Avaleht
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas märgi kõik teemad loetuks
märgi mitteloetuks
vaata eelmist teemat :: vaata järgmist teemat
mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 181, 182, 183  järgmine
Hinnavaatlus :: Foorum :: Uudised :: Ärifoorumid :: HV F1 ennustusvõistlus :: Pangalink :: Telekavad :: HV toote otsing
autor
sõnum Saada viide sõbrale. Teata moderaatorile
otsing:  
mdgfa
HV vaatleja

liitunud: 02.04.2016




sõnum 10.05.2017 09:17:31 vasta tsitaadiga

Tupsu kirjutas:

Olles aga elektrirataste alal võhik, tekkisid küsimused.

1. Kas piisab sellest, kui käru üks ratas veab? Kui jah, siis kumba poolt eelistada, tee või kraavi poolse ratta vedama panemist?
Käru kinnitub klambriga tagumise kahvli külge, mitte sadula posti.

2.Kuidas ära petta pedaalimise andurit ? Kas piisab anduri ostmisest käru mitte vedava ratta külge, et see simuleeriks väntamist ?

3. Kas piisab, kui see tuledega regulaator eri abistamise astmete osas jääb käru külge ? Selle rattani vedamine eeldaks, et käru saaks kasutada ainult ühe spetsifilise jalgratta küljes.

4. Kas Makita lubatud lõppkiirus 15 km/h on käru jaoks piisav, ehk siis kui juhtumisi on ratta kiirus 20km/h (alla mäge või muu pime juhus ) kas siis hakkab mootor pidurdama või lülitub lihtsalt välja? Ratast ise kasutades ei suutnud sellist välja lülitavat olukorda kiirusega tekitada, aga ega see pole minu suuruse ja kaalu jaoks mõeldud ratas ka.



proovin midagi vastata
1. Ühe ratta vedu on asfaldil arvatavasti piisav, sest kolmerattalised jalgrattad (nii delta kui tadpole konfiguratsioonis) on tavaliselt ühe ratta veoga ja koormus vedavale rattale on neil 33-40%. Ka käru piisava massi puhul ei tohiks asfaldil haarduvusest puudu jääda. Teine asi on aga kaherattalise käru ühe ratta veo puhul võimalik külgsuunaline jõud, mis võib juhitavust mõjutada. Igatahes on sama ideed ka varem kasutatud ning näiteks too massin kasutab vasaku ratta vedu https://electricbikereview.com/ridekick/power-trailer/.

2. pedaali andureid on kahte tüüpi, väändemomenti mõõtvad ja lihtsad väntamiskiirust mõõtvad. Väga suure tõenäosusega on sellisel odaval rattal väntamiskiirust mõõtev Halli andur ning selle saab edukalt sinu poolt kirjeldatud viisil ära petta. Iseasi on ratta ja väntade erinevast liikumiskiirusest tulenev efektid mootori tööle, võibolla ehk vaja vähendada magnetite arvu ratta küljes.

3. Tuledega regulaatori all pead sa vist silmas kasutajaliidest, mis näitab aku laetust ja võimaldab valida abistamistugevust. Kärule kinnitades jääd lihtsalt ilma aku laetustaseme infost ja abistamistugevust saad valida vaid rattalt maha tulles ning kärus nuppu vajutades.

4. Oletan, et Makita mootor on vabajooksusiduriga ja ülekandega, mitte otseveomootor, pildilt paistab küll selline pisike olevat, mis kindlasti ei sarnane otseveomootoritega. Seega mingisugust pidurdamist see mootor teha ei peaks saamagi ning töötab tühjalt oma täiskiirusel.

Mootori väljalülitamine pidurdamisel on tavaliselt lahendatud heebli küljes oleva lülitiga, kuna sa rattale mingit traati tõmmata ei taha, siis peaks tõesti mingi inertslüliti aretama (eeldusel, et pidurid on tugevamad mootori veojõust). Kardan, et trummelpidurit rummu küljes pole võimalik ilma trossi lenksuni tõmbamata tööle panna, sest tegu on vedava käruga ja sellisel puhul inertspidurit sest ei areta.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ranel
HV Guru

liitunud: 28.02.2005




sõnum 10.05.2017 09:41:46 vasta tsitaadiga

Tupsu kirjutas:


Mootor ise on 100W ja sellest võiks käru jaoks piisata. Kui hästi peaks olema aga teostatudvedavat ratast hoidva kahvli ja käru raami kinnitus, et seda alt ära ei väänaks ?

Ma alustaks sellest, et loobuks 100W mootoriga lahendusest. Kui just ülekannet vahel pole, siis 100W on ikka väga lahja. Võrdluseks keskmine täiesti tavaline meessoost rattur väntab kuskil ~120W.

