Eks ta ole jah nii need elektrikad on ahvatlevad ise vean ratta marketisse sisse ja palun jälgida kui seal turva või infoletis keegi kuna seal on kaamerad ka. Probleem on jah et keegi võib ära jalutada ja teha näo ,et tema oma. Politsei jaoks on vaja pilte ja tõestust .et see ikka on oma. Iga aasta teen uusi pilte kuna tuleb mingi kriim midagi kulub ära. Kui paremat turvat rattale siis on vaja istutada sim kaart asukohaga raamisisse. Sellised jullad on efektiivsed kuid ei tea kaua see vastu peab võtmehoidja suurune. Mingid signad elektrikale on kah ok karjuva rattaga kaugele ei jõua, kuid gepsuga saad kohe näha kus on. _________________ Punktkeevitus patareidele/akudele. Akutrelli/laptopi/e-bike. PM
Esimen asi tross- või kettlukuga posti või jalgrattahoidja külge. Kerid lihtsalt mitmekordselt ümber, nii et kuskilt üle tõmmata ei saa.
Geps-trackeri võid paigaldada küll ja selle saad kenasti ka põhiakust toituma panna. Ei saa kunagi tühjaks. Põhiaku laeb selle pisikest akut, nii et väike varu on isegi juhuks, kui põhiaku on liiga tühi või eemaldatud. Küsid operaatorilt odavat paarisajamegase kuulimiidiga M2M paketti kui kõnekaarditega jebida ei viitsi.
Okidokist leidsin vähemalt ühe. P'n'P teema see ei pruugi olla, vaja tiba TSI-d - korpus ehk vaja ümbert ära chopata ja tõuksi sees varjuline koht leida.
Elektritõuksi roolimine ja juhtimine püstiasendis on hoopis teise spetsiifikaga kui seda on jalgrattaga sõitmine. Meie seas on inimesi kes ei oska isegi jalgrattaga sõita (mõni ei oska ka ujuda!). Neile oskamatutele ei tohiks lahkesti elektritõuksi pakkuda. Jalgrattaga sõites on tavaliselt sõitjal koordinatsioon ja tasakaal parem sest töös on rohkem lihaseid ning sõidutunnetus on tõhusam. Jalgrattaga oleme sõitnud jutti juba paar sajandit, elektritõuksiga alles 21. sajandi käesoleval kümmnendil. Elektritõuksile lisandub mootor mida peab püstiasendis haldama, koordinatsioon ja tasakaal on kehvem. Tõuksiga sõites ei pruugi ajutöö olla ka nii hea kui rattasõidul.
Näiteks jalgrattaga on võimalik sõita kas ühe käega või hoopis käsi kasutamata (pole hea mõte!). Elektritõuksiga seda trikki teha on raske kui mitte võimatu (väga ohtlik tegevus!).
Elektritõuksiga on ohtlikud väikesed teekonarused ja teeaugukesed ning mäest allasõidud (Nõmme mägi, Tabasalu mägi jne.). Tõuksidel on juhtlenks lühike, seeläbi on pöördeid raskem sooritada. Tõuksiga sõitja võib hinnnata valesti oma võimeid nii sõidukiiruses kui pidurdamisel. Eriti veel siis kui valesti hinnatud ja langetatud otsustest on tekkinud ohtlikud olukorrad.
Elektritõukside puhul on üks asi kindel ja teada. Mida väiksema läbimõõduga on tõuksi rattad seda ohtlikum sõiduriist. Võin omast kogemusest ütelda et 8.5" õhkrehvidega Xiaomi M365 Pro on Eesti kergliiklusteedel ohtlikum sõiduriist kui 10" õhkrehvidega Ninebot Max G30. Viimane püsib ka kindlamalt teel. Kuid ma ei väsi kordamast, et kui ei jahi Eesti teedel kuumaastike (seda on meil palju!) siis on Xiaomi hea tõuks. Elektritõuksiga sõitmisel võiks arvestada sellega et rehvi madalaim number võiks olla 8.5". Alla selle numbri oleks juba sportlik ekstreem koos mehise adrenaliiniga.
