Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Aasia kaupade järsk hinnatõus lööb ka Eesti kaupmehi, puudus on konteineritest märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 07.02.2021 15:22:16 Aasia kaupade järsk hinnatõus lööb ka Eesti kaupmehi, puudus on konteineritest vasta tsitaadiga


Kaupade tarne Aasiast on muutunud keskmiselt pea neli korda kallimaks kui see oli pandeemia eel. Hinnatõusu taga on pealtnäha uskumatult jabur põhjus. Nimelt pole Aasias piisavalt tühje transpordikonteinereid. See on põhjustanud olukorra, kus transpordiettevõtted võistlevad omavahel, et neil oleks üldse võimalik transpordiks konteinereid saada.

Loe edasi: https://arileht.delfi.ee/artikkel/92484707/aasia-kaupade-jarsk-hinnatous-loob-ka-eesti-kaupmehi-tousu-taga-on-uskumatult-jabur-pohjus

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 08.02.2021 09:31:36 vasta tsitaadiga

Tuleks püstitada küsimus - miks Hiina EI osta Euroopast kaupu? Siililegi selge, et mitte keegi ei taha maksta õhu vedamise eest - laevafirma veab konteinerit kuid mitte tasuta!
Teada on, et Hiina ei osta enam EL toiduaineid nii palju. Võibolla autosi ka enam mitte. Kui nii siis on EL ootamas tõsine majanduskriis - see kaubaveohinnatõus on tühiasi tuleviku suhtes!
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.02.2021 19:12:22 vasta tsitaadiga

Mul tekkis küsimus, et kas
a) laev sõidab tühjalt tagasi
b) laev ei sõida tühjalt tagasi

olukorras lõpuks ei teki olukorda, kus lisaks konteinerite puudusele pole ka enam laevu kuna kõik seisavad euroopas ja ootavad täitumist?

_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 08.02.2021 19:21:25 vasta tsitaadiga

Hiina turg on nii suur, et neil sisuliselt pole enam vaja Euroopa (esmatarbe)kaupu.
Kui just luksuskaubad välja arvata, aga selle turg piiratud.

_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.02.2021 20:40:28 vasta tsitaadiga

Nad vajavad euroopast tühje konteinereid icon_lol.gif

Kuskiltmaalt tasub ju neid vedama hakata. Või on tühjad üle ilma otsas?

_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 176 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 143
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kylaline
Kreisi kasutaja

liitunud: 16.12.2010




sõnum 08.02.2021 21:30:44 vasta tsitaadiga

elukaz kirjutas:
Nad vajavad euroopast tühje konteinereid icon_lol.gif

Kuskiltmaalt tasub ju neid vedama hakata. Või on tühjad üle ilma otsas?

kui ma õigesti aru saan, siis tegemist on rendikonteineritega.
suured logistikateevõtted (maersk, beweship jms) veavad oma laevadega neid konteinereid.
hetkelise tururendihinnaga on kõik konteinerid hiinast ära toodud, eeldusel, et tagasisaatmine toimub samal põhimõttel, et see kes transpordi ostab, rendib ka konteineri... ju siis on hiina-ja muu maailma vaheline kaubavahetus tõsiselt tasakaalust väljas ja see edasi-tagasi mudel enam ei tööta...
olukord on tobe, kuna konteineri rentija ei ole osanud sellise erandliku olukorraga arvestada... senine konteinervedude süsteem lihtsalt ei sisalda lahendust sellisele olukorrale ja keegi ei oska ka sellises olukorras midagi ette võtta, kuna see nõuab suuremahulist ümberstruktureerimist...
Kommentaarid: 163 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 142
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tsap
HV vaatleja

liitunud: 11.06.2006




sõnum 08.02.2021 21:37:08 vasta tsitaadiga

Juhtusin juutuubis ühte dokki vaatama, mis ilmselt selle teemaga haakub:
Spoiler Spoiler Spoiler

põhimõtteliselt prügi saatmine Hiinasse ei ole hetkel majanduslikult tasuv või lausa keelatud. Sellest ka kogu logistikaahela tõrked.
Kommentaarid: 3 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 3
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
190318
HV kasutaja

liitunud: 19.03.2018




sõnum 08.02.2021 22:04:44 vasta tsitaadiga

See on ainult hea, kui kaubandus Hiinast väheneb.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kylaline
Kreisi kasutaja

liitunud: 16.12.2010




sõnum 09.02.2021 00:05:37 vasta tsitaadiga

190318 kirjutas:
See on ainult hea, kui kaubandus Hiinast väheneb.

