Avaleht
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 169, 170, 171 ... 181, 182, 183  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.03.2023 12:05:51 vasta tsitaadiga

Põllus võid sõita kuid kas mööda põlde ainult sõidadki see on teine asi. Nii kui on auto tee ongi avalik, samuti avalik on ka kergliiklus tee. Igaljuhul võid suksust ilma jääda kui käsi väänama tullakse. Ekspertiisi tehakse voltridis kogu krempel kistakse laiali isegi akud samuti terve display koinitakse läbi ,et tuvastada. Sa ainult võid pääseda kui need settingud mis sõidu hetkel olid kui legaalne siis lastakse minema. Display enamasti jätab kõik meelde kui suudad selgitada et kiiremini kui 25 pole sõitnud displays on enamjaolt näha aeg palju sõidule kulutanud ja läbitud kilomeetrid, kui selle suudad politseile kasvõi selgeks teha saad ka minema. Kuid expertiisi käigus pannakse kõik kirja mida veel tuvastati. Nad isegi võivad mootori ka lahti võtta ,et äkki on modifitseeritud. Vahele jääda millegagi ei soovita kui 25 siis 25. Kt kontolleri settingud võid parooli alla panna kui legaalne conf seadistadud healjuhul pääsed trahvita kuid kui expertiis nõuab prooli pead ka andma valesti sisestatud parool eeldab ,et pead uue display ja kontrolleri ostma. Väga vajalik conf on ka C5 ilusti saad mootori wattid 250W peale. Kui jätad C5 10ne peale siis oluliselt võtab 50+% rohkem mahlasid kui peaks olema. Kuid jah politsei huvi iga aasta suureneb ,et sinule trahv pähe määrida isgi siis kui põhjust ei ole. Nemad vaatavad ratast visuaalselt mismoodi sealt raha kätte saada.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM


viimati muutis XeStAiSy 22.03.2023 14:11:38, muudetud 4 korda
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 22.03.2023 12:06:29 vasta tsitaadiga

Tõesti võetakse mingi ratta või tõuksi pärast selline tee ette? Ise ka usud?
Teoreetiliselt jah võimalik, aga selleks peab ikka ise paras idioot olema, et asi nii kaugele jõuaks.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.03.2023 14:48:24 vasta tsitaadiga

Ma arvan ,et kui facebooki vaataks rohkem millega kunded vahele jäävad on ulme, kui mingi äge riist kohe läheb trahviks. Iseasi kas hakkad trahve kohtukaudu tühistama on juba iseasi. Kohtusse minek eeldab expertiisi jälle. Suksu peab olema legaalne ,et politsei trahv tühistatakse. Sellel hetkel peab olema legaalne kui käest ära võeti. Kohus tühistab trahve jah kui expertiis mootorsõidukit ei suuda võluda. Elektivelosipeedil on 25kmh ja 250w seaduses legaalne, kui ei vasta siis maksa trahve. Väga vähesed on kohtutee ette võtnud paljud on lihtsalt trahvi ära maksnud ja sellest ei räägi. Mida aeg edasi seda idiootsemaks muutub. Ma arvan need rattad mis poodides kunagi müüdi oodatakse ,et laguneks laiali sest seadust ei olnud kuid mingi kahe kolme aastapärast kui vanem poe kraam lagunenud sõidukõlmatu hakatakse rohkem käsi väänama 1 asi on juba kleebis raamil seal peab olema 25 see on ka heltkel asi mida kontrollitakse. Kõigil poe ratastel on valmistaja kiirus ja seal peab ilutsema 25kmh. Kui isegi on modifitseeritud ratas peab olema seaduslik muidu saad lubadeta, registreerimata mootorsõiduki trahvi. 1 asi mis võib päästa trahvist ka on see ,et asi ei anna registreerida ja pole ei pidureid vastavaid, tüüpkinnitust ,et üldse liigitata mootorsõidukiks.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
medicopter
HV kasutaja
medicopter

