Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Üldfoorum »  Kui suur mahutavus on 160Wh akupangal? märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Spezz
HV veteran

liitunud: 21.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.12.2019 21:25:10 vasta tsitaadiga

Mhmh, otsi nüüd välja mõni LiFePO, LiFePO4 või misiganes muud siit pärit keemiat kasutav akupank: https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_battery
Akupangad on LiIon ja nende nominaalpinge on tulenevalt tehnoloogiast 3,7 volti(on üksikuid keemilisi erandeid vahemikus 3,6V-3,85V nominaaliga) aga need on reeglina eriotstarbelises kasutuses, mitte consumer tehnikas.
LKits kirjutas:
Kumb siis on? Kui akupangal on kirjas 10000mAh - kas 5V või 3.7V korral?

Kui ei ole täpsustatud eraldi siis on mahutavus 3,7V juures pangal.
Kommentaarid: 67 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Cooper1188
HV vaatleja
Cooper1188

liitunud: 27.04.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.12.2019 21:25:18 vasta tsitaadiga

See Wh kontroll on, ütleme nii, et "viimase" aja röögatus.
Uuematel seadmetele on hakatud juba just märkima ka selle pärast Wh. Läpakad jne.

Selged piirid on pandud:
Kuni 100 Wh on ubatud.
100-160 Wh on lennufirma eriluba. Ehk siis enne reisi peab saama loa oma lennufirmalt. Sellega saab ka lennukisse.
Üle 160 Wh pole mingil viisil lubatud. No ilmselt on "erandid", kuid ilmselt mitte tsiviilisikul.

Isiklikust kogemusets võin öelda, et:
Nüüd keerulisem lugu tuleb aga LiMH ja LiMH osas. Vähemalt Tallinna lennujaamal siin ühest arusaama ei ole.
TLL esialgne hinnang oli, et LiMH jätkavad nad Wh jälgimist, NiMH puhul tuleks küsida lennufirma luba, hoolimata Wh. Vähemalt esialgu oli see nende "tagasihoidlik" vastus. Selle küll veel tahan reaalselt välja selgitada, sest ei leia ühtegi amrtlikku viidet sellele.
Nüüd, väide, et lennujaama turvateenistus ei arvuta midagi, on vale. Arvutab küll. Kuid iseasi kas ka korrektselt. Minu kogemuse põhjal 3 turvateenistujat selles osas tegid väga vale arvutuse. Tõele au andes muidugi 2 inimest, sest vahetuse "vanem" kes pidi langetama otsuse, ilmselt usaldas 2 turvatöötaja arvutust ja kaasa ei mõelnud.
Ehk siis, suurema akupangaga või akuga seadme puuhul, tasuks endale kindlasti arvutuskäik selgeks teha, sest TLL töötajatel, vähemalt osadel, on kindlasti puudulik koolitus.
Minu puhul oli tegemist lihtsalt välklampide akudega.

Reeglina mahuvad selle 100 Wh piiri alt läbi ikka kaunis usured akupangad, ning probleeme ei tohiks olla. Kuid, lähtuvalt omast kogemusest, on soovituslik sellest arvutuskäigust teadlik olla.
Mina isiklikult olin samade välkudega reisinud pool maailma läbi, ning kunagi pole probleeme olnud. Seoses sellega polnud ka minul õrna aimu, et mida täpselt üritatakse arvutada. Võibolla oli tegemist ka väga varajase lennuga, ning mõte veel ei töötanud, sest isegi ilma arvutuseta oleks olnud selge, et nende arvutuslik tulemus 230 Wh PEAB olema vale, sest akud füüsiliselt liiga väikesed.
Kommentaarid: 16 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 15
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 03.12.2019 22:22:07 vasta tsitaadiga

Spezz kirjutas:

LKits kirjutas:
Kumb siis on? Kui akupangal on kirjas 10000mAh - kas 5V või 3.7V korral?

Kui ei ole täpsustatud eraldi siis on mahutavus 3,7V juures pangal.


Kui ei ole täpsustatud siit tarbija saab ainult lähtuda kirjapandust. Tema ei tea, ega ei peagi teadma, kas ja mis on karul kõhus.
Üldiselt ei hakata tarbijat numbritega üle külvama (need otse hiinast tooted v.a.) vaid pannakse sinna lubatud sisend ja väljundpinge.

Kas Li-ion akude elemendid on alati 3,7V ei teagi otseselt väita. Pole nii peensusteni süüvinud (Veel ei ole icon_razz1.gif ). Küll aga on need akud ja patareid kõik liitiumelemendid, sõltumata, mis seal peale Li- kirjas on.

