Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Hiid
HV Guru
liitunud: 23.03.2002
|
26.04.2024 17:52:40
|
|
|
tsitaat: |
Pole veel ükski lennuk taevasse jäänud.
|
uskuda on
_________________ Hapud viinamarjad |
|
Kommentaarid: 645 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
0 :: |
502 |
|
tagasi üles |
|
|
Winterwind
One
liitunud: 19.05.2002
|
26.04.2024 18:05:42
|
|
|
Jumal tänatud, mõtle kui tiirleks seal nagu kosmoseprügi.
|
|
Kommentaarid: 1007 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
1 :: |
727 |
|
tagasi üles |
|
|
Kristoferr
HV Guru
liitunud: 26.11.2006
|
26.04.2024 18:28:58
|
|
|
Hiid kirjutas: |
tsitaat: |
Pole veel ükski lennuk taevasse jäänud.
|
uskuda on |
Ega nad üles ei kuku jah. Ikka allapoole.
_________________ Ostan 400-650W PSU (Platinum-Titanium)
Liitu Binance'ga
Liitu Honey'ga |
|
Kommentaarid: 251 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
4 :: |
0 :: |
203 |
|
tagasi üles |
|
|
pwn13
HV veteran
liitunud: 04.10.2011
|
26.04.2024 19:16:09
|
|
|
tln sai nüüd ils süsteemi?
_________________ pWn |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
67 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
HDvurle
HV pensionär
liitunud: 03.04.2002
|
26.04.2024 19:28:40
|
|
|
pwn13 kirjutas: |
tln sai nüüd ils süsteemi? |
ILS ammuilma olnud. Nüüd uuendati seadmeid ja protseduure, tulemuseks aste kõrgem kategooria. Enne oli CAT I, nüüd CAT II.
Maandumiseks halva nähtavuse korral väiksemad piiranguid.
_________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur. |
|
Kommentaarid: 21 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
16 |
|
tagasi üles |
|
|
SSD
HV Guru
liitunud: 18.01.2006
|
26.04.2024 19:32:10
|
|
|
Kui mu täditütre poeg tegi eksamit lenduri litsentsi saamiseks, siis gepsu kasutada ei lubatud. Ja kui olid õpingud, siis pidid oskama kaardi järgi lennata ja maanduda ise, mitte mingi juhenduse või programmi järgi.
|
|
Kommentaarid: 307 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
261 |
|
tagasi üles |
|
|
RassK
HV Guru
liitunud: 17.01.2007
|
26.04.2024 23:32:56
|
|
|
Niipalju siis tehnoloogilisest riigist. Ma saan aru, et CAT I on pm kolkalennujaam, CAT II on midagigi ja CAT IIIC'ni on veel maa ja ilm minna.
|
|
Kommentaarid: 112 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
98 |
|
tagasi üles |
|
|
pppd
Kreisi kasutaja
liitunud: 21.06.2004
|
27.04.2024 00:03:05
|
|
|
mingi kategooria vajadus sõltub ka kohalikust ilmast ja lennujaama koormusest. Kui catIIIc tingimusi on sul aastas nt pool päeva ja seda kasutaks heal juhul 5 lendu (numbrid on laest, Tallinna tegelikku statistikat ei tea), siis pole asi seda raha väärt. Ka lennuk ja meeskond peab olema vastava kategooria peale sertifitseeritud, nii et ainult lennuvälja varustus ei määra, maa peal võib olla misiganes varustus, aga sinu lennuk lendab udu korral ikka Helsingisse, sest catIII serditud lennuk ja meeskond saadeti sel õhtul hoopis Heathrow suunas, kus vastavad tingimused on tõenäolisemad ja ümbersuunatud lennu kahju suurem.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
RassK
HV Guru
liitunud: 17.01.2007
|
27.04.2024 00:39:16
|
|
|
Tegelt täiesti vabalt võib olla, et meile ei jõua ühtegi sellist lennukitki, mis seda toetaks Aga noh rohkem ka sarkastiline post, et võiks rohkem lennujaama arendada kui matta raha oma pidevalt põhja käivasse lennufirmasse.
|
|
Kommentaarid: 112 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
98 |
|
tagasi üles |
|
|
MatchMaker
Kreisi kasutaja
liitunud: 23.06.2007
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
Oisu.
HV kasutaja
liitunud: 02.03.2012
|
27.04.2024 01:28:01
|
|
|
Ega te ära unustanud pole?
