Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 294, 295, 296 ... 418, 419, 420  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 12.08.2022 13:23:05 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Elektriautode liisinguintress on kõvasti madalam, 1,45%. Hübriididel 1,85%.

Viie aasta peale tuleb juba sealt korralik raha.


50k, jääk 0, 5a intressikulu (1,45%) - 1864,59
30k, jääk 0, 5a intressikulu (1.85%) - 1431,99

"Kõvasti" madalam on 30k kasuks 432,6 eur. Kui mõlemad maksaksid ühepalju, oleks vahe 522,06 eur 1,45% kasuks, see teeb 8 eur kuus. 50k elektrikat ja 50k hübriidi sa võrrelda ei taha, nutt tuleb peale, kui pead sama raha eest esimesega sõitma.


viimati muutis Markos 12.08.2022 13:24:42, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 12.08.2022 13:23:43 vasta tsitaadiga

bladerunner kirjutas:
Vahet pole, ega selle bensiin Golf asemele saab ka odavama mootori/varustuse valida. Mõte on võrrelda ikka enamvähem sama võimekusega/varustusega autosid.

96kW vs 150kW ei ole vist väga võrreldav ikka tegelikult või on?
Ning kui varustust hakkaksid päriselt uurima näeksid, et see Golf mudel, millel on lähedasem varustus on Style mitte Life.
110kW Style Golf on 30k, see on kõige lähedasem Golf mida saaks valida praegu pakutavate masinate puhul omavaheliseks võrdluseks.
Hinnavahe jääb ikkagi absurdne kuna nõudlus ja tarneahelad on hinnad metsikuks ajanud. Aga oleks korrektsem.
See, et Autoleht ei püüdnud omavahel võimalikult sarnaseid masinaid võrrelda ütleb IMO nii mõndagi sealsete inimeste mõttemaailma kohta. Ehk jah, vajaks sildistust "sisturundus" nagu siin ennist välja toodi.

anubis kirjutas:
55/45kwh akuga saab 10k soodsamalt.

Esimese hooga arvasin sama, isegi auto24-st vaadates arvasin sama aga VW enda kodulehel olevast hinnakirjast on ära kaotatud odavamad variandid ja alles jäänud vaid 47 ja 50k maksvad mudelid. Päris karm hinnatõus on ikka olnud.

somnambuul kirjutas:
Lisaks see, et inimene, kas saab liisida 30k auto, ei saa liisida 50k autot. Pank ei liisi sulle TOC-d, vaid ikka jooksvat kuumakset.

See on pankade poolne puudujääk IMO sest TCO on inimese toimetuleku ja seeläbi kohustuste teenindamise aspektis oluline mitte see laenu/liisingu suurus.

S.I.L.L.U kirjutas:
Liising on madalam aga kasko 3 korda kõrgem icon_lol.gif

Tegelikult mitte.
Samas suurusjärgus teiste sama turuhinnaga masinatega.
Superbil maksin ~400-500 aastas, Enyaqil maksan ~400-500 aastas. Leaf puhul oli sarnane. Ainus millele tundus natuke kõrgem olema oma suurusklassi masinatega võrreldes.


viimati muutis etk 12.08.2022 13:26:55, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.08.2022 13:26:52 vasta tsitaadiga

https://mollerauto.volkswagen.ee/assets/upload/ID.3_21_02_hinnakiri_EE.pdf

2022 lõpuni tellitav @€37220

https://www.topauto.ee/et/cupra-born-hinnad

€39180
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 12.08.2022 13:30:04 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:
bladerunner kirjutas:
Vahet pole, ega selle bensiin Golf asemele saab ka odavama mootori/varustuse valida. Mõte on võrrelda ikka enamvähem sama võimekusega/varustusega autosid.

96kW vs 150kW ei ole vist väga võrreldav ikka tegelikult või on?