liitunud: 07.12.2004




sõnum 22.03.2023 17:38:48 vasta tsitaadiga

Trahvi mitte maksta ära ja see on täielikult lihtlabane rööv isegi politsei poolt kui tuleb mingit ratast röövima. Eesti ikkagi on vabariik mitte põhja korea. 1000w on just praktilisem ja saab ka kaupa kaasa võtta mitte nigel 250w mis mäest tõustes võib lihtsalt tossama minna halvemal juhul. Oleks vaba raha võtaks ise tolle ära, hea kauget vahemaad läbida ca 30 km Tartu ja tagasi.
_________________
Skype alternatiiv tulevikus ja turvalisem ka lisaks
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.03.2023 17:41:10 vasta tsitaadiga

Sõitsin linnas autoga, geps näitas 51, kõnniteel sõitis tõuks, mööda. Miskipärast on tunne et seadused pole ainult inimeste kiusamiseks.
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
medicopter
HV kasutaja
medicopter

liitunud: 07.12.2004




sõnum 22.03.2023 20:35:03 vasta tsitaadiga

elukaz kirjutas:
Sõitsin linnas autoga, geps näitas 51, kõnniteel sõitis tõuks, mööda. Miskipärast on tunne et seadused pole ainult inimeste kiusamiseks.


No need tuleks küll trahvi alla viia vms sest see on inimrakett juba... sõitku ringrajal, lennuväljal nii kui tahab.

_________________
Skype alternatiiv tulevikus ja turvalisem ka lisaks
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.03.2023 16:12:12 vasta tsitaadiga

See oli vastus su ettepanekule mitte trahvi maksta icon_biggrin.gif
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mihkus
HV kasutaja

liitunud: 11.11.2014




sõnum 23.03.2023 16:58:33 vasta tsitaadiga

Ei soovita jah väga kihutada kui inimesed lähedal on, kuskil maantee ääres oleval kergliiklusteel võib küll. Ise panen kogu aeg 40-50kmh vaheleap väntan 65 ka sisse aga linnas küll väga üle 25 ei taha. Mitmel korral lambist inimene lihtsalt ette astunud. Lapsed eriti...
Kellegi vigaseks teed, siis maksad vb elu lõpuni pool palgast ära.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.03.2023 19:26:07 vasta tsitaadiga

Lambist astuvad ette jah. Inimestele rataste tekkimine linna on uus asi, veel hullem kui keegi pilvedes on. Linnas on vaja liikuda autotee poolel kuskil mingi majade poolt astub teele.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.03.2023 19:38:10 vasta tsitaadiga

Mis neid mootori jne kitte odava raha eest polegi väga 29" mõõdus saada? Amazonist sai vaadatud aga enamus seal mingi 26" või 28" icon_rolleyes.gif
Isa siin mõtles elektriratta peale...

_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.03.2023 19:50:09 vasta tsitaadiga

29 on vähem levinud kui teised.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 27.03.2023 06:47:35 vasta tsitaadiga

Talv küll lõpeb juba aga tehke järgmiseks talveks endale elektri jõul liikuv kelk : https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009461021.html
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.03.2023 06:59:51 vasta tsitaadiga

Eestis viimased aastad ei saa kelgutada asfalt pidevalt väljas.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Mnator
HV Guru

liitunud: 18.10.2007




sõnum 27.03.2023 07:23:32 vasta tsitaadiga

seal artiklis soomlanegi reklaamib oma tööd looduses liikumise vahendina vist, ma ei viitsinud sõna-sõnalt lugeda, vaatasin vaid, et ilus idee ja ilus teostus
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003



Online

sõnum 27.03.2023 10:04:22 vasta tsitaadiga

salatoimik kirjutas:
Mis neid mootori jne kitte odava raha eest polegi väga 29" mõõdus saada? Amazonist sai vaadatud aga enamus seal mingi 26" või 28" icon_rolleyes.gif
Isa siin mõtles elektriratta peale...

