1640895315422351360/photo/1
Ning Hogwatrsi kohta eraldi tweet.
It's crazy to see the RX 6800 delivering playable and faster ray tracing performance than the RTX 3070 in Hogwarts Legacy, at 1080p and 1440p. RDNA 2 winning with RT enabled! WHAT! |
Mind see ei üllata. Nvidia müügiplaan on juba aastaid olnud selline, et kui gamer tahab kõrgemal resol ja koos RT tulevikukindlamalt, siis peab ta alati ostma kallima otsa kaarte ja veel iga gen välja vahetama. See on suur käive ja kasum Nvidiale. AMD lähtub vastupidi, kus paar põlvkonda vanad kaardid oleks veel populaarsed ja reaalselt ka kasutatavad, kuniks raster perf hakkab oma aja ära elama.
Üldiselt ma ei ole nii radikaalne nagu meil siin üks AHV teemas oma veendumustega aga tuleb nentida ikka ja jälle, et 16GB high-end otsa AMD kaart oli väärt otsus pikas plaanis.
_________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA |
|
Kommentaarid: 63 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
62 |
|
tagasi üles |
|
|
Tomorrow
HV Guru
liitunud: 08.02.2006
|
04.04.2023 16:11:57
|
|
|
Nvidia jah on äriplaani sisse kirjutanud planned obsolesence. Saavutatakse see kombinatsioonis erinevate trikkidega: piirates VRAM kogust, limiteerides uued featuurid ainult uusimatele kaartidele ja muutes kunstlikult kallima otsa kaardid paremaks diiliks kui odavama otsa omad.
|
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
londiste
HV Guru
liitunud: 23.04.2003
|
04.04.2023 16:38:05
|
|
|
Viilutaja kirjutas: |
Kogu chiplet teema on tänu AMD'le Mille peale kõik purjetavad. Lisame siia 3D V-cache'i.
Nii CPU kui GPU tasandil. |
see on küll üsna julge väide.
mainstreami toomine on vast amd teene.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 237 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
212 |
|
tagasi üles |
|
|
Viilutaja
HV Guru
liitunud: 28.07.2002
|
04.04.2023 18:25:45
|
|
|
londiste kirjutas: |
Viilutaja kirjutas: |
Kogu chiplet teema on tänu AMD'le Mille peale kõik purjetavad. Lisame siia 3D V-cache'i.
Nii CPU kui GPU tasandil. |
see on küll üsna julge väide.
mainstreami toomine on vast amd teene. |
Kui tead paremini võid parandada.
Isegi server scenes ei olnud varem sellist. Võibolla on tehtud mingeid kindlaid kliendipoolseid tellimusi dual chipidele, mis suudavad jooksutada kindlat rakendust, aga seda ei saa kindlasti nimetada chiplet designe'ks.
AMD Zen platvorm on siiski teerajaja.
|
|
Kommentaarid: 222 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
192 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
07.04.2023 21:00:43
|
|
|
Zonerman kirjutas: |
Viilutaja kirjutas: |
Nvidia oma vram nerfiga on jälle aidanud AMD'l ette saada ka RT's
HUB jagas twitteris pilti ja kommentaari juurde. Eks varsti tuleb video YT ka sellest.
Spoiler
If you're running 'The Last of Us Part I' on ultra (even at 1080p) on an 8GB card and are suffering from major stuttering issues, you'll need to drop down to high or even medium which can still use 8GB's of VRAM. The game is mostly smooth on the RX 6800, I'm testing 'The Woods' section here.
Tweet ise.
https://twitter.com/HardwareUnboxed/status/1640895315422351360/photo/1
Ning Hogwatrsi kohta eraldi tweet.
It's crazy to see the RX 6800 delivering playable and faster ray tracing performance than the RTX 3070 in Hogwarts Legacy, at 1080p and 1440p. RDNA 2 winning with RT enabled! WHAT! |
Mind see ei üllata. Nvidia müügiplaan on juba aastaid olnud selline, et kui gamer tahab kõrgemal resol ja koos RT tulevikukindlamalt, siis peab ta alati ostma kallima otsa kaarte ja veel iga gen välja vahetama. See on suur käive ja kasum Nvidiale. AMD lähtub vastupidi, kus paar põlvkonda vanad kaardid oleks veel populaarsed ja reaalselt ka kasutatavad, kuniks raster perf hakkab oma aja ära elama.
