Huvitav, et huijoomi lubab ainult 100kg, kloonil aga 120kg max.
Mu Ninebot ütleb ka, et max 100kg aga reaalselt võiks ka 200+ peale astuda ja midagi ei juhtuks, sest ta on, noh tõsine tank!
Suuresti on kaalupiirangud rehvidest. 8" õhkkumm läheb juba ainuüksi vaatamise peale katki ning isegi korralikku rõhku on raske sisse saada, sest vooliku ärakruvimise hetkedel võib juba baar beist või kaks välja visiseda, kui ettevaatlik ei ole ning nobedalt ei tee.
Boldile plusspunktid, et sel kevadel pole enam neid madalal ratta kohal oleva nõmedalt pimestava esitulega versioone tänavale toodud. Loodetavasti müüdi Aafrikasse.
Huvitav, et huijoomi lubab ainult 100kg, kloonil aga 120kg max.
Mu Ninebot ütleb ka, et max 100kg aga reaalselt võiks ka 200+ peale astuda ja midagi ei juhtuks, sest ta on, noh tõsine tank!
Suuresti on kaalupiirangud rehvidest. 8" õhkkumm läheb juba ainuüksi vaatamise peale katki ning isegi korralikku rõhku on raske sisse saada, sest vooliku ärakruvimise hetkedel võib juba baar beist või kaks välja visiseda, kui ettevaatlik ei ole ning nobedalt ei tee.
Vale, minul küll ei olnud mitte mingit probleemi. veel kontrollisin 2x üle eraldi palju rõhku sees on
Vale, minul küll ei olnud mitte mingit probleemi. veel kontrollisin 2x üle eraldi palju rõhku sees on
Ega kohe pealeastumise peale kumm katki ei lähe, aga pikalt ikkagi üle äärekivide jne sõites raske kaalu all vastu ei pea. Enamus tõsiseid tõuksivalmistajaid kasutavad 8" tõuksidel seepärast vähemalt tagumise, rohkem koormatud ratta all täiskummist rehvi. See on küll ebamugavam, halvema pidamise ja muude varjukülgedega, aga vähemalt ei lähe kohe katki.
Mulle tundub ka 10 tolli väike. 8 on ikka väga väike. Meil need teed ei ole ju head ja kive täis. Ei teagi kui suur see ratas olema peaks. Ma ise sooviks, et vähemalt esimene üle 10-ne tolli oleks. Palju mugavam ja turvalisem oleks!
Suurem ratas on muidugi ägedam, aga lõpuks jõuame nii el jalgratta või mootorrattani välja. "Tõuks" on ikkagi kerge ja kompaktne kompromiss. M365 pro tundub siiani veel suht ok. Teoorias saaks 10" rehvid ka peale tõmmata, aga pole liiga oluline tundunud.
Räägime siis ratta välismõõdust, eksole, kuna mingite rollerite veljemõõt algab vist ka seal 12" kandis, aga sinna tuleb rehv juurde.
Sai siis nüüd endale soetatud uus juba kolmas elektritõuks. Läbi tuhandete kilomeetrite ära proovitud tõuksid Xiaomi Mi Pro ja Ninebot Max G30. Hetkel siis on kord uue tõuksi Joyor Y10 käes (hea veel et tõuksi mudel polnud 2022 ebapopulaarse tähega Z10...). Läbisõit kõigest 260km. Maarjamaa kevadised sõiduilmad on nii tuulised, karged ja nutused. Kuna eelmised tõuksid läbisid minu jaoks liiga lühikesi vahemaid siis saigi panus tehtud EU hispaanlste Joyor Y10'le. Maksin selle tõuksi eest 1000€.
