Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Paljusid autosid ootab tuleval aastal karmimate keskkonnanõuete tõttu hinnatõus märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
d3t
HV Guru
d3t

liitunud: 14.05.2004




sõnum 29.11.2019 17:08:57 vasta tsitaadiga

Võiks kiiremini rakenduda, saaks äkki vähem köhimatta sõita linnas. Esimese hooga võiks kõik autod, bussid jne mis musta tossu välja ajab emexisse ajada.
_________________
next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine
Lecktor - 3D printerid ja lisatarvikud, Voron, Prusa jne
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 72
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
renx09
HV Guru
renx09

liitunud: 28.09.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.11.2019 17:15:09 vasta tsitaadiga

d3t kirjutas:
Võiks kiiremini rakenduda, saaks äkki vähem köhimatta sõita linnas. Esimese hooga võiks kõik autod, bussid jne mis musta tossu välja ajab emexisse ajada.


s.t. umbes pooled
Kommentaarid: 299 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 240
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 29.11.2019 21:00:19 vasta tsitaadiga

sarnaselt sellele "nõuandele" mis mulle siin varemalt anti, võiks siis kah soovitada, et äkki mine arsti juurde ja lase välja uurida, mis sul vaesel inimesel viga on, et muudkui köhima pead icon_lol.gif

kui natuke tõsisemalt rääkida siis see kas toss on must, mustem, vähem must või üldse mitte eriti must ei ole tegelt kaugeltki mitte otseses seoses nö. halbade asjade paketi "kogu halvaga", mis kuskilt sumpsist välja tuleb. see asi on ikkagi natuke keerukam.
ja teiseks, kõiksugused mootorid, või noh sisepõlemismootorid igatahes, töötavadki ebaefektiivsemalt ning rohkem reostades külmalt, ning ka siis kui neilt nõuda ebaühtlast tööd ehk pidurdamised, kiirendamised. seega võimalusi on, ka OLULISELT mõistlikumaid kui millegi jõuga emexisse ajamine

keila ringid ongi nii ehitatud ja ilmselt ka projekteeritud, et autodel ongi seal väga lihtne lappama minna. tean seda sest olen tagantjärgi suhelnud mõne inimesega, kes nende ehitamisega seal seotud oli. mul on nendel ringidel auto libisenud ikka julgelt üle 10 korra. lihtsalt 1 konkreetne kord oli see kui tuligi konkreetselt pirukas ära. tegin ka teadust tol hetkel. ei olnud seal avarii tagajärgi ega õli maas. lihtsalt hästi tehtud ring icon_lol.gif ideaalsete tee ja ilmastikuolude korral muidugi ei saa midagi aru sest siis on rehvide pidamise varu ilmselgelt lihtsalt piisavalt suur

_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Kommentaarid: 273 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 9 :: 3 :: 224
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Braien
HV Guru
Braien

liitunud: 02.02.2009



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 29.11.2019 23:42:51 vasta tsitaadiga

Kuidas nendel rolleritel ja asjadel selle saastega on, kui mõni selline mööda sõidab, siis on tõsiselt tunda, et mürk on, kas sellistel asjadel ka tõstetakse makse?
_________________
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
Kommentaarid: 100 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 1 :: 88
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 30.11.2019 01:10:31 vasta tsitaadiga

need on 2-taktilised mootorid. mingit erilist mürki seal küll rohkem ei ole, ilmselt tunned lihtsalt põlenud õli lõhna kuna mootoriõli segatakse sellistel mootoritel kütuse sisse.
samas mõningad 2-t mootoriga rollerid on suht uskumatult ökonoomse mootoriga, a'la 1.5-2l/100 ja seda ka linnas, just seal kus kõiksugused sõiduautod teevad oma külmade mootoritega lühikesi otsi ja võtavad umbes nii 6-10 sajale. saaste = kulutatud kütusekogus. eks sa proovi mõne uue ja "kõigile euronõuetele" vastava sõiduautoga saavutada sellist küttekulu

_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Kommentaarid: 273 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 9 :: 3 :: 224
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Renka
HV Guru
Renka

liitunud: 01.04.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 30.11.2019 02:20:18 vasta tsitaadiga

