Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Kliimamuutuste, rohepöörde ja energiapoliitika teema (UUS küsitlus: Kas pooldad rohepööret?) märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 177, 178, 179 ... 276, 277, 278  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing

Kas pooldad rohepööret?
Jah, tingimusteta, isegi majanduse ja heaolu drastilise kahanemise hinnaga
7%
 7%  [ 4 ]
Pigem jah, mõõdukalt, rõhku tuleks panna reaalsele keskkonnahoiule
36%
 36%  [ 20 ]
Pigem ei, rohepöördest Euroopas pole Maa klimale suurt kasu
1%
 1%  [ 1 ]
Plaanitaval kujul kindlasti mitte, see hävitab Eesti ja Euroopa majanduse konkurentsivõime
54%
 54%  [ 30 ]
hääli kokku : 55

autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 15.02.2023 10:47:41 vasta tsitaadiga

teoreetiline arvutus icon_lol.gif
15 aastaste astmetena ilmselt ongi.
Valemisse on aastatega juurde tulnud turva ja teise inimese elu säästmine ehk eeldame, et debiilik hooldab oma bemmi/oodit/mesa ja ei lõika tahmafiltrit välja.
Täna soovitakse teha mitu astet korraga. Seda nii elektrivõrkude kui autode poolt. Mõlemal puudub piisav varustuskindlus EL tasemel ehk suurendame sõltuvust hiinast. Kõlab nagu kõva plaan icon_lol.gif thumbs_up.gif
10 aasta pärast uus paanika, et hiina taiwanis icon_mad.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 15.02.2023 11:03:43 vasta tsitaadiga

Magic kirjutas:
Sellel tööstusel on hull vahe, et kas toota määret elektriauto laagrile või tavamasinale icon_lol.gif
Kena uhuu luulu...

Hõberebaserasv on hea mittefossiilne tooraine määrete ja õlide tootmiseks icon_lol.gif

_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 15.02.2023 11:13:31 vasta tsitaadiga

yeah
icon_lol.gif beer_yum.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 11:15:00 vasta tsitaadiga

Automaatkasti õli oli veel mitte nii ammu puhta öko, vaalarasvast tehtud.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Märt.
HV Guru
Märt.

liitunud: 17.01.2004




sõnum 15.02.2023 11:18:13 vasta tsitaadiga

Elektriaudode ainumüük oleks vesi venkude veskile. Kui Euroopa elektritaristut häirida, siis veerevad venkude vedelkütusel sõidukid Inglise kanalini välja. Ukraina sõda pole vist midagi õpetanud.
_________________
Albert Einstein: "Vaid kaks asja on lõpmatud, universum ja inimlik rumalus, ja selles esimeses pole ma nii kindel."
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 11:21:19 vasta tsitaadiga

Vene sõidukid veerevad 100km rongijaamast ja siis lagunevad laiali, kui saavad rongilt maha üleüldse. Või kui saavad rongi peale üleüldse.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NATAS999
HV Guru

liitunud: 02.04.2007




sõnum 15.02.2023 11:21:48 vasta tsitaadiga

Märt. kirjutas:
Elektriaudode ainumüük oleks vesi venkude veskile. Kui Euroopa elektritaristut häirida, siis veerevad venkude vedelkütusel sõidukid Inglise kanalini välja. Ukraina sõda pole vist midagi õpetanud.
ei juhtu selle häirimisega mitte midagi. elektriautodele on juhitav laadimine, mis teeb aku täis ilusti ja voolu ei kulu ka üldse. pealegi pole venelased inglise kanalini sõitnud, seega ei ole see üldse probleem, mille pärast muretseda.

/s

_________________
"Kuidas on see hea?"
-Auto kirurgia kliinik
Kommentaarid: 41 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
somnambuul
HV veteran

liitunud: 22.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 11:22:16 vasta tsitaadiga

Kui lääneeuroopas diislit pole, siis pole neil ju tankida oma tanke millegagi. Kaasa vedada nad ei oska/suuda. Puhas julgeoleku tagamine.
Kommentaarid: 60 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 54
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 11:28:15 vasta tsitaadiga

Nagu reaalne olukord näitas siis pole seda bensiinijaama mida tiblad peavad tegelikult kellelgi vaja. Täiesti saab ilma hakkama.

Kui nüüd lääne kütusefirmadel ka olukorra ärakasutamise eest ja megakasumite pealt korrektuur teha siis veel selgem, et kriis mille tiblad kunstlikult tekitasid surve avaldamiseks, on võimalik kasutada nende endi nullimiseks.

Maailm ja EU saab hakkama ilma tiblastani nafta ja gaasita, tiblade majandus ei saa ilma selle tuluta hakkama.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
NATAS999
HV Guru

liitunud: 02.04.2007




sõnum 15.02.2023 11:30:02 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Nagu reaalne olukord näitas siis pole seda bensiinijaama mida tiblad peavad tegelikult kellelgi vaja.
iep, sest energiakriis on sõna, mida pole siiani veel kasutatud ning ka kütusehind ei tõusnud hüppeliselt aasta tagasi.
_________________
"Kuidas on see hea?"
-Auto kirurgia kliinik
Kommentaarid: 41 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 39
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 12:52:39 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Alati saab midagi ette võtta.