Mis selle 29" eelis on? Siis kui raha liiga palju ja elu liiga lihtne?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Maidor
HV kasutaja

liitunud: 20.08.2013




sõnum 27.03.2023 12:12:33 vasta tsitaadiga

salatoimik kirjutas:
Mis neid mootori jne kitte odava raha eest polegi väga 29" mõõdus saada? Amazonist sai vaadatud aga enamus seal mingi 26" või 28" icon_rolleyes.gif
Isa siin mõtles elektriratta peale...


28" on sama mis 29". Lihtsalt 29 kumm on kõrgem. Pöia mõõt täpselt sama.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
j6ukur
Kreisi kasutaja
j6ukur

liitunud: 16.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.03.2023 12:34:35 vasta tsitaadiga

Rehvi laiusel on pöia sisemine läbimõõt ka oluline

tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
lunr
Uus kasutaja

liitunud: 29.03.2023




sõnum 29.03.2023 18:07:42 vasta tsitaadiga

kas kellelgi on kogemusi Aliexpressist tellimisega, eriti just Bafang BBS02B kiti puhul? Tahaks suveks ise valmis ehitada, kuid absoluutselt ei taha usaldada Alist tellimist.

lisaks kuidas valida normaalne aku? kas oleks mõistlik ise valmis ehitada või osta pigem juba valmis aku, nt Bafangi enda oma?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003



Online

sõnum 29.03.2023 19:10:01 vasta tsitaadiga

Aliexpressist tellin ise kõhutunde järgi. Akut sealt ei telliks. Kui on huvi akut ise ehitada võib see olla väga tulus tegevus. Nkonist elemendid Alist BMS ja...
Kui keevitada ei taha siis Lifepo4 kandilised elemendid paned kokku like a Lego.
Isetehtud akut ära üksi tuppa jäta kui endas kindel pole.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.03.2023 22:22:19 vasta tsitaadiga

1 ütles minule kunagi tegi ise aku mis oli piiripeal ,et kohe süttib tegi nii ohtliku asja. Kui 4 aastat kogemust akudega siis ei tohiks olla aku tegemine probleem. Ma olen päris jupp aega neid teinud pole kuskil kellelgi süttinud. Kuid jah algus oli keeruline polnud resursse kõik mida tegelikult on vaja ,et üldse akut teha. ise võib akut teha kui on kogemus juba sealt õpid ära mismoodi igasugused akud kokku liimitud. Tehakse ka ohtlikuid akusid mis hiinast saada võib isegi ka siis kui high quality kleepsud peal, kuid sees on uuestikasutatud elemendid ja sisu prügimäe kaup. Inimesi meeletatakse ostma pastakast imetud parameetreid mida aku muidugi pole mis sealt hiinast saad. Hiinast võid saada liivaga täidetud akusid ka sealt võib kõike saada. Ma olen isiklikult liivaga akut lammutanud. See liiva teema võis olla 2018 ja siiani neid tuleb ette. Alis on suuri muutuseid toimunud viimase kahe aastaga kuid ikkagi tehakse akudega jama. BMSid on küll saadavuse poolepealt paremaks läinud kuid jah kunagi ei tea mida saadetakse.

Minuarust üldse tasubki ainult elektri jalgrattastele akusid teha ja renoveerida. Tõuks see kaotab oma väärtuse kuna aku tegemine on kallis või uue ostmine. Väga vähe on tõuksile tahtjad olematu keegi ei taha kalleid elemente ka sinna kuna ratta väärtus on 0. On lugusid ,et iga aasta 1 kunde ostab tõuksi 100 euroga sügisel viib jäätmejaama ja siis sebib uue. Elaks me aasias siis seal läheks kõik rahaks sealkandis tehakse asju ise ja ennem ostetakse renoveeritud, kui uut asja. Kui nendele on pliiaku tegemine põlveotsas tänavapeal parem lahendus kui poest uue ostmine. Ilmselt eestlased on harjunud ostma poodi uut asja. Minuarust on jalgratas ikka vastupidavam kui tõuks kuid jah ratast saad kasutada niikaua kui raam pooleks. Velo peaks 10 või enam aastat vastu kui isegi pidevalt hooldad kuid on ka kulukas overtime kuluvad osad on vaja vahetada. Jalgrattal ongi kett, keevituse kohad, pidurid, laagrid murekoht ja esiamort. DC vool on üldse ohtlik kui seal tarbimine suureks läheb võid parajaid pikki arce tekitada. Eriti just 100v ja enam. Isegi 80v on kena värvide mäng.