Mis puutub elektritõuksi lukustusse siis mina kasutan Ninebot Max G30 kaasa tulnud manuaalset koodlukku. Punud tõuksi mehaanilise lukuga avalikes kohtades kaamerate lähedusse, mõne toeka postikese või metallkarkassi külge ning pole muret ega probleemi. Ajaliselt kauaks ma tõuksi kusagile ei jäta. Kui kauemaks siis võtan ikkagi oma 19 kg tõuksi kaasa.
Koodlukk: https://anonfiles.com/D0pb3dF9o7/ninebot_g30_koodlukk_jpg
Tavaliselt on sõidul võimalik juba eemalt tuvastada kogenud elektritõuksiga sõitjat. Kehaasend ja sõidustiil võimaldab tuvastada sõitjat. Bolt ja Tuul sõitjad siia kategooriasse ei kuulu sest näitjaks on läbitud sõidutunnid koos kilometraaži ja sõidukultuuriga. _________________ ☯
Absoluutselt kõik trosslukud on kaitseastmelt Level 1 (kümnest).
Absoluutselt kõik kiududest trossid avanevad väikeste kullinoka peaga näpitsatega 1-30 sekundiga.
Trossi läbimõõt muudab ainult seda, mitu korda peab kiude lõikama, sest juraka trossiga (läbimõõt 1cm)
tuleb 3-7 krampsata. _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Absoluutselt kõik trosslukud on kaitseastmelt Level 1 (kümnest).
Absoluutselt kõik kiududest trossid avanevad väikeste kullinoka peaga näpitsatega 1-30 sekundiga.
Trossi läbimõõt muudab ainult seda, mitu korda peab kiude lõikama, sest juraka trossiga (läbimõõt 1cm)
tuleb 3-7 krampsata.
Oled ise proovinud või nägid kuskilt? Tahaks ise ka näha, et kullinoka tangidega see nii lihtne on.
Suuremate kaabli tangidega, mida kahe käega peab vajutama, nendega tõesti lõikab ilusti läbi.
Pigem soovitaks omale u-lock sebida, tross lukk sobib tõesti ainult väga lühiajaliselt rahvarohkesse kohta jätmiseks:
Akurelakas on alati vabandus jah. Aga reaalsuses on pisikesed käsitööriistad, mis ei tee häält, need, mida kasutatakse.
https://www.youtube.com/watch?v=-rphMwxTr54 https://www.youtube.com/watch?v=D-On0DGcDlc _________________ Teen kodudes elektriasju korda. 36€/h. Anna murest märku.
Ooteajad väiketööd nädala jooksul, päev+ tööd kuu jooksul.
Ka korteriühistud ja ettevõtted. Auditi ettevalmistused.
Täna sai Ninebot Max G30 sõidetud nii et aku tühjenes. 75% sõiduajast ECO režiimiga 15-17 km/h ja 25 % ajast D režiimiga 20-25 km/h. Koduni vedis välja ja akut jagus veel 1%. Tagasi tulles alates Nõmmest hakkas tõuksi akuindikaator punast vilgutama. Sõitsin Nõmmelt kiirusega mängides 10-12 km/h 3-4 km kuidagi kodu ukseni. Minu jaoks jääb Ninebot Max G30 akumaht lahjaks (aeglase ECO režiimiga kuni 65 km). Kuid mina pole ka "normaalne" põgus tõuksiga õlle järele sõitja. Rocca al Mare ja teiste suuremate keskuste juurde tulevad elektritõukside lukustatud hoidlad koos laadimisvõimalustega. Paned tõuksi laadima ja lähed 1h keskusesse jalutama. Seegi alternatiiv lahjale tõuksiakule.
Kui Ninebot Max G30 sõidaks vähemalt ECO režiimiga 20 km/h oleks seegi mulle leevendus. Pikema maa läbimisel, eriti linnast väljas on sõidukiirus 15-17 km/h inimtühjal pikal kergliiklusteel kahjuks liiga aeglane. Linnas sõites on ECO täiesti talutav ja kohati ainuõige sõidukiirus.
