Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
netcat
Kreisi kasutaja
liitunud: 13.01.2010
|
05.01.2023 17:34:25
|
|
|
Prillpapa kirjutas: |
netcat kirjutas: |
Norras on ju elektrit volilt käes, vähemalt seal põhja pool. |
Norra ju meiega ühisel elektriturul läbi Nord Pool-i, ostavad samamoodi börsilt vist..
Ehk ka meie peaks saama seda põhja norra elektrit osta.. |
Jah, telli endale pakiga Omniva automaati
Kuidas sa ette kujutad, et see elekter Norrast meile jõuab?
Kas pärast rohkem kui aasta kestnud pidevat tralli börsielektri hinnakujunduse ümber pole ikka veel mõni inimene avastanud et NP kaardil on erinevad hinnapiirkonnad? Isegi Norra (ja Rootsi) endi piires, rääkimata erinevatest riikidest
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
05.01.2023 18:51:50
|
|
|
Norra.
Norra elektrimolekulid saavad liikuda läbi Soome, läbi Rootsi Eestisse
Miks peaks Norra elekter Eestisse jõudma Rotid ju!
Norra müüb elektrit sinna, kus makstakse kõrgemat hinda
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
netcat
Kreisi kasutaja
liitunud: 13.01.2010
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
etk
HV kasutaja
liitunud: 10.10.2006
|
07.01.2023 18:09:56
|
|
|
Oisu., räägi kuhu teemasse peaks kõik need igapäevaselt põlevad bensiini/diisli auto pildid ja videod panema?
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 05.04.2002
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
11.01.2023 14:24:50
|
|
|
Sai oma EQE'ga detsembri lõpus Soomes käidud, seal olles sai laadimiseks kasutatud ainult Mercedes Me äpi/navi poolt toetatud laadijaid(mugavusest, et saaks nö ühe äpi piires kogu maksmise jne ära teha), enda sõidusuunal Kuopio-Joensuu oli kiirlaadijate arv rohkem kui piisav, kordagi ei tekkinud kuskil momenti, et pean kellegi järgi ootama, navi näitas ka reaalajas kas laadija vaba või kasutuses, olles määranud sihtpunkti sai kenasti teekonnale jäävaid laadijaid nimistu alusel vaadata ja ka välja selekteerida laadimisvõimsuse alusel endale sobilikud.
Läbisõit tuli 1317km, kogu elektrikulu(alustasin kodust 100% pealt ja lõpetasin kodus 100% peal) 388kWh(kogu elektrikulu laadijatest laaditud kogukulu näol), kiirlaadijatest sai laetud 288kWh mille maksumuseks kokku oli 32,43€. Ööbimiskohas laadisin kokku 54kWh(enda jaoks oli see tasuta, muidu elektripaketi omaniku jaoks 16s/kWh koos kõige kaasnevaga). Kodus uuesti täis laadimisele kulus 46kWh(maksumus 14,9s/kWh koos kõige juurdekuuluvaga). Kogu sõidu maksumus kui oleks pidanud kogu elektri eest tasuma 47,92€.
Kiirlaadijast keskmiseks laadimiskiiruseks kujunes 114kWh(kõik laadimised maksimaalselt kuni 80%), et keegi ei arvaks nagu ma stopperiga aega mõõtsin, siis mainin ära, et antud keskmise arvutamiseks kasutasin laadimisteenuse arvel olevaid laadija külge ühendatud aja näite, kokku 151min, seal olles oli välistemp vahemikus -6 kuni -12 kraadi.
Ma tavaliselt ei arvuta mingit kulu, aga kuna tegemist oli elektriautoga esimese reisiga väljapoole Eestit, siis puht sportlikust huvist otsustasin kõik numbrid kenasti kirja panna, et näha palju kulu tuleb.