Putin inaugureeritakse presidendiks 7. mail ja "võidupüha" on 9. mai, nii et võib juhtuda, et nad proovivad ette suurt rünnakut. Kui venelased kogunevad Chavi Yari ümber ja ukrainlased on sellest teadlikud, saavad nad oma jõud koondada ja linna kaitsta.
|
|
Kommentaarid: 3 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
3 |
|
tagasi üles |
|
|
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
27.04.2024 11:02:47
|
|
|
RassK, nii CAT I kui CAT II on täiesti piisavad rahvusvahelise lennujaama jaoks. CAT III jaguneb veelgi omakorda kolmeks alamkategooriaks ja IIIC jaoks pole sisuliselt siinkandis rauda mis seda kasutaks... isegi IIIa ja IIIb on meil kerge overkill (liiklust liialt vähe).
CAT II tuli peamiselt MRO poolse torkimise tõttu - neile on alternatiivi suunamine kulukam kui enamikele reisifirmadele. Finnairi puhul, näiteks, arvestades, et päevas on 6-7 lendu pole 1-2 lennu ärajäämine mitte mingi kulu (lendude vahe on piisavalt väike, et isegi mingeid kompensatsioone/vouchereid pole vaja), sama ka Air Balticuga. Teised suunavad ringi või lasevad üle (ahem... Lufthansa.). "Lennufirmasse raha matmise" osa on komplitseeritum - sisuliselt on meil hetkel paras PUPU lennuühendustega (ei ole võimalik ei siit minna kuhugi lähiriikidesse päevaks ega ka teistpidi siia tulla. Puhkusereisid on OK aga ärireisid on sisuliselt võimalikud vaid Brüsselisse, Stockholmi, Riiga ja Helsingisse. Neist kahe viimase puhul - on mõtet lennata?)
Artikkel selle GPSi segaduse osas on ise paras segadus - ühte patta on pandud nii Tartu lennujaama protseduurid, Norra (Finnairi sidusettevõte, kes tegelikult lendab) enda sisemised protseduurid ja kokkuvõttes ka lennuki kapteni pädevus/otsustus ning teenused mida Finnair on Tallinnas ja Tartus tellinud.
Iga piloot õpib lendama minimaalsete abidega, lendadki tuimalt magneetilise kompassi ja maamärkide järgi. Edasi juba raadiomajakad jms mudru. GPS on abivahend nagu ilge hunnik asju seal kokpitis, minimaalselt on lendamiseks vaja silmi, mõistust ja lennukit ennast. Maamärke ja kaarte järgides pole, teoorias, isegi kompassi vaja, kui ilm ja nähtavus piisavad. Esimene kord juhised kätte saades on selline meelte üleküllus (sensory overload), et jäädki sisuliselt suu ammuli aknast välja vahtima ja kramplikult juhiseid pigistama (mul oli esimeseks ülesandeks 360 kraadi ring teha, ~300 vms tuli, ma olin täiesti kindel, et tegin poolteist ringi... ja seda olukorras kus GPS töötas, digikaart oli otse nina all ja oma arust mäletasin eelmist suunda... see läheb õnneks kiirelt üle )
Aga siis tolle lennu raames, üldistades - piloot/kapten nägi, et midagi GPSi puhul ei toimi, oli võetud suund rajale 26 ja sealne maandumiskaart ütleb, et lendad kas visuaalselt või GPSi järgi raja majakani ja sealt juba maandumisprotseduur. Ma ei tea mis nõuded on Norra oma pilootidele kehtestanud aga antud juhul tundub, et kuigi pilvekõrgus teoorias nagu lubaks siis antud juhul olid mingid instrumendid nõutud (mis on mõistlik - kui pole hädaolukord peaks piloot maksimaalselt kasutama saada olevaid abivahendeid) ja tehti otsus alternatiivsele lennuväljale minna (enne tehti ka kaks tiiru lennujaama kohal - see on kenasti INSi pealt tehtud). Alternatiivi valik sõltub lennuki olukorrast, ilmast, ettevõtte juhistest ja muudest asjadest aga lõppkokkuvõttes teeb otsuse kapten. Firma võib anda soovituse aga mitte käsu (va. teatud huvitavates riikides) kuid lõplik otsus kuhu lennatakse on kapteni teha.
