Avaleht
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 418, 419, 420  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 01.10.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.11.2019 15:05:37 vasta tsitaadiga

tsitaat:
Tallinn sai esimese avaliku Euroopa pistikuga elektriautode kiirlaadija

Alexela paigaldas esimese tanklaketina oma Tallinna Peterburi tee 77 asuvasse tanklasse elektriautode kiirlaadija. Ühtlasi on see pealinna esimene Euroopa pistikuga elektriautode kiirlaadimispunkt.

• Kiirlaadimispunkti avamise puhul võimaldab Alexela 15. novembrist kuni 22. novembrini (k.a) elektrienergiat tasuta tankida
• Aastas 15000 km sõiduks on elektrikulu ca 150 eurot

“Meie eesmärk on jätkata alternatiivkütuste tanklataristu arendamisega vastavalt Euroopa üldisele suunale. Oleme andnud hoo gaasiliste kütuste arengule Eestis ning see hoog vaid kiireneb. Täna näeme, et on õige aeg panna sisse veel üks käik gaasiliste kütuste kõrval - seekord elektriline,“ rääkis AS Alexela juhatuse esimees Aivo Adamson Alexelas avatud elektrienergia tankimisest.

Tallinnas Peterburi tee 77 Alexelas on võimalik elektrienergiat tankida sõidukeil, millele sobib nii Euroopa (CCS) kui ka Jaapani otsik (CHAdeMO). Laadimispunktis on Efacec kiirlaadija, mis võimaldab 100 kilomeetri läbimiseks laadida elektrienergiat sõltuvalt sõidukist kümnekonna minutiga.

“Seda tüüpi kiirlaadija sobib olemuselt kõikidele elektriautodele ja hea meel on selle üle, et avalik CCS laadija on lõpuks ka Tallinnas,” lisas Adamson.

Makselahendusena saab Alexelas elektrienergia tankimisel kasutada Elektritranspordi veebirakendust.

Alexela on esimene kütuse ning tanklakaubandusega tegelev ettevõtte Eestis, kes paigaldas kommertsalustel elektriauto kiirlaadija oma tanklasse. Elektritransport OÜ juhatuse liikme Raul Potisepa sõnul suudab uus CCS laadimissüsteemiga kiirlaadija laadida kuni 30% kiiremini kui vananevates ELMO kiirlaadijates. See tähendab, et 30- minutilise laadimise asemel saab sama koguse laetud 20 minutiga,” ütles Potisepp.


_________________
HV valuutakalkulaator
Kommentaarid: 461 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 12 :: 7 :: 356
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
etk
HV kasutaja
etk

liitunud: 10.10.2006




sõnum 15.11.2019 17:30:59 vasta tsitaadiga

rocky-b kirjutas:
Suurema autoga keerulisem elektri jõuallika eelist esile tuua.

Kas võiksid natuke põhjendada seda väidet?

Ise ei suuda hetkel nagu väga seda näha? Või tõesti tänapäevased universaalid maanteedel on kütusekuluga alla 3l/100km kohta?

Maantee kulu kõrvale jätta, siis peredes, kus ruumi ühele autole, on universaal siiski mõstlikum variant tihti, kui väike luukpära. Sõitku nad enamus ajast linnas sees või linnast väljas.
Kommentaarid: 44 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 42
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rocky-b
Kreisi kasutaja
rocky-b

liitunud: 06.06.2010



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.11.2019 17:39:53 vasta tsitaadiga

Suuremad autod nõuavad liigutamiseks rohkem energiat, rohkem energiat tähendab rohkem/võimsamaid akusid. See omakorda tähendab oluliselt kallimat autohinda.
Kommentaarid: 13 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 11
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Janis
HV Guru

liitunud: 30.11.2005




sõnum 15.11.2019 17:41:21 vasta tsitaadiga

etk kirjutas:



Või tõesti tänapäevased universaalid maanteedel on kütusekuluga alla 3l/100km kohta?


