Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
13.06.2021 13:46:54
|
|
|
anubis kirjutas: |
Ma väidan, et elektriautod muudavad elu maal paremaks.
Kui sul on ~40-60kWh jagu ratastel V2H/V2G akupank maja küljes ja 5-10kW päiksepaneele siis on elu maal väga ilus. |
Ma pidasingi silmas seda km ja naastude põhist maksustamist. Ainuke põhjendus naastudega sõita on maal elamine, seal on neid aeg-ajalt tõesti tarvis. Ja ka kilomeetreid kipub seal rohkem tekkima.
Kuigi nüüd toob selver toidu koju kätte, üks probleem vähem.
|
|
Kommentaarid: 157 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
149 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
13.06.2021 13:48:46
|
|
|
Meelde tuli!
Vabandan, et eile eesti maanteid naastrehvidega freesisin
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
KillFrenzy
HV Guru
liitunud: 05.04.2003
|
13.06.2021 13:49:12
|
|
|
Janis kirjutas: |
Kõrgemat elektriaktsiisi peaks maksma elektriauto omanikud. Ehk kui su nimel elektriauto, siis su tarbimiskohtades kohe maks juures. Said oma ümber nurga debiilsele küsimusele vastuse, rmc? On parem lahendus? |
Poleks vaja, piisaks km põhisest vms. maksust. Niisama elektriaktsiisi tõstes kannataksid 0.001% vms. EV laadimise kuluva energia pärast kõik teised.
_________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€ |
|
Kommentaarid: 149 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
132 |
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
13.06.2021 13:52:32
|
|
|
Janis kirjutas: |
Kõrgemat elektriaktsiisi peaks maksma elektriauto omanikud. Ehk kui su nimel elektriauto, siis su tarbimiskohtades kohe maks juures. Said oma ümber nurga debiilsele küsimusele vastuse, rmc? On parem lahendus? |
Mis põhjusel peaks elektriauto omanikel olema kõrgem elektriaktsiis kui teistel?
KillFrenzy, sa siis ühesõnaga ütled, et sõidukimaks peaks olema km-põhine?
_________________
|
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
180 |
|
tagasi üles |
|
|
DVDRW
HV Guru
liitunud: 13.10.2003
|
13.06.2021 13:58:42
|
|
|
Janis kirjutas: |
Kõrgemat elektriaktsiisi peaks maksma elektriauto omanikud. Ehk kui su nimel elektriauto, siis su tarbimiskohtades kohe maks juures. Said oma ümber nurga debiilsele küsimusele vastuse, rmc? On parem lahendus? |
Ja kes laevad oma paneelidest, päikesemaks peale
|
|
Kommentaarid: 26 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
25 |
|
tagasi üles |
|
|
KillFrenzy
HV Guru
liitunud: 05.04.2003
|
13.06.2021 14:02:18
|
|
|
rmc, miks mitte. Lisaks sitaroigaste eriline kirves.
DVDRW, on ka sellised maksud olemas.
_________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€ |
|
Kommentaarid: 149 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
132 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
13.06.2021 14:04:30
|
|
|
Automaks tuleb meil nagunii, selle eest hoolitsesid vastutustundetud kulutajad juba mitu aastat.
|
|
Kommentaarid: 316 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
270 |
|
tagasi üles |
|
|
sakinaga
HV Guru
liitunud: 30.08.2006
|
13.06.2021 14:32:41
|
|
|
ot: |
Automaks peaks meil juba ammu olema. Samuti peaks kinnisvaramaks täna juba olema. Aga see on teise teema jutt. |
|
|
Kommentaarid: 157 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
149 |
|
tagasi üles |
|
|
ahoioi
HV kasutaja
liitunud: 22.11.2017
|
13.06.2021 15:14:40
|
|
|
rmc kirjutas: |
Janis kirjutas: |
Kõrgemat elektriaktsiisi peaks maksma elektriauto omanikud. Ehk kui su nimel elektriauto, siis su tarbimiskohtades kohe maks juures. Said oma ümber nurga debiilsele küsimusele vastuse, rmc? On parem lahendus? |
Mis põhjusel peaks elektriauto omanikel olema kõrgem elektriaktsiis kui teistel?
KillFrenzy, sa siis ühesõnaga ütled, et sõidukimaks peaks olema km-põhine? |
Kütuse aktsiis on ju põhimõtteliselt kilomeetripõhine, mida rohkem sõidad, seda rohkem aktsiisi maksad või mida rohkem auto kütust kilomeetri kohta sööb. Suurem osa kütuse aktsiisist peaks ju minema teede hooldusse ehk kes rohkem sõidab, see ka teede korrashoiuks rohkem maksab.Elektriaktsiisist ei lähe ju midagi teedehoolduseks. Automaksuga on nii, et vahet pole, kas sõidad aastas 1k või 10k kilomeetrit, maksad ikka ühe palju, mitte selle järgi, palju teed kulutad.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
13.06.2021 15:16:38
|
|
|
ahoioi, elektriaktsiis on täpselt samamoodi kilomeetripõhine. Seegi kütuseaktsiis kui elektrit kütusena kasutad.
