Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
Kas pooldad rohepööret? |
Jah, tingimusteta, isegi majanduse ja heaolu drastilise kahanemise hinnaga |
|
8% |
[ 5 ] |
Pigem jah, mõõdukalt, rõhku tuleks panna reaalsele keskkonnahoiule |
|
36% |
[ 21 ] |
Pigem ei, rohepöördest Euroopas pole Maa klimale suurt kasu |
|
3% |
[ 2 ] |
Plaanitaval kujul kindlasti mitte, see hävitab Eesti ja Euroopa majanduse konkurentsivõime |
|
51% |
[ 30 ] |
|
hääli kokku : 58 |
|
autor |
sõnum |
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
01.12.2022 09:37:23
|
|
|
See peaks ajas vähenema, aga kui tarbine kukub siis summa ikka sama. Vana süsteem...
Uue süsteemiga makstakse toetust vaid alla teatud hinnalae. Vist viimati oli see madalam kui elektrihind 2 aastat tagasi ehk lähima 3-5 aasta jooksul ebareaalne.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
01.12.2022 09:48:48
|
|
|
https://elering.ee/eleringi-rajatav-toruuhendus-paldiskis-valmib-lubatud-mahus-ja-oigeaegselt
tsitaat: |
Eleringil ei ole midagi selle vastu, kui Paldiskisse tuleks Soome terminali asemel mõni teine LNG ujuvterminal. Alexela ja Infortariga seotud ettevõte esitas 11. novembril liitumistaotluse LNG ujuvterminali liitmiseks gaasivõrguga. Selle taotluse kiireks menetlemiseks on Eleringil võimalikult kiiresti vaja teada potentsiaalse liituja kasutusele võetava ujuvterminali tehnilisi parameetreid. Elering palus 18. novembril liitujal oma taotlust täiendada vajalike tehniliste andmetega. Seni liituja andmeid esitanud pole. „Kui need laekuvad, saab Elering välja selgitada, milliseid töid tuleb liitumispunkti ümberehitamiseks uue liituja tarvis teha, kui kaua see aega võtab ja kui palju maksab,“ märkis Veskimägi.
|
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
01.12.2022 09:54:26
|
|
|
Elering eile andis infot juurde jah. On risk, et Alexela ei soovi mingit laeva tuua ehk ainult soov broneerida võrgumaht ja nii hoopis hinda tõsta. Siis väheneks ka teiste maht kui keegi teine sooviks rohkem gaasi liigutada.
See põhjus miks nüüd soovitakse laeva lepingut juurde.
Elering ei taha reserveerida mahtu kui mahtu tulemas pole. See elektrivõrgu jama ju juba on.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
|
KillFrenzy
HV Guru
liitunud: 05.04.2003
|
01.12.2022 13:21:09
|
|
|
Ettevõtjad tahtsid ausõna peale riigile ju appi tulla.
|
|
Kommentaarid: 150 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
133 |
|
tagasi üles |
|
|
SSD
HV Guru
liitunud: 18.01.2006
|
01.12.2022 13:51:44
|
|
|
KillFrenzy kirjutas: |
Ettevõtjad tahtsid ausõna peale riigile ju appi tulla. |
Muidugi tahtsid, sest tugev raha lõhn oli asjal juures. Aga nüüd kadus see lõhn ära, maru jama, tahaks ikka äriga plussi jääda, eks ole..