On ikka, üks kaalub sitaks rohkem. See ID kiirendus 150kw juures ikka väga mannetu
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.08.2022 13:30:47 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
anubis kirjutas:
Elektriautode liisinguintress on kõvasti madalam, 1,45%. Hübriididel 1,85%.

Viie aasta peale tuleb juba sealt korralik raha.


50k, jääk 0, 5a intressikulu (1,45%) - 1864,59
30k, jääk 0, 5a intressikulu (1.85%) - 1431,99

"Kõvasti" madalam on 30k kasuks 432,6 eur. Kui mõlemad maksaksid ühepalju, oleks vahe 522,06 eur 1,45% kasuks, see teeb 8 eur kuus. 50k elektrikat ja 50k hübriidi sa võrrelda ei taha, nutt tuleb peale, kui pead sama raha eest esimesega sõitma.


Kus sa 30k eest selle Enyaq 80x võrreldava hübriidi võtad? RAV4 hübriid võrreldava varustusega on seal €43 ja €47k vahel.

https://www.amservauto.ee/uued-autod-avaleht/show/New_rav_4/prices.html
https://www.skoda.ee/_doc/16c35455-ab88-4840-8229-40d58f32d0b9


viimati muutis anubis 12.08.2022 13:31:32, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 12.08.2022 13:31:05 vasta tsitaadiga

tsitaat:
See on pankade poolne puudujääk IMO sest TCO on inimese toimetuleku ja seeläbi kohustuste teenindamise aspektis oluline mitte see laenu/liisingu suurus.


Rahavoo mõistes ei ole. Ostes hea ja aeglase amortisatsioonitempoga auto, maksad sa piltlikult öeldes ette, auto on sinu jaoks nagu hoiupõrsas, selle raha saad sa auto müügil kätte. Finantsasutused paraku tahavad saada perioodilisi makseid, see on laenamise mõte. Kui oleks võimalikud sellised laenud, kus liisingusumma (koos intressidega) tuleks tasuda alles laenuperioodi lõpus, siis võiks isegi TCO peale mängida teoreetiliselt, praktikas selliseid laene ei väljastata ja need ei oleks ka soodsad, sest garanteeritud tootlus puudub, fintsasutus ei saaks laenatud raha tagasimakseid uuesti välja laenata ja ta ei teeniks jooksvalt selle laenu pealt mitte midagi. On selliseid laene, kus maksad jooksvalt vaid intressi, põhiosa puutumata, kuid need on laenuandjale suure riskiga, kui laenuobjektiks on vallasvara, mis peale kõige muu ajas oma väärtust kaotab. Selliseid laene väljastatakse üldjuhul vaid kinnisvara tarbeks.

tsitaat:
Kus sa 30k eest selle Enyaqiga võrreldava hübriidi võtad? RAV4 hübriid võrreldava varustusega on seal €43 ja €47k vahel.

https://www.amservauto.ee/uued-autod-avaleht/show/New_rav_4/prices.html


Massiivne interessikulu vahe 283,40 eurot. Tuletan meelde, need on nullise jäägiga, kui seal on 30% siis kahaneb vahe praktiliselt olematuks, niiet intressivahe on väga väga nõrk argument.

tsitaat:
Plugin RAV4 on kallim kui Enyaq.


Plugin on mõttetu ka, ära ei tasu kunagi, maksad puhtalt kindlustunde ees, et, kui elekter otsa lõppeb, siis teele ei jää.


viimati muutis Markos 12.08.2022 13:38:26, muudetud 2 korda
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.08.2022 13:32:41 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Markos kirjutas:
anubis kirjutas:
Elektriautode liisinguintress on kõvasti madalam, 1,45%. Hübriididel 1,85%.

Viie aasta peale tuleb juba sealt korralik raha.