olen sajaga poolt...
hiina kaupade hinnatõus elavdab kohalikku tootmist thumbs_up.gif
Kommentaarid: 163 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 142
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 09.02.2021 09:50:12 vasta tsitaadiga

Probla on selles, et Hiina suunal on kaupade liikumine äkki peatunud. Kellegi kulus on igal juhul konteinerite hoiustamine, artiklis võis aru saada, et sadamate ja laevaomanike kulus.
Ja logistika hinnatõusuga saadakse mõned konteinerid tagasi hiinasse - st. uue veotellijaale lisatakse konteineri tühjalt tagasisaatmise kulu otsa!
MASU ajal oli sama - eestist veeti uhkelt odavat träni ja suurtes kogustes EL suunal - peamiselt turvas ja puit. Aga turgude ära kukkumise tõttu ei olnud tagasisuunal midagi tuua ning autod seisid EL-is. Vist lahenes samuti hinna lisamisega!
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
merku
HV kasutaja

liitunud: 08.03.2004




sõnum 09.02.2021 11:38:53 vasta tsitaadiga

Inimeste ostujõud on Hiinas ju ikkagi tunduvalt väiksem, sest juba ainult palgad tunduvalt väiksemad. Lisaks mis sa ikka seda kallimat Euroopa toodet ostad kui Hiina analoogid pooltasuta käes icon_rolleyes.gif Hiina keskklass rohkem teenima hakkab, siis on ka muu maailma toodetel seal lootust.
Kommentaarid: 22 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 19
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
190318
HV kasutaja

liitunud: 19.03.2018




sõnum 09.02.2021 14:56:36 vasta tsitaadiga

merku kirjutas:
Hiina keskklass rohkem teenima hakkab, siis on ka muu maailma toodetel seal lootust.


Hiina keskklass on ammu juba suur ja võimas. Lihtsalt Lääne toodangut tõrjutakse süstemaatiliselt eemale, et omad monopolid ja oligarhid saaksid turgu valitseda. EUs on "õigus võrdsele kohtlemisele" jne, Hiinas on nii nagu Xi ütleb. Ja punkt, kogu vestlus icon_smile.gif

Ainus, kes Hiinat natukenegi mõjutada suudab, on USA. Kõik teised vinguvad natuke ja siis lepivad olukorraga.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
olavsu1
külaline






sõnum 12.02.2021 11:43:31 vasta tsitaadiga

kylaline kirjutas:
190318 kirjutas:
See on ainult hea, kui kaubandus Hiinast väheneb.

olen sajaga poolt...
hiina kaupade hinnatõus elavdab kohalikku tootmist thumbs_up.gif


Unista edasi! Reaalsus on see, et EU's ei ole enam tehaseid. Tootmise hiinasse kolimise järel ebavajalikuks muutunud tehase hooned lammutati või lasti ära laguneda.

pigem kolib tootmine hiinast afrikasse.
tagasi üles
Betamax
HV Guru
Betamax

liitunud: 29.05.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.02.2021 13:00:26 vasta tsitaadiga

Praegu hea aeg neid konteinerhotelle ja puhkekohti arendada. Saab konteinerid odavalt kätte icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 686 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 532
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.02.2021 15:06:43 vasta tsitaadiga

olavsu1 kirjutas:
kylaline kirjutas:
190318 kirjutas:
See on ainult hea, kui kaubandus Hiinast väheneb.

olen sajaga poolt...
hiina kaupade hinnatõus elavdab kohalikku tootmist thumbs_up.gif


Unista edasi! Reaalsus on see, et EU's ei ole enam tehaseid. Tootmise hiinasse kolimise järel ebavajalikuks muutunud tehase hooned lammutati või lasti ära laguneda.

pigem kolib tootmine hiinast afrikasse.


Sellega on EU endale jalga tulistanud, et üks asi on odav tööjõud, aga teine mitte vähem oluline asi keskkonnanõuded mis muudavad tootmise Euroopas kalliks ja ebamugavaks.
Samas mis see Aafrikasse kolimine aitaks? Konteineritega tekiks täpselt sama häda, et sealt EU suunal liigub rohkem kaupa kui EU-st sinna tagasi.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
olavsu1
külaline






sõnum 12.02.2021 15:19:01 vasta tsitaadiga

napoleon, no tühi taara viiakse ju poodi tagasi. elad sa tühja taara keskel?

pigem on probleem hoopis selles, et liikumis piirangute tõttu EU's, ei saa kaup liikuda lõpptarbijani. nii ta kuhjub sadamates.
tagasi üles
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.02.2021 15:28:26 vasta tsitaadiga

olavsu1 kirjutas:
napoleon, no tühi taara viiakse ju poodi tagasi. elad sa tühja taara keskel?


