Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Leinö
HV veteran
liitunud: 07.05.2008
|
28.09.2020 11:24:11
|
|
|
KillFrenzy kirjutas: |
2 osa igastahes vaadatavad, klikkisin esimese läbi, ajaraisk, ainult intervjuud rootslastega ja vanad klipid vahele. |
Kus?
|
|
Kommentaarid: 34 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
33 |
|
tagasi üles |
|
|
KillFrenzy
HV Guru
liitunud: 05.04.2003
|
28.09.2020 11:29:54
|
|
|
dplay lehel kõik 5 osa üleval. Kes sealt ei näe, peab piraatlusega tegelema.
Aga nagu betamax kirjutas.
2 osa vaadatud, mitte midagi uut, intervjuud ja vanad klipid. Mõned surnuaia kaadrid jne.
2 osas paar inglisekeelset intervjuud tuukritega, et leidsid 125 laipa ja ei saa aru miks ei tahetud neid üles tuua, et oleks käkitegu olnud.
|
|
Kommentaarid: 149 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
132 |
|
tagasi üles |
|
|
bugbrake
HV kasutaja
liitunud: 10.12.2006
|
28.09.2020 11:46:55
|
|
|
KillFrenzy kirjutas: |
dplay lehel kõik 5 osa üleval. Kes sealt ei näe, peab piraatlusega tegelema.
Aga nagu betamax kirjutas.
2 osa vaadatud, mitte midagi uut, intervjuud ja vanad klipid. Mõned surnuaia kaadrid jne.
2 osas paar inglisekeelset intervjuud tuukritega, et leidsid 125 laipa ja ei saa aru miks ei tahetud neid üles tuua, et oleks käkitegu olnud. |
Seda on need samad tuukrid ka eelnevalt öelnud et surnukehade ülestoomine poleks polnud probleem. Nad on ka raskemates tingimustes surnukehi ülesse toonud ning seda öeldi mitu korda aga eelkõige olid rootslased kategooriliselt selle vastu.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
28.09.2020 11:49:47
|
|
|
Eesti oli toona Rootsi lükata/tõugata käpikpuudel.
Meil polnud ressursse, raha, võimalusi midagi sellist teha, mis rootslastest mööda läheks.
Kõige kahtlasem on ikkagi kruusa ja betooni valamise kange kihk - midagi oli varjata.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
bugbrake
HV kasutaja
liitunud: 10.12.2006
|
28.09.2020 11:56:08
|
|
|
See idee tuli Rootsi poolt suheliselt kiiresti.
Samuti maeti maha idee laev ülesse tõsta. Ka see poleks toona olnud tehniliselt võimatu ülesseanne.
Selline hauarahu leping on ka erakordne maailmas.
Kujutage ette kui lennuki katastroofi alal kuulutatakse välja samasugune hauarahu.
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
KillFrenzy
HV Guru
liitunud: 05.04.2003
|
28.09.2020 11:58:35
|
|
|
Tuleks üles tõsta, siis lõpuks asi selge.
_________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€ |
|
Kommentaarid: 149 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
132 |
|
tagasi üles |
|
|
sukelduja
HV Guru
liitunud: 14.06.2007
|
28.09.2020 12:17:54
|
|
|
KillFrenzy kirjutas: |
Tuleks üles tõsta, siis lõpuks asi selge. |
See läheks maksma kuskil 50 kuni 100 000 000€. Mina maksumaksjana leian, et seda saaks palju paremini mujal kasutada.
|
|
Kommentaarid: 22 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
22 |
|
tagasi üles |
|
|
KillFrenzy
HV Guru
liitunud: 05.04.2003
|
28.09.2020 12:22:44
|
|
|
No siis vibutame rusikaga rootsi poole, et sek'ide eest kohe üles ei tõstnud.
Kickstarteri tegema, arvan et maakera peal piisavalt vandenõu huvilisi ja niisama uudishimulike kes raha viskaks.
_________________ M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€ |
|
Kommentaarid: 149 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
132 |
|
tagasi üles |
|
|
MatchMaker
Kreisi kasutaja
liitunud: 23.06.2007
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
ceemic
24/7@kalal
liitunud: 21.03.2005
|
28.09.2020 12:41:19
|
|
|
Ok, (Rootsi) allveelaev sõitis (kogemata) küljelt sisse. Aga miks siis visiir ära kukkus?
|
|
Kommentaarid: 418 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
321 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
28.09.2020 12:42:07
|
|
|
Kommentaar
tsitaat: |
Pildil olnud ava pidi löödama suhteliselt terava ja kõrge objektiga. Selleks ei sobi ÜKSKI tollal teenistuses olnud Rootsi allveelaev sest need on kõik tömbi vööriga. Küll aga sobib nõukogude aegne Whiskey klassi allveelaev, sest selle vöör on püstine ja terav. |
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
netcat
Kreisi kasutaja
liitunud: 13.01.2010
|
28.09.2020 12:43:38
|
|
|
Miks oleks pidanud Rootsi tahtma mätsida, et venelased laevale otsa sõitsid?
