Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 328, 329, 330 ... 422, 423, 424  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 26.01.2023 14:31:37 vasta tsitaadiga

Khm, mitu korda peab ütlema, et jutt ei käi sellest? Proovi uuesti natuke eestpoolt lugeda, oli (küll muigega) väide et "bensiinivõrride omanikud suruvad kõigile oma müra ja vingu teistele peale", minu vastus oli et hetkel veel on sisepõlemismootor (kahjuks) meie tsivilisatsiooni osa ja ilma selleta hakkama ei saa. Praegu. Mida siin jaurata on, see nigel valik, mille sa ise välja tõid, ei olegi ju võimeline praegu kogu seda sisepõlemismootoriga transporti asendama. PRAEGU. Ma ei näe nagu pointi edasi vaielda siin.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 26.01.2023 14:43:44 vasta tsitaadiga

Pakun, et kui akutehnoloogias toimuks mingi hüpe kaalu/ruumala suhtes, läheks üleminek kiiresti.
Norra vist maailmas esireas üleminekuga: kopad, Bussid, kallurautod:
Spoiler Spoiler Spoiler
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
SKG

liitunud: 27.01.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.01.2023 15:06:24 vasta tsitaadiga

hkurujo88r kirjutas:
Tuleb rohkem teenida kui kalliks läheb. Normaalset elektriautot ikkagi alla 60k€ ei saa. Ja DVDRW, ära kujuta ette.

Mis see konkreetne mudel oleks siis alates 60K eur?

Arvasin, et Tesla Model 3 voiks olla juba normaalne elektriauto icon_smile.gif

_________________
17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..."


viimati muutis SKG 26.01.2023 15:11:13, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 373 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 313
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.01.2023 15:07:22 vasta tsitaadiga

Aku on üks osa probleemist. Aga kui kõik elektri peale üle läheks, et kohe mure kust see elekter võtta. Tõmbaks diiselgeneraatorid käima ja laeks sellega elektriautot? icon_biggrin.gif
Tuult ja päikest kõigile ei jätku. Igaühel pole oma maatükki kuhu see park püsti panna. Kui lisame veel, et tuumajaam on ju ka paha-paha ja elektriga on meil juba praegu nagu on, siis.....
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 26.01.2023 15:28:53 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Tuult ja päikest kõigile ei jätku. Igaühel pole oma maatükki kuhu see park püsti panna.
Igaühel ei ole ka oma maatükki kus omale süüa kasvatada, aga see ei tähenda, et maata mehed näljas on...
Aga jah kui eelduseks on elektriauto = isiklik päikesepark, on probleem tõesti, aga ka sellele võib olla lahendus, mis takistab päikesepargi kolhoose tegemast, kus ka maata korteriomanikul võib olla osalus. Samamoodi kui firmadel võib olla osanikke/aktsionäre palju, ka neid kes ettevõtmisest ei tea midagi.

_________________
---
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hkurujo88r
HV Guru

liitunud: 25.02.2011




sõnum 26.01.2023 15:38:25 vasta tsitaadiga

SKG kirjutas:
hkurujo88r kirjutas:
Tuleb rohkem teenida kui kalliks läheb. Normaalset elektriautot ikkagi alla 60k€ ei saa. Ja DVDRW, ära kujuta ette.

Mis see konkreetne mudel oleks siis alates 60K eur?

Arvasin, et Tesla Model 3 voiks olla juba normaalne elektriauto icon_smile.gif


Model 3 oli väga vastikult kitsas. Üle 1.90 pikk siis normaalselt istuda ei saa. Istmed ka ebamugavad. Suur tahvel keskel ei lähe ka peale.
Kommentaarid: 116 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 112
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.01.2023 15:40:56 vasta tsitaadiga

kui paljud sinu arust on 190+? suuremale osale piisab küll
_________________
!!
Kommentaarid: 299 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 240
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
pppd
Kreisi kasutaja

liitunud: 21.06.2004




sõnum 26.01.2023 15:46:13 vasta tsitaadiga

suuremale osale piisaks Fiat 500-st ka, ometi on enamus autodest oluliselt suuremad...
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.01.2023 15:47:24 vasta tsitaadiga

