Hinnavaatlus
:: Foorum
:: Uudised
:: Ärifoorumid
:: HV F1 ennustusvõistlus
:: Pangalink
:: Telekavad
:: HV toote otsing
|
|
autor |
sõnum |
|
-vodafone-
HV Guru
liitunud: 26.04.2005
|
22.01.2015 23:03:31
UPS´i aku autosse "offline" toiteks |
|
|
Autosse on lisatud seade (tahvel), mis võiks olla pidevalt voolu all, samas ei taha, et seda tehakse käivitusaku arvelt. Plaanis oli lisada üks 12v 7AH UPS´i aku, seadme toitmiseks, kui süüde on väljas.?!
Lisaks võiks auto käimise ajal seda lisaakut ka laadida.
On see teostatav?
Ise mõtlesin nii:
Käivitusaku pealt - ja süüteluku + lähevad relee külge.
Kui releele vool peale jookseb (süüde sisse pannakse) siis relee lülitatakse sisse (GND ja NO aktiveeritakse.) Kui relee on sisselülitatud, siis lülitatakse seadmesse vool peale.
Lisaaku, mis on siis 12v ja 7AH on seadmega aga ühendatud otse ehk sõltumata süütest, on seadmel voolud taga.
Toimiks? Või laadimise ajal laetakse see väike aku puruks? Ohtlik pole?
|
|
Kommentaarid: 240 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
3 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
wiinanina
HV kasutaja
liitunud: 27.02.2003
|
22.01.2015 23:59:57
|
|
|
Kui ei soovi, et aku tänu tahvlile liiga maha laaduks võid ju proovida näiteks variante, mis olemas lingil https://dashcamtalk.com/battery-discharge-prevention/
Ei pea esialgu lisaakut panema.
Netist on silma hakanud, et rahval, kes ehitab autodesse audiosüsteeme on kindlasti palju karmimaid toitevariante, lisaakude jnejnejne-ga. Aga see vist siin overkill.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
-vodafone-
HV Guru
liitunud: 26.04.2005
|
23.01.2015 00:15:52
|
|
|
wiinanina, Tänud.
Eesmärk on küll jah ka käivitusakut hoida aga põhiline oleks ikka, et seade jääks voolualla.
|
|
Kommentaarid: 240 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
3 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
23.01.2015 09:35:25
|
|
|
Tahvlil ju omal aku sees. Või mis mõttes voolu alla? Pilt ees? Või ikka standby?
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
-vodafone-
HV Guru
liitunud: 26.04.2005
|
23.01.2015 10:30:01
|
|
|
rex,
tahvlil on aku jah, aga mul üldjuhul väikesed otsad linnas ja külmaga kakub tahvlil aku kiirelt tühjaks. Hetkel pmst iga kord kui sõitu lähen siis tahvel hakkab süüte peale saamisel alles käivituma.
Kokkuvõttes vist on ikka nii, et palju see tahvel ikka tarbib eks? Ostan mingi diisli aku korraliku peale ja ei tohiks seda muret olla, et peale nädalat seismist ei lähe auto enam käima.
|
|
Kommentaarid: 240 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
3 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
23.01.2015 12:27:20
|
|
|
Ega see 7Ah aku lühikeste otstega kiiremini lae. Ainuke point selles, et happeaku kannatab ka külmaga laadimist, liitium sureb külmalt laadides lihtsalt ära.
"Diisliaku" on rahvasuus üks huvitav sõna. Enamasti mõeldakse vist, et selle taga on tohutud ampertunnid. Tegelikult ikka pigem tohutud amprid, mis tahvlisuguse pisividina puhul erilist rolli ei mängi.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
wiinanina
HV kasutaja
liitunud: 27.02.2003
|
23.01.2015 13:14:43
|
|
|
rex kirjutas: |
....."Diisliaku" on rahvasuus üks huvitav sõna. Enamasti mõeldakse vist, et selle taga on tohutud ampertunnid. Tegelikult ikka pigem tohutud amprid, mis tahvlisuguse pisividina puhul erilist rolli ei mängi. |
Ma otsisn paar aastat tagasi autole uut akut. Originaal oli 45Ah mahtuvusega.
Tutvudes aluse ja kinnituse mõõtudega avastasin, et sinna saab vabalt 120Ah isendi panna. Ju siis auto diiselversioonidele pannakse midagi kobedamat.
Minu puhul sai valikul otsustavaks see, et need suuremad olid üle 2 korra kallimad ja vana väikesemahulisega ei olnud niikuinii probleeme enne, kui pärast 7 aastat teenistust otsad andis.
