praegune kellaaeg 19.04.2024 02:08:05
|
Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Spezz
HV veteran
liitunud: 21.08.2005
|
03.12.2019 21:25:10
|
|
|
Mhmh, otsi nüüd välja mõni LiFePO, LiFePO4 või misiganes muud siit pärit keemiat kasutav akupank: https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_battery
Akupangad on LiIon ja nende nominaalpinge on tulenevalt tehnoloogiast 3,7 volti(on üksikuid keemilisi erandeid vahemikus 3,6V-3,85V nominaaliga) aga need on reeglina eriotstarbelises kasutuses, mitte consumer tehnikas.
LKits kirjutas: |
Kumb siis on? Kui akupangal on kirjas 10000mAh - kas 5V või 3.7V korral? |
Kui ei ole täpsustatud eraldi siis on mahutavus 3,7V juures pangal.
|
|
Kommentaarid: 67 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
63 |
|
tagasi üles |
|
|
Cooper1188
HV vaatleja
liitunud: 27.04.2005
|
03.12.2019 21:25:18
|
|
|
See Wh kontroll on, ütleme nii, et "viimase" aja röögatus.
Uuematel seadmetele on hakatud juba just märkima ka selle pärast Wh. Läpakad jne.
Selged piirid on pandud:
Kuni 100 Wh on ubatud.
100-160 Wh on lennufirma eriluba. Ehk siis enne reisi peab saama loa oma lennufirmalt. Sellega saab ka lennukisse.
Üle 160 Wh pole mingil viisil lubatud. No ilmselt on "erandid", kuid ilmselt mitte tsiviilisikul.
Isiklikust kogemusets võin öelda, et:
Nüüd keerulisem lugu tuleb aga LiMH ja LiMH osas. Vähemalt Tallinna lennujaamal siin ühest arusaama ei ole.
TLL esialgne hinnang oli, et LiMH jätkavad nad Wh jälgimist, NiMH puhul tuleks küsida lennufirma luba, hoolimata Wh. Vähemalt esialgu oli see nende "tagasihoidlik" vastus. Selle küll veel tahan reaalselt välja selgitada, sest ei leia ühtegi amrtlikku viidet sellele.
Nüüd, väide, et lennujaama turvateenistus ei arvuta midagi, on vale. Arvutab küll. Kuid iseasi kas ka korrektselt. Minu kogemuse põhjal 3 turvateenistujat selles osas tegid väga vale arvutuse. Tõele au andes muidugi 2 inimest, sest vahetuse "vanem" kes pidi langetama otsuse, ilmselt usaldas 2 turvatöötaja arvutust ja kaasa ei mõelnud.
Ehk siis, suurema akupangaga või akuga seadme puuhul, tasuks endale kindlasti arvutuskäik selgeks teha, sest TLL töötajatel, vähemalt osadel, on kindlasti puudulik koolitus.
Minu puhul oli tegemist lihtsalt välklampide akudega.
Reeglina mahuvad selle 100 Wh piiri alt läbi ikka kaunis usured akupangad, ning probleeme ei tohiks olla. Kuid, lähtuvalt omast kogemusest, on soovituslik sellest arvutuskäigust teadlik olla.
Mina isiklikult olin samade välkudega reisinud pool maailma läbi, ning kunagi pole probleeme olnud. Seoses sellega polnud ka minul õrna aimu, et mida täpselt üritatakse arvutada. Võibolla oli tegemist ka väga varajase lennuga, ning mõte veel ei töötanud, sest isegi ilma arvutuseta oleks olnud selge, et nende arvutuslik tulemus 230 Wh PEAB olema vale, sest akud füüsiliselt liiga väikesed.
|
|
Kommentaarid: 16 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
03.12.2019 22:22:07
|
|
|
Spezz kirjutas: |
LKits kirjutas: |
Kumb siis on? Kui akupangal on kirjas 10000mAh - kas 5V või 3.7V korral? |
Kui ei ole täpsustatud eraldi siis on mahutavus 3,7V juures pangal. |
Kui ei ole täpsustatud siit tarbija saab ainult lähtuda kirjapandust. Tema ei tea, ega ei peagi teadma, kas ja mis on karul kõhus.
Üldiselt ei hakata tarbijat numbritega üle külvama (need otse hiinast tooted v.a.) vaid pannakse sinna lubatud sisend ja väljundpinge.