50k, jääk 0, 5a intressikulu (1,45%) - 1864,59
30k, jääk 0, 5a intressikulu (1.85%) - 1431,99

"Kõvasti" madalam on 30k kasuks 432,6 eur. Kui mõlemad maksaksid ühepalju, oleks vahe 522,06 eur 1,45% kasuks, see teeb 8 eur kuus. 50k elektrikat ja 50k hübriidi sa võrrelda ei taha, nutt tuleb peale, kui pead sama raha eest esimesega sõitma.


Kus sa 30k eest selle Enyaq 80x võrreldava hübriidi võtad? RAV4 hübriid võrreldava varustusega on seal €43 ja €47k vahel.

https://www.amservauto.ee/uued-autod-avaleht/show/New_rav_4/prices.html
https://www.skoda.ee/_doc/16c35455-ab88-4840-8229-40d58f32d0b9


https://www.amservauto.ee/uued-autod-avaleht/show/RAV4_Plug_in_Hybrid/index.html

Plugin RAV4 on kallim kui Enyaq.
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 12.08.2022 13:33:32 vasta tsitaadiga

Mis sul selle enyaqiga on? Miks see mingiks etaloniks on?
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.08.2022 13:39:07 vasta tsitaadiga

Mõistliku hinnaga auto, kui tahad rohkem kulutada siis võid alati osta sama asja ID.4 või Q4 eTroni nimeall.
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 12.08.2022 14:26:39 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:
tsitaat:
See on pankade poolne puudujääk IMO sest TCO on inimese toimetuleku ja seeläbi kohustuste teenindamise aspektis oluline mitte see laenu/liisingu suurus.


Rahavoo mõistes ei ole. Ostes hea ja aeglase amortisatsioonitempoga auto, maksad sa piltlikult öeldes ette, auto on sinu jaoks nagu hoiupõrsas, selle raha saad sa auto müügil kätte. Finantsasutused paraku tahavad saada perioodilisi makseid, see on laenamise mõte. Kui oleks võimalikud sellised laenud, kus liisingusumma (koos intressidega) tuleks tasuda alles laenuperioodi lõpus, siis võiks isegi TCO peale mängida teoreetiliselt, praktikas selliseid laene ei väljastata ja need ei oleks ka soodsad, sest garanteeritud tootlus puudub, fintsasutus ei saaks laenatud raha tagasimakseid uuesti välja laenata ja ta ei teeniks jooksvalt selle laenu pealt mitte midagi. On selliseid laene, kus maksad jooksvalt vaid intressi, põhiosa puutumata, kuid need on laenuandjale suure riskiga, kui laenuobjektiks on vallasvara, mis peale kõige muu ajas oma väärtust kaotab. Selliseid laene väljastatakse üldjuhul vaid kinnisvara tarbeks.


Jah, TCO on ehk vale sõnakasutus antud juhul kuna võib hõlmata amorte jne kulusid.
Aga auto igakuine kulu on paratamatult enam, kui ainult liisingu makse, kui liisitud autodest rääkida.
Ning seal peaks pank vaatama asja suurema pilguga sest sama 500€ sisse võib mahtuda ühel juhul 20k maksev auto ja natuke kütust või 40k maksev auto ja olu liselt rohkemate km läbimiseks elektrit.
5L/100km diisel @1,7€/L = ~9s/km
16kWh/100km @ 0.15€/kWh (viimaste kuude reaalne kodune laadimise hind) = ~2,5s/km
6s/km kuluvahe, iga 1000km läbimise juures seega 60€
Autolehe näite 20k aastas läbisõidu juures seega võiks vabalt panga silmis olla sama maksuvõimeline 100€ suurema liisingumaksega elektriauto omanik sest selle inimese igakuised kulud oleksid samad.
Ehk siis 10% sisse, 30% jääk (üsna tavalised liisingu tingimused vist) puhul võib elektrikas olla ~10k kallim ning kuu kulud oleksid võrreldavad sellise läbisõidu juures. Sõidad rohkem, siis võib vahe suurem olla või siis hakkad juba nö võitu nägema.

