HinnaVaatlusE KARDIVÕISTLUSTEL KEHTIVAD ÜLDISED REEGLID
SISUKORD
1. ÜLDISED KOHUSTUSED
2. VÕISTLUSTELE REGISTREERUMINE ja VÕISTLUSTE TOIMUMISAJAD
3. OSAVÕTUTASUD
4. VÕISTLEJAD
5. ÜLDISED TINGIMUSED
6. ÜLDINE OHUTUS
7. SIGNAALLIPPUDE TÄHENDUS
8. OSAVÕTJATE KOOSOLEK
9. VÕISTLUSSÕIDU VÕI TREENINGSÕIDU PEATAMINE
10. STARDIRIVI
11. STARDIPROTSEDUUR
12. FINIŠ
13. TULEMUSED
14. ÜLDISED SÕIDUREEGLID RAJAL
15. MÖÖDASÕIT
16. RINGIGA MÖÖDASÕIT
17. KARDI PEATAMINE VÕIDUSÕIDU AJAL
18. REEGLID MÄÄRUSTEVASTASE SÕIDU VÄLTIMISEKS
19. AUTASUSTAMINE
20. VÕISTLUSMÄÄRUSTE KOHALDAMINE JA TÕLGENDAMINE
1. ÜLDISED KOHUSTUSED
1.1) Käesolevad reeglid on kohustuslikud kõigile
HinnaVaatluse kardisarjas osalejatele.
2. VÕISTLUSTE REGISTREERIMINE ja TOIMUMISAJAD
2.1) Võistlused toimuvad võistluskalendris märgitud aegadel.
2.2) Korraldajatel on õigus vajadusel muuta kuupäevi ja etappide toimumiskohti.
2.3) Registreerimine toimub
HV kardikodulehel oleva registreerimismooduli kaudu kui foorumiteemas ei ole teada antud teisiti.
3. OSAVÕTUTASUD
3.1) Sarivõistluste etapil osalemiseks on soovitav registreeruda hiljemalt võistluste eelsel reedel. Vabade kohtade olemasolu korral saab erandkorras registreeruda ka kohapeal. Osavõtja loetakse registreerunuks pärast osalustasu maksmist.
3.2) Pangaülekanne peab olema laekunud võistlustele eelneval reedel enne kl. 17.00
3.3) Osavõtutasu võistlusele eelneval reedel 25 EUR (v.a kui pole teavitatud teisiti).
3.4) Osavõtutasu kohapeal sularahas makstes 30 EUR.
4. VÕISTLEJAD
4.1) Võistelda saavad ainult
HV foorumi kasutajad vanuses 16a. ja vanemad.
4.2) Võistlejad peavad olema
HV foorumi kasutajaks registreerunud hiljemalt 31.12.2011.
4.3) õistlusteleV mitteilmumisel osavõtumaksu ei tagastata (osavõtutasu võidakse üle kanda järgmisele etapile, kui loobumisest on antud teada hiljemalt ööpäev enne võistluse algust)
4.4) Alates sellest hooajast saab vähemalt 16 aastat vana
HV kasutaja, kes on kasutajaks registreerunud pärast 31. detsembrit 2011 taotleda sarjas osalemiseks eriluba. Selleks tuleb saata kiri koos oma soovi ja andmetega aadressil
kardiklubi@hv.ee Taotlus vaadatakse korraldajate poolt läbi 1 nädala jooksul ja pannakse hääletusele. Hääletuse tulemusel võib korraldaklubi anda osalemiseks eriloa või siis mitte, ilma põhjendamata.
5. ÜLDISED TINGIMUSED
5.1) Kardid loositakse eraldi kvalifikatsioonide ja ka finaalsõitude jaoks.
5.2) Kõik kvalifikatsioonide ja finaalsõitude tulemused, samuti kõik võistluste ametlike isikute otsused avaldatakse
HinnaVaatluse foorumi alafoorumis
https://foorum.hinnavaatlus.ee/viewforum.php?f=79
6. ÜLDINE OHUTUS
Kõik rajahaldajate poolt kehtestatud ohutusnõuded on kohustuslikud kõigile võistlejatele.
