Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Üldfoorum »  Palun abi signaal releega. märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Martink91
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.02.2016 17:32:45 Palun abi signaal releega. vasta tsitaadiga

Oleks vaja signaalile lülituvad releed, ehk "laching". Käisin oomipoes seda küsimas ja seal lööd küsimus ette, kas ühe või kahe coiliga. Okei, mingit põhimõttelist vahet mina neil nagu ei tee.
Milleks mulle seda vaja:
Selle releega oleks vaja võimendada teist releed, mis lülitab sisse tagumise istmesoojenduse autol. Kuna originaal releed on tootmisest maas, ja romudelt ei leia ka neid, siis tuleb asi ise lahendada. Skeemi teoreetiline seletus selline: nuppu vajutades, lülitab relee sisse, mis lülitab suurema relee sisse(esimese relee häda seisneb 2A maksimum voolutugevuse taluvuses). Ja kui autol süüde välja lülitada siis relee peaks ennast ise välja lülitama. Kui süüde uesti ssse lülitada, siis relee enam sisse ei tohiks lülituda, kuni jrgmise nupust saadud signaalini.
Oomipoes öeldi, et sellist releed pole olemas. Laching on signaalile lülituv, ja enne välja ei lülitu, kui uus signaal peale tuleb. Ühesõnaga läksin pika ninaga poest minema. Nüüd kuu-kaks hiljem hakkasin uuesti asjaga tegelema, ning võtsin oomipoes datasheedi lahti. [url]http://www.oomipood.ee/kasutusjuhend/az850.pdf
[/url] Teisel lehel siis kirjas "Single side stable", "BISTABLE (LATCHING) SINGLE COIL" ja "BISTABLE (LATCHING) TWO COIL".
Kas ma saan õigesti aru, et esimene pole üldse signaalile lülituv, kuid voolu kadudes lülitab ennast tagasi?
Mis vahe on kahel ja ühel coilil? Ma tean misasi on mähis ja kuidas ta töötab, aga sisuline vahe neil kahel versioonil?
Kas bistabiilne tähendabki seda, et on kaks stabiilset asendit- on ja off ja lülituvad vastavalit signaal impulsile?

_________________
Inimesed arvavad, et geenius on olla lõbus, aga nad ei saa aru, kui raske on välja kannatada kogu maailma idioote
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.02.2016 17:44:14 vasta tsitaadiga

Miks seda tavalise releega teha ei saa? Kui esimene relee hoiab siis pole nagu üldse küsimust. Kui annab ühe pulsi siis tuleb teisel releel väljund ühendada mähisega ja siis hoiab nii kaua kui toide sisendis on. Nagu toide (süüde) katkeb kukub lahti ja jääbki. Kui esimene relee voolu ei kannata siis diood suunaga väljundist mähisele.
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 176 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 143
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
raxz
HV Guru

liitunud: 27.07.2003




sõnum 23.02.2016 00:16:50 vasta tsitaadiga

Võtad kahe poolusega relee. Üks poolus jääb pärast nupuvajutust mähise toidet hoidma. Kui toide kaob, lülitab välja ja ootab uut vajutust. Teise pooluse külge ühendad oma kütteseadme.

Põhimõtteline skeem:
http://i.stack.imgur.com/mNVDa.png
Kommentaarid: 46 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 45
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Martink91
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.02.2016 13:31:02 vasta tsitaadiga

elukaz kirjutas:
Miks seda tavalise releega teha ei saa? Kui esimene relee hoiab siis pole nagu üldse küsimust. Kui annab ühe pulsi siis tuleb teisel releel väljund ühendada mähisega ja siis hoiab nii kaua kui toide sisendis on. Nagu toide (süüde) katkeb kukub lahti ja jääbki. Kui esimene relee voolu ei kannata siis diood suunaga väljundist mähisele.


Sinu mõte pole seetõttu edukas, et teinekord tahaks istmesoojenduse manuaalselt välja lülitada- näiteks siis kui juba kõrvetama hakkab. Selleks aga tuleks auto seisma jätta, et süüde välja saada. Ehk siis soov oleks ikka lasta välja lülitada nupust.