Kas Li-ion akude elemendid on alati 3,7V ei teagi otseselt väita. Pole nii peensusteni süüvinud (Veel ei ole ). Küll aga on need akud ja patareid kõik liitiumelemendid, sõltumata, mis seal peale Li- kirjas on.
Sama on ka auto akuga, enamus autoinimesi teavad, et see on sõiduautol 12V pingega. Ei hakka keegi ennustama, mitmest ja millise nimipingega elementidest see koostatud on.
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
Etz
HV Guru
liitunud: 27.01.2005
|
03.12.2019 22:26:50
|
|
|
jägaja kirjutas: |
Sama on ka auto akuga, enamus autoinimesi teavad, et see on sõiduautol 12V pingega. Ei hakka keegi ennustama, mitmest ja millise nimipingega elementidest see koostatud on. |
Defineeri autoaku?
Tesla akudel on näiteks kõvasti rohkem kui 6 elementi, ometi on tegu tehniliselt auto akuga, asub ju autos...
_________________ ...life is random...so am I...
So, there is a fan. Time to grab your sh*t, gentlemen! |
|
Kommentaarid: 223 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
192 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
03.12.2019 22:43:31
|
|
|
Etz, selles samas teemas, natuke eespool ma juba kirjutasin v.a. elektriautode akud
Ei hakka seda nüüd igas postis kordama, et ehk keegi haarab jälle sellest kinni
-------------------------------------------------------------
PS. https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery
Ja veel mõned tarkuseterad kõiketeadvast internetist , mis ütlevad, et standardis on Li-ion akuelemendi pinge 3,6V (kuigi paljud kirjutavat 3,7V)
Näiteks iin on 3,6V https://www.oomipood.ee/product/icr18650_26fm_li_ion_aku_18650_3_6v_2600mah_samsung
akukeskus või kusagil lehel olid pooled elemendid 3,6V ja pooled 3,7V
Ehk siis jälle targem, polnud varem mõelnud, mitu Celli on üks Li-ion aku. Nüüd pane see info inimesele ette, kes üldse akudest midagi ei tea, et vaata, selle jagamine toimub 3,7V, mitte 5V, nagu akupangal kirjas on
PS2.
Siin teema algas, et kas selline akupank lubatakse lennukitesse, Tanel ütles õieti, et keegi ei hakka seal mingeid watt-tunde arvutama.
Nüüd müüakse akupankasid, mille müügiargumendina kirjas, et mahtuvus selline ja lubatakse lennukisse kaasa võtta.
Ma kusjuures ei teadnudki, et lennukis selline piirang on, igatahes pole mulle sellist piirangut rakendatud, kuna akupank vastab nõuetele.
Ehk siis ostke võimalikult suure P.M.P.O numbriga akupank ja teid kindlasti ei lasta sellega kontrollist edasi
PS3. ma kasutan seda P.M.P.O sõnumit, kuna seda on tehnikafoorumis kõik näinud, erutanud ja kogenud, ehk siis teavad, millega tegu
PS4.
Eespool lasin ühe vea ka sissse oma arutluses, jättes ühe olulise asja tähelepanuta, aga kuna keegi sellele ei viidanud siis las ta olla
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
viimati muutis jägaja 03.12.2019 22:45:03, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
Spezz
HV veteran
liitunud: 21.08.2005
|
03.12.2019 22:44:58
|
|
|
Ehk siis asjast suurt ei jaga targutamas on tugev. Odavaimat saasta ostes ongi oht, et numbrid seal peal on BS. Vähegi teadlikum inimene teab, mis on laiatarbe liitiumaku nominaalpinge ja oskab selle järgi Wh arvutada. Loll saab kirikus ja turvakontrollis ka peksa.
|
|
Kommentaarid: 67 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
63 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
03.12.2019 22:47:34
|
|
|
Spezz, see teema ongi, et targutades targemaks
Jah, inimene õpib kogu elu, väidetavalt, seega no sorry kurat kah
Spezz kirjutas: |
Vähegi teadlikum inimene teab, mis on laiatarbe liitiumaku nominaalpinge ja oskab selle järgi Wh arvutada. Loll saab kirikus ja turvakontrollis ka peksa. |
lubage naerda
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine."
viimati muutis jägaja 03.12.2019 22:48:19, muudetud 1 kord |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
Spezz
HV veteran
liitunud: 21.08.2005
|
03.12.2019 22:52:16
|
|
|
jägaja kirjutas: |
Spezz, see teema ongi, et targutades targemaks
Jah, inimene õpip kogu elu, väidetavalt, seega no sorry kurat kah |
Sorry siitpoolt ka, mu jaoks on see akude teema nii elementaarne et ajab kohati sita keema kui keegi mingit jama hakkab ajama ..