6.1) Võistlejatel on rangelt keelatud võistlusrajal kardiga sõita vastu liikumissuunda, välja arvatud juhul, kui see on möödapääsmatult vajalik kardi kõrvaldamiseks ohuolukorrast.
6.2) Võistleja, kelle kardil on sõidu ajal tekkinud ohtlik tehniline rike, on kohustatud ohutuse tagamiseks võistlusrajalt esimesel võimalusel lahkuma.
6.3) Iga võistleja, kes soovib võistlusrajalt lahkuda, peab oma kavatsusest käe püsti tõstmisega märku andma ning boksi sõitmisel tagama ohutuse.
6.3) Võistlejad peavad osaledes treeningsõitudel, ajakontrollsõitudel ja finaalsõitudel kandma täisvarustust, selle täitmist kontrollib korraldaja.
7. SIGNAALLIPPUDE TÄHENDUS
7.1) Märguanded signaallippudega, mida annab võistluste juht või stardi- finišikohtunik stardijoonel:
a) Stardilipp:
Ruuduline lipp. Stardikäskluseks on lipu järsk allalangetamine. Sama lipuga antakse ka finiš sõidu lõppedes.
b) Must lipp:
Seda lippu kasutatakse, kui võistlejale on vaja teada anda, et ta peab järgmisel ringil peatuma boksis.
c) Mustvalge diagonaallipp:
Seda lippu näidatakse võistlejale ainult ühe korra, et anda talle teada hoiatusest ebasportliku käitumise eest rajal.
7.2) Rajakohtunike poolt antavad märguanded:
a) Kollane lipp:
Sellega antakse võistlejatele märku ohust rajal. Lippu nähes ära soorita möödasõitu, valmistu sõidusuuna muutmiseks. Rajal või rajapeenral on takistus.
b) Sinine lipp:
Seda lippu näidatakse liikuvale sõitjale, kellest hakkab mööduma tunduvalt kiirem sõitja.
8. OSAVÕTJATE KOOSOLEK
8.1) Koosolek toimub vahetul enne etapi algust võistluspaigas.
8.2) Koosoleku eesmärk:
a) teavitada registreerijaid ja sõitjaid võidusõidu läbiviimist puudutavatest spetsiifilistest punktidest võistlusjuhendis;
b) teavitada neid üldistest ja spetsiifilistest ohutusnõuetest rajal;
c) anda selgitusi reeglite tõlgendamisega seonduva kohta;
8.3) Koosolek viiakse läbi alati enne kvalifikatsioonisõite. Erakorralisi koosolekuid peetakse vastavalt vajadusele.
8.4) Kõikide sõitjate kohalviibimine koosolekul on kohustuslik.
9. VÕISTLUSSÕIDU VÕI TREENINGSÕIDU PEATAMINE
9.1) Kui sõidu peatamise signaal on antud treeningsõidu ajal, langetavad kõik kardid koheselt kiiruse ja suunduvad aeglaselt tagasi hooldusalale, kõik rajale jäetud kardid eemaldatakse.
9.2) Kui sõidu peatamise signaal on antud finaalsõitude ajal, peavad kõik kardid koheselt langetama kiiruse ja suunduma tagasi hooldusalale arvestades et:
a) sõidu tulemuseks loetakse viimase ringi lõpu tulemus enne peatumissignaali andmist;
b) ilmastikutingimused võivad olla muutnud võimatuks suure kiirusega sõitmise rajal;
10. STARDIRIVI
10.1) Kvalifikatsioonisõidu lõppedes avaldatakse ametlikud kvalifikatsiooni tulemused ja stardijärjekord.
10.2) Esimesed 8-10 sõitjat omavad õigust startida A-finaalis ja järgmised 8-10 sõitjat B-finaalis.
