Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
26.01.2023 14:31:37
|
|
|
Khm, mitu korda peab ütlema, et jutt ei käi sellest? Proovi uuesti natuke eestpoolt lugeda, oli (küll muigega) väide et "bensiinivõrride omanikud suruvad kõigile oma müra ja vingu teistele peale", minu vastus oli et hetkel veel on sisepõlemismootor (kahjuks) meie tsivilisatsiooni osa ja ilma selleta hakkama ei saa. Praegu. Mida siin jaurata on, see nigel valik, mille sa ise välja tõid, ei olegi ju võimeline praegu kogu seda sisepõlemismootoriga transporti asendama. PRAEGU. Ma ei näe nagu pointi edasi vaielda siin.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
26.01.2023 14:43:44
|
|
|
Pakun, et kui akutehnoloogias toimuks mingi hüpe kaalu/ruumala suhtes, läheks üleminek kiiresti.
Norra vist maailmas esireas üleminekuga: kopad, Bussid, kallurautod:
Spoiler
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
liitunud: 27.01.2003
|
26.01.2023 15:06:24
|
|
|
hkurujo88r kirjutas: |
Tuleb rohkem teenida kui kalliks läheb. Normaalset elektriautot ikkagi alla 60k€ ei saa. Ja DVDRW, ära kujuta ette. |
Mis see konkreetne mudel oleks siis alates 60K eur?
Arvasin, et Tesla Model 3 voiks olla juba normaalne elektriauto
_________________ 17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..."
viimati muutis SKG 26.01.2023 15:11:13, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 373 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
3 :: |
313 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
26.01.2023 15:07:22
|
|
|
Aku on üks osa probleemist. Aga kui kõik elektri peale üle läheks, et kohe mure kust see elekter võtta. Tõmbaks diiselgeneraatorid käima ja laeks sellega elektriautot?
Tuult ja päikest kõigile ei jätku. Igaühel pole oma maatükki kuhu see park püsti panna. Kui lisame veel, et tuumajaam on ju ka paha-paha ja elektriga on meil juba praegu nagu on, siis.....
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
Prillpapa
HV kasutaja
liitunud: 04.06.2022
|
26.01.2023 15:28:53
|
|
|
napoleon kirjutas: |
Tuult ja päikest kõigile ei jätku. Igaühel pole oma maatükki kuhu see park püsti panna. |
Igaühel ei ole ka oma maatükki kus omale süüa kasvatada, aga see ei tähenda, et maata mehed näljas on...
Aga jah kui eelduseks on elektriauto = isiklik päikesepark, on probleem tõesti, aga ka sellele võib olla lahendus, mis takistab päikesepargi kolhoose tegemast, kus ka maata korteriomanikul võib olla osalus. Samamoodi kui firmadel võib olla osanikke/aktsionäre palju, ka neid kes ettevõtmisest ei tea midagi.
_________________ --- |
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
|
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
26.01.2023 15:38:25
|
|
|
SKG kirjutas: |
hkurujo88r kirjutas: |
Tuleb rohkem teenida kui kalliks läheb. Normaalset elektriautot ikkagi alla 60k€ ei saa. Ja DVDRW, ära kujuta ette. |
Mis see konkreetne mudel oleks siis alates 60K eur?
Arvasin, et Tesla Model 3 voiks olla juba normaalne elektriauto |
Model 3 oli väga vastikult kitsas. Üle 1.90 pikk siis normaalselt istuda ei saa. Istmed ka ebamugavad. Suur tahvel keskel ei lähe ka peale.
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
112 |
|
tagasi üles |
|
|
renx09
HV Guru
liitunud: 28.09.2004
|
26.01.2023 15:40:56
|
|
|
kui paljud sinu arust on 190+? suuremale osale piisab küll
_________________ !! |
|
Kommentaarid: 299 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
240 |
|
tagasi üles |
|
|
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
26.01.2023 15:46:13
|
|
|
suuremale osale piisaks Fiat 500-st ka, ometi on enamus autodest oluliselt suuremad...
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
26.01.2023 15:47:24
|
|
|
Prillpapa, kaks probleemi:
1. kui me kogu riigi päikeseparke täis ehitame, siis kus me toitu kasvatame?
2. mis kasu mul on osalusest päiksepargis kuskil Võrumaa metsade vahel kui elektrit on vaja hoopis Tallinna kortermaja juures? Teoorias müün seal Võrumaal võrku ja ostan sama hinnaga Tallinnas, praktikas kas Elektrilevil on vastav võimekus üldse olemas kui paljud nii teeks? Sellega ollakse juba praegu hädas, et ei saa võrku müüa kuna elektrilevi ei oma vastavat võimekust ja kogu infra oma raha eest ehitada nullib ära kogu kasu mis sealt saada võiks.