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
28.09.2020 12:46:26
|
|
|
ceemic kirjutas: |
Ok, (Rootsi) allveelaev sõitis (kogemata) küljelt sisse. Aga miks siis visiir ära kukkus? |
Läheb juba puhtalt vandenõuteemasse (nagu ta ongi), aga Juta Rabe andmeil leidis ta visiiriava juurest proove võttes lõhkeaine järgi.
Kui see tõele vastab, ja siia lisada atlandi luku poltide "kaotamise", siis kogu see teema saab mõõtme, seoses vene sõjatehnika veoga.
netcat, kui sõjatehnika vedu tõele vastab, oli Rootsi selles kaasosaline
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Betamax
HV Guru
liitunud: 29.05.2003
|
28.09.2020 12:46:58
|
|
|
Kui allveelaev oleks otsa põrutanud, siis see info oleks juba ammu lekkinud. Vigastatud allveelaev ei jääks mitte mingil juhul tähelepanuta, sest see oleks vajanud remonti. See info oleks liikvele läinud ja ka välisluure oleks sellest teadlik.
Kui allveelaev oleks koos Estoniaga samuti põhja läinud, siis samamoodi oleks see ammu välja tulnud - allveelaevade meeskonnad ei ole orbudest vallalistest komplekteeritud. Ja vaevalt, et neid ühemehe allveelaevu rahuajal keset tormi kusagil Läänemere keskel uitamas leiab.
viimati muutis Betamax 28.09.2020 12:47:41, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 686 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
532 |
|
tagasi üles |
|
|
ceemic
24/7@kalal
liitunud: 21.03.2005
|
28.09.2020 12:47:53
|
|
|
No aga mis siis esiteks tahetigi laev põhja lasta (lõhkeaine visiiril) ja puht juhustlikult heegeldas keegi veel laevale külje pealt sisse ka?
|
|
Kommentaarid: 418 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
321 |
|
tagasi üles |
|
|
renx09
HV Guru
liitunud: 28.09.2004
|
28.09.2020 12:48:30
|
|
|
double tap
|
|
Kommentaarid: 299 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
240 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
28.09.2020 12:49:22
|
|
|
Kui see vene allveelaev oli, siis võis allveelaev Kroonlinna või Kaliningradi sõita omal jõul.
Venelased on varemgi mätsinud oma tegemisi kinni.
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Betamax
HV Guru
liitunud: 29.05.2003
|
28.09.2020 12:55:42
|
|
|
See poleks kaua saladuses püsinud. Lääne luurel on piisavalt hea ülevaade venelaste allveelaevadest olnud. 90-ndatel liikus see info eriti kergelt, kuna Venemaa sõjavägi oli ligadi-logadi. Allveelaevade baasid on kõigele lisaks Lääne satelliitide pideva jälgimise all.
|
|
Kommentaarid: 686 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
532 |
|
tagasi üles |
|
|
netcat
Kreisi kasutaja
liitunud: 13.01.2010
|
28.09.2020 12:57:10
|
|
|
Kas 90ndatel kaubalaevu üldse ei liikunud, et sõjatehnikat pidanuks reisilaevas vedama?
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
28.09.2020 12:59:03
|
|
|
sukelduja kirjutas: |
Tanel kirjutas: |
Visiirist rääkides. Kui see eest ära tuli, siis see 50 tonnine metallkärakas upub koheselt, mitte ei jää vette hõljuma, et laev sellele driftides otsa sõidaks.
Huvitav on see, et kui visiiri üles tõsteti, siis kinnituse nn. atlandi lukkude mingid poldid visati merre tagasi, kuna ei peetud vajalikuks asitõendeid alles hoida |
Nii ja naa. Sõltub, millise kiiruse ja nurga all vett tabab. Üldiselt ei lähe ükski asi otse põhja. On saanud üksjagu asju merepeal uputatud ja ka otsitud. Vesi on üllatavalt kõva materjal. |
tsitaat: |
Margus Kurm: tõenäoliselt põhjustas laevahuku kokkupõrge Rootsi allveelaevaga
Estonia huku uurimiskomisjoni endine juht Margus Kurm ütles saates «Otse Postimehest», et tõenäoliselt põhjustas laevahuku kokkupõrge Rootsi allveelaevaga.
https://tv.postimees.ee/7072599/margus-kurm-toenaoliselt-pohjustas-laevahuku-kokkuporge-rootsi-allveelaevaga?
Kurmi sõnul on Estonia paremas pardas rebend, mis on neli meetrit pikk ja 1,2 meetrit lai. Rebend asub allpool veepiiri, kuid ulatub välja ka ülespoole veepiiri ehk autotekini.
«See ütleb mulle, et Estonia põrkas millegagi kokku, mis oli piisavalt suur selleks, et laevakere läbistada,» ütles Kurm saates «Otse Postimehest». «Augu tekitamiseks oleks olnud piisav jõud, kui näiteks väiksem kalalaev sõidab vastu laeva keret kiirusega neli sõlme.»
