Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009
|
08.02.2021 09:31:36
|
|
|
Tuleks püstitada küsimus - miks Hiina EI osta Euroopast kaupu? Siililegi selge, et mitte keegi ei taha maksta õhu vedamise eest - laevafirma veab konteinerit kuid mitte tasuta!
Teada on, et Hiina ei osta enam EL toiduaineid nii palju. Võibolla autosi ka enam mitte. Kui nii siis on EL ootamas tõsine majanduskriis - see kaubaveohinnatõus on tühiasi tuleviku suhtes!
|
|
tagasi üles |
|
|
salatoimik
HV Guru
liitunud: 08.08.2006
|
08.02.2021 19:12:22
|
|
|
Mul tekkis küsimus, et kas
a) laev sõidab tühjalt tagasi
b) laev ei sõida tühjalt tagasi
olukorras lõpuks ei teki olukorda, kus lisaks konteinerite puudusele pole ka enam laevu kuna kõik seisavad euroopas ja ootavad täitumist?
_________________ LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud |
|
Kommentaarid: 39 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
35 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
08.02.2021 19:21:25
|
|
|
Hiina turg on nii suur, et neil sisuliselt pole enam vaja Euroopa (esmatarbe)kaupu.
Kui just luksuskaubad välja arvata, aga selle turg piiratud.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
08.02.2021 20:40:28
|
|
|
Nad vajavad euroopast tühje konteinereid
Kuskiltmaalt tasub ju neid vedama hakata. Või on tühjad üle ilma otsas?
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 176 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
143 |
|
tagasi üles |
|
|
kylaline
Kreisi kasutaja
liitunud: 16.12.2010
|
08.02.2021 21:30:44
|
|
|
elukaz kirjutas: |
Nad vajavad euroopast tühje konteinereid
Kuskiltmaalt tasub ju neid vedama hakata. Või on tühjad üle ilma otsas? |
kui ma õigesti aru saan, siis tegemist on rendikonteineritega.
suured logistikateevõtted (maersk, beweship jms) veavad oma laevadega neid konteinereid.
hetkelise tururendihinnaga on kõik konteinerid hiinast ära toodud, eeldusel, et tagasisaatmine toimub samal põhimõttel, et see kes transpordi ostab, rendib ka konteineri... ju siis on hiina-ja muu maailma vaheline kaubavahetus tõsiselt tasakaalust väljas ja see edasi-tagasi mudel enam ei tööta...
olukord on tobe, kuna konteineri rentija ei ole osanud sellise erandliku olukorraga arvestada... senine konteinervedude süsteem lihtsalt ei sisalda lahendust sellisele olukorrale ja keegi ei oska ka sellises olukorras midagi ette võtta, kuna see nõuab suuremahulist ümberstruktureerimist...
|
|
Kommentaarid: 163 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
142 |
|
tagasi üles |
|
|
tsap
HV vaatleja
liitunud: 11.06.2006
|
08.02.2021 21:37:08
|
|
|
Juhtusin juutuubis ühte dokki vaatama, mis ilmselt selle teemaga haakub:
Spoiler
põhimõtteliselt prügi saatmine Hiinasse ei ole hetkel majanduslikult tasuv või lausa keelatud. Sellest ka kogu logistikaahela tõrked.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
190318
HV kasutaja
liitunud: 19.03.2018
|
08.02.2021 22:04:44
|
|
|
See on ainult hea, kui kaubandus Hiinast väheneb.
|
|
tagasi üles |
|
|
kylaline
Kreisi kasutaja
liitunud: 16.12.2010
|
09.02.2021 00:05:37
|
|
|
190318 kirjutas: |
See on ainult hea, kui kaubandus Hiinast väheneb. |
olen sajaga poolt...
hiina kaupade hinnatõus elavdab kohalikku tootmist
|
|
Kommentaarid: 163 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
142 |
|
tagasi üles |
|
|
kalvis
Kreisi kasutaja
liitunud: 20.10.2009
|
09.02.2021 09:50:12
|
|
|
Probla on selles, et Hiina suunal on kaupade liikumine äkki peatunud. Kellegi kulus on igal juhul konteinerite hoiustamine, artiklis võis aru saada, et sadamate ja laevaomanike kulus.
Ja logistika hinnatõusuga saadakse mõned konteinerid tagasi hiinasse - st. uue veotellijaale lisatakse konteineri tühjalt tagasisaatmise kulu otsa!