60 kilti 15 km/h loksuda on ikka päris karm, 4 tundi seismist. Mul lubab tootja üksrattale 80 kilti ranget. Pole viitsinud kunagi akut tühjaks sõita, aga usun et minu 90 kilo juures 25-30 km/h ühtlaselt liikudes 50+ kilti vast ikka tuleb.
Ise kaalun prooviks võtta Inmotioni uue tõuksi. Järgmine kuu peaks esimene partii valmis saama. Testijate sõnul võiks see olla selline pill, mis Ninebot Max pidanuks olema. Hind tuleb Max-ist veidi kallim
Tootja sai 75 kilose hiinlasega kolmandiku kiirusega töristades kokku 90 kilti. Testijad hagu andes 50 kilti, mis on veidi rohkem kui sama testi läbinud Ninebot Maxil.
https://electric-scooter.guide/reviews/inmotion-l9-review/
Mul pole aku kestvus kõige tähtsam, aga ilma vedrustuseta tõuksi ei taha ja üle 25 kiloseid tanke tassima ei hakka
Uuendasin "Segway-Ninebot" äppi nutitelefonis sest viimane pakkus uuendust. Kuid pärast uuendust pidin ennast äpis registreerima sest teisiti poleks saanud. Pärast registreerimist pakuti Ninebot Max G30 firmware uuendust, teostasin selle. Uuendatud äpp on rohkemate võimalustega: tõuksi lukustus, energy recycle (weak, medium, strong - vististi see KERS mode) jne. Äpp näitab sedagi, et kuna ma olen selle elektritõuksiga läbinud 750 km siis on profiilis kirjas: N2 level, 50 N-Coins, 7 Medals (100 km + 1 medal). Täpselt ei tea mida see kõik tähendama peaks kuid saan üldpildis aru nii, et mida kõike on hulgi rohkem seda tublim ja uhkem tõuksisõitja.
Uuendasin ka "m365 Tools" äppi mis registreerimist ei vaja. Sealgi olid uuendused ja lisa featuurid. Näiteks BASIC sektsioonis on Speedlimit Settings (Beta) sätted mis võimaldavad määrata elektritõuksi kiruspiirangud (ECO, D, S). Huvitav kas siit saabki paika panna et ECO oleks 20 km/h (default 10 km/h). Seda annab sealt valida. Pole veel testinud kas sellise loogika järgi asi üldse töötab.
KERS mode (weak, medium, strong - viimast valikut ei soovitata) peaks olemagi see mis võimaldab elektritõuksi mehaaniliselt lükates laadida. Sõidul pidavat see funktsioon ka rohkem kiirust piirama. Pole proovinud sest KERS mode sätet, põhiliselt on olnud 'weak' peal. Tuleks testida 'medium' varianti. Saaks näha kas pikematel distantsidel on sellest mingit kasu ja jumet või siis mitte.
'hobihall', Inmotion L9 elektritõuks on sul hea leid ja tähelepanek.
Vaatasin netis Inmotion L9 reitingut ja videosid (Ben Fox, Alien Rides). Selle tõuksi puhul on minu arvates hetkel 4 head asja: soodne hind, läbisõit kuni 95 km (kas on ikka praktikas reaalne?), küljetuled ja amordid (hea!). Tallinna ja lähiümbruse kergliiklusteedel sõites hakkan aina rohkem puudust tundma tõuksi amortidest sest teede üleminekud on ikka nutuselt kehvad. Tallinn on otsani täis igasugu auklike, lohklike ja muhklike kõnniteid mida viimati tublisti korrastati eelmise sajandi dekaadidel 1970-1980. Eriti kohutav on kõnniteede olukord ja -võrgustik Mustamäel. Paistab et Mustamäe kõnniteede võrgustikku ei soovi ei poliitikud ega linnaisad eriti investeerida. Pannakse küll siia sinna püsti vanakestele ja parmudele pingikesi ning liivaseid lastemänguväljakuid kuid kõnniteede olukord jäetakse ikka endiseks. Küll see vananev mustamäelane on selgeks õppinud oma noorpõlve rajad ja -teed ning vajadusel tõstab väsinud jalakesed hoolsalt kõrgemale et mitte koperdada. Heakorrastuse vaesus ja perspektiiv ei anna häbeneda.