Prillpapa, kaks probleemi:
1. kui me kogu riigi päikeseparke täis ehitame, siis kus me toitu kasvatame?
2. mis kasu mul on osalusest päiksepargis kuskil Võrumaa metsade vahel kui elektrit on vaja hoopis Tallinna kortermaja juures? Teoorias müün seal Võrumaal võrku ja ostan sama hinnaga Tallinnas, praktikas kas Elektrilevil on vastav võimekus üldse olemas kui paljud nii teeks? Sellega ollakse juba praegu hädas, et ei saa võrku müüa kuna elektrilevi ei oma vastavat võimekust ja kogu infra oma raha eest ehitada nullib ära kogu kasu mis sealt saada võiks.

Kui oleks väga suur aku nii, et käid oma sõidumasinat kaks korda aastas kuskil laadimas, siis vbl ei võtaks tükki küljest mõned korrad ka Võrumaale sõita, aga see on veel väga kauge tulevik. Ma pigem isegi arvan, et enne kui nii suur aku tuleb suudetakse toota hoopis pisike tuumareaktor mis sõiduki enda peal on.

Aga niisama lobateemaks kuigi OT - purjekad ja purilennukid on ka olemas. Aga tänapäeval on need inimestele vaid hobi. Miks neid kommertseesmärgil ei rakendata? Saan aru küll, et näiteks purjekaga on üsna nüri kui keset merd sobivat tuult ootama peab jääma, aga kui backupiks on ka mootor, siis suure osa energiavajadusest tuul ju kataks.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 26.01.2023 15:48:15 vasta tsitaadiga

Kui üle 190 normaalselt ise istuda ei saa, siis ka palju lühemate juhtidega ei saa autot mitme inimesega kasutada.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 26.01.2023 15:54:06 vasta tsitaadiga

napoleon kirjutas:
Tõmbaks diiselgeneraatorid käima ja laeks sellega elektriautot? icon_biggrin.gif

Kusjuures see mõte pole paha. Testid näitavad, et sama diisli kogusega sõidad siis kaugemale kui otse diisliga sõita.
Kui veel geneka jääksoojus majja juhtida oleks juba täitsa profit.
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 26
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
SKG

liitunud: 27.01.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.01.2023 16:06:33 vasta tsitaadiga

hkurujo88r kirjutas:
SKG kirjutas:
hkurujo88r kirjutas:
Tuleb rohkem teenida kui kalliks läheb. Normaalset elektriautot ikkagi alla 60k€ ei saa. Ja DVDRW, ära kujuta ette.

Mis see konkreetne mudel oleks siis alates 60K eur?

Arvasin, et Tesla Model 3 voiks olla juba normaalne elektriauto icon_smile.gif


Model 3 oli väga vastikult kitsas. Üle 1.90 pikk siis normaalselt istuda ei saa. Istmed ka ebamugavad. Suur tahvel keskel ei lähe ka peale.

Okei, fair enough thumbs_up.gif

_________________
17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..."
Kommentaarid: 373 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 313
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 26.01.2023 16:09:50 vasta tsitaadiga

Elektrit on puudu? Kas praegu töötavad elektrijaamas 100% koormuse lähedal 24 tundi päevas, 7 päeva nädalas? Ei tööta. Asi on ajastamises. Kogu transpordi sektori elektrile üle viimine tähendaks 20-30% elektri tarbimise kasvu. Kui mitte kõike seda siis enamus sellest saaks ära katta lihtsalt tarbimise ajastamisega. Praeguse tootmise juures oleks seal märgatav osa põlevkivi põhist elektrit jah kuid see muutub pidevalt. 250MW tuuleenergiat ainuüksi Enefit Green poolt lähiaastail tulemas. Energiasalv ehituses, et aidata päevast ületootmist liigutada öisele tarbimisele jne.
Ma ei näe kuidagi kuidas elektri puudus reaalne probleem oleks elektritranspordile ülemineku aspektis.