|
|
Kommentaarid: 307 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
261 |
|
tagasi üles |
|
|
KillFrenzy
HV Guru
liitunud: 05.04.2003
|
01.12.2022 14:13:36
|
|
|
tsitaat: |
"Et LNG-laev ei tule Eestisse, oli kurb tõdemus, sest et ettevõtjad, kes Eesti jaoks kriitilises situatsioonis tahtsid Eestile appi tulla suulise kokkuleppe alusel ja alustasid ehitusega enne kirjalike lepingute sõlmimist, on nüüd fakti ees, et nad on pannud viimased kuus kuud energiat ja tohutult raha asja, millel pole vähemalt esialgu kasutust. See solvab ärimehi, lisaks ärilise probleemi on neil ka sügav solvumine oma riigi peale," |
|
|
Kommentaarid: 150 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
133 |
|
tagasi üles |
|
|
SSD
HV Guru
liitunud: 18.01.2006
|
01.12.2022 16:11:30
|
|
|
KillFrenzy kirjutas: |
tsitaat: |
"Et LNG-laev ei tule Eestisse, oli kurb tõdemus, sest et ettevõtjad, kes Eesti jaoks kriitilises situatsioonis tahtsid Eestile appi tulla suulise kokkuleppe alusel ja alustasid ehitusega enne kirjalike lepingute sõlmimist, on nüüd fakti ees, et nad on pannud viimased kuus kuud energiat ja tohutult raha asja, millel pole vähemalt esialgu kasutust. See solvab ärimehi, lisaks ärilise probleemi on neil ka sügav solvumine oma riigi peale," |
|
Nõus. Äririsk. Muidugi peaks riik selgesõnalisem olema ja öeldu eest ka vastutama. Aga mis teha, selline meie riik juba on.
|
|
Kommentaarid: 307 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
261 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
01.12.2022 19:10:03
|
|
|
Ega see kai ja ühendus kuhugi kao.
Muidugi ärimeeste huvi pole riigi varustuskindluse tagamine (ning seega kindla spetsifikatsiooniga ühenduse ehitamine) vaid maksimaalne kasum kriisis.
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
serviis
Aeg maha 1p
liitunud: 21.07.2004
|
01.12.2022 19:39:04
|
|
|
SSD kirjutas: |
Nõus. Äririsk. Muidugi peaks riik selgesõnalisem olema ja öeldu eest ka vastutama. Aga mis teha, selline meie riik juba on. |
Riik ütles selgesõnaliselt - hoidke elektrit kokku ja saate odavama elektriarve.
Eile sai lugeda, et rohelise energia maks läheb uuest aastast 10% + käibenaks kallimaks.
Põhjenduseks oli, et te kuradid hoiate elektrit kokku ja sellepärast peab seda rohelise maksu tõstma, et oma kätte saada.
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
Scart
HV Guru
liitunud: 04.02.2002
|
01.12.2022 20:02:28
|
|
|
anubis kirjutas: |
Ega see kai ja ühendus kuhugi kao.
Muidugi ärimeeste huvi pole riigi varustuskindluse tagamine (ning seega kindla spetsifikatsiooniga ühenduse ehitamine) vaid maksimaalne kasum kriisis. |
Härral kipuvad ikka päris tihti need ühe teatud punase tähekese värvi arvamused välja tulema viimasel ajal... aga eks mõistusega kodanikkond on Reformi alati pidanud reformkommariteks
|
|
Kommentaarid: 119 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
2 :: |
101 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
01.12.2022 20:14:35
|
|
|
Kuidagi kummaline seisukoht jah.
Reform püsib muuhulgas ka tänu ettevõtjate toetusele.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
01.12.2022 20:17:12
|
|
|
Mõnda aega tagasi räägiti, et kahele taasgaasistamise laevale ei ole siin turgu, aga nüüd Alexela tahab teist laeva tuua?
Ühes teemas kirutakse, et kütuseärikad teevad kartelli, teises teemas tuntakse vaesele Alexelale kaasa
|
|
Kommentaarid: 157 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
149 |
|
tagasi üles |
|
|
MatchMaker
Kreisi kasutaja
liitunud: 23.06.2007
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
serviis
Aeg maha 1p
liitunud: 21.07.2004
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
bladerunner
HV Guru
liitunud: 17.01.2002
|
02.12.2022 01:13:13
|
|
|
anubis kirjutas: |
Ega see kai ja ühendus kuhugi kao.