IMO pangad siinkohal jätavad omalt poolt kliendid kehvemasse olukorda kuna on liiga karmide regulatsioonide vangis või omal algatusel kehtestanud endale ebamõistlikud piirangud selliste olukordade jaoks.




Janis kirjutas:
etk kirjutas:
bladerunner kirjutas:
Vahet pole, ega selle bensiin Golf asemele saab ka odavama mootori/varustuse valida. Mõte on võrrelda ikka enamvähem sama võimekusega/varustusega autosid.

96kW vs 150kW ei ole vist väga võrreldav ikka tegelikult või on?

On ikka, üks kaalub sitaks rohkem. See ID kiirendus 150kw juures ikka väga mannetu

Sõitnud ei ole elektrikaga nähtavasti? icon_biggrin.gif
Kaaluvahe on neil masinatel jah, ID3 kaalub 1,9 tonni ja Golf 1,4 tonni.
Kiirendused 110kw Golf-l 8.5s, 110kW ID3-l 8,9s ning 150kW ID3-l 7,3s.
Need 110kW numbrid on omavahel lähemal kui 110kW bensiin vs 150kW elektrikas.
Ning palju huvitavam oleks vaadata kõrvuti 0-50km kiirendus aegu sest see on enamasti kogetud olukord. Hetkel käepärast neid numbreid ei ole aga aiman, et seal see kergem Golf jääb hätta.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 12.08.2022 14:39:36 vasta tsitaadiga

Sitaks olen elektrikatega sõitnud.
Ja ei ole huvitav vaadata pesumasinate kiirendusi, päriselt ka.
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.08.2022 14:54:21 vasta tsitaadiga

Elektrikas kiirendab selle paberitejärgi kiirendusaja suht iga kord.

ICE masinatel võid alati julgelt poolteist-kaks sekundit juurde panna, kui sa pole just mingi maniakk kes istub alati launch-control sees ja kõik kõige sportlikumas seades.
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Prillpapa
HV kasutaja

liitunud: 04.06.2022




sõnum 12.08.2022 15:03:34 vasta tsitaadiga

See panga teema sissetoomine jääb veidi segaseks, panka ju ei huvita mis sõiduki sa liisid, vaid panga ainus huvi on, kas suudad liisingut/laenu oma sissetulekute võtmes teenindada, ning selles vaates võib panga jaoks olla olulisem sinu krediidiajalugu, sissetulekute stabiilsus, elustiil (kas oled ontlik pereinimene või oled registrites hasartmängur, konto näitab alko-narko pidutsemisega liialdamist või figureerid kriminaalkroonikates) aga mitte see, mis embleemi ja varustustaset liisinguautol sihid.
Samamoodi võib identse auto puhul liisinguvõtjate kulud sõidukile olla erinevad, üks teeb säästusõitu 6L sajale ja vabal ajal poleerib kapotti, teine tallab lapats põhjas 10L sajale ja käib velgi sirgendamas ja pamprit lappimas - kulud sõidukile erinevad, kuidas või kas pank peaks selle vastu huvi tundma.

_________________
---
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 16
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 12.08.2022 15:28:08 vasta tsitaadiga

Prillpapa kirjutas:
See panga teema sissetoomine jääb veidi segaseks, panka ju ei huvita mis sõiduki sa liisid, vaid panga ainus huvi on, kas suudad liisingut/laenu oma sissetulekute võtmes teenindada, ning selles vaates võib panga jaoks olla olulisem sinu krediidiajalugu, sissetulekute stabiilsus, elustiil (kas oled ontlik pereinimene või oled registrites hasartmängur, konto näitab alko-narko pidutsemisega liialdamist või figureerid kriminaalkroonikates) aga mitte see, mis embleemi ja varustustaset liisinguautol sihid.
Samamoodi võib identse auto puhul liisinguvõtjate kulud sõidukile olla erinevad, üks teeb säästusõitu 6L sajale ja vabal ajal poleerib kapotti, teine tallab lapats põhjas 10L sajale ja käib velgi sirgendamas ja pamprit lappimas - kulud sõidukile erinevad, kuidas või kas pank peaks selle vastu huvi tundma.