Sama on ka auto akuga, enamus autoinimesi teavad, et see on sõiduautol 12V pingega. Ei hakka keegi ennustama, mitmest ja millise nimipingega elementidest see koostatud on.

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 132 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 119
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Etz
HV Guru
Etz

liitunud: 27.01.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.12.2019 22:26:50 vasta tsitaadiga

jägaja kirjutas:
Sama on ka auto akuga, enamus autoinimesi teavad, et see on sõiduautol 12V pingega. Ei hakka keegi ennustama, mitmest ja millise nimipingega elementidest see koostatud on.


Defineeri autoaku?
Tesla akudel on näiteks kõvasti rohkem kui 6 elementi, ometi on tegu tehniliselt auto akuga, asub ju autos... icon_lol.gif

_________________
...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen!
Kommentaarid: 223 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 192
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 03.12.2019 22:43:31 vasta tsitaadiga

Etz, selles samas teemas, natuke eespool ma juba kirjutasin v.a. elektriautode akud icon_biggrin.gif
Ei hakka seda nüüd igas postis kordama, et ehk keegi haarab jälle sellest kinni icon_cool.gif

-------------------------------------------------------------
PS. https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery
Ja veel mõned tarkuseterad kõiketeadvast internetist , mis ütlevad, et standardis on Li-ion akuelemendi pinge 3,6V (kuigi paljud kirjutavat 3,7V)
Näiteks iin on 3,6V https://www.oomipood.ee/product/icr18650_26fm_li_ion_aku_18650_3_6v_2600mah_samsung
akukeskus või kusagil lehel olid pooled elemendid 3,6V ja pooled 3,7V eusa_think.gif

Ehk siis jälle targem, polnud varem mõelnud, mitu Celli on üks Li-ion aku. Nüüd pane see info inimesele ette, kes üldse akudest midagi ei tea, et vaata, selle jagamine toimub 3,7V, mitte 5V, nagu akupangal kirjas on icon_biggrin.gif

PS2.
Siin teema algas, et kas selline akupank lubatakse lennukitesse, Tanel ütles õieti, et keegi ei hakka seal mingeid watt-tunde arvutama.
Nüüd müüakse akupankasid, mille müügiargumendina kirjas, et mahtuvus selline ja lubatakse lennukisse kaasa võtta.
Ma kusjuures ei teadnudki, et lennukis selline piirang on, igatahes pole mulle sellist piirangut rakendatud, kuna akupank vastab nõuetele.

Ehk siis ostke võimalikult suure P.M.P.O numbriga akupank ja teid kindlasti ei lasta sellega kontrollist edasi icon_wink.gif

PS3. ma kasutan seda P.M.P.O sõnumit, kuna seda on tehnikafoorumis kõik näinud, erutanud ja kogenud, ehk siis teavad, millega tegu icon_biggrin.gif

PS4.
Eespool lasin ühe vea ka sissse oma arutluses, jättes ühe olulise asja tähelepanuta, aga kuna keegi sellele ei viidanud siis las ta olla icon_razz1.gif icon_redface.gif

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."


viimati muutis jägaja 03.12.2019 22:45:03, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 132 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 119
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Spezz
HV veteran

liitunud: 21.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.12.2019 22:44:58 vasta tsitaadiga

Ehk siis asjast suurt ei jaga targutamas on tugev. Odavaimat saasta ostes ongi oht, et numbrid seal peal on BS. Vähegi teadlikum inimene teab, mis on laiatarbe liitiumaku nominaalpinge ja oskab selle järgi Wh arvutada. Loll saab kirikus ja turvakontrollis ka peksa.
Kommentaarid: 67 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 03.12.2019 22:47:34 vasta tsitaadiga

Spezz, see teema ongi, et targutades targemaks icon_cool.gif
Jah, inimene õpib kogu elu, väidetavalt, seega no sorry kurat kah icon_lol.gif

Spezz kirjutas:
Vähegi teadlikum inimene teab, mis on laiatarbe liitiumaku nominaalpinge ja oskab selle järgi Wh arvutada. Loll saab kirikus ja turvakontrollis ka peksa.


lubage naerda icon_lol.gif

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."


viimati muutis jägaja 03.12.2019 22:48:19, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 132 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 119
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Spezz
HV veteran

liitunud: 21.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.12.2019 22:52:16 vasta tsitaadiga

jägaja kirjutas:
Spezz, see teema ongi, et targutades targemaks icon_cool.gif
Jah, inimene õpip kogu elu, väidetavalt, seega no sorry kurat kah icon_lol.gif

