Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
|
Kommentaarid: 176 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
143 |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 05.04.2002
|
17.09.2021 17:04:20
|
|
|
DanelM kirjutas: |
Ionity laadijad (350kW, laadimishind 79s/kWh) |
Januse bensiiniauto hinnaga tuleb seal laadides sõitmine. Ma väga ei kujuta ette, et nad selle hinna juures oma investeeringu mõistliku aja jooksul tagasi saavad, 50kW laadija on üle 3 korra odavama kWh hinnaga siiski.
|
Hind on krõbe jah. Ilmselt see hind on niiöelda suva inimesele kes laadima läheb. Ionityl peaks oma kliendikaart ka olema, sellega saab ilmselt soodust..aga jah siiski krõbe hind. Kui väga jännis oleks siis "tangiks" sealt.
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
180 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
17.09.2021 19:46:13
|
|
|
Laadimishind 79s/kWh = u 8l/100km bena.
Siis tuleb küll Sold Outi disla odavam kui akuauto.
Õnneks ma laen tasuta nii kodus kui ka avalikes kohtades.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
25 |
|
tagasi üles |
|
|
renx09
HV Guru
liitunud: 28.09.2004
|
|
Kommentaarid: 299 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
240 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
18.09.2021 09:17:45
|
|
|
Teadjamad elektrimehed kommenteerige kas on võimalik autot AC laadida kahe eraldi 48VDC -> 230V AC inverteriga?
See oleks siis 2 faasiline süsteem ja faasid ei ole süngis.
Kui auto alaldab AC esmalt DC-ks, siis peaks ju see teoreetiliselt võimalik olema?
Mul 2tk 4,2KW inverterit ja vaja oleks laadida 7,2kW võimsusega.
8kW 48V inverterit ei müüda.
Saan ka 3 inverterit panna kui EVSE hakkab 1 faasi puudumise pärast kisama.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
25 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
18.09.2021 10:14:15
|
|
|
Karta on et seal kasutatakse tavalist 3f alaldussilda mis ei vaja neutraali vaid faasidevahelist 400V pinget.
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 176 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
143 |
|
tagasi üles |
|
|
Equinox
HV veteran
liitunud: 05.04.2002
|
18.09.2021 12:35:18
|
|
|
Eesti hetke seisuga umbes 300 avalikku laadijat:
01. Enefit (kokku 185 avalikku laadijat. Neist 176 AC Type 2 pistikuga, 167 Chademo pistikuga ja 27 CCS pistikuga)
* 90% neist on laadimisvõimsusega 50kW
* 9 laadijat võimsusega 22kW
* 4 laadijat võimsusega 150kW
02. Eleport (104 laadurit. Neist 31 Chademo + AC Type 2 pistikuga ja 73 CCS pistikuga)
* enamik laadijatest 22kW
* 29 laadijat võimsusega 50kW
* 1 laadija võimsusega 100kW
* 1 laadija võimsusega 160kW
Elektriautod margiti Eestis:
01. Nissan - 659
02. Mitsubishi - 510
03. Tesla - 206
04. Volkswagen - 132
05. BMW - 109
06. Hyundai - 93
07. Škoda - 88
08. Renault - 78
09. Audi - 76
10. Peugeot - 60
11. Porsche - 54
12. Mercedes - 35
13. Kia - 26
14. Citroen - 18
15. Honda - 15
_________________ Live long and prosper!
RIP, Spock. Leonard Nimoy 1931-2015 |
|
Kommentaarid: 27 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
18.09.2021 12:57:24
|
|
|
elukaz kirjutas: |
Karta on et seal kasutatakse tavalist 3f alaldussilda mis ei vaja neutraali vaid faasidevahelist 400V pinget. |
Kui 7,4kW pardalaadija töötab nii 1F (220V 32A) kui ka 3F-ga siis on 2 eraldi silda või kuidas?
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
25 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
18.09.2021 13:06:51
|
|
|
Kui nii ühe kui kolme faasi pealt on 7.2kW siis võiks loota jah et on sedasi realiseeritud, kolme eraldi sillaga ja tuleb siis kust tuleb ükskõik mis sünkiga. Proovi järgi vast ei lenda õhku
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 176 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
143 |
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
18.09.2021 15:12:24
|
|
|
Siin teemas korduvalt (põhjusega) arutluse all olnud teemat ERR-ist:
https://novaator.err.ee/1608342467/inimgeograaf-autostumisest-tekkiv-ohusaaste-koormab-eeskatt-kergliiklejaid "Igapäevaselt linnas liikudes puutub inimene kokku erinevate miljöödega. Helsingi ja Tartu Ülikooli teadlaste üleilmse ulatusega uurimistöö kaardistas andmeid ja meetodeid, mida kasutatakse inimeste liikumise, keskkonnatingimuste ja tervisemõjude uurimiseks. Mõtteainet pakub jalakäijate ja jalgratturite kaitsetus õhusaaste eest."
