Avaleht
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
tahanteada
Lõuapoolik
Lõuapoolik

liitunud: 04.04.2003




sõnum 09.01.2020 11:32:33 vasta tsitaadiga

Üks väike - aga samas väga kõnekas Edit - näidates, et mitte üksnes Eestis ei ole "sinisilmsed lummehelbekesed - ja kes kinnisilmi looadavad, et AGM-akud on samad mis tavalised happepütt-Akud".... icon_cool.gif

Sattusin paari video peale ja millede pealkirjad olid sellised "paanilised".
AGM-akud on pahad, pahad ja ärge ostke neid ning ärge kasutage neid... icon_cool.gif
--------------
Vaatasin siis huvi pärast ka need videod läbi.
Tulemus sama mida olen ka varasematel aastatel kohanud.

Need appikarjujad-autoomanikud on ikka kohutavalt laisad ümberõppijad.
Nad ei viitsinud isegi seda endale selgekt teha mis asi on AGM-aku, mis on tema erisused.
Ning mismoodi autoomanik ise käituma peab - et selle AGM-akuga sõbraks saada ning et see AGM-aku siis usinasti, kvaliteetselt oma tööd teeb. icon_cool.gif

Ja nagu olen ka varem vihjanud - AGM-aku kasutamise korral - tegelikult - tuleb ka auto elektrisüsteem ringi ehitada. icon_smile.gif
Aga midagi sellist nendes videodes teha ei osatud.
-----------
Edit:
Nagu mainitud - siis on minu käsutuses ka ultramoodsa laadimisalgoritmiga Profi-Smartlaadija.
Ning nädalane katsetamine - kolme erineva akuga (kaks seisvat, üks auto peal, kõik Exide 3XD modernsed akud) - näitab selgelt järgmist:

1. Kes tahab modernset akut laadida, peab olema ikka väga teadlik selles mida endas kujutab moderne aku nii ehituselt kui keemilisest koostisest.
Ei ole enam olemas sellist asja kus kõik akud on nagu vanasti, täpselt ühesugused "kastid".
2. Siis peab teadlik olema sellest mis asi on pinge, mis on vool, mis asjad on laadimisalgortimid.

3. Ning kolmandana - peab teadma karmi fakti (rääkisin seda kaks aastat tagasi) - et mitte üks auto, kaasa arvatult kõige uuemad autod, ei oska tegelikult laadida Modernseid akusid.
Ja ei oska seda seetõttu, et:
-autodes olevad algoritmid on endiselt siiamaani vanatüübiliste (klasiskaliste) akude laadimisalgoritmid.
- ning mis veel hullem, selleks, et auto oskaks laadida Modernset akut, selleks tuleb ehitada autosse väga suur lisalaadmis-keksus. icon_cool.gif
Kui klassilaklist akut laetakse pärast käivitamist, siis modersned akud tahavad saada laadimist juba enne käivitamist.

4. Ning uus Profi-Smartlaadija näitab ka selgelt seda ära, et kõik sõltub ka akukeemiast. Sellest lisandist mis on akusse topitud.
Endal on olemas nii: kaltsiumtäidisega akud kui ka süsinik(grafiit)täidisega akud ning näha on kuidas kaltsiumaku korral on laadimisprotsess vägagi närvesöövalt pikk protsess. icon_cool.gif

Järgmisel pildil on siis ühe ja sama kaltsiumaku kaks laadimisprotsessi.
tavalaadimine ja kiirlaadimie
Mõlema korral oli aku jääkpinge 12,4V. Ehk siis mahtuvus a 30-40%.

---------
Edit,
1. kuna läheb talveks (kui hästi-halvasti läheb), siis meenutan ühte lihtsalt võtet - kui ei tea milliset autoakut valida ja kus akumüüja mingit esimest, kõige odavamat, akut käsib osta.
- ning peab silmas ainult enda teenitavat kasumit, mitte autoomaniku heaolu: icon_cool.gif
PS: Ei ole nali, seda on mulle öelnud ausalt ja otse mitu akumüüjat, et nad peavad silmas ainult seda kuidas oleks võimalik võimalikult palju akusid maha müüa. beer_yum.gif

Kusagil aasta tagasi kirjutasin varem_
1. kui lähed akupoodi, siis võta kaal ja kaalu üle kõik samasugused akud (näitena: a la samas mõõdus 60Ah akud).
2. ja vali välja see aku mis on kaalult kõige raskem.
- ja see ei ole nali, kaaluvahe võib olla isegi 4-6 kilo.