Üldiselt ma ei ole nii radikaalne nagu meil siin üks AHV teemas oma veendumustega aga tuleb nentida ikka ja jälle, et 16GB high-end otsa AMD kaart oli väärt otsus pikas plaanis. |
Päris kurb, kui mõni ei saa tänaseks päevaks aru, et TLOU port on ribadeks katki ja enne täna tulevat (kui see täna tuleb, muidugi) patchi pole mingit mõtet testida. AMD'i kaartidel täpselt samamoodi samal kaardil, samas kohas, ühe nurga juures on FPS 120 ja vaatad siis sama nurka teisest asendist on FPS on 50.
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
Tomorrow
HV Guru
liitunud: 08.02.2006
|
07.04.2023 21:10:39
|
|
|
8GB on eilne päev. 4K peal mängides eriti ja silmas pidades seda, et praegused konsoolid on 12GB ringis.
Need näited mis see aasta on toimunud ei ole lihtsalt kehvad pordid. See on alles algus kus alla 12GB kaartidega pead kasutama madalaid tekstuurisätteid, et mäng talutavalt jookseks.
|
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
07.04.2023 22:29:08
|
|
|
Tomorrow kirjutas: |
8GB on eilne päev. 4K peal mängides eriti ja silmas pidades seda, et praegused konsoolid on 12GB ringis.
Need näited mis see aasta on toimunud ei ole lihtsalt kehvad pordid. See on alles algus kus alla 12GB kaartidega pead kasutama madalaid tekstuurisätteid, et mäng talutavalt jookseks. |
Fighting words. Külastame neid näiteks aasta pärast. Meanwhile päris maailmas - https://twitter.com/Dachsjaeger/status/1642109306261716993
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
Tomorrow
HV Guru
liitunud: 08.02.2006
|
08.04.2023 01:18:52
|
|
|
Scart kirjutas: |
Tomorrow kirjutas: |
8GB on eilne päev. 4K peal mängides eriti ja silmas pidades seda, et praegused konsoolid on 12GB ringis.
Need näited mis see aasta on toimunud ei ole lihtsalt kehvad pordid. See on alles algus kus alla 12GB kaartidega pead kasutama madalaid tekstuurisätteid, et mäng talutavalt jookseks. |
Fighting words. Külastame neid näiteks aasta pärast. Meanwhile päris maailmas - https://twitter.com/Dachsjaeger/status/1642109306261716993 |
Aasta pärast ei ole VRAM nõuded langenud ja PC pordid maagiliselt paremini jooksmas
|
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
08.04.2023 16:03:26
|
|
|
Tomorrow kirjutas: |
Scart kirjutas: |
Tomorrow kirjutas: |
8GB on eilne päev. 4K peal mängides eriti ja silmas pidades seda, et praegused konsoolid on 12GB ringis.
Need näited mis see aasta on toimunud ei ole lihtsalt kehvad pordid. See on alles algus kus alla 12GB kaartidega pead kasutama madalaid tekstuurisätteid, et mäng talutavalt jookseks. |
Fighting words. Külastame neid näiteks aasta pärast. Meanwhile päris maailmas - https://twitter.com/Dachsjaeger/status/1642109306261716993 |
Aasta pärast ei ole VRAM nõuded langenud ja PC pordid maagiliselt paremini jooksmas |
Ma tahaks siiski loota, et kiiremini kui aastaga ei istu PC port TLOU'st 20+ giga ja 16+ giga VRAMi peal ning ikka stutterdab, arvestades et PS5's on kokku mängudele ligipääsetav 13.5GB. But that's just me.
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
londiste
HV Guru
liitunud: 23.04.2003
|
09.04.2023 23:16:42
|
|
|
Viilutaja kirjutas: |
londiste kirjutas: |
Viilutaja kirjutas: |
Kogu chiplet teema on tänu AMD'le Mille peale kõik purjetavad. Lisame siia 3D V-cache'i.
Nii CPU kui GPU tasandil. |
see on küll üsna julge väide.
mainstreami toomine on vast amd teene. |
Kui tead paremini võid parandada.
Isegi server scenes ei olnud varem sellist. Võibolla on tehtud mingeid kindlaid kliendipoolseid tellimusi dual chipidele, mis suudavad jooksutada kindlat rakendust, aga seda ei saa kindlasti nimetada chiplet designe'ks.