"Kuigi Eesti linnade õhk on oluliselt puhtam kui mitmel pool mujal, on puudu täpsetest andmetest. "Meie linnaõhu kvaliteedi mõõtmine ei ole piisavalt täpne. Näiteks Liivalaia tänava seirejaamas ei mõõdeta kõiki saasteained, mida tegelikult peaks mõõtma. Samal ajal mõõdetakse eriti peeneid osakesi ja mitmeid teisi õhusaastekomponente rahulikus piirkonnas Haabersti tiigi ääres," rääkis Poom.
Uurija lisas, et Eestis puudub süsteem, mis võimaldaks luua õhuseire punktandmete põhjal tunni- või aastapõhised õhusaastekaardid: "Eesti statsionaarse linnaõhuseire andmestikku on keeruline keskkonnaekspositsiooni uurivaks teadustööks kasutada.""
"Mitmed uuringud on näidanud, et võrreldes siseruumides viibimisega on liikumisaegne keskkonnamõju märkimisväärselt suur. Seetõttu on oluline mõista ka liikumisaegset kokkupuudet keskkonnatingimustega."
Õhukvaliteedi mõõtmine on ebaadekvaatne ning linnaruumi planeerimine inimtervist kahjustav...
_________________
|
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
180 |
|
tagasi üles |
|
|
arnis
HV veteran
liitunud: 18.07.2004
|
18.09.2021 17:46:55
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
Teadjamad elektrimehed kommenteerige kas on võimalik autot AC laadida kahe eraldi 48VDC -> 230V AC inverteriga?
See oleks siis 2 faasiline süsteem ja faasid ei ole süngis.
Kui auto alaldab AC esmalt DC-ks, siis peaks ju see teoreetiliselt võimalik olema?
Mul 2tk 4,2KW inverterit ja vaja oleks laadida 7,2kW võimsusega.
8kW 48V inverterit ei müüda.
Saan ka 3 inverterit panna kui EVSE hakkab 1 faasi puudumise pärast kisama. |
Sõidukid, mis tulevad 7.4kW-se pardalaadijaga (või misiganes alla selle) on ühefaasilise muunduriga,
mis ootab sisendvoolu Urms 100-255V vahel.
Sõidukid mis tulevad 11kW-se või suurema pardalaadijaga omavad 3 eraldi muundurit, mis töötavad kas eraldi
16A peal tükk või pannakse kaks tükki kokku, et töötaks 7.6kW peal ühel faasil. Ei kinnita, et 100% elektrikatest
nii teevad.
Ühefaasilisele muundurile ei saa panna N-ile faasist sünkist väljas olevat pinget kui nende piigid annavad kokku rohkem
kui 240V nominaalpinget (Urms), sest nende piigid lähevad 400V-st üle, mida tavalised pooluhid ei kannata.
Kolmefaasilisel auto laadimismoodulil on lootust, et hakkab tööle kahe faasiga kolmest, isegi kui need ei ole sünkroniseeritud,
sest moodulid on (vähemalt Teslal) identsed, eraldi, ja välja annavad DC-d, mis on peale mooduleid sillatud.
muidugi erinevate faaside N-id tuleb ikkagi kokku viia, sest autosse läheb üks N ja see peab olema 0V kui faasid 230V-sed.
Aga kuidas Null nulliks teha (ja garanteerida et see on null) ma ei tea.
Ma ei soovitaks eksperimenteerida 3-faasilise pardalaadijaga, kallis lõbu. Igal autol kindlasti omad nüansid.
1-faasiline ei saa kindlasti hakkama, see on kindel.
Parem soovitan tekitada 32A-se ühe faasi. Ma usun et leidub invertereid, mis omavahel sünkroonis oskavad joosta.
rmc kirjutas: |
Õhukvaliteedi mõõtmine on ebaadekvaatne ning linnaruumi planeerimine inimtervist kahjustav... |
Kinnitan. Olen sõitnud hobi pärast hobi seadmega, mis PM-i ja VOC-e mõõdab. Paigaldanud selle auto vent-restile.
Maal on enamvähem okei -- siis linnas läheb veidi mahlasemaks ja kui kasvõi ÜKS pasapeldik sõidab ees
(piisab kui minu nina autos tunnetab, ei peagi tahma nägema) lähevad näidud mega-käest, mis on omane
mingi värvimis või muudes tööstuslikult pekkis atmosfääriga kohtades. Mõneks hetkeks... ja siis on jälle okei.