Muidugi ärimeeste huvi pole riigi varustuskindluse tagamine (ning seega kindla spetsifikatsiooniga ühenduse ehitamine) vaid maksimaalne kasum kriisis. |
Alexela jutust jäi mulje, et seesama "käpp", mida soomlased 2tk ostsid (ja mille kulude katmisest arvatavasti Elering loobuski) sobiks ka Alexela võimalikule laevale.
Algselt oligi ju mõeldud, et 1 tuleb Paldiskisse ja teine Inkoo sadamasse.
Igatahes veidi imelik suhtumine Eleringi poolt, üheltpoolt räägitakse varustuskindlusest aga teisalt tehakse kodutööd poolikult.
Kui nüüd peaks mingil põhjusel dets. lõpus ootamatult selguma, et laev Inkoo sadamasse siiski minna ei saa, siis pole ka Paldiskis kohest vastuvõtuvõimekust, peaks hakkama seda puuduvat lüli paigaldama mis pidi minimaalselt kuu võtma.
Kohtlane oled et 4 aasta vanuseid artikleid otsimas käid?
_________________ Experience is what you get when you don't get what you want. |
|
Kommentaarid: 161 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
02.12.2022 01:40:35
|
|
|
bladerunner kirjutas: |
anubis kirjutas: |
Ega see kai ja ühendus kuhugi kao.
Muidugi ärimeeste huvi pole riigi varustuskindluse tagamine (ning seega kindla spetsifikatsiooniga ühenduse ehitamine) vaid maksimaalne kasum kriisis. |
Alexela jutust jäi mulje, et seesama "käpp", mida soomlased 2tk ostsid (ja mille kulude katmisest arvatavasti Elering loobuski) sobiks ka Alexela võimalikule laevale.
Algselt oligi ju mõeldud, et 1 tuleb Paldiskisse ja teine Inkoo sadamasse.
Igatahes veidi imelik suhtumine Eleringi poolt, üheltpoolt räägitakse varustuskindlusest aga teisalt tehakse kodutööd poolikult.
Kui nüüd peaks mingil põhjusel dets. lõpus ootamatult selguma, et laev Inkoo sadamasse siiski minna ei saa, siis pole ka Paldiskis kohest vastuvõtuvõimekust, peaks hakkama seda puuduvat lüli paigaldama mis pidi minimaalselt kuu võtma.
Kohtlane oled et 4 aasta vanuseid artikleid otsimas käid? |
Laevu on erinevaid, osadel on "lont" kaasas ja osad tahavad "lonti" terminalist. Praegu oli vaja ehitada juba olemasolevale laevale kiirkorras kaks terminali juhuks kui ühega mingi tõrge tekib. Väga täpselt oli teada mida selleks on vaja teha ja väga kindel tähtaeg selle tegemiseks ning keegi ei võtnud ühtegi riski.
Eleringi eesmärk on tagada varustuskindlus.
Alexela ja Infortar? Nende eesmärk on maksimaalne kasum.
anubis kirjutas: |
https://elering.ee/eleringi-rajatav-toruuhendus-paldiskis-valmib-lubatud-mahus-ja-oigeaegselt
tsitaat: |
Eleringil ei ole midagi selle vastu, kui Paldiskisse tuleks Soome terminali asemel mõni teine LNG ujuvterminal. Alexela ja Infortariga seotud ettevõte esitas 11. novembril liitumistaotluse LNG ujuvterminali liitmiseks gaasivõrguga. Selle taotluse kiireks menetlemiseks on Eleringil võimalikult kiiresti vaja teada potentsiaalse liituja kasutusele võetava ujuvterminali tehnilisi parameetreid. Elering palus 18. novembril liitujal oma taotlust täiendada vajalike tehniliste andmetega. Seni liituja andmeid esitanud pole. „Kui need laekuvad, saab Elering välja selgitada, milliseid töid tuleb liitumispunkti ümberehitamiseks uue liituja tarvis teha, kui kaua see aega võtab ja kui palju maksab,“ märkis Veskimägi.
|
|
Näide, riik tellib 100 kiirabiautot ning kõik on diiselmootoriga. Kas riik tellib lisaks diislitankuritele igaks juhuks ka 10 kiirlaadijat elektriautodele juhuks kui mõni ärimees tahab neile 100 elektriautot müüa? Või siis vastupidi, 100 elektriautot ja mitte ühtegi diislitankurit vaid ainult 10 kiirlaadijat.