10.3) Stardirivi koostatakse võistlejate poolt kvalifikatsioonisõidus saavutatud kiireimate aegade järgi. Juhul, kui üks või mitu sõitjat on saavutanud sama kiireima aja, määratakse nendevaheline stardijärjekord paremuselt teise aja järgi jne.
11. STARDIPROTSEDUUR
11.1) Stardikäsklus antakse tuledega või ruudulise lipuga.
11.2) Stardiprotseduuri tüüp on paigaltstart.
11.3) Korduva valestardi korral võib stardikohtunik katkestada stardiprotseduuri ja teavitada sellest võistluste juhti. Võistluste juht võib süüdi olnud võistlejat karistada 10 sekundilise ajatrahviga või võistlussõidust kõrvaldamisega. Uus start antakse viivitamatult.
11.4) Valestardi ja stardi takistamise eest saab võistlejat kohtuniku otsusel karistada „stop & go“ karistusega, mis antakse musta lipu ja käega (või plakatiga, millel on süüdlase kardi number).
11.5) Paigaltstart stardifooriga: kõik tuled stardifooris on välja lülitatud. Stardikohtunik lülitab sisse stardifoori punase tule (punased tuled), stardisignaali annab stardikohtunik lülitades punased tuled 4 sekundi jooksul käsitsi välja või kustuvad nad automaatselt 4 sekundi pärast.
11.6) Paigaltstart stardilipuga: kogunemisringi lõpus võtavad kardid sisse oma stardikohad. Kui kõik kardid on liikumatult oma kohtadel, tõstab stardikohtunik stardilipu aeglaselt peakohale. Stardisignaali annab stardikohtunik stardilipu järsu allarabakuga. Kui võistleja ei saa startida, peab ta jääma oma karti ja tõstma selle märgiks käe.
11.7) Kordusstardi andmise aja otsustab võistlusejuht. Start antakse võimalikult kiiresti.
11.8) Stardihetkel peavad olema võistlejate käed rooli küljes.
12. FINIŠ
12.1) Võidusõidu lõppu tähistav signaal antakse finiši joonel niipea, kui juhtiv kart on selle ületanud, olles läbinud kogu võistlusdistantsi.
12.2) Kui mingil põhjusel võidusõidu lõppu tähistava signaali andmisega hilinetakse, loetakse võidusõit lõppenuks hetkel, mil ta normaalselt oleks pidanud lõppema, kui poleks toimunud hilinemist.
12.3) Pärast võidusõidu lõppu tähistava signaali saamist suunduvad kõik kardid otse, ilma peatumata boksi.
12.4) Et finišeerimine loetaks toimunuks, peab võistleja ületama finišijoone oma kardis istudes.
13. TULEMUSED
13.1) Meistritiitel antakse sõitjale, kes kogub etappide kokkuvõttes suurima arvu punkte.
13.2) Punkte antakse iga etapi finaalis esimesele 16 lõpetajale järgmiselt: 25, 22, 20, 18, 16, 14, 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
Kvalifikatsioonivõit 1 lisapunkt.
A finaali kiireim ring 1 lisapunkt.
B finaali kiireim ring 1 lisapunkt.
Katkestamiseks loetakse kaotust võitjale rohkem kui 20%, mis on siis 15 ringilise sõidu puhul 3 ringi ja 60 ringilise sõidu puhul 12 ringi.
13.3) Arvesse lähevad 10 etapist 8 parima etapi tulemused.
13.4) Punktisummade võrdsuse korral antakse meistritiitel finaalsõitudes rohkem paremaid kohti (I, II, III, jne.) saanud võistlejale. Edasise võrdsuse korral arvestatakse paremat tulemust viimase toimunud etapi finaalsõidus, kus vähemalt üks vaatlusalusest sõitjast osales.
13.5) juhul kui B-finaalis osaleb 3 või vähem võistlejat, siis jaotatakse punktid parima kvaliaja järgi ja B-finaali ei toimu.
