Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Turvalisus ja privaatsus »  Eesti ettevõtted langevad üha sagedamini teenusetõkestus- ehk DDoS rünnakute ohvriks märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 18.01.2022 19:49 Eesti ettevõtted langevad üha sagedamini teenusetõkestus- ehk DDoS rünnakute ohvriks vasta tsitaadiga


Erinevate allikate andmetel kasvas teenusetõkestusrünnakute ehk nn DDoS rünnakute maht aastaga enam kui kolm korda. Telia Eesti küberturvalisuse tiim tuvastab aga iganädalaselt keskmiselt 40 DDoS rünnakut ettevõtte klientide vastu ning on näha, et selliste rünnakute hulk suureneb pidevalt.

Telia turbevaldkonna juht Aigar Käis tõi välja, et kuigi peamiseks DDoS rünnakute sihiks olid pandeemia tõttu viimase kahe aastaga plahvatuslikult kasvanud online-meelelahutus ja ühendatust pakkuvad lahendused, langevad teenusetõkestusrünnakute ohvriks üha sagedamini ka muid internetipõhiseid teenuseid pakkuvad ettevõtted, sealhulgas e-poed.

DDoS rünnaku käigus koormatakse ettevõtte internetiliiklust korraldav seade (nt server, ruuter või tulemüür) kunstlikult üle suure hulga päringutega. See võib tekitada olukorra, kus võrguliiklus suure koormuse tõttu muutub kasutajatele liiga aeglaseks või hoopis ligipääsematuks.

„Selliste rünnakute korraldamine muutub küberkurjategijate jaoks paraku järjest odavamaks ja lihtsamaks ning seetõttu ka laiemalt kättesaadavamaks. DDoS rünnakuid kasutatakse ka muude küberrünnete varjamiseks - näiteks kasutakse ära ettevõtte IT-süsteemide erinevaid turvaauke hetkeil, kui ettevõte üritab lahendada võrgukoormuse probleeme. Lisaks nõutakse järjest sagedamini ettevõtetelt lunavara selle eest, et neid ei rünnataks,“ rääkis Käis.

Samal ajal kui küberrünnakud sagenevad ja muutuvad keerulisemaks, ootavad ettevõtted teenusepakkujatelt lihtsaid kuid samas efektiivseid turvalahendusi. Seda trendi kinnitab ka 2020. aasta septembris lansseeritud Telia lihtsa võrgupõhise turvalahenduse ehk Turvaneti populaarsus. Tänaseks on Turvanetil pea 16 500 kasutajat ning teenuse turvafilter on tõrjunud üle 800 miljoni potentsiaalse ohu aastas.

„Selleks aga, et lahendused oleksid efektiivsed, tuleb neid pidevalt edasi arendada ning täiendada. Seepärast otsustasime oma Turvaneti ja Turvalise Seadmeneti kaitsespektrit laiendada ning lisada ka DDoS-i kaitse. Uus kaitsevektor tuvastab ning kõrvaldab liiklusest DDoS rünnakud ärikliendi ühenduse suunal,“ selgitas Käis.

DDoS kaitse toimib võrgupõhiselt ja see lisandub turvalise internetiühenduse teenusele automaatselt ning uuendus teenuse hinda ei mõjuta.

Allikas: www.telia.ee

_________________
Uus HV 2022
HV valuutakalkulaator
HV kasutajate autode tabel
Kommentaarid: 458 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 353
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.06.2022 10:24 vasta tsitaadiga

tsitaat:
TELIA EESTI PRESSITEADE
14.06.2022


Teenusetõkestusrünnakute arv on viimastel kuudel mitmekordistunud

Kuigi olukord Ukrainas pole Eestisse õnneks seni suuremaid küberrünnakute laineid toonud, on ründeid olnud viimastel kuudel siiski tavapärasest enam ning üldine foon on jätkuvalt ärev.

Kõige suuremat kasvu on esimesel poolaastal olnud näha teenusetõkestusrünnakute ehk DDoS rünnakute osas.