Finnairi puhul - neil on peamine baas arusaadavalt Helsingis kus on kogu tugiteenuste kompleks olemas, Tallinnas pole neil sisuliselt mitte kedagi ja pole ka teenuseid tellitud. Tallinnas, kuna me oleme nii ääremaa, pole tegelikult 24/7 mingit agenti olemas kes suudaks probleemsel lennul olnutele hotelle jooksvalt organiseerida ja kogu inimeste hulka ära majandada. Kui peaks mingi reisilennuk maanduma läheb päris mitu tundi enne kui hädalised majutatud saaks (vs. Helsingi kus Finnairi puhul trükitakse majutusvoucherid välja sisuliselt automaatselt ja saad oma "Arrival handlingust" ümbrikuga kätte - ma olen korduvalt pidanud hilinemiste tõttu Helsingis ööbima ja väga kallutatud vaate poolelt suhteliselt rahul Finnairi majandamisega selles osas). Seega, puhtalt inimeste heaolu poolelt vaadates - parim variant oli tagasi Helsingisse, hotellid olemas, järgmisel päeval uus lend ja eks mõned said ka juba varem Tallinna kaudu koju. Tallinnas või Riias oleks oluliselt keerulisem olnud ning tõenäoliselt ka kordi kallim.
Ehk, et "Tallinn polnud valmis lennukit vastu võtma" on seotud reisijate majutamise (õigemini - Finnairi kuluga) mitte mingi tehnilise probleemiga raja osas või saada oleva tehnika poolel.
Nüüd ILS-i osas - Tallinna CAT II annab, nagu artikkel ütles, teoorias lisa 77-80 maandumist aastas (kontekstiks - 2019 liigutati Tallinnas ~47 000 lennukit/maandumist/õhkutõusu, võib ise arvutada mis see lisamaandumiste protsent nüüd on), CAT III - tõenäoliselt 1-2 maandumist lisaks aasta peale, kui sedagi, sest meil on lihtsalt nii kuramuse vähe liiklust ning CAT II on tegelikult päris kõva - pilved 30m peal ja rada ennast näha ~300m - meil on vast 1-2 päeva aastas kus paariks tunniks langeb tihe udu Ülemiste kanti ja tegelikult see tihe udu ei ole tihti nii tihe - valgustatud rada on läbi udu nähtav, see 300m ei tähenda 100% perfektset nähtavust vaid seda, et 300m ulatuses on rajatuled eristatavad ja seda minimaalselt 30m kõrguselt).
|
|
Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
euforia
Kreisi kasutaja
liitunud: 26.02.2004
|
27.04.2024 11:27:35
|
|
|
ref, Sääraste kommentaaride pärast ma HVd külastangi
|
|
Kommentaarid: 29 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
27 |
|
tagasi üles |
|
|
bladerunner
HV Guru
liitunud: 17.01.2002
|
|
Kommentaarid: 161 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
150 |
|
tagasi üles |
|
|
Betamax
HV Guru
liitunud: 29.05.2003
|
27.04.2024 11:36:30
|
|
|
tsitaat: |
Seda seetõttu, et isegi kui lennuki GPS-seadmega tekib maandumisel probleem, on Tartu lennujaama ühel suunal maandumiseks olemas täppismaandumise süsteem ILS, selgitas lisaks AS Tallinna lennujaama turunduskommunikatsiooni projektijuht Aet Härmaorg. |
Oleks saanud ju maanduda küll GPS-i probleemide osas.
|
|
Kommentaarid: 687 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
1 :: |
532 |
|
tagasi üles |
|
|
SSD
HV Guru
liitunud: 18.01.2006
|
27.04.2024 11:50:43
|
|
|
ref, Kas saan õigesti aru, et sul on lenduri litsents?
|
|
Kommentaarid: 307 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
261 |
|
tagasi üles |
|
|
ref
Kreisi kasutaja
liitunud: 10.08.2003
|
27.04.2024 11:52:36
|
|
|
SSD kirjutas: |
ref, Kas saan õigesti aru, et sul on lenduri litsents? |
Veel mitte. Algust tehtud aga venib (mitte küll huvi puudumise tõttu)...