Tähelepanu tuleb ka juhtida sellele, et kasutades Mercedes Me charge teenust, siis esimene aasta on ilma kuutasuta(mingi kampaania) muidu tuleb antud paketi eest mille raames mina oma laadimisi seal tegin välja käia lisaks veel 17,9€/kuu, tegemist tähtajatu paketiga ehk kui on plaan välismaale minna, siis valid omale tariifi, maksad antud kuu eest ja pärast seda saad selle uuesti katkestada.
Kui antud paketi maksumus ka juurde panna, siis oleks mul kogu rahaline kulu kütusele olnud 65,82€.
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
11.01.2023 14:30:12
|
|
|
Üsna täpselt teeb see kuluks 300Wh/km mida kasutatakse külmemates kliimades energiakulu arvutustes.
On plaanis suvel ka sarnane ring teha?
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 05.04.2002
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
11.01.2023 15:40:57
|
|
|
Võrdluseks 4L/100 diisliga praeguse 1,6€/L hinna juures: 1317*0,04*1,6=84,29€
Igaks juhuks lisan, et on ka maanteel 3L/100km võtvaid putukaid, kuid võtsin referentsiks 2021 E-klassi: https://www.auto24.ee/soidukid/3798536 (W1K2130121A970493)
Oma kogemuse järgi on ka 10a vanade E200 diislite ja 520d bemmidega pikal otsal piirangute järgi või mitte rohkem kui +10 (gepsu järgi) võimalik seal 4-4,5L/100km sõita. Täis paagi meetodiga mõõdetuna.
Lihtsalt võrdlus, endal ei ole elektrika vastu miskit ja küllap mingi aeg tuleb ka esimene ära osta.
PS. Arvesse pole võetud EQE suuremat kiiruse- ega kiirendamise potentsiaali ega ka suuremat massi, kuna see otseselt mugavalt sarnase sõidu tegemist ei mõjuta.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
renx09
HV Guru
liitunud: 28.09.2004
|
11.01.2023 15:42:16
|
|
|
autoga reisimine ei saa kunagi taanduda ainult rahanumbrile, mugavus on väga oluline, seega e-klass on vast paslik võrdlus ja need putukad võib ära unustada
_________________ !! |
|
Kommentaarid: 299 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
240 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
11.01.2023 15:50:31
|
|
|
Praegust trendi jälgides ei hakka tanklates kunagi elektrikütus odavam olema kui diisel.
|
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
Indrek67
HV vaatleja
liitunud: 29.04.2007
|
11.01.2023 15:52:45
|
|
|
anubis kirjutas: |
Üsna täpselt teeb see kuluks 300Wh/km mida kasutatakse külmemates kliimades energiakulu arvutustes.
On plaanis suvel ka sarnane ring teha? |
Jah on ka plaanis suvel sama ringi peal kulu mõõta kuna ka endal huvi palju suvine ja talvine kulu erinevad.
rex kirjutas: |
Võrdluseks 4L/100 diisliga praeguse 1,6€/L hinna juures: 1317*0,04*1,6=84,29€
Igaks juhuks lisan, et on ka maanteel 3L/100km võtvaid putukaid, kuid võtsin referentsiks 2021 E-klassi: https://www.auto24.ee/soidukid/3798536 (W1K2130121A970493)
Oma kogemuse järgi on ka 10a vanade E200 diislite ja 520d bemmidega pikal otsal piirangute järgi või mitte rohkem kui +10 (gepsu järgi) võimalik seal 4-4,5L/100km sõita. Täis paagi meetodiga mõõdetuna.
Lihtsalt võrdlus, endal ei ole elektrika vastu miskit ja küllap mingi aeg tuleb ka esimene ära osta.
