See on 8 lehekülge pikk, hakkan just isegi seda läbi lugema. Ma pole 100% kindel, kuid see siin võib olla selle dokumendi esmakordne avaldamine.
---
Tundub, et rootslased olid ikka väga selle uurimise vastu, tuues põhjenduseks hauarahu ja omaksed, kuigi meedia vahendusel jäi pigem vastupidine mulje, et enamus omakseid mõlemil pool just pooldasid edasist uurimist.
Ma ei saa aru miks selline info nagu selles dokumendis on, oli nii pikalt salastatud. Ei midagi erilist ega üllatavat
See on ainuke, mis avaldada kõlbas. Muu on ikka salajane. _________________ 17/1/2023, Scart: "Selle sajandi senise möödunud aja üks suuremaid skandaale on hetkel lahti rullumas..."
Nojah, idee on õilis ja selle äramärkimine akadeemiliselt mõistetav, aga iga praktiseeriv laevamehaanik teab vast, et false-alarmide vaigistamine on laeval tihti omaette rituaal... Seepärast ei topita ka kõikvõimalikesse kohtadesse andureid, mis võivad küllalt suure tõenäosusega ise rikneda enne kui sõlm, mida nad kontrollima peaksid.
FOTOD JA VIDEO ⟩ Estonia visiiri blokeerivaks haamriks peetud ese lagunes müksates tükkideks
Videot vaadates tekkis mõte, kas polnud tegemist stalagmiidi moodi tekkinud koaguleerunud hüdroõliga, mis kangikarbis torust välja pihkus. Kui nii, siis peaks arutama, miks selline leke oli, millal see tekkis ja kas sellel on olulist seost juhtunuga.
Puhtalt tormi tõttu põhjaminek ei pühi tegelikult ära teooriaid, et veeti relvi või muud strateegiliselt olulist kraami või teavet ja seetõttu ikkagi mõned algselt pääsenud kõrvale nihverdati ja hiljem ka miskit kraami laevast. Ega see ramp ikka niisama eest (hingede küljest ära) kuku, eriti arvestades praegu, pea 29a hiljem väljatoodune pea uueväärset seisukorda.
Puhtalt tormi tõttu põhjaminek ei pühi tegelikult ära teooriaid, et veeti relvi või muud strateegiliselt olulist kraami või teavet ja seetõttu ikkagi mõned algselt pääsenud kõrvale nihverdati ja hiljem ka miskit kraami laevast. Ega see ramp ikka niisama eest (hingede küljest ära) kuku, eriti arvestades praegu, pea 29a hiljem väljatoodune pea uueväärset seisukorda.
Paraku uus uurimine neile küsimustele vastust ei too, sest ei ole uurimise eesmärk.
Selle uurimise eesmärk on uue info (praod laevakeres) päritolu-põhjuste uurimine ning kas on uusi tehnilisi asjaolusid, mis ametliku uurimisraporti tulemused kahtluse alla seaks. Üritatakse vastust leida segadusele ametlikus raportis vee liikumise kohta tekkidel, selleks üritatakse autotekil ja mujal leida infot uste, ventilatsiooniavade jm kohta, kustkaudu vesi laevatekkide vahel liikuda sai.
Poolt sõnagi ei ole, et uurida autoteki lasti, selle seost õnnetusega või kas seda lasti on hiljem liigutatud-eemaldatud. _________________ ---
Ega ei olegi. Kuid uuritakse vaid seda, kuidas laev merepinnalt põhja läks. Mis sündmused selleni viisid ja mis sündmused uppumise järgselt tehti, uurijaid ei paista huvitavat.
Oletame, et oli midagi varjata. Laev läks põhja, tuukrid leidsid muuhulgas selle paremparda augu. Ehmatati end kangeks, et oligi allveelaev või plahvatus, kuidas seda küll ilmarahvale öelda. Kõrvaldati tunnistajad, kehtestati hauarahu ja nii edasi. Kui kellelgi koitis, et võis olla merepõhja tekitatud vigastus, oli juba hilja ja parem edasi varjata. Rabe-Bemis mängiti (või mängisid end ise) kuulsusjanus seikluseotsijateks ja Evertssoni uurimise ajaks juba niipalju aega möödunud (ja teine valitsus võimul), et võis asja uuesti avada.
Aga neid enne ja pärast huku toimumist puudutavaid küsimusi ja teooriaid on nii palju üleval, et ilma neid ammendavalt ümber lükkamata ja vastamata ei saa asjale punkti panna.
FOTOD JA VIDEO ⟩ Estonia visiiri blokeerivaks haamriks peetud ese lagunes müksates tükkideks
Videot vaadates tekkis mõte, kas polnud tegemist stalagmiidi moodi tekkinud koaguleerunud hüdroõliga, mis kangikarbis torust välja pihkus. Kui nii, siis peaks arutama, miks selline leke oli, millal see tekkis ja kas sellel on olulist seost juhtunuga.
Selle juurde tagasi tulles - küllalt tõenäoline hüpotees moodustise materjali kohta. Stalagmiidi-laadse keha tekkimiseks pidanuks hüdroõli lekkima vähehaaval väga kauaaegselt, muidu oleks vedel hüdroõli lihtsalt vees hajunud. Visiiri hüdrosilindritel enam kumbagi pidi koormust peal polnud (arvestades, et visiir kukkus huku ajal eest ja tõsteti kuu-poolteist hiljem üles, mõne teooria järgi eemaldati alles enne ülestõstmist), piltide järgi (ühe leiab näiteks siit, praegu ei viitsi lisa otsida) rebiti neist vähemalt üks, kui mitte mõlemad küljest koos visiiriga, seega see hüdrosüsteem oli rõhuvaba. Rambi süsteemi kohta on infot vähem. Kas ramp avanes tormi ajal täielikult või ainult osaliselt? Kas hüdrosilindrite mõlemad otsad jäid põhja jõudmiseni oma kinnituskohtadele? Algsete sukeldumisjärgsete andmete kohaselt oli ramp kinnises asendis, samas aga ka laev sedavõrd kiil ülespoole, et ramp võis kinnises asendis olla nii vabalangemisest kui ka hüdrosilindrite toimest. Samas kahtlane, et selles asendis süsteemi sellist rõhku jääks, et kuskilt juhtkangi manseti vahelt tasapisi pika aja jooksul õli välja pihkuma jääks. Lainelöök võis samas mansetti vigastada küll.