|
|
Kommentaarid: 17 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
SSD
HV Guru
liitunud: 18.01.2006
|
27.04.2024 12:04:10
|
|
|
ref kirjutas: |
SSD kirjutas: |
ref, Kas saan õigesti aru, et sul on lenduri litsents? |
Veel mitte. Algust tehtud aga venib (mitte küll huvi puudumise tõttu)... |
Aa. Mu täditütre pojal on litsents juba vist Ei mäletagi hästi, enne coronat sai kätte. Eksamit viis läbi endine hävituslennuki lendur. Kõik muidugi oli inglisekeeles. Ingliskeel, parimal tasemel, ongi nõutud litsentsi saamiseks. Ja selleks et litsents ei aeguks, peab iga aasta vähemalt korra lendama. Ta on tavaliselt rendikaga Saaremaale lennanud ja siis tagasi Tallinna. Ja tagasi GPS-i juurde tulles, eksamil oli GPS-i kasutamine keelatud. Usun et need Finairi lendurid oskavad ka vabalt GPS-uta lennata, aga jah, ju mingid reeglid on, mida neil on kohustus järgida.
|
|
Kommentaarid: 307 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
0 :: |
261 |
|
tagasi üles |
|
|
Winterwind
One
liitunud: 19.05.2002
|
27.04.2024 16:32:52
|
|
|
Siis hea, et meil sõja korral vähemalt üks kamikaze olemas, laome moosiriiuli lõhkeainet täis ja soovime edu.
Spoiler
Jõhkrad tornaadod ikka US&A-s
|
|
Kommentaarid: 1007 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
1 :: |
727 |
|
tagasi üles |
|
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
27.04.2024 17:31:51
|
|
|
Kommenteeriks veel seda Tartu lennujaama ja GPS teemat (info saadud healt tuttavalt, kes antud valdkonnaga süvitsi kursis):
tsitaat: |
Lähenemiseks/maandumiseks on seal olemas ILS, mille kasutamine ei sõltu teenusest.
Tartus on lennuinfo teenus, see on küll kraad madalam, kui lennujuhtimisteenus, kuid see ei takista ILS lähenemist kasutada.
Lennuväljale lennates on 2 etappi - saabumisetapp ja lähenemisetapp.
Lähenemisetapp on see viimane etapp, kus lennuk jätab alglähemiskõrguse ja läheneb lennujaamale kas siis ILS'i või mõne muu protseduuri kaudu.
Saabumisetapp on enne lähenemisetappi, kus lennatakse punktile millest saab alustada lähenemist. Praegu ongi see probleem, et lennuk ei taha ilma GPS-ita lennata saabumisetappi.
Saabumisprotseduurid on Tartus vaid GPSi põhised, kuid vajadusel saab ka lennuinformaator navigeerimisel aidata. Mingil põhjusel see lennufirmale ei sobi, kuid seda ei saa ka ette heita. |
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
MatchMaker
Kreisi kasutaja
liitunud: 23.06.2007
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
bugbrake
HV kasutaja
liitunud: 10.12.2006
|
27.04.2024 18:01:03
|
|
|
See võib ka nii olla aga Navalnõi surm jääb nii või naa putinit varjuna saatama.
_________________ Alati teadke, et kuulujutte mõtlevad välja vihkajad, levitavad lollid, aga usuvad idioodid. |
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
Winterwind
One
liitunud: 19.05.2002
|
27.04.2024 18:04:50
|
|
|
Putin muidugi ei andnud, juba siis oli kõigile selge kui Navalnõi kinni peeti.
|
|
Kommentaarid: 1007 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
1 :: |
727 |
|
tagasi üles |
|
|
bugbrake
HV kasutaja
liitunud: 10.12.2006
|
27.04.2024 18:09:05
|
|
|
Mitte keegi ei loe venemaale epistlit, mida tohib teha ja mida ei tohi teha ...
tsitaat: |
Venemaa ründas Ukraina energiataristut
Vene väed tabasid ööl vastu laupäeva toimunud massilises raketirünnakus Dnipropetrovski, Ivano-Frankivski ja Lvivi oblasti energiarajatisi, põhjustades purustusi ja inimohvreid, teatasid Ukraina võimud.
Venemaa tulistas Ukraina pihta 34 raketti, millest 21 hävitas õhutõrje, teatas õhuvägi. "Seadmed said kahjustada. Ühes rajatises sai energeetikainsener peapõrutuse," ütles energeetikaminister German Galuštšenko Telegramis ja lisas, et rünnaku tagajärjed alles selguvad.
Ukraina suurim eraenergiaettevõte DTEK teatas, et neli selle soojuselektrijaama sai rünnakus oluliselt kannatada. |
_________________ Alati teadke, et kuulujutte mõtlevad välja vihkajad, levitavad lollid, aga usuvad idioodid. |
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
|