Sorry siitpoolt ka, mu jaoks on see akude teema nii elementaarne et ajab kohati sita keema kui keegi mingit jama hakkab ajama .. icon_smile.gif
Samas tõesti, tavainimene ei pea ilmtingimata nii teadlik olema aga siis saabki lennujaamas tunda, et rumal on paha olla icon_smile.gif
EDIT: Üldiselt võiks need tootjad põlema panna, kes ei märgi akupangale Wh, Ah ja nominaalpinget selgelt loetaval kujul.
Kommentaarid: 67 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 03.12.2019 22:56:56 vasta tsitaadiga

No tõesti, ma puutun akude ja patareidega ka suht palju kokku, aga mul ei ole vajadus teada, mitmest elemendist ja mis pingega cellid seal sees on. Piisab, et sobib pinge ja füüsilised parameetrid.
Kusjuures, nooremana ma kroona patareisid lammutasin ja tean, mitu elementi seale sees on. (kui ka ei tea, siis tean selle väljundpinget ja ülejäänu arvutan icon_razz1.gif ) icon_smile.gif

Lisaks puutun kokku akuga elektrisõidukite (mitte eklektriauto icon_razz1.gif ) akudega ja tean ka, mitut elemanti vaja on, et saada sobilik väljundpinge x.
Isegi selle. nn autoakuga (enne elektriautode ajastut icon_lol.gif ) olen ise elemente völja võtnud ja uusi asemele pannud. Olid sellised ajad ja ise renoveeritavad autoakud.

Aga vot seda ma ikkagi ei teadnud,et paarkümmend aastat taskus kantud telefon omab akut, mis ongi ainult 1. ainus cell ja 3,6/3,7V icon_cry.gif

_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 132 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 119
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Spezz
HV veteran

liitunud: 21.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.12.2019 22:59:46 vasta tsitaadiga

jägaja kirjutas:
No tõesti, ma puutun akude ja patareidega ka suht palju kokku, aga mul ei ole vajadus teada, mitmest elemendist ja mis pingega cellid seal sees on. Piisab, et sobib pinge ja füüsilised parameetrid.
Kusjuures, nooremana ma kroona patareisid lammutasin ja tean, mitu elementi seale sees on. icon_smile.gif

Lisaks puutun kokku elektrisõidukite akudega ja tean ka, mitut elemanti vaja on, et saada sobilik väljundpinge x. Isegi selle. nn autoakuga (enne elektriautode ajastud icon_lol.gif ) olen ise elemente völja võtnud ja uusi asemele pannud. Olid sellised ajad ja ise renoveeritavad autoakud.

Aga vot seda ma ikkagi ei teadnud,et paarkümmend aastat taskus kantud telefon omab akut, mis ongi ainult 1. ainus cell ja 3,6/3,7V icon_cry.gif

Ma lihtsalt nii mitme nurga alt sellega kokku puutunud: e-sigaretid, telefonid, droonid, taskulambid, sülearvutid, mudelism, elektritõukekad jne.
Reegel kehtib kõigis alades tulenevalt tehnoloogiast täpselt samamoodi. Seni kuni aku on Li-Ion.
Isegi Teslades on 18650 cell(pisikese väliste mõõtude modifikatsiooniga turvalisuse teemal aga endiselt 3,7V)
Kommentaarid: 67 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
degreal
HV veteran

liitunud: 07.01.2002




sõnum 04.12.2019 00:48:48 vasta tsitaadiga

Loodetavasi lõpeb milliampertundides mahutavuse mõõtmise mood ära. See sama tobe nagu mootori võimsust njuutonmeetrites esitada.
Kommentaarid: 25 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 23
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Spezz
HV veteran

liitunud: 21.08.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.12.2019 02:41:46 vasta tsitaadiga

degreal kirjutas:
Loodetavasi lõpeb milliampertundides mahutavuse mõõtmise mood ära. See sama tobe nagu mootori võimsust njuutonmeetrites esitada.