13.6) Alates sellest hooajast peetakse katseliselt
HV sarjas ka meeskondlikku arvestust. Hooaeg algab traditsiooniliselt Meeskonnasõiduga Triobeti rajal ja seal loositud tiimidele peetakse eraldi punktiarvestust.
Meeskondlikult lähevad punktiarvestusse kõik 10 etappi. Tiimi koosseis saab hooaja jooksul muutuda.
14. ÜLDISED SÕIDUREEGLID RAJAL
14.1) Igasugune sõit rajal võib toimuda ainult võistlussuunas.
14.2) Kurvides ja nendele eelnevatel ja järgnevatel rajalõikudel võib sõita vabalt valitud trajektooril.
14.3) Mitme kardi üheaegsel liikumisel samal rajalõigul on trajektoori valiku eesõigus eessõitjal. Eessõitja eelisõigus kaob, kui talle järgnenud võistleja kart on jõudnud eessõitva kardi kõrvale. Kõrvalejõudmise asendiks on eessõitva kardi tagarataste ja tagasõitva kardi esirataste jõudmine ühele sirgele.
14.4) Kõrvutisõitmisel nii sirgetel kui kurvides peavad mõlemad võistlejad tagama kaassõitjale võimaluse rajal püsimiseks (piisava laiusega rajakoridori).
14.5) Tõsiste sõiduvigade kordumine või kardi üle kontrolli kaotamine (näit. rajalt väljasõit) võib süüdlasele kaasa tuua eemaldamise.
14.6) Sõitja, kes on otsustanud rajalt remondi- või hooldusalasse sõita, peab sellest varakult (käe tõstmisega) teisi sõitjaid informeerima ja tagama kaasvõistlejate ohutuse.
14.7) Sõidu ajal on lubatud mootori tööd mõjutada ainult pedaalide abil.
15. MÖÖDASÕIT
15.1) Möödasõit on lubatud mõlemalt poolt.
15.2) Enda taga olevat võistlejat võib "katta" muutes sirge jooksul trajektoori vaid ühe korra. Ees vingerdamine toob kaasa musta lipu.
15.3) Kaasvõistleja tahtlik või tahtmatu takistamine ühe või mitme võistleja poolt on keelatud.
16. RINGIGA MÖÖDASÕIT
16.1) Otsekohe, kui raja sirgel osal on kiirem kart eessõitjale järele jõudnud, peab eessõitja andma teed kiiremale, hoidudes rajaserva ja vabastades ideaaltrajektoori.
16.2) Kui aeglasem eessõitja ei märka kiiremat või ei lase tal mööduda, informeerivad rajakohtunikud aeglasemat võistlejat siniste lippudega. Võistlejat, kes ei allu sellele märguandele, võidakse karistada hoiatusega. Korduv siniste lippudega antava signaali ignoreerimine võib kaasa tuua antud võistleja eemaldamise.
17. KARDI PEATAMINE VÕIDUSÕIDU AJAL
17.1) Võistleja, kes soovib rajalt ära sõita, peab sellest teisi varakult informeerima (ülestõstetud käega) ning eemalduma rajalt ohutuse seisukohalt sobivaimas kohas.
18. REEGLID MÄÄRUSTEVASTASE SÕIDU VÄLTIMISEKS
18.1) Määrustevastased sõiduvõtted toovad kaasa võistluste ebaausaid tulemusi ja loovad ohuolukordi rajal.
18.2) Määrustevastaseks sõiduks loetakse järgmised olukorrad:
a) sõitja „rammis“ (sõitis otsa) kaasvõistlejale tagant või küljelt;
b) sõitja ei allunud signaallipuga antud korraldusele;
c) sõitja põhjustas kokkupõrke;
d) sõitja surus teise sõitja rajalt välja;
e) sõitja tõkestas reeglitevastaselt teise sõitja põhjendatud möödumismanöövrit;
f) sõitja „kattis“ muutis sõidujoont ühel sirgel üle ühe korra;
18.3) Kui võistluste kohtunikud tuvastavad määrustevastase sõidu, annab kohtunik sõitja hoiatamiseks märku hoiatuslipuga. Kui määrustevastane sõit leidis aset võistluste lõppfaasis ning hoiatust lipumärguandena ei jõuta sõitjale edastada, siis antakse hoiatus võistlussõidu lõppedes suuliselt.