Panka huvitab just tagasimakse võimekus. Mida järgides võib pank aga sattuda enda orgi otsa. Tuleb klient kellel liisinguvõimekust arvutuslikult 400€, võtab selle järgi endale 350€ liisingusse masina, (~30k maksev ICE) ning sõidab sellega ~3000 km kuus. Kütusekulu otsa mingi 300-500€ sõltuvalt kui säästliku masina võttis. Kindlustused jms otsa ja kogu kulu transpordile seega iga kuu pigem 700-900€
Alternatiivselt võtab EV, maksab liisingut 450€ aga elektri eest ~80€, kindlustused jme ka ning kogu kulu alla 600€
Pank määrab inimese liisingu võimekuse tema sissetuleku järgi ehk see 400€ piir tähendab mingit 1-1,5k kätte sissetulekut. Selle sissetuleku juures on inimesele jätkusuutlikum maksta kallimat EV-d (mis jäi liisingõimekusest välja) iga kuu kinni kui odavamat ICE masinat. Panga piiranngu tõttu oma elutoimingute jaoks vajalike sõitude tegemise eest maksab inimene igakuiselt 100-300€ rohkem. Sama piirangu tõttu suureneb panga jaoks risk, et see inimene ei saa teenindatud oma kohustusi kuna see 100-300€ võib kergelt olla vajalik hoopis teisteks kuludeks.

Jah, see on kombineeritud olukord sest eeldab keskmisest suuremat läbisõitu. Mis IMO tuleb pigem ette neil, kes elavad linnadest väljaspool ja peavad linnadesse vms liiklema kas töö/kooli vms asjade tõttu. Silmaga nähtav kõhutunne ütleb, et samal grupil on ka pigem olukorda, kus nad ei saa seda kõrgemat liisingut sissetulekute väiksuse tõttu.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
-Koppel-
Kreisi kasutaja
-Koppel-

liitunud: 01.04.2009




sõnum 12.08.2022 15:45:25 vasta tsitaadiga

Mis järeldusele siis siin kollektiiv jõudnud on?
Kumb on siis ikkagi odavam, kas VW ID.3 või VW Golf kui kõik-kõik kulud arvesse võtta. Võib ka amortiseerimist arvestada. Või on olukord nii piiripealne, et kirgi üles kütab.
Minul isiklikult on see elektriautode vaimustus natuke üle läinud. Kui varem olin kindel, et järgmine auto on elektrikas, siis nüüd pigem ei arva nii.
Kommentaarid: 10 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 10
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 12.08.2022 16:06:42 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Panka huvitab just tagasimakse võimekus. Mida järgides võib pank aga sattuda enda orgi otsa. Tuleb klient kellel liisinguvõimekust arvutuslikult 400€, võtab selle järgi endale 350€ liisingusse masina, (~30k maksev ICE) ning sõidab sellega ~3000 km kuus.


Panga jaoks on auto mitteliikuv objekt, kõik selle hooldamise, kindlustamise ja kütusega varustamise kulud on puhtalt liisija mured. Pole siin mingit orki, saad selles summas, mida sissetulek võimaldab, kui sõitmiseks raha enam ei jagu, siis see on sügavalt sinu enda probleem, peaasi, et kuumakse ära maksad. Siiralt kama on, kas sa sõidad kuus 100 või 3000km, kui viimasel juhul raha enam liisingumakseks ei jagu, siis järgnevad sanktsioonid nagu ikka laenutoodete puhul. Tänaste volatiilsete energiakandjate hindade juures on veel enam mõistlik sellest praktikast kinni pidada, vaadakem kasvõi CNG hinda täna. Kui kütuseks ei jagu, siis lihtsalt ei sõida, müüd auto maha või jätad seisma, nii lihtne see ongi. Elektrikate amortisatsioon jääb tõenäoliselt veel mõneks ajaks kõrgeks, eriti suur hinnakukkumine tuleb, kui ev aku garantii läbi saab. Hetkel ei paista asi veel koledasti välja, sest tegemist on ikkagi nishitootega, kui aga järelturul tekib lahtisaamise osas konkurents, siis lähevad hinnad vabalangusesse ka.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 12.08.2022 16:14:35 vasta tsitaadiga