Telia turbevaldkonna juht Aigar Käis tõi välja, et tänases keskkonnas tuleb arvestada ka poliitiliselt olukorrast tulenevate küberriskidega.

„Kui eelmisel aastal oli selgelt näha, et rünnakud muutuvad järjest automatiseeritumaks ja massilisemaks, siis sel aastal on suurenenud suunatud rünnakute osakaal, kus üritatakse saavutada kontroll kindlate ettevõtete ja asutuste keskkondade või konkreetsete isikute info üle,“ sõnas Käis.

Euroopas oli näha tõsisemate rünnakute kasvu valitsusasutuste ja kriitilist infrastruktuuri pakkuvate asutuste suunal. Aprilli lõpus esines sarnaseid teenusetõkestusründeid ka Eestis ning nende rünnakute tõttu võis osa riigiasutuste veebkeskkondi toimida tavapärasest aeglasemalt, kuid tõsisemaid tagajärgi see siiski kaasa ei toonud.

DDoS ehk teenusetõkestusrünnakute maht on viimase paari aasta jooksul järjest kasvanud. Telia statistika kohaselt oli DDoS rünnakute arv märtsis võrreldes jooksva aasta varasemate kuudega koguni kuus korda suurem.

„Seni on DDoS rünnakute eesmärgiks olnud raha väljapressimine, kevadel lisandusid ka n-ö poliitiliselt motiveeritud DDoS rünnakud ning sihiks on olnud pigem riigiasutused ja olulisi teenuseid pakkuvad ettevõtted,“ selgitas Käis.

Venemeelne rühmitus KillNet korraldas järjepidevalt teenusetõkestusründeid Ukrainat toetavate riikide vastu ning sihiks olid valdavalt riigiasutuste, ettevõtete ja meedia veebilehed. NATO Locked Shields õppuse ajal võttis „KillNet“ sihikule ka Eesti ettevõtted ning ründas erinevaid Eesti veebilehti.

Eelmisel aastal suurenes drastiliselt tarneahela rünnete hulk. Tarneahelaründed avaldada tõsist mõju ettevõtte süsteemide toimimisele ning on ohtlikud ka andmelekke seisukohast.
„Tarneahelarünne on ettevõttes kasutusel oleva tarkvara või riistvara kompromiteerimine, millele saadakse ligipääs mõne teenusepakkuja kaudu. See tähendab, et kui ettevõte kasutab näiteks väliseid ressursse oma süsteemide ja andmete haldamiseks ning küberkurjategijad saavutavad kontrolli välise teenusepakkuja süsteemide üle, on võimalik selle kaudu rünnata ka tema poolt hallatavat ettevõtet. Näitena võib tuua eelmisel aastal IT halduse teenusepakkuja Kaseya rünnakut, mille tulemusel võeti üle tuhandete ettevõtte halduse all olevate Ettevõtete süsteemid. Näiteks pidi Rootsi Coop selle intsidendi tulemusel sulgema ajutiselt pea 500 poodi,“ rääkis Käis.

„Lisaks tehniliste ja protsessilistele meetmetele tuleb IT halduse teenusepakkujatel tarneahela riskide maandamiseks teostada kontroll ka näiteks oma tarnijate ja toodete valikul veendumaks, et need vastavad turvastandarditele,“ lisas Käis.

Telia turbejuht toonitas, et vaatamata ees ootavale suvepuhkuste perioodile peavad kõik ettevõtte turvasüsteemid jätkuvalt toimima ning puhkuseid planeerides tuleb tähelepanu pöörama ka kriitiliste kompetentside asendamisele.

_________________
Uus HV 2022
HV valuutakalkulaator
HV kasutajate autode tabel
Kommentaarid: 458 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 353
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Turvalisus ja privaatsus »  Eesti ettevõtted langevad üha sagedamini teenusetõkestus- ehk DDoS rünnakute ohvriks
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.