Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
bugbrake
HV kasutaja
liitunud: 10.12.2006
|
09.10.2020 22:10:45
|
|
|
Betamax kirjutas: |
Mida aeg edasi, seda rohkem haiseb kogu värk lihtsalt õnnetuse pealt lüpsmise moodi... Saan aru, et maksis palju raha, aga kui see tõesti nii õilis projekt on, siis milleks kõik need eksklusiivsused ja õigused ja müümised. |
Sari ise on hästi tehtud, pole midagi viga. Ega sarja tootjad pole selle peale kaebuse esitanud. Postimees ikka. Huvitav kui Postimees teaks kui paljud eestlased on ilma Postimeheta selle sarja ära näinud siis vist ....
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
mTim
HV Guru
liitunud: 19.10.2004
|
10.10.2020 02:48:36
|
|
|
Sai mitu lehte Estonia juttu loetud ja tuli tahtmine trükkida. Laeval on tõesti veekindlad sektsioonid ja alad, mis peaksid aeglustama vee juurdevoolu. Need on aga veekindlad niikaua, kuni need on suletud. Miks eeldatakse, et need olid suletud? Ma olen raportit lugenud ja seal on kirjas, et esiteks olid veekindlate uste juhtimine segane (punased/rohelised signaallambid sillal). Teiseks, inimesed räägivad, et need olid tavaliselt merel seilates avatud (kes tahab, leiab referentsid).
Sellel ajal oli meresõidu turvalisus ikka lapsekingades võrreldes praegusega, meeskonna väljaõpe kindlasti puudulik, ettevalmistus allapoole arvestust.
Lisaks oli M/S Estonia, meie au ja uhkus, läbiaetud ront. Hulgalised projekteerimisvead, visiirilukud, hiljem lisatud stabilisaatorid (mis olid probleemsed), puudulikud tehnilised oskused sellist laeva turvaliselt opereerida, rääkimata järelevalvest. Torm veel sinna otsa, ma ei imesta, et põhja läks. Polegi vaja rohkem mingeid väliseid mõjutavaid tegureid.
Kinnimätsimine on ilmselt salakauba veo tõttu, mida valitsused vedasid. Ja nagu valitsustele kohane, sis kui juba häma ajad, siis pead lõpuni hämama. 50+ aastat mööda läheb, siis saab vast teada mida seal täpselt veeti, aga ma ei usu, et see põhjaminekule kaasa aitas.
Kuldsetel 80datel polnud turvalisus just eriti kõrges hinnas ja sealkandis selle laeva hiilgeaeg just oligi...
Üks vahva link ka: http://www.heiwaco.com/epunkt223.htm - Sellel lehel olevat "infot" muidugi ei tasu kullana võtta. Lihtsalt silmaringi laiendamiseks
_________________ "I have never followed a rule. That is my rule. Do you follow? I don't." The Joker
Lexuse summutist tuleb vaid lilleõisi ja ükssarvepeeru - HV foorum
M: E36 varuosad |
|
Kommentaarid: 45 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
40 |
|
tagasi üles |
|
|
bugbrake
HV kasutaja
liitunud: 10.12.2006
|
10.10.2020 09:16:23
|
|
|
Eks see katastroof ongi paljude väikeste asjade kokkulangemise tulem. Ma täitsa usun, et laeva korrashoid ja ohutusreeglitest kinnihoidmine oli toonases Eestis selline nagu ta oli.