-Koppel- kirjutas:
Mis järeldusele siis siin kollektiiv jõudnud on?
Kumb on siis ikkagi odavam, kas VW ID.3 või VW Golf kui kõik-kõik kulud arvesse võtta. Võib ka amortiseerimist arvestada. Või on olukord nii piiripealne, et kirgi üles kütab.
Minul isiklikult on see elektriautode vaimustus natuke üle läinud. Kui varem olin kindel, et järgmine auto on elektrikas, siis nüüd pigem ei arva nii.


Kuna ostuhind on suurem aga kilomeetri energiahind odavam, siis kokkuvõttes sõltub läbisõidust, kumb igapäeva kasutuses odavam tuleb.
Amortisatsiooni ette ennustada on suht teelehtede pealt lugemine. Markos siin korduvalt püüdnud rõhuda, et on metsikult suurem, ajalooline info seda pigem ei toeta, viimased paar aastat on aga kogu turu niigi peapeale keeranud ja seega suht võimatu öelda, mis praktikas 5 a pärast praegu ostetud masina väärtus olla võiks, olgu see ICE või EV.

Markos kirjutas:
tsitaat:
Panka huvitab just tagasimakse võimekus. Mida järgides võib pank aga sattuda enda orgi otsa. Tuleb klient kellel liisinguvõimekust arvutuslikult 400€, võtab selle järgi endale 350€ liisingusse masina, (~30k maksev ICE) ning sõidab sellega ~3000 km kuus.


Panga jaoks on auto mitteliikuv objekt, kõik selle hooldamise, kindlustamise ja kütusega varustamise kulud on puhtalt liisija mured.

Liisija mure on kohustusi tasuda jah aga panga mure on kui liisija enam seda ei tee. Panga silmis on igas olukorras oma kohustusi täita suutev klient parem kui klient kellelt vaja raha sisse nõuda alternatiivseid lahendusi kasutades, kohtutäituritega vms. Seega panga huvides on arvestada ka liisitud objekti kasutamist ja selle kulusid ning nende kulude mõju maksevõimekusele.


Markos kirjutas:
Elektrikate amortisatsioon jääb tõenäoliselt veel mõneks ajaks kõrgeks, eriti suur hinnakukkumine tuleb, kui ev aku garantii läbi saab. Hetkel ei paista asi veel koledasti välja, sest tegemist on ikkagi nishitootega, kui aga järelturul tekib lahtisaamise osas konkurents, siis lähevad hinnad vabalangusesse ka.

Siin näen, et oled oma kristallkuuli uurinud jälle? Ajalooliselt pole seda effekti olnud, akud on aga aina paremaks ja vastupidavamaks läinud ja nüüd siis arvad, et tekib see efekt?
Saan aru, et sinu isiklik kogemus Lexuse amordiga on üks aga vaata turgu laiemalt. Ei EV ega ICE osas ole suuri vahesid olnud.