"Suurem osa peas minema" oled uurinud? Tanel väidab, et pool - võib vabalt olla, et alla sellgegi... ja õige oleks kui see ei läheks teedesse ... aktsiis ei ole ju selleks, et soodustada aktsiisialuse tarbimist, pigem vastupidi peaks olema.
Automaksu puhul võib olla nö. piletisüsteem või kilomeetripõhine süsteem - ei ole ju kivisse raiutud, et peab olema üks või teine.
_________________
|
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
180 |
|
tagasi üles |
|
|
Renka
HV Guru
liitunud: 01.04.2002
|
13.06.2021 15:31:07
|
|
|
ahoioi, kütuseaktsiisil ei ole midagi pistmist teede hooldusega. See oli alguses nii. Mingi hetk avastati, et seda aktsiisi laekub nii mõnusalt palju, et selle eest saab hoopis muid asju teha ja kaotati seos ära. Aegajalt muidugi on õigustamiseks seda tore vekslina välja käia, et selle eest hooldatakse teid kuid see on puhtalt poliittehniline lüke ja reaalsuses ei ole summade vahel seost.
Aga te tundute siin ära unustavat misasi on aktsiis kui maks üldse oma olemuselt. See on sisuliselt vahend reguleerimaks tarbimist - mitte raha kogumine teede ehituseks ega miskit muud sellist sihipärast. Mõte on ikka see, et aktsiisikaupa võimalikult vähe tarbitakse. Kahjuks/õnneks on piirid lahti ja ei saa neid numbreid päris lambist siseriiklikult tõsta ja peame arvestama ka naaberriikidega, kuid see ei muuda asja olemust.
Teede korrashoid jmt on riigi/maanteeameti kohustus. See kust selle teostuseks vahendid leitakse on lihtlabane valikute küsimus. Kui kütuseaktsiisi väiksema laekumise tõttu hakkab eelarve sissetulek kannatama siis selge on see, et poliitikutel on hea lihtne õigustada automaksu kehtestamist ja tõenäoliselt see nii lähebki. Niiväga kui ma ei taha uusi makse siis see oleks endiselt kõige õiglasem lahendus. See oleks omakorda sisuliselt "auto omamise aktsiis" e. läbi selle saaks kontrollida kui palju sõidukeid meie teedel ka liigub üldse ning mis on nende vanus/turvatase jmt ning seeläbi inimesi rohkem ühistransporti kasutama suunata.
Aga rääkida topelt maksustamisest ICEomanike puhul on väär. Auto omamise maks oleks ikka väga erineva mõttega kui kütuse aktsiis. Kütuse aktsiisi mõte on siiski inimesi selle tarbimiselt eemale peletada.
_________________ There is no place like 127.0.0.1 |
|
Kommentaarid: 71 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
1 :: |
61 |
|
tagasi üles |
|
|
ahoioi
HV kasutaja
liitunud: 22.11.2017
|
13.06.2021 15:32:16
|
|
|
rmc kirjutas: |
ahoioi, elektriaktsiis on täpselt samamoodi kilomeetripõhine. Seegi kütuseaktsiis kui elektrit kütusena kasutad.
"Suurem osa peas minema" oled uurinud? Tanel väidab, et pool - võib vabalt olla, et alla sellgegi... ja õige oleks kui see ei läheks teedesse ... aktsiis ei ole ju selleks, et soodustada aktsiisialuse tarbimist, pigem vastupidi peaks olema.
Automaksu puhul võib olla nö. piletisüsteem või kilomeetripõhine süsteem - ei ole ju kivisse raiutud, et peab olema üks või teine. |
Ise ka aru saad, mis jama sa genereerid? Algselt oligi kütuse aktsiis teede korrashoiuks mõeldud, aga see, et sellest osa eelarveaukude lappimiseks läheb, on juba iseküsimus. Ja miks see kütuse aktsiis ei peaks siis teehooldusse minema? Et kehtestame mingi kilomeetripõhise piletisüsteemi, veel üks maks lisaks olemasolevale aktsiisile ja kus on see garantii, et riik sellest maksust jälle pool vasakule ei kandi? Küsimus on ju selles, et elektriautod ei maksa teede korrashoiuks hetkel mingit maksu otseselt, aga teid kulutavad samamoodi, kui teised autod.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
13.06.2021 15:36:07
|
|
|
Renka,
ahoioi, kas alkoaktsiis peaks samuti minema baaride rajamiseks? Loe ikka veidi mõttega mu teksti.
