Avaleht
uus teema   vasta Uudised »  Pealtkuulamine ja tsensuur, NSA, ACTA, CISPA, DMCA, GDPR... »  General Motors: sa ei oma autot, sa litsentseerid endale õiguse seda kasutada märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
sant
HV veteran


liitunud: 04.08.2003




sõnum 24.05.2015 14:22:53 vasta tsitaadiga

indu kirjutas:
Nojah. Endal auto liisitud ja kohustuslik hooldus iga 20000 tagant vastasel juhul ei ole garantiid. Käisin enne ülevaatust siis ära. Paberil olid ilusad linnukesed mis kõik tehtud on. 400 euri selle eest.
Öeldi et "väike lõtk" on ainult taga. Näitasin siis sama paberit ülevaatusel ka. Öeldi jah et selle raha eest on ainult sitta keeratud. Linnukesi hoolduspaberil terve hunnik tehtud töödest. Ülevaatuse mehaanik näitas täpselt aga mis tegemata. Ja seda oli ikka päris palju. Lõtk taga kondil oli ka nii suur et pöial mahtus vahele. Kohalik remondimees küsis 10 euri vahetuse eest. Esinduses aga selline töö 10x kallim kuna vaja teist korrust ka toita ...

Kui sa mootori õli vahetad iga 20000km järel siis su mootor kaua ei kesta icon_wink.gif

Teemasse, progeajud on levind ja saad lahti tehase tränist, kui on soovi. Sõiduauto puhul on ilusti tehtav, traktori puhul vist mitte, kus hüdraulikat juhub arvutiplokk. Aga saab teha custom lahendusi, kõik on tehtav. Minu autol on ms3 progeaju, maksis 500euri.
Suund on muidugi endiselt masendav autotööstuses thumbs_down.gif

_________________
So, at the end of the day, after I have butchered all the nvidiots all around me, standing alone in a pool of blood surrounded by the corpses of my victims, a horrible truth reveals itself to me: I am an amd\ati fänboy...and I must do my dark masters bidding, for I am damned for all eternity...
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 24.05.2015 21:04:53 vasta tsitaadiga

sant kirjutas:
Kui sa mootori õli vahetad iga 20000km järel siis su mootor kaua ei kesta icon_wink.gif

Ta viskab pärast ~5a kasutusliisingut selle auto tagasi sinna, kust sai või siis müüb ise maha ja teda see max ressurss eriti ei koti. Talle oli oluline, et senine ekspluatatsioon oli odav. Longlife on tegelikult isegi 30t km välbaga...

sant kirjutas:
Teemasse, progeajud on levind ja saad lahti tehase tränist, kui on soovi. Sõiduauto puhul on ilusti tehtav, traktori puhul vist mitte, kus hüdraulikat juhub arvutiplokk. Aga saab teha custom lahendusi, kõik on tehtav. Minu autol on ms3 progeaju, maksis 500euri.
Suund on muidugi endiselt masendav autotööstuses thumbs_down.gif

Ei tee sa seal tuleviku nutiautodel ainult progeajuga enam midagi. Control Area Network möllab iga mooduli vahel ja tulevikus hakkabki ilma naljata ka pidev üle neti suhtlus teenindusjaamade ja igasuguste registritega käima.

Entusiastina võid muidugi progeajuga mõnda vanakooli turbokat veel käitada nii kaua, kuni ära keelatakse (koos üldse ise auto juhtimisega).
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
sant
HV veteran


liitunud: 04.08.2003




sõnum 25.05.2015 00:34:59 vasta tsitaadiga

rex kirjutas:
Longlife on tegelikult isegi 30t km välbaga...
Ei tee sa seal tuleviku nutiautodel ainult progeajuga enam midagi. Control Area Network möllab iga mooduli vahel ja tulevikus hakkabki ilma naljata ka pidev üle neti suhtlus teenindusjaamade ja igasuguste registritega käima.

Longlife 30t km välp on teise korraga nuka vahetus juba mõnel, 3-4 kord kepsusaale vahetus.
Scania uuem gen sai õlivahetus välbaks 60tkm, ja iga õlivahetus läks koos nuka vahetusega icon_lol.gif . Mehaanik ütles et pole vaja nukka kontrollidagi, kui õlivahetuse ajal kukuvad kankusse metalli tükid siis juba selge et nukk sakiline.

