19.01.2022 10:25:13
Lennufirmad tühistavad 5G tõttu lende USA-sse
Mitmed lennufirmad on seoses 5G kasutuselevõtuga USA-s 19. jaanuaril asunud tühistama lende Ameerika Ühendriikidesse. Lendude tühistamisest on teatanud Emirates, British Airways, Japan Airlines, ANA ja Air India ja väga võimalik, et lennufirmasid lisandub veelgi.
Probleemiks on see, et 5G tehnoloogiat kasutavate USA mobiilioperaatorite sagedused on liiga lähedal lennukites kasutatavate kriitilise tähtsusega tehnoloogiate töösagedusele. 5G litsentside eest miljardeid dollareid maksnud USA telekomid kasutavad sagedusi 3,7 kuni 3,98 GHz, lennukite kõrgusemõõdikud, mis on eriti olulised maandumisel halva nähtavuse korral, töötavad sagedustel 4,2 – 4,4 GHz. Lennufirmad on korduvalt hoiatanud, et 5G kasutuselevõtt võib USA lennuliikluses tekitada täieliku kaose. Teisipäeval teatasid mobiilioperaatorid AT&T ja Verizon, et osasid lennujaamade lähedal asuvaid maste esialgu tööle ei rakendata.
British Airways has also modified its schedules for tomorrow, canceling some flights normally operated by 777s and swapping others to Airbus A350 or A380s.
Tundub, et Boeing 777 on kõige tundlikum 5G osas ja 777 lennud vahetatakse Airbus A350 ja A380 vastu. _________________ HV valuutakalkulaator
Tutvusin selle teemaga kuu kaks tagasi, aga nüüd läheb agressiivseks _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Ma ei saa hästi aru, selgitage mulle. Kui 5G kasutab sagedust 3.7 - 3.98 GHz ja lennukid kasutavad sagedust 4.2 - 4.4 GHz, siis kuidas nad üksteist segavad, kui sagedused ei kattu? _________________ You, all gonna make me loose my mind, loose my mind
Ma ei saa hästi aru, selgitage mulle. Kui 5G kasutab sagedust 3.7 - 3.98 GHz ja lennukid kasutavad sagedust 4.2 - 4.4 GHz, siis kuidas nad üksteist segavad, kui sagedused ei kattu?
British Airways has also modified its schedules for tomorrow, canceling some flights normally operated by 777s and swapping others to Airbus A350 or A380s.
Tundub, et Boeing 777 on kõige tundlikum 5G osas ja 777 lennud vahetatakse Airbus A350 ja A380 vastu.
Irooniliselt on Boeing USA firma ja Airbus Euroopa
USA 5G "tulistab" oma lennukeid alla _________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
Ma ei saa hästi aru, selgitage mulle. Kui 5G kasutab sagedust 3.7 - 3.98 GHz ja lennukid kasutavad sagedust 4.2 - 4.4 GHz, siis kuidas nad üksteist segavad, kui sagedused ei kattu?
Harmoonilised võivad vabalt kattuda. Ehk ka lennukite seadmed võivad häirida 5G-d, kuid seal on parandusprotokollidega võimalikku signaalide häirimist minimiseeritud. _________________ Let`s go, let`s go, I`m bored, let`s go!
Link _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
5G C-Band on kasutusel ~40 riigis ja mujal pole probleeme lennukitega. Miks USA's on?
Kas teistes riikides ei ole see sagedus natuke madalam?
tsitaat:
For now, the FAA has approved 62% of the U.S. commercial fleet of aircraft for flight near 5G C-band towers. That’s up from 45% a few days ago. This is based on one of five approved altimeters being installed. Here’s the current list of planes cleared to safely land in low-visibility areas with 5G C-band towers nearby:
Boeing 717, 737, 747, 757, 767, 777
MD-10/-11
Airbus A300, A310, A319, A320, A321, A330, A340, A350, A380
The FAA hasn’t approved altimeters used in regional jets yet, but the regulator says data is currently being studied.
Küsimus pole 5G tehnoloogias, vaid sagedustes
Probleemiks on see, et 5G tehnoloogiat kasutavate USA mobiilioperaatorite sagedused on liiga lähedal lennukites kasutatavate kriitilise tähtsusega tehnoloogiate töösagedusele. 5G litsentside eest miljardeid dollareid maksnud USA telekomid kasutavad sagedusi 3,7 kuni 3,98 GHz, lennukite kõrgusemõõdikud, mis on eriti olulised maandumisel halva nähtavuse korral, töötavad sagedustel 4,2 – 4,4 GHz. Lennufirmad on korduvalt hoiatanud, et 5G kasutuselevõtt võib USA lennuliikluses tekitada täieliku kaose.
Ilmselt vanemad radarid disainitud "tühjas" eetris töötama ja selektiivsusest jääb vajaka nii et piiluvad kõrvalt ka sagedusi väljaspool oma spekki. _________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Altimeeter on oluline seade ka mägistel aladel. Korduvalt päästnud inimelusid.
Kui see hakkab pange panema mägistel aladel, siis tõrkuv tagavarasüsteem võib kunagi laibahunniku kaasa tuua. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Kas kõrvalekalle sageduselt on siis tõesti üle 200Mhz?