Algselt rihtisin ma USA elektritõuksi EMOVE Cruiser (hea ja kiidetud ning kallis mudel!). Isegi pöördusin läbi e-posti küsimusega USA ja Inglismaa EMOVE Cruiser müüjate poole. Kuu aega ootasin pikisilmi vastust kuid kaupmeestelt kahjuks seda ei tulnudki. Kuna EU seda tõuksi ei müü siis oleks selline tõuks Eestis koos tolli- ja käibemaksuga läinud mulle maksma kusagil 1800€+. Mis seal siis ikka, põrmustus minu "ameerika unelm"! Minu raha jäi EU välistel tõuksi kaupmeestel saamata. Eelistasin olude sunnil kodumaist ehk siis EU tõuksi.
Tuleb tunnistada et alguses oli mul Joyor Y10 ostu puhul kõhklusi ja kahtlusi. Eriti just aku ja läbisõidu võimekuse suhtes. Internetis on reiting'ut ja juttu tõuksist suht vähevõitu. Pealegi on väga vastuolulised väited tõuksi ühekordse vahemaa läbisõidus. Üks väidab et korraga katad vahemaa 70km, teine et 80km ja komas et 100km. Isegi üks teadjam tehnikahuviline tuttav ütles kaheldes mulle:"Mees, sellise tõuksiga veered heal juhul 70km kaugusele!..." Minul oli uue tõuksi ostu puhul kaks tähtsat faktorit: ühekordne läbisõit (80km+) ja kaal (kuni 25kg). Kuna selles pildis hulgi erilisi valikuid pole siis tuli valida ja otsustada.
Joyor Y10 riistvaralised näitajad:
Kaal - 25kg
Aku - 1248 Wh (48V 26Ah)
Aku laadimine - 10-15h
Võimsus - 500W
1x max. läbisõit - 80-100km (tehase väide!)
10" - õhkrehvid (tagavedu)
pardakompuuter - 3-käiku: 1 - 10-11 km/h, 2 - 20-21 km/h, 3 - 25-26 km/h (nutitelo äpitu!)
Pidurid - mehaanilised esi- ja tagapidurid
Mõõtmed: kokkupandult 120x25x46cm, lahtivõetult 115X21X43cm
Sõitja max. kaal - 120kg
Tõuks püsib sõites teel kindlalt. Olemas on ees- ja tagaamordid kuigi mina oma 75kg nende otstarbekust sõites eriti ei taju.
Kuid tõuksil on featuure mis mulle isiklikult erilist muljet ei avalda.
Milleks mulle amordid kui sõidan sirgetel kergliiklusteedel. Kas vajaksin kokkupandavat lülilist lenksu millel pärast igat 30km läbisõitu tuleks aina uuesti väikese kuuskant võtmega üle timmida kruvivedrud et kõrvaldada järjekordne sulnis lenksu lõtk. Muidugi saab sõita ka koos lenksu lõtkuga. Midagi erilist sellest ju ei juhtu. Pigem on see vast selline isiklik perfektsionistlik maitse küsimus. Kas kergelt logiseb või mitte. Saan aru nii et selliste lülilenksude puhul polegi võimalik lõplikult lahti saada lenksu lõtkust? Mis liigub see põrub kindlasti lahti.
Tuleb tunnistada et tõuksi kaal 25kg on ikkagi tassimiseks mööda korruseid ebameeldiv ja raskevõitu. Selle tõuksi puhul pole kohti kust korralikult kinni haarata, metall on libe, tõuks kandilisevõitu kohmakas. Näiteks sisult samas kaalus Ninebot Max G30 oli kergem haarata ja seega tassida. Joyor Y10 lihasejõul transportimiseks tuleb kasuks ja kindlustuseks eelnev regulaarne tervisesport. Vastasel juhul lõppeb tõuksiga treppidel kakerdamine ja ponnistus kas kõhusonga, selja- või liigestenihestusega. Hobi võib nõuda tervise ohvreid. Mehaanilised käsipidurid millegipärast pidurdades kiiksuvad, prääksuvad ja vinguvad (Ninebot Max G30 olid käsipidur sisult hääletu). Vahest see peabki nii olema sest minust mööda sõitvatel autodel pidurid laulavad samaselt. Iga tõuksi pidurdus on kaugele kuulda ja mina olen kõigile nähtav.