_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Maidor
HV kasutaja

liitunud: 20.08.2013




sõnum 29.03.2023 23:27:31 vasta tsitaadiga

Mina olen alist mootori tellinud. Kohe võtsin lahti ja määrisin laagrid ära, sest seal oli määret näpu otsaga. Ise ladusin kodarad ja sõidan tänaseni.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 30.03.2023 07:03:26 vasta tsitaadiga

Mootorit jah võid samuti ebike kraami. Kuid akud on õnnemäng. Võid ka toimiva aku saada kui tead millised on pastakast imetud numbrid. See eeldab natuke knowhow too. Li-ion puhul on raske tuvastada kas saadeti jama või mitte. Dispuudi tegemise võimalikul ajal ei pruugi esile tulla. Kui nad tedlikult saatsid jama ja dispuudid võid uue aku saada mis toimib siiski, kui nad on nõus uue saatma. Kogu võimliku aku ootamise võib 3 kuud kuluda kuniks midagi sealt advekaatset saad. Sama hinnaga saad lasta kuskil renoveerida saad kiiremini kätte. Samuti saad lasta mj1 või panasonicu bd sisse istutada.
_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
new1
HV kasutaja

liitunud: 02.06.2007




sõnum 04.04.2023 04:19:55 vasta tsitaadiga

mella kirjutas:
Võtsin aku lahti ja selgus, et selles 1 äärmises sektsioonis 1 element oli vigane.
Samsung 29E (2,9Ah) näitas mul mõõtmisel mahutavuseks ainult 2,2Ah (4,15V>2,7V). Peale laadimist 4,2V peale kukkus ööga pinge 4,15V peale ja sealt edasi 0,05V ööpäevas. Tühi aku kukkus ööga 3,2V pealt 1,3V peale. Kiirtest Opusega andis 165 (terve aku on tavaliselt 60..90)
Järelikult see 1 element oli nii vigane, et tõmbas kogu sektsiooni paari kuuga 1V peale.
Teised elemendid samas rivis tunduvad korras olema.
Seega BMS ei hakanud laadima, kuna 1 sektsioon oli tühi. Ei akul ega elemendil pole ühtki mehhaanilist vigastust näha.

mella kirjutas:
Mul on talvise seismisega vist akul BMS otsad andnud.
aku on 13s, bms 13s 100A ja väljundis hetkel pinge 49V
Ilma koormuseta on pinge kenasti olemas. Niipea, kui mingi väiksemagi koormuse külge panen, kukub BMS väljund ära, BMS sisendis kenasti jätkuvalt 51V.
Katsetasin 40W 220V hõõgpirniga.

Sügisel jäi täiesti töötavana seisma peale laadimist.

On kellelgi sarnast juhtumit ette tulnud?