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
Dogbert
HV Guru
liitunud: 03.05.2004
|
23.01.2015 13:36:32
Re: UPS´i aku autosse "offline" toiteks |
|
|
-vodafone- kirjutas: |
Toimiks? Või laadimise ajal laetakse see väike aku puruks? Ohtlik pole? |
Kui sul laadimist ei reguleerita, siis pliiaku läheb lõpuks "keema", st hakkab lisaks vesinikule eralduma ka hapnik, toimub puhas elektrolüüs. Vabalthingava aku puhul võib ta siis hapet välja ajama hakata, hermeetiline UPS-i aku teeb mingil hetkel "põmm" ja pritsib happe laiali, sellele lisaks mingi kogus "valmissegatud" paukgaasi (2 osa vesinikku + 1 osa hapnikku), mis aku lõhkemise puhul küllap ka sädeme leiab...
Keerulisi laadimiskontrolleriga lülitusi ei kasutata niisama nalja pärast.
_________________ Tee inimesele lõke ja tal on soe üheks päevaks, pista ta põlema ja tal on soe elu lõpuni. (Terry Pratchett)
e.k spikker: muhk on kumer, lohk on nõgus.
viimati muutis Dogbert 23.01.2015 13:41:12, muudetud 3 korda |
|
Kommentaarid: 33 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
32 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
23.01.2015 13:36:41
|
|
|
wiinanina kirjutas: |
Ma otsisn paar aastat tagasi autole uut akut. Originaal oli 45Ah mahtuvusega.
Tutvudes aluse ja kinnituse mõõtudega avastasin, et sinna saab vabalt 120Ah isendi panna. Ju siis auto diiselversioonidele pannakse midagi kobedamat.
Minu puhul sai valikul otsustavaks see, et need suuremad olid üle 2 korra kallimad ja vana väikesemahulisega ei olnud niikuinii probleeme enne, kui pärast 7 aastat teenistust otsad andis. |
Enamasti eelistatakse ju odavamat, kuna tüüpiliselt piiratud ressursside korral jääb nii raha millegi muu jaoks üle. Miks sa üle 2x kallima osta otsustasid? See on raskem, käivitab korras autot täpselt sama hästi kui tehase poolt soovitatu ja sureb üldjuhul samalaadse 7a pärast. Kiirust juurde ei anna, ökonoomsemaks ei muuda. Ma ei saa ütlemata jätta, et vastuoluline jutt, et otsustasid üle 2x kallima osta, kuigi vanaga probleeme polnud.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
wiinanina
HV kasutaja
liitunud: 27.02.2003
|
23.01.2015 14:24:15
|
|
|
rex kirjutas: |
wiinanina kirjutas: |
Ma otsisn paar aastat tagasi autole uut akut. Originaal oli 45Ah mahtuvusega.
Tutvudes aluse ja kinnituse mõõtudega avastasin, et sinna saab vabalt 120Ah isendi panna. Ju siis auto diiselversioonidele pannakse midagi kobedamat.
Minu puhul sai valikul otsustavaks see, et need suuremad olid üle 2 korra kallimad ja vana väikesemahulisega ei olnud niikuinii probleeme enne, kui pärast 7 aastat teenistust otsad andis. |
Enamasti eelistatakse ju odavamat, kuna tüüpiliselt piiratud ressursside korral jääb nii raha millegi muu jaoks üle. Miks sa üle 2x kallima osta otsustasid? See on raskem, käivitab korras autot täpselt sama hästi kui tehase poolt soovitatu ja sureb üldjuhul samalaadse 7a pärast. Kiirust juurde ei anna, ökonoomsemaks ei muuda. Ma ei saa ütlemata jätta, et vastuoluline jutt, et otsustasid üle 2x kallima osta, kuigi vanaga probleeme polnud. |
Aga ma ei kirjutanudki, et suurema kasuks otsustasin
|
|
Kommentaarid: 1 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
1 |
|
tagasi üles |
|
|
-vodafone-
HV Guru
liitunud: 26.04.2005
|
23.01.2015 14:42:24
|
|
|
Dogbert,
Selged pildid.
Ühesõnaga ei hakka sitast saia tegema. Jääb nii nagu on.
|
|
Kommentaarid: 240 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
3 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
ThedEviL
HV Guru
liitunud: 13.03.2003
|
|
Kommentaarid: 108 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
97 |
|
tagasi üles |
|
|
rex
HV Guru
liitunud: 09.01.2002
|
23.01.2015 14:44:36
|
|
|
wiinanina kirjutas: |
Aga ma ei kirjutanudki, et suurema kasuks otsustasin |
Sry, minu lugemisoskuse viga.
|
|
Kommentaarid: 247 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
0 :: |
0 :: |
226 |
|
tagasi üles |
|
|
-vodafone-
HV Guru
liitunud: 26.04.2005
|
23.01.2015 17:28:43
|
|
|
ThedEviL,
Plaanis oligi releega selliselt teha nagu kirjeldasid.
Kokkuvõttes vist aga ei hakka seda lisaaku tööd ette võtma, kuna ei ole selle vooluvärgiga nii sinapeal.
|
|
Kommentaarid: 240 loe/lisa |
Kasutajad arvavad: |
|
:: |
1 :: |
3 :: |
213 |
|
tagasi üles |
|
|
|