Kui seda näidet tahad tuua, siis peaks tooma näitena, et elan kuskil poest kaugel ja tellin kauba kulleriga koju. Kullerit jälle minu taara ei huvita ja tellida ise kuller kes minu taara poodi tagasi viiks oleks ebamõistlikult kallis. Siis elangi tühja taara keskel või viskan selle taara prügikasti. Muidugi kui pood mulle enam kaupa ei too kui ma taarat ei tagasta ja naabritel sama mure on, eks siis ilmselt tuleb kamba peale selle taara jaoks mingi transport orgunnida.

NB! lahmimise vältimiseks olgu öeldud, et see oli piltlik näide, ma ei ela perifeerias ega viska taarat prügikasti. Äärmisel juhul panen prügikasti kõrvale kust see üsna kiiresti minema jalutab.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 12.02.2021 15:51:15 vasta tsitaadiga

Ära vabanda, rääkisid sisse ennast icon_biggrin.gif
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 176 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 143
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
teretalv
HV veteran

liitunud: 15.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.02.2021 15:20:56 vasta tsitaadiga

Siin lingil näeb täis automatiseeritud konteineri terminali, kindlasti kedagi huvitab kes juba siia alla välja lugemisega jõuab https://youtu.be/f2aocKWrPG8?t=901

Konteinerite puhul on vaja uut innovatsiooni plahvatust, kui konteinereid teha kahes mõõdus, siis ühe konteineri saab teise sisse lükata, või koguni teha kolm mõõtu? Uue standardi juurutamine, selliselt, et kogu süsteemi ei pea ümber ehitama, näiteks kiiresti konteineri ümber paigutatav raske rakis mis muudab väiksema konteineri suurematega sama võrdseks ja süsteem tuvatab kui standard konteinerit.
Lisa ümbris rakise puhul piisaks vaid terminalile lisa ala juurde ehitamisega kus toimub automatiseeritud konteinerite suuremaks pakkimine või lahti pakkimine teise tühja konteineri sisse panemiseks.
50% kulusid kokku saaks hoida või enamgi veel.

Kui kõik terminalid võtaksid selle süsteemi omaks siis on võimalik konteineri rakiseid saata otseses mõttes 0 euroga üle maailma seal kus hetkel suurim nõudlus, isegi Antarktika teaduse baasi sadamasse (koos kaubaga mida nagunii tellitakse, aga lihtsalt koos rakisega ja väiksema konteineriga mis rakise sees, enamasti on konteinerid tühjad ja ei kasutata kogu ruumi ära ja väiksem konteiner ei ole probleemiks)

Umbes nagu selle seadmeümber olev raam kuhu sisse mahutatud siis teine konteiner väiksemas mõõdus https://container-xchange.com/wp-content/uploads/2019/08/Reefer-3.png

Siin tundub, et on loetud üles kõik konteineri tüübid https://container-xchange.com/blog/container-types-and-dimensions/

_________________
Ära usu kes kutsuvad kuskile raha investeerima. Suurt tootlust ei tule keegi kandikul kätte tooma! Head ja kindlat tootlust saab ainult siis, kui ise enda kontrolli all on kogu protsess või enamus sellest.
Teen Hobikorras Audio, Video, Foto ja Trükiettevalmistust/Kujundust ja Python Scripte
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
olavsu1
külaline






sõnum 21.02.2021 20:55:56 vasta tsitaadiga

üks konteiner teise sisse lahendus on lihtrilaevadel olemas ja kasutusel aint venemaal.

kõik teised opereerivad standard konteineritega.
tagasi üles
teretalv
HV veteran

liitunud: 15.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.02.2021 21:05:34 vasta tsitaadiga

tsitaat:

üks konteiner teise sisse lahendus on lihtrilaevadel olemas ja kasutusel aint venemaal.

kõik teised opereerivad standard konteineritega.

Kas saab rohkem infot selle kohta netist ?

_________________
Ära usu kes kutsuvad kuskile raha investeerima. Suurt tootlust ei tule keegi kandikul kätte tooma! Head ja kindlat tootlust saab ainult siis, kui ise enda kontrolli all on kogu protsess või enamus sellest.
Teen Hobikorras Audio, Video, Foto ja Trükiettevalmistust/Kujundust ja Python Scripte
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
G80
HV Guru
G80

liitunud: 27.03.2006




sõnum 21.02.2021 21:13:24 vasta tsitaadiga

merku kirjutas:
Inimeste ostujõud on Hiinas ju ikkagi tunduvalt väiksem, sest juba ainult palgad tunduvalt väiksemad. Lisaks mis sa ikka seda kallimat Euroopa toodet ostad kui Hiina analoogid pooltasuta käes icon_rolleyes.gif Hiina keskklass rohkem teenima hakkab, siis on ka muu maailma toodetel seal lootust.

