Ja ega vallas töötavad samuti inimesed, kes tihti ei ole kõige paremini kursis selliste asjadega nagu elektriautod.
Mllega nad täpsemalt kursis peaksid olema?
Sellega kas/mis arengud on toimunud elektriautode vallas viimase 10 aastaga. Sellega, et iMiEV ei ole tänapäevase elektriauto musternäidis. Sellega, mis nende reaalsed vajadused autole on ja kas/milline elektriauto vastaks neile vajadustele. Pädeva kulukalkulatsiooni jaoks on neid asju ju vaja teada. Ei pea olema mingit elektriautode eriharidust samamoodi nagu ei ole vaja sisepõlemismootoriga auto eriharidust. Või noh, võib-olla on ka lihtsalt me oleme selle "teadmiste pilve" sees üles kasvanud, möödaminnes saanud oma isadelt/emadelt/sõiduõpetajatelt/sõpradelt jne need eriteadmised ja seetõttu ei vaatle neid sarnase pilguga. Keegi meist ei sünni teadisega mitme km tagant on vaja auto õli vahetada. Ei sünni teadmisega, et külma mootorit ei tohi suurtel pööretel kasutada, et külmaga võib käsipiduri tross kinni jäätuda, et talvel on suurem kütusekulu kui suvel jne jne jne. Elektriautodel on omad nüansid muidugi aga mitte midagi enamat kui sisepõlemismootoritega sõidukite puhul. Vähemalt kui peaks hakkama reaalselt nullist mõlemat õppima.
Ma arvan, et Türi vald peaks kasutama oma palgaliste ametnike pädevusi ja lähtuvalt kehtivatest nõuetest, näiteks riigihankega, hankima kvaliteetse töövahendi tasuta saadud kuid nüüdseks lootusetult amortiseerunu asemel.
Räägi lähemalt millised liitium akudel toimivad elektrilised sõiduatod on tootmises olnud enne 2010 aastat. (alla 100 sõudkiga väikeseeria vist ei lähe arvesse, kuna tõenäosus, et suvaline jorss Eestis neid kohanud, veel vähem sõitnud on, on olematu, vs Leaf-i vms on vist iga Eestlane korra näinud viimase 10 aasta jooksul)
Põnev test jälle. Ligi -15C külma. Mõlemad autod (identsed ID.4-d) seisid ööläbi väljas ja akud jahtunud. Sõideti kiirlaadima 32km kaugusele, ühte autot jojo-tati ja teine sõitis tavaliselt.
Jojo-tatud auto laadis 18% pealt 60% peale 19 minutiga ja teine auto 24% pealt 60% 59 minutiga.
Külm aku ja auto oskus mitte eelsoojendada autot teel kiirlaadijasse - not cool
Enne seda olid hübriidid NiMHide peal. 2020 olid viimased.
Hübriidi jaoks on Nimh mõnes mõttes parem, isegi superkondest piisaks, aga jah, eks ta ikka vaikselt liitiumi peale läheb, kuigi võiks vabalt viimast kokku hoida, sest otsene vajadus puudub. Toyota esindus pakkus mulle, esmaspäevaks Corolla Crossi, ehk siis 5'nda põlve hübriidi testimiseks, saab põnev olema.
Enyaq-i gruppides vingutakse terve talv juba Škoda kallal, et need ometi lisaks menüüdesse kasvõi nupu millega aku eelsoojenduse saaks sisse lülitada.
Kia/Hyundai enda E-GMP masinatele lisavad järjest. Oskavad õige laadija valimisel auto navist lükata küte nii sisse, et kohale jõudmise hetkeks oleks aku soe.
Ainus jama IMO sellega, et peab auto enda navi kasutama.
Enyaq-i gruppides vingutakse terve talv juba Škoda kallal, et need ometi lisaks menüüdesse kasvõi nupu millega aku eelsoojenduse saaks sisse lülitada.
Kia/Hyundai enda E-GMP masinatele lisavad järjest. Oskavad õige laadija valimisel auto navist lükata küte nii sisse, et kohale jõudmise hetkeks oleks aku soe.
Ainus jama IMO sellega, et peab auto enda navi kasutama.
Nende Kia/Hyundai gruppides on jah palju kriitikat selle suunas kuidas see soojendus on lahendatud - peab olema piisavalt kaugel laadijast, peab olema akus piisavalt vurtsu, auto enda navi tuleb kasutada - ühesõnaga enamik tahaks, et kasutaja saaks ise võimalike tagajärgedega nõustudes vabamalt seda kasutada.
Leitakse ka järjest workarounde - tahad minna laadima laadijasse, mida navis kirjas pole või pole kiirlaadijana märgitud? Vali nõuetele sobiv laadija navis sihtmärgiks ning sõida tegelikult ikkagi sinna laadijasse kuhu sul vaja minna - aku soojenduse saab nii tööle.
Üsna ootuspärased tulemused, et sisuliselt keskelt läbi siis 25% vähem kui suvel Kahju, et seal ei ole öeldud testi tingimusi täpsemalt.. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Üsna ootuspärased tulemused, et sisuliselt keskelt läbi siis 25% vähem kui suvel Kahju, et seal ei ole öeldud testi tingimusi täpsemalt..
Kahjuks üsna üldsõnaline kirjeldus oli ainult (google translate tõlkes):
tsitaat:
The test itself took place starting in Oslo, from where all the test cars with teams of two drove almost 250 km north towards Frya. From there, the test teams continued on a loop of just over 230 km, where each individual car had to continue until the car ran out of power. Only then was the mileage recorded. After this, the 29 test teams had to wait for roadside assistance to arrive and drive them back to the test base.
The test differs from FDM's range measurements, which are only carried out on the motorway at 110 km/h. NAF's range measurement also takes place on country roads and in cities, and therefore it is possible that some cars achieve longer ranges, despite the fact that the test is carried out at low temperatures.
Muidu isegi vinge, aga LED tulukesi ja tuledemängu on nii palju, et sealt saab varsti 100 km sõiduulatust juurde, kui need välja lülitada. Helendav Audi logo? Ühe rõnga LED läheb läbi > instant paraolümpia .
Miks need sakslased ühtäkki nüüd selliseid pedemajakaid tahavad teha?
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.