(1) Ehitusseadustiku §-s 651 sätestatud laadimistaristu paigaldamise nõudeid ei kohaldata:
1) hoone suhtes, mille ehitusloa taotlus või ehitusteatis püstitamiseks või oluliseks rekonstrueerimiseks on esitatud enne 2021. aasta 10. märtsi;
2) hoone suhtes, mille ehitusloa taotlus või ehitusteatis oluliseks rekonstrueerimiseks on esitatud alates 2021. aasta 10. märtsist, kuid laadimistaristu paigaldamisega seotud tööde maksumus ületab seitse protsenti olulise rekonstrueerimise kogumaksumusest;
Eestis elab 0,01% maailma elanikest. 5x tuleks saastamist vähendada per capita järelikult.
Ei tule ega ole mingit mõtet, kui Hiina järgi ei tule. Pealegi see oleks võimatu.
Eesti heitmed mahuvad veaprotsendi piiresse.
Muuseas, Soome osakaal 0,5%.
Enne tuleks surve suurimatele saastajariikidele suunata. _________________ HV valuutakalkulaator
Toa koristamine tiba teine asi, kogunenud saast ei levi kõrvalmajja.
Pealegi kui tegemist hiireuruga suures linnas.
Atmosfäär aga ühine. Tuletame meelde, et iga nädal ehitab Hiina uue söeelektrijaama, energianälg on lihtsalt nii suur. Hiina teeb mis tahab.
Jõgede saastamisest ma ei hakka rääkimagi.... _________________ HV valuutakalkulaator
Milleks oma tuba koristada kui naaber seda ei tee?
Jõelahtme prügila kõrval elades pole vahet, kas sa toas peeretad või mitte - halba haisu on igal juhul tunda.
Sama on ka selle Eesti heitmekogusega maailmamastaabis...
Tahaks ka elektrikat aga mopeedauto suuruse sõiduki eest tahetakse hetkel keskklassi auto hinda. No way. _________________ Experience is what you get when you don't get what you want.
Eestis elab 0,01% maailma elanikest. 5x tuleks saastamist vähendada per capita järelikult.
Ei tule ega ole mingit mõtet, kui Hiina järgi ei tule. Pealegi see oleks võimatu.
Eesti heitmed mahuvad veaprotsendi piiresse.
Muuseas, Soome osakaal 0,5%.
Enne tuleks surve suurimatele saastajariikidele suunata.
Hiinlane vaatab seda postitust ja ütleb, et kui saastav eurooplane end liigutada ei viitsi, siis miks peaks temagi. Liiatigi kui suur osa Hiina saastest on pärit EU-le/USA-le kaupade tootmisest.
No ei tea mitu korda seda ühte ja sama saagi jälle käima tõmmatakse. Keegi ju ei väidagi, et elektriauto oleks praegusel hetkel parem (mitte, et see tehtav ei oleks) alternatiiv sõitmiseks Tallinn-Varssavi-Tallinn 1200km päevas Küll aga on elektriauto hea alternatiiv heaks linnaautoks olla juba praegu. Ammu juba ei tea mitu korda läbi hekseldatud teema.. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Tallinnas norm ühistransport, muud linnad meil nii väikesed, et saab jala hakkama
Jah, kindlasti on ühistransport üks alternatiividest (eriti kui see veel elektriline ka on, mitte sisepõlemismootoriga) Natuke teemast kõrvale, siis olen ise olnud aastaid ühsitranspordi kasutaja, peale seda kui enda auto sai muretsetud, ei igatse tagasi ühistransporti kasutama (eriti praeguse koroonaga) - enda auto omamisel on ikka niipalju eeliseid. Aga ok see on kõik juba kõrvaline teema.
prtv kirjutas:
Seni kuni see probleem laheneb, sõidan mina parima diisliga edasi.
Jah, minu jaoks täiesti arusaadav sinu otsus. Täpselt nii ongi, et igaüks teeb oma otsused ise. Sõidan ise veel samuti sisepõlemismootoriga sõidukiga (isegi mitmega) samas vaikselt mõtlen elektrika peale ja teen uurimistööd selles osas, et ennast kurssi viia ja kursis hoida. Mingi järgmine igapäeva põhiauto (linnas tööle-poodi-koju) ilmselt saab elektrikas olema endal. Kuna see juhtub, kurat seda täpsemalt teab Samas osad seltsimehed siin räägivad kuidas elektriauto on kuradist ja peaks maailmast kaduma. Veider lugeda selliseid väiteid. Ja ikka jääb nagu mulje, et keegi kohe käsib, et homsest olgu elektrikas olla või muidu. Ei kao see sisepõlemismootoriga sõiduk veel niipea meie eludest.. _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Kes maalt linna mõnikümmend km tööl käib on elektriauto variant kõige parem. Sellises kohas ühistranspordiga on üldjuhul PuPu. Näiteks Tlnast väljas idapoole minnes. Bussid puupüsti täis ja käivad ~3x päevas, kellaaegadest kinni ei pea + ~4km tuleb peatuseni kõndida.