Nüüd üks värske pilt ühe välismaise akumüüja õpetusest:
- teema sama, võta ja kaalu akud üle ning vali kõige raskem aku välja.
https://www.upload.ee/image/10664467/kaal111.png

2. Ja praegu lühidalt siis veel üks väike aga väga õel teema ja mis näitab selgelt seda kui "autoomanikel on pohlad mis neil kaopti all toimub".
Üks suur ja väga kuulus autotootja on selle siis ära tabanud, et "Eesti autoomanikel on sellest pohlad mis kapoti all toimub" ja sellega on siis rakendatud "kaval äriidee" kus Eestis müüdavatel uhiuutel autodel on peal mingid aasta-kaks-kolm, kas siis ladudes seisnud või 2-3 ringi autoakud".
Sellest poleks midagi - kuid neid vanu akusid reklaamitakse kui "uhiuusi akusid"-

Probleem tuli välja juhuslikult. Uhiuuel autol oli peal aku mida tegelikult ei toodeta enam vähemalt a 2 aastat.
Ja selle aku uuem modifikatsioon näeb täiesti teistsugune välja.
- aga eks millalgi ole näha, kas see aku on taastatav ja veel pikki aastaid sõitev. Või tuleb omanikul võtta raha ja minna akupoodi uhiuut akut ostma.
- ja kui keegi küsib, miks seda automüüja ei taha vahetada - siis automüüja "tambib: et selline vale käitumine ongi moodsa, korrasoleva aku tunnus". Ning, et nemad seda vahetama ei hakka. icon_cool.gif
Edit:
See siin viimasena toodud probleem on siis lahendatud. icon_cool.gif
Profi-Smartlaadija mässas selle "Fake-AGM"-akuga mitu tundi.

Tulemus:
vead õnnestus parandada ning nüüd siis auto "tunneb selle aku ära kui AGM-aku" ning koheselt läksid ka kõik laadimisparameetrid paika.
Näitena siis laadimispinge mis tõusis AGM-akudele kohustusliku 14,8V-ni.
Hästi läks, omanik pääses järgmise AGM-aku ostmisest. icon_cool.gif

Pildil siis näha õige laadimispinge. Nii on - tasub ära harjuda, et AGM-aku ei ole "tavaline, suvaline, WET-autoaku"... icon_cool.gif

--------------
Edit:
Hoiatuseks ärge järgnevat kodus järgi tehke... icon_cool.gif

Nimelt kohtusid kaks tegelast - testimiseks:
Üks oli Moderne Smartlaadija, WET-akude laadimispinge 15,3V.
Ja teine oli tavaline, klassikaline, "silmaga" Kaltsiumaku.
- vanusega nii a 7-8 aastat.

Ja eksperiment seisnes siis kahes:
- kas Moderne Smartlaadija on nii arukas, et suudab selle aku mahtuvust taastada ja et aku muutuks veel kasutuskõlblikuks.
- ja kas laadimispige 15,3V on sellisele vanakesele ohtlik või ohutu.

Tulemused:
1. laadimine, taastamine täiesti õnnestus.
2. Kuid - see kõrge laadimispinge tõi endaga kaasa tugeva gaasisurve ning sellega kaasnes akukülgede paisumine. icon_cool.gif
2. samas oli antud isend üsna tugeva "kaane-ehitusega" kuna "gaasi ning happevett akust välja ei lennanud".

Pildil on näha selle aku paisumine.

-----------------
Edit:
Veel üks karm tulemus. icon_cool.gif

Kohtusid siis nutikas-tark professionaalne Smartlaadija ning selle Smartlaadija (algoritmi) jaoks "tundmatu autoaku".
Märkus: Sellel Profi-Smartlaadijal puudub "aku temperatuurikontroll".
Ehk siis laadija omanik peab ise termomeetri külge panema.
Ja siis jälgima, et laadimisel ei tõuseks aku temperatuur üle 45 kraadi.