MASU ajal oli sama - eestist veeti uhkelt odavat träni ja suurtes kogustes EL suunal - peamiselt turvas ja puit. Aga turgude ära kukkumise tõttu ei olnud tagasisuunal midagi tuua ning autod seisid EL-is. Vist lahenes samuti hinna lisamisega!
|
|
tagasi üles |
|
|
merku
HV kasutaja
liitunud: 08.03.2004
|
09.02.2021 11:38:53
|
|
|
Inimeste ostujõud on Hiinas ju ikkagi tunduvalt väiksem, sest juba ainult palgad tunduvalt väiksemad. Lisaks mis sa ikka seda kallimat Euroopa toodet ostad kui Hiina analoogid pooltasuta käes Hiina keskklass rohkem teenima hakkab, siis on ka muu maailma toodetel seal lootust.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
19 |
|
tagasi üles |
|
|
190318
HV kasutaja
liitunud: 19.03.2018
|
09.02.2021 14:56:36
|
|
|
merku kirjutas: |
Hiina keskklass rohkem teenima hakkab, siis on ka muu maailma toodetel seal lootust. |
Hiina keskklass on ammu juba suur ja võimas. Lihtsalt Lääne toodangut tõrjutakse süstemaatiliselt eemale, et omad monopolid ja oligarhid saaksid turgu valitseda. EUs on "õigus võrdsele kohtlemisele" jne, Hiinas on nii nagu Xi ütleb. Ja punkt, kogu vestlus
Ainus, kes Hiinat natukenegi mõjutada suudab, on USA. Kõik teised vinguvad natuke ja siis lepivad olukorraga.
|
|
tagasi üles |
|
|
olavsu1
külaline
|
12.02.2021 11:43:31
|
|
|
kylaline kirjutas: |
190318 kirjutas: |
See on ainult hea, kui kaubandus Hiinast väheneb. |
olen sajaga poolt...
hiina kaupade hinnatõus elavdab kohalikku tootmist |
Unista edasi! Reaalsus on see, et EU's ei ole enam tehaseid. Tootmise hiinasse kolimise järel ebavajalikuks muutunud tehase hooned lammutati või lasti ära laguneda.
pigem kolib tootmine hiinast afrikasse.
|
|
tagasi üles |
|
|
Betamax
HV Guru
liitunud: 29.05.2003
|
12.02.2021 13:00:26
|
|
|
Praegu hea aeg neid konteinerhotelle ja puhkekohti arendada. Saab konteinerid odavalt kätte
|
|
Kommentaarid: 686 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
532 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
12.02.2021 15:06:43
|
|
|
olavsu1 kirjutas: |
kylaline kirjutas: |
190318 kirjutas: |
See on ainult hea, kui kaubandus Hiinast väheneb. |
olen sajaga poolt...
hiina kaupade hinnatõus elavdab kohalikku tootmist |
Unista edasi! Reaalsus on see, et EU's ei ole enam tehaseid. Tootmise hiinasse kolimise järel ebavajalikuks muutunud tehase hooned lammutati või lasti ära laguneda.
pigem kolib tootmine hiinast afrikasse. |
Sellega on EU endale jalga tulistanud, et üks asi on odav tööjõud, aga teine mitte vähem oluline asi keskkonnanõuded mis muudavad tootmise Euroopas kalliks ja ebamugavaks.
Samas mis see Aafrikasse kolimine aitaks? Konteineritega tekiks täpselt sama häda, et sealt EU suunal liigub rohkem kaupa kui EU-st sinna tagasi.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
olavsu1
külaline
|
12.02.2021 15:19:01
|
|
|
napoleon, no tühi taara viiakse ju poodi tagasi. elad sa tühja taara keskel?
pigem on probleem hoopis selles, et liikumis piirangute tõttu EU's, ei saa kaup liikuda lõpptarbijani. nii ta kuhjub sadamates.
|
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
12.02.2021 15:28:26
|
|
|
olavsu1 kirjutas: |
napoleon, no tühi taara viiakse ju poodi tagasi. elad sa tühja taara keskel?
|
Kui seda näidet tahad tuua, siis peaks tooma näitena, et elan kuskil poest kaugel ja tellin kauba kulleriga koju. Kullerit jälle minu taara ei huvita ja tellida ise kuller kes minu taara poodi tagasi viiks oleks ebamõistlikult kallis. Siis elangi tühja taara keskel või viskan selle taara prügikasti. Muidugi kui pood mulle enam kaupa ei too kui ma taarat ei tagasta ja naabritel sama mure on, eks siis ilmselt tuleb kamba peale selle taara jaoks mingi transport orgunnida.
