Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
Tanel
HV Guru
liitunud: 01.10.2001
|
08.09.2017 18:52:08
Helmese IT-ekspert: erasõidukid peaks muutma tasuta ühistranspordi osaks |
|
|
PRESSITEADE - Eesti ühe suurema tarkvarafirma Helmese arendusjuhi ja partneri Raul Ennuse sõnul saaks Eesti esimese riigina võtta kasutusele mobiil-positsioneerimisel põhineva IT-platvormi, mis ühendab tavalised sõiduautod, rongid ning liinibussid üle-Eestiliseks tasuta ühistranspordiks.
Raul Ennuse sõnul on olemasoleva ühistranspordi peamine probleem paindumatus – kuna liinivõrk ei vasta inimeste tegelikele vajadustele, siis on sellega logistiliselt ebamugav ühest kohast teise jõuda. “Uus tehnoloogia pakub lahendusi, mis on palju optimaalsemad kui klassikaliste massiivsete ühistranspordi- ja teedevõrgusüsteemide ehitamine ning mis oleks Eesti-suguse väikeriigi jaoks innovaatilised ja jõukohased.”
“Paindlikkuse ja efektiivsuse tõstmiseks võiks riik kaasata ühistranspordivõrku läbi ühisjagamise ka erasõidukid. “Vaja oleks tehniliselt küllalt lihtsat taxify-tüüpi mobiiliplatvormi, mis hõlmaks nii bussid, rongid, marsruuttaksod kui ka erasõidukid. Näiteks kui inimene tahab hommikul Viimsist Ülemistele saada, siis näitab äpp talle, et buss läheb kesklinna kümne minuti pärast, aga teine viimsilane sõidab päris õigesse sihtkohta viie minuti jooksul,” rääkis Ennus.
„Sarnast lahendust katsetati Prantsusmaal, kus väikelinna bussipeatuse tabloo näitas lisaks ühistranspordile ka lähenevaid eraautodest sõidujagajaid. Seda saaks mobiiliäpiga palju paremini ja laiemalt teha,” ütles Ennus.
“Süsteemiga liitumine oleks autoomanikele vabatahtlik, aga neid võiks ühinema motiveerida tagurpidi maksuga – kui inimene kasutab kesklinna sõitmiseks autot alati üksi, siis tuleb tasuda nn ummikumaksu, aga kui võtta peale kaasreisijad, siis lisatasu ei kaasne,” ütles Ennus.
IT-eksperdi sõnul võimaldab kogu transpordi mobiilse positsioneerimisega ühendamine oluliselt kasvatada liikluse efektiivsust. “Navigeerimisrakendused prognoosivad juba praegu päris hästi, millal ja kuhu inimene liigub, kus tekivad ummikud ja kuidas neid vältida. Selle infoga saab paremini planeerida nii ühistransporti kui teedeehitust,” rääkis Ennus.
Helmese partneri sõnul on paljud linnaarhitektid seisukohal, et teedevõrgu laiendamine iseenesest ummikuid ei lahenda. “Optimaalne IT-süsteem vähendab autode arvu, ummikuid, õhusaastet, teedeehituseks kuluvat raha, tõstab e-riigi mainet ja Eesti elukeskkonna konkurentsivõimet. Tehnoloogia on arenenud piisavalt kaugele, et ühiskonda ja majandusmudeleid totaalselt ümber disainida. Maailma esimene tasuta ühismajandusel põhinev transpordisüsteem on lahendus, mida riik saaks arendada ja uhkusega eksportida,” lisas Ennus.
Allikas: Helmes
_________________ HV valuutakalkulaator |
|
Kommentaarid: 461 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
12 :: |
7 :: |
356 |
|
tagasi üles |
|
|
tiitise
HV kasutaja
liitunud: 04.03.2005
|
|
Kommentaarid: 6 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
6 |
|
tagasi üles |
|
|
Osiris
HV Guru
liitunud: 12.08.2002
|
08.09.2017 23:31:46
|
|
|
Ma loen siit välja, et kui riik ja omavalitsused ei saa riigi transpordi majandamisega hakkama tuleb appi võtta erasõidukid. Kas vabatahtlikult või sunniviisiliselt.
|
|
Kommentaarid: 114 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
102 |
|
tagasi üles |
|
|
sooty
HV veteran
liitunud: 12.06.2004
|
09.09.2017 09:53:08
|
|
|
Ikka koht täiendavaks maksustamiseks, sest ainult ülisolidaarsed ja rondimehed veaks kontvõõraid. Kui palju neid autojuhtide seas on? Kui sõitu jagava sõitjata sõitvale sõidukile pannakse lihtsalt tähtsamad tänavad kinni, usuksin, et tahavad elu paremaks teha ja loodust kaitsta.
|
|
Kommentaarid: 12 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
12 |
|
tagasi üles |
|
|
Goon
Kreisi kasutaja
liitunud: 12.06.2005
|
09.09.2017 11:04:38
|
|
|
Lisa maksustamine
Kui sõidad üksi, maksad ummikumaksu, sõidad koos, ei maksa ummikumaksu, aga maksad rohkem kütuse eest ... - Maksad igaljuhul.