Wiltz, no tegelikult oli see ju päris tõsine soovitus. Ma olen neil Keila ringidel päris mitme erineva autoga sõitnud millel väga erinevad rehvid alla ja ka ilmastik väga erinev olnud kuid kunagi pole isegi ligilähedaselt tunnet olnud, et võiks auto käest minna.
_________________
There is no place like 127.0.0.1
Kommentaarid: 71 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 1 :: 61
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
d3t
HV Guru
d3t

liitunud: 14.05.2004




sõnum 01.12.2019 01:43:08 vasta tsitaadiga

Renka, vaja on ju ringteed sirgeks sõita max kiirusega mis torust tuleb icon_biggrin.gif
Wiltz, Minu mure on kaherattalisega saastava sõiduki taga sõita. Sina oma kinnises autos puhastatud õhuga seda muret vast ei taju...

_________________
next.Insiders - koht mängijatele ja tehnikahuvilistele toredaks ajaveetmiseks.
PT: Sony XE90 & LG C1 värvi kalibreerimine
Lecktor - 3D printerid ja lisatarvikud, Voron, Prusa jne
Kommentaarid: 85 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 72
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 01.12.2019 21:51:42 vasta tsitaadiga

d3t: puhastatud õhuga? Ma ei tea, minu autos on küll naturaalne puhastamata õhk. Isegi puulehti viskab vahel salongi icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 01.12.2019 22:30:33 vasta tsitaadiga

icon_lol.gif thumbs_up.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 01.12.2019 22:35:51 vasta tsitaadiga

tsitaat:

Ja kallan, palju tallan, aga kliima soemaks pole meil läinud. Ikka on külm

meil ei lähegi soojaks. meil on suvel jahedam ja sajab palju ja talvel soojem ja sajab palju. lumikate on lühemat aega ning sellist +0 ilma on rohkem. põllumajandussaadused ei valmi ja kui valmivad siis ei saa neid sademete tõttu põllult kätte ning külm ei piira enam kahjureid ja haigusi. torme tuleb rohkem. lõppkokkuvõttes pead kõvemini kütma, et toas hallitama ei läheks.

selles küsimuses peab asjale natuke teistmoodi lähenema kui see, et " kellel on pappi, ostku ennast välja". kasvuhoone gaaside tase, mida regulaarselt mõõdetakse ning mis järjest rekordeid lööb, tõuseb meie tegevusest või tegevusetusest hoolimata selle pärast, et arengumaades tahavad need 5 miljardit inimest kes juurde sünnivad ka autoga sõita, tuppa sooja vett ja elektrit saada, et ijulka laadida. euroopas elab tühine paarsada miljonit inimest.. aga kuskilt peab see alguse saama enne kui tulemus on kas wall-e multikas või madmax i film. see, et meid on õnnistatud hõreda asustusega hetkel ja sellest tulenevalt justkui ei pasita välja, et kõva tarbimine käib, ei ole mujal loomulik.

aa, et roller on öko? esteks ei ole 2t mootor mitte kunagi ökom kui 4t mootor, sest plahvatusi on 2x rohkem. 600cc gsxf sõitis tallinnast rakverre 3,8 liitriga maanteekiirusel. jolleriga sa lihtsalt pead vahepeal puhkamas käima teeääres. et küttekulu alla saada, peab su sõiduk olema kerge aga meie inimesed ju " väikse punniga ei sõida". kuigi 90 ga sõita kannatas ka 1,1c karpafiestaga. kohilas paak täis, tallinnas siia-sinna ja siis tartusse, peale läks tartus 15l.

_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 01.12.2019 23:35:43 vasta tsitaadiga

Meie kliimas vaja ikka enamik aastast liiklemiseks ilmastikukindlat karpi ümber. Ei mingit rollerit ega tõuksi...
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ranel
HV Guru

liitunud: 28.02.2005




sõnum 01.12.2019 23:57:19 vasta tsitaadiga

laurx kirjutas:
600cc gsxf sõitis tallinnast rakverre 3,8 liitriga maanteekiirusel. .

Ma endiselt väidan, et see 3.8 oli sul mingi mõõteviga sees icon_wink.gif Sellise kuluga sõidavad kaasaegsed A2 rattad.
Ma ei tea mitte ühtegi gsxf600 omanikku, kes isegi ligilähedase kuluga sõidaks ja ma tean mitut.