Müügiinimesed saavad palka 1500-3000USD Hiinas.
Suvalised tehasetöölised Shenzensi 600-1000USD.
Pole väga vahet Eestiga.

_________________
Ära siia kliki
Kommentaarid: 256 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 210
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
olavsu1
külaline






sõnum 21.02.2021 23:08:38 vasta tsitaadiga

teretalv kirjutas:
tsitaat:

üks konteiner teise sisse lahendus on lihtrilaevadel olemas ja kasutusel aint venemaal.

kõik teised opereerivad standard konteineritega.

Kas saab rohkem infot selle kohta netist ?


neid laevu on vähe järel

Ühte uuemat laeva saab imetleda sealt: 69° 2'39.96"N 33° 4'14.62"E
vanemat laeva saab imetleda seal: 38°49'48.31"N 26°55'39.06"E

google maps peaks neid koordinaate näidata oskama.

Nende suurte neljakandiliste lihtrite sisse saab panna mida iganes, ka merekonteinereid. Lihtrid ise on puksiiri järel veetavad nagu praamid. Neid kasutatakse jõgedel, mida suured laevad läbida ei saa. Peamiselt ikka venemaal.

välismaa keeles öeldakse nende laevade kohta barge carrier
tagasi üles
teretalv
HV veteran

liitunud: 15.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.02.2021 00:05:39 vasta tsitaadiga

tsitaat:

neid laevu on vähe järel

Ühte uuemat laeva saab imetleda sealt: 69° 2'39.96"N 33° 4'14.62"E
vanemat laeva saab imetleda seal: 38°49'48.31"N 26°55'39.06"E

google maps peaks neid koordinaate näidata oskama.

Nende suurte neljakandiliste lihtrite sisse saab panna mida iganes, ka merekonteinereid. Lihtrid ise on puksiiri järel veetavad nagu praamid. Neid kasutatakse jõgedel, mida suured laevad läbida ei saa. Peamiselt ikka venemaal.

välismaa keeles öeldakse nende laevade kohta barge carrier

See on arusaadav miks neid vähe on, kuna nendel ei ole mingit pistmist tava merekonteinerite probleemiga.
Uudises toodi välja probleem, et euroopast pole kaupa hiina viia ja siis konteinerid seisavad, kui aga oleks võimalus neid kokku pakkida, kasvõi 50% oleks suur asi, üks võimalus on kasutada moodulitest koosnevat konteineri tüüpi ja neid lahti võtta ja siis pakkida tühja laeva niipalju kui mahub, see peaks võimaldama 80% väiksema ruumala juures 80% rohkem "tühje" konteinereid hiina tagasi saata.
Hetkel on probleem, et tühja õhku täis konteinereid on kallis saata tagasi, 3000 eur peale maksta tühjale konteinerile on ebaloogiline.
See lööks konteinerite tootmise hinna mitmekordseks aga see oleks veel ekstreemne soodus diil arvestades igavest garanteeritud suurenenud efektiivsuse arvelt saavutatud suuremat kasumit.
Näide: 20000 maksev konteiner on odavam kui 2000 eur maksev konteiner millele makstakse 5000 eur peale tühjalt tagasi saatmise eest ja niimoodi tuhandeid kordi tühja makstes.

_________________
Ära usu kes kutsuvad kuskile raha investeerima. Suurt tootlust ei tule keegi kandikul kätte tooma! Head ja kindlat tootlust saab ainult siis, kui ise enda kontrolli all on kogu protsess või enamus sellest.
Teen Hobikorras Audio, Video, Foto ja Trükiettevalmistust/Kujundust ja Python Scripte
Kommentaarid: 51 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 44
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
olavsu1
külaline






sõnum 22.02.2021 00:31:40 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Uudises toodi välja probleem, et euroopast pole kaupa hiina viia ja siis konteinerid seisavad,


Kurat! Kas varasem uudis jäi kahe silma vahele?

Põhiprobleem on see et kaup ei pääse piirangute (ja ka brexiti) tõttu lõpptarbijani ja seetõttu kaupa täis konteinerid kuhjuvad eu sadamates. See pole üldse probleem, et hiinasse pole kaupa viia. Tühi konteiner on ka kaup!

https://www.nytimes.com/2020/12/09/business/britain-ports-brexit.html
tagasi üles
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Aasia kaupade järsk hinnatõus lööb ka Eesti kaupmehi, puudus on konteineritest
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.