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
bladerunner
HV Guru
liitunud: 17.01.2002
|
02.12.2022 02:31:37
|
|
|
Hetkel pole ka selle soomlaste laeva vastuvõtu võimekust olemas. Võimalus selle tekitamiseks oli olemas aga Elering loobus sellest kui hõigati välja, et laev läheb kohe Soome.
Või nad tõesti arvasid, et soomlased ostavad laeva, "londid" ning annavad 1 neist lihtsalt heast peast tasuta meile Paldiskisse paigaldamiseks?
Hetkeseis on selline, et kõik on valmis ehitatud aga reaalne vastuvõtuvõimekus puudub. Isegi seda laeva ei saaks vastu võtta mille jaoks see kai kiiruga valmis ehitati.
Eesti (gaasi)varustuskindlus põhineb hetkel 100% naabritel.
Praegusel segasel ajal võiks omal ka ikka mingi reaalne füüsiline vastuvõtuvõimekus olla. Mitte selline mida peab töölesaamiseks esmalt veel tuunima hakkama.
_________________ Experience is what you get when you don't get what you want. |
|
Kommentaarid: 161 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
02.12.2022 03:13:04
|
|
|
Ma ei näe probleemi selles, et Eesti gaasivarustus sõltub välisühendustest. Baltikumi riigid on nii väikesed, et neid ristsõltuvusi on rohkem kui vaid gaasiühendused. Mulle tundub, et liiga palju vahtu keerutatakse sellega seoses üles. Kui Venemaa peaks balticconnectori hävitama, siis on Läti hoidlas gaasi kui palju, sest Soomele sealt nende gaasi enam tarnida ei saa.
|
|
Kommentaarid: 157 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
149 |
|
tagasi üles |
|
|
ranel
HV Guru
liitunud: 28.02.2005
|
02.12.2022 08:43:30
|
|
|
sakinaga kirjutas: |
Ma ei näe probleemi selles, et Eesti gaasivarustus sõltub välisühendustest. Baltikumi riigid on nii väikesed, et neid ristsõltuvusi on rohkem kui vaid gaasiühendused. Mulle tundub, et liiga palju vahtu keerutatakse sellega seoses üles. Kui Venemaa peaks balticconnectori hävitama, siis on Läti hoidlas gaasi kui palju, sest Soomele sealt nende gaasi enam tarnida ei saa. |
See nagu aku. Mahtu võib olla, aga seda peab laadima ka.
_________________ Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843 |
|
Kommentaarid: 185 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
165 |
|
tagasi üles |
|
|
Magic
HV Guru
liitunud: 28.12.2001
|
02.12.2022 10:07:53
|
|
|
Läti häda on Gazpromi meelne juhtkond energiafirmades. Läti pole seal ju muudatusi tegema kiirustanud. Nende sõltuvus mahutigaasist on suur kuni nende enda LNG valmis.