Rääkimata sellest et igal inimesel on päeva plaanid erinevad, et mismoodi see "sõidugraafik" oleks? - Lollakad noh!
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
2 |
|
tagasi üles |
|
|
Pikkkõrv
HV kasutaja
liitunud: 08.05.2010
|
09.09.2017 11:13:34
|
|
|
Vähemalt Eestis see ei töötaks. Siinne inimene on individualist. Isegi kohalikud venelased on selles osas juba sisuliselt integreerunud, olgu siis muuga kuidas on! Ei kohta kuigi palju neid, kes sind maantee äärestki oleks nõus peale korjama ja seda isegi raha eest mitte, mis siis veel igapäevastest linnasõitudest rääkida. Pigem makstaks mistahes maksu, kui et midagi vennalikult jagama soostutaks nagu siin mingi kolhoos oleks !
|
|
Kommentaarid: 2 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Bilderberg
HV kasutaja
liitunud: 26.08.2009
|
09.09.2017 11:18:40
|
|
|
link :: Riigistamine ehk natsionaliseerimine
Osiris kirjutas: |
kui riik ja omavalitsused ei saa riigi transpordi majandamisega hakkama tuleb appi võtta erasõidukid. Kas vabatahtlikult või sunniviisiliselt. |
Täpselt nii
|
|
Kommentaarid: 11 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
10 |
|
tagasi üles |
|
|
namstoop
HV Guru
liitunud: 05.11.2001
|
09.09.2017 11:37:00
|
|
|
Goon kirjutas: |
Lisa maksustamine
Kui sõidad üksi, maksad ummikumaksu, sõidad koos, ei maksa ummikumaksu, aga maksad rohkem kütuse eest ... - Maksad igaljuhul.
Rääkimata sellest et igal inimesel on päeva plaanid erinevad, et mismoodi see "sõidugraafik" oleks? - Lollakad noh! |
"Sõidugraafik" ongi selle järgi, mida keegi jooksvalt omale seadmesse sisestab. Arvutatakse marsruut ja kui selle äärde jääb keegi, kes on ennast märkinud sooviga samas suunas liikuda, siis viiakse osapooled kokku.
tsitaat: |
Ikka koht täiendavaks maksustamiseks, sest ainult ülisolidaarsed ja rondimehed veaks kontvõõraid. Kui palju neid autojuhtide seas on? |
No aga väga lihtne valik ju. Kui eelistad üksindust ja ummikus istumist, siis maksad. Teised saavad nt ühitranspordirada kasutada ja ei maksa.
Sest no mis siinsete individuaalgeeniuste arvates siis lahendus on ummikute vastu? Teede laiendamine? Et sinna veel rohkem autosid mahuks kuni järgmise pudelikaelani, siis selle laiemaks tegemine ja niimoodi lõpmatu ringina, sest autosid tuleb järjest juurde.
_________________ verba volant, scripta manent
Hoiatus! Olen sinu postituses olevate lolluste ja nõmeduste vastu allergiline. Lolluste ilmnemisel võib kaasneda raskekujuline sarkastiline reaktsioon. |
|
Kommentaarid: 72 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
3 :: |
1 :: |
63 |
|
tagasi üles |
|
|
Sold OUT
no credit
liitunud: 30.07.2002
|
09.09.2017 11:37:58
|
|
|
Pikkkõrv kirjutas: |
Vähemalt Eestis see ei töötaks. Siinne inimene on individualist. Isegi kohalikud venelased on selles osas juba sisuliselt integreerunud, olgu siis muuga kuidas on! Ei kohta kuigi palju neid, kes sind maantee äärestki oleks nõus peale korjama ja seda isegi raha eest mitte, mis siis veel igapäevastest linnasõitudest rääkida. Pigem makstaks mistahes maksu, kui et midagi vennalikult jagama soostutaks nagu siin mingi kolhoos oleks ! |
Maantee äärest korjamisel ei tea sa kunagi kas saad mingi räpakolli ja haiseva isendi ning pärast autot vaja küürida. Parem üksi sõita sinna kuhu tahad
_________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
|
|
Kommentaarid: 92 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
5 :: |
1 :: |
79 |
|
tagasi üles |
|
|
kellu
HV kasutaja
liitunud: 26.03.2002
|
09.09.2017 12:23:08
|
|
|
Selline lokaalne kottimine lõppeb teadagi millega. Need kel võimalust, lahkuvad valuläve ületamisel meeldivamasse keskkonda. Näen seda juhtumas iga kuu. Heade oskustega inimesed lähevad Berliini, Viini, Londonisse. Või meerikasse.
Helmes on maksudest orgaaniliselt huvitatud. Riigihanked on oluline osa nende rahavoost.
|
|
Kommentaarid: 15 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
15 |
|
tagasi üles |
|
|
atari_
HV kasutaja
liitunud: 09.10.2004
|
11.09.2017 13:32:29
|
|
|
Kuskil maa kohtades ehk oleks kasu, kui kohalikud uberi mehed, riigi raha või mingite soodustuste eest, mutikesi lähimasse poodi või bussijaama veavad ja odavamalt kui tava takso, kui mitte päris tasuta
_________________
|
|
Kommentaarid: 94 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
1 :: |
80 |
|
tagasi üles |
|
|
|