Disaini üldpildis jätab Inmotion L9 elektritõuks mulle mulje justkui tegemist oleks mingi beeta variant "labori seadmega". Pehmelt üteldes on see tõuks minu arvates teostuslikult poolik, viimistlemata, propotsioonitu ja inetu.
Veel on selle tõuksi puhul väikesed miinused. Tõuksi lenksu kõrgus maast on millegipärast enamus tõukside standard kõrgusest ligikaudu 6 cm kõrgem. Millest küll selline hiina inseneride kreatiivne otsus? Kas maailmas on juba % rohkem inimesi kes kaaluvad 100+ kg ja on min. pikkusega 185-190+ cm?
Tõuksil on üüratu kuubiku laadne pardakompuuter (intelligent dashboard) justkui nägemispuudega inimestele (mul ka prillid!). Selle intelligentse pardakompuutri kõrval on jube maitsetu tõuksikell. Selliseid kellasid kasutatakse lasteaia jalgratastel. Tänu sellele kobakale telliskivist pardakompuutrile pole sõitjal võimalik soovil lenksu külge kinnitada toestusega nutitelefoni. Lihtsalt ruum sai täis ja otsa!
NB! Inmotion L9 jalgade tugi pidavat olema kitsam ja lühem kui see on näiteks Ninebot Max G30. Väikesed mehed sõidavad Ninebot Max G30 laial jalgatoel lahedalt ja mugavalt ning suured mehed seevastu sõidavad Inmotion L9 kitsal jalatoel koos tasakaaluharjutustega.
Inmotion L9 on esiveoga mootor, Ninebot Max G30 aga tagaveoga mootor. Inmotion L9 mehaaniline pidur on ajas amortiseeruv ketaspidur (Disc), Ninebot Max G30 aga töökindlam ratta sisene pidur (Drum).
Inmotion L9 laadimispistik vähefunktsionaalsem ja disainitud mingite pehmete kummiluttidega mis ei pidavat korralikult fikseeruma. Ninebot Max G30 laadimispistik universaalsem (otse adapterita 220V võimalus) ja laadimispesa toestatud tugeva vedrustatud ümbrisega.
Inmotion L9 on lubatud probleemideta 30% muretut mäkke tõusu. Kuid Youtube Inmotion L9 testija Alien Rides avastas et kusagil Ameerikamaa mägises linnakeses jäi Inmotion L9 enne mäekese tipukest seisma ja pardakompuuter hakkas vilgutama paariks minutiks punast alert kolmnurgakest. Inmotion L9 kaotas sõiduvõime. Selgus et Inmotion L9 mootor kuumenes mäkketõusul üle ja tõuks jäi lihtsalt seisma ning ülekuumenenud mootor blokeerus. Näiteks Ninebot Max G30 jääb lihtsalt seisma kui ei jõua mäkke tõusta ECO kiirusega. Tallinnas pole ma leidnud veel kohta kus Ninebot oleks D või S kiirusel mäkke tõusul seiskunud. Muuseas kui Youtube Inmotion L9 testija Alien Rides võttis kodus karbist välja oma uue Inmotion L9 ja läks sõitu tegema siis üks sealse Youtube chati täpse silmaga kodanik viitas sellele, et Inmotion L9 esiratta kumm oli peal tagurpidi mustriga. Täielik beeta Inmotion L9 test!
Inmotion L9 kaalub 24 kg (palju!) ja on suurte mõõtmetega, Ninebot Max G30 kaalub seevastu 19 kg (talutav!) ja on väiksemate mõõtudega.
Kuid ega seda 19 kg Ninebot tõuksi magala korruste vahel liftita tassida pole ka teab mis lõbu, õnnistus ja nauding. Seega on 'hobihall' kasutajal täiesti õigus, et selliste tervistavate jõunumbrite tarbeks oleks tõuksi täielik ülempiir max. 25 kg. Magalate treppidel analoogseid raskuseid liigutades oleks veel võimalik pääseda kõhukelme purustuse ja songata.