Sellega on Kurmi sõnul välistatud ja võimalus, et laevakeret tabas aluse ninast eraldunud visiir. «Sellisel juhul oleks pidanud see visiir olema 20 korda suurem,» ütles Kurm. «See pidi olema kokkupõrge millegagi, mis on võrdne laevaga.»
Kurmi sõnul ei ole parda koht, kust rebend avastati, mitte kunagi mere põhja puudutanud. Seetõttu pole Kurmi sõnul mõistlik ka jutt, et laeva kere rebenes kokkupõrkel mere põhjaga.
Kurmi sõnul oli laevakere koht, kust rebend avastati, nähtav ka 1994. aastal, kui toimusid esimesed sukeldumised. «On kaks võimalust: esiteks, et 1994. aastal ei peetud laevakere uurimist vajalikuks. Teine võimalus on see, et vigastus fikseeriti, kuid üldsusele seda ei teatatud,» ütles Kurm.
Ta lisas, et Rootsi ametivõimud kuhjasid pärast laeva hukku vrakile kruusa, mis aitas vigastatud parrast varjata. «On väga tõenäoline, et see, millega Estonia kokkupõrkas, oligi allveelaev,» märkis Kurm.
Tema sõnul on tõenäoline, et laevad sõitsid ühes suunas ja hoopis Estonia riivas allveelaeva, mis tekitas ka vigastuse. «Küsimus on selles, mida tegi see allveelaev Estonia trassil. Samal perioodil toimusid samas piirkonnas Rootsi sõjaväeõppused. Teine versioon on see, et allveelaev turvas Estoniat, kuna Estonia peal oli mingi sensitiivne saadetis. Kaldus arvama, et teine versioon on tõene.» |
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 133 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
120 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
netcat
Kreisi kasutaja
liitunud: 13.01.2010
|
28.09.2020 13:01:06
|
|
|
Kenad turvajad küll. Kui nad teadlikult saatsid, oleksid osanud ehk ikka ohutut distantsi hoida vast?
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
28.09.2020 13:04:43
|
|
|
Kiviga kokkupuute uppumisel võib vist lõplikult välistada: https://www.err.ee/1140375/kurm-pealtnagijale-avastatu-naitab-et-estonia-uputas-kokkuporge-allveelaevaga
tsitaat: |
Siin on juba kõlanud selline selgitus, et äkki see auk tekkis sinna pardasse ikkagi pärast laeva pinnalt kadumist. On teooria, et ta põhja vajudes kukkus vastu mingit suurt kivi või kaljut ja see on põhjustanud selle augu.
Mina ei pea seda tõenäoliseks. See osa, see piirkond, kust praegu see vigastus leiti, ei ole kunagi merepõhja puudutanud. See, millises asendis Estonia huku järgselt on, on ju dokumenteeritud 1994. aastal toimunud sukeldumiste käigus. Nende andmete põhjal on tehtud ka jooniseid, graafikuid selle kohta, kuidas Estonia merepõhjas on. Kogu põhjaosa, sealhulgas ka kogu autoteki osa, mõlemad küljed, on veest väljas. See on lihtne asi, seda saab iga inimene ise kodus paberi peal kontrollida. Sest teada on, et aruande kohaselt on see laev 211 kraadise nurga all. Ehk kui tõmmata sirge läbi Estonia kere ülevalt alla, korstnast kiiluni ja siis võrrelda merepõhjaga, siis see nurk on 211 kraadi.
Samuti me teame nende filmide pealt, et Estonia nii-öelda hotelliosa on küll osaliselt mudas, aga suuremas osas väljas. Ja väljas on ka kaptenisilla üks ots. Selle järgi saab joonistada kahemõõtmelise pildi sellest, mis asendis Estonia vee põhjas on. Ja sealt on selgelt näha, et kogu põhjaosa, sealhulgas autotekk, on põhjast eemal.
Ja sellest tulenevalt siin kõlanud väide, et see koht, kust nüüd see vigastus avastati, ei olnud varem nähtav... Absoluutselt oli. Kogu põhjaosa, sealhulgas autoteki osa, oli põhjast eemal ja seda sai filmida juba 1994. aastal.
Mis omakorda viib järelduseni, et 1994. aastal, kui need ametlike uurimiste sukeldumised toimusid, siis mingil põhjusel ei fikseeritud seda auku, mida me täna näeme?
Jaa. Ja see ongi olnud üks suur probleem. Kaks võimalust, kas seda ei filmitud või filmiti, aga ei ole avalikustatud. Pigem on tõenäoline see teine variant, sellepärast et need filmid on ju kadunud. |
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
Betamax
HV Guru
liitunud: 29.05.2003
|
28.09.2020 13:06:26
|
|
|
Kas nüüd siis filmiti ikka "kõike" selle dokumentaali raames? Või jäeti ikkagi autotekid jms oluline filmimata?
|
|
Kommentaarid: 686 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
532 |
|
tagasi üles |
|
|
|