Progeajuga saab mootori tööle, käsikasti puhul lisa probleeme pole, custom spido liidesed on olemas, nii et spido saab tööle, abs aju tuleb alles jätta muidu pole abs-si. Tavalise uue pereauto juures millel pole automaatkasti ma probleemi ei näe, kõik saab asendada dyi-ga, kui on tahtmist muidugi icon_biggrin.gif A luks auto puhul panen suu klõpsti kinni icon_neutral.gif

_________________
So, at the end of the day, after I have butchered all the nvidiots all around me, standing alone in a pool of blood surrounded by the corpses of my victims, a horrible truth reveals itself to me: I am an amd\ati fänboy...and I must do my dark masters bidding, for I am damned for all eternity...
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Wiltz
HV Guru

liitunud: 28.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.05.2015 02:03:19 vasta tsitaadiga

sant, mis planeedilt sa pärit oled?

kõik vanad hakkavad sul nüüd megasquirti progema? kas sa ise tegid selle üldse 100% põlve otsas pudinatest valmis (jootsid kõik vajaliku ise trükkplaadile), installisid täielikult ise ja oma mõistusega ning seadistasid ka selliselt, et ämbriga kütust kallama ei pea kui tahad tavalise inimesena linnaliikluses osaleda?

kui ei, siis soovitan mitte nii rõõmsalt sõna võtta sel teemal. ja üleüldse, mootoritest, eriti tänaste uute autode mootoritest teavad väga vähesed piisavalt palju, et seal kõik tarkvara kiirelt ja hõlpsalt muudkui mingi diy chipiga asendada. ning isegi kui sa mootori tööle paned siis mitte miski muu sul ikka ei tööta. mitte miski! autol ei saa ust ka lahti...kui sa just seda omal sinna megasquirti huippuprogeajusse sisse ei programmeeri thumbs_up.gif

_________________
"There will be an entire generation of deaf audio enthusiasts who were brought up on CD players and Best Buy receivers, electronic music and so on. These people won't know good sound if it bites them in the ass, so in the end the industry wins."
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
rex
HV Guru
rex

liitunud: 09.01.2002



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.05.2015 07:36:06 vasta tsitaadiga

sant kirjutas:
Tavalise uue pereauto juures millel pole automaatkasti ma probleemi ei näe, kõik saab asendada dyi-ga, kui on tahtmist muidugi icon_biggrin.gif A luks auto puhul panen suu klõpsti kinni icon_neutral.gif

Huvitav, palju GM-i valikus tänapäeval veel manuaalkastiga pereautosid on? Corvette'i ehk saad veel manuaaliga tellida. Seal maal on juba päris kaua manuaalkasti kasutada oskajaid imestusega vaadatud.

Trip compu-t on ka päris raske mingi aftermarket ajuga tööle ajada. Ja kindlasti veel palju muid asju. Tavaline inimene pigem lähebki margihooldusse, kui et hakkab midagi häkkima. Garantii ju ka veel...

USA-s vist on mingi selline case, et tootja ei tohigi ise hooldust pakkuda? Et on spets eraldi hooldusjaamad (mis kuidagi skeemitades on kindlasti jälle tootjate käpa all...). Teslaga oli ju skandaal, kuna see tahtis need hooldusjaamad tööta jätta.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
tonis12
HV kasutaja

liitunud: 18.05.2006



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.05.2015 08:24:45 vasta tsitaadiga