Pigem võiks petrolheadid mõelda... kui sõidukitel on teede jaoks mõeldud maks peal, mis on ainuõige lahendus, siis kui suur võiks olla õiglane kütuseaktsiis, mis sihtotstarbelises kasutuses oleks?
Mulle tundub, et paljude probleem pole mitte mure teederahastuse vaid soov on, et EV-d maksaks sõidu pealt sama palju kui ICE-d, mis on põhjendamatu, sest ICE-de endi süü on, et kütus nii räige on.
_________________
|
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
180 |
|
tagasi üles |
|
|
KillFrenzy
HV Guru
liitunud: 05.04.2003
|
13.06.2021 16:40:42
|
|
|
rmc kirjutas: |
ahoioi, elektriaktsiis on täpselt samamoodi kilomeetripõhine. Seegi kütuseaktsiis kui elektrit kütusena kasutad.
|
Kas sa saad ükskord aru, 20000 km eest 4 eurot on nii väike number, et seda ei oleta mõtet isegi arvestada.
_________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€ |
|
Kommentaarid: 149 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
132 |
|
tagasi üles |
|
|
arnis
HV veteran
liitunud: 18.07.2004
|
13.06.2021 16:44:36
|
|
|
Olemas on lumeketid, mis on kordades abistavamad tõesti keerulistes oludes. Pole meiemaal neid ÜLDSE näinud.
Ma elan külas, kus tihtipeale on külateed täiesti peegelsiledad trambitud lume/jääga, pool talvest on soolamata/liivamata.
talvekas või naast, erilist vahet ei ole, väga halb pidamine. Kui probleemiks on väga suured hanged, siis
lahendust ei pea otsima rehvides, vaid kliirentsis. Pluss talverehv hanges on parem kui naast (rohkem lamelliservasid).
Olen 10+ aastat saanud hakkama nii lamellide kui naastudega, nii jääl kui lumel nii maal kui linnas. Paar korda olen põhja peale jäänud kinni.
Kui probleem on juhis, siis seda naastudega tasuta ravima EI PEAGI.
_________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused. |
|
Kommentaarid: 120 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
117 |
|
tagasi üles |
|
|
Janis
HV Guru
liitunud: 30.11.2005
|
13.06.2021 16:46:11
|
|
|
Ma isiklikult eelistan piike, nagu suvel sõidaks.
|
|
Kommentaarid: 204 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
5 :: |
170 |
|
tagasi üles |
|
|
indrpo
HV Guru
liitunud: 14.11.2004
|
13.06.2021 22:19:48
|
|
|
Mul eraauto vedeleb 90% maja ees, mingit vedelemismaksu ma maksma küll ei hakka, vahel on vaja hädapärast arstile või puhkama minna. Mis alternatiivid on maksuvabal masinal, et ei peaks iga ülikõrge palavikuga kiirabi kutsuma või puhkusele jala minema? Helikopteriga saaks ka hakkama aga see krt, tahab kulukat hooldust saada.
Igal juhul, kui see maks tuleb, siis keegi hakkab jooksma, auto läheb müüki, ma võin selle auto rentida ka puhkuseks aga kiireloomulised asjad peab riik siis ise tagama.
|
|
Kommentaarid: 253 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
223 |
|
tagasi üles |
|
|
von Wu
HV Guru
liitunud: 12.10.2007
|
13.06.2021 22:48:05
|
|
|
Ülikõrge palavikuga ei tohi autot juhtida. Helikopterit ammugi mitte
|
|
Kommentaarid: 865 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
653 |
|
tagasi üles |
|
|
indrpo
HV Guru
liitunud: 14.11.2004
|
13.06.2021 22:52:52
|
|
|
von Wu kirjutas: |
Ülikõrge palavikuga ei tohi autot juhtida. |
Selleks on elukaaslane kes teise inimese emosse või haiglasse sõidutab. Samuti sõidutan teise autoga oma ema arstile kui vajadus, auto ise puhkab valmisolekus garaazis.
Sisuliselt on mul kaks autot lihtsalt sõiduvalmis, mitte igapäevases töös.
Ma saan aru, auto on sõitmiseks, aga maal peab olema auto ja kui omanikul näiteks lube pole, siis peab olema keegi kes juhib, samas võib see ainult mingitel hetkedel olla vajalik.
Vahet pole, automaks tuleb, siis vaatame edasi, valijad hääletavad.
PS. pimesoole lõhkemise äärel sõitsin ise 3 päeva iga kord ikka Rapla EMOsse, et nagu on midagi ja nagu vaatame homme jälle. lõpuks ikka oli õige pilt kohal ja öeldi, et siin me küll ei lõika, kuhu tahad minna, linna vms. tõmbasin ise autoga Paidesse, nagu roolijoodik, aga ellu jäin.
|
|
Kommentaarid: 253 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
223 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
13.06.2021 23:53:22
|
|
|
ot: |
Huhh. Rapla haigla.