NB! Kogu selle lohiseva jutu peale nüüd kõige tähtsam punkt. Kui palju suudab hispaanlaste Joyor Y10 ühe akulaadimisega läbida kilomeetreid?
Testisin selle ära mai alguses. Mina suutsin 75kg ja keskmise sõidukiirusega 20-21 km/h Tallinna lähiümbruse tasastel kergliiklusteedel läbida jutti 112km.
Akut jäi veel alles pärast sõitu kusagil 30%. Samas ma ei tea veel kuidas liiguks tõuks 5-10% akuga. Tuleks millalgi lõplikult ära testida.
112km sõit kestis oma 7h. Kiirus mind ei eruta pigem kulgevad kauged vahemaad. _________________ ☯
NB! Kogu selle lohiseva jutu peale nüüd kõige tähtsam punkt. Kui palju suudab hispaanlaste Joyor Y10 ühe akulaadimisega läbida kilomeetreid?
Testisin selle ära mai alguses. Mina suutsin 75kg ja keskmise sõidukiirusega 20-21 km/h Tallinna lähiümbruse tasastel kergliiklusteedel läbida jutti 112km.
Akut jäi veel alles pärast sõitu kusagil 30%. Samas ma ei tea veel kuidas liiguks tõuks 5-10% akuga. Tuleks millalgi lõplikult ära testida.
112km sõit kestis oma 7h. Kiirus mind ei eruta pigem kulgevad kauged vahemaad.
See on ikka kõva saavutus, kuigi tõenäoliselt demonstreerib rohkem Sinu kannatust kui tõuksi parameetreid. Sa oled ka vist esimene inimene kes leiab et tõuksile amordid üleliiast on.
Miks selle tassimine nii raske on, kas kokkuvolditud posti ei anna sellel käepidemena kasutada?
Siledal teel sõites pole loomulikult amorte vaja, aga siledate teede vahel on tavaliselt äärekivid jms mis ilma amortideta hooga otsa rammides rehvid kiiresti puruks lööks. Amordid kaitsevad rehve ja sõitjat ennast.
Vaatan et minu tõuksil suht sama kujuga post ehk eespool on teravam kuna sinna peidetud kaabeldus. Mina keeran postist üles tõstmiseks lenksu lõpuni välja ja siis on mugavam tassida, ei ole käel valus. Pealegi sõidan enamasti rattakinnastega ja kindaga tõsta on mugavam.
Lahtipõruvatest lenksu kruvidest on siin korduvalt juttu olnud. Ise toimetasin selle video järgi https://www.youtube.com/watch?v=ObhS1fe2e_U ja poole tunniga oli asi korras. Pidurid on samuti reguleeritavad nagu tavalisel odavamate piduriketastega rattal
Sai siis nüüd endale soetatud uus juba kolmas elektritõuks. Läbi tuhandete kilomeetrite ära proovitud tõuksid Xiaomi Mi Pro ja Ninebot Max G30. Hetkel siis on kord uue tõuksi Joyor Y10 käes (hea veel et tõuksi mudel polnud 2022 ebapopulaarse tähega Z10...). Läbisõit kõigest 260km. Maarjamaa kevadised sõiduilmad on nii tuulised, karged ja nutused. Kuna eelmised tõuksid läbisid minu jaoks liiga lühikesi vahemaid siis saigi panus tehtud EU hispaanlste Joyor Y10'le. Maksin selle tõuksi eest 1000€.
Algselt rihtisin ma USA elektritõuksi EMOVE Cruiser (hea ja kiidetud ning kallis mudel!). Isegi pöördusin läbi e-posti küsimusega USA ja Inglismaa EMOVE Cruiser müüjate poole. Kuu aega ootasin pikisilmi vastust kuid kaupmeestelt kahjuks seda ei tulnudki. Kuna EU seda tõuksi ei müü siis oleks selline tõuks Eestis koos tolli- ja käibemaksuga läinud mulle maksma kusagil 1800€+. Mis seal siis ikka, põrmustus minu "ameerika unelm"! Minu raha jäi EU välistel tõuksi kaupmeestel saamata. Eelistasin olude sunnil kodumaist ehk siis EU tõuksi.