Ehk kui keegi mõtleb pauku teha tehakse ka seal.
|
|
Kommentaarid: 234 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
200 |
|
tagasi üles |
|
|
bladerunner
HV Guru
liitunud: 17.01.2002
|
02.12.2022 12:04:49
|
|
|
Tänane EPL juhtkiri arvab samamoodi
tsitaat: |
Eleringi praegune juht on tugevalt turuusku, aga kõigi meie piirkonna gaasiturul osalevate riikide süsteemihaldurid (ja valitsused) ei ole sama suured „nähtamatu käe“ austajad. On näha, et nii Soome kui ka Leedu sikutavad tekki defitsiidi olukorras või lihtsalt võimaluse avanedes enda poole. Kui kõik sujub, nagu Veskimägi kirjutas („Euroopa on imet teinud. Sel talvel keegi gaasita ei jää“, EPL 8.11), siis pole Eesti oma käpa puudumisest suurt häda, aga kui olud halvemaks pööravad, võib Eleringi ja gaasifirmade nägelemisest sündida siinsetele gaasitarbijatele rohkem kahju kui käpa hind. |
_________________ Experience is what you get when you don't get what you want. |
|
Kommentaarid: 161 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
02.12.2022 12:16:51
|
|
|
bladerunner kirjutas: |
Hetkel pole ka selle soomlaste laeva vastuvõtu võimekust olemas. Võimalus selle tekitamiseks oli olemas aga Elering loobus sellest kui hõigati välja, et laev läheb kohe Soome.
Või nad tõesti arvasid, et soomlased ostavad laeva, "londid" ning annavad 1 neist lihtsalt heast peast tasuta meile Paldiskisse paigaldamiseks?
Hetkeseis on selline, et kõik on valmis ehitatud aga reaalne vastuvõtuvõimekus puudub. Isegi seda laeva ei saaks vastu võtta mille jaoks see kai kiiruga valmis ehitati.
Eesti (gaasi)varustuskindlus põhineb hetkel 100% naabritel.
Praegusel segasel ajal võiks omal ka ikka mingi reaalne füüsiline vastuvõtuvõimekus olla. Mitte selline mida peab töölesaamiseks esmalt veel tuunima hakkama. |
Justnimelt Soome renditud laeva jaoks on võimekus olemas. Sellel laeval on terminali külge kinnituv "lont" peal. Terminalis peab olema sobiv ühendus mis nüüd on valmis.
Nagu nüüd selgub siis soomlased ostsid kevadel/suvel lisaks ka kaks "lonti" backupiks.
Analoogiaks on kütuseautod mis tanklaid täidavad, neil peaks kõigil olema oma ühendusvoolikud millega (maa-aluseid) tsisterne täidavad. Voolikute jaoks on kiirkinnitusühendus ja auto küljest läheb voolik sinna.
|
|
Kommentaarid: 317 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
271 |
|
tagasi üles |
|
|
bladerunner
HV Guru
liitunud: 17.01.2002
|
02.12.2022 12:23:46
|
|
|
Sul mingi viide selle "londi" olemasolu kohta laeval ka visata on?
IMHO ei ole soomlaste laeval seda "lonti" kui soomlased rentisid eraldi laeva ja ostsid 2 "lonti", millest 1 pidi minema Inkoosse ja teine tulema Paldiskisse.
_________________ Experience is what you get when you don't get what you want. |
|
Kommentaarid: 161 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
02.12.2022 12:24:15
|
|
|
bladerunner kirjutas: |
No ei ole soomlaste laeval seda "lonti" kui soomlased rentisid eraldi laeva ja ostsid 2 "lonti", millest 1 pidi minema Inkoosse ja teine tulema Paldiskisse. |
Jah, soomlaste laeva orgunniv firma muretses laeva ja kaks sellega sobivat lonti. Meie laeva orgunniv firma viriseb meedias, miks tema laevaga sobiv lont juba sadamas ees ei oota.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
02.12.2022 12:35:45
|
|
|
Magic kirjutas: |
Läti häda on Gazpromi meelne juhtkond energiafirmades. Läti pole seal ju muudatusi tegema kiirustanud. Nende sõltuvus mahutigaasist on suur kuni nende enda LNG valmis.
Ehk kui keegi mõtleb pauku teha tehakse ka seal. |
Kui Läti-Leedu meile gaasi kinni keeravad, kust nad sinu arvates elektrit saama hakkavad?
|
|
Kommentaarid: 157 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
149 |
|
tagasi üles |
|
|
|