Tuleb siingi nõustuda 'hobihall' kasutajaga et Inmotion L9 tõuksi mõningad tehnilised lahendused oleksid täiesti võinud olla Ninebot Max G30 tõuksil. Näiteks amordid ja hämarate-õhtuste-öiste tulede puhul pöördel vasakule-paremale automaatselt külgtulede suunanäit. Sellise Ninebot Max G30 mudeli eest oleksin ma nõus välja käima ka 1000€. Usun et vast millalgi lähiajal 2021/2022 tuleb Ninebot välja analoogse elektritõuksi mudeliga.
Inmotion L9 tõuksi ma endale veel ei muretseks sest mul on juba disainilt ja tehniliselt täiuslikum mudel Ninebot Max G30 (isiklik arvamus!). Amordid kahjuks puuduvad! Keegi siin olevatest elektritõuksi huvilistest võiks endale muretseda 2020 augustis hulgimüüki tuleva Inmotion L9. Paluks selleks puhuks jagada meile Inmotion L9 kogemusi ja muljeid.
Inmotioni disaini ja kobaka dashboardi suhtes nõus, lisaks võtab L9 kokkupanduna liiga palju ruumi. Aga minu jaoks kaaluks reaalselt töötavate amortide olemasolu need puudused üle. Tundub et kobaka dashboardi sisse on monteeritud vähemalt korralik esituli, mistõttu puudub lisatule vajadus. Mina isiklikult ei vaja telefoni kinnitust, aga kui olekski vaja midagi lanksule kinnitada, siis paneks selle ilmselt abitu kella asemele.
Senistes testides ongi kasutatud tootmiseelset beeta mudelit, tootmine pidi algama alles käesoleval nädalal. Alien Raidsi videot olen ka näinud kus mäkketõusul tõuks üle kuumenes ja ennast välja lülitas. Maha jahtudes sõitis normaalselt edasi. Iseenesest on selline kaitsemehhanism minu meelest parem variant kui ülekoormuse tõttu midagi lõplikult maha põleks.
Siin videos on otsene võrdlus Max-iga ja ka mäkketõusu test: https://www.youtube.com/watch?v=et05oexPEIk
Aga selgusetuks jääb, kas selles testis on kasutusel võimsama mootoriga variant või on see tootmisele minev 500W mootor.
Ainult 40 võimsama mootoriga eksemplari jõuab eeltellijateni, kes selle eest ka rohkem maksid.
Sellegipoolest Max-i 350W rated/700w max võimsus ja L9 500W rated/1000W peak võrdluses on vahe olemas.
Inmotion L9 on esiveoga mootor, Ninebot Max G30 aga tagaveoga mootor. Inmotion L9 mehaaniline pidur on ajas amortiseeruv ketaspidur (Disc), Ninebot Max G30 aga töökindlam ratta sisene pidur (Drum).
Olgem täpsemad: esi- või tagamootoriga vedu siiski, kui üldse nii vaja sõnastada. "Esi- või tagaveoga mootor" võib öelda ainult tehnikakauge inimene. Samuti ei tasu ketaspidurit maha teha, kuna miskipärast on enamikul moodsatel tänavasõidukitel just see tüüp kasutusel. Kui mootorid on veel mõlemas rummus, polegi trummelpiduriklotse praktiliselt kuskile panna.
lancelot kirjutas:
Muuseas kui Youtube Inmotion L9 testija Alien Rides võttis kodus karbist välja oma uue Inmotion L9 ja läks sõitu tegema siis üks sealse Youtube chati täpse silmaga kodanik viitas sellele, et Inmotion L9 esiratta kumm oli peal tagurpidi mustriga. Täielik beeta Inmotion L9 test!
Denis Rodin
2 kuud tagasi
rear tire wrong rotation direction from the box
Tagarehv siiski, nagu videost ka näha:
Mitte et see valetpidi "veesoon" tõuksikäkatsi 30km/h max juures mingit vesiliuohtu tekitaks. Puhtalt kosmeetiline viga. Tsiklitel muide ongi mittevedava esiratta puhul veesooned just niipidi.
lancelot kirjutas:
Inmotion L9 kaalub 24 kg (palju!) ja on suurte mõõtmetega, Ninebot Max G30 kaalub seevastu 19 kg (talutav!) ja on väiksemate mõõtudega.