_________________
Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Tupsu
HV Guru
Tupsu

liitunud: 02.10.2002




sõnum 13.05.2017 00:48:45 vasta tsitaadiga

ranel kirjutas:
Tupsu kirjutas:


Mootor ise on 100W ja sellest võiks käru jaoks piisata. Kui hästi peaks olema aga teostatudvedavat ratast hoidva kahvli ja käru raami kinnitus, et seda alt ära ei väänaks ?

Ma alustaks sellest, et loobuks 100W mootoriga lahendusest. Kui just ülekannet vahel pole, siis 100W on ikka väga lahja. Võrdluseks keskmine täiesti tavaline meessoost rattur väntab kuskil ~120W.



Ma arvan, et seal on ikka mingi ülekanne sees.
Olen hetkel pärast paari hormoonravi kuuri nagu kakuke (170 kg ) ja mind veab see ratas ilusti.
Muidugi on ratta kandevõime ainult 110 kg aga ega ma sellega metsas ei sõida icon_wink.gif Paar korda kruusateel testitud.

Kardan, et ägedamad mootorid kipuksid juba käruga koos ratast lükkama, mitte enam abistama. Olen nõus ju käru ka natuke kondijõul vedama, lihtsalt juba tühikaal on 25kg ja kandevõime 60 kg.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
deathdog
HV kasutaja

liitunud: 22.03.2009




sõnum 19.05.2017 21:27:33 vasta tsitaadiga

Eilse uudise et soomlaste otseveomootoritega elektriauto on väga säästlik, tekkis küsimus et kas jalgratta puhul sama? on keegi võrrelnud? Või lihtsalt soomlased hea softi kirjutanud mootorite juhtimiseks.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
waux
HV Guru
waux

liitunud: 01.07.2006




sõnum 20.05.2017 18:11:03 vasta tsitaadiga

IndrekM80 kirjutas:
No kui 380 euri juba nutma võtab siis kust aku jaoks raha võetakse? Silmas peetakse siis ilmselt mitte ainult rummumootorit vaid ka muid pudinaid sinna juurde?

Odavamalt on saadaval selline komplekt, kuid selle kvaliteet ei ole suurem asi:

http://www.ev-power.eu/EVBike-electric-bikes/E-bike-conversion-kit-EVBike-36V-500W-Front-26.html

Aga jah, "välismaalt peab tellima".

Kaevan icon_biggrin.gif Mis nende EVBIKE-de head-vead siis on?
Minuni on jõudnud sellise mootoriga imepill, millel assist ei tööta. Käsikaasiga töötab. Kuna ise olen suht tumba, siis ei oska viga otsidagi.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
PAUKA
HV veteran
PAUKA

liitunud: 22.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 21.05.2017 14:21:27 vasta tsitaadiga

Assist on tavaliselt lahendatud magneti(te)ga rõngaga pedaali/vedava hammaka küljes.
Need magnetid käivad mööda anduri(te)st - seega kõigepealt tuleks veenduda anduri korrasolekus -
multimeetriga vooluringi mõõtes peab andur magnetit saades siis vastavalt ringi kas lahutama või ühendama,
kui midagi ei juhtu magnetiga anduri juures jebides, siis on andur vigane/kaabel katki.

See võiks vast esimene step olla veaotsingul, loomulikult veenduda et kaabeldus andurist kontrollerisse ka korras on.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
mdgfa
HV vaatleja

liitunud: 02.04.2016




sõnum 21.05.2017 20:20:09 vasta tsitaadiga

deathdog kirjutas:
Eilse uudise et soomlaste otseveomootoritega elektriauto on väga säästlik, tekkis küsimus et kas jalgratta puhul sama? on keegi võrrelnud? Või lihtsalt soomlased hea softi kirjutanud mootorite juhtimiseks.


Auto puhul määrab säästlikuse lisaks mootori ja ülekande kasutegurile ka veeretakistuse ja õhutakistuse minimeerimine. Too Toroidion on pildi järgi hinnates küllaltki väikese ristlõikepindalaga ning voolujoonelise kerega, siit ka säästlikkus. Maanteekiirustel on õhutakistus olulisim edasiliikumise takistaja, elektrimootorite puhul on kasutegur sisepõlemismootoritega võrreldes suur, seega energia kulub peamiselt õhutakistuse ja veeretakistuse ületamisele, atmosfääri elektrimootor eriliselt ei soojenda nagu sisepõlemismootor, millel on õhu kütmine peamine energiakulu. Jalgratta puhul on õhutakistus sama kiiruse juures veelgi olulisem (umbes 25 km/h on see juba suurim takistaja), tingituna kerge sõiduki veeretakistuse väiksusest ja ratturi kohutavalt suurest õhutakistustegurist: Cd 1-0.80, autol Cd u. 0.30 . Seega kokkuvõtvalt, asi pole pigem elektrimootori konfiguratsioonis, kuivõrd õhu- ja veeretakistuses. Jalgrataste puhul peaks olema efektiivseimad velomobiiliks nimetatavad kolmerattalised, mis sama pingutuse juures on tasasel maal oluliselt kiiremad tavalisest meestekast (mäkketõus on muidugi teine asi).
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
enterprice
HV veteran
enterprice