Allveelaevaga kokkupõrget ei saa välistada ennem kui pole uut täiendavat põhjaliku uuringut tehtud. Lisa uurimises ei tohiks ju midagi halba olla, eriti veel siis kui see peaks veelgi enam kinnitama esimest raportit.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
mTim
HV Guru
liitunud: 19.10.2004
|
10.10.2020 19:03:03
|
|
|
Allveelaevaga kokkupõrkel peaks olema ka teine osapool. Niipalju ku allveelaevadest tean on enamus neist vee all, seega peaks kõige suuremad kahjustused olema allpool veepiiri. Lisaks kui tegemist oli tahtliku rammimisega, siis miljoneid maksva laevaga, pannes ohtu nii laeva, kui meeskonna, et ühte ronti põhja lasta, ei tundu väga mõistlik. Mittetahtliku otsasõidu korral jääb arusaamatuks varjamise mõte. Selliseid kokkupõrkeid varemgi olnud, tegijatel juhtub
_________________ "I have never followed a rule. That is my rule. Do you follow? I don't." The Joker
Lexuse summutist tuleb vaid lilleõisi ja ükssarvepeeru - HV foorum
M: E36 varuosad |
|
Kommentaarid: 45 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
40 |
|
tagasi üles |
|
|
mTim
HV Guru
liitunud: 19.10.2004
|
10.10.2020 19:04:42
|
|
|
Edit: blin
_________________ "I have never followed a rule. That is my rule. Do you follow? I don't." The Joker
Lexuse summutist tuleb vaid lilleõisi ja ükssarvepeeru - HV foorum
M: E36 varuosad |
|
Kommentaarid: 45 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
40 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
10.10.2020 19:10:10
|
|
|
Noh, kuna juba vandenõuteeria teema siis....
Kui kokkupõrge toimus ja ei olnud tahtlik ning eeldame täiendavalt, et mingi kahtlane relvavedu toimus, siis ühe osapoole jaoks võis see olla nagu lotovõit ja teisel osapoolel on piisavalt põhjust, et asi kinni mätsida.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
bugbrake
HV kasutaja
liitunud: 10.12.2006
|
10.10.2020 19:51:45
|
|
|
mTim kirjutas: |
Allveelaevaga kokkupõrkel peaks olema ka teine osapool. Niipalju ku allveelaevadest tean on enamus neist vee all, seega peaks kõige suuremad kahjustused olema allpool veepiiri. Lisaks kui tegemist oli tahtliku rammimisega, siis miljoneid maksva laevaga, pannes ohtu nii laeva, kui meeskonna, et ühte ronti põhja lasta, ei tundu väga mõistlik. Mittetahtliku otsasõidu korral jääb arusaamatuks varjamise mõte. Selliseid kokkupõrkeid varemgi olnud, tegijatel juhtub |
Kui üldse selline intsident juhtus siis mina näen küll, et selleks sai olla Venemaa allveelaev. Ainult venelane on võimeline oma allveelaeva remonte varjama või siis õigemini pandi remonti ilma et oleks küsimusi küsitud või läks mahakandmisele. Eriti kui tagant järgi tuli välja, et see millega kokku põrgati oli reisilaev. Aasta oli siis 1994, Venemaa sõjavägi oli laostumise äärel ja valitses täielik segadus jne.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
10.10.2020 20:30:16
|
|
|
Üks Venemaa foxtrot tüüpi allveelaevadest
Spoiler
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
10.10.2020 20:35:09
|
|
|
Et tegi ainult ülemise osaga pisikese kõlksu ja liipas koju? 2 tunni pärast kubises see meri kopteritest ja mitte ükski ei märganud midagi? Allveelaeval ei toiminud ei sonar, radar ega ükski visuaalse vaatluse seade? Natuke fantastiline ei tundu?
viimati muutis sukelduja 10.10.2020 20:36:18, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
10.10.2020 20:37:41
|
|
|
Ma panin vaid pildi...
Aga Venemaa sõjaväes oli see periood üks suurem bardakk ja tohuvabaohu.
Inimelu pole neile kunagi tähtis olnud. Lihtsalt taustaks.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
10.10.2020 20:49:36
|
|
|
Tanel kirjutas: |
Ma panin vaid pildi...
Aga Venemaa sõjaväes oli see periood üks suurem bardakk ja tohuvabaohu.