Samas tõesti, tavainimene ei pea ilmtingimata nii teadlik olema aga siis saabki lennujaamas tunda, et rumal on paha olla
EDIT: Üldiselt võiks need tootjad põlema panna, kes ei märgi akupangale Wh, Ah ja nominaalpinget selgelt loetaval kujul.
|
|
Kommentaarid: 67 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
63 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
03.12.2019 22:56:56
|
|
|
No tõesti, ma puutun akude ja patareidega ka suht palju kokku, aga mul ei ole vajadus teada, mitmest elemendist ja mis pingega cellid seal sees on. Piisab, et sobib pinge ja füüsilised parameetrid.
Kusjuures, nooremana ma kroona patareisid lammutasin ja tean, mitu elementi seale sees on. (kui ka ei tea, siis tean selle väljundpinget ja ülejäänu arvutan )
Lisaks puutun kokku akuga elektrisõidukite (mitte eklektriauto ) akudega ja tean ka, mitut elemanti vaja on, et saada sobilik väljundpinge x.
Isegi selle. nn autoakuga (enne elektriautode ajastut ) olen ise elemente völja võtnud ja uusi asemele pannud. Olid sellised ajad ja ise renoveeritavad autoakud.
Aga vot seda ma ikkagi ei teadnud,et paarkümmend aastat taskus kantud telefon omab akut, mis ongi ainult 1. ainus cell ja 3,6/3,7V
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
Spezz
HV veteran
liitunud: 21.08.2005
|
03.12.2019 22:59:46
|
|
|
jägaja kirjutas: |
No tõesti, ma puutun akude ja patareidega ka suht palju kokku, aga mul ei ole vajadus teada, mitmest elemendist ja mis pingega cellid seal sees on. Piisab, et sobib pinge ja füüsilised parameetrid.
Kusjuures, nooremana ma kroona patareisid lammutasin ja tean, mitu elementi seale sees on.
Lisaks puutun kokku elektrisõidukite akudega ja tean ka, mitut elemanti vaja on, et saada sobilik väljundpinge x. Isegi selle. nn autoakuga (enne elektriautode ajastud ) olen ise elemente völja võtnud ja uusi asemele pannud. Olid sellised ajad ja ise renoveeritavad autoakud.
Aga vot seda ma ikkagi ei teadnud,et paarkümmend aastat taskus kantud telefon omab akut, mis ongi ainult 1. ainus cell ja 3,6/3,7V |
Ma lihtsalt nii mitme nurga alt sellega kokku puutunud: e-sigaretid, telefonid, droonid, taskulambid, sülearvutid, mudelism, elektritõukekad jne.
Reegel kehtib kõigis alades tulenevalt tehnoloogiast täpselt samamoodi. Seni kuni aku on Li-Ion.
Isegi Teslades on 18650 cell(pisikese väliste mõõtude modifikatsiooniga turvalisuse teemal aga endiselt 3,7V)
|
|
Kommentaarid: 67 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
63 |
|
tagasi üles |
|
|
degreal
HV veteran
liitunud: 07.01.2002
|
04.12.2019 00:48:48
|
|
|
Loodetavasi lõpeb milliampertundides mahutavuse mõõtmise mood ära. See sama tobe nagu mootori võimsust njuutonmeetrites esitada.
|
|
Kommentaarid: 25 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
23 |
|
tagasi üles |
|
|
Spezz
HV veteran
liitunud: 21.08.2005
|
04.12.2019 02:41:46
|
|
|
degreal kirjutas: |
Loodetavasi lõpeb milliampertundides mahutavuse mõõtmise mood ära. See sama tobe nagu mootori võimsust njuutonmeetrites esitada. |
+1
|
|
Kommentaarid: 67 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
63 |
|
tagasi üles |
|
|
presta
HV vaatleja
liitunud: 12.12.2012
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
tiirP
HV Guru
liitunud: 07.01.2005
|
04.12.2019 10:32:19
|
|
|
degreal kirjutas: |
Loodetavasi lõpeb milliampertundides mahutavuse mõõtmise mood ära. See sama tobe nagu mootori võimsust njuutonmeetrites esitada. |
ot: |
Viimane on siiski Si-süsteemi ühik, tobe või mitte. |
|
|
Kommentaarid: 113 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
105 |
|
tagasi üles |
|
|
A.S.
