Avaleht
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
Hinnavaatlus :: m.hv.ee :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 08.09.2017 13:32 "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo vasta tsitaadiga

Sissejuhatuseks - palju kirjutatakse Euroopa Komisjoni "mängudest" kuidas Tolmuimejate pealt elektrit kokku hoida
- kuid selle suure mängu-show varju on jäänud veel üks "mäng" ja see võib mõjutada väga paljusid kes autoakusid toodavad, müüvad ning kasutavad.

PS: Endal ongi juba vaikne plaan samamoodi "käia ajaga kaasas" ning siis "tavaakuga hüvasti jättes" ning AGM-aku asemele võttes.
Ja siis vaadata, et kas on nii hea nagu neid juba reklaamitakse. beer_yum.gif

Lühidalt:
- lõpetatakse järk-järgult tavapäraste, 150 aastat tuntud tehnoloogial, "avatud püttidega plii-happeakude" tootmine.
- ning minnakse siis üle AGM-akude ( absorbent glass mat) masstootmisele ning kasutamisele.

Paar linki kah:
1. vähemalt üks Suurtootja (Johnson Controls International (JCI) ) investeerib juba praegu üsna suuri summasid selleks, et siis Maailma ning Euroopa Komisjoni "AGM-akude tootmise soovidega" kaasas käia:

Johnson Controls Expands AGM Lead-Acid Battery Production

ALABC member and leading battery producer Johnson Controls International (JCI) recently announced an investment of $445 million to boost production of its absorbent glass mat (AGM) batteries worldwide.

The investment includes $245 million to double AGM output in North America by the year 2020 and $200 million to build a new battery plant in China. This expansion comes in response to an expected increase in lead battery demand (both AGM and EFB) by car manufacturers as start-stop systems become more commonplace in North America and China over the next several years.

Start-stop technology is currently offered in 5-10% of new vehicles in the U.S. and China, but according to JCI CEO Alex Molinaroli, that figure is expected to rise to 50% over the next five years. The technology is already widely present in Europe, comprising 60-65% of the current market, and that figure is expected to increase to 85% by 2020.

http://www.ila-lead.org/news/lead-in-the-news/2016-07-03/-johnson-controls-expands-agm-leadacid-battery-production
--------------
B. Ning siis EUROBAT-i teemakäsitlus samuti sellest, et "akuturul" on ees ootamas suured muudatused: icon_cool.gif

Towards a ‘2030 Battery Strategy for Europe’
24 February 2017

https://eurobat.org/sites/default/files/170224_eurobat_battery_strategy_for_europe.pdf
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
terminator
HV Guru
terminator

liitunud: 06.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 08.09.2017 15:47 vasta tsitaadiga

Ma olen juba aastast 2009 ehk viimased 8 aastat köigil oma autodel BOSCH S6 AGM akusid kasutanud.
_________________
ARRIS VIP1113 TELIA digiboks+S5 NUMBRITEGA PULT+HDMI 60€(TELIAS 99€)https://www.kuldnebors.ee/81000597
32" 4K DELL UltraSharp PremierColor UP3214Q 800€https://www.kuldnebors.ee/81258771
EVGA TITAN X SUPERCLOCKED 12GB 550€ https://www.kuldnebors.ee/81297361
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
degreal
Kreisi kasutaja

liitunud: 07.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.09.2017 16:22 vasta tsitaadiga

Miks see AGM siis parem on? Loen plusse ja miinuseid ja hetkel tundub, et vanakooli aku on ikka parem.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
terminator
HV Guru
terminator

liitunud: 06.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 08.09.2017 16:48 vasta tsitaadiga

AGM kestab OLULISELT kauem-eriti kui auto pole just igapäevakasutuses ehk nö hobiauto. Lekkevaba kuna puudub vedelik.
_________________
ARRIS VIP1113 TELIA digiboks+S5 NUMBRITEGA PULT+HDMI 60€(TELIAS 99€)https://www.kuldnebors.ee/81000597
32" 4K DELL UltraSharp PremierColor UP3214Q 800€https://www.kuldnebors.ee/81258771
EVGA TITAN X SUPERCLOCKED 12GB 550€ https://www.kuldnebors.ee/81297361
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
ninzor
HV kasutaja

liitunud: 15.06.2008



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 08.09.2017 17:20 vasta tsitaadiga

AGM aku on pea igati pidi parem kui vanakooli klots. Kallim ainult. Artiklis mainitud, et AGM ning EFB akude järgi on tulevikus suurem nõudlus. Rohkem autosid saab Start-Stop süsteemi ning selle korduva käivitamise-kiirlaadimise koormuse all vanakooli happeaku kaua ei kesta. Lisaks AGM akud kannatavad paremini tühjalt seismist ning püsivad kauem täis (isetühjenemine minimaalne). Külma kardavad vähem (väiksem võimalus, et külmub lõhki), vibratsioonile vähem-tundlikud ning autoga üle kuudi pannes ei voola hape välja. Samades kasutustingimustes sureb tavaline happeaku veidi varem kui AGM aku. Sama kaalu juures parem jõudlus. EFB akud on paremad kui tavalised happeakud aga mitte nii head kui AGM akud, hinnalt ka vahepealsed.

Lisaks AGM akud ei sulfateeru nii kergelt. Samas ülelaadimise vastu tundlikumad kui tavaakud. Kui plaadid kuivaks keeta, siis erinevalt tavalisest akust pole kust vett peale kallata.