Ja ärge järgmist kodus järgi tehke. icon_cool.gif Märkusena, see kvaliteetne aku elas selle järgmise katse edukalt üle.
Niisiis Smartlaadija külge ning siis laadima ja temperatuuri jälgima. Soov näha kusmaale see temperatuur kerkib.
Tulemus on siis näha järgmisel pildil: 78 kraadi. Ja akuvedelik kees akus kuidas suutis. icon_biggrin.gif


See katsetus kinnitas veelkord seda mida olen ka varem kirjutanud - akuturul toimuv on ikka korralikult segi löödud.
Ja iga aku külge tuleks osta identselt sobiv Smartlaadija ja millega Smartlaadija tootja garanteerib 100% õige koostöö. beer_yum.gif
Lihtne näide: kõik on kuulnud saladuslikku väljendit: "kaltsiumaku".
kuid... neid kaltsiumakusid on olemas kolm erinevat tüüpi ja igaüks neist vajab endale kindla algoritmiga Smartlaadijat.
------------
Edit 2020, nr.1:
väike kokkuvõte eelmisest aastast ning väike vihje sellesse aastasse. Kuigi see vihje peaks Boschi-akude fännid väga närviliseks tegema. icon_cool.gif

1. Lühikokkuvõte eelmisest aastast.
Ning välja valisin ühe loo mis üheselt näitab kuidas „ämbrid kolisevad ning kuidas pidevalt ühe ja sama reha otsa astutakse”...
...juhul kui klassikalise auto, klassikalise WET-aku asemele topitakse moderne AGM-aku.

NB! Meenutuseks:
- klassikalise WET-aku traditsiooniline laadimispinge autos on 14,3V.
- kuid AGM-aku korral peab see pinge olema 14,8V.

Ja nüüd siis see „ämbrikolin ning mitu korda ühe ning sama reha otsa astumine.
A. klassikaline auto, laadimispingega 14,3V: Sellesse autosse pandi Exide AGM-aku.
B. kõik oli esialgu tore. Auto käivitus ning sõitmise ajal sai kasutada valju heli-tümpsu (autos olevast lisavõimendist).
C. Kuid kaks päeva hiljem oli kõik audis.
- auto käivitus kehvake.
- ning aku enam tümpsumasinat töös hoida ei suutnud.
D. edasi käis kõva trampimine ümber auto generaatori ning ümber võimendi – et miks nad ei tööta.
-tulemus: „ümmargune null”:
E. Nüüd arvamus, et Exide AGM-aku on ise praak. Ja poodi akut ringi vahetama.

F. Võeti poest uus Exide AGM-aku ja see autole külge.
G. Tulemus sama: kaks päeva sõitu ning heli-tümpsu.
- siis täpselt sama jama. Auto kehv käimaminemine ja mittetöötav heli-tümps.
H. Ning siis suure kisa ja nutu saatel Internetti hädakisa: „Ärge ostke Exide AGM-akusid kuna need on praak-akud”.... icon_cool.gif icon_cool.gif beer_yum.gif

2. Nüüd siis lühivaatus aastasse 2020. Esimene „pääsuke” on kohal.
Bosch teatas, et ta hakkab „oma fänne kiusama” ning jagab oma AGM-akud kaheks:
- tavalised, pika laadimisajaga, AGM-akud.
- ning teisena, kiirlaetavad, „lühimaasõidu / linnasõidu, AGM-akud.
Ning see pole nali – Boschi akude uusimas tootekataloogis on see jagamine juba täiesti olemas.

PS: Eks näis millal akumüüjad siis nii targaks saavad, et tekitavad poodides kaks erinevat Boschi akude virna: ühes „tavalised” ja teises „kiirlaetavad” Boschi akud.
Ja lisaks: - oskavad autoomanikku hoiatada, et kui ostetakse AGM-aku, siis peab autos olema laadimispinge 14,8V.
Vastasel juhul võib see autoomanik saada suure peavalu kui ta ei saa aru miks uhke, uus, AGM-aku on tühi ning miks auto seda akut laadida ei suuda. icon_cool.gif beer_yum.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
olc
HV Guru
olc

liitunud: 28.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 09.01.2020 12:47:33 vasta tsitaadiga

EFB/AFB/ECM akud. Nendega peab ka auto laadimise ümber ehitama?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa ei või manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.