Peagi on siis ka lastega, nagu stalinlikul venemaal, korjati vanematelt ära, pandi õige ideoloogiaga lastekodudesse ja lapsed olid riigi omand. Ja vsjoo. icon_idea.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 22.03.2017 16:44:54 vasta tsitaadiga

https://yro.slashdot.org/story/17/03/22/0535242/why-american-farmers-are-hacking-their-tractors-with-ukrainian-firmware

tsitaat:
Tractor owners across the country are reportedly hacking their John Deere tractors using firmware that's cracked in Easter Europe and traded on invite-only, paid online forums. The reason is because John Deere and other manufacturers have "made it impossible to perform 'unauthorized' repair on farm equipment," which has obviously upset many farmers who see it "as an attack on their sovereignty and quite possibly an existential threat to their livelihood if their tractor breaks at an inopportune time," reports Jason Koebler via Motherboard. As is the case with most modern-day engineering vehicles, the mechanical problems experienced with the newer farming tractors are often remedied via software. From the report:
The nightmare scenario, and a fear I heard expressed over and over again in talking with farmers, is that John Deere could remotely shut down a tractor and there wouldn't be anything a farmer could do about it. A license agreement John Deere required farmers to sign in October forbids nearly all repair and modification to farming equipment, and prevents farmers from suing for "crop loss, lost profits, loss of goodwill, loss of use of equipment [...] arising from the performance or non-performance of any aspect of the software." The agreement applies to anyone who turns the key or otherwise uses a John Deere tractor with embedded software. It means that only John Deere dealerships and "authorized" repair shops can work on newer tractors. "If a farmer bought the tractor, he should be able to do whatever he wants with it," Kevin Kenney, a farmer and right-to-repair advocate in Nebraska, told me. "You want to replace a transmission and you take it to an independent mechanic -- he can put in the new transmission but the tractor can't drive out of the shop. Deere charges $230, plus $130 an hour for a technician to drive out and plug a connector into their USB port to authorize the part." "What you've got is technicians running around here with cracked Ukrainian John Deere software that they bought off the black market," he added.

_________________
NordVPN tarkvara nüüd soodsamalt
HV valuutakalkulaator
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
mTim
HV Guru
mTim

liitunud: 19.10.2004




sõnum 22.03.2017 20:05:29 vasta tsitaadiga

nad võivad ju tuuleveskitega võidelda aga crackitakse nagunii ära ja kui hädasti vaja siis kasutatakse ka seda ka illegaalselt.
Inimestele ei meeldi kui neilt sunniviisiliselt raha välja pumbatakse.

_________________
"I have never followed a rule. That is my rule. Do you follow? I don't." The Joker
Lexuse summutist tuleb vaid lilleõisi ja ükssarvepeeru - HV foorum
M: E36 varuosad
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 23.05.2020 22:46:38 vasta tsitaadiga

Sobib teemasse https://www.vice.com/en_us/article/xykkkd/why-american-farmers-are-hacking-their-tractors-with-ukrainian-firmware
_________________
NordVPN tarkvara nüüd soodsamalt
HV valuutakalkulaator
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
AlvinL
Kreisi kasutaja
AlvinL

liitunud: 04.03.2013



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 16.07.2020 16:12:00 Re: General Motors: sa ei oma autot, sa litsentseerid endale õiguse seda kasutada vasta tsitaadiga

tsitaat:
GM’s claim is all about copyright and software code, and it’s the same claim John Deere is making about their tractors. The TL;DR version of the argument goes something like this:
* Cars work because software tells all the parts how to operate
* The software that tells all the parts to operate is customized code
* That code is subject to copyright
* GM owns the copyright on that code and that software
* A modern car cannot run without that software; it is integral to all systems
* Therefore, the purchase or use of that car is a licensing agreement
* And since it is subject to a licensing agreement, GM is the owner and can allow/disallow certain uses or access.

No kirjutame siis oma koodi. See ei riku autoriõigusi.

_________________
Võimatu on teha midagi lollikindlaks, sest lollid on haruldaselt leidlikud.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tanel
HV Guru
Tanel

liitunud: 30.09.2001



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 10.07.2021 18:04:28 vasta tsitaadiga

Right to repair movement gains power in US and Europe
https://www.bbc.com/news/technology-57744091

_________________
NordVPN tarkvara nüüd soodsamalt
HV valuutakalkulaator
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum mine selle kasutaja kodulehele
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Uudised »  Pealtkuulamine ja tsensuur, NSA, ACTA, CISPA, DMCA, GDPR... »  General Motors: sa ei oma autot, sa litsentseerid endale õiguse seda kasutada mine lehele eelmine  1, 2
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.