18.4) Kui sõitja kordab määrustevastast sõitu, kas samas või järgmises võistlussõidus, siis eemaldatakse ta musta lipuga sõidust. Peatamise põhjus teatatakse sõitjale hooldusalasse jõudmisel. Kui määrustevastane sõit leidis aset võistluste lõppfaasis ning lipumärguannet ei jõuta sõitjale edastada, siis tühistatakse sõitja tulemus selles sõidus peale sõidu lõppu.
18.5) Kui eemaldatud võistleja sõitis samas sõidus kiireima ringi, jääb teenitud boonuspunkt alles, v.a juhul, kui kohtuniku otsusena oli konkreetne kiireim ring ise sõidetud reeglitevastaselt.
18.6) Kui määrustevastane sõit on tuvastatud, siis võib kohtunik vastava otsuse vastu võtta ka sõitjat küsitlemata.
18.7) Kui määrustevastane sõit leidis aset ajakontrollsõidu ajal, tühistab võistluste juht/žürii võistleja ajakontrollsõidus saavutatud kolme parima ringi ajad.
18.8) Võistluste juhi või žürii otsus määrustevastaseid sõiduvõtteid kasutanud võistleja kohta on lõplik ja ei kuulu protestimisele.
18.9) Korduva määrustevastase sõidu või ebasportliku käitumise korral on korraldajatel õigus võistleja osalemine hooaja järgnevatel etappidel bännida.
19. AUTASUSTAMINE
19.1) Üldjärjestus
I
koht 225 EUR väärtuses kinkekaart arvutifirmalt „Arvutikeskus“.
II
koht 135 EUR väärtuses kinkekaart arvutifirmalt „Arvutikeskus“.
III
koht 90 EUR väärtuses kinkekaart arvutifirmalt „Arvutikeskus“.
Iga etapp loositakse tulemuse kirja saanud võistlejate vahel 25 EUR väärtuses Arvutikeskuse kinkekaart.
Kinkekaardi loosimises ei osale etapi kolm parimat.
Lisaauhinnad
HinnaVaatluse poolt 10-le parimale sõitjale üldjärjestuse alusel:
I
koht - 50 EUR väärtuses 750
HV krediiti + 2 aastat tasuta Vaba Mikrofon postitusõigust
II
koht - 35 EUR väärtuses 525
HV krediiti + 2 aastat tasuta Vaba Mikrofon postitusõigust
III
koht - 20 EUR väärtuses 300
HV krediiti + 2 aastat tasuta Vaba Mikrofon postitusõigus
IV
koht - 15 EUR väärtuses 225
HV krediiti + 1 aasta tasuta Vaba Mikrofon postitusõigus
V
koht - 10 EUR väärtuses 150
HV krediiti + 1 aasta tasuta Vaba Mikrofon postitusõigus
VI-X
koht - 1 aasta tasuta Vaba Mikrofon postitusõigus
HinnaVaatluse poolt välja-antavad auhinnad peab lunastama hooaja aasta lõpuks.
19.2) Meistrivõistluste autasustamistseremoonia toimub
HinnaVaatluse kardisarja hooaja lõpetamisel ja kolme paremat võistlejat autasustatakse karikatega.
19.3) “Parimaks Uustulnukaks” loetakse osalejat, kes oma esimesel
HV sarivõistluse etapil sõidab välja parima tulemuse üldarvestuses. Parim Uustulnuk autasustatakse karikaga.
19.4) “Parim Uustulnuk”, kes ei oma kardisportlase litsentsi, saab auhinnaks testipäeva võistluskardiga.
20. VÕISTLUSMÄÄRUSTE KOHALDAMINE JA TÕLGENDAMINE
20.1) Korraldajal on õigus muuta määruseid hooaja jooksul vastavalt vajadusele.