Kui oleks väga suur aku nii, et käid oma sõidumasinat kaks korda aastas kuskil laadimas, siis vbl ei võtaks tükki küljest mõned korrad ka Võrumaale sõita, aga see on veel väga kauge tulevik. Ma pigem isegi arvan, et enne kui nii suur aku tuleb suudetakse toota hoopis pisike tuumareaktor mis sõiduki enda peal on.
Aga niisama lobateemaks kuigi OT - purjekad ja purilennukid on ka olemas. Aga tänapäeval on need inimestele vaid hobi. Miks neid kommertseesmärgil ei rakendata? Saan aru küll, et näiteks purjekaga on üsna nüri kui keset merd sobivat tuult ootama peab jääma, aga kui backupiks on ka mootor, siis suure osa energiavajadusest tuul ju kataks.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
26.01.2023 15:48:15
|
|
|
Kui üle 190 normaalselt ise istuda ei saa, siis ka palju lühemate juhtidega ei saa autot mitme inimesega kasutada.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
26.01.2023 15:54:06
|
|
|
napoleon kirjutas: |
Tõmbaks diiselgeneraatorid käima ja laeks sellega elektriautot? |
Kusjuures see mõte pole paha. Testid näitavad, et sama diisli kogusega sõidad siis kaugemale kui otse diisliga sõita.
Kui veel geneka jääksoojus majja juhtida oleks juba täitsa profit.
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
liitunud: 27.01.2003
|
26.01.2023 16:06:33
|
|
|
hkurujo88r kirjutas: |
SKG kirjutas: |
hkurujo88r kirjutas: |
Tuleb rohkem teenida kui kalliks läheb. Normaalset elektriautot ikkagi alla 60k€ ei saa. Ja DVDRW, ära kujuta ette. |
Mis see konkreetne mudel oleks siis alates 60K eur?
Arvasin, et Tesla Model 3 voiks olla juba normaalne elektriauto |
Model 3 oli väga vastikult kitsas. Üle 1.90 pikk siis normaalselt istuda ei saa. Istmed ka ebamugavad. Suur tahvel keskel ei lähe ka peale. |
Okei, fair enough
_________________ 17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..." |
|
Kommentaarid: 373 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
3 :: |
313 |
|
tagasi üles |
|
|
etk
HV kasutaja
liitunud: 10.10.2006
|
26.01.2023 16:09:50
|
|
|
Elektrit on puudu? Kas praegu töötavad elektrijaamas 100% koormuse lähedal 24 tundi päevas, 7 päeva nädalas? Ei tööta. Asi on ajastamises. Kogu transpordi sektori elektrile üle viimine tähendaks 20-30% elektri tarbimise kasvu. Kui mitte kõike seda siis enamus sellest saaks ära katta lihtsalt tarbimise ajastamisega. Praeguse tootmise juures oleks seal märgatav osa põlevkivi põhist elektrit jah kuid see muutub pidevalt. 250MW tuuleenergiat ainuüksi Enefit Green poolt lähiaastail tulemas. Energiasalv ehituses, et aidata päevast ületootmist liigutada öisele tarbimisele jne.
Ma ei näe kuidagi kuidas elektri puudus reaalne probleem oleks elektritranspordile ülemineku aspektis.
pppd, panid ehk ka tähele, et tõin välja tsiviliseeritud ala vs kaugema ala eristuse. Ning sinu lähtepunkt on idiootne nagunii kuna ei ole võimalik üleöö kõike välja vahetada. Seega pole mõtet üldse rääkida sellisest "saamisest".
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
|
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
26.01.2023 16:29:59
|
|
|
Küsimus kodulaadijate kohta. Antud hetkel kasutusel oleval laadijal saan ma ampreid muuta ainult füüsiliselt laadija enda pealt, äpimajanduses selle muutmise võimalust pole(Audi kirjadega ekraaniga laadija). Tahaks mingit sellist millel ma seda üle äpi muuta saaks või veelgi parem midagi mis suudaks jälgida paneelide tootlikust ja siis vastavalt sellele muudaks ise autole antavat voolutugevust vastavalt tootmisele, äkki kellelgi siin on midagi sellist kasutusel ja teab soovitada?
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
26.01.2023 17:14:02
|
|
|
Victroni oma äkki?
Automatic Mode to ensure maximum PV system efficiency
It detects when excess power is available and uses only that power to charge the vehicle.
Mul inverter ja MPPT'd selle tootja omad. Ulme kui palju seadistusvõimalusi seal on, igasugused limiidid ja liikumissuunad jne. Pakun, et see autolaadija neilt sama hea.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
26.01.2023 17:46:08
|
|
|
renx09 kirjutas: |
kui paljud sinu arust on 190+? suuremale osale piisab küll |
No Octavias ikka hulga normaalsem istuda.