NB! lahmimise vältimiseks olgu öeldud, et see oli piltlik näide, ma ei ela perifeerias ega viska taarat prügikasti. Äärmisel juhul panen prügikasti kõrvale kust see üsna kiiresti minema jalutab.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
elukaz
HV Guru
liitunud: 06.09.2004
|
12.02.2021 15:51:15
|
|
|
Ära vabanda, rääkisid sisse ennast
_________________ Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale. |
|
Kommentaarid: 176 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
143 |
|
tagasi üles |
|
|
teretalv
HV veteran
liitunud: 15.01.2006
|
21.02.2021 15:20:56
|
|
|
Siin lingil näeb täis automatiseeritud konteineri terminali, kindlasti kedagi huvitab kes juba siia alla välja lugemisega jõuab https://youtu.be/f2aocKWrPG8?t=901
Konteinerite puhul on vaja uut innovatsiooni plahvatust, kui konteinereid teha kahes mõõdus, siis ühe konteineri saab teise sisse lükata, või koguni teha kolm mõõtu? Uue standardi juurutamine, selliselt, et kogu süsteemi ei pea ümber ehitama, näiteks kiiresti konteineri ümber paigutatav raske rakis mis muudab väiksema konteineri suurematega sama võrdseks ja süsteem tuvatab kui standard konteinerit.
Lisa ümbris rakise puhul piisaks vaid terminalile lisa ala juurde ehitamisega kus toimub automatiseeritud konteinerite suuremaks pakkimine või lahti pakkimine teise tühja konteineri sisse panemiseks.
50% kulusid kokku saaks hoida või enamgi veel.
Kui kõik terminalid võtaksid selle süsteemi omaks siis on võimalik konteineri rakiseid saata otseses mõttes 0 euroga üle maailma seal kus hetkel suurim nõudlus, isegi Antarktika teaduse baasi sadamasse (koos kaubaga mida nagunii tellitakse, aga lihtsalt koos rakisega ja väiksema konteineriga mis rakise sees, enamasti on konteinerid tühjad ja ei kasutata kogu ruumi ära ja väiksem konteiner ei ole probleemiks)
Umbes nagu selle seadmeümber olev raam kuhu sisse mahutatud siis teine konteiner väiksemas mõõdus https://container-xchange.com/wp-content/uploads/2019/08/Reefer-3.png
Siin tundub, et on loetud üles kõik konteineri tüübid https://container-xchange.com/blog/container-types-and-dimensions/
_________________ Ära usu kes kutsuvad kuskile raha investeerima. Suurt tootlust ei tule keegi kandikul kätte tooma! Head ja kindlat tootlust saab ainult siis, kui ise enda kontrolli all on kogu protsess või enamus sellest.
Teen Hobikorras Audio, Video, Foto ja Trükiettevalmistust/Kujundust ja Python Scripte |
|
Kommentaarid: 51 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
1 :: |
44 |
|
tagasi üles |
|
|
olavsu1
külaline
|
21.02.2021 20:55:56
|
|
|
üks konteiner teise sisse lahendus on lihtrilaevadel olemas ja kasutusel aint venemaal.
kõik teised opereerivad standard konteineritega.
|
|
tagasi üles |
|
|
teretalv
HV veteran
liitunud: 15.01.2006
|
21.02.2021 21:05:34
|
|
|
tsitaat: |
üks konteiner teise sisse lahendus on lihtrilaevadel olemas ja kasutusel aint venemaal.
kõik teised opereerivad standard konteineritega.
|
Kas saab rohkem infot selle kohta netist ?
_________________ Ära usu kes kutsuvad kuskile raha investeerima. Suurt tootlust ei tule keegi kandikul kätte tooma! Head ja kindlat tootlust saab ainult siis, kui ise enda kontrolli all on kogu protsess või enamus sellest.
Teen Hobikorras Audio, Video, Foto ja Trükiettevalmistust/Kujundust ja Python Scripte |
|
Kommentaarid: 51 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
1 :: |
44 |
|
tagasi üles |
|
|
G80
HV Guru
liitunud: 27.03.2006
|
21.02.2021 21:13:24
|
|
|
merku kirjutas: |
Inimeste ostujõud on Hiinas ju ikkagi tunduvalt väiksem, sest juba ainult palgad tunduvalt väiksemad. Lisaks mis sa ikka seda kallimat Euroopa toodet ostad kui Hiina analoogid pooltasuta käes Hiina keskklass rohkem teenima hakkab, siis on ka muu maailma toodetel seal lootust. |
Müügiinimesed saavad palka 1500-3000USD Hiinas.