AMD Zen platvorm on siiski teerajaja. |
jah, amd on palju teinud, et tuua neid lahendusi mainstreami ja vast ka lõppkasutaja hinnas alla.
aga, alustame vast sellest, et mida sa täpselt pead silmas chipletide all?
chiplet kui termin on (paljuski tänu amd-le) tähenduses ja kasutuses viimasel ajal veidi varieerunud.
kasutusel olevatest lahendustest laiemalt rääkides, siis mcm lahendused on olnud tuntud ja kasutusel pikalt. mis on (viimasel ajal võrdlemisi kiiresti) arenenud, on packaging lahendused kivide kokku ladumiseks. kokku ladumise osas ennekõike kividevahelised ühendussiinide lahendused ja need eelkõige fookusega kahele asjale - kiirus ja voolutarve.
süsteemiarhitektuuri mõttes on amd lähenemine prosedele veidi uue nurga alt kuid mitte nüüd päris tutikas. zen/zen+ on sisuliselt dual-cpu masin ühel packagel, zen2/3/4 lisab sinna juurde selle osa chipsetist, mida kunagi nimetati põhjasillaks ja mille funktsioonid aegamööda ja transistorite hulga mõttes ruumi vabanedes prosesse kolisid - mälukontroller, põhilised siinid ja pudipadi veel. selle juures palju toodud näide mujalt kui amd-lt on pentium d. see pole esimene ega ainukene aga palju irvitades välja toodud sest noh, intel.
3d cache osas innovatiivse osas pead silmas mida täpselt, vertikaalset stackimist? tõsi, esimene konkreetselt selline lahendus, kus on lisacache ja vertikaalne stacking kokku pandud. lisacache ei ole uus asi, ka mitte laiatarbeprosedes (näiteks xbox 360 xenoni edram, broadwelli lisa-edram või jumala eest, p2-l oli offdie l2 cache). jah, cache ise ja ühendus prosega on täna kiirem, aga näited on ka vanad. vertikaalne stacking on eelkõige igasuguses mobiilses kasutuses olnud asi juba mõnda aega. ka amd kasutatav packaging lahendus on letitehnoloogia tsmc-lt, iirc konkreetsemalt soic-cow.
if kui liim seal vahel? analoogid on ka konkurentidel olemas. inteli vana qpi/upi või nvidia nvlink on sama võimekad kui if kuigi kumbki neist ei kasuta siini nii laialdaseks või samaks otstarbeks (osalt kindlasti sellepärast, et nii intel kui nvidia toodavad kraami monoliitsetel kividel). ja kui oma siinid välja ei mängi, siis tehakse sama, mida amd täna paljudes aspektides on teinud või sunnitud olema tegema - kui konkurentidest maas olla, siis lahendus on võtta teha uus avatud standardne lahendus. siinide juures veidi keerulisem lugu aga näiteks cxl üsna selline asi on.
füüsilises kihis vist midagi väga huvitavat veel ei toimu. 3d vache vertikaalne stacking soic näol jah, samuti on interposeril asju tehtud, vega64 vast lihtsaima näitena. ja kindlasti on tsmc advanced packaging nimekirjast hunnik asju testimisel, cowose perekond kindlasti. aga sama põnevaid asju töäötab välja ja mingil kujul testib-kasutab ka intel. emib tuleb meelde (ja samal packagel inteli cpu ja amd gpu lugu), selle edasiarendused on siiani tõenäoliselt paljude inteli chiplet lahenduste nurgakiviks. mingid high-end stratixid olid üsna arvestatava hulga emib linkidega (iirc 2019).
gpu-dega on põnevam. amd on chipletidest, toona küll ati ja small dies kujul rääkinud terascalest alates. probleem aga on keerulisem. mälukontrollerite eraldamine on tore samm aga chiplet gpudel on veel olulisi lahendamata probleeme. siinkohal - hpc ja acceleratorite juures kindlasti tulevad mitme gpu diega lahendused ja varsti. amd-l see põlvkond kui jutud tõele vastavad, nvidia kohta juba liikusid ka samad kõlakad. ka intel on ise pikemalt rääkinud aga neilt on seda va villa jutu kõrvale seni vähem tulnud.
mis mind kogu selle tehnilise huvitavuse ja ägedate lahenduste haibi kõrval häirima jääb - kuidas sa sõnastaksid, mis on chipletite mõte?
ma seni ei näe muud mõtet kui ümber saamine kahest (või ühest, olenevalt kuidas võtta) tehnilisest piirist - yield ja reticle limit. praktilisemast küljest taandub see lihtsalt rahale. kui on väiksemad died on lugu odavam. kõik.