Mul sarnane olukord kahe milwaukee originaalakuga ca 30-st akust, ent tühjaks jooksmine toimub mitmete kuude jooksul vaikselt. Korra paar laadisin sektorit manuaalselt järgi, ent mingi hetk ei viitsinud enam jännata ja jätsin niisama vedelema. Algselt arvasin et ehk on BMS ise mingitmoodi vigane, niiskust saanud näiteks, vahepeal jootsin selle BMS-i sealt pealt maha ja laadisin sektori uuesti teistele järele ja jätsin seisma. Nüüd mitu kuud hiljem mil aku niisama seisnud, näen, et ikkagi taas sektor ära kukkumas, seega aku enda leke. Seal originaal BMS-is mingit balansseerimist ei tehta ja seega see akupakk kui sektor manuaalselt võrdseks laadida, siis toimib ja kestab nii nagu peab, kuniks vaikselt taas üks osa tühjaks lekib ja siis ei kannata seda enam kasutada. Ometigi seal originaalakudes võiks justkui kvaliteetsed elemendid sees olla, siis vaadates seda lekkega akude tõenäosust(umbkaudu 30-st akust 2 tk lekib) on see üsnagi suur protsent(vanimad akud nii 6-7 aastat ehk vanad, täpselt ei tea millises vanuses need lekkivad on). Huvitav mismoodi tesla oma autode akupakkides sellist olukorda väldib, seal neid 18650 elemente tuhandete kaupa sees, kas siis tõesti selliseid isetühjenemisi ei esine? Seal ilmselgelt balansseerimine tagatud, kas selline lekkimine ehk mingil määral on lubatav? Kui millwaukee vaikselt tühjaks jooksvale akupakile selline balansseerija vahele pista, siis oleks ilmselt asi kasutatav taas kenasti
link
Polnud ammu neid balansseerijaid uurinud, viimati aastate eest kui ebayst vaatasin, siis olid enamik sellised, mis aku täitumisel 4,2V peal lihtsalt mingi koormustakistiga õhku hakkasid kütma ja sedasi täis saanud elemente ülelaadimise eest hoidsid ja siis vaikselt tühjem sektor sedapidi järgi aidati, siis nüüd seal lingil midagi vähe huvitavamat, see ei küta lihtsalt õhku, vaid liigutab ülepinge naabersektorisse nagu aru saan ja kõrge kasuteguriga, mistõttu balansseerimisvool on ka päris korralik 1,2A. Lisaks veel mitte ainult 4,2V peal ei toimu balansseerimist, vaid koguaeg jälgib pingeerinevusi ning üle 0,1V ei luba erinevustel muutuda, tühijooks ka olematud 20 mikroamprit, kõlab sealse jutu järgi justkui täiesti ideaalne vidin. On ehk keegi seda viimast kasutanud ja veidi testinud, toimibki kõik nii nagu peab?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
XeStAiSy
HV Guru

liitunud: 12.12.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.04.2023 06:17:35 vasta tsitaadiga

Nende aktiivsete balanssijate probleem on see ,et pead akut pidevalt kasutama või vähemalt vahepeal laadima. Ta kisub kõrgemaid madalama järgi ehk iganädal pead oma kehvat akut laadima. Need elemendid jah võivad lekkida mingit garantiid ei ole. 1 aku 10est või 20nest võib jukerdama hakata. Nad jah võivad lampi lekkima hakata peale laadimist mõni ei pea vastu kuid seda võib juhtuda. Seismine ka ei tee midagi head nendele kui sügisel seisma jätsid ja kevadel üritad teha sellega jälle midagi. Seismisega tulevatki vead esile mitte pole viga aku tegijas vaid elemendi enda viga. Seal elemendi sees tootmisel kasutatakse plastipudelist saadud materjale too on nii piiripeal et võibki lekkima hakata sest materjal natuke liiga õhuke ja tekivad lekked. See on ka juba tõestatud kui probleemi veel ei nähta ,et tootmise errorid on. Just materjal on liiga õhuke ja tekivatki lekked kuna liiga vastakuti. Samuti Rank A Element võib ka lekkima hakata mingit garantiid pole kui juba kasutusel aku.
Autodes kasutatakse teisi materjale spetsiaalselt millegi konkreetse asja jaoks.
Consumer elementidega pead leppima 3-5 aasta lõunaga. Lased vee akusse saad rutem ära visata. Samuti killer suvel on päike ja talvel külm.

_________________
Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Estnx
HV Guru
Estnx

liitunud: 08.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 10.04.2023 21:20:58 vasta tsitaadiga

Kus kohast täna oleks mõistlik osta 18650 celle. 2200-3300mAh. Vaja ca40-50tk. tööriista akupakide taastamiseks.
Ei pea olema jube suure voolu võimekusega.Väga paljuu maksta ka ei tahaks icon_biggrin.gif

_________________
Ei ole nii lolli inimest, kes ei oskaks teist õpetada.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 169, 170, 171 ... 181, 182, 183  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.