Teist skeemil on start ja stopp lülitid erinevad. Minul aga üks nupp, millega soojendust sisse ja välja lülitada, ehk siis ka see skeem nagu ei kõlba.

Mõlemad pakutud variandid on minu enda poolt läbi käinud ja kumbki neist pole laching relee põhimõte.

_________________
Inimesed arvavad, et geenius on olla lõbus, aga nad ei saa aru, kui raske on välja kannatada kogu maailma idioote
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
elukaz
HV Guru
elukaz

liitunud: 06.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 27.02.2016 13:33:08 vasta tsitaadiga

Alusta siis sellest mis kujul olemasolevast nupust signaal välja tuleb. Mis toimub sisse lülitamisel, mis välja lülitamisel, kas on üks või mitu juhet, kas liiguvad impulsid või muudetakse pinget?
_________________
Ma ei saa sellest aru, järelikult on see vale.
Kommentaarid: 176 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 143
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Proov
HV vaatleja

liitunud: 19.12.2001




sõnum 27.02.2016 13:48:13 vasta tsitaadiga

https://www.youtube.com/watch?v=lYaufzTQaTs midagi sellist mõtled?
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Martink91
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 28.02.2016 14:18:57 vasta tsitaadiga

jah, oleks pidanud kohe alguses nupu põhimõtte ka ära seletama.
Nupp on siis nagu tavaline sisse lükatav lüliti kuskil kõlari süsteemil vms. ainult selle vahega, et nupp ei jää põhja kinni(nii peabki olema). Signaali impulss on täpselt nii pikk, kui pikalt nupp peal hoida. Kui nupp vabastada, kaob ka signaal(nupp on mehhaaniline). Ütleme nagu mikrolüliti kuskil telekapuldil vms. Ehk siis iga vajutusega on signaali impulss täpselt sama (+12v näiteks), kus esimene impulss lülitab seadme sisse, siis teine impulss lülitab välja(on/off lüliti telekapuldil).
Mina tahan, et põhi ahelast voolu kadumisel nö, signaali loendur nullitakse, et järgmine kord kui põhi ahelas vool uuesti sees on, vajaks seadme sisse lülitamiseks järjekordset impulssi.

Kui tuua näide eelmainitud video näol, siis põhiahel on suure nupuga lüliti(autol süüte sisse keeramine) ja kui süüde sees, siis videos kuuskant võtmega tehtud lülitus on just see minu nupuga tehtud väike signaal(olenemata signaali pikkusest vms), antud videos aga pole võimalik selle sama signaaliga seadest uuesti välja lülitada(kuuskandiga kontakte uuesti sillates ei juhtu midagi), kuid autol süüte välja keeramisel kaob kogu ahelas vool. See on täpselt pool sellest, mis mul vaja on.

Selle sama nupuga seadme välja lülitamine on vajalik selleks, et kui sõidu aeg tagumik juba liiga kuumaks läheb, tahaks ikka nupust asja välja lülitada, mitte tervet autot selleks seisma jätta.
Mingit muud nuppu juurde aretada ei tahaks(näiteks ahela katkestamine teise nupuga)(et säiliks originaal välimus).
Seadme nullimine süüte välja lülitamisel on vajalik selleks, et kui keegi minule teadmatult või kogemata on istme soojenduse sisse lülitanud, et see niisama koguaeg ei huugaks seal taga minu teadmata.

_________________
Inimesed arvavad, et geenius on olla lõbus, aga nad ei saa aru, kui raske on välja kannatada kogu maailma idioote
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 28.02.2016 20:08:55 vasta tsitaadiga

Martink91, mul esimene mõte oli sulle pakkuda mäluga releed, kuid see ei reseti ennast ära pingekatkestusega, vaid peab oma oleku meeles. Teoorias see isegi sobib sulle, kuna pinge mahavõtmisega kaob ka väljund, mis aga on mälus alles ja autot käivitades läheb istmesoojendus kohe sisse tagasi. Pead lihtsalt korra nuppu vajutama, ja ongi väljas.
Kui vajutad käsitsi istmesoojenduse välja enna auto süüte väljakeeramist, siis uuesti süüte sissekeeramisl jääb ka istmesoojendus välja. Ehk siis relee mäletab oma viimast staatust, millest ka juba kirjutasin.
http://eshop.elkoep.com/documents/mr-41/share_dokumentace/en/manual_mr_41_42.pdf