Inimelu pole neile kunagi tähtis olnud. Lihtsalt taustaks. |
Kuhu see laev pärast sai? Vaevalt et sodiks sõidetud ninaga allveelaev suudab sukelduda või mingitki kiirust arendada. Foxtroti max kiirus on 30km/h pinnal.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
Etz
HV Guru
liitunud: 27.01.2005
|
10.10.2020 21:47:01
|
|
|
Ma ütleks, et see vöör ei klapi hästi nagu selle jäljega...
Ja teiseiks, allvelaevad ei sõida just eriti tihti tomise ilmaga pinnal. Pärast oleks pool meeskondast invaliidid.
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
Kommentaarid: 223 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
192 |
|
tagasi üles |
|
|
mTim
HV Guru
liitunud: 19.10.2004
|
10.10.2020 22:08:41
|
|
|
Romuralli merel tundub siiski uskumatu, tahtlikult vähemalt. Laevad siiski kallis lõbu, allveelaev eriti. Sõjaseisus, kus on valida, kas vastane või sina, siis veel. Lihtsalt riske tundub liiga palju, juba sellega, et kas sa ise minema saad, mis teeb vahelejäämise väga tõenäoliseks. Oleks u-laev ka seal samas põhja läinud, koos meeskonnaga on ju rahvusvaheline insident sedavõrd suurem, misiganes siis Estline laeval veeti.
_________________ "I have never followed a rule. That is my rule. Do you follow? I don't." The Joker
Lexuse summutist tuleb vaid lilleõisi ja ükssarvepeeru - HV foorum
M: E36 varuosad |
|
Kommentaarid: 45 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
40 |
|
tagasi üles |
|
|
Scott
Kreisi kasutaja
liitunud: 09.08.2016
|
10.10.2020 22:37:36
|
|
|
Ajaleheartiklite kommentaare lugedes - seal on mitmeid kordi Vene allveelaevast kirjutatud, lausa pardanumbri täpsusega. Ja pole see nüüd väljamõeldud, viited viivad laevahuku aastasse välja, mil need kuulujutud levima hakkasid.
Praegu ei hakka otsima, aga üks Vene Foxtrot olla olnud "piirkonnas" ja mõned päevad peale Estoniat dokki veetud ning seejärel maha kantud ning 95 aasta suvel lammutatud, kuigi laev oli äsja läbinud kapitaalremondi. Teine jutt on see, et laevahuku ajal oli mayday-kanal ja teisedki mereside kanalid raadiohäire tõttu kättesaamatud, seepärast liikus ka Estonia appikutse läbi teiste laevade (ja see on dokumenteeritud). Kolmandaks, Estonia huku päeval teatas Venemaa kiirelt ja omaalgatuslikult, et ühtki tema allveelaeva seal piirkonnas polnud.
Uus uurimine peaks sellised väited, nii uskumatud kui need ka ei tundu, samuti detailideni lahti hekseldama ja tõestama väidete võimatust (või võimalikkust). Sest lihtsalt nentides, et vesi voolas visiirist sisse ja muid teooriaid pole seetõttu vaja uurima hakatagi, on vesi kuulujuttude veski jätkuvaks käimiseks.
|
|
tagasi üles |
|
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
10.10.2020 22:56:13
|
|
|
Scott kirjutas: |
Ajaleheartiklite kommentaare lugedes - seal on mitmeid kordi Vene allveelaevast kirjutatud, lausa pardanumbri täpsusega. Ja pole see nüüd väljamõeldud, viited viivad laevahuku aastasse välja, mil need kuulujutud levima hakkasid.
Praegu ei hakka otsima, aga üks Vene Foxtrot olla olnud "piirkonnas" ja mõned päevad peale Estoniat dokki veetud ning seejärel maha kantud ning 95 aasta suvel lammutatud, kuigi laev oli äsja läbinud kapitaalremondi. Teine jutt on see, et laevahuku ajal oli mayday-kanal ja teisedki mereside kanalid raadiohäire tõttu kättesaamatud, seepärast liikus ka Estonia appikutse läbi teiste laevade (ja see on dokumenteeritud). Kolmandaks, Estonia huku päeval teatas Venemaa kiirelt ja omaalgatuslikult, et ühtki tema allveelaeva seal piirkonnas polnud.