Loomulikult on mugavam säilitada status quo, eriti kui see tagab kindla rahavoo maailma suurimatele lobby'stajatele. Kui pappi pritsib siis võib tilgutada poliitikutele, et edasi pritsiks. Seda kui lihtne on loosungit tarbijatele maha müüa sest "kõiges on süüdi rohepööre" on reaalselt reaktsioonidest näha.

Vt. ka näiteks "kõiges on süüdi pagulased", "kõiges on süüdi juudid" jne.


Teadmiseks sulle, su "golfikäru" vajab samuti määrdeaineid ja need määrdeained tehakse endiselt fossiilidest.
Nii nagu 80% kõigest mis meid ümbritseb, oleksid sa valmis sellest kõigest loobuma, näiteks alatest homsest?
Probleemiga on vaja tegeleda, oli vaja tegeleda juba eile aga poliitpopulismiga seda üleöö ei lahenda, kahjuks.

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 223 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 192
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 14:35:27 vasta tsitaadiga

Jutt käib sellest, et tuleb tegeleda mitte tegelemist edasi lükata sest niimoodi on mugavam. Tähtajad aitavad asjadega tegeleda.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ref
Kreisi kasutaja

liitunud: 10.08.2003




sõnum 15.02.2023 15:19:40 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Jutt käib sellest, et tuleb tegeleda mitte tegelemist edasi lükata sest niimoodi on mugavam. Tähtajad aitavad asjadega tegeleda.

Tähtajad ei loo teadust ja innovatsiooni. Reeglina kui eesmärk on midagi tähtajaks ära teha on see paras pakasuha... Protsessid ja arendused võtavad aega, tuimalt raha ja inimesi peale visates suudab midagi kiirendada aga teatud piirini.

Hetkel loetakse elektriautot 0-heitmeliseks puhtalt bürokraatia poolelt, kedagi ei huvita heitmed mis lähevad asja tootmiseks ning ei ole seotud otseselt liikumiseks kasutatud energiaga, kedagi ei huvita ka hilisemad utiliseerimiskulud. Nt täna taaskasutatakse kusagil 80% sõidukist, ka elektriauto akud on taaskasutusse suunatavad (kuid liitiumaku taaskasutus on tiba energiaõplam ning keerukam kui nt auto kerepaneelide ringisulatus). Lisaks pole too taaskasutussektor veel piisavalt suur, seega on keeruline ennustada kas ~15a pärast sektor suudab piisavalt prügi käidelda või esimesed aastad lendavad osad akud prügimäele. Kunagi tuleb sektor järgi, selles ei pea kahtlema.

Määrdevahendid, rehvid, piduriklotsid jms mudru mille tootmine ja käitlemine toodab jooksvalt heitmeid ei ole täna, bürokraatlikust nurgast võttes, heitmete allikas.
Kommentaarid: 17 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 15.02.2023 15:27:39 vasta tsitaadiga

Ebarealistlikud tähtajad aitavad kriise tekitada.
_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 15:31:22 vasta tsitaadiga

Ilma tähtaegadeta ei juhtu midagi.

Elektriauto elukaare heitmeid on uuritud mitme nurga alt ja löövad ICE igas kategoorias pika puuga, mida suuremas osas suudab kasutaja tagada taastuvenergia kasutust masina laadimiseks seda kiiremini nulli jõuab.


viimati muutis anubis 15.02.2023 15:37:23, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Dogbert
HV Guru
Dogbert

liitunud: 03.05.2004




sõnum 15.02.2023 15:39:59 vasta tsitaadiga

Järelikult peaks tähtajad arvestama reaalsusega, neid ei tohiks realistlikust varasemaks seada poliitilise profiti teenimise eesmärgil ega rohepesta tehnoloogiaid, mis tegelikult olemasolevatest rohelisemad ei ole. Vastasel juhul ei teeni need tähtajad eesmärki, vaid võivad asja lühemaks või pikemaks ajaks hullemakski teha kui ta enne oli. Läbimõtlemata kampaaniakorras tõmblemine suvalistes suundades võib pikapeale ka eesmärgile lähemale viia, aga tekkiv kahju on kordades suurem.
_________________
Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 32
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 15:48:53 vasta tsitaadiga

Tundub, et anubisel Clyde Kulli artikkel läbi lugemata.
_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Wusses
mehine eesti muffin
Wusses

liitunud: 31.03.2008




sõnum 15.02.2023 15:51:42 vasta tsitaadiga

Keegi teab miks sõnajalgade tuulik kokku kokkus üldse?
_________________
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 259
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 16:04:22 vasta tsitaadiga

Tanel kirjutas:
Tundub, et anubisel Clyde Kulli artikkel läbi lugemata.


Miks? Tahad pasten sulle tervikuna?