Suvalised tehasetöölised Shenzensi 600-1000USD.
Pole väga vahet Eestiga.
_________________ Ära siia kliki |
|
Kommentaarid: 256 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
0 :: |
210 |
|
tagasi üles |
|
|
olavsu1
külaline
|
21.02.2021 23:08:38
|
|
|
teretalv kirjutas: |
tsitaat: |
üks konteiner teise sisse lahendus on lihtrilaevadel olemas ja kasutusel aint venemaal.
kõik teised opereerivad standard konteineritega.
|
Kas saab rohkem infot selle kohta netist ? |
neid laevu on vähe järel
Ühte uuemat laeva saab imetleda sealt: 69° 2'39.96"N 33° 4'14.62"E
vanemat laeva saab imetleda seal: 38°49'48.31"N 26°55'39.06"E
google maps peaks neid koordinaate näidata oskama.
Nende suurte neljakandiliste lihtrite sisse saab panna mida iganes, ka merekonteinereid. Lihtrid ise on puksiiri järel veetavad nagu praamid. Neid kasutatakse jõgedel, mida suured laevad läbida ei saa. Peamiselt ikka venemaal.
välismaa keeles öeldakse nende laevade kohta barge carrier
|
|
tagasi üles |
|
|
teretalv
HV veteran
liitunud: 15.01.2006
|
22.02.2021 00:05:39
|
|
|
tsitaat: |
neid laevu on vähe järel
Ühte uuemat laeva saab imetleda sealt: 69° 2'39.96"N 33° 4'14.62"E
vanemat laeva saab imetleda seal: 38°49'48.31"N 26°55'39.06"E
google maps peaks neid koordinaate näidata oskama.
Nende suurte neljakandiliste lihtrite sisse saab panna mida iganes, ka merekonteinereid. Lihtrid ise on puksiiri järel veetavad nagu praamid. Neid kasutatakse jõgedel, mida suured laevad läbida ei saa. Peamiselt ikka venemaal.
välismaa keeles öeldakse nende laevade kohta barge carrier
|
See on arusaadav miks neid vähe on, kuna nendel ei ole mingit pistmist tava merekonteinerite probleemiga.
Uudises toodi välja probleem, et euroopast pole kaupa hiina viia ja siis konteinerid seisavad, kui aga oleks võimalus neid kokku pakkida, kasvõi 50% oleks suur asi, üks võimalus on kasutada moodulitest koosnevat konteineri tüüpi ja neid lahti võtta ja siis pakkida tühja laeva niipalju kui mahub, see peaks võimaldama 80% väiksema ruumala juures 80% rohkem "tühje" konteinereid hiina tagasi saata.
Hetkel on probleem, et tühja õhku täis konteinereid on kallis saata tagasi, 3000 eur peale maksta tühjale konteinerile on ebaloogiline.
See lööks konteinerite tootmise hinna mitmekordseks aga see oleks veel ekstreemne soodus diil arvestades igavest garanteeritud suurenenud efektiivsuse arvelt saavutatud suuremat kasumit.
Näide: 20000 maksev konteiner on odavam kui 2000 eur maksev konteiner millele makstakse 5000 eur peale tühjalt tagasi saatmise eest ja niimoodi tuhandeid kordi tühja makstes.
_________________ Ära usu kes kutsuvad kuskile raha investeerima. Suurt tootlust ei tule keegi kandikul kätte tooma! Head ja kindlat tootlust saab ainult siis, kui ise enda kontrolli all on kogu protsess või enamus sellest.
Teen Hobikorras Audio, Video, Foto ja Trükiettevalmistust/Kujundust ja Python Scripte |
|
Kommentaarid: 51 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
2 :: |
1 :: |
44 |
|
tagasi üles |
|
|
olavsu1
külaline
|
22.02.2021 00:31:40
|
|
|
tsitaat: |
Uudises toodi välja probleem, et euroopast pole kaupa hiina viia ja siis konteinerid seisavad,
|
Kurat! Kas varasem uudis jäi kahe silma vahele?
Põhiprobleem on see et kaup ei pääse piirangute (ja ka brexiti) tõttu lõpptarbijani ja seetõttu kaupa täis konteinerid kuhjuvad eu sadamates. See pole üldse probleem, et hiinasse pole kaupa viia. Tühi konteiner on ka kaup!
https://www.nytimes.com/2020/12/09/business/britain-ports-brexit.html
|
|
tagasi üles |
|
|
|