pppd, panid ehk ka tähele, et tõin välja tsiviliseeritud ala vs kaugema ala eristuse. Ning sinu lähtepunkt on idiootne nagunii kuna ei ole võimalik üleöö kõike välja vahetada. Seega pole mõtet üldse rääkida sellisest "saamisest".
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.01.2023 16:29:59 vasta tsitaadiga

Küsimus kodulaadijate kohta. Antud hetkel kasutusel oleval laadijal saan ma ampreid muuta ainult füüsiliselt laadija enda pealt, äpimajanduses selle muutmise võimalust pole(Audi kirjadega ekraaniga laadija). Tahaks mingit sellist millel ma seda üle äpi muuta saaks või veelgi parem midagi mis suudaks jälgida paneelide tootlikust ja siis vastavalt sellele muudaks ise autole antavat voolutugevust vastavalt tootmisele, äkki kellelgi siin on midagi sellist kasutusel ja teab soovitada?
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 26.01.2023 17:14:02 vasta tsitaadiga

Victroni oma äkki?
Automatic Mode to ensure maximum PV system efficiency
It detects when excess power is available and uses only that power to charge the vehicle.

Mul inverter ja MPPT'd selle tootja omad. Ulme kui palju seadistusvõimalusi seal on, igasugused limiidid ja liikumissuunad jne. Pakun, et see autolaadija neilt sama hea.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hkurujo88r
HV Guru

liitunud: 25.02.2011




sõnum 26.01.2023 17:46:08 vasta tsitaadiga

renx09 kirjutas:
kui paljud sinu arust on 190+? suuremale osale piisab küll

No Octavias ikka hulga normaalsem istuda.
Kommentaarid: 116 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 112
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.01.2023 17:50:13 vasta tsitaadiga

Tänud Janis kaasamõtlemast, kiirel pilgul üle vaadates tundub, et antud laadija tahab ka vist muud Victroni manti(inverter/energy meter), et saaks aru tootmisest. OT: raputan endale veidi tuhka pähe, et paneele paigaldades sai valitud Goodwe(tegelt ei valinud, võtsin mis pakkumisse pandi ja lihtsalt ei mõelnud) inverter, just täpselt sellel põhjusel, et näiteks SMA'l, Victronil ja Froniusel on kõigil ühilduvad EV laadijad olemas.

Myenergi'l selline EV laadija nagu Zappi, karbis kaasas CT clamp'id, CAT6 saaks kenasti pikendada elektrikappi ja siis laadija juba ise jälgib tagasi võrku minevat energiakogust, lisaks saab juurde osta ka juhtmevaba lahenduse mille saaks kapi juurde paigaldada ning sellest CT clampid vedada, kas on kellelgi kokkupuuteid antud tootega, äpipoole toimivus pakuks just enim huvi?
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 26.01.2023 17:59:52 vasta tsitaadiga

hkurujo88r kirjutas:
renx09 kirjutas:
kui paljud sinu arust on 190+? suuremale osale piisab küll

No Octavias ikka hulga normaalsem istuda.


siis küll, sama mõõtu autod

_________________
!!
Kommentaarid: 299 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 240
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 27.01.2023 21:38:46 vasta tsitaadiga

Mitte nö tavapärane auto aga huvitav näha kui palju raskust tuleb ICE asjadena välja ja palju läheb EV süsteemina sisse: https://www.youtube.com/watch?v=38wrIDWsvIE
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 28.01.2023 09:47:34 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
transpordi sektori elektrile üle viimine tähendaks 20-30% elektri tarbimise kasvu.

Olin skeptiline aga it checks out.
Eestis on sõidukeid 952436
Kui keskmiselt sõidetakse 10000 km aastas ja keskmine elektrika kulu on 0,2 kWh per km on see näkku 2000 kWh aastas.
Korrutades sõidukite arvuga on see 1904 GWh
Eesti elektrijaamad tootsid 2020 aastal 5516 GWh

Selline lisatarbimine oleks +34% olemasolevale juurde.

https://www.transpordiamet.ee/soidukite-statistika
https://www.stat.ee/en/find-statistics/statistics-theme/energy-and-transport/energy
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 28.01.2023 11:24:55 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:
etk kirjutas:
transpordi sektori elektrile üle viimine tähendaks 20-30% elektri tarbimise kasvu.