+1 thumbs_up.gif
Kommentaarid: 67 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 63
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
presta
HV vaatleja

liitunud: 12.12.2012




sõnum 04.12.2019 10:06:36 vasta tsitaadiga

Kes tahab akupankade siseeluga tutvuda: https://www.youtube.com/user/bigclivedotcom/search?query=powerbank
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tiirP
HV Guru
tiirP

liitunud: 07.01.2005




sõnum 04.12.2019 10:32:19 vasta tsitaadiga

degreal kirjutas:
Loodetavasi lõpeb milliampertundides mahutavuse mõõtmise mood ära. See sama tobe nagu mootori võimsust njuutonmeetrites esitada.

ot:
Viimane on siiski Si-süsteemi ühik, tobe või mitte.
Kommentaarid: 113 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 105
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
A.S.
HV Guru

liitunud: 27.10.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.12.2019 11:23:39 vasta tsitaadiga

jägaja kirjutas:
Ja veel mõned tarkuseterad kõiketeadvast internetist , mis ütlevad, et standardis on Li-ion akuelemendi pinge 3,6V (kuigi paljud kirjutavat 3,7V)

Kõik oleneb sellest, millisel momendil pinget mõõta.
Akutööriistade tootjad on alati arvestanud 3.6V elemendi pingega. Ehk siis näiteks on/olid akupakid markeeringuga 10.8V ja 18V.
Nüüd arvestatakse 4.0V elemendi pingega (värskelt laetud element tegelikult ju sellise pingega ongi, veidi rohkemgi veel). Ehk siis akupakid on 12V ja 20V, elemendid sees täpselt samad.
Ei imestaks kui akupanga tootjad ka varem või hiljem sama teed läheksid, ikka selleks, et tarbija saaks "sama raha eest rohkem".
 
Kommentaarid: 33 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 33
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
H_K
Aeg Maha 2n
H_K

liitunud: 09.01.2002




sõnum 04.12.2019 13:05:25 vasta tsitaadiga

Kas see lennureisile piirang on ühe akupanga kohta või mitme akupanga peale korraga, riputaks vööle paari selliseid ja kotti tagavaraks need : icon_cool.gif
_________________
---------------
Kommentaarid: 53 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 51
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
piraat262
HV veteran
piraat262

liitunud: 11.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 04.12.2019 13:39:56 vasta tsitaadiga

H_K kirjutas:
Kas see lennureisile piirang on ühe akupanga kohta või mitme akupanga peale korraga, riputaks vööle paari selliseid ja kotti tagavaraks need : icon_cool.gif


Hea viis kuidas pikaajaline lennukeeld saada. Üks seade ei tohi üle 100wh olla, kaasa võta neid nii mitu kui tahad.

_________________
Kui inimesel on lamba-ajud, on ka kaasaegne meditsiin võimetu!
Kommentaarid: 66 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 3 :: 60
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
jägaja
HV Guru
jägaja

liitunud: 06.08.2004




sõnum 04.12.2019 15:29:54 vasta tsitaadiga

hea viis mitu aastat vanglat saada. Paras palk lollile
_________________
" Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
Kommentaarid: 132 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 119
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
napoleon
Unknown virus
napoleon

liitunud: 08.12.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 07.12.2019 17:55:40 vasta tsitaadiga

degreal kirjutas:
Loodetavasi lõpeb milliampertundides mahutavuse mõõtmise mood ära. See sama tobe nagu mootori võimsust njuutonmeetrites esitada.


Kui inimesed on pikalt tobedusega harjunud, siis on neid keeruline ümber harjutada. Sama teema miks LED lampidel on tänase päevani lisaks luumenitele vatid ka peal.... ja suures kirjas need vatid, mis vastavad umbkaudselt hõõglambi vattidele(väiksemas kirjas tegelik võimsus on muidugi ok, kuna see on ka argument kui suure elektriarve see lamp tekitab).
Aga noh, kuna telefoni aku on ka enamasti 3.7V ja selle mahtuvus antakse ka enamasti mAh, siis akupanga mAh annab mingi ettekujutuse küll, mitu korda sellega telefoni laadida saab kuigi see 3.7->5 konvertimine ei toimu ka kadudeta.
Kommentaarid: 76 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 59
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Lord Ami
HV veteran
Lord Ami

liitunud: 13.01.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.12.2019 17:02:02 vasta tsitaadiga

Kogemus 10 000 mAh - isegi käsipagasi kotis (välja võtmata) on turvakontrollist läbi läinud. Vahel ununeb.

100wh/30 000mAh (viimast numbrit ei taha uskuda) on küll uuritud, aga ilusti läbi läinud.
Viimati Norwegianiga lennates tegin igaks juhuks asja selgeks ning neil oli selgelt kirjas, et 100wh on maksimaalne mahutavus.
Kommentaarid: 56 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 51
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Üldfoorum »  Kui suur mahutavus on 160Wh akupangal? mine lehele eelmine  1, 2, 3
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.