Ma istusin pimesoolega seal ooteruumis 94ndal aastal pool tundi kui kiirabi viis. Siis tuli üks õde ja küsis, et kes ma olen ja mida teen seal. Kui vastust kuulis läks näost valgeks ja tunni aja pärast olin narkoosiall operatsioonilaual.
Läks õnneks hästi, ei lõhkenud. Palju puudu ei jäänud.
Hea, et ma koolist minema jalutasin, klassijuhataja mu kõhuvalu ei uskunud ja arvas, et üritan pealelõunasest kontrolltööst ära hiilida.
Kui kooli tagasi läksin peale oppi oli igatahes vaikus eetris tema suunalt aasta lõpuni.
|
|
|
Kommentaarid: 316 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
270 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
rmc
Aeg maha 1p
liitunud: 28.06.2005
|
14.06.2021 16:05:41
|
|
|
KillFrenzy kirjutas: |
rmc kirjutas: |
ahoioi, elektriaktsiis on täpselt samamoodi kilomeetripõhine. Seegi kütuseaktsiis kui elektrit kütusena kasutad.
|
Kas sa saad ükskord aru, 20000 km eest 4 eurot on nii väike number, et seda ei oleta mõtet isegi arvestada. |
Kas sa saad ükskord aru, et teedeehituseks on sõidukitemaks?
EV-d on suarust süüdi, et nad nii efektiivsed on ja puhtamalt sõidavad?
indrpo, ilmselt öeldakse, et võtad rendika.
Soovitan Plaidi ja üleüldise techi infot ka tsekkida: https://electrek.co/2021/06/11/tesla-model-s-plaid-new-motor-tech-faster-charging-entertainment-features/
Korralik power curve uuendus.
"One of the biggest surprises of the presentation was the new heat pump and thermal system in the new Model S."
"It’s 30% better in cold weather range it requires 50% less energy for cabin heating in freezing conditions."
Ja:
https://electrek.co/2021/06/14/elon-musk-tesla-new-electric-motor-teases-crazier-motor-roadster/ "Elon Musk has elaborated on details of Tesla’s new electric motor, the Plaid carbon-wrapped motor, and even teased an even crazier higher RPM version coming to the new Roadster."
_________________
|
|
Kommentaarid: 194 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
180 |
|
tagasi üles |
|
|
KillFrenzy
HV Guru
liitunud: 05.04.2003
|
14.06.2021 16:26:42
|
|
|
rmc kirjutas: |
KillFrenzy kirjutas: |
rmc kirjutas: |
ahoioi, elektriaktsiis on täpselt samamoodi kilomeetripõhine. Seegi kütuseaktsiis kui elektrit kütusena kasutad.
|
Kas sa saad ükskord aru, 20000 km eest 4 eurot on nii väike number, et seda ei oleta mõtet isegi arvestada. |
Kas sa saad ükskord aru, et teedeehituseks on sõidukitemaks?
EV-d on suarust süüdi, et nad nii efektiivsed on ja puhtamalt sõidavad? |
Ei saa aru. Nagu näha on saanud teed ehitatud ka ilma sõidukimaksuta.
Väga tore, et on efektiibsed ja puhtad aga see ei muuda fakti, et hetkel nende maksupanus on auto kohta on nii väike, et pole isegi mainimist väärt.
_________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€ |
|
Kommentaarid: 149 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
132 |
|
tagasi üles |
|
|
anubis
HV Guru
liitunud: 08.06.2002
|
|
Kommentaarid: 316 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
270 |
|
tagasi üles |
|
|
KillFrenzy
HV Guru
liitunud: 05.04.2003
|
14.06.2021 19:26:15
|
|
|
anubis kirjutas: |
Kadedusmaksu vaja? |
Millest see kadedus peaks kellelgi tulema? Viimati oli elektriautoga sõitmine kallim.
Sa igas teemas jaurad, et puudub funtktsionaalne lugemisoskus, ise oled täpselt samasugune.
KillFrenzy kirjutas: |
Sa ei saa ikka veel aru sellest, et ma vaidlen vastu sinu väitele, et EV kasutajad juba maksvad elekriaktsiisi. Jah maksavad, aga need on sandikopikad.
|
Ma olen siin kommenteerinud pmst. ainult seda, et üks tüüp ajab ei tea kui mitmendat korda jura, et EV laadimise pealt tasutav elektriaktsiis oleks mingistki otsast arvestatav summa. Jüri ei saaks selle eest isegi jookse autosse osta.
_________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€ |
|
Kommentaarid: 149 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
132 |
|
tagasi üles |
|
|
|