PS. Arvesse pole võetud EQE suuremat kiiruse- ega kiirendamise potentsiaali ega ka suuremat massi, kuna see otseselt mugavalt sarnase sõidu tegemist ei mõjuta. |
Kusjuures hea et meelde tuletasid, mingid päevad tagasi oligi algselt plaan kirjutada palju minuga koos liikunud(sama teekond, samad kiirused) C klassi kulu oli, antud sõidukil tuli selle teekonna keskmiseks 6L/100km, C200 4matic, W206 mudeliseeria, bensiinimootoriga.
|
|
Kommentaarid: 13 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
13 |
|
tagasi üles |
|
|
etk
HV kasutaja
liitunud: 10.10.2006
|
11.01.2023 17:24:40
|
|
|
rex kirjutas: |
PS. Arvesse pole võetud EQE suuremat kiiruse- ega kiirendamise potentsiaali ega ka suuremat massi, kuna see otseselt mugavalt sarnase sõidu tegemist ei mõjuta. |
Kas maanteesõitudel möödasõidu soorituse kergus ei mõjuta reisi mugavust?
Mitte, et viidatud 118kW mootorit ei suudaks möödasõite teha vms aga kahtlustan, et EQE-ga käib asi törts kiiremini/stressivabamalt ehk mugavamalt.
|
|
Kommentaarid: 44 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
42 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
11.01.2023 18:42:07
|
|
|
See vast sõltub juba juhist - piisavalt näinud, kuidas keegi kilomeetrite kaupa stanges istub oodates möödasõiduks sirget lõiku, millel silmapiiril ühtki vastutulijat ei näeks ja kui siis lõpuks läheb, taguotsalt AMG või M või S-kirjasid lugenud. Ma oleks ise sellise autoga ammu silmapiiril täpiks kadunud. 118kW võiks koos moodsa 9-käiguse automaadiga suht sujuvaid möödasõite võimaldada.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
11.01.2023 18:44:51
|
|
|
Liiga kiire möödasõit pole ka alati stressivaba kui naine kõrval õiendama hakkab
Ja noh äkilisem kiirendus ju tahab rohkem energiat ka
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
11.01.2023 18:55:12
|
|
|
rex kirjutas: |
See vast sõltub juba juhist - piisavalt näinud, kuidas keegi kilomeetrite kaupa stanges istub oodates möödasõiduks sirget lõiku, millel silmapiiril ühtki vastutulijat ei näeks ja kui siis lõpuks läheb, taguotsalt AMG või M või S-kirjasid lugenud. Ma oleks ise sellise autoga ammu silmapiiril täpiks kadunud. 118kW võiks koos moodsa 9-käiguse automaadiga suht sujuvaid möödasõite võimaldada. |
AMG paketi saab päris mõttetu mootori külge panna mersul
|
|
Kommentaarid: 158 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
von Wu
HV Guru
liitunud: 12.10.2007
|
11.01.2023 19:15:57
|
|
|
Mis muud näitajad on?
127kW Subaruga pean möödasõite planeerima, 105kW BMW-ga läheb lihtsamalt.
|
|
Kommentaarid: 867 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
654 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
11.01.2023 19:17:53
|
|
|
See 127kw sul automaat? Kui jah, siis pole ime. Manuaaliga hoopis teine auto selle mootori otsas
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
11.01.2023 19:28:24
|
|
|
Päris palju on neid, kes ei naudi kiirendust ja hea väändega mootori potentsiaal seisab kogu auto omamise aja suht tühja. Kui selline kõrval istub, näed ka, kuidas kangestub ja end ebamugavalt tunneb, kui ise enamvähem sõltumata mootorist ja sõltuvalt pidamisest täistallaga möödasõite oled harjunud tegema ja seda naudid (isegi kui poliitilise korrektsuse huvides väidad, et see on turvalisem).