Võib vabalt olla hüdroõli lekkest tekkinud moodustis. Tuleb arvestada, et õli on veest kergem ehk selline moodustis võib ülespoole kenasti kasvada, samuti on see juhtunud 30 aasta jooksul, ehk moodustise suuruse järgi pigem õli leke minimaalne ehk tavapraktikas vbl oleks hüdroühendused olnud õlist rohkem märjad, kui tilkunud-voolanud. _________________ ---
FOTOD JA VIDEO ⟩ Estonia visiiri blokeerivaks haamriks peetud ese lagunes müksates tükkideks
Videot vaadates tekkis mõte, kas polnud tegemist stalagmiidi moodi tekkinud koaguleerunud hüdroõliga, mis kangikarbis torust välja pihkus. Kui nii, siis peaks arutama, miks selline leke oli, millal see tekkis ja kas sellel on olulist seost juhtunuga.
Selle juurde tagasi tulles - küllalt tõenäoline hüpotees moodustise materjali kohta. Stalagmiidi-laadse keha tekkimiseks pidanuks hüdroõli lekkima vähehaaval väga kauaaegselt, muidu oleks vedel hüdroõli lihtsalt vees hajunud. Visiiri hüdrosilindritel enam kumbagi pidi koormust peal polnud (arvestades, et visiir kukkus huku ajal eest ja tõsteti kuu-poolteist hiljem üles, mõne teooria järgi eemaldati alles enne ülestõstmist), piltide järgi (ühe leiab näiteks siit, praegu ei viitsi lisa otsida) rebiti neist vähemalt üks, kui mitte mõlemad küljest koos visiiriga, seega see hüdrosüsteem oli rõhuvaba. Rambi süsteemi kohta on infot vähem. Kas ramp avanes tormi ajal täielikult või ainult osaliselt? Kas hüdrosilindrite mõlemad otsad jäid põhja jõudmiseni oma kinnituskohtadele? Algsete sukeldumisjärgsete andmete kohaselt oli ramp kinnises asendis, samas aga ka laev sedavõrd kiil ülespoole, et ramp võis kinnises asendis olla nii vabalangemisest kui ka hüdrosilindrite toimest. Samas kahtlane, et selles asendis süsteemi sellist rõhku jääks, et kuskilt juhtkangi manseti vahelt tasapisi pika aja jooksul õli välja pihkuma jääks. Lainelöök võis samas mansetti vigastada küll.
Ega hüdrosilinder ole otseses ühenduses juhtkangiga. Kangi juures on vaid pilootrõhk mis siis hüdrojagajat juhib. _________________ People have been calling for a month and we've been sold out for a week or so.
Ega ei olegi. Kuid uuritakse vaid seda, kuidas laev merepinnalt põhja läks. Mis sündmused selleni viisid ja mis sündmused uppumise järgselt tehti, uurijaid ei paista huvitavat.
Oletame, et oli midagi varjata. Laev läks põhja, tuukrid leidsid muuhulgas selle paremparda augu. Ehmatati end kangeks, et oligi allveelaev või plahvatus, kuidas seda küll ilmarahvale öelda. Kõrvaldati tunnistajad, kehtestati hauarahu ja nii edasi. Kui kellelgi koitis, et võis olla merepõhja tekitatud vigastus, oli juba hilja ja parem edasi varjata. Rabe-Bemis mängiti (või mängisid end ise) kuulsusjanus seikluseotsijateks ja Evertssoni uurimise ajaks juba niipalju aega möödunud (ja teine valitsus võimul), et võis asja uuesti avada.
Aga neid enne ja pärast huku toimumist puudutavaid küsimusi ja teooriaid on nii palju üleval, et ilma neid ammendavalt ümber lükkamata ja vastamata ei saa asjale punkti panna.
Põhjamineku põhjuste uurimine polnud selle ekspeditsiooni eesmärk. Need uurimised tehti juba varem.
Suht alguses öeldi välja rambi avanemise põhjus. Rampi oli mingil ajal pikendatud, mujale ei mahtunud kui visiiri sisse. Ramp tõmmati lahti kukkuva visiiri poolt.
Iseasi on visiiri kinnituste lagunemise põhjused. _________________ Teie küsimused on vastatavad, kuid meie vastused on küsitavad.
IT uudissõnad. Pihuarvuti - pihkar, pihuarvuti kasutaja - pihkur.
„Estonia“ näol on tegemist seni suurima Telia Põhja- ja Baltimaade ettevõtete koostöös valminud teleprojektiga. Kaheksaosalist sarja näeb eksklusiivselt Telia Inspira telekanalis alates 15. oktoobrist. Sarja võtted toimusid eelmisel aastal Eestis, Soomes, Rootsis, Belgias ja Türgis.
sa ei või postitada uusi teemasid siia foorumisse sa ei või vastata selle foorumi teemadele sa ei või muuta oma postitusi selles foorumis sa ei või kustutada oma postitusi selles foorumis sa ei või vastata küsitlustele selles foorumis sa ei saa lisada manuseid selles foorumis sa võid manuseid alla laadida selles foorumis
Hinnavaatlus ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.