CNG autod näiteks
Kommentaarid: 204 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 3 :: 5 :: 170
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
arnis
HV veteran
arnis

liitunud: 18.07.2004




sõnum 15.11.2019 21:45:51 vasta tsitaadiga

rocky-b kirjutas:
Suuremad autod nõuavad liigutamiseks rohkem energiat, rohkem energiat tähendab rohkem/võimsamaid akusid. See omakorda tähendab oluliselt kallimat autohinda.


ja küttekulu võit fossiilikaga aina suureneb - mida suurem auto, seda rohkem kütsi jääb iga aasta ostmata. Kui just auto lihtsalt silmailu ei ole.
Kommentaarid: 120 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 117
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hkurujo88r
HV Guru

liitunud: 25.02.2011




sõnum 15.11.2019 22:13:20 vasta tsitaadiga

Milline küttekulu võit sul fossiilikaga aina suureneb? 9 kohaline vw caravelle 5€ 100km cng pealt siis, on mõni elektrikas üldse 9 kohaline? Nt volvo xc90 6.4l/100km peale. Väga ok nii suure auto kohta, palju mugavam kui paljud elektrikad sama või suurema raha eest.
Kommentaarid: 116 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 112
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg maha 1p
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.11.2019 22:18:33 vasta tsitaadiga

hkurujo88r, mitme elektrikaga sõitnud oled ning kui palju siin jutus elektriautosid on? Ainult see osa, kus õigustatakse, millest kirjeldatu parem on? Lõpetage ära see p33nisemõõtmine icon_biggrin.gif
_________________
Kommentaarid: 194 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 180
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
hkurujo88r
HV Guru

liitunud: 25.02.2011




sõnum 15.11.2019 22:31:58 vasta tsitaadiga

rmc kirjutas:
hkurujo88r, mitme elektrikaga sõitnud oled ning kui palju siin jutus elektriautosid on? Ainult see osa, kus õigustatakse, millest kirjeldatu parem on? Lõpetage ära see p33nisemõõtmine icon_biggrin.gif


Elmo leafe olen kasutanud. Teslasi eestis rentida ei saa nagu.
Mida sa jälle vingud, et kui elektriautot ei kiida, siis ei tohi sõna võtta?
Kommentaarid: 116 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 112
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
lauri
HV veteran
lauri

liitunud: 05.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.11.2019 22:37:49 vasta tsitaadiga

hkurujo88r kirjutas:
Elmo leafe olen kasutanud. Teslasi eestis rentida ei saa nagu.

https://teslarent.eu/?lang=et Saab rentida küll, aastaid juba.

_________________
Powered by MacBook Pro.
The sh*t has hit the fan.
Kommentaarid: 89 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 79
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg maha 1p
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 15.11.2019 23:39:40 vasta tsitaadiga

hkurujo88r, igast muud tüüpi autosid saab arutada mujal teemades. Räägi elektrikatest või loe. Pinda käivad need teemast mööda rääkijad, kelle teemakohane jutt alati ebapädev on, st. isegi guugeldada ei viitsita. Eeldustega rammitakse.
_________________
Kommentaarid: 194 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 180
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kodanik2
Kreisi kasutaja

liitunud: 08.12.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 11:41:06 vasta tsitaadiga

On keegi elektriauto omanikest mõõtnud akude laadimise energiakadu? Ehk mis näitab voolumõõtja kilbis ja palju siis tegelikult pärast akudest kätte saab?

Lisaks kui võrrelda sisepõlemismootoriga ja elektrimootoriga auto kütusekulu, siis võtke korraks aktsiis mõlemast "kütuse hinnast" välja, palju tegelik vahe tuleb?
Kommentaarid: 56 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 51
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
salatoimik
HV Guru
salatoimik

liitunud: 08.08.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 14:30:30 vasta tsitaadiga

Miks eestis need laadijad sellised suured kobakad kõik on icon_rolleyes.gif
_________________
LehesFoto - Täis suvaklõpse ja muud
Kommentaarid: 39 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 35
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg maha 1p
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 14:58:39 vasta tsitaadiga

kodanik2, mis sa selle aktsiisiga öelda tahad. Fossiilkütustel PEAB alati aktsiis olema ning ühtlasi peaks seda kasutama kahjude leevendamiseks-vähendamiseks, mitte tarbimise soodustamiseks. Elektril oleneb sellest, millest elekter toodetud on.
_________________
Kommentaarid: 194 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 180
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 15:54:19 vasta tsitaadiga