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
von Wu
HV Guru
liitunud: 12.10.2007
|
11.01.2023 19:30:21
|
|
|
Janis kirjutas: |
See 127kw sul automaat? Kui jah, siis pole ime. Manuaaliga hoopis teine auto selle mootori otsas |
4-käiguline automaat jah. 180 kW + 5-käiguline automaat samal kerel on hoopis teine asi.
|
|
Kommentaarid: 867 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
654 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
11.01.2023 21:08:34
|
|
|
rex kirjutas: |
See vast sõltub juba juhist - piisavalt näinud, kuidas keegi kilomeetrite kaupa stanges istub oodates möödasõiduks sirget lõiku, millel silmapiiril ühtki vastutulijat ei näeks ja kui siis lõpuks läheb, taguotsalt AMG või M või S-kirjasid lugenud. Ma oleks ise sellise autoga ammu silmapiiril täpiks kadunud. 118kW võiks koos moodsa 9-käiguse automaadiga suht sujuvaid möödasõite võimaldada. |
ot: |
aga võib-olla on oma vitsad kätte saanud. Suurem osa trahve ju ongi sellest, et korraks kuskil natuke vajutad mitte sellest, et pidevalt jõhkralt reegleid eirates kihutatakse. Ja noh, siis veel need kiusajad, kes 80km/h ees magavad, aga kui mööda sõita üritad, siis tallavad et sa mööda ei saaks.... enamusel tuleb kuskil 140-150 pealt piss püksi ja ikka saab lõpuks mööda, aga kui samal ajal politsei põõsas peaks passima, siis see möödasõit väga hästi ei lõppe |
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
11.01.2023 21:26:41
|
|
|
Indrek67 kirjutas: |
anubis kirjutas: |
Üsna täpselt teeb see kuluks 300Wh/km mida kasutatakse külmemates kliimades energiakulu arvutustes.
On plaanis suvel ka sarnane ring teha? |
Jah on ka plaanis suvel sama ringi peal kulu mõõta kuna ka endal huvi palju suvine ja talvine kulu erinevad.
rex kirjutas: |
Võrdluseks 4L/100 diisliga praeguse 1,6€/L hinna juures: 1317*0,04*1,6=84,29€
Igaks juhuks lisan, et on ka maanteel 3L/100km võtvaid putukaid, kuid võtsin referentsiks 2021 E-klassi: https://www.auto24.ee/soidukid/3798536 (W1K2130121A970493)
Oma kogemuse järgi on ka 10a vanade E200 diislite ja 520d bemmidega pikal otsal piirangute järgi või mitte rohkem kui +10 (gepsu järgi) võimalik seal 4-4,5L/100km sõita. Täis paagi meetodiga mõõdetuna.
Lihtsalt võrdlus, endal ei ole elektrika vastu miskit ja küllap mingi aeg tuleb ka esimene ära osta.
PS. Arvesse pole võetud EQE suuremat kiiruse- ega kiirendamise potentsiaali ega ka suuremat massi, kuna see otseselt mugavalt sarnase sõidu tegemist ei mõjuta. |
Kusjuures hea et meelde tuletasid, mingid päevad tagasi oligi algselt plaan kirjutada palju minuga koos liikunud(sama teekond, samad kiirused) C klassi kulu oli, antud sõidukil tuli selle teekonna keskmiseks 6L/100km, C200 4matic, W206 mudeliseeria, bensiinimootoriga. |
Bensiinis on energiat on ~9700Wh/L ehk siis 6L/100km = ~580Wh/km.
Diislis on 10700Wh/L ehk siis 4,5L/100km = ~480Wh/km ja 4L/100km = ~430Wh/km.
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
11.01.2023 21:35:49
|
|
|
No üldiselt tunned ebakindlama sõitja ikkagi juba kuklakarvadega ära, samamoodi nagu haistad mootori olemasolu või puudumist ka sõltumata suurte velgede, spoilaringi, embleemide ja nelja sumpaotsa olemasolust või puudumisest. Ma sõidan suures osas kruisiga +9-10 üle, nii et pole need möödasõitjad ka nii korralikkuse etalonid ühti.
Aga ok, ärme nüüd siia liikluskultuuri(tuse) teemat tekitame.
anubis, diisel vs bensiin on erinevus ikkagi mootori kasuteguris. Sellest ka diislil põhjamaade paketis tihti lisasõidusoojendus peal. Nelikvedu lisab ka tiba otsa.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
|