Uus uurimine peaks sellised väited, nii uskumatud kui need ka ei tundu, samuti detailideni lahti hekseldama ja tõestama väidete võimatust (või võimalikkust). Sest lihtsalt nentides, et vesi voolas visiirist sisse ja muid teooriaid pole seetõttu vaja uurima hakatagi, on vesi kuulujuttude veski jätkuvaks käimiseks. |
Allveelaev oli B-326 Mustal merel sel ajal.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
10.10.2020 23:47:46
|
|
|
Kui oli... Just sayin...
Ega siin enne ei saagi teada, kui pole vrakki ja merepõhja korralikult uurinud.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
12.10.2020 21:16:00
|
|
|
https://fp.lhv.ee/forum/free/118883?postId=2894284
tsitaat: |
tsitaat: |
"antsukene"
Huvitav, millal see vahupeksmine otsa saab?
Oli torm, oli ruunatud laev ja laev läks tormiga põhja. Ikka juhtub, eriti laevadega.
Koos või ilma tuumaraketita.
Veerand sajandit hiljem käib kõva lehmakauplemine, kes suudab rohkem mõttetuid lubadusi anda (a-la tõstame üles, toome säilmed välja, teeme veel seda ja toda ja kolmandat). Helmed endid paras sinna saata, las kaevavad ja tassivad!
Filmitegijad tahavad raha teenida ja poliitikud profiiti lõigata, aga pügatavateks on ikka seesama hea lambakari. Mida rohkem seda teemat üles kütta, seda rohkem villa annab. Business as usual!
Ja lõppeks polegi vahet, tagasi inimesi ei too ja need fantoompäästetud on kah (kui nad olidki üldse) juba aastakümneid Peetruse paremal käel. |
Kuskilt tuleb see retoorika tuttav ette. Ahjaa: "A mis teil hakkab kergem, kui teate, kes lennuki alla lasi vä?" (Venemaa Riigiduuma väliskomisjoni aseesimees Leonid Kalašnikov MH-17 allatulistamise kohta) |
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Jänes
HV kasutaja
liitunud: 16.11.2003
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
5 |
|
tagasi üles |
|
|
Leinö
HV veteran
liitunud: 07.05.2008
|
13.10.2020 08:29:27
|
|
|
Ei ole seal miskit müstikat, vana kasutas autoriõigustega kaitstud kraami ilma loata.
|
|
Kommentaarid: 34 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
33 |
|
tagasi üles |
|
|
argo1
HV kasutaja
liitunud: 22.02.2013
|
13.10.2020 08:41:19
|
|
|
Lisan lingi ka https://www.youtube.com/watch?v=TUfBR6o6BpY
tsitaat: |
See on siis tiba ümber tehtud video algsest. Paljud kohad, mis olid võetud uhiuuest dokumentaalist mille ainuõigus eetrisse laskmisesks Eestis on Postimees Grupp OÜ-l asendasin piltidega.
Sai Eesti Autoriõiguste Organisatsioonile videot näidatud enne avalikuks tegemist ja mingit eitavat vastust ei tulnud neilt kui vastuse sain üles laadimiseks. |
|
|
Kommentaarid: 28 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
26 |
|
tagasi üles |
|
|
Betamax
HV Guru
liitunud: 29.05.2003
|
13.10.2020 11:26:06
|
|
|
HD Tanel jõudis tõele liiga lähedale.
|
|
Kommentaarid: 686 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
532 |
|
tagasi üles |
|
|
ufo56
HV Guru
liitunud: 18.11.2004
|
|
Kommentaarid: 77 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
66 |
|
tagasi üles |
|
|
mTim
HV Guru
liitunud: 19.10.2004
|
13.10.2020 12:50:13
|
|
|
kuidas tekkis auk, on väikese mõtlemise teel järeldatav isegi selle teksti alusel. (tekst Taneli lingitud foorumiteemast https://fp.lhv.ee/forum/threadView?locale=et&postId=2894284&topic=forum_topic.free&threadId=118883)
Terve jutt:
Spoiler
Inside the Wreck - search for luggage!