Tuleb tunnistada et alguses oli mul Joyor Y10 ostu puhul kõhklusi ja kahtlusi. Eriti just aku ja läbisõidu võimekuse suhtes. Internetis on reiting'ut ja juttu tõuksist suht vähevõitu. Pealegi on väga vastuolulised väited tõuksi ühekordse vahemaa läbisõidus. Üks väidab et korraga katad vahemaa 70km, teine et 80km ja komas et 100km. Isegi üks teadjam tehnikahuviline tuttav ütles kaheldes mulle:"Mees, sellise tõuksiga veered heal juhul 70km kaugusele!..." Minul oli uue tõuksi ostu puhul kaks tähtsat faktorit: ühekordne läbisõit (80km+) ja kaal (kuni 25kg). Kuna selles pildis hulgi erilisi valikuid pole siis tuli valida ja otsustada.
Joyor Y10 riistvaralised näitajad:
Kaal - 25kg
Aku - 1248 Wh (48V 26Ah)
Aku laadimine - 10-15h
Võimsus - 500W
1x max. läbisõit - 80-100km (tehase väide!)
10" - õhkrehvid (tagavedu)
pardakompuuter - 3-käiku: 1 - 10-11 km/h, 2 - 20-21 km/h, 3 - 25-26 km/h (nutitelo äpitu!)
Pidurid - mehaanilised esi- ja tagapidurid
Mõõtmed: kokkupandult 120x25x46cm, lahtivõetult 115X21X43cm
Sõitja max. kaal - 120kg
Tõuks püsib sõites teel kindlalt. Olemas on ees- ja tagaamordid kuigi mina oma 75kg nende otstarbekust sõites eriti ei taju.
Kuid tõuksil on featuure mis mulle isiklikult erilist muljet ei avalda.
Milleks mulle amordid kui sõidan sirgetel kergliiklusteedel. Kas vajaksin kokkupandavat lülilist lenksu millel pärast igat 30km läbisõitu tuleks aina uuesti väikese kuuskant võtmega üle timmida kruvivedrud et kõrvaldada järjekordne sulnis lenksu lõtk. Muidugi saab sõita ka koos lenksu lõtkuga. Midagi erilist sellest ju ei juhtu. Pigem on see vast selline isiklik perfektsionistlik maitse küsimus. Kas kergelt logiseb või mitte. Saan aru nii et selliste lülilenksude puhul polegi võimalik lõplikult lahti saada lenksu lõtkust? Mis liigub see põrub kindlasti lahti.
Tuleb tunnistada et tõuksi kaal 25kg on ikkagi tassimiseks mööda korruseid ebameeldiv ja raskevõitu. Selle tõuksi puhul pole kohti kust korralikult kinni haarata, metall on libe, tõuks kandilisevõitu kohmakas. Näiteks sisult samas kaalus Ninebot Max G30 oli kergem haarata ja seega tassida. Joyor Y10 lihasejõul transportimiseks tuleb kasuks ja kindlustuseks eelnev regulaarne tervisesport. Vastasel juhul lõppeb tõuksiga treppidel kakerdamine ja ponnistus kas kõhusonga, selja- või liigestenihestusega. Hobi võib nõuda tervise ohvreid. Mehaanilised käsipidurid millegipärast pidurdades kiiksuvad, prääksuvad ja vinguvad (Ninebot Max G30 olid käsipidur sisult hääletu). Vahest see peabki nii olema sest minust mööda sõitvatel autodel pidurid laulavad samaselt. Iga tõuksi pidurdus on kaugele kuulda ja mina olen kõigile nähtav.
NB! Kogu selle lohiseva jutu peale nüüd kõige tähtsam punkt. Kui palju suudab hispaanlaste Joyor Y10 ühe akulaadimisega läbida kilomeetreid?