Või siis kasuta multifunktsionaalset releed. Funktsioon i peaks sulle sobima.
http://eshop.elkoep.com/documents/crm-91h/share_dokumentace/en/manual_crm-91-93-9s.pdf

Nende reeleede ostmisel vaata, et oleks universaalse pingega, alates 12V->230V. Maksavad umbes 20€ tükk ja kui mujalt ei leia siis sakt.ee aitab.


Lahendada annaks seda veel mitut moodi, vaevalt, et hakkad ise elektroonika loogikaelementidega jamama, liiga keeruline ja tülikas algajale mittemillestki teha.
Releedest saab ka ju ise teha, kuid need releed peavad mälu hoidma, seega oli vist nelja releed vaja vähemalt, peast täpselt ei ütle, on võimalik lihtsalt teha puhtmehhaaniline mäluga ühe nupuga sisse/välja lülitus.
Kuid milleks selliselt asja keeruliseks ajada, kui on ülaltoodud vastava funktsionaalsusega releed.

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 133 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 120
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wiki
Kreisi kasutaja

liitunud: 14.11.2003




sõnum 28.02.2016 21:16:20 vasta tsitaadiga

Siin miski 4 releega lahendus http://www.the12volt.com/relays/page5.asp#lsp
Kommentaarid: 109 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 100
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Martink91
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.02.2016 00:36:13 vasta tsitaadiga

Nii tegin paar õlut alustuseks ja tekkis idee. Kombineerin kaks poolikut lahendust. Üks pool on mäluga variant ja teine pool algselt pakutud ise ennast toitev relee.
Lahenduse seletus. Mootor töötab, suures ahelas on vool olemas. Lülitatakse nupust signaal kahele!! releele. Üks relee on siis selline nagu videos näidatud relee, signaal oli seesama kuuskant ja teine relee on siis toosama mäluga, millele tuleb peale sama signaal. Suures ahelas vool olemas, signaal kahele releele olemas. Signaal saadud kõik sisse lülitatud. Järgmise signaalile lülitub signaal relee välja, mille tagajärjel lülitub ka soojendus element välja. Tundub et toimib. Suretan auto välja, esimene relee lülitab ka välja ennast, enam sisse ei lüliti ennem kui uus signaal peale tuleb. Kõik on viis ja tundub, et nii nagu soovisin.
Nüüd teine case. Istmesoojendus on sisse lülitatud, lülitan auto välja, sellega kogu ahelast kaob vool. Uuesti autot käivitades istmesoojendus on väljas, kuna esimene relee pole ühendatud. Nüüd vajutatakse nuppu, tuleb signaal jaa.... esimene relee lülitatakse sisse ning teine välja icon_confused.gif ....Pole viga esimest releed pole võimalik välja lülitada, nuppu vaja vajutada 2x ning teisel releel ka jälle signaal olemas. Õnneks on originaal nuppudel ka indikaator lambid mis näitavad mis hetkel asi on sisse lülitatud, indikaatori saab lihtsa meetodiga ühendada soojendus elemendiga paralleelselt. 2x lülitamine pole küll meeldiv, kuid asi toimib ja põhimõttel nii nagu vaja. see 20€ 4 releega lüliti pole ka vajalik. oomipoes toosama laching millekohta küsisin oli ka mäluvariandiga. ja maksis 4€ tk.
Elektrotehnikas jah nii kõva pole, et mingite loogikaskeemidega möllata, aga kondensaatorite, takistite, dioodide ja transistoritega saan isegi hakkama, mingite lihtsamate skeemide puhul(a'la kuni 10 komponenti).
Muidugi kui keegi asjaarmastaja viitsib seletada ja suunata, siis ma võiks vabalt peen elektroonikat ka õppida ja kasvõi need samad loogikaskeemid endale selgeks teha. Mul tuleb paaril korral aastas ikka miskit sellist ette, kus tahaks miskit meisterdada, aga lihtsalt ei oska ja iseseisev õppimine on tülikas.