Saaks aru, kui praegu iga aasta tuleks välja täiesti radikaalselt uuemate võimekustega EV, siis vanade väärtus langeks märgatavalt. Seda aga ei ole juhtumas. Vastupidavuselt on näha, et kui toote defekti just ei ole, siis akud kestavad julgelt, suurusjärgus 10k km iga kWh akumahu kohta. 50kWh akuga masinast võib seega pool miljonit kilomeetrit eeldada üsna julgelt. Praktilisi üksiknäiteid võib ka internetist leida, kus akupakid selliseid vahemaid üle elanud ja enamgi. Ehk ei näe ka siin põhjust väga suureks väärtuse languseks garantii läbisaamise hetkest.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Indrek67
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2007




sõnum 12.08.2022 17:33:56 vasta tsitaadiga

S.I.L.L.U kirjutas:
Liising on madalam aga kasko 3 korda kõrgem icon_lol.gif


Akuauto kasko tuli mul ikka oluliselt soodsam kui eelnevalt omatud bensukatel oli.

Pistikhübriidil, Mercedes GLC 300e oli samasse auku nagu bensukas GLC300, nende puhul isegi masinate hinnad enam vähem samasse auku.


Abikaasal mai kuust kuni praeguseni näitab keskmine näit 2100km läbimisel 22,8kWh/100km ja 0,1L/100km pistikhübriidil, kasutatud ainult linnasõitudeks.
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 13
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 13.08.2022 00:57:42 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Liisija mure on kohustusi tasuda jah aga panga mure on kui liisija enam seda ei tee. Panga silmis on igas olukorras oma kohustusi täita suutev klient parem kui klient kellelt vaja raha sisse nõuda alternatiivseid lahendusi kasutades, kohtutäituritega vms. Seega panga huvides on arvestada ka liisitud objekti kasutamist ja selle kulusid ning nende kulude mõju maksevõimekusele.


Laenad pangast 10k, sinu probleem, laenad 10M panga probleem. Pangana ei laenaks ma sulle rohkem põhjusel, et tegu on elektriautoga, vastupidi, see oleks suurema riskiga laen, kuna amort võib olla selline, et liisingu lõpus on jääk suurem, kui asja turuväärtus.

tsitaat:
Siin näen, et oled oma kristallkuuli uurinud jälle? Ajalooliselt pole seda effekti olnud, akud on aga aina paremaks ja vastupidavamaks läinud ja nüüd siis arvad, et tekib see efekt?


Vaatasin siin ühte tabelit, mis maksab akuvahetus mudelite lõikes, puhas loogika ja majanduslik mõtlemine. Mitte keegi ei taha see "viimane" olla, kes peab negatiivse jackpoti võtma, liiatigi, kui auto muud sõlmed on selleks ajaks ka juba omajagu kulunud.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 13.08.2022 08:17:28 vasta tsitaadiga

Markos kirjutas:

Vaatasin siin ühte tabelit, mis maksab akuvahetus mudelite lõikes, puhas loogika ja majanduslik mõtlemine. Mitte keegi ei taha see "viimane" olla, kes peab negatiivse jackpoti võtma, liiatigi, kui auto muud sõlmed on selleks ajaks ka juba omajagu kulunud.

Sinu eeldus suureks amortisatsiooniks põhineb ju sellel, et aku sureb ära esimese paari kasutaja kasutusaja jooksul või lausa liisingu perioodil. See eeldus aga on ju juba vale.

Aku "surma" hetkeks on suure tõenäosusega masinal juba pool miljonit kilomeetrit hinge all või enam. Selliste läbisõitudega masinad (ICE) tänapäeval üldjuhul kantakse maha, mitte ei hakata sinna uut mootorit sisse toppima. Vaevalt, et EV-d siin väga olukorda muudaks.
Ning need üksikud, milledele antakse uus elu ei saa seda mitte tootja värske jupiga vaid järelturult kasutatud jupiga. Ning seal ei ole need hinnad enam sellised nagu su nähtud tabelis (ilmselt sama mida isegi hiljuti kohtasin).