Testisin selle ära mai alguses. Mina suutsin 75kg ja keskmise sõidukiirusega 20-21 km/h Tallinna lähiümbruse tasastel kergliiklusteedel läbida jutti 112km.
Akut jäi veel alles pärast sõitu kusagil 30%. Samas ma ei tea veel kuidas liiguks tõuks 5-10% akuga. Tuleks millalgi lõplikult ära testida.
112km sõit kestis oma 7h. Kiirus mind ei eruta pigem kulgevad kauged vahemaad.
Mul on selle mingi kauge sugulane- Gpad Joyride aka. Joyor X5S kloon/rebrand tundub. Õnneks võtsin fix/lülideta lenksu variandi, ühte loksu veel lisaks ei ole vaja. Minu omal see tõuksi enda kokkuvoltimismehhanism on algusest peale ligadi-logadi, lisaks esirattas/"amordi"torus lõtk sees. Pidurdamine ka üsna sant olnud algusest peale. Üldiselt koostekvaliteet üsna kehv, aga samas pean kiitma, et elektrooniline pool on siiani vastu pidanud, päris korralikult vatti ja vihma saanud paari aasta jooksul.
Kui sa endal ühe juhtme läbi lõikad, peaksid piiraja ka maha saama ja 35-40kmh kätte saama, aga kui kiirus ei huvita siis pole mõtet mässata.
Amortidest ja rehvidest rääkides, mina näiteks ei ole suutnud oma vedrustuseta (see esi"amort" on rohkem stiili jaoks minu omal) tõuksil siiamaani tehase esirehvi katki sõita. Hoian seal ~2.2 bari ja kaalu 90kg +riided. Väga kõrgeid/teravaid äärekivisid loomulikult väldin, aga kuni ~2cm kõrgedest sõidan hooga üle. Pigem on valus seda logiseva esiotsa plaksumist-põrutamist kuulda.
Autojuhtidega sama ja oht suurem.
Keelame kõik ära linnas
Eriti arvestades, et autorooli ei või niisama hüpata aga ikka ollakse roolis idikad. _________________ ------
Kalamajja on vaja vaid kergliiklusele pühendatud tänavat IMO. See ja Nõmme/Hiiu (v.a. see Paldiski maanteeni viiv kergliiklusmagistraal) tänavad ongi kõige vastikumad kohad kus tõuksiga sõita. Ega keegi ei tahagi jalakäijatega samu kitsaid kõnniteid jagada.
Õiget juttu räägib. Paljud ei võta ajusid kaasa kui sõitma lähevad
Ah mis õige. Draama kuninganna! Jah eks ikka on igast idikaid ka, aga nii on see ikka olnud. Ega tõuks selles süüdi pole!
Kui keelaks tõuksidel kõnniteel sõitmise ära ja sunniks neid sõiduteel sõitma, siis oleks see teema vist täis kiunu kuidas autod tõuksist üle tahavad sõita.
Tõuksi koht oleks tegelikult jalgrattateel, aga neid meil paraku praktiliselt ei ole ja sellest need probleemid algavad.
Leidub ka idikaid, aga ohtlikud need tõuksid kõnniteel on kuna ilmselgelt ei osta keegi tõuksi selleks, et sellega jalakäija kiirusel kulgeda.
No ma ei tea, kas tõesti on raske vastav trajektoor ja kiirus inimestest möödudes valida?
Tundub, et osad mammid on boldi-m*nnide poolt ära traumeeritud küll, lähenen tõuksiga tagantpoolt, valin juba möödumisek nii suure kaare kui võimalik ja nii kui kuulevad elektrimootori kerget undamist, jäävad paaniliselt seisma ja vaatavad 360 kraadi läbi kõik. Kõige hullem on see, kui taha vaatamiseks astutakse meeter kõrvale ehk otse ette, kui peaks kõrvalt lähedalt mööda sõitma. Sellepärast hoian pigem mitu meetrit külgvahet, kui võimalik.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.