Kui fossilkütuse aktsiis kokku kuivab, küll siis kehtestakse uued maksud, kas km põhised või mingi automaks vms.
_________________
M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Kommentaarid: 149 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 132
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 16:03:57 vasta tsitaadiga

kodanik2 kirjutas:
On keegi elektriauto omanikest mõõtnud akude laadimise energiakadu? Ehk mis näitab voolumõõtja kilbis ja palju siis tegelikult pärast akudest kätte saab?

Lisaks kui võrrelda sisepõlemismootoriga ja elektrimootoriga auto kütusekulu, siis võtke korraks aktsiis mõlemast "kütuse hinnast" välja, palju tegelik vahe tuleb?


Kui elektri puhul aktsiis ja ülekandetasud ja taastuvenergiatasu välja võtta siis on laadimine suhteliselt tasuta.

Muidu jäävad protsentuaalselt samasse vahemikku lisatasud ja maksud.
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rmc
Aeg maha 1p
rmc

liitunud: 28.06.2005



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 17:03:24 vasta tsitaadiga

Automaks on korduvalt teemas läbi arutatud teema ja sihtotstarbeline automaks taristu arendamiseks on igati mõistlik. Seda iga suurema sõiduki osas (rattad jmt. mitte).
_________________
Kommentaarid: 194 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 180
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
kodanik2
Kreisi kasutaja

liitunud: 08.12.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 17:49:25 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
kodanik2 kirjutas:
On keegi elektriauto omanikest mõõtnud akude laadimise energiakadu? Ehk mis näitab voolumõõtja kilbis ja palju siis tegelikult pärast akudest kätte saab?

Lisaks kui võrrelda sisepõlemismootoriga ja elektrimootoriga auto kütusekulu, siis võtke korraks aktsiis mõlemast "kütuse hinnast" välja, palju tegelik vahe tuleb?


Kui elektri puhul aktsiis ja ülekandetasud ja taastuvenergiatasu välja võtta siis on laadimine suhteliselt tasuta.

Muidu jäävad protsentuaalselt samasse vahemikku lisatasud ja maksud.


Laed otse Narvas? icon_eek.gif
Mind lihtsalt huvitab, et mis on tegelik kulu 100km kohta.
Kuna endal pole elektri autot, siis mõtlesin, et äkki ikka mõni selgeks teinud endale tegelikud numbrid.
Ja kui kõik ostavad elektrikad, siis riik tahab oma osa ikka saada. Seega täpseks võrdluseks ongi vaja ju teada ilma aktsiisita rahalist kulu.
Kommentaarid: 56 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 1 :: 0 :: 51
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Magic
HV Guru
Magic

liitunud: 28.12.2001




sõnum 16.11.2019 18:10:17 vasta tsitaadiga

Suurem mõju/kahju/kasu on töristamisest, kui neist efektiivsuse näitajatest. Need tulevad mängu siis kui hakkad Enefitile akupanka mängima .

See tundub kõige kiirem plaan elektriautod ka võrgukasuks pöörata.
Kommentaarid: 234 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 0 :: 200
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 18:46:51 vasta tsitaadiga

kodanik2 kirjutas:
anubis kirjutas:
kodanik2 kirjutas:
On keegi elektriauto omanikest mõõtnud akude laadimise energiakadu? Ehk mis näitab voolumõõtja kilbis ja palju siis tegelikult pärast akudest kätte saab?

Lisaks kui võrrelda sisepõlemismootoriga ja elektrimootoriga auto kütusekulu, siis võtke korraks aktsiis mõlemast "kütuse hinnast" välja, palju tegelik vahe tuleb?


Kui elektri puhul aktsiis ja ülekandetasud ja taastuvenergiatasu välja võtta siis on laadimine suhteliselt tasuta.