Sellele nö loomulikule vananemisele/surmale lisaks on üksikjuhtumeid kindlasti kus esineb toote defekt. Kui see garantii ajal ei esine, siis selle ilmnemise tõenäosus langeb nagunii.
Sarnaselt ICE masinate puhul mootori + käigukasti korraga õhkulendamise tõenäosus eksisteerib aga on piisavalt väike, et sellest tulenev auto edasimüümis väärtus märgatavalt küll ei lange.

Kui tahad väita, et akudest tuleneb suurem amortisatsioon, siis pead ka näitama, et akudel on arvestatav defekti %, pead näitama, et akudel on demonstreeritult lühike eluiga vms mis õigustaks sellist akudest tingitud amortisatsiooni.
Seni nähtu põhjal pole kumbagi. Nagu pole ka märgatavalt suuremat amortisatsiooni olnud elektriautodel.
Seega jääb jätkuvalt arusaamatuks millele tuginedes sa seda ennustust lood.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.08.2022 11:29:51 vasta tsitaadiga

500k läbisõiduga aku eest saab rohkem raha kui 500k läbisõitnud HMD eest.

Akupank on ka täiesti surnud kujul sisuliselt rafineeritud tooraine palju efektiivsemate moodulite ja uue ehitamiseks.

30kwh akudega endised taksod mida kolm korda päevas kiirlaeti ei ole indikatsioon EV akude vastupidavuse kohta.
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Markos
HV veteran

liitunud: 10.04.2002




sõnum 13.08.2022 12:10:51 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Sinu eeldus suureks amortisatsiooniks põhineb ju sellel, et aku sureb ära esimese paari kasutaja kasutusaja jooksul või lausa liisingu perioodil. See eeldus aga on ju juba vale.


Kust sa selle välja lugesid, minu teooria eelduseks on lihtne akugarantii lõppemine, millal ta sureb või ei sure, pole tegelikkuses oluline. Miks kaotavad premium klassi sõidukid oma väärtuses järsult ? Samal põhjusel, et garantiid on läbi ja tükid, mis lagunema võivad hakata on kallid. Eesti keskmine läbisõit on 15kkm, ehk 10a vanusel autol suurusjärku 150kkm, ehk millisest poolest millist me räägime ? Btw, oma autoga viimases hoolduses käigu ajal uurisin, palju hübriididel akusi läinud on ja sain üllatava vastuse, viimase poole aasta jooksul on müüdud ja vahetatud 3 akut. Kogu protsessi maksumus on ~4k, garantiid muidugi polnud. Aga asi ei olnud üldse kvaiteedis, vaid kasutamises. Kõikidel juhtudel olid masinad euroopast toodud ja tõenäoliselt kuid kusagil platsil seisnud, akud selle ajaga tühjaks jooksnud ja sealt need probleemid alguse saidki. Väga põnev oleks teada, mis elektriauto akuga juhtub.
Kommentaarid: 14 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 2 :: 12
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
bladerunner
HV Guru

liitunud: 17.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 13.08.2022 12:14:28 vasta tsitaadiga

Vähemalt hetkel seda muret pole et mõni EV (mis ikka liikluskõlbulik) kuhugi platsile seisma jääks
_________________
Experience is what you get when you don't get what you want.
Kommentaarid: 161 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 150
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
SKG
HV Ihaldatuim Poissmees
SKG

liitunud: 27.01.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.08.2022 17:08:46 vasta tsitaadiga

Kas see, et elektriautod on oluliselt vaiksemad, mojutab statistiliselt ka liiklusonnetuste hulka? Vara ilmselt veel oelda, kuna neid pole piisav hulk, aga pani motlema. Osad ju nii vaiksed, et ei kuulegi kui sul korvale hiilib icon_biggrin.gif
_________________
17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..."
Kommentaarid: 373 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 3 :: 313
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 15.08.2022 17:09:30 vasta tsitaadiga

Ma oma autost ei kuule ka enamus teisi autosid
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 294, 295, 296 ... 418, 419, 420  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.