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
18.09.2021 17:58:27
|
|
|
PM näit läheb inhalaatori peale ka täitsa lolliks. Või kasvõi riiete järsema liigutamise peale. Pole mingi adekvaatne näitaja.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
DanelM
HV kasutaja
liitunud: 10.06.2011
|
18.09.2021 23:08:11
|
|
|
Janis kirjutas: |
PM näit läheb inhalaatori peale ka täitsa lolliks. Või kasvõi riiete järsema liigutamise peale. Pole mingi adekvaatne näitaja. |
Kui sa PM2.5 mõõdad, siis inhalaator toodabki sinna vahemikku osakesi. Kui otse mõõtja peale lasta, loogiline, et läheb lolliks. Umbes sama, nagu CO2 mõõtja korstnasse panna.
See on mõeldud siiski üldist ruumiõhku või välisõhku mõõtma, lühiajaliselt on seda üsna lihtne kõrge näidu peale ajada. Päris suur vahe on ka, kas mõõdad veepiiskade hulka, või põlemisjääke, mõju organismile on drastiliselt erinev, kuid mõõtja loeb mõlemat samaks.
|
|
Kommentaarid: 94 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
84 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
19.09.2021 18:15:55
|
|
|
Nad võiks külma kliima jaoks mingi mõistliku soojusisolatsioonkardina ka tekitada lakke
_________________
|
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
180 |
|
tagasi üles |
|
|
HDvurle
HV pensionär
liitunud: 03.04.2002
|
19.09.2021 21:37:08
|
|
|
Hakkab külm, kleebid peno klaasile.
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
19.09.2021 23:21:32
|
|
|
Lisavarustusse kaks linnukest klaaskatusele, saab paketi
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 176 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
143 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
180 |
|
tagasi üles |
|
|
softis
HV Guru
liitunud: 07.09.2004
|
20.09.2021 13:31:18
|
|
|
1500 autot. Mõttetu reklaamitrikk kui see number tõele vastab
_________________ www.FunBox.ee - kvaliteetsed õhupallid, lahedad kingitused jpm vajalikku hea peo korraldamiseks! |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
21 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
22.09.2021 11:38:50
|
|
|
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/94637519/vordlus-bensiinimootor-hubriidajam-voi-elektrimootor-milline-soiduauto-on-tegelikult-koige-soodsam
"Uusi elektri- ja ka hübriidautosid tuleb müüki nagu murdu, aga endiselt kehtib reegel, et kokkuvõttes on keskmise kasutaja jaoks tavaline bensiinimootoriga sõiduauto kõige soodsam. "
Spoiler
Siin on välja jäetud hoolduskulud, mis ICE autol ~2x kallim.
Teine lugu on kui võrrelda kasutatud autosid. Siis on hinnavahe väiksem ja tasuvusdistants lühem.
Kui eramaja ja päikesepaneelid, siis ~2 aasta pärast (ise paigaldamise puhul) on need ära tasunud ja elektriauto laadimine märts - okt tasuta .
Ja on olemas veel avalikud tasuta laadimispunktid.
Kui on palju sõitmist, siis on elektriautol pointi küll. Sama lugu gaasiautoga.
viimati muutis DVDRW 22.09.2021 11:47:13, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
25 |
|
tagasi üles |
|
|
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
22.09.2021 11:46:56
|
|
|
DVDRW, mis hoolduskulu sul 2x kallim? Uuel autol oli tavaline hooldus korra aastas 130-180€. Suurem hooldus 400€. See nii väike summa kokkuvõttes. Elektriautoga ei pea korra aastas hoolduses käima?
Kui on palju sõitmist, siis pole üldse pointi(kütus tööandja poolt), mul tuleb praegu viimane nädal 400-450km päevas. Laadijaid kus laadida saaks pole kuskil.
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
112 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
22.09.2021 11:55:12
|
|
|
Palju maksab kasutatud Leafiga 2018+ samaväärse varustusega ICE auto?
Pakun, et ~samapalju.
Elektriauto "teenib" 1000+€ iga 15000km tagant, kui tasuta laadida.
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
25 |
|
tagasi üles |
|
|
hkurujo88r
HV Guru
liitunud: 25.02.2011
|
22.09.2021 12:03:36
|
|
|
DVDRW kirjutas: |
Palju maksab kasutatud Leafiga 2018+ samaväärse varustusega ICE auto?
Pakun, et ~samapalju.
Elektriauto "teenib" 1000+€ iga 15000km tagant, kui tasuta laadida. |
Oleneb mis läbisõit on autol. 50kkm sõitnud täis varustusega nissani võin sulle 16k€ eest müüa.
Kui paljudel inimestel on aega kuskil tiksuda ja otsida mingeid tasuta laadimisi ja ilgelt skeemitada? Lihtsam töökohta vahetada kus makstakse kütus/transport kinni või antakse ettevõtte poolt auto.
|
|
Kommentaarid: 116 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
112 |
|
tagasi üles |
|
|
|