The Rockwater divers inspected the inside of the wreck as follows (access to decks 8-4 of the deck house was easy through existing doors and windows on the port (upper) side) of the deck house - the purpose was only to locate bodies and to study any damage to the accommodation internal structure - wall and ceiling panels:
Deck 8 - nine cabins aft were examined from outside and ten meters of corridor from inside - it took 2 hours and 59 minutes. The Master's and Chief Engineer's cabins were not examined. The aft structure was damaged (due to vessel hitting the bottom there).
Deck 7 - eleven cabins were examined from outside and one cabin and the stairwell from inside - it took 1 hour 42 minutes.
Deck 6 - seven cabins forward were examined from inside - this was done as follows (28):
directed by a Swedish police officer (Bo Wide) the diver (John) broke into seven cabins in the search for one or more pieces of luggage. It took several hours and had nothing to with the official examination - (see below) -
four cabins were examined from outside, the stairwells amidships and aft and the casino were inspected from inside - it took totally 8 hours and 2 minutes - most of the time was spent looking for luggage in the seven cabins.
Deck 5 - twenty-two cabins were examined from outside, three cabins, the aft saloon and twenty meters of corridor from inside - it took 7 hours and 10 minutes.
Deck 4 - about 42 cabins were examined from outside (looking through the window), a stairwell and ten meters of corridor from inside - it took 11 hours and 11 minutes.
Deck 1 (inside the hull) - the divers cut two holes in the port (upper) side of the hull - figures 1.16.8 and 1.16.9 - and inspected 16 cabins and 20 meter corridor from inside - it took 11 hours and 14 minutes. JAIC says that the holes were sealed to prevent access after the 1994 dives but this is not true. The pictures right are from 1996, when further unreported inspections took place.
The Rockwater report (supplement no. 503 of (5)) states clearly that access to deck 0 via the spiral staircase 110 was not possible. The German group of experts have later studied in detail what the diver did on deck 1. The Germans suggest that there is a one hour gap in the dive log, when they suggest that the diver went down to the swimming pool compartment on deck 0 3.18. The sewage tank and stabilizer rooms on deck 0 were not inspected.
According to official records it took 42 hours and 28 minutes to inspect (and film) the inside (about 90% of the time) and outside of the wreck (10% of the time - mostly the deck house port upper side (sic)). Why the outside underwater hull was no examined in detail is not stated. The time to inspect decks 4 and 5 seems to be exaggerated - 18 hours 21 minutes to look into 60-70 windows from outside and to swim through a stairwell and 30-40 meters of corridor. There are 16 video films of above + one 'mudline' video.
It is clearly stated in the Final report (5) and its supplement no. 503 that the car deck no. 2 was not inspected at all, i.e. the Rockwater divers never entered the superstructure. The Rockwater report does not mention the starboard pilot door.
What were the other 25 hours and 32 minutes used for? 68 hours dive time was specified and paid for.
Huvitav osa:
tsitaat: |
Deck 8 - nine cabins aft were examined from outside and ten meters of corridor from inside - it took 2 hours and 59 minutes. The Master's and Chief Engineer's cabins were not examined. The aft structure was damaged (due to vessel hitting the bottom there). |
Mingeid arvutusi ja teste tegemata väidan, et küljel olevad vigastused tekkisid peale seda, kui laev oli juba uppunud.
_________________ "I have never followed a rule. That is my rule. Do you follow? I don't." The Joker
Lexuse summutist tuleb vaid lilleõisi ja ükssarvepeeru - HV foorum
M: E36 varuosad |
|
Kommentaarid: 45 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
40 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
|