Miks peaks koobalti kasutus eksponentsiaalselt kasvama kui see ei ole kõige levinumates akudes üldse kasutuses? LFP on odavam toota pealekauba ning nagu näha saab seda edukalt ka autodes kasutada. Kannatab 0/10-100% laadimisi muretult, isegi nõuab seda mitte nagu 20-80% vahemikku nagu vanemal.

https://www.energy-storage.news/lfp-to-dominate-3twh-global-lithium-ion-battery-market-by-2030/

Kui transporditaristus oluline osa viia elektriautodele saab läbi selle lahendada ka päris olulise osa tsükliliste taastuvallikate elektritoodangu paigutuse küsimuse. Suurem osa autosid seisavad kuskil päevade kaupa ja ülejäägi ärapaigutamine/taaskasutamine sõiduks/suunamine võrku tagasi on mõnele startupile või ülikoolile hea ülesanne närida.


viimati muutis anubis 15.02.2023 16:06:56, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 16:06:52 vasta tsitaadiga

anubis, LFP on mis?
LiFePo4?

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 223 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 192
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 16:17:41 vasta tsitaadiga

Koobalt pole ainus toore, mida vaja.
Praeguse seisuga akude efektiivsuses revolutsioonilist läbimuret pole toimunud.
Üks asi akud, aga teine asi laadimisega seotud infrastruktuur, juhitava elektritootmise probleemid.
Euroopa laseb endale lihtsalt jalga selle jäiga sunnismaisusega.
Clyde Kulli artiklis lahatakse sellega seoses ka geopoliitilisi teemasid.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 15.02.2023 16:32:24 vasta tsitaadiga

Tesla tootis eelmisel aastal 1.4 miljonit elektriautot (aasta lõpus olid pooled toodetud akud koobaltivabad), kogu Euroopa turg oli eelmisel aastal suurusjärk 12 miljonit autot. Ülemüstifitseeritakse see probleem.

Lisaks ei tasu unustada, et see 2035 on poliitline kokkulepe, seda saab alati muuta.

Geopoliitikast rääkides: kas parem on Saudi Araabiast naftat osta? Ega vist. Aeg on sellest OPECi maffiast lahti saada.
Kommentaarid: 157 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 149
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 16:33:01 vasta tsitaadiga

Parem oleks neid režiime mitte toetada.
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.02.2023 17:07:43 vasta tsitaadiga

Pigem see geopoliitiline teema

tsitaat:
Kolmas probleem ongi uus Lõuna-Põhja lõhe. Globaalses põhjas – peamiselt Lääne-Euroopas ja Põhja-Ameerikas – on kliimamuutused poliitilises tegevuskavas esikohal. Kuid globaalses lõunas seisab kliimamuutus kõrvuti teiste kriitiliste prioriteetidega, nagu majanduskasvu edendamine, vaesuse vähendamine ja tervise parandamine, kus üks eesmärke on vähendada siseruumide õhusaastet, mis tekib puidu ja jäätmete põletamise tõttu. Seega tähendab „energiaüleminek“ paljudes arengumaades puidult ja jäätmetelt veeldatud naftagaasile üleminekut.

See lõhe tuli eelmisel aastal ilmekalt esile, kui Euroopa Parlament võttis vastu resolutsiooni, milles tauniti kavandatud naftajuhtme rajamist Ugandast läbi Tansaania India ookeanini. Europarlamendi liikmete arvates olnuks projektil negatiivne mõju kliimale, keskkonnale ja „inimõigustele“. Oma hääle andsid nad institutsioonis, mis asub Prantsusmaal ja Belgias, kus sissetulek inimese kohta on vastavalt 50 ja 60 korda kõrgem kui Ugandas, kus torujuhtme rajamist peetakse majandusarengu aluseks.

Resolutsiooni vastuvõtmisele reageeriti raevukalt. Uganda parlamendi aseesimees mõistis eurooplased hukka „Uganda ja Tansaania suveräänsuse vastase neokolonialismi ja imperialismi kõrgeima taseme näitamise eest“. Pole siis imestada, et Vene ja Hiina delegatsioonide ees rullitakse seal lahti punane vaip


Meie võime ju naba paigast rabada (EL 8%, Eesti 0,05% osakaal), aga saastamine toimub suurenevas mahus mujal Aasias ja Aafrikas fossiilidega edasi (atmosfäär aga ühine) ning meie tootmine kolib sinna, kus odavam toota.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
sakinaga
HV Guru

liitunud: 30.08.2006




sõnum 15.02.2023 17:18:53 vasta tsitaadiga

Tootmine on sinna juba kolinud, ja mitte CO2 kvoodi tõttu, vaid odavama palgataseme ja olematute keskkonnanõuete tõttu. Meie asi on nõuda, et EU-sse jõudval kaubal oleks tootmine korras, hetkel seda ei nõuta. Aga see on juba eraldiseisev teema elektriautodele üleminekust.
Kommentaarid: 157 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 149
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Kliimamuutuste, rohepöörde ja energiapoliitika teema (UUS küsitlus: Kas pooldad rohepööret?) mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 177, 178, 179 ... 276, 277, 278  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.