Paar posti ülevalpool olev pilt on ju vale. 5G-C ei ole samas vahemikus vaid veidi madalamal 3.7-4.0Ghz peal.
Ja kui see nii suur mure on, siis lennujaamade ümber 5 kilomeetrine no-5G tsoon ja asi lahendatud. Selles tsoonis siis toimib 4G ja Wi-Fi asenduseks. Lennujaama hoonetes saaks ka mingi lokaalse 5G hotspoti ilmselt tekitada 6Ghz mmWave kandis mis hoonetest välja ei levigi, kuna seinad juba blokeerivad selle ära.
Kas kõrvalekalle sageduselt on siis tõesti üle 200Mhz?
Paar posti ülevalpool olev pilt on ju vale. 5G-C ei ole samas vahemikus vaid veidi madalamal 3.7- 4.0Ghz peal.
Ja kui see nii suur mure on, siis lennujaamade ümber 5 kilomeetrine no-5G tsoon ja asi lahendatud. Selles tsoonis siis toimib 4G ja Wi-Fi asenduseks. Lennujaama hoonetes saaks ka mingi lokaalse 5G hotspoti ilmselt tekitada 6Ghz mmWave kandis mis hoonetest välja ei levigi, kuna seinad juba blokeerivad selle ära.
USA-s, EU-s, jne. sagedused erinevad.
Kokkuvõttes väga huvitav olukord. Ameerika suutis iseendale ära teha ja FCC lükkas nüüd kogu jama FAA korraldada. Kui juba Boeing mängus, siis küll nad hakkavad neid kiiremas korras rohelisse nimekirja lisama.
Kas kõrvalekalle sageduselt on siis tõesti üle 200Mhz?
Paar posti ülevalpool olev pilt on ju vale. 5G-C ei ole samas vahemikus vaid veidi madalamal 3.7-4.0Ghz peal.
Ja kui see nii suur mure on, siis lennujaamade ümber 5 kilomeetrine no-5G tsoon ja asi lahendatud. Selles tsoonis siis toimib 4G ja Wi-Fi asenduseks. Lennujaama hoonetes saaks ka mingi lokaalse 5G hotspoti ilmselt tekitada 6Ghz mmWave kandis mis hoonetest välja ei levigi, kuna seinad juba blokeerivad selle ära.
ei pea 4G kasutama, võib ka low-band 5G olla, mis töötab 600-900MHz sagedusel. kunagi pannakse 4G nagunii kinni ja selle peale pidama ei saa jääda. _________________ "Kuidas on see hea?"
-Auto kirurgia kliinik
Kas kõrvalekalle sageduselt on siis tõesti üle 200Mhz?
Paar posti ülevalpool olev pilt on ju vale. 5G-C ei ole samas vahemikus vaid veidi madalamal 3.7-4.0Ghz peal.
Ja kui see nii suur mure on, siis lennujaamade ümber 5 kilomeetrine no-5G tsoon ja asi lahendatud. Selles tsoonis siis toimib 4G ja Wi-Fi asenduseks. Lennujaama hoonetes saaks ka mingi lokaalse 5G hotspoti ilmselt tekitada 6Ghz mmWave kandis mis hoonetest välja ei levigi, kuna seinad juba blokeerivad selle ära.
ei pea 4G kasutama, võib ka low-band 5G olla, mis töötab 600-900MHz sagedusel. kunagi pannakse 4G nagunii kinni ja selle peale pidama ei saa jääda.
Low band 5G ei ole optimaalne väiksel territooriumil. 600-900Mhz levib palju paremini ja kaugemale kui 6Ghz aga kiirused on väiksemad. Lennujaamas on mõistlik hoopis 6Ghz mis ei levi nii kaugele aga pakub suuremaid kiiruseid tihedalt koos olevatele inimestele. 600-900Mhz on mõistlik hajaasutusega aladel kus signaali tugevus on olulisem kui kiirus.
Tomorrow, lennujaamas on vast olulisem see, et kui on vaja mõni kõne teha siis saad seda teha mitte see, et saaksid 4K videot strimida nii, et hakkima ei hakka.
Kusjuures ilmselt saaks lennujaama siseruumidesse väikse võimsusega saatjad panna, mis väljapoole väga ei levigi.
napoleon, Eks see sõltub. Kui peab tundide kaupa ootama mingi jama tõttu, siis on andmeside vägagi oluline. Või siis teine variant magamiskott välja ja unele
Ma arvan, et lennujaamade side on eelkõige kiire optika otsas. Mobiilne on ebakindel, aga tagavaraks ilmselt ka olemas. _________________ Albert Einstein: "Vaid kaks asja on lõpmatud, universum ja inimlik rumalus, ja selles esimeses pole ma nii kindel."
Ma arvan, et lennujaamade side on eelkõige kiire optika otsas. Mobiilne on ebakindel, aga tagavaraks ilmselt ka olemas.
et siis lennujaamas tikktokki tahad vaadata või sinna tikktokkida, siis lükkad telole optilise taha _________________ "Kuidas on see hea?"
-Auto kirurgia kliinik
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.