Start-Stop'iga autodel tehasest AGM või EFB akud, mõndadel sportautodel pakutakse juba liitium käivitusakusid.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
terminator
HV Guru
terminator

liitunud: 06.11.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga Online

sõnum 08.09.2017 17:27 vasta tsitaadiga

Jep päris tavalaadijaga ei tohi AGM-i laadida-peaks olema kindlasti märge AGM toetuse kohta.

Hinnavahe tavaakuga töesti pea 2x kuid ca 5 aasta peale pole seda palju.

_________________
ARRIS VIP1113 TELIA digiboks+S5 NUMBRITEGA PULT+HDMI 60€(TELIAS 99€)https://www.kuldnebors.ee/81000597
32" 4K DELL UltraSharp PremierColor UP3214Q 800€https://www.kuldnebors.ee/81258771
EVGA TITAN X SUPERCLOCKED 12GB 550€ https://www.kuldnebors.ee/81297361
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 09.09.2017 13:59 vasta tsitaadiga

Ja ega see, 60% AGM-akude nõue pole Euroopa Komisjonil ka veel ainus nõue ega "mängimine". icon_cool.gif

Ehk siis "Green-akude" show, kus "tavaliste" pliiakude korral nõutakse nii plii kui happe koguste vähendamist.
- ja samas nõutakse "oluliselt paremate tulemuste saavutamist". icon_cool.gif beer_yum.gif
- lisaks veel see, et nende akude korpused on tehtud mingist, väga pehmest, 2-3 ringi "kasutatud plastikust".
---------------
Ja see kõik on viinud akutootmise sinnamaani, et tuleb omada ikka neetult palju vaba aega icon_cool.gif - selleks, et lugeda mida siis tootja ise kirjutab oma uhke-vinge "Green-"pliiaku kohta.

Alates siis sellest, et soojas kliimas ning külmas kliimas tuleb valida erinev akulaadmisrežiim.
Näide:
Ehtne ja uhke, ultramoodne Smart(tark) akulaadija:
1, "tavalise" pliiaku Laadimispinge "sooja ilmaga":
14.49 DCV V
2. "tavalise" pliiaku laadimispinge "külma ilmaga":
15.24 DCV V
---------------------
Või siis veel hullem versioon kus tootja ise Ametlikult teatab, et tema akut tuleb laadida:
- Ainult suure, võimsa, Real Power laadijaga
- ja et väikse võimsusega Smart Laadijad ei peagi tema akut üleüldse täis laadima.

Ja nii on see ka täiesti reaalselt:
On olemas uhiuus "tavaline plii" Green-autoaku ning sellega on täpselt nii, et:
- seda laeb ainult (vist 300W trafoga, pole sisse vaadanud) Real Power laadija, hetkel laeb vooluga 3A.
- ja seda konkreetset "Green"-akut ei lae mitte ükski väiketrafo-laadija, samuti mitte üks Smart Laadija.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sooty
HV veteran

liitunud: 12.06.2004



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 11.09.2017 11:40 vasta tsitaadiga

terminator kirjutas:
Jep päris tavalaadijaga ei tohi AGM-i laadida-peaks olema kindlasti märge AGM toetuse kohta.

Seletage palun see osa võhikule ära. Kus on kirjas, millisele autole tohib või siis milline seda ei toeta? Või räägite toas laadimisest ja autosse tohib suvalise õiges mõõdus aku panna?
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tahanteada
Aeg maha 1p

liitunud: 04.04.2003




sõnum 12.09.2017 11:39 vasta tsitaadiga

Ühe väikse lisaprobleemi võib veel juurde lisada.
See ei kehti võib-olla kõikide autode korral, küll aga kehtib nende autode korral, kus:
- pärast akuvahetust tuleb "autotarkus" üle programmeerida.
- ja siis, kontroll-Terminaliga, omakorda üle kontrollida kas on kõik õigesti või mitte.

Ja probleem on siis selles, et seda Programmeerimist ning kontrolli ei tehta.
Vana aku maha, uus peale ning siis "andku omanik tuld".
-------------
Ei kirjuta asjata.
Olen praegu huvi pärast, ühiskondlikus korras ühe Auto ja tema Starteri tehniliseks Advokaadiks icon_cool.gif ja päästan autoomanikku mõttetust, Autofirma poolt meeleheitlikust uue starteri müügist sellele autole.
Vana starter on laitmatus korras, kõik "kamm" käib ümber akuvahetuse.

Lühidalt - autofirmas vahetati aku, kuid "unustati teha programmeerimine".
Ja nüüd on siis auto käitumises nii mõnedki "kummalised probleemid" ning mis mitte kuidagi ei saanud tulla sellest uuest akust.
- Hetkeseis on siis selline, et vajalik programmeerimine on tehtud (mitte autofirmas) ja need salapärased nähtused on hetkel kadunud.
-"maha murtud-häkitud" icon_biggrin.gif midagi pole icon_cool.gif , sai automargi tootja käest küsitud mis teha
- ja nad siis lahkelt andisid juhise kuidas Omanik ise tibake programmeerida saab seda osa mis käib kaasas akuvahetuse korras.
Ning mille autoelektrik tegemata on jätnud. beer_yum.gif

Nii, et moodsa aja Akumaailm on ikka neetult põnevaks aetud - ja muudkui tuleb mängida kõiksugu "luuremänge" icon_cool.gif , et taga otsida mis on õige ja mis vale.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Administratiivsed foorumid »  Uudisvihjed »  "EK mängud "tavaliste" Plii-akudega": hüvasti, 150 aastat vana akutehnoloogia, tere tulemast AGM-tehnoloo
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa ei või manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.