ülejäänud on kompromissid odavama tootmise nimel - ka see keskendub tegelikult interconnectile ja ennekõike selle füüsilisele lahendusele. vältimatult tuleb kivist välja viidud siiniga mingi kaotus kiiruses, viites ja voolutarbes. mingil määral saab seda leevendada kuid füüsika vastu ei saa. on ka mõningane lisakulu transistorite/pinna näol dubleeritud funktsionaalsuse ja siini phy-de jaoks aga see ei ole suures pildis nii oluline.
kui sellega saavutatakse eesmärk, on tegelikult kõik lill. väiksed kompromissid vs odavam hind. zen1 seda suuremalt jaolt (vaieldavalt) ka saavutas, jätkuvalt saavutab amd seda serverites epycutega. aga mujal... no ei ole kuidagi nii hea sooritus. intel ja nvidia võistlevad vastavalt cpu-de ja gpu-dega, mis on aastatepikkuse kirumise juures siiani monoliitsed, näitavad sama või paremat jõudlust/efektiivsust ja müüakse võrreldava hinnaga.
_________________ - londiste
...aga mina ei saa kunagi suureks! |
|
Kommentaarid: 237 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
212 |
|
tagasi üles |
|
|
Zonerman
HV veteran
liitunud: 03.06.2003
|
09.04.2023 23:28:00
|
|
|
Scart kirjutas: |
Päris kurb, kui mõni ei saa tänaseks päevaks aru, et TLOU port on ribadeks katki ja enne täna tulevat (kui see täna tuleb, muidugi) patchi pole mingit mõtet testida. AMD'i kaartidel täpselt samamoodi samal kaardil, samas kohas, ühe nurga juures on FPS 120 ja vaatad siis sama nurka teisest asendist on FPS on 50. |
Kurb on jah kui ei viitsita aru saada game devide murest. Nad on juba tegelikult pikalt maadlenud 8-11gb vram piirangutega aga kuna konsoolid on 16gb peal juba, siis see on lisakulu ja aeg oprimeerida porte ümber pc peale, kus on ainult 8gb heal juhul eelmiste high-end kaartidega.
Seega see portimise jutt enam ei päde, minu teada on ka HU sellest juba pikalt jahunud, et konsoolid on need mis võetakse aluseks. Saa sellest üle, et üldine gaming turg paneb paika, mitte mingi PC gamer oma 8gb vramiga. Ei mäleta kus videos ma seda nägin aga see on reaalsus, kus 8gb ja alla selle lihtsalt panedki tulevikus 1080p resole high ja ongi kõik.
_________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA |
|
Kommentaarid: 63 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
62 |
|
tagasi üles |
|
|
Tomorrow
HV Guru
liitunud: 08.02.2006
|
09.04.2023 23:35:19
|
|
|
londiste kirjutas: |
väiksed kompromissid vs odavam hind. zen1 seda suuremalt jaolt (vaieldavalt) ka saavutas, jätkuvalt saavutab amd seda serverites epycutega. aga mujal... no ei ole kuidagi nii hea sooritus. |
Pead silmas Ryzen ja Radeon? See on Nvidia ja Inteli hindadega kaasa minemine. See pole tehnoloogia süü, et hinnad neis segmentides odavamad pole. Tegu on äri mitte tehnoloogia otsusega määrata sellised hinnad nagu nad on.
londiste kirjutas: |
intel ja nvidia võistlevad vastavalt cpu-de ja gpu-dega, mis on aastatepikkuse kirumise juures siiani monoliitsed, näitavad sama või paremat jõudlust/efektiivsust ja müüakse võrreldava hinnaga. |
See lause pani küll muigama. Inteli poolel on efektiivsus tunduvalt kehvem tänu kehvemale tootmisprotsessile. Nvidia poolel on voolutarve sama või suurem ja hinnad tunduvalt suuremad.
Ja kui mingis segmendis on võrreldav hind siis see on seetõttu, et AMD on oma hinna pannud veidi alla konkurentide hinna. Kui AMD saadaks marginaalid kuradile ja algataks hinnasõja, siis näeksid nii Intel kui ka Nvidia oma hindadega naeruvväärsed välja. Muidugi seda ei juhtu, sest AMD on ikkagi for profit firma kes peab investoritele aru andma.