Eesti elektrijaamad tootsid 2020 aastal 5516 GWh

Tootmine ja tarbimine ei ole sama asi avatud turul. Me toodame vähem kui tarbime kui meie tootmine on kallim kui naabrite oma ja toodame rohkem, kui tarbime kui meie tootmine on odavam kui naabrite oma.
Kiirelt ei jäänud mõistlikumat allikat ette aga käib see kah: https://elering.ee/elektri-tarbimine-ja-tootmine
Sealt leiab, et tarbimine oli 2020 aastal suurusjärgus 8,44 TWh. Ehk sinu numbriga võrreldes järelikult importisime umbes 3 TWh elektrit.
(Võrdluseks 2017 toodeti meil siin 11 TWh elektrit ja eksporditi umbes 4.7 TWh https://www.konkurentsiamet.ee/sites/default/files/elektri-_ja_gaasituru_aruanne_2017.pdf lk 37 )

2020 aasta tarbimisega võrredles oleks siis see ~2TWh suurenemist suurusjärgus 25% kasvu.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.01.2023 15:56:55 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:
etk kirjutas:
transpordi sektori elektrile üle viimine tähendaks 20-30% elektri tarbimise kasvu.

Olin skeptiline aga it checks out.
Eestis on sõidukeid 952436
Kui keskmiselt sõidetakse 10000 km aastas ja keskmine elektrika kulu on 0,2 kWh per km on see näkku 2000 kWh aastas.
Korrutades sõidukite arvuga on see 1904 GWh
Eesti elektrijaamad tootsid 2020 aastal 5516 GWh

Selline lisatarbimine oleks +34% olemasolevale juurde.

https://www.transpordiamet.ee/soidukite-statistika
https://www.stat.ee/en/find-statistics/statistics-theme/energy-and-transport/energy


Sisuliselt kinnitasime just ära, et elektriautode kasutuselevõtt Eestis ei muudaks elektritarbimise osas sisuliselt mitte midagi.

Aastaga kasvab Eesti elektritarbimine praegu ~3-5% täiesti loomulikult kuid 900k auto (millest liikluses osaleb vähem kui pool) väljavahetamine elektriautode vastu võtaks vähemalt 50 aastat.Selle ajaga on Eesti elektritarbimine loomuliku kasvu tõttu umbes kahe või kolmekordistunud.
Norras on kümne aastaga vahetatud välja 20% ning seda oluliste soodustustega.

900k auto eelnevalt arvutatu elektrivajaduse(~2TWh)) summaarseks katmiseks samas on vaja, näiteks, 2GW päiksepaneele mis on pindalalt ~10km². Või siis iga auto vaatest 2kw paneele ehk katusel ~10m².
Kommentaarid: 317 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 271
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 28.01.2023 16:11:32 vasta tsitaadiga

BS arvutus ju. 0,2 keskmine ei ole reaalne.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 28.01.2023 16:56:48 vasta tsitaadiga

Janis kirjutas:
BS arvutus ju. 0,2 keskmine ei ole reaalne.

Räägib mees kes ei sõida igapäevaselt elektriautoga ja ei tea mis see reaalne kulu on icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.01.2023 17:03:07 vasta tsitaadiga

Sulaselge BS muidugi - praegu ega lähitulevikus pole infra EV massiliseks pealetulekuks valmis. Minu jaoks pole ka ühtegi normaalset keskklassi mudelit saadaval.
Ja kui tuumajaama pole, kaabel katki või tuulevaikne ja pime, siis muutub vaid saastamise koht - atmosfäär on aga ühine.
Varem või hiljem maksustatakse ka EV omanikud, sest teed vajavad ehitamist ja hooldust.

Ehk siis vaatab paari aasta pärast edasi. Praegu rabelema EV nimel ei hakka.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 328, 329, 330 ... 422, 423, 424  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.