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
112 |
|
tagasi üles |
|
|
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
26.01.2023 17:50:13
|
|
|
Tänud Janis kaasamõtlemast, kiirel pilgul üle vaadates tundub, et antud laadija tahab ka vist muud Victroni manti(inverter/energy meter), et saaks aru tootmisest. OT: raputan endale veidi tuhka pähe, et paneele paigaldades sai valitud Goodwe(tegelt ei valinud, võtsin mis pakkumisse pandi ja lihtsalt ei mõelnud) inverter, just täpselt sellel põhjusel, et näiteks SMA'l, Victronil ja Froniusel on kõigil ühilduvad EV laadijad olemas.
Myenergi'l selline EV laadija nagu Zappi, karbis kaasas CT clamp'id, CAT6 saaks kenasti pikendada elektrikappi ja siis laadija juba ise jälgib tagasi võrku minevat energiakogust, lisaks saab juurde osta ka juhtmevaba lahenduse mille saaks kapi juurde paigaldada ning sellest CT clampid vedada, kas on kellelgi kokkupuuteid antud tootega, äpipoole toimivus pakuks just enim huvi?
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
|
renx09
HV Guru
liitunud: 28.09.2004
|
26.01.2023 17:59:52
|
|
|
hkurujo88r kirjutas: |
renx09 kirjutas: |
kui paljud sinu arust on 190+? suuremale osale piisab küll |
No Octavias ikka hulga normaalsem istuda. |
siis küll, sama mõõtu autod
_________________ !! |
|
Kommentaarid: 299 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
240 |
|
tagasi üles |
|
|
etk
HV kasutaja
liitunud: 10.10.2006
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
|
-Koppel-
Kreisi kasutaja
liitunud: 01.04.2009
|
|
Kommentaarid: 10 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
|
etk
HV kasutaja
liitunud: 10.10.2006
|
28.01.2023 11:24:55
|
|
|
-Koppel- kirjutas: |
etk kirjutas: |
transpordi sektori elektrile üle viimine tähendaks 20-30% elektri tarbimise kasvu. |
Eesti elektrijaamad tootsid 2020 aastal 5516 GWh
|
Tootmine ja tarbimine ei ole sama asi avatud turul. Me toodame vähem kui tarbime kui meie tootmine on kallim kui naabrite oma ja toodame rohkem, kui tarbime kui meie tootmine on odavam kui naabrite oma.
Kiirelt ei jäänud mõistlikumat allikat ette aga käib see kah: https://elering.ee/elektri-tarbimine-ja-tootmine
Sealt leiab, et tarbimine oli 2020 aastal suurusjärgus 8,44 TWh. Ehk sinu numbriga võrreldes järelikult importisime umbes 3 TWh elektrit.
(Võrdluseks 2017 toodeti meil siin 11 TWh elektrit ja eksporditi umbes 4.7 TWh https://www.konkurentsiamet.ee/sites/default/files/elektri-_ja_gaasituru_aruanne_2017.pdf lk 37 )
2020 aasta tarbimisega võrredles oleks siis see ~2TWh suurenemist suurusjärgus 25% kasvu.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
28.01.2023 15:56:55
|
|
|
Sisuliselt kinnitasime just ära, et elektriautode kasutuselevõtt Eestis ei muudaks elektritarbimise osas sisuliselt mitte midagi.
Aastaga kasvab Eesti elektritarbimine praegu ~3-5% täiesti loomulikult kuid 900k auto (millest liikluses osaleb vähem kui pool) väljavahetamine elektriautode vastu võtaks vähemalt 50 aastat.Selle ajaga on Eesti elektritarbimine loomuliku kasvu tõttu umbes kahe või kolmekordistunud.
Norras on kümne aastaga vahetatud välja 20% ning seda oluliste soodustustega.
900k auto eelnevalt arvutatu elektrivajaduse(~2TWh)) summaarseks katmiseks samas on vaja, näiteks, 2GW päiksepaneele mis on pindalalt ~10km². Või siis iga auto vaatest 2kw paneele ehk katusel ~10m².
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
28.01.2023 16:11:32
|
|
|
BS arvutus ju. 0,2 keskmine ei ole reaalne.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
etk
HV kasutaja
liitunud: 10.10.2006
|
28.01.2023 16:56:48
|
|
|
Janis kirjutas: |
BS arvutus ju. 0,2 keskmine ei ole reaalne. |
Räägib mees kes ei sõida igapäevaselt elektriautoga ja ei tea mis see reaalne kulu on
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
28.01.2023 17:03:07
|
|
|
Sulaselge BS muidugi - praegu ega lähitulevikus pole infra EV massiliseks pealetulekuks valmis. Minu jaoks pole ka ühtegi normaalset keskklassi mudelit saadaval.
Ja kui tuumajaama pole, kaabel katki või tuulevaikne ja pime, siis muutub vaid saastamise koht - atmosfäär on aga ühine.
Varem või hiljem maksustatakse ka EV omanikud, sest teed vajavad ehitamist ja hooldust.
Ehk siis vaatab paari aasta pärast edasi. Praegu rabelema EV nimel ei hakka.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
|