liitunud: 18.12.2003




sõnum 24.05.2017 14:58:07 vasta tsitaadiga

Ostsin endale 400W mootoriga elektritõukeratta. Muidu ok, aga mingi nõme 25KM/h piirang on peal. Seda vist ise miskitpidi maha ei saa. Kellelgi kogemusi?
Masin sarnane nagu siin:
http://nutipoint.ee/e-scooter/e-scooter-white-10
või
http://www.kicker.fi/product/35/sahkopotkulauta-kicker-s10-400w
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 24.05.2017 15:47:54 vasta tsitaadiga

Pole lihtne, põhimõtteliselt kontrolleri ja aku vahetus.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Andres_O
HV vaatleja

liitunud: 17.11.2015




sõnum 25.05.2017 10:45:01 vasta tsitaadiga

enterprice kirjutas:
Ostsin endale 400W mootoriga elektritõukeratta. Muidu ok, aga mingi nõme 25KM/h piirang on peal. Seda vist ise miskitpidi maha ei saa. Kellelgi kogemusi?
Masin sarnane nagu siin:
http://nutipoint.ee/e-scooter/e-scooter-white-10
või
http://www.kicker.fi/product/35/sahkopotkulauta-kicker-s10-400w


Äkki juhendis ikka asi kirjas?
Mõlemal viidatud rattal on max kiirus 35 ja ühel öeldud et 25-ne piirang on valitav.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
enterprice
HV veteran
enterprice

liitunud: 18.12.2003




sõnum 25.05.2017 15:41:53 vasta tsitaadiga

Andres_O kirjutas:
enterprice kirjutas:
Ostsin endale 400W mootoriga elektritõukeratta. Muidu ok, aga mingi nõme 25KM/h piirang on peal. Seda vist ise miskitpidi maha ei saa. Kellelgi kogemusi?
Masin sarnane nagu siin:
http://nutipoint.ee/e-scooter/e-scooter-white-10
või
http://www.kicker.fi/product/35/sahkopotkulauta-kicker-s10-400w


Äkki juhendis ikka asi kirjas?
Mõlemal viidatud rattal on max kiirus 35 ja ühel öeldud et 25-ne piirang on valitav.

Hieroglüüfides juhend rändas öösel koos kastiga mis tööle jäi prügiautos minema. Edasimüüjal ingliskeelset pole.
Leidsin sellise.
http://sc01.alicdn.com/kf/HTB1AgHZKpXXXXXfXFXXq6xXFXXXe/223348081/HTB1AgHZKpXXXXXfXFXXq6xXFXXXe.jpg
Kahjuks see nupp ei tee midagi. Peab vist lahti võtma, ehk polegi juhtmeid küljes sel lülitil.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 25.05.2017 18:10:47 vasta tsitaadiga

PAUKA kirjutas:
J
edit:
http://www.veloplus.ee/et/toode/valiskumm-maxxis-hookworm-spc-26x2-5-5668
Hea purunematu kumm sooduses ja kohapeal, soovitan soojalt.


Panin alla, esmamulje hea. Ei saa arugi kui 70 km/h sees on icon_biggrin.gif
Kurve kohe julgem võtta ja kruusal julgen nüüd kimada niiet tolmupilv taga.
1 aasta võiks vähemalt kesta (10 000km)
Spoiler Spoiler Spoiler
bounce.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
PAUKA
HV veteran
PAUKA

liitunud: 22.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 25.05.2017 21:49:54 vasta tsitaadiga

Mul esimesel rehvil on tubli 2-3k ja see peen muster on täiesti alles icon_smile.gif
Tagumisel on keskel kitsas sile triip, aga jämedat mustrit praktiliselt vähemaks ei ole jäänud.

Märjaga ole muidugi selle rehviga pisut ettevaatlikum, vähemalt esialgu.
Muru peal on l¤%slibe, aga samas metsateed ja selline on superhea grip oma veerevuse kohta.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
enterprice
HV veteran
enterprice

liitunud: 18.12.2003




sõnum 26.05.2017 13:19:37 vasta tsitaadiga

Andres_O kirjutas:
enterprice kirjutas:
Ostsin endale 400W mootoriga elektritõukeratta. Muidu ok, aga mingi nõme 25KM/h piirang on peal. Seda vist ise miskitpidi maha ei saa. Kellelgi kogemusi?
Masin sarnane nagu siin:
http://nutipoint.ee/e-scooter/e-scooter-white-10
või
http://www.kicker.fi/product/35/sahkopotkulauta-kicker-s10-400w


Äkki juhendis ikka asi kirjas?
Mõlemal viidatud rattal on max kiirus 35 ja ühel öeldud et 25-ne piirang on valitav.