Lisaks on vähemalt GPU segmendis Nvidia mindshare nii tugev, et isegi kui AMD pakub suurema jõudluse ja sarnaste tarkvarafeatuuridega kaarti odavamalt, siis inimesed ostavad ikka Nvidiat.
Pole vaja kaugemale vaadata kui 3050 ja 3060 millest 6600XT on kiirem aga müüb tunduvalt kehvemini.
|
|
Kommentaarid: 89 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
10.04.2023 09:48:06
|
|
|
Zonerman kirjutas: |
Scart kirjutas: |
Päris kurb, kui mõni ei saa tänaseks päevaks aru, et TLOU port on ribadeks katki ja enne täna tulevat (kui see täna tuleb, muidugi) patchi pole mingit mõtet testida. AMD'i kaartidel täpselt samamoodi samal kaardil, samas kohas, ühe nurga juures on FPS 120 ja vaatad siis sama nurka teisest asendist on FPS on 50. |
Kurb on jah kui ei viitsita aru saada game devide murest. Nad on juba tegelikult pikalt maadlenud 8-11gb vram piirangutega aga kuna konsoolid on 16gb peal juba, siis see on lisakulu ja aeg oprimeerida porte ümber pc peale, kus on ainult 8gb heal juhul eelmiste high-end kaartidega.
Seega see portimise jutt enam ei päde, minu teada on ka HU sellest juba pikalt jahunud, et konsoolid on need mis võetakse aluseks. Saa sellest üle, et üldine gaming turg paneb paika, mitte mingi PC gamer oma 8gb vramiga. Ei mäleta kus videos ma seda nägin aga see on reaalsus, kus 8gb ja alla selle lihtsalt panedki tulevikus 1080p resole high ja ongi kõik. |
HV's õpib iga päev midagi uut. Näiteks seda, et konsoolidel on 16 giga mälumahtu eksklusiivselt mängude jaoks Aga eks kui Digital Foundry pikslilugejad enam HV hivemindi arvates ei tea mida räägivad, siis jääme ootama HV Foundry meteoorset tõusu YT's.
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
Zonerman
HV veteran
liitunud: 03.06.2003
|
10.04.2023 11:21:41
|
|
|
Scart kirjutas: |
Zonerman kirjutas: |
Scart kirjutas: |
Päris kurb, kui mõni ei saa tänaseks päevaks aru, et TLOU port on ribadeks katki ja enne täna tulevat (kui see täna tuleb, muidugi) patchi pole mingit mõtet testida. AMD'i kaartidel täpselt samamoodi samal kaardil, samas kohas, ühe nurga juures on FPS 120 ja vaatad siis sama nurka teisest asendist on FPS on 50. |
Kurb on jah kui ei viitsita aru saada game devide murest. Nad on juba tegelikult pikalt maadlenud 8-11gb vram piirangutega aga kuna konsoolid on 16gb peal juba, siis see on lisakulu ja aeg oprimeerida porte ümber pc peale, kus on ainult 8gb heal juhul eelmiste high-end kaartidega.
Seega see portimise jutt enam ei päde, minu teada on ka HU sellest juba pikalt jahunud, et konsoolid on need mis võetakse aluseks. Saa sellest üle, et üldine gaming turg paneb paika, mitte mingi PC gamer oma 8gb vramiga. Ei mäleta kus videos ma seda nägin aga see on reaalsus, kus 8gb ja alla selle lihtsalt panedki tulevikus 1080p resole high ja ongi kõik. |
HV's õpib iga päev midagi uut. Näiteks seda, et konsoolidel on 16 giga mälumahtu eksklusiivselt mängude jaoks Aga eks kui Digital Foundry pikslilugejad enam HV hivemindi arvates ei tea mida räägivad, siis jääme ootama HV Foundry meteoorset tõusu YT's. |
Kui muud tarka pole öelda, siis tähte närima pole mõtet hakata. Näita mulle PC masin, kus kogu vram on ainult mängu jaoks ekslusiivselt ja OS võib näppu imeda. Ootasin veidi arukamat aga lootusetu.
_________________ Sõim ja räuskamine läheb SIIA |
|
Kommentaarid: 63 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
62 |
|
tagasi üles |
|
|
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|