HV Guru
liitunud: 27.10.2003
|
04.12.2019 11:23:39
|
|
|
jägaja kirjutas: |
Ja veel mõned tarkuseterad kõiketeadvast internetist , mis ütlevad, et standardis on Li-ion akuelemendi pinge 3,6V (kuigi paljud kirjutavat 3,7V) |
Kõik oleneb sellest, millisel momendil pinget mõõta.
Akutööriistade tootjad on alati arvestanud 3.6V elemendi pingega. Ehk siis näiteks on/olid akupakid markeeringuga 10.8V ja 18V.
Nüüd arvestatakse 4.0V elemendi pingega (värskelt laetud element tegelikult ju sellise pingega ongi, veidi rohkemgi veel). Ehk siis akupakid on 12V ja 20V, elemendid sees täpselt samad.
Ei imestaks kui akupanga tootjad ka varem või hiljem sama teed läheksid, ikka selleks, et tarbija saaks "sama raha eest rohkem".
|
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
33 |
|
tagasi üles |
|
|
H_K
Aeg Maha 2n
liitunud: 09.01.2002
|
04.12.2019 13:05:25
|
|
|
Kas see lennureisile piirang on ühe akupanga kohta või mitme akupanga peale korraga, riputaks vööle paari selliseid ja kotti tagavaraks need :
_________________ --------------- |
|
Kommentaarid: 53 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
|
piraat262
HV veteran
liitunud: 11.01.2006
|
04.12.2019 13:39:56
|
|
|
H_K kirjutas: |
Kas see lennureisile piirang on ühe akupanga kohta või mitme akupanga peale korraga, riputaks vööle paari selliseid ja kotti tagavaraks need : |
Hea viis kuidas pikaajaline lennukeeld saada. Üks seade ei tohi üle 100wh olla, kaasa võta neid nii mitu kui tahad.
_________________ Kui inimesel on lamba-ajud, on ka kaasaegne meditsiin võimetu! |
|
Kommentaarid: 66 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
3 :: |
60 |
|
tagasi üles |
|
|
jägaja
HV Guru
liitunud: 06.08.2004
|
04.12.2019 15:29:54
|
|
|
hea viis mitu aastat vanglat saada. Paras palk lollile
_________________ " Maailm on täis kõikvõimalike külatarkade kogukondi, kelle ühine joon on teadus- ja tõenduspõhisele elukäsitusele vastandumine." |
|
Kommentaarid: 132 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
119 |
|
tagasi üles |
|
|
napoleon
Unknown virus
liitunud: 08.12.2008
|
07.12.2019 17:55:40
|
|
|
degreal kirjutas: |
Loodetavasi lõpeb milliampertundides mahutavuse mõõtmise mood ära. See sama tobe nagu mootori võimsust njuutonmeetrites esitada. |
Kui inimesed on pikalt tobedusega harjunud, siis on neid keeruline ümber harjutada. Sama teema miks LED lampidel on tänase päevani lisaks luumenitele vatid ka peal.... ja suures kirjas need vatid, mis vastavad umbkaudselt hõõglambi vattidele(väiksemas kirjas tegelik võimsus on muidugi ok, kuna see on ka argument kui suure elektriarve see lamp tekitab).
Aga noh, kuna telefoni aku on ka enamasti 3.7V ja selle mahtuvus antakse ka enamasti mAh, siis akupanga mAh annab mingi ettekujutuse küll, mitu korda sellega telefoni laadida saab kuigi see 3.7->5 konvertimine ei toimu ka kadudeta.
|
|
Kommentaarid: 76 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
59 |
|
tagasi üles |
|
|
Lord Ami
HV veteran
liitunud: 13.01.2006
|
08.12.2019 17:02:02
|
|
|
Kogemus 10 000 mAh - isegi käsipagasi kotis (välja võtmata) on turvakontrollist läbi läinud. Vahel ununeb.
100wh/30 000mAh (viimast numbrit ei taha uskuda) on küll uuritud, aga ilusti läbi läinud.
Viimati Norwegianiga lennates tegin igaks juhuks asja selgeks ning neil oli selgelt kirjas, et 100wh on maksimaalne mahutavus.
|
|
Kommentaarid: 56 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
51 |
|
tagasi üles |
|
|
|
lisa lemmikuks |
|
|
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
|
|
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
|