Linnaäärerst bussiga idapoole tuleb buss kuni 5-60min hilinemisega ja seda tuleb peatada, muidu sõidab mööda. Ehk siis igakord pimedas kuni 1h pingsalt jälgida tiptunnil tihedat liiklust, et buss mööda ei sõidaks.
Mingi 2018 Leafi või Ioniquga saab 3x tööl käia ühe laadimisega.
Kui linnas elasin ja töötasin, siis käisin jalgrattaga (kiirem kui ühistransport).
Näiteks Kiiust Jürisse kl 8:00 tööle polegi ühistraspordiga võimalik.
Kes maalt linna mõnikümmend km tööl käib on elektriauto variant kõige parem. Sellises kohas ühistranspordiga on üldjuhul PuPu. Näiteks Tlnast väljas idapoole minnes. Bussid puupüsti täis ja käivad ~3x päevas, kellaaegadest kinni ei pea + ~4km tuleb peatuseni kõndida.
Linnaäärerst bussiga idapoole tuleb buss kuni 5-60min hilinemisega ja seda tuleb peatada, muidu sõidab mööda. Ehk siis igakord pimedas kuni 1h pingsalt jälgida tiptunnil tihedat liiklust, et buss mööda ei sõidaks.
Mingi 2018 Leafi või Ioniquga saab 3x tööl käia ühe laadimisega.
Kui linnas elasin ja töötasin, siis käisin jalgrattaga (kiirem kui ühistransport).
Näiteks Kiiust Jürisse kl 8:00 tööle polegi ühistraspordiga võimalik.
Kõige parem variant on bensiindiisel _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Tarmo Tähepõld käis viimases Autolehes Tesla Model Y-ga sõitmas. See kord tee peale ei jäänud aga põhipuuduseks loeti siis Tesla esinduse puudumist Eestis. Aga selles artiklis jäi mulle silma sõna rekuperatsioon mida ta kasutas ("Kahjuks ei ole võimalik muuta rekuperatsiooni. Iga kord jalga gaasipedaalilt tõstes auto pidurdas, mis on energiasäästu mõttes väga hea, aga noh, ajab kiirelt iiveldama.").
Et mis vahe on regeneratsioonil ja rekuperatsioonil? Või need tähendavad sama asja? _________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015
Tarmo Tähepõld käis viimases Autolehes Tesla Model Y-ga sõitmas. See kord tee peale ei jäänud aga põhipuuduseks loeti siis Tesla esinduse puudumist Eestis. Aga selles artiklis jäi mulle silma sõna rekuperatsioon mida ta kasutas ("Kahjuks ei ole võimalik muuta rekuperatsiooni. Iga kord jalga gaasipedaalilt tõstes auto pidurdas, mis on energiasäästu mõttes väga hea, aga noh, ajab kiirelt iiveldama.").
Et mis vahe on regeneratsioonil ja rekuperatsioonil? Või need tähendavad sama asja?
Rekuperatsioon on õige termin, viitab energia taaskasutamisele. Regeneratsioon eeldab pigem millegi tagasikasvamist, aga enamus inimestele on tuttavam termin. Kui EV-võhikule rekuperatsioonist rääkima hakkad siis enamasti saad sellise tühja pilgu vastu ja "möh?", seega regeneratsioon võib arusaadavam, kuigi mittekorrektne olla.
Recuperation – also known as regenerative braking – is the recovery of the kinetic energy released during braking or thrust operation. In electric vehicles, this is usually done by switching the drive motor to generator operation and feeding the resulting current into the lithium-ion battery, into which it is stored for later use.
Ehk siis rekuperatsiooniga regenereeritakse mootorite toel elektrienergiat mida hiljem uuesti kasutada, põhimõtteliselt nagu ma aru saan võib vist mõlemat sõna kasutada antud asja kirjeldamiseks, kohalikud füüsikaeksperdid võiks kinnitada või ümber lükata kas võib nende vahele võrdusmärgi tõmmata .
Audil süsteem päris mugav, by default kui jala sõidupedaalilt tõstad siis auto coastingu ehk vabaveeremise peal, mõõdukalt pidurit vajutad, siis kasutab mootoreid pidurdamiseks ehk rekupereerib energiat akudesse tagasi, rooli taga ka labad millega saad pidurdusjõudu sättida kui jala sõidupedaalilt tõstad.
Tesla and other electric vehicles are beginning to dominate the roads in Norway, leaving very few internal combustion engine (ICE) cars to tax. The “problem” has been long foreseen by those supporting the EV revolution. As one of the first countries to face the challenge, Norway might set an example for future nations on how to handle EV dominance.
Elektrimehed maksavad kokkuvõttes lõbu kinni
tsitaat:
With fossil fuel cars getting extinct in Norway, the government is thinking of stripping electric vehicles from their exemptions. There seems to be a consensus between Norwegian car associations and environmental groups that four tax policies will come back.
First, the government may tax plug-in hybrids, which may actually encourage new car buyers to purchase zero-emission or all-electric vehicles. A tax for second-hand EV sales might be implemented as well. The Norwegian government could also introduce a tax for luxury EVs that cost more than $68,650. Lastly, an annual ownership tax for EVs could be resurrected.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.