Sain edasimüüjalt info, et peab ühe juhtme lahti ühendama. Proovin õhtul järgi.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
Maidor
HV kasutaja

liitunud: 20.08.2013




sõnum 26.05.2017 19:46:21 vasta tsitaadiga

Kuidagi väga peened kodarad. Kas ära pole murdunud? Mul tavalised rattakodarad tagarattal läks iga sõiduga, kui oli 1700W. Või on roostevaba kodarad poole tugevamad?


Panin alla, esmamulje hea. Ei saa arugi kui 70 km/h sees on icon_biggrin.gif
Kurve kohe julgem võtta ja kruusal julgen nüüd kimada niiet tolmupilv taga.
1 aasta võiks vähemalt kesta (10 000km)
Spoiler Spoiler Spoiler
bounce.gif[/quote]
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
IndrekM80
HV kasutaja

liitunud: 16.04.2013




sõnum 31.05.2017 06:25:23 vasta tsitaadiga

Sellise kitsega on isegi 25 km/h liiga palju. Tasub mõelda ikka veidi.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 31.05.2017 08:01:20 vasta tsitaadiga

132V kontroller on teel, lähen 120V peale üle, siis saab ehk 100km/h kätte. icon_wink.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ranel
HV Guru

liitunud: 28.02.2005




sõnum 31.05.2017 11:22:34 vasta tsitaadiga

DVDRW kirjutas:
132V kontroller on teel, lähen 120V peale üle, siis saab ehk 100km/h kätte. icon_wink.gif

Sellisel kiirusel võiks juba motovarustust kasutada ja kinnist kiivrit.

_________________
Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
waux
HV Guru
waux

liitunud: 01.07.2006




sõnum 31.05.2017 11:23:44 vasta tsitaadiga

Milleks. Õpelikke näiteid elust on ka vaja icon_lol.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
ranel
HV Guru

liitunud: 28.02.2005




sõnum 31.05.2017 13:30:36 vasta tsitaadiga

waux kirjutas:
Milleks. Õpelikke näiteid elust on ka vaja icon_lol.gif

Sellistel kiirustel näite tegijal pole õnnetuse korral midagi enam õppida.

_________________
Mobiilne rehvivahetus Lõuna-Eestis. www.rsrehvid.ee 53 843 843
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 31.05.2017 13:36:40 vasta tsitaadiga

Siis ei jää vähemalt vigaseks. thumbs_up.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
IndrekM80
HV kasutaja

liitunud: 16.04.2013




sõnum 05.06.2017 17:47:01 vasta tsitaadiga

Ega mõnel inseneril siin pole 6x0.15mm nikliriba üle?? Sobib ka mõni muu laius. Soovitavalt Tallinnas või selle lähiümbruses.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
PAUKA
HV veteran
PAUKA

liitunud: 22.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.06.2017 09:13:31 vasta tsitaadiga

Kui kellelgi on "kadaka" aku BMS üle, siis vahetaks mingi kupüüri vastu selle.
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
DVDRW
HV Guru
DVDRW

liitunud: 13.10.2003




sõnum 06.06.2017 09:28:03 vasta tsitaadiga

http://www.ebay.com/itm/48V-30A-16-cells-LiFePo4-Lithium-iron-Battery-BMS-Protection-Board-balancing-/131576732368?hash=item1ea2959ad0:g:tJMAAOSwIwhWTD7G
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
PAUKA
HV veteran
PAUKA

liitunud: 22.07.2003



Autoriseeritud ID-kaardiga

sõnum 06.06.2017 09:55:49 vasta tsitaadiga

Hiinakas on juba teel, aga kui kohapealt midagi saaks, oleks operatiivsem icon_smile.gif
tagasi üles
vaata kasutaja infot saada privaatsõnum
näita postitusi alates eelmisest:   
uus teema   vasta Raud »  TSI (TeeSeeIse) »  DIY Elektrijalgratas mine lehele eelmine  1, 2, 3 ... 68, 69, 70 ... 181, 182, 183  järgmine
[vaata eelmist teemat] [vaata järgmist teemat]
 lisa lemmikuks
näita foorumit:  
 ignoreeri teemat 
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse
sa ei või vastata selle foorumi teemadele
sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis
sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis
sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis
sa ei saa lisada manuseid selles foorumis
sa võid manuseid alla laadida selles foorumis



Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.