Muidu jäävad protsentuaalselt samasse vahemikku lisatasud ja maksud.


Laed otse Narvas? icon_eek.gif
Mind lihtsalt huvitab, et mis on tegelik kulu 100km kohta.
Kuna endal pole elektri autot, siis mõtlesin, et äkki ikka mõni selgeks teinud endale tegelikud numbrid.
Ja kui kõik ostavad elektrikad, siis riik tahab oma osa ikka saada. Seega täpseks võrdluseks ongi vaja ju teada ilma aktsiisita rahalist kulu.


Sai kunagi arvutus tehtud. Model3 on 25% efektiivsem umbes.
https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?p=9015868#9015868

Ei pea otse Narvast laadima, võid endale mõistliku koguse päikesepaneele panna ja ise toota.
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 19:07:23 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:

Ei pea otse Narvast laadima, võid endale mõistliku koguse päikesepaneele panna ja ise toota.


Mismoodi see peaks välja nägema?
Enamus vast siis kui päike paistab on tööl. Samuti 5 kuud aastat ei tooda see midagi.

_________________
M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Kommentaarid: 149 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 132
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 19:12:01 vasta tsitaadiga

Kas tanklates jookseb sel ajal kui keegi ei tangi kütus maha?

Elektrit saab südamerahuga võrku müüa ja pärast tagasi võtta.
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 19:16:13 vasta tsitaadiga

anubis kirjutas:
Kas tanklates jookseb sel ajal kui keegi ei tangi kütus maha?

Elektrit saab südamerahuga võrku müüa ja pärast tagasi võtta.


Loomulikult aga siis laed ikka narvast ju. Päikesepark eeldab, et oled eramus, ja et on üldse kuhugi mõistlikusse kohta panna paneelid, mul pea hetkar ja ei ole head kohta kuhu monteerida. Ja lisaks veel, et levi laseb ühendada üldse võrku paneele.
Siin näiteks on hetkel võimsus otsas ja saa midagi juurde panna.

_________________
M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Kommentaarid: 149 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 132
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 19:26:28 vasta tsitaadiga

Eem.

Ei tule Narvast. Tuleb hästi paljudest erinevatest kohtadest, ega me isoleeritud ole.

Ma endale tegin just ühenduse upgrade, saan kuni 50kw paneele panna. Detsembris saab esimene 11kw paika.
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
KillFrenzy
HV Guru
KillFrenzy

liitunud: 05.04.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 21:33:02 vasta tsitaadiga

Jah, tuleb norrast hüdro või kust iganes.

Kuna jutuks oli ülekandetasude ehk võrgeteenuse tasude vältimine ja ise elektritootmine, siis tekkiski küsimus et mismoodi see välja peaks nägema ööpäeva/aasta lõikes.

Öösel või talvel tarbitava elektri eest tuleb võrgutasu ja aktsiisi ikka maksta, vahet pole tuleb see elekter narvast või norrast või naabri tuulegeneraatorist.

anubis kirjutas:

Ma endale tegin just ühenduse upgrade, saan kuni 50kw paneele panna.


Palju maksis?

_________________
M: SFP Telia GPON võrgu jaoks - 40€
Kommentaarid: 149 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 0 :: 1 :: 132
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
anubis
HV Guru
anubis

liitunud: 08.06.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.11.2019 21:42:56 vasta tsitaadiga

Vähem kui arvasin.

Kui asi käima läheb siis kirjutan pikemalt ja panen numbrid ka juurde.

Jah, tulevad juurde, kuid ühekordse investeeringuga on püsivalt ületootev süsteem paigas, mis passiivselt tulu toodab. Elektrihind pole langustrendi väga näidsnud ja tõenäoliselt läheb pigem kallimaks.
Kommentaarid: 316 loe/lisa Kasutajad arvavad:  :: 2 :: 0 :: 270
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Hinnavaatlus »  Vaba Mikrofon »  Elektri- ja vesinikautode (ja muude alternatiivide) teema mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 418, 419, 420  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.