Töökindel õliamort paraku õhust ja armastusest ei tule, lisab paratamatult kaalu.
Absoluutselt kõik trosslukud on kaitseastmelt Level 1 (kümnest).
Absoluutselt kõik kiududest trossid avanevad väikeste kullinoka peaga näpitsatega 1-30 sekundiga.
Trossi läbimõõt muudab ainult seda, mitu korda peab kiude lõikama, sest juraka trossiga (läbimõõt 1cm)
tuleb 3-7 krampsata.
Oled ise proovinud või nägid kuskilt? Tahaks ise ka näha, et kullinoka tangidega see nii lihtne on.
Suuremate kaabli tangidega, mida kahe käega peab vajutama, nendega tõesti lõikab ilusti läbi.
Trossluku 1 nõrk koht on mõnikord see trossi otsas asuv julla, mis südamiku sisse lükatakse. Selle julla juurest trossi julmalt ja rütmiliselt tangidega väänates on võimalik tross pooleks saada. Mõne-euroste lukkude puhul väga kiiresti, kümnekonna väänamisega. Terav rauasaag võtab samuti, kui trossi tangidega kinni hoida. Rahvast ei koti. Kunagi mõne korra pidin enda jalgratast niimoodi pästma, kui lukk kinni jääda otsustas. Piisas seletamisest, et see on mu enda vokk, ainult ühel korral tahtsid mingid pätid mu "töö" jõudu kasutades üle võtta ja pealtnägijate sekkumine päästis mu varanduse.
Huvitav, kas Bolt seegi kord oma kasutatud tõukse müüma hakkab?
Üldse oleks huvitav lugeda kogemusi Bolti tõukside kasutamisest Tartus. Mõni kurdab, et täisrehviga ei saa igal pool käia. Karlovas pidi sellega üsna halb veeremine olema.
Tüüp ise kasutab muideks "Kryptonite Evolution 4 Chain Lock" mille koihta ta ütles et "Probably good enough" et suvalisi vargaid eemal hoida. _________________ Experience is what you get when you don't get what you want.
Jah. Miks peaks normaalne inimene käima mingite tangidega ringi? Lukk peabki takistama et kiirelt kohe ära võtta ei saaks asju, paarieurine läheb käe vahel ka katki kui vaja. Kui kuskil tangidega askeldama jääd, siis kutsutakse üsna kindlalt politsei.
Janis, kindel et kutsutakse? Eestlasele ei meeldi end teiste asjadesse segada - kutsud politsei, oled järelikult tunnistaja, peab minema ütlusi andma, pärast mine veel kohtusse ka kohale. Tänan, ei. Astun pigem edasi omi asju ajama. Mis ta siis sõidab sellise rattaga mida varastada tahetakse. Kindlasti mingi rikkur. _________________ Experience is what you get when you don't get what you want.
Enamasti ikka äratab kahtlust kui keegi nendega ringi liigub või askeldab ja tõenäosus on suur, et ikkagi ei lasta tal lõpuni tegeleda. Selles suhtes on ikkagi kallil lukul eelis olemas, odava luku võib lahti teha vabalt nii, et kõrvaltvaataja jaoks on kõik normaalne ja nagu keegi avaks oma ratast.
Aga lahti saab iga luku teha vastavate vahenditega, tuleb lukustada oma vara sellisesse kohta, kus nende vahendite kasutamine nii lihtne pole.
Punt teismelisi maandub su tõuksi ümber-peale, paar tükki sööb burksi, üks selja taga litsub vaikselt tange koomale. Krõps ja minek. Kõrvaltvaataja ei saa arugi. Kui kaamerapilti jäi, saad hiljem vaadata, kuidas 5 nokkmütsile tõmmatud mustade kapuutsidega lõngust tuli ja su tõuksiga läks...
Ei taha sellega üldse öelda, et lukku kasutama ei peaks - tangideta lõnguste vastu igati abiks.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.