See nelja releega vairant... praegu on natukene keeruline et sellest aru saada ja kahe istmesoojenduse jaoks läheks kokku 8 releed.....+dioodid. Esimene on kindlasti lihtsam.

Muidu kui juba küsimiseks läks, siis kas pnp npn transistorid töötavad ka mälu põhimõttel, või kuidas? Äkki annab transistoritega mingit kompaktset lahendust joota, mis võtaks kõvasti vähem ruumi ja saaks ka ilusamini lahendada.
Originaal istme soojenduse releed on jalgade põhimõttelt nagu tavalised 5 jalaga releed. . Et võtaks ühe pika kestaga relee, miskise servotronicu oma vms. ja lükkaks sinna uue PCB sisse, koos kuskilt võetud transistorite ja ühe pooliga.
Ma pole ainuke kellel see tagumise istmesoojenduse relee jama on.

_________________
Inimesed arvavad, et geenius on olla lõbus, aga nad ei saa aru, kui raske on välja kannatada kogu maailma idioote
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
obundra
Kreisi kasutaja
obundra

liitunud: 06.01.2004




sõnum 29.02.2016 12:55:56 vasta tsitaadiga

Sul on vaja täpselt sellist asja http://www.electronics-lab.com/project/toggle-on-off-switch , 555 maksab sente, ülejäänud komponendid samuti, 5V jaoks pane üks 7805 ette ja ongi olemas.
_________________
Hold the heathen hammer high!
Kommentaarid: 27 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 25
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 29.02.2016 16:53:55 vasta tsitaadiga

obundra, ma ei viitsiks sellise asjaga küll jamama hakata, kui saab mingi valmistoodud lahendusega mugavamalt.
Aga see on ainult minu laiskus, teemaalgataja on nõus rõõmuga käed tinaseks tegema. thumbs_up.gif

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 133 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 120
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
avrn
Kreisi kasutaja

liitunud: 16.02.2007




sõnum 29.02.2016 19:10:38 vasta tsitaadiga

Vene kuliibinid on sel teemal pikalt arutanud.
Üks tõenäoliselt täiesti toimiv ja teemaalgataja tingimustele vastav võiks olla selline vigur:

Mõned komponendid tuleb releele lisaks panna ja ilmselt näppude tinaseks tegemisest ei pääse päris. Või noh, mine tea, kruviklemmidega saab ka selle võibolla kokku.
Vastav foorumiteema :
http://electronix.ru/forum/lofiversion/index.php/t94509.html
Teemas on ka komponentide valikust juttu.
Relee peaks siis kahe kontaktigrupiga olema, et suuremat venda ka juhtida saaks. icon_lol.gif
Kommentaarid: 5 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 5
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Martink91
HV vaatleja

liitunud: 29.04.2011



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.12.2019 02:23:54 vasta tsitaadiga

Teema on vahepeal unustusse vajunud.

Mul on tegelikult täitsa originaal releed olemas olnud juba mitu aastat, kuid täna otsustasin et teen ühe lahti ja vaatan mis karul kõhus on, kuna müüki ilmusid ühed samasugused istmed, millel Samuti releed puudu.
Igastahes elektrooniku võhikuna sain päris kiiresti omal skeemi paberile. Hiljem ka arvutisse et teha viisakam skeem.
Kogu süsteemi kontrollib kiip U6032B https://www.mouser.com/datasheet/2/36/doc4771-49567.pdf

Nüüd aga küsimus.
Kas kuskilt on võimalik tellida tühje 5 jalaga 12v automotive releesid, millel pcb plaati koht sees?
Mõte oli ise need releed teha, aga vaja oleks toorik korpuseid. ebay ja google jätsid pika ninaga. Kelleltki teiselt ka küsida ei oska.


_________________
Inimesed arvavad, et geenius on olla lõbus, aga nad ei saa aru, kui raske on välja kannatada kogu maailma idioote
Kommentaarid: 4 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 4
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Üldfoorum »  Palun abi signaal releega.
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.