Aga co2 osas edasiminek on jah selline küsitav. Mul 1993.a Audi 80 CO2 123 g/Km. Samas üks teine auto 300 g/Km. Gretal jääks süda selle peale ilmselt seisma icon_biggrin.gif

_________________
Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
Kommentaarid: 185 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 165
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
laurx
HV Guru
laurx

liitunud: 25.03.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 02.12.2019 00:08:59 vasta tsitaadiga

primaadil kunagi 12 aastat tagasi oli selline. ma ei mäleta, kellele ta selle müüs. szr660 võttis ka vähe kütet kui pähe ei andnud. ranel las see jääb, sama hästi las jääb see " aga viiekümnekuubikuline võtab niiiiiniiiinii vähe".. tegelikult on vahe siiski olemas. kui u 30 aastat tagasi tegi mootor ütleme bensukas 1,6 kuupsi juures mingi 50-60 kw siis nüüd teeb kuskile 100 kanti. ainuke asi, et auto on raskem ning elektrivärki on ka rohkem peal. meil kipub olema see asi, et kui on hi-tec auto siis seal on kõik hi-tec. tulemuseks on suuem kaal ja rohkem elektrinodi aga teeks sellise, mis on muidu lihtne aga mootor on hi-tech. ütleme 800kg tühimassiga, perevaguni ( kaks täiskasvanut + kaks last + 20-30kg pagasit) ütleme 1150kg. võiks trassil seal neljaliitri alla stabiilselt minnes olla küll, mingi 1,1-1,2 mootoriga.

teine asi mille peale meil ei mõelda, on see, et 20 aastat vana masina tegemiseks võeti maak ja materjalid maa seest välja 20 aastat tagasi.
tsitaat:

Audi 80 CO2 123 g/Km.

tegelikult seda pole vaga palju. kui me aga hakkame seda tehnoloogiat nüüd tapma eesmärgiga saada 10-15 grammi alla aga samas tuleb uue, samaväärse auto sisse panna mingi erimuldmetallist aku või ekraanid. kus see keskkonnale tulev võit on?
meie häda konkreetselt on hajaasustus. linnas, mille servast teise on sadu kilomeetreid, pole suvalisel jorsil isikliku masinaga mitte midagi tarka peale hakata.

_________________
Ketas, ketta, ketast, kettasse, kettas, kettast, kettale, kettal, kettalt, kettaks, kettani, kettana, kettata, kettaga. <--SPIKKER
mõned sülerid, mis hetkel müüa on -> https://www.facebook.com/marketplace/profile/100087345405856/ värskeim loetelu. Ei mingit otsa.ee d. kätte saad asap.
Kommentaarid: 1104 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 704
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kalvis
Kreisi kasutaja

liitunud: 20.10.2009




sõnum 03.12.2019 10:34:03 vasta tsitaadiga

Õige. Kogu mängu ilu selles ongi, et võitu pole, vastupidi kerge miinus on sees. Aga padurohelised ajavad ikka oma hülgemöla, et justkui oleks roheline lahendus.
Ainus toimiv lahendus on ökonoomne auto (mis võtabki 5 liitrit või vähem sajale). Paraku autotööstus selliseid toota ei taha.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.12.2019 14:54:40 vasta tsitaadiga

on tootnud ka, ma näiteks sõidan sellisega icon_biggrin.gif noh, vähemalt siis kui välistemp on +5 ja +25 vahel saab täitsa hakkama 5'ga keskmise kuluna, maanteel ja pikematel otstel isegi ligi 4. ja auto on ausalt öeldes päris suur ning isegi mootor ei ole täiesti jõuetu.
seega, toota tegelikult on täitsa võimalik ja on ka toodetud, ning eks neid taolisi ole palju teisigi kuid siis hakkasid laksama järjest ägedamad "EURO" normid ja sellest 5'st ei jäänud enam midagi järele.

_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Kommentaarid: 273 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 9 :: 3 :: 224
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 03.12.2019 16:05:25 vasta tsitaadiga

E6 normidele vastava masinaga saab ka 3,6-4L aga see on suhtumise küsimus et kas nii läbimõeldult keegi sõita viitsib.
Kuressaare->Virtsu tähendas 3,6 85km/h ehk siis heal juhul 79km/h reaalselt. Seda on võimalik teostada esimesele praamile minnes icon_razz.gif
//
Uuesti vana uudis:
https://majandus24.postimees.ee/6841159/soovimatu-tulem-diiselautode-torjumine-kasvatab-co2-heidet?_ga=2.87402960.974974679.1574667691-282771766.1568289263
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 03.12.2019 19:38:36 vasta tsitaadiga

pikematel otsadel kindlasti saab, pole kahtlustki. ma mõtlen just lühemaid ja segakasutust, mitmeid külmkäivitusi jne. igasugused dpf'd ja nende "puhastustsüklid" hakkavad mängima ikka väga suurt rolli.

samas enda omaga sõidan ~4 maanteel ikka kuskil nii 95-100ga ehk täiesti tavapärasel moel (reaalne kiirus siis vast kuskil 92-96), möödasõitudega koos jne. mitte hullumoodi ökotades või midagi niiväga eriliselt teistmoodi tehes.
edasi-tagasi poolas käisin näiteks viimati reaalse kuluga umbes 4.2 keskmiseks. aga seal sees oli palju sõitu ka tükkmaad üle 100kmh, samuti palju peatumisi, külmkäivitusi ja igasugu tavapärast pläusti.

_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
Kommentaarid: 273 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 9 :: 3 :: 224
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hans
Nii ränk on olla.

liitunud: 17.09.2004




sõnum 04.12.2019 16:45:00 vasta tsitaadiga

suzuki jimnyle pandi 4k hinda otsa icon_evil.gif
Isegi odav auto, aga 1tonn/1.5l R4 mootor on nii saastav ikka thumbs_up.gif

_________________
------
Kommentaarid: 91 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 0 :: 69
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 04.12.2019 17:00:57 vasta tsitaadiga

japside möödalask. võiks vabalt diisel olla.
Või siis pool elektriline koos väikse ajamiga. Sisuliselt matka akupank.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sama123
HV veteran

liitunud: 20.03.2009




sõnum 04.12.2019 18:36:30 vasta tsitaadiga

Sõidan 5,3-se pideva nelikveoga 2960kg tühimassiga ameeriklasega, palju selle se Co2 on? Mootor on väike võiks... mingi 8+ liitrit olla ja kütet ka neelab naeruväärselt vähe, häbi hakkab kui kuuled kuidas mõnel 80+ sajale võtab icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif
Kommentaarid: 23 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 22
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 04.12.2019 19:10:52 vasta tsitaadiga

sama123 kirjutas:
Sõidan 5,3-se pideva nelikveoga 2960kg tühimassiga ameeriklasega, palju selle se Co2 on? Mootor on väike võiks... mingi 8+ liitrit olla ja kütet ka neelab naeruväärselt vähe, häbi hakkab kui kuuled kuidas mõnel 80+ sajale võtab icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Trollid jah. Nagunii pargid elektriauto kohale ka icon_biggrin.gif
See rocca Co2 koht on ka mingi jabur asi. Isegi ma saan seal parkida icon_razz.gif
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sama123
HV veteran

liitunud: 20.03.2009




sõnum 04.12.2019 20:50:23 vasta tsitaadiga

Magic kirjutas:
sama123 kirjutas:
Sõidan 5,3-se pideva nelikveoga 2960kg tühimassiga ameeriklasega, palju selle se Co2 on? Mootor on väike võiks... mingi 8+ liitrit olla ja kütet ka neelab naeruväärselt vähe, häbi hakkab kui kuuled kuidas mõnel 80+ sajale võtab icon_biggrin.gif icon_biggrin.gif

Trollid jah. Nagunii pargid elektriauto kohale ka icon_biggrin.gif
See rocca Co2 koht on ka mingi jabur asi. Isegi ma saan seal parkida icon_razz.gif

Nali naljaks jutt jummala tõsi. Masin on selline ja igapäevaselt linnas ei tiiruta kuna ei mahu parkimiskohale, selleks 2006a. Logan millel ka rooliratas on "lisavarustuses" ja muudest asjadest rääkimata. icon_lol.gif
CO2-e tagaajamine on suur jama, sellest tingituna tulevad uued autod kuidagi kipakad 1,0 - 1,5 kahe ja 3-e turboga. 2,0 diislist võetakse 178KW. Tarbija kannatab, ka kaubavedu kallineb ja hinnad tõusevad, ühesõnaga TARBIME aga mida selles on peamine küsimus. Kas elektriauto ongi nii öko kui elekter tuleb fossilsetest kütustest ja akude tootmine on samuti üks saastav tegevus.
Kommentaarid: 23 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 22
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ahoioi
HV kasutaja

liitunud: 22.11.2017




sõnum 04.12.2019 21:41:13 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Kas elektriauto ongi nii öko kui elekter tuleb fossilsetest kütustest ja akude tootmine on samuti üks saastav tegevus.


Üks saksa teadlane arvestas välja Saksamaa tingimustes, et ühe Tesla elektriauto CO2 jälg on suurem, kui sama klassi ja varustusega kaasaegsel diislil. Eelduseks oli, et aastane läbisõit on 15 000 km ja aku kestab kümme aastat. CO2 tuli aku komponentide tootmisest, maagi kaevandamine ja ümbertöötlemine, ja aku laadimisest, kuna enamus elektrit saadakse soojuselektrijaamadest.
Kommentaarid: 1 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 1
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sama123
HV veteran

liitunud: 20.03.2009




sõnum 04.12.2019 22:49:34 vasta tsitaadiga

ahoioi kirjutas:
tsitaat:
Kas elektriauto ongi nii öko kui elekter tuleb fossilsetest kütustest ja akude tootmine on samuti üks saastav tegevus.


Üks saksa teadlane arvestas välja Saksamaa tingimustes, et ühe Tesla elektriauto CO2 jälg on suurem, kui sama klassi ja varustusega kaasaegsel diislil. Eelduseks oli, et aastane läbisõit on 15 000 km ja aku kestab kümme aastat. CO2 tuli aku komponentide tootmisest, maagi kaevandamine ja ümbertöötlemine, ja aku laadimisest, kuna enamus elektrit saadakse soojuselektrijaamadest.

Üks väike sõda palju CO2-e tekitab kui põlevad naftaväljad, tsisternautod ja abrams tankid (eriti öko liikur! icon_rolleyes.gif ) ringi müttavad. Kõik on tarbija lollitamiseks ja raha välja pumpamiseks. Need laevad millega akusid tuuakse pidid reostama 1 laev =100000autot icon_biggrin.gif
Läbi ajaloo on inmkonnal olnud vaja midagi millega lihtinimesi hirmutada: keskajal oli kurat, loodusrahvastel osadel kuri ja hirmus jumal kellele pidi inimohvreid tooma, kui ei toonud siis "sööb kõik ära". Nüüd on kllima soojenemine, kurat on aegunud juba 19 saj. algusest icon_biggrin.gif
Kui tahetaks ökoloogilist jalajälge just autode osas vähendada siis võiks kasutada gaasiseadmega autosid, lõpetada "kontrollitud lagunemise" kasutamine, osasid unifitseerida. Näiteks sillaliigendid, õhufiltrid, istmed j.n.e. Masinad võiks jagada klassidesse need mis on intensiivkasutuses need kestavad 1miljon km, standard masin 500tuhat ja harvkasutuses piisaks ka 200tuhandest km. Kui pensionär käib suvilas ei ole vaja sellist autot kui on taksojuhil või linnade vahelisel kaubaveol. Et aga autotranspordist üldse loobuda, vaevalt, et enam hobuveokite peale minnakse. Kõik on ainult tarbimises, osad on kallid....osta ja lagunevad.....tehas annab õlivahetus välbaks 60tuhat...palun, osta uus mootor, soovitatakse vale viskooosusega õlisid...palun, kuumas jookseb kokku, osta jälle uus! Kokkuvõttes just sellest tekib suure ökoloogiline jalajälg, mitte CO2-st.
Kommentaarid: 23 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 22
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Reaper
Kreisi kasutaja
Reaper

liitunud: 29.08.2005




sõnum 05.12.2019 00:42:59 vasta tsitaadiga

No paneme kirja ühe pea 20 aasta vana veidi siniselt tossava 1200kg kaaluva 60kw auto tänase kasutuse:

Kõigepealt sõitsin tööle paar km, sealt võtsin tühja järelkäru, sõitsin teise linna otsa 17km, võtsin peale tonnise metallikoorma, sõitsin selle koormaga 17km tööle tagasi.

Pärast õhtul sõitsin poodi ja koju ka.

Auto on eelkõige tarbeese, mitte iluasi.


viimati muutis Reaper 05.12.2019 03:37:25, muudetud 1 kord
Kommentaarid: 29 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 27
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Varia »  Paljusid autosid ootab tuleval aastal karmimate